PDA

Volledige versie bekijken : even voorstellen :-)

Nala'tje
22 October 2008, 15:04
hallo allemaal; ik ben nieuw hier, dus zal mij even voorstellen.
ik ben 23 jaar en kom uit antwerpen, nu bijna 5jaar samen met men vriend en besloten om aan kindjes te beginnen.
allemaal enorm spannend!!!
we zijn nu slechts aan onze tweede ronde bezig, dus weet dat het nog even kan duren maar ik ben toch zenuwachtig!!
ik heb nu buikgriep, had gehoopt dat buikpijn mss een teken was, maar blijkbaar dus niet...
hoelang zijn jullie al bezig? of hoelang heeft het geduurd voor jullie zwanger waren?

groetjes, Nala

taschkevdv
22 October 2008, 15:08
hey Nala'tje

welkom op de forum :)
waar in antwerpen woon je ergens of is het echt antwerpen antwerpen :)
ik ben momenteel nog met men eerste ronde bezig die bijna afgelopen is.spaaaannend :) maar tis nog maar de eerste ronde he dus er is wel hoop maar besef wel dat de kans klein is.

Nala'tje
22 October 2008, 15:10
heyhey, ik ben van Ekeren.
eerste ronde, echt spannend he!!!
ik word er gewoon gek van, al die mogelijke tekens die waarschijnlijk gewoon van het ontpillen zijn!!
wanneer kan je testen?
groetjes

Mrs O.
22 October 2008, 16:09
Hey Nala'tje

Welkom op het forum en veel succes bij het zwanger worden !! :)
Ik was in de tweede ronde zwanger, had nooit durven dromen dat het zo snel raak zou zijn, maar ja... je hebt het zelf niet echt in handen he, want dan denk ik dat iedereen hier na ronde 1 zwanger zou zijn...

Je kan testen de eerste dag dat je overtijd bent, als je tenminsten weet hoe lang je cyclus is... Heb je hier al een idee over? ... In mijn ronde 1 was mijn cyclus 28 dagen en in mijn 2de ronde heb ik dus op dag 29 getest (maar 1 dag overtijd mr was zo mottig als een ei en voelde dat er iets 'anders' liep dan normaal) en had meteen duidelijk (+) resultaat... Sommigen testen pas na een week overtijd te zijn...
Het is hoe je het zelf voelt en aandurft...

groetjes

Mrs O

Nessie
22 October 2008, 16:13
Hallo,

Ik ben ook redelijk nieuw hier, welkom! Het is inderdaad eigenlijk wel spannend é. We mogen het soms niet allemaal zo negatief bekijken, mijn man vindt het alleszins niet erg dat het niet van de eerste keer bingo was :)
Wij zijn aan onze 4de ronde bezig.. druk aan het oefenen!

Veel succes alvast,

grtjs,
Nessie

Nala'tje
22 October 2008, 16:27
hey,

mijn 1e cyclus was 34 dagen, nu dus afwachten... zit nu op dag 25... dacht eerst dak vanalles voelde ma nu blijkt dak een soort buikgriep heb dus het zal wel niets zijn...
maar 't blijft toch spannend :d

da zal wel zijn da je man da niet erg vond ;-) das langer plezier he ;-)
mijn vriend vind het denk ik niet zo tof, hij weet wanneer ik vruchtbaar ben en heeft dan zo'n gevoel van: ik moet nu... kennen of herkennen jullie dit probleem?

groetjes

taschkevdv
22 October 2008, 16:49
ja idd het is zeker om zot van te worden :)
euhm normaal zou mijn eerste nod vrijdag zijn, maar moest ik ze nu vrijdag nog niet hebben ga ik ook nog wel niet testen.dat zal dan ten vroegste zondag of maandag zijn moest ik ze tegen dan nog niet hebben.men vriend gaat dan wel zot worden van ongeduld want hij is er toch meer met bezig dan ik. het is bij mij ook het geval als ik zeg tegen men vriend nu moeten we volop klussen want nu ben ik vruchtbaar en daar heeft hij het dan ook moeilijk mee :) maar ja we moeten er iets voor over hebben he :).niet met het klussen zelf ma ja dat zit dan heel den tijd in zijn hoofd he.

groetjes

mini
22 October 2008, 16:52
Bwa kennen ni echt, maar ik herken het wel :)
Ik verplicht m'n ventje ni :)
Allezja... van zodra hij zich verplicht voelt, moet het ni (meer) voor mij. We zijn tenslotte nog maar in de tweede ronde. We hebben alle tijd ;)
'k Laat liever de natuur z'n gangetje gaan op dit moment. Alhoewel ik ook uitkijk naar het einde van de maand. :D
Je bent er sowieso (bewust of onbewust) mee bezig :)

Succes in ieder geval! Hopelijk heb je snel positief nieuws!

