PDA

Volledige versie bekijken : Ibe 7-4-2010

Tinkerbel
11 April 2010, 13:34
Dag dames,

Met een ongeloofelijke trots mag ik aankondigen dat ik woensdag mama geworden ben van een flinke dochter Ibe.
Zoals dinsdagavond nog meegedeeld in het topic april-bevalling was dit via een geplande keizersnede.
Dinsdag nog een controle bij de gyn gehad en liep al een week met ontsluiting en weeën (soms regelmatig, soms onregelmatig). Na verder onderzoek bleek dat ze totaal niet was ingedaald en niet door het bekken geraakte. Er is toen dinsdag besloten om de dag erop keizersnede te doen.
Ik heb mij heel rustig voorbereid en op woensdag om 6u kwamen we aan in het ziekenhuis.
Na monitor, lavement en voorbereiding mocht ik om 7.45u naar het OK. De epidurale werd gezet en tegen 8.07u begonnen ze eraan. Om 8.16u werd onze dochter dan geboren. Het is een niet te beschrijven gevoel. Ook al is het een operatie, je maakt alles heel bewust mee. Ik kan echt zeggen dat ik een droom van een bevalling gehad heb, maar dit heb ik te danken aan mijn gyn. Hij is een goeie vriend van de familie en heeft mij fantastisch in de watten gelegd. Hij heeft mij heel goed ondersteund voor de epidurale want daar had ik toch wel wat schrik van (is maar een vies gevoel).
Daarna kom je in een roes. Als ze eruit werd gehaald werd ze eerst tegen mij gelegd. Heel kort want dan gaat ze mee met de kinderarts (gevolgd door de papa) voor de slijmpjes weg te zuigen en de eerste onderzoeken te doen. Nadien zijn ze ze nog even komen tonen en toen mocht ze mee met de papa naar de materniteit waar beiden een half uurtje konden bekomen. Na het nodige naaiwerk werd ik nog een 20 min op de recovery gehouden en toen mocht ik eindelijk naar beneden. In de kamer zaten de trotse papa en kersverse dochter te wachten. En dan mag je ze voor de eerste keer in je armen nemen. Een heel onwerkelijk gevoel, er gaat vanalles door je heen.
Wij hebben heel wat mooie foto's kunnen nemen van alles zodat dit altijd een heel mooie herinnering zal zijn.
Mama worden is echt het mooiste wat je kan overkomen. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen aangezien ik nooit echt een groot moedergevoel heb gehad. Nu spreek ik wel anders. Van het ogenblik dit kleine hulpeloze mensje wordt geboren begint dat moedergevoel zich beetje bij beetje te manifesteren. Heel raar. Het is mijn kindje en ik zal haar voor de rest van mijn leven met man en macht beschermen.

O ja, ook nog meegeven dat ze 51,5cm meet en 3kg590 woog.
Groetjes!

zoemeke
11 April 2010, 13:43
een superdikke proficiat !!! Ik vind het een hele mooie naam !
Nu maar lekker genieten van jullie gezinnetje

rienemieke
11 April 2010, 13:45
dikke profciat met je dochter!
je leeft blijkbaar echt op de roze wolk!
geniet maar verder!

tiger
11 April 2010, 13:50
Dikke proficiat Tinkerbel !! Geniet ten volle van je kleine meisje.

bejes
11 April 2010, 13:55
Een hele dikke proficiat! Geniet ervan en we wachten op de foto's hè xxx

baloutje
11 April 2010, 13:56
Dikke proficiat met jullie dochterje, het is een flinke meid 51 cm en goed gewicht! Ik moet zeggen dat ik hier echt traantjes in mijn ogen krijg als ik je ervaring lees en het geeft mij toch ook moed om er binnenkort aan te beginnen. Ik verlang ook zo naar mijn zoontje

vasoramasa
11 April 2010, 13:57
proficiat! een hele mooie naam!
mama worden is idd een zeer bijzonder gevoel ;)
en nu: GENIETEN!!!!!!!

xxxxxxxxxxxxxxx

Tinkerbel
11 April 2010, 14:23
Bedankt iedereen!
Kan iemand mij zeggen hoe ik een foto invoeg?
Als ik hier op 'bestand invoegen' druk krijg ik iets met url van de afbeelding die ik moet invoegen, maar aangezien ik enkel wat basiskennis heb van de pc weet ik dus niet wat ik daarmee moet aanvangen. :o

_liesje_
11 April 2010, 14:23
amai tinkerbell, zo mooi hoe je het allemaal omschrijft :D
mooie naam voor je kleine meid, we zijn benieuwd naar die mooie foto's...
dikke zoen

baloutje
11 April 2010, 14:36
Tinkerbel ik zou je graag helpen maar ik weet het eigenlijk hoe niet goed hoe het moet ....

mini
11 April 2010, 15:22
dikke proficiat!!

kellieke
11 April 2010, 15:32
proficiat, geniet ervan.

