PDA

Volledige versie bekijken : Help, mijn man zegt dat het inbeelding is.

Nes
21 October 2008, 22:14
Hey allemaal,

ik moet hier even mijn hart luchten want ik weet niet waar ik het anders doen kan. Sorry hoor.

Daar mijn man franstalig is is het soms moeilijk om sommige dingen uit te leggen. Dankzei de site die lies ons gaf ivm rugproblemen en een vertaalprogramma zou mij dat gelukt zijn.

Daarjuist kwam mijn man thuis en ik zei dat ik al twee dagen zeer had. Zijn reactie was dat ik teveel met de zwangerschap bezig ben en me alles maar inbeeld en dat die kine niet nodig is. De moeite om die site eens te lezen heeft hij nog niet gedaan. IK moest maar naar de dokter anders. (Wat ik al gedaan had sinds gisteren.) Ja dan moet ik maar doen wat die zegt. Maar geen greintje van medeleven, nog geen kleine massage ofzo. Hij gelooft me dus toch altijd nog niet. Zijn moraal staat er dus niet op dat ik me niet goed voel en eventueel zou wenen. Want ik ween toch gans de tijd (al van toen we probeerden zwanger te worden en af en toe deprie liep omdat dit maar niet lukte)

Ik zit dus al gans de tijd te wenen terwijl meneer zalig ligt te slapen in de zetel. Ik voel me dus alles behalve goed in m'n vel voor de moment.

Sinds we samen zijn ben ik nog nooit ziek geweest en blijkbaar kan hij het dus niet af als ik me minder voel.

Pfff. Zal dan maar gaan proberen of het over gaat met een warm bad zekers? Wat kan ik anders doen?

Sorry voor mijn deprie gevoel hij meiden.

L@yla
21 October 2008, 22:20
hoi nes,
om je even op te peppen toen ik vorige maand nog maar eens niet zwanger was had ik het ook even moeilijk en huilde ik ook,gelukkig heb ik me daar kunnen overzetten en laat ik nu gewoon de natuur zijn gang gaan zonder er teveel mee bezig te zijn,ik versta dus wat je bedoelt mijn ventje kan er ook niet mee om als ik eens ziek of was droevig loop,ik zou zeggen trek je het niet aan en luister naar je lichaam en zeker als je rug pijn doet,ikzelf ben rugpatient en weet nu al als ik zwanger zal zijn dat ik er veel last van zal hebben dus als je echt veel pijn hebt dan zou je toch beter kine doen,je rug is belangrijk,er zijn veel vrouwen die na een zwangerschap een slechte rug blijven hebben,het is dus uiterst belangrijk dat je die goed verzorgt,wat tips van mij:draag lange topjes die je rug bedekken,zodat er geen koude aankan,evt kersenpitkussentjes en warme badje maar ook zoals je zelf zegt massages en als je veel last hebt kine...

een dikke knuffel en geen zorgen de meeste mannen zijn zo...

layla

Mrs O.
22 October 2008, 11:29
Hey nes,

Is idd niet makkelijk he... Ik heb net hetzelfde voor: mijn man is keniaan en desondanks hij vrij goed nederlands spreekt al is hij Engelstalig. Nu mijn Engels is heel goed, mr als het op vaktaal en specifieke termen aankomt hebben wij ook vaak problemen in onze communicatie... met alle gevolgen en misverstanden derbij... Nu ook met de veranderingen in mijn lichaam, ik probeer ze uit te leggen, mr tis geen avans, hij snapt da ni altijd even goed.. Hij is wel blij dat er een kindje komt, mr bekijkt het gewoon veel nuchterder...

Ik ben veel minder ver in m'n zwangerschap dan jij, mr heb heb op dit moment vooral last van m'n emoties en extreme moeheid, en ik krijg dus ook amper een troostend woord of lief gebaar als ik hierover iets zeg... Ik overdrijf zegt de husband... En jaja, ik begin dan ook te wenen en dan is hij nog lastiger... Hij klapt dan toe, en dan zit ik daar ook op mijn alleene id zetel zielig te wezen...

Nu mijn man is (meestal) één uit de duizend en is supergoed voor mij, mr is denk dat hier ook het verschil in cultuur een grote rol speelt. Toen ik in Kenia woonde zag ik hoogzwangere vrouwen nog urenlang op het veld werken in de hete zon, met dingen sleuren,etc... zonder een krimp te geven... zonder ook mr te klagen...Terwijl ik er zeker van ben dat zij vanbinnen echt aan het afzien waren...

