Volledige versie bekijken : pff
hoi,
een vriendin van mij is momenteel 3 maand zwanger maar die haar relatie loopt niet zoals het moet maar nu zit ze er mee te dreigen dat ze het kindje zou laten weghalen :( en een vriendin van mijn zus 17 jaar is nu ook onverwacht zwanger:(
en ik zit nu al ondertussen aan mijn vijfde ronde ik weet dat dat nog niet echt lang is maar als ik dan hoor dat die vriendin er zit mee te dreigen haar kindje weg te halen ( zij weten niet dat ik en mijn ventje ook aant proberen zijn) en dat iemand gewoon zwanger geraakt door ziek te zijn.
dan heb ik het er toch moeilijk mee.
mijn ventje zegt dat ik er niet zoveel mee bezig mag zijn en ik probeer dit ook maar telkens als ms eraankomen dan ben ik daar toch zoizo mee bezig en heb ook altijd precies van alle symptomen dus er niet mee bezig zijn dat gaat gewoonweg niet.
wou dit gewoon even kwijt:o
xxx
konijntje
6 April 2010, 15:32
Beste Jen
Ik begrijp ten zeerste je frustratie. Je zal het nog vaker meemaken en het zal niet altijd makkelijk zijn om er mee om te gaan.
Probeer troost te vinden in de gedachte dat het ( volgens mijn gyn) normaal is dat het een 8 tal maanden kan duren voor je zwanger bent.
Ik wens je alleszinds heel veel succes
ja dat is zo. maar die vriendin is ongeveer samen met ons gestopt en was na een maand of twee al zwanger en ze heeft dan zoveel geluk dat ze zwanger is direct en nu zou ze het dan al weg willen laten halen :(.
dan moet ik me zeker 3 maand nog geen zorgen maken ;) niet dat ik dat al doe hoor maar vind het gewoon vervelend.
konijntje
6 April 2010, 15:40
het is heel frustrerend meisje! wij kregen enkele dagen na onze eerste MK te horen dat de nicht van mijn man zwanger was van de eerste keer... ze staat nu op bevallen.
Ondertussen hebben wij al een tweede MK achter de rug...
Je kan geen eerlijkheid of logica zoeken in moeder natuur spijtig genoeg...je doet alleen jezelf ermee pijn.
ik wens je echt veel succes en misschien is he tniet slecht van haar eens te zeggen hoe jij je voelt ... het is haar beslissing maar misschien zou ze je er niet zo mee mogen confronteren...
dat is helemaal niet leuk :( dat zal wel heel moeilijk voor je zijn.
en idd moeder natuur is niet echt eerlijk maar spijtig genoeg kunnen we er niks aan doen.
ja zou dat kunnen doen maar het probleem is dat niemand weet dat wij aan het proberen zijn. mijn ventje wilt dat niet zo graag hij wil het pas iedereen zeggen als we 3 maand zwanger zijn daarom dat ik ook hier lid ben geworden omdat ik dan toch met iemand er over kan babbelen.
dusja om het haar te zeggen kan ook niet en ze kan ook niet echt weten dat ze me er mee kwetst want ze weet het niet snap je.
konijntje
6 April 2010, 15:47
Nee maar je zou haar wel kunnen zeggen op een subtiele manier of ze er al eens heeft over nagedacht dat er misschien mensen zijn die ze daar mee kwetst. haar erop wijzen dat zo een uitspraken in verkeerde aarde kunnen vallen. Je hoeft daar geen namen bij te noemen hé maar gewoon eens even duidelijk maken dat er ongelooflijk veel mensen zijn die geen kids kunnen krijgen of het er moeilijk mee hebben en dat dus dreigen met een abortus echt wel niet om te lachen is en dat staat dan volledig los van het feit dat je zelf probeert hé...
dat is waar. kan ik wel eens doen.
bedankt voor de raad
konijntje
6 April 2010, 15:52
graag gedaan... ik heb het afgelopen jaar al 5 kindjes weten geboren worden ( waaronder het pete kind van mijn man 4 dagen na onze MK) en er zijn nog 3 mensen zwanger...
ik heb al vaak moeten slikken en leren omgaan dat het nu eenmaal geen spelletje FAIR PLAY is.
En dat is niet iets dat elke dag even goed lukt hoor. maar we moeten er nu eenmaal door.
ja dat is zo en dat idd niet leuk.
maar ik heb mijn metekindje ook nog waar ik me kan aan optrekken. die word nu volgende week 6 maand. en dit weekend was hij komen slapen voor de eerste keer. nu weet ik ook weer waar ik voor ga en dat ik er zeker klaar voor ben :)
we zullen hopen dat het binnekort aan ons is é
konijntje
6 April 2010, 15:56
hoop doet leven :)
Jolien!1
7 April 2010, 08:28
Je moet er in ieder geval door, hoe moeilijk het ook is.
Ik heb ook al vele mensen weten zwanger worden, ook onverwachte zwangerschappen. Maar ja, de tijd komt ooit wel!
Geduld is een mooie deugd...
Pixie
7 April 2010, 12:54
Ik kan me daar ook echt wel kwaad om maken als ik zulke dingen lees. Dreigen om je kindje te laten weghalen omdat de relatie niet zo goed loopt? Da's echt wel niet te geloven. Niet dat ik tegen abortus ben hé, maar dan voor een goede reden, dat je er niet voor kan zorgen ofzo... Een relatie die niet goed loopt zou voor mij in elk geval geen reden zijn. En zoveel mensen die het zo moeilijk hebben om een kindje te krijgen! Ik zit ook nog maar aan ronde 4, dus 't is niet dat ik zelf in die problemen zit maar ja... Maar dat zijn toch geen dingen waar je mee dreigt hé...