Sweetdreams1987
11 April 2010, 15:43
Proficiat !

boeleke2704
11 April 2010, 17:06
Een hele dikke proficiat Tinkerbel!!
Zo'n mooi verhaal, zoals Baloutje zegt, het verlangen naar mijn kleintje wordt groter en groter per verhaal dat ik lees!!
Geniet fijn van je zalige meisje. Wij wachten op de eerste fotootjes :)

cocelinetje
11 April 2010, 17:34
Proficiat!! Geniet ervan :)

Barbara
11 April 2010, 19:58
Een hele dikke proficiat, geniet van jullie kleine wondertje!

charythepooh
11 April 2010, 20:30
proficiat....

Maya
11 April 2010, 21:32
een hele dikke proficiat met de geboorte van jullie dochtertje Ibe!
ik krijg kippevel als ik je berichtje lees, zo mooi!
geniet er maar van!

kleinke
11 April 2010, 21:37
proficiat!!

lotjen
11 April 2010, 21:40
Heel mooie naam,en ik ben blij dat er eens een mama een goeie ervaring neerschrijft ivm een keizersnede. Ik weet dat het geen lachertje is,maar door sommige ervaringen hier te lezen heb ik vaak schrik dat mocht ik een keizersnede moeten ondergaan,ik volledig zou panikeren :)
Super mooie naam trouwens!

kimmieke
11 April 2010, 22:19
Een dikke proficiat, geniet van je wondertje xxxx

aline
12 April 2010, 09:02
Proficiat!! Geniet van jullie dochtertje!!

janneman
12 April 2010, 09:06
dikke proficiat!!!

chientje
12 April 2010, 09:18
dikke proficiat met jullie kleine meid, geniet er van :)

snoezel
12 April 2010, 09:31
een hele dikke proficiat!
je beschrijf het allemaal zo mooi en zo lief!
geniet ervan

taschkevdv
12 April 2010, 10:36
dikke proficiat! geniet ervan

Laurence
12 April 2010, 10:48
Dikke proficiat. Ben benieuwd naar de fototjes :)

ilseken
12 April 2010, 11:45
Een dikke proficiat!!! Geniet van je dochtertje

Voor foto's in te voegen staat uitgelegd bij topic Nolan, ik wist het ook niet en het heeft me toen ook iemand stap voor stap uitgelegd. Ga maar eens piepen.

Fieke
12 April 2010, 11:50
proficiat!

Nes
12 April 2010, 15:17
Proficiat geniet ervan.

Tinkerbel
13 April 2010, 08:16
http://www4.picturepush.com/photo/a/3257692/640/Picture-Box/IMG-8987.jpg

Tinkerbel
13 April 2010, 08:25
Was inderdaad makkelijk een foto op te laden, zelfs voor een leek als ik :)

Als je naar dit meisje kijkt kan je als mama niet anders dan smelten.
Het moet gezegd zijn, ik was vroeger meer dan een harde tante als het op kinderen aankwam.
Ik had vlakaf tegen mijn ouders gezegd dat ze op mij niet moesten rekenen voor kleinkinderen.
Ik zag graag kinderen...bij een ander.
Ben nu 33 en toen ik 30 was is dit plots veranderd. Ik had de man van mijn leven ondertussen al 4 jaar gevonden en ineens verlangde ik heel erg naar een kind.
Toen nog bleef in mijn achterhoofd hangen dat ik vroeger zo'n harde was en vroeg mij af of ik wel een geschikte moeder zou zijn, of ik dat kind wel graag zou zien, of ik het om de juiste redenen deed...
Zelfs tijdens mijn zwangerschap verkondigde ik luidkeels dat ik geen typisch moedertje zou worden. Ik zou geen problemen hebben mijn kind naar de crèche te doen want ik wil ook nog een werkende moeder zijn, ik zou geen problemen hebben ze een weekend achter te laten zodat mijn vriend en ik nog eens kunnen weggaan, ik zou zo geen typische moederkloek zijn die alleen maar over haar kind kon praten....en ga zo maar door...