En ik denk dat Tim van mij ook verwacht dat ik zonder boe of bah mijn negen maand uit doe, beval van ons kindje, efkes rust en dan de draad weer oppik... (Zou fantastisch zijn - vind ik ook , mr sorry alsk mij ff slecht voel he... ik wil dat knn zeggen, het is geen schande he)

Mr Neske, ik vind wel als jij echt pijn hebt aan je rug, en het betert niet met kersenpittenkussens, warmwaterkruiken of een warm badje, en het is echt storend dat je toch nr de kiné moet gaan hoor als je dat kan helpen... (mijn mening natuurlijk he) Het haalt niks uit om je fysiek niet goed te voelen, want dat haalt het moreel enkel maar naar beneden...

Een dikke knuffel van mij aan jou, en hopelijk draait je ventje snel een beetje bij... Ik snap je volkomen...

xxx

Mrs O

lotjen
22 October 2008, 15:47
Hey Nes,

ik begrijp volkomen wat je bedoeld,mannen beleven die zwangerschap volledig anders dan wij.
Als ik zeg tegen mn vriend dat ik me niet goed voel,en vreselijk misselijk ben,is hij dat na 5 min vergeten,
omdat hij dat niet voelt natuurlijk. Ik ben dolblij dat ik zwanger ben,maar eerlijk,de zwangerschap is voor mij momenteel
redelijk zwaar. Ik voel me dan al zo'n watje,en als mn vried dan nog eens zegt,ben je nu WEERAL niet goed,ontplof ik!

Ik moet eerlijk zijn,als ik me echt slecht en op voel,bel of ik ga ik eens naar mijn mama,tante,een vriendin of gewoon hier,
bij mensen die ook zwanger zijn of geweest zijn,en die weten wat het inhoud! Eigenlijk dames is dit een girls-thing,
de mannen kunnen erbij zitten,proberen te luisteren en begrijpen,maar als het erop aan komt heb je toch daarvoor andere vrouwen
in je buurt nodig,die weten wat het is.

Alé ja,daar trek ik me toch aan op! Even ter info,mijn ventje doet wel ook zijn best hoor,voordat jullie denken dat ik samen ben met een monster :D
Maar zonder mn mama die me goeie raad en een luisterend oor bied,zou het toch een stuk moeilijker zijn!

Hopelijk heb ik je wat opgebeurd Nes,als er iets is,kom je maar tot hier,girl power enzo :)

Veel liefs Lotte

snoezel
22 October 2008, 15:51
dat gaat beter eens je een buikje begint te krijgen...
dan zien ze ook echt dat je zwanger bent.
nu denken ze dat je daar nog niet veel last van kan hebben want je ziet nog niks hé!

ik had enkel veel steun aan mensen die ook zwanger waren
iedereen die al bevallen was daar kreeg ik steeds van te horen dat het de mooiste tijd van je leven is en dat je ervan moet genieten maar daar had ik dus ook geen boodschap aan.
en het is echt waar, eens je bevallen bent ben je dat zo weer vergeten en doe je het weer helemaal over :)

Mrs O.
22 October 2008, 16:02
Voila, tis blijkbaar een beetje een algemeen fenomeen :-) Onze mannen zijn schatjes, mr ze snappen ons ni he...

Lotte, ik bel nu ook héél regelmatig naar mijn mama, terwijl ik dat vroeger nooit zou gedaan hebben... Dan snif ik is goe ad telefoon, doe ik mijn beklag en voel ik mij weer vele beter... Ze is er echt voor mij, en is idd een grote steun...

