Volledige versie bekijken : Alexander
Op woensdag 31 maart 2010 is Sann mama geworden van Alexander.
Hij weegt 3.462 kg en is 49 cm groot!
Alvast een dikke proficiat!
stamperke
1 April 2010, 16:50
sann,
een dikke proficiat en geniet van je zoontje :)
Proficiat!!!! Hele mooie naam ook :) (stond hier ook in t lijstje)
Genieten maar! X
tiger
1 April 2010, 17:12
Dikke proficiat Sann !!! Ben benieuwd naar je verhaal en natuurlijk foto'tjes, maar geniet nu maar eerst van je kleine wonder.
Mooie naam! (Xander was hier de tweede keus voor jongensnaam)
cocelinetje
1 April 2010, 17:20
Proficiat!!!! :)
snoezel
1 April 2010, 17:36
een hele dikke proficiat!!!
zoemeke
1 April 2010, 18:31
een dikke proficiat aan het kersverse gezinnetje !!! Ben benieuwd naar de foto's en het verhaal
chientje
1 April 2010, 18:45
een dikke proficiat!!! groetjes
janneman
1 April 2010, 19:59
dikke proficiat!!! :)
Sweetdreams1987
1 April 2010, 20:03
Proficiat Sann !
Geniet maar van je prutske x
lady bug
1 April 2010, 20:08
proficiat!!!!!!!
sannie
1 April 2010, 20:12
gefeliciteerd!
van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Alexander!!!!!
geniet er maar van!
charythepooh
1 April 2010, 21:19
dikke proficiat sann, mijn schoonbroer noemt zo, anders was het ook die naam hier! mooi :)
Mientje
1 April 2010, 21:53
Proficiat met jullie zoontje!
Fieke
1 April 2010, 22:22
proficiat!
baloutje
1 April 2010, 22:47
Hey sann
Proficiat met jullie zoontje alexi stond bij ons op de lijst .... mijn peter noemde alex mooie naam echt veel geluk en geniet van je moederschap!
Trinity
1 April 2010, 23:45
Een hele dikke proficiat!!!!!
isabelga
2 April 2010, 00:29
Proficiat!!!!! Geniet van je ventje!
Mooi naam! mijn broer noemt ook zo ;-)
kleinke
2 April 2010, 00:37
proficiat!
aline
2 April 2010, 08:52
Proficiat met jullie zoontje!!
Proficiat met je zoontje, geniet er maar van!
boeleke2704
2 April 2010, 11:01
Een hele dikke proficiat Sann!!
Geniet van je kleine wondertje, meid!
Hopelijk is alles vlotjes verlopen hè.
Wij wachten braafjes op je verhaal en fotootjes.
lotjen
2 April 2010, 11:29
Proficiat met de flinke baby!
bejes
2 April 2010, 12:21
Proficiat Sann! Geniet ervan! xxx
Laurence
3 April 2010, 10:34
Dikke proficiat
Jolien!1
5 April 2010, 15:24
Proficiat!!
Geniet er samen van!
_liesje_
5 April 2010, 17:09
een hele dikke dikke proficiat met je flinke zoontje... en nu volop genieten é
dikke zoen
taschkevdv
5 April 2010, 17:52
dikke proficiat!
Proficiat Sann! en ook een dikke knuffel voor Alexander!
Veel liefde, plezier en gezondheid!
Dikke proficiat, sann!!! Geniet ervan!
dank je wel allemaal.
Alles is goed verlopen. De bv lukte niet goed dus zijn ondertussen overgestapt op flesjes, wat eerst ook moeilijk was maar ik denk ( HOOP ) dat we onze draai gevonden hebben.
Verder zijn we nog een beetje aant zoeken kwa organisatie en zo...maar ook dat zal wel vlotten zeker?
ons ventje is echt een schattig bazeke! Ik ben echt een fiere mama, maar heb me ook al heel veel onzeker gevoeld of gedacht dat ik het niet kon. Dus emoties gaan hier van het ene uiterste in het andere, veel gehuild ook al, zowek van frustratie en zo als van geluk.
Later volgt meer!
sann
hallo
hierbij even ons verhaal:
Op donderdag 25 maart hadden we een afspraak met de gyn. Deze had nieuws voor ons! Aangezien bij de bekkenmeting bleek dat mijn bekken op 2 punten te smal is, kon ons ventje niet anders geboren worden dan via keizersnee. Deze werd gepland op woensdag 31/03.
Spannend!! We besloten niemand iets te vertellen, zodat het voor iedereen een verrassing was dat ons ventje geboren was. Dat zwijgen was soms makkelijker gezegd dan gedaan.
De dagen die volgden waren gevuld met laatste voorbereidingen oa info verzamelen ivm keizersnee ( merci ericardtje )
Op dinsdagavond gingen we vol spanning slapen! Tegen alle verwachtingen in sliepen we vrij goed.
Om half 6 liep de wekker af. Ik was nog steeds rustig en maakte me klaar om te vertrekken. Om half 7 vertrokken we richting ziekenhuis. toen begonnen de zenuwen te komen... Mijn ventje liep al langer zenuwachtig rond!
Tegen 7 uur zoals afgesproken kwamen we op materniteit. Ze verwachtten ons al. Alleen hadden ze niet zo'n leuk nieuws. Het was er zo druk dat ze geen kamer meer vrij hadden alleen de tweepersoonskamers. We werden daarheen gebracht met de boodschap dat we de dag nadien dan zouden kunnen verhuizen. Dit was wel een domper voor ons. Want als er nog mensen kwamen zouden die nog bij mij moeten komen. En dat terwijl mijn ventje zou blijven slapen.
Ze lieten ons daar een tijdje wachten. Dan kwamen ze papieren regelen en moest ik een schortje aan. Daarna kreeg in een infuus.
Een beetje later werd ik weggebracht voor de epidurale. R zou later gebracht worden. Daar heb ik nog een tijdje moeten liggen wachten eer ik mijn epidurale kreeg. Ondertussen werd mijn suiker nog eens gemeten. Die stond te laag 59... Dus kreeg een extra zakje aan mijn infuus...
Dan kreeg ik de epidurale. Amai was me dat een pijnlijke zaak. Voelde een schok tot in mijn benen...