Het moet gezegd, eens dat kleintje bij je wordt gelegd worden alle clichés waar.
Ik ben van de ene op de andere moment veranderd in een super-softie:o
Mijn hart bloedt nu al als ik bedenk dat ik ze volgende maand al naar de crèche moet doen (ben zelfstandig bij mijn vriend), ik krijg tranen in de ogen als ik naar haar kijk (zal nu ook wel voor een deel aan de hormonen liggen denk ik want ik zou niks anders doen dan wenen).
Ik ben meer dan 200% gekeerd en het voelt zo goed aan.
Ja, mama worden is echt wel het allermooiste wat je kan overkomen in je leven.
Terwijl ik dit nu zit te typen rollen de tranen weeral over mijn wangen.
Deze namiddag komt de papa ons ophalen en mogen we eindelijk naar ons eigen stekje waar alles klaar staat voor onze kleine prinses.

zoemeke
13 April 2010, 09:01
wat een prachtige dochter !!! *smelt*

chientje
13 April 2010, 09:22
wat een mooi meisje zeg, daar mag je zeker trots op zijn!
geniet er maar van :)

Bo
13 April 2010, 10:16
Een dikke proficiat! En wat een supermooie dochter hebben jullie!
Goed gedaan meid :)

En ja è... alle clichés komen idd tevoorschijn eens je mama bent geworden ;) En dat wordt alleen maar erger :D
Geniet nu maar, want het gaat verdorie snel.
X

Laurence
13 April 2010, 10:23
Tis echt een schatje, je mag er fier op zijn :)

Jess
13 April 2010, 11:07
Proficiat met jullie prinsesje!
Het is echt een schatje!!!!

bejes
13 April 2010, 12:02
Proficiat, tis echt een super mooi meisje. xxx

cocelinetje
13 April 2010, 12:55
Mooooooooooooooie foto :) *smelt*

janneman
13 April 2010, 13:28
amaaaaaaaaaaaaai wat een schatje :) echt een supe schoontje !!!!:)

aline
14 April 2010, 08:23
Een prachtige dochter, inderdaad om helemaal bij weg te smelten!! Geniet ervan!

Koke
14 April 2010, 11:58
Dikke proficiat met jullie prachtige dochter!!!

_liesje_
14 April 2010, 12:01
amai tinkerbell! wat een mooi dochtertje hebben jullie zeg! echt.... :)
geniet ervan! het gaat snel!!!!
xxxx

ilseken
14 April 2010, 16:46
wat een mooie foto!! tis een schatje! Geniet ervan! Ik weet hoe het is om snel terug aan het werk te gaan. Na 2 weken was ik ook al bezig, probeer zoveel mogelijk van je meisje te genieten want het gaat verdorie heel snel hoor.

Mrs O.
14 April 2010, 21:32
proficiat !!! mooie naam :)

Tinkerbel
28 April 2010, 09:55
Een vraagje:

Voor mijn bevalling liep ik steeds luidkeels te verkondigen dat ik er geen moeite mee zou hebben mijn kindje eens 'uit te lenen' zodat wij als koppel ook nog een sociaal leven zouden hebben.
Nu hebben wij wel een heel druk sociaal leven (veel verplichtingen door het beroep, maar ook veel vrienden die graag feestjes geven).
Ons Ibe is vandaag pas 3 weken oud en vrijdag moeten wij naar een (decadente) verjaardagsparty in Antwerpen. Aangezien wij op een uur van Antwerpen wonen en vorig jaar bij het terugkeren van die party bijna een ongeval hadden door vermoeidheid hebben we een hotel geboekt dit jaar.
Vrienden van ons hebben aangeboden op onze dochter te passen. Ze staan er eigenlijk op dat we ze voor een nachtje aan hen toevertrouwen.
Ik sta daar nu echter helemaal niet voor te springen. Ik kan mijn dochter nog geen uur achterlaten bij iemand. Ikzelf ga op een heel kalme en rustige manier met mijn kindje om en het is echt een droom van een kind (ze slaapt zelfs al door 's nachts). Als ik anderen ermee bezig zie dan kom ik nerveus. Ze zitten er luidkeels tegen te brabbelen of staan ze de ganse tijd zo hard op en neer te schudden. Ik krijg er echt de kriebels van. Ik wil mijn kindje dicht bij mij houden en ben dan ook niet van plan om ze vrijdag achter te laten. Ik wil echter geen spelbreker zijn voor mijn vriend want ik weet dat hij graag naar de party zou gaan. Ik denk erover om ze gewoon mee te nemen.
Ben wel niet zo op mijn gemak omdat iedereen overal loopt in die woning tijdens de party. Mijn vriend ziet dat niet zitten, maar ik zie het niet zitten om mijn meisje achter te laten.
Ik ben tegen alle verwachtingen in geëvolueerd naar een echte moederkloek die niemand in de buurt van haar kindje duldt.
Is dit een normale reactie of zoek ik beter eens mijn psychiater op? :rolleyes:
Hebben jullie dit ook?