Ik krijg er ook de kriebels van dat veel mensen in mijn omgeving constant vragen hoe het ermee zit. En ik heb zelfs nog aan niemand verteld dat we aan het proberen zijn! Ze ruiken dat zeker? :plain:
Mijn nichtje is zwanger, en ze is 2 jaar jonger dan ik. Ik gun haar alle geluk, en ben superblij voor haar, maar de rest van de familie is mij nu natuurlijk ook aan het pushen... Daar krijg ik echt iets van.
En nichtje zelf moet ook niet onderdoen. Die wil natuurlijk een speelkameraadje voor haar dochtertje. Nu maar hopen dat ik ze binnenkort goed nieuws kan brengen zodat ik van al dat gezaag af ben :)
xXx-jes
ja dat is hier juist hetzelfde in het afgelopen jaar al 3 baby'tjes geboren en dan ja nu die vriendin die ook van eerste keer zwanger is.
en tegen mij zitten ze ook altijd bezig van wanneer gaan jullie er aan beginnen enzo dan denk ik steeds ja seg het moet eerst nog wel lukken ook é :(
maarja zal binnenkort bij ons ook wel lukken zekers. had het altijd leuk gevonden moesten we ongeveer samen zwanger zijn ik en die vriendin maar als ik zie dat zij zo doet dan heb ik liever een goede relatie en daarna een goed zwangerschap ben er niet meer jaloers op nu.
xxx
Pixie
7 April 2010, 14:27
't Is dat hé Jen, goed in je vel zitten vind ik ook belangrijker dan samen met iemand anders zwanger zijn, of zwanger worden omdat de mensen rond je het willen.
Ik ronde 4 en jij ronde 5, 't zal binnenkort wel lukken hoor! :) Ik geef het ook nog even de tijd. Ik was nu 9 dagen overtijd en dacht even dat ik zwanger was, maar ik was er dus echt van geschrokken hé want had dant volledig niet verwacht. Ik ga er eigenlijk al van het begin van uit dat het toch wel zeker een halfjaar zal duren, ze zeggen dat dat het gemiddelde is hé toch. Pas na de zomer zou ik mss beginnen denken om eens naar de gyné te gaan, maar zo ver zijn wel nog lang niet.
Ik wens voor ons, en voor iedereen hier een beebje in 2011 (of mss nog net 2010 voor de rappe dames!)
ja idd ik heb altijd gezegd eerst zo gewoon proberen dan na goei half jaar met ovulatietestjes proberen en als het dan nog ni lukt maar eens naar gynaecoloog gaan. hopelijk kan ik deze gedachte volhouden é :) en idd te hopen dat er voor ons allemaal snel een beebje zal komen :)
konijntje
7 April 2010, 18:56
Meeste gyn willen ook pas na een jaar iets onderzoeken hoor! tenzij er natuurlijk duidelijke redenen zijn.
wij moesten van de huisarts iets laten onderzoeken na een halfjaar en kregen toen te horen dat het niets was, gelukkig ( ging om pcos) en dat we nog maar een half jaar moesten proberen want daarvoor is het compleet normaal...
Allez kwil gewoon niet dat ge geld zou verspillen om te horen dat ze u nog niet willen onderzoeken.
Langs de andere kant kan gewoon er eens over praten al heel veel deugd doen.
Wij hebben dat gedaan voor we met de pil gestopt zijn..
Bij de huisarts bloed laten trekken, gevraagd wat belangrijk is en dergelijke.
en onze huisarts helpt ons nu nog steeds door de moeilijke momenten zonder ons door te sturen.
vooral niet wanhopen hé meiden!
annabel
7 April 2010, 19:02
Hey,
ik ken dit gevoel ook maar al te goed...van de 16maanden dat wij al aan het proberen zijn om zwanger te worden zijn er van mij zeker al 10 vriendinnen bevallen of nog steeds zwanger en wij waren het eerst van allemaal gestopt met de pil...deprimerend hoor.
Na een jaar alles laten testen en alles was in orde dus de natuur heeft blijkbaar beslist dat het nog niet aan ons is om mama en papa te worden maar nu mag de natuur ons toch ook een van het geluk laten proeven vind ik want ik kan soms geen zwangere vrouw meer zien of ik stik van jaloezie!
Ook in onze vriendenkring zijn er mensen die onverwacht na één onbezonnen nachtje zwanger werden en wij maar telkens uitrekenen en ons best doen op de 'vruchtbare dagen'.
Soms zou ik het allemaal achter mij willen laten en er niet meer aan denken maar ik kan het niet..Ik verlang er zo naar dat het iedere maand nog steeds hetzelfde is. Afwachten en bang voor weer de zoveelste teleurstelling. Ik heb wel gelezen dat 90% zwanger is na 18maanden dus we zijn er bijna zeker...:confused:
Veel geluk iedereen!;)
aline
7 April 2010, 19:52
Hey Annabel,
Ik begrijp je gevoel volledig, het is zo frustrerend, elke maand flink klussen op de juiste dagen en toch elke maand terug die teleurstelling omdat het weer niet gelukt is en dan andere mensen die per ongeluk zwanger worden.
Het wordt toch moeilijk om erin te blijven geloven he?! Voor mij is het nu aftellen nr de kijkoperatie volgende week. Wie weet wordt er daar wel iets gevonden dat een oorzaak kan zijn van waarom we nog steeds niet zwanger zijn....
Voor jou nog 5 dagen tot je NOD!! Voel je al iets speciaal of zo?
Veel geluk iedereen, dat er nog veel vruchtbare dagen mogen komen ;)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.