Nala'tje
22 October 2008, 17:08
ff voor de duidelijkheid: ik verplicht mijne vriend ook niet zenne :-)
eerder deze cyclus zat men vriend er meer mee in zijn hoofd dan ik, maar de laatste dagen kan ik aan niet veel anders denken! wachten kan toch zolang duren he!!!! hoop gewoon zeker dat ik snel ontpil (in mijn geval: ont-ring) zodat ik mijn cyclus wat kan inschatten. die eerste keren is het toch wat gokken he :)
groetjes

Mrs O.
22 October 2008, 17:22
hey nala

Ik heb ook ontringd, en dat was een snelle ontringing zenne :-)... Aangezien een nuvaring enkel lokaal 'dienst doet' en niet door heel u lichaam moet manouvreren zoals de pil, zijn de hormonale effecten op de rest van u lichaam normaal sneller weg dan bij de pil... en ben je dus sneller 'anticonceptie-vrij'.

Zo heb ik het toch gehoord, onder andere van mijn huisarts, en die geloof ik wel dus...
Ik heb een vriendin met verhoogd risico op borstkanker en zij moest van haar gyné een ring gebruiken ipv de pil, wegens minder invloed op lichaam...
Van al de mensen die ik ken die nuvaring gebruik(t)en (4 in totaal) zijn er 2 'per ongeluk' zwanger graakt, eentje na 1e ronde en ik na 2de ronde

Dus geen slechte statistieken he :)

greetz

Nala'tje
22 October 2008, 17:27
da zou tof zijn mocht ik mee bij zo'n goede statistieken horen :-)
ik heb deze twee maanden enorm last van pijnlijke borsten, enkel in het tweede deel van mijn cyclus, en veel buikpijn, en heel moe, dus zijn toch wel ont-ring verschijnselen denk ik. of mss toch een heel klein beetje hopen??? :-)

groetjes

Mrs O.
22 October 2008, 17:51
is moelijk te zeggen he :)
Ik had ook pijnlijke borsten in derde week van cyclus en mega buikpijn de dagen voor mijn NOD, maar ja, ieder lichaam is toch uniek qua symptomen he...

In ieder geval veel succes !!!

Laurence
22 October 2008, 18:01
Welkom

lies
22 October 2008, 19:52
Welkom Nala'tje!

Wat die mannen betreft: gewoon slim spelen. Zorgen dat hij niet weet hoe je cyclus precies ligt, en er zelf ook "niet mee bezig zijn". En dan als het moment er is, hem gewoon heel erg versieren. Mannen zijn daar niet zo moeilijk in.
Zo deden wij het de eerste keer. Deze keer weet mijn vriend wel hoe alles zit en hij vindt het helemaal niet erg dat er extra activiteit is als ik zeg dat die er moet zijn. Hij wil ook zo snel mogelijk weer een zwangerschap, denk ik.

ka80
22 October 2008, 20:31
Hey Nala, ik ben ook van Antwerpen (Noord Antwerpen) maar woon al een tijdje in Frankrijk. Ik heb ook ont"ringd", 6 jaar pil en 1 jaar ring ongeveer. Ik was zwanger van de eerste ronde en had een vrij lange cyclus, mijn ei is pas na 25 dagen ongeveer gesprongen. Ontpillingsverschijnselen en zwangerschapssymptomen lijken heel erg op elkaar, alleen een zwangerschapstest kan uitsluitsel bieden! In ieder geval, veel moed en "klus" plezier (vind het nog altijd een raar woord dat "klussen")
groetjes
ka

Nes
22 October 2008, 22:08
Hey Nala, welkom op dat supertoffe forum hier.