janneman
28 April 2010, 10:02
Hey Tinkerbel,

ik heb dat gevoel nu al ,dat ik ons kleintje niet zal kunnen achterlaten en ben nog niet bevallen :)
ik snap je héél goed........ze is pas 3 weken.Ik zou het niet kunnen en ik denk dat dat feestje mij ni veel zou kunnen schelen....ma ja zo denk ik....
Ik begrijp jou reactie.........

Bo
28 April 2010, 10:44
:D Join the club meid..... Héééééél normaal!

Nu, je moet voor jezelf beslissen of je haar al dan wel of niet al wilt toevertrouwen aan iemand. Het is zeker niet slecht hoor, je bent er geen slechte moeder door.
Ik moest ook omwille van mijn werk na 3,5 week Laurens al 'achterlaten' overdag bij respectievelijk de grootouders en daar heb ik het ook heel moeilijk mee gehad. De eerste nacht, toen was hij 9w, en dat vond ik ook vreselijk. Maar het heeft ons wel goed gedaan om als koppel toen fijn iets te ondernemen.
Haar meenemen... tja, ik weet het ook niet. Hangt van het feestje af. Ik zou het doen, en heb het ook al gedaan, maar er was dan wel een slaapkamer waar ik Laurens rustig kon laten slapen. Als je het niet vertrouwt, dan ofwel aan je vrienden toevertrouwen, ofwel zelf thuisblijven ;)
Sterkte met je beslissing meid!

Tinkerbel
13 May 2010, 15:00
Maandag de gevreesde dag waar ik zo tegenop zie...
Ons kleintje moet ik voor de eerste maal achterlaten in de crèche :alien-weap:
Ze gaat volgende week maar halve dagen, maar toch bloedt mijn hart als ik eraan denk. Ze is nog zo klein hé.
Ben gisteren eens naar de crèche gereden met haar en toen ik er was had ik het al moeilijk. De andere kindjes zijn allemaal veel ouder (die aten al alleen aan een tafeltje). Pas binnen 2 maanden gaat er ook eentje komen die even oud is als ons Ibe.

Het zal echt lastig zijn maar dat geldt voor alle mama's hé.

Het is echt een doodbraaf en rustig kind en ik ben zo bang dat ik ze zo jong al in de 'buitenwereld' moet loslaten, want voor mij voelt het aan als loslaten. Ze slaapt 's nachts door (heeft ze van in het ziekenhuis gedaan) en ze weent enkel voor een flesje of vuile pamper. Wie weet zal dit volgende week helemaal anders zijn omdat ze de verandering ook zal voelen.

Ik zie het echt niet zitten maar de plicht roept...

Tinkerbel
18 May 2010, 14:51
Gisteren is onze kleine grote meid gestart in de crèche. Voor de mama was het een bewogen dag aangezien de mama het totaal niet zag zitten.
Op weg naar de crèche al in de auto zitten bleiten en toen ik moest binnengaan rolden de tranen weer over mijn wangen. Weet niet of alle mama's daar zo binnenkomen de eerste keer. Ik kon geen woord zeggen en kon alleen maar wenen. Ik schaamde mij in ieder geval dood, maar kon er niks aan doen. 't Was sterker dan mijzelf.