Toen ik vanmiddag nr Tim belde om te vragen wat hij wilde eten gebeurde er iets waar ik eigenlijk ni op durfde hopen: Meneer excuseerde zich voor zijn gedrag de laatste dagen, mr hij is moe (?!) van teveel na te denken... En dan dikke I love you (deed deugd)
Voor hem is het ook aanpassen dat ik zwanger ben zegt hij, omdat ik allesbehalve gemakkelijk ben de laatste dagen (ok is waar) mr hij zei wel dat hij liever moet zijn vr mij... VICTORYYYYYYYYYYYYY !!!!!!!!! Maar hoe lang gt dit weer duren he :)

lies
22 October 2008, 20:00
Allesbehalve gemakkelijk zijn, ik vind dat allemaal relatief. Ik ben daar heel kordaat in: zwanger zijn = in de watten gelegd worden. Je bent moe, misselijk, ongerust, bang, hebt buikpijn en bent huilerig. En dan zou je nog flink moeten zijn bij je eigen man? Terwijl het ook voor zijn kindje is dat je het fysiek en emotioneel moeilijk hebt? Dat is niet echt eerlijk toch.

Dames, eis dat hij je vertroetelt. Van zodra de baby er is, ben je de rest van je leven bezig met zorgen voor iemand anders. Nu is het nog even jullie beurt. Dat is emancipatie :)

ka80
22 October 2008, 20:50
hey allemaal, arme Nes, ik weet wat je voelt. Mijn mijn is ook Franstalig en soms begrijpen wij elkaar ook verkeerd. Hij heeft me ook al laten weten dat ik niet te flauw moet doen en heeft nog altijd geen "zin" om papa te worden, ook al hebben we er samen voor gekozen om de ring te stoppen. Ik hou mezelf voor dat hij nog een paar maanden tijd heeft om aan het idee te wennen maar ik heb ook al veel geweend en ik ben ver weg van mijn familie. Ik heb hier wel vrienden maar het is niet hetzelfde als in België. Ik verga van de rugpijn, ik weet niet meer hoe ik moet slapen of zitten. Daarjuist ben ik gaan wandelen (kwestie van toch wat beweging te hebben) en ik geraakte bijna niet meer thuis van de pijn. Ik ben tot nu toe nog niet verdikt en ik vraag me af wat mijn rug gaat geven als ik 10 kilo meer weeg!! Moet ik dan in een rolstoel gaan zitten? Ik krijg ook geen massages of niets hoor. En hij zei onlangs "Si tu es déjà fatiguée maintenant, qu'est-ce que ça va être quand il sera né??" Pfffft, heb er maar niet op gereageerd. Voor hem is er precies niets veranderd en ik denk wel dat snoezel gelijk heeft, eens de buik er is zal het wel anders zijn. WAAROM HEB IK NOG ALTIJD GEEN BUIK!!!! aaargh. Soit. Laat het maar wat overwaaien Nes, doe gewoon de kine voort, verzorg je goed, eet goed en denk aan je babietje. Zijn vadergevoel gaat zeker komen en misschien heeft hij het gewoon wat moeilijk nu. Zo presenteer ik het mezelf ook. Heel veel groetjes en laat me weten of de kine je goed doet want ik ga hier dringend iets moeten ondernemen,...

xx

Nes
22 October 2008, 22:01
Hey,

Ik ben echt blij te horen dat ik niet de enige ben. En die emoties zijn echt niet te doen bij mij, hopelijk gaat dat vlug over.
Ik wil dit allemaal niet vertellen tegen mijn ma want die is te overbezorgd en binnen 5 jaar begint ze daar nog over. En vriendinnen heb ik hier niet echt, mijn echte vriendinnen wonen te ver en hoor ik maar af en toe meer, die vriendschap begint echt te verwateren. Ben ik gelukkig dat jullie hier nog zijn!!!!

Ik heb vandaag de dokter weer gezien (ja werk op de medische dienst he).Toen hij zag dat ik hoge hakken droeg was hij echt boos! Dat is het slechtste wat ik kon doen nu. Ik vertelde dat via mail aan mijn man.

Vanavond kwam hij me oppikken omdat we nog vlug even bij vrienden moesten zijn. Ik had ondertussen mijn puma's onder mijn jeans aangedaan, lekker gemakkelijk dacht ik. Maar oei oei oei, zo mag ik niet buiten in zijn bijzijn, ik moet dan maar thuisblijven. Ja daar gingen we dus weer eens. Welke dokter heeft dat nu weer gezegd, da was dus weer zever. En nu m'n rug al, 'k ben toch nog niet echt verdikt en een buik heb ik nog niet, dus. En de sex, waarom zo weinig sex? En ben achter een scheiding aan het zoeken, dat ik als ik zo verder doe ik dat kind maar alleen moet grootbrengen. (Dat zeg je nu toch niet tegen de vrouw die je kind draagt?)