Ik heb er 9 maanden over gedaan om zwanger te worden. Toen ik de moed had opgegeven dat alles natuurlijk ging lopen was het van dat.

Succes.

L@yla
23 October 2008, 10:28
Hoi nala,
welkom hier,wij zijn 6m bezig en nog niet zwanger,vanaf vorige maand heb ik het allemaal beetje van me af kunnen zetten dus nu maar afwachten...
gr
layla

Nala'tje
23 October 2008, 11:47
hay ,
ik ging ook proberen om er niet aan te denken en er niet mee bezig te zijn, was er zelfs van overtuigd dat ik dat ging kunnen.
blijkt nu toch veel moeilijker dan ik dacht!!
ik heb zin om nu al een test te doen, zo graag wil ik het weten, maar zit nog maar op dag 26 dus d as nog te vroeg...
en dan wrs een teleurstelling.
mijn schoonzus is nu zes weken zwanger, van de eerste ronde, en ikzelf was eerste ronde prijs en mijn vriend zelf was er ook na de eerste ronde. denken jullie dat er iets erfelijks is aan hoe snel je zwanger bent?

groetjes

Kimmy
23 October 2008, 12:49
Dag Nala'tje,

Welkom hier!

Wij waren in onze derde poging zwanger, nadat mijn man had gezegd "allé, derde keer goede keer" :).

Ik herken je probleem heel goed (zie mijn topic "klussen voelt als echt klussen")!! Ik vond het helemaal niet zo leuk om te vrijen "omdat het moest" en mijn man wist het de eerste twee keer ook heel goed omdat ik had gezegd dat ik mijn eisprong had gevoeld (ik heb dat alle 3 keer perfect aangevoeld) maar de laatste keer heb ik gewoon niets meer gezegd, hij telde denk ik niet meer en ik heb hem "verleid" zoals Lies ook aanraadde :). En toen was het dus prijs, é! Terwijl hij in de tweede ronde gewoon geen zin had omdat hij wist dat het was om een kindje te maken... Dus: jongenspsychologie toepassen: hem niet teveel inlichten over het "wanneer je vruchtbaar bent" en versieren wanneer het moet!

succes,
Kimmy

PS: wij zijn ook van Antwerpen, van Hoboken meerbepaald!

Nala'tje
23 October 2008, 12:57
hey kimmy,
volgende ronde zwijg ik als een graf over mijn cyclus :-)
alle, ik hoop stiekem da er geen volgende ronde komt :)
voelde jij iets toen je zwanger was of wist je het pas bij de test?
groetjes

Kimmy
23 October 2008, 13:02
voelde jij iets toen je zwanger was of wist je het pas bij de test?
ik had superveel buikpijn maar dacht dat mijn regels gingen doorbreken :). Nu besef ik wel dat de buikpijn een stuk erger was dan wnn ik ervoor mijn regels had!

die buikpijn was het enige symptoom vóór de test
iets later kwamen de ONGELOOOOOFLIJK pijnlijke tepels (inmiddels is dat al heel wat minder, gelukkig!) en de vermoeidheid...

succes!
Kimmy

Nala'tje
23 October 2008, 13:15
ik heb ook juist heel veel buikpijn gehad (nu nog een beetje) maar de dokter denkt dat ik gewoon ziek ben :s

ka80
23 October 2008, 14:26
Hey! Het is denk ik wel erfelijk, mijn moeder was ook telkens zwanger van de eerste keer maar ik denk wel dat er veel meer meespeelt dan enkel de erfelijkheid. Ik had wel een beetje het gevoel dat ik zwanger was, had heel goed door (ondanks mijn lange en onregelmatige cyclus) wanneer ik mijn eisprong had en heb hem ook "verleid" zonder dat hij iets doorhad van mijn cyclus. Ik geloofde niet echt dat ik zwanger zou zijn maar ik zou het raar gevonden hebben moest het niet zo zijn want er was denk ik wel genoeg zaad verspreid over genoeg dagen om mijn ei aan te vallen,...

Allee, smakelijk eten! (En is het in België ook zo koud? brr)

Nala'tje
23 October 2008, 14:32
smakelijk :-)

en ja, hier in belgie is het ni veel beter, veel te koud!!!

groetjes