Pff, ze daar zo de eerste keer achter laten, het doet toch iets met een mens. Je omdraaien en weggaan is zo'n steek in je hart. Toen ik in de auto zat zag ik dat de 2 verzorgsters bezig waren haar uit de Maxi cosi te halen en haar manteltje aan het afdoen waren. Het deed mij echt zo'n pijn dat te zien dat anderen nu met mijn kindje bezig waren.

Al bij al heb ik toch wat kunnen werken (beter dan verwacht zelfs), maar eens het 18u was kon ik niet rap genoeg weg zijn.
Ze lag zo schattig te slapen in een wipstoeltje toen ik erom mocht gaan. Ze was blijkbaar heel braaf geweest en had enkel geweend voor haar flesje. Ze is nog zo kleintjes hé. Veel kan ze nog niet doen.

Bij het wegrijden van de crèche heb ik de schrik van mijn leven beleefd!
De crèche is gelegen langs een grote 4-vaks baan en ik wou juist de baan oprijden of 5m voor mijn ogen botsen 2 auto's in volle vaart op elkaar. De ene auto ging de lucht in en ging overkop. Het scheelde geen haar of we hadden de auto op ons gekregen net op de kant waar Ibe en ik zaten. Het doet maar vies als zich dat voor je ogen afspeelt. Ik zag die dame in haar auto gelijk een crash-testpop heen en weer geslingerd worden. Ik had gelukkig de reflex om meteen de 100 te bellen want ik zag dat het ernstig was. Ik was immers ook de enige persoon die er zo dicht bij was.
Heb nog een kwartiertje moeten bekomen in mijn auto eer ik zelf terug de baan op kon want ik zat danig met 'den beef'.

Het was dus echt wel een bewogen dag gisteren!

bejes
18 May 2010, 14:58
Amaai das even schrikken zeg!!! Ik zit ook niet te verlangen hoor tot ik mijn dochter moet achter laten gelukkig is die dag nog heel ver weg! Hoe komt het dat je zo vroeg terug aant werk bent? xxx

Bo
18 May 2010, 15:12
Niet leuk è meid. Ik herinner het me ook als de dag van gisteren dat ik Laurens moest achterlaten daar...
Maar, als het je een troost mag wezen, ze zijn het heel snel gewoon daar. Zeker nu ze nog zo jong is, ze went sneller en kent snel het verloop daar. Geen zorgen maken. Het komt goed.
En je bent er geen slechte mama door! Als zelfstandige heb je gewoon die luxe niet, hoe erg het ook is. (ik vind dat ook hoor)

Man, dat accident.... brrr dat zal idd schrikken zijn! Gelukkig is er niks gebeurt met jullie.
X

Tinkerbel
18 May 2010, 17:00
@Bejes: Ik werk bij mijn vriend op kantoor. Heb dus best wel een makkelijk leven, maar moet wat flexibel zijn.
Ik heb nu ook onlangs beslist om maar parttime meer te werken. Gelukkig had hij er geen problemen mee. Het bevalt mij heel goed moet ik zeggen.
Ik weet dat het een luxe is als je dat kan doen en ben hem dan ook heel erg dankbaar. De meeste mama's moeten fulltime werken. Ik kan mij indenken dat het allemaal heel erg zwaar wordt als je alles moet zien te combineren. Werk, huishouden, kinderen, sociaal leven...
Ik moet nu wel zeggen dat anderen misschien nog wat hulp hebben van hun partner. De mijne doet niks in het huishouden, maar neem hem dat ook niet kwalijk. Hij is weg van 's morgens 7.30u en hij komt ten vroegste om 22u thuis. De sukkel kan dan nog moeilijk eens beginnen kuisen of boodschappen doen, nietwaar.

Ga jij terug fulltime werken? Heb je enige hulp van je partner?

Koke
18 May 2010, 18:26
Amai tinkerbell, zal wel schrikken geweest zijn, dat accident. Gelukkig zijn jullie ok!
Hopelijk zijn zowel jij als je meisje snel gewend aan het naar de creche gaan!

_liesje_
18 May 2010, 21:41
Amai zeg, verschrikkelijk! Als dat zo voor je ogen gebeurt!!! pfffffff...

En hoe gaat het met Ibe, heeft ze niet te veel last ondervonden van de creche? Gaat het met jou een beetje ;) Moet niet makkelijk zijn é... zoals bejes zegt, mag er niet aan denken!!!!

x