Daarjuist heeft hij dus wel een gemakkelijk tuinstoel voor de tv gezet voor mij. Ik kan die dus echt niet meer volgen. En straks zal het weer zijn dat hij alles uit woede heeft gezegd omdat zijn moraal niet goed is. En die van mij dan? Ik ben echt in een put aan het vallen, ik ga dat niet lang meer aankunnen hoor.

Hij is altijd wel goed geweest voor mij hoor en ik krijg altijd alles wat ik vraag maar de laatste maand herken ik mijn man niet meer.
Ja, sorry voor weer eens mijn déprie gedoe, ik hoop niet dat ik hier elke dag zo iets ga neerpennen.

En bedankt he meiden.

En Mrs O ik denk ook soms dat het de cultuur is.

taschkevdv
23 October 2008, 10:55
hey Nes

dat vindt ik nu toch ook wel een beetje grof wat je man daar allemaal zegt.ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn vriend zoiets zegt ma zal toch wel laten verstaan dat ik het niet aanvaardbaar vind.je moet hem misschien ook zeggen als hij die dingen zegt dat dat jou kwetst en dat je dan stress krijgt en dat dat allemaal niet goed is voor je baby he.je moet je zeker niet excuseren als het je goed doet om je hartje hier is uit te storten awel des te beter doe het dan volop :).ik zou juist het zelfde doen.vind het toch ni mooi van hem dat hij zulke dingen zegt.miss de stress voor papa te worden ofzo ik weet het niet, maar vind geen enkele reden goed eigen om dat te doen.

groetjes

Laurence
23 October 2008, 11:34
Bij ons was dat ook zo Nes. Ik heb altijd al veel last gehad van mijn rug, maar ik had daarvoor goede medicijnen. Natuurlijk mag je die niet meer innemen als je zwanger bent, dus ik zal ook af van mijn rug.
Ik heb toen gedacht dat mijn man gewoon jaloers was omdat ik meer aandacht kreeg van de familie en vrienden dan hem. Hij staat graag in de belangstelling, en toen stond ik meer in de belangstelling. Dat kan ook een grote rol spelen.
Probeer het je niet te veel aan te trekken wat hij allemaal zegt, maar zeg wel wat je voelt zodat hij het weet, en vroeg of laat begint hij wel bij te draaien en in te zien dat hij fout zit.

dikke knuffel

Kimmy
23 October 2008, 12:11
Hey Nes,

Zo erg voor je, meisje!

Dat verdien je inderdaad helemaal niet...

Ik denk wel dat er nog wat hoop inzit aangezien hij je op sommige momenten wél verzorgt? Misschien moet je er echt gewoon eens goed over praten en eerlijk alles zeggen wat je denkt. En zeker duidelijk maken dat hij niet ongestraft zomaar alles kan zeggen wat hij denkt. Zo'n dingen kan je misschien wel vergeven maar niet vergeten en het zou jammer zijn als er nu een gat ontstaat dat niet meer te overbruggen is, é!

Ik wens je veel sterkte, kom zeker gewoon je hartje uitstorten hier excuseer je zeker niet voor je "depri gedoe", daarvoor dient dit forum toch, é!!

liefs,
Kimmy

Kimmy
23 October 2008, 12:15
Toen ik vanmiddag nr Tim belde om te vragen wat hij wilde eten gebeurde er iets waar ik eigenlijk ni op durfde hopen: Meneer excuseerde zich voor zijn gedrag de laatste dagen, mr hij is moe (?!) van teveel na te denken... En dan dikke I love you (deed deugd)
Voor hem is het ook aanpassen dat ik zwanger ben zegt hij, omdat ik allesbehalve gemakkelijk ben de laatste dagen (ok is waar) mr hij zei wel dat hij liever moet zijn vr mij... VICTORYYYYYYYYYYYYY !!!!!!!!! Maar hoe lang gt dit weer duren he :)
En Mrs. O.? Gisterenavond goed verwend geweest? :)
Ik hoop maar dat het heeeel lang duurt...
Als hij zijn excuses kan aanbieden is dat natuurlijk wel al heeeeel veel, é!!

hoe is het voor de rest met je?? ik lees beetje dezelfde symptomen als mij (maar ja, zijn dan ook maar paar dagen verschil é): MOE (x 10000), rugpijn, moodswings.

