PDA

Volledige versie bekijken : Nieuw op dit forum

Nessie
20 October 2008, 14:05
Hallo iedereen,

wat ben ik blij dat ik niet alleen ben! Ik heb jullie gesprekken wat zitten lezen en tot nu toe dacht ik dat ik alleen was met al mijn vragen, ontgoochelingen, waanideeën ;-), kwaaltjes,...
Wij zijn nog niet zo lang aan het proberen, maar heb toch al wat ups en downs gekend..

Op dit forum ook ontdekt dat ontpillen zo wat dezelfde kwaaltjes met zich meebrengt als zwanger zijn (allé, in het begin toch).. Hoe blij was ik niet dat ik 's morgens misselijk was en pijnlijke borsten had.. tot die eerste test natuurlijk.. negatief.. Enkel vrouwen die echt een kindje willen, kunnen begrijpen hoe het voelt om dat tweede streepje maar niet te zien te krijgen!
Ik leer mezelf pas echt kennen nu we aan het proberen zijn. Ik ben redelijk realistisch en optimistisch, maar wat je jezelf allemaal wijsmaakt om jezelf toch maar een goed gevoel en een sprankje hoop te geven, ongelooflijk: 'Ik heb waarschijnlijk de test niet goed gedaan of ik had hem toch beter 's morgens gedaan of ik had toch beter een duurdere test gekocht in de apotheek'.. pff vanalles eigenlijk!

Ik heb mezelf nu voorgenomen om zo lang mogelijk te wachten met een test. Ik zit me hier op mijn werk dan op te peppen en ik moet nog maar een krampke voelen in mijn buik en ik denk al dat het zover is, dan raap ik al mijn moed bijeen en ben ik zelf overtuigd dat het deze keer positief zal zijn en dan weer een negatieve test.. Ik doe mezelf dat niet meer aan.

Ondertussen ook gehoord dat het nichtje van mijn man zwanger is en aangezien we met alle nichten en neven dit jaar bij hen afspreken, wordt er gekeken voor een 'baby'cadeau! Ik wil in haar plaats zijn!!! Gelukkig is mijn man heel lief en steunt hij me enorm!

Soit, genoeg zelfbeklag, maar ben toch blij dat ik het ergens kwijt kan!

Grtjs,
Nessie

mini
20 October 2008, 14:45
Hey Nessie,

Welkom ;)
Ik kan héél goed begrijpen wat je bedoelt, 'k denk dat iedere vrouw die zwanger wil worden zo van die momenten heeft. :)
Ups en downs horen erbij denk ik :)
Hoelang ben je eigenlijk al aan't proberen?
En ja ontpillen 't is ni zo leuk hé, maar 't hoort erbij. :)
In ieder geval, véél succes en hopelijk kan je snel goed nieuws brengen!

veerle
20 October 2008, 15:09
Hoi Nessie,

Welkom :)
Het is hier inderdaad heel leuk om te zien dat je niet alleen bent
met vragen, twijfels,...

Ik heb hier al heel veel bijgeleerd en het grappige is dat ik hier met
de dames mee leef terwijl ik hun eigenlijk helemaal niet ken!

Het einde van de maand nadert weer en dan is het zeker leuk
als enkele dames kunnen ontdekken dat ze zwanger zijn!
Hopelijk zitten wij der deze maand ook bij hé :)

maar, ik denk in mijn geval van niet...

Veel succes
xxx
xx
x

taschkevdv
20 October 2008, 15:23
Hey Nessie

van harte welkom op deze toffe forum :)
Het is inderdaad tof dat je je dingen hier af en toe is kwijt kan.soms is het gewoon toffer dat je het tegen mensen kan zeggen die je eigenlijk niet kent.hier op het werk durf ik er ook niet teveel meer over zeggen want ik ben de enigste dat aan het proberen is en dan heb ik soms het gevoel dat ze zo denken van " is der weer ja" :)

bij ons is het eigenlijk meer de vriend die eerder denkt dat ik zwangerschapskwaaltjes heb :) je borsten zijn gegroeid en ja je tepels beginnen toch bruiner te worden zo van die dingen :) ik probeer nog een beetje realistisch te blijven :) wij zen nog maar aan de eerste ronde he.

groetjes

Nessie
20 October 2008, 21:12
Hey,

wij zijn al 4 maanden aan het proberen, maar ik hou er de moed in hoor. Ik lees hier heel wat serieuze verhalen, ik prijs mezelf nog heel gelukkig dat ik mijn regels krijg en toch min of meer regelmatig ben!
Moet erg zijn als ze maar niet doorkomen!

Idd, veel succes aan alle dames!

grtjs,
Nessie

veerle
21 October 2008, 00:03
Hey nessie,

Ik heb ook een regelamtige cyclus en ben daar ook dankbaar om maar,
het wachten op een zwangerschap duurt nu toch vrij lang :)

Ik heb een beetje een dubbel gevoel;
enerzijds: pfff op naar de volgende ronde weer een maand verder...
anderzijds: we gaan naar de 6e maand, de kansen worden groter...

Ik ga proberen er minder aan te denken. maar ik zie meer en meer mensen in mijn buurt zwanger worden dat maakt het niet gemakkelijker :s

Morgen is mijn start van tupperware en een drukke week op het werk kan me beter daarop toeleggen :)
Ik zei toen we stopte met de pil we nemen het zoals het komt maar,
het mag toch stilaan komen nu :)

groetjes
xxx
xx
x

L@yla
21 October 2008, 00:16
hoi nessie,
ook van mij een welkom!
dit forum is idd leuk voor dames die proberen of zwanger zijn,je kan hier vanalles kwijt en dat doet soms wel eens deugd he!
hoop dat je ook vlug bij de gelukkigen bent!

@veerle:je zegt ik denk dat het bij mij nix zal zijn!Ik zeg dat ook iedere maand om mezelf te beschermen tegen evt. teleurstelling maar ik moet zeggen dat ik al de hele maand denk dat jij aan de beurt bent!en klopt het datje na maand 6 meer kans begint te hebben zoja dan is dat goed nieuws:)

gr
layla

lies
21 October 2008, 11:39
Dag Nessie

ook van mij een grote welkom. Het doet inderdaad deugd te weten dat je niet alleen bent. En eigenlijk vind ik dat dat ook geldt in het dagelijkse leven. Ik weet dat veel koppels niemand vertellen dat ze proberen een kindje te krijgen, maar bij mij weet iedereen het nu zowat, sinds ik een miskraam heb gehad en mijn hele omgeving daarvan weet.
Het vreemde is dat je *voor* er iets fout gaat en je dat aan iemand vertelt, het idee hebt dat het bij anderen allemaal vanzelf gaat. En dat ik nu, na al het gebeurde, niet anders kan dan concluderen dat "meteen raak" en "nooit problemen" echt de minderheid van de mensen betreft. Ik heb in de laatste maanden al verhalen gehoord van vriendinnen met gezonde baby's, die ook eerst één of meerdere miskramen gehad hebben, ik heb mensen gehoord van wie ik dacht "dat gaat gemakkelijk bij hen" die dan bleken een hormonenbehandeling ondergaan te hebben.
Veel vrouwen en koppels hebben dezelfde angsten, dezelfde twijfels, dezelfde obsessies. Het lijkt bijna universeel eens je besluit er voor te gaan.

Alleszins: ik wens je veel moed, en één dezer is het onze beurt. Want dat is iets wat ik ook geleerd heb: ook al gaat het niet altijd vanzelf en gaat het soms mis, na een bepaalde periode heeft 99% toch op één of andere manier een kindje.

alles komt in orde, daar twijfel ik niet aan.

lies.

Nessie
21 October 2008, 14:37
Hoi,

bij ons is het ook zo dat enkel mijn mama weet dat we aan het proberen zijn en een collega op het werk.. Die laatste zag dat er iets scheelde de vorige keer; je bent zo stil, wat is er? En toen heb ik het verteld dat ik alweer mijn regels had enz,.. En eigenlijk is zij wel een grote steun. Zo precies een geheimpje onder ons, als ze hier bezig zijn over baby's op het werk, kijkt ze even naar mij en trekt ze eens een oogje!
En inderdaad, we moeten ons niet enkel focussen op de mooie verhalen (mijn vriendin was van de eerste keer zwanger) want dat zijn uitzonderingen!

Zoals je zegt Lies, alles komt in orde!!

grtjs,
Nessie

Kimmy
23 October 2008, 12:59
hey Nessie,

Ik merk dat ik jou nog niet welkom had geheten!

Bij deze dus :).

Veel succes!

Groetjes,
Kimmy

veerle
23 October 2008, 23:18
HEY LAYLA,

je vermoedens waren jammer genoeg niet juist!!
heb gisteren mijn regels gekregen!!!

Ik heb met een oud collega gepraat die heeft al 1kindje
en we kwamen op het onderwerp zwanger worden.
Zij waren ook al enkele maanden bezig en ze zijn naar de
ha gegaan, die had hun ne hele uitleg gegeven en het kwam
erop neer dat de eerste 6maand sommige zwanger worden
maar de meeste koppels pas na 6 maand...Waarom weet ik
ook niet precies... Bij haar klopte het allesinds :)
Dus ik hoop voor u en mij dan ook :)

dikke kus
xxx
xx
x

Nes
23 October 2008, 23:31
Een verpleegster zei me dat 6 maand proberen het minimum is. Voor iemand die de pil redelijk lang heeft genomen mag je rekenen op 8 maanden. En dat klopt bij mij. En ook zouden mensen met een onregelmatige cyclus makkelijker zwanger worden.

ka80
24 October 2008, 18:48
Ahja??? Is dat zo? Dat wist ik niet, ik had net het tegenovergestelde gedacht eigenlijk. Misschien omdat dan de eisprong niet zeker "gelocaliseerd" kan worden en de man dus ook al helemaal niet meer kan volgen met die lange en onregelmatige cyclussen met het gevolg dat het vrijen spontaner gaat, weet het ni. Heb in ieder geval wat bijgeleerd!

Groetjes iedereen en doe anders allemaal alsof je een onregelmatige cyclus hebt, de tel verliezen vanaf het begin, dag 1 van de cyclus wordt vanaf nu opeens dag 9 of 14,...

lies
24 October 2008, 20:03
Volgens mij komt dat zes maanden gedoe omdat je de eerste maanden denkt "wat komt, komt" en na een paar maanden word je ongeduldig en begin je te rekenen. :)