PDA

Volledige versie bekijken : spuitjes

lady bug
15 April 2010, 15:37
hey,

Matthias zou vandaag zijn spuitje krijgen tegen de Rode Hond, Bof en Mazelen.
ik had zijn spuitje eerst uitgestled omdat hij normaal deze week moest geopereerd worden, maar doordat hij koorts had ging deze niet door. hierdoor heb ik zijn afspraak van eind deze maand naar vandaag kunnen verplaatsen. nu heeft hij af en toe koorts. gister middag had hij net 38,1°, maar 's avonds en deze ochtend had hij niets. deze middag kreeg ik van de om een bericht dat hij 38,7° had. ik ben hem dus gaan halen en nu past mijn ma op hem. toen ik hiernet met hem thuis kwam heb ik nog even zijn temp genomen en dan had hij maar 37,9° :confused: (en eer hij daar was, duurde het echt wel lang)
ik begrijp er dus niets meer van.
volgens de website van K&G is er niet echt een reden om zijn spuitje uit te stellen. ze schrijven: heeft je kind een verkoudheid, lichte koorts of neemt het antibiotica, dan is er geen reden om de vaccinatie uit te stellen.
nu hoop ik echt dat ze dit ook niet doen.
het is nl zo da wanneer ze zijn spuit nu niet willen zetten, dat het al te kort op zijn operatie is en dat ik pas eind mei, begin juni hem het spuitje kan latten zetten. ondertussen is er ook nog eens de kans dat Matthias met 1 van de 3 ziektes in aanraking komt.

wat zouden jullie doen??
spuitje laten zetten of niet?

kyanoke
15 April 2010, 15:56
ik zou het spuitje laten zetten. bij babys spreken ze pas van koorts vanaf 38.5 graden.

snoezel
15 April 2010, 16:00
ladybug: ga anders met hem langs de ka.
ik ga met kobe langs de kinderarts voor zijn spuitjes.
38,7 is al niet meer van tandjes hé...
die kan dus de spuitjes ook geven en ineens goeie raad geven.
denk nu niet dat het kwaad kan van die spuitjes twee maand uit te stellen hoor!

Bo
15 April 2010, 16:08
Zelfde als Snoezel

Ik denk niet dat het zoveel kwaad kan ze nu te zetten, maar ik denk dat je idd best de raad van een ka inwint. En, het kan helemaal geen kwaad moest hij die spuitjes nu 2 maand later krijgen hoor. Moest hij nu toch 1 van die ziektes oplopen, ja dan is het zo. Ik heb ze ook alledrie gehad en ik leef nog altijd ;)

cocelinetje
15 April 2010, 16:08
Ik zou ook het spuitje laten zetten, als hij geen koorts heeft tenminste hé.

lady bug
15 April 2010, 16:16
heb net bericht gehad van mijn ma. hij is wakker en heeft 37,6°
diene is hier ferm met mijn voeten aant spelen
als het zo blijft, laat ik straks het spuitje zetten

cocelinetje
15 April 2010, 16:17
:) kinderen hé! *hihi*

Maya
15 April 2010, 19:58
tis ne kastaar zene!!!!
hoor is ff bij je ha wat hij/zij ervan denkt en als hij geen koorts heeft, denk ik da t ok is he....

lady bug
15 April 2010, 20:40
hij heeft zijn spuitjes gekregen. ze deden er absoluut niet lastig over datb Matthias een beetje koorts had gehad. de spuitjes uitstellen was niet zo een goed idee, want op de duur staat hij met alle spuitjes achter.
ze hebben wel gezegd dat ik extra goed moet opletten en wanneer hij zou reageren onmiddellijk de ka contacteren.
ik ga morgen toch een afspraak maken bij de ka om zijn bloed te laten controleren zodat we de 3de mei niet in herhaling vallen

Maya
16 April 2010, 11:25
idd goed idee meid!
ben blij dat hij ze uiteindelijk toch gehad heeft se!

lady bug
16 April 2010, 13:57
sinds gister namiddag geen koorts meer, hopelijk blijft dit zo en kan hij op 4 mei geopereerd worden

Maya
16 April 2010, 14:01
klinkt al goed! hopelijk blijft t idd zo!