Ik schaamde mij beetje toen ik je verhaal las over de zwangere vrouwen in Kenia... Wij maar klagen... Maar toen besefte ik dat het onze normaal is en de situatie van die vrouwen daar niet!

Ik kijk zo uit naar bezoekje aan gyné volgende week dinsdag, ik ben zo bang voor wat dan ook (buitenbaarmoederlijke, miskraam, gehandicapt kindje, ...) en hoop dat de gyné mij dan al een beetje kan gerust stellen... Mijn Tim kon eerst niet mee maar blijkt nu toch te kunnen, da's wel leuk dus!

Groetjes,
Kimmy

Mrs O.
23 October 2008, 12:20
Oh nes, echt wel ni leuk wa hij zei... amai... En dan moet je goed voelen, das toch onmogelijk !!! ik hoop echt voor jou dat hij snel bijdraait...

Ik ben gisteren 'in de watten gelegd' door mijne man, alé da dacht hij toch... Hij was wel superlief ze, mr hij heeft héél de avond in de zetel tegen mij gehangen (zooooo comfortabel ahum) want zijne rug deed zeer :-S, Dus echt goed zat ik ni :), ma twas met goei bedoelingen, das toch al da...
MAAR we hebben geen woorden gehad voor de eerste keer in 4 dagen, en dat voelde echt aan als een verademing...

Vanmorgen had hij hoofdpijn, ik denk dat hij ook zwanger is, hoeveel kwaaltjes dat diejen ontwikkelt... Maar over die van hem mag wel gezaagd worden he... :)
Vanavond moeten we nr de gyné voor een tweede echo, mr deze keer gn we pas ECHT iets zien, hopelijk is alles in orde... En we zijn alle 2 toch wel beetje zenuwachtig... Ik heb er een goed gevoel bij mr ik hoop echt dat we een hartje horen kloppen vanavond...

Kimmy
23 October 2008, 12:34
ooh! ik had nog niet gezien dat jij vanavond naar gyné moet, spannend...

het hartje zal je wel horen, é, je bent ver genoeg!

laat zeker weten hoe het was!!

Laurence
23 October 2008, 12:37
Succes vanavond mrs O.

Mrs O.
23 October 2008, 12:50
merciekes !!!! oooooooeeeeee spannend spannend

Morgen verslag !!!

taschkevdv
23 October 2008, 13:33
kijk al uit naar het verslag hihi :)
maar kijk er ook al naar uit dat ik mijn verslagje hier ook eens kan komen doen :) ma da zal nog ni voor direct zijn dnek ik :)

ka80
23 October 2008, 14:43
Spannend!! Geniet er maar goed van Mrs O!!

Nes, zoals Tim van Mrs O, die opeens ook meer kwaaltjes heeft, denk ik dat jouw man misschien ook aandacht wil. Hoge hakken moet je echt niet meer dragen, dat is inderdaad heel slecht voor je rug en platte schoenen zijn toch ook mooi? Al zou je in je pantoffels buiten gaan, dat is toch niet erg? Je uiterlijk doet er nu toch niet toe als je rug zoveel pijn doet? Hij mag niet van je eisen om hakken aan te doen en je dan chanteren en zeggen dat je dan maar thuis moet blijven,... want als het zo is kan je met hem niet meer buiten voor de komende maanden, tot wanneer je echt een buik begint te krijgen?!! Ik zou alles eens op een rijtje zetten en het er rustig met hem over hebben. Hij moet begrijpen dat de dingen nu anders zijn en dat jullie jullie alletwee moeten aanpassen, jij aan je nieuw lichaam en hij aan het feit dat jij nu ook meer aandacht nodig hebt en het feit dat hij papa wordt.

Met ons gaat het wel weer, ik had gisteren gezegd (na je berichtje over die warme plakkers) dat warmte aan mijn rug goed is en hij heeft heel de nacht dicht tegen mijn rug gelegen zodat mijn rug goed warm bleef. Ik heb hem maar niet gezegd dat het niet veel geholpen heeft maar vond het idee wel lief van hem.

Het zal met up and downs gaan maar laat maar aan je man weten wat je dokter juist gezegd heeft en probeer van hem te horen te krijgen wat hem juist stoort aan jullie "nieuw" leven, want blijkbaar is er wel iets dat hem dwarsligt,... hou ons op de hoogte he!

groetjes

lotjen
23 October 2008, 14:54
Hey Nes,

dat zijn ups en downs in een relatie,en samen een kindje krijgen is nu eenmaal de grootste stap die je als koppel kan nemen!
Mijn vriend had het in het begin ook wat moeilijk dat iedereen aan mij vroeg hoe het was,en ik zeg nu gewoon dat ze het maar aan
hem moeten vragen,dat hij er mee moet leven,en dan kan hij een half uur zitten vertellen,en zie ik pas hoe hij ook onder de indruk is
van heel dat baby gedoe! Ik ga je vriend niet goed spreken Nes,wat hij doet is heel erg fout,maar ook voor hen is dit een indrukwekkend
gebeuren. Daarbij moeten ze ons geklaag aanhoren,leven met een stuk minder sex,leven met het idee dat er binnen een paar maanden
een mini mensje komt waar ze volledig verantwoordelijk voor zijn! En laat ons eerlijk zijn,vrouwen zijn toch het sterke geslacht,geef die
kerels wat tijd :)
Hihi,mocht mn vriend dit lezen,zou hij doordraaiien denk ik!
Veel liefs Lotte

Kimmy
23 October 2008, 15:46
Hey Lotjen,

Mijn man léést effectief mee om op de hoogte te blijven en te kunnen meepraten, hij zal jou vanavond dus kunnen citeren in zijn voordeel :)

maar mss wel terecht dat iemand het effe een beetje voor de mannen opneemt...

x

Nes
23 October 2008, 23:26
Mrs O, hoe was het bij de geny?

Vanavond juist alsof er niets is gebeurd gisteren. Geeft me wel kusjes (ik denk dat hij weet dat hij verkeerd is geweest). En naar het schijnt heeft hij platte botten voor me besteld. En da Libido, was maar omdat hij bang was dat ik medisch niet in orde zou zijn (geloof het niet). Door een tijdschrift heeft hij gezien dat het normaal is. Hoelang gaat het nu weer duren voor hij doorslaat?

Sinds gisteren heb ik wel enorme steken in mijn buik (links en rechts onderaan) en heb ik weer een zeer licht bloedverlies (bruinkleurig). Ik denk dat dat door de stress komt de laatste twee dagen?! Bloedverlies is niet erg daar het bruin is (gelukkig maar.)

En hoe is het jullie meiden?

Het heeft me echt wel goed gedaan te horen dat mijn ventje niet alleen zo een raar gedrag vertoont!!!!!

Mrs O.
24 October 2008, 10:51
Hoi nes,

Alles was ZEER GOED bij de gyné gisterenavond, we zijn zo blij !!!!

Toto (aka de kleine garnaal) is nu de volle 1.7 cm groot :), met een mooi kloppend hartje, grote vruchtzak, placenta op zijn plaats en baarmoederhals tip top ok... Dus om net geen 8 weken te zijn PERFECT op schema... Ik citeer mijnen doktoor he !!!

Ik mag 19/11 teruggaan voor een controle + nekplooimeting en wat meer fotokes (heb er al 5 ondertussen, ik ga een hele album kunnen maken met echo's denk ik), dus nog een kleine maand geduld en ik zie ons totoken weer... Moet dan wel alleen gaan, want is op de middag...

Den husband is helemaal bijgedraaid weer... hij was zo stil bij de gyné, en dan kwamen de vragen: wat mag mijn vrouw nog doen? moet ze veel eten? is nu alles ok voor altijd??? lekker naief maar o zo schattig...
In de gang heeft hij een vreugdedansje gedaan (een chance, in stilte !! ), wat een kloppend hartje zien op nen echo allemaal ni kan aanrichten he :)

Het heeft ons echt deugd gedaan, en toch wat schrik dat er iets mis kan gaan weggenomen... alé voorlopig toch, tegen volgende echo zal ik weer zenuwachtig zijn...

Er zal wel altijd ongerustheid blijven zeker? tot 7 juni 2009 ongeveer :)

greetz

Annelies

ps: toto betekend 'kindje' in swahili, taal van mijn venteke - we zijn geen fan van de gelijkgenaamde groep of zo he :)

Kimmy
24 October 2008, 11:58
Hey Mrs. O.,

ooooh! da's supergoed nieuws, ik ben echt blij voor jou, Tim & toto!!

