Volledige versie bekijken : Borstvoeding
Nes
19 October 2008, 21:30
Ik zou graag borstvoeding geven. Nu zit ik met een vraag eigenlijk. Als ik terug moet gaan werken zal ik de melk voor de dag erna 's avonds moeten aftappen maar kan ik wel zoveel aftappen voor de dag erna plus mijn kleintje nog voeden de avond zelf? Dat lijkt me zoveel ineens. Want ik heb namelijk gelezen dat je maar 10 minuten per borst kan geven en dat dan je borst leeg is. Kan iemand me helpen of me zeggen hoe je dat moet oplossen.
Grts Nes.
snoezel
20 October 2008, 20:50
hey nes,
als je blijft borstvoeding geven terwijl je gaat werken dan moet je afkolven wanneer je kindje normaalt gaat eten.
nu als je gaat werken is dit niet zo simpel maar als je bijvoorbeeld toch twee voedingen overdag blijft geven moet je dus wel twee keer kolven tijdens je werk.
het is eigenlijk het moeilijkste om aan dat eerste flesje te geraken. je kolft dan af na een voeding maar dit is in het begin niet zo heel veel. zo spaar je een voorraadje op.
je kan de afgekolfde melk invriezen of 72uur in de frigo bewaren.
als je nog vragen hebt stel je ze maar hé!
Nes
20 October 2008, 21:13
Bedankt voor je antwoord Snoezel.
Dat lijkt me toch niet zo simpel. Ik heb gehoord dat een baby om de 2 à 3 uur eten moet hebben. Klopt dat? Als dat zo is vrees ik ervoor dat ik op mijn werk om de 2 à 3 uur mag afkloven. Ik heb namelijk geen recht op pauzes om af te kloven dus ik zal dat enkel tijdens de middagpauze kunnen. En mits ik 's morgens te vroeg moet beginnen werken zal dat flesje voor 's morgens dienen. (mijn ventje gaat dat doen) Ik denk dus dat ik maar voor een mengeling van borstvoeding en flesjesvoeding zal kiezen na het bevallingsverlof.
Zou het dus kunnen moest ik 's middags dus een flesje aftap voor 's morgens dan de ganse dag poedermelk en 's avonds terug borstvoeding?
En als je dan bv eens een dagje weg moet voor het werk of prive en niet kunt aftappen gedurende gans de dag. Wat dan?
Ja, ik wil niet zomaar een beslissing nemen, ik vind dat je daar goed moet over nadenken, maar ik wil zeker borstvoeding geven en zeker in het bevallingsverlof.
Hoe ga jij het oplossen?
Bedankt he snoezel want ik geraak er echt niet aan uit.
snoezel
21 October 2008, 09:34
als je een hele dag weg gaat ga je toch eens moeten afkolven.
anders ga je precies ontploffen smile
je borsten stellen zich af op de regelmaat van je kindje.
ik weet niet wanneer jij juist terug gaat werken maar als je nu ondertussen ook al patatjes of fruitpap geeft is dat een borstvoeding die wegvalt (waar je je borsten dus ook aan laat wennen)
normaal heb je recht op kolfpauze's. hoe dit in zijn werk zit weet ik niet juist. mss eens even "googelen"
eens ze een maand of drie, vier zijn is het niet meer om de twee uur, eerder om de drie à vier uur maar dit hangt af van je kindje. dat is bij niemand hetzelfde.
Nes
21 October 2008, 17:40
Mijn kindje is voorzien voor 22 april en ik zou het werk terug moeten hernemen op 1 augustus dus het zou ongeveer 3 maanden zijn.
Ik heb me vandaag ook eens geinformeerd over die pauzes en ik zou recht hebben op 1 pauze van een half uur die ik voor of na het werk zou moeten nemen. Dus ja, ik had graag minimum 6 maand gegeven maar als ik dat zo zie zinkt de moed me in de schoenen. Ook zal ik na de bevalling een weekje opleiding hebben en dan kan ik in totaal niet afkloven. Ik had borstvoeding me veel gemakkelijker voorgesteld. En is die poedermelk dan zoveel slechter na 3 maanden?
snoezel
21 October 2008, 19:35
nes anders moet je eens moeders zoeken die het met kolven op het werk doen.
ik moet maar terug gaan werken als onze kobe zeven maand is dus ja, tegen dan geen mamamelk meer...
het beste is borstvoeding maar ik heb dat nooit gehad en altijd flesjes gehad en ik heb eigenlijk geen allergieën, niet veel ziek geweest...
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.