PDA

Volledige versie bekijken : Kosten

sarahtje
26 April 2010, 13:49
Misschien een rare vraag maar hoeveel euro was je ongeveer kwijt aan je baby-uitzet? Dan weet ik of ik nu moet gaan sparen of niet ;)...
Ik heb al wat kleding gekocht - wel unisex - en ik moet zeggen dat ondanks er genoeg uit 'goedkope' winkels kwam ik toch al € 150 euro kwijt ben. Ik heb ook het gevoel dat ik met die kleding nog niet toekom. Maar dat komt misschien omdat ik al voor verschillende maten heb gekocht :).
Als ik ook al die leuke babyspulletjes zie, begint mijn rekening meteen te panikeren :D...
Hoe hebben jullie het financieel aangepakt, want desondanks dat we met 2 zijn die de kost verdienen moeten we niet zot doen om ons geld op te krijgen.

snoezel
26 April 2010, 15:04
eerlijk, de babyuitzet dat is maar 1malig dat je dat moet kopen.
ik vind dat je het veel meer merkt aan apotheek kosten, eten, ...
kleertjes gaan er ook goed van door maar ik koop eigenlijk nooit niks te duur. ze kunnen er toch niet heel lang in en t is niet omdat het wat "goedkoper" is dat het minder mooi is.

maar onze kobe had een allergie als baby dus was per dag een half een pot eten van 14euro erdoor. heeft nog steeds een atopisch velleke en die verzorgingsproducten lopen ook fel op.

je kan ook heel veel spulletjes voor de uitzet tweedehands kopen. gewoon goed uitkijken en vooraf eens een kijkje nemen voor je zegt dat je het koopt.

zoemeke
26 April 2010, 15:08
wij hebben ook heel wat dingen tweedehands gekocht. Ga zeker ook eens kijken op de tweedehandsbeurzen van de gezinsbond.

tiger
26 April 2010, 15:27
Wij hadden heel wat dingen van mijn schoonzus gekregen en voor de rest hebben we een geboortelijst gelegd voor de uitzet. Veel hebben we dus zelf niet moeten kopen. De grootste uitgave, de kinderwagen, hebben we van mijn ouders cadeau gekregen.

Kleertjes koop ik wel veel, maar meestal niet al te duur. Je vind super mooie dingen in C&A, JBC, Hema, ... die niet te duur zijn. Ik heb ook al veel gekocht in de zeeman, daar is het echt super goedkoop vind ik.

Voor de rest zijn idd de grootste uitgaven de voeding, pampers, verzorgingsproducten etc. Maar ik kan daar nog geen maandelijks bedrag opplakken, daar zal ik binnen een paar maanden beter zicht op hebben..

boeleke2704
26 April 2010, 15:43
Goh, ik denk eerlijk gezegd dat je dat zo goedkoop of zo duur kan maken als je zelf wilt!!

Koop je uitzet (park, wandelwagen,...) in tweedehandswinkel of alles nieuw? Komen die nieuwe spullen uit een dure winkel of ga vb echt op zoek naar koopjes?
Merkkleren vs zeeman,... En ga zo maar door!

Belangrijk is dat je zelf een budget opstelt en een zicht hebt op wat kan en wat niet. Wat is belangrijk voor jullie?

Je hebt ook de mogelijkheid van een babylijst te leggen. Dan krijg je veel van die noodzakelijke dingen hè. Wij hebben dat ook gedaan, daar staan ons park enz op... Nu, bij zo'n spullen heb ik ook zoiets van 'Het kan ook nog voor de volgende dienen.' Dus gaat mijn voorkeur uit naar iets degelijks en dat mag al iets meer kosten... Maar ja, dat is ieders mening hè.

Een aanrader voor van die grote aankopen: wandelwagen, park, kinderkamer,... is de babydump in Nederland!! Die hebben echt leuke kortingen en koopjes! En goed materiaal!!!

sarahtje
26 April 2010, 16:13
bedankt voor de tips allemaal!!

ka80
28 April 2010, 10:26
Ik heb alles bijgehouden en de baby-uitzet (kleertjes, bed, buggy, flesjes, alles inbegrepen) heeft mij exact 456,76€ gekost. Valt wel mee he. Alles tweedehands, buiten de papflesjes. Je hebt het echt zelf in de hand hoor, je kan het zo duur maken als je zelf wil. Ons materiaal is goed, mooi en stevig, heb van niets spijt! Kleertjes koop ik tweedehands op internet bv. Ik moet eigenlijk niet echt op mijn geld letten over het algemeen maar ik had echt geen zin om alles nieuw te kopen terwijl er nog zoveel dingen opnieuw gebruikt kunnen worden. x

Nes
28 April 2010, 18:41
Wij hebben ook veel koopjes gedaan op e bay. Wat zoeken en rondkijken he. En naar het schijnt is het in Nederland goedkoper.