Nu kijk ik nog meer uit naar mijn bezoekje op 28/10, dan zie ik eindelijk ons kleintje... Het valt vast niet te beschrijven wat je voelt als je het hartje hoort kloppen?

Ik ben ook blij dat je Tim zo lief is. Uit je verhalen leid ik af dat het echt een doodgoeie man is!

Kunnen ze nu al ook maar klein beetje zeggen of het jongen of meisje is, nee zeker, é, ik ga te snel :).

Allé, geniet ervan, nu dus aftellen naar 19 november!

groetjes,
Kimmy

PS: mail ontvangen?

rienemieke
24 October 2008, 12:01
hey
zie dat je dan uw echo's kopieert want want dat vergaat op den duur!
een kleine tip hé!
nog veel plezier!
ik ben aant aftellen naar de bevalling, ik deed dat in begin ook aftellen naar de gyn, nu naar de bevalling grappig!

Mrs O.
24 October 2008, 12:07
jep, mail ontvangen :-) thnx, mt nog replyen, ga da direct doen :)

Tim is idd lief, mr een eeuwige denker en piekeraar, wat soms wel vr de nodige spanningen kan zorgen :) Mr als hij ff het denken stopzet, is hij relaxed en dan is hij super.. Weet je wat, ik kon vannacht niet slapen (lag om 3u klaarwakker in bed) en hij is opgestaan en heeft mij een full body massage gegeven, terwijl hij om 6u moest opstaan... hoe fantastisch is dat? Zal wel een eenmalig feit zijn waar hij nog jaaaaaren over gt stoefen mr kom, hihi...

Het is idd super om het hartje te zien 'kloppen', mr op de echo is het meer iets dat aan het flikkeren is zo... eerst zag ik niks en was ik ff 2 seconden in paniek, mr denk dat gyné eerst alles ff vlug gecheckt heeft, en toen hij zag dat het ok was zei hij: hier is het hartje...

Jongen of meisje da gt toch nog 2 maand zeker duren ze denk ik. Een vriendin van mij is 5 mnd zwanger en die weet nog mr net da het een meisje is..., vorige keer lag de baby wel verkeerd dus ze moesten wat wachten...

voor u ist nu ook bijna zover he !! nog 4 daagjes... spannend !! Mr alles zal wel ok zijn... :)

ik stuur u mail si, met iets in bijlage :)

Mrs O.
24 October 2008, 12:08
merci vr de tip rienemieke
ga dat zeker doen !!!

En euh, voor u ist aftellen BIJNA gedaan he, wauw...
Gaan die negen maanden nu snel? of lijkt het een eeuwigheid?

rienemieke
24 October 2008, 13:01
euhm dat gaat redelijk snel tot de 20 weken dan duurt het precies weer een eeuwigheid eer dat je aan de 30 weken bent
en dan 30 tot 35 dat gaat goed maar van 35 weken tot 40 duren weer een eeuwigheid!
jullie hebben nog het voordeel/nadeel dat je gaat werken dan gaat de tijd snel vooruit!
ik ben thuis van week 5 van de zwangerschap en dan gaat de tijd niet vooruit hoor, ik had graag blijven werken
maar arbeidsgeneesheer heeft me thuisgezet omdat ik risico liep om cmv besmetting op te doen, ik ben kleuterleidster é!
maar ik mocht natuurlijk ook op den buro gaan zitten maar dat wou ik ni want dan zie je je kindjes nog en dan vragen die zich af waarom je niet bij hun in het klasje staat, ik stond nl bij de 2.5 kes dus die kunnen die link ni legge é

vanaf eind januari heb ik wel geen eigen klasje meer maar kom ik als extra ondersteuning in de klas en ben ik voor 6 uur turnjuf dat vind ik wel leuk, maar gok juf vind ik ook wel leuk mar je hebt geen eigen klasje en dat ga ik wel missen!

Nes
26 October 2008, 14:32
Ben blij te horen dat het hier goed gaat!!!

Den mijnen heeft eindelijk gesproken. Het probleem is dat hij hem niet bij de zwangerschap betrokken voelt. Hoewel ik er altijd over praat. Soit. Zal wat tijd nodig hebben zekers?

Grts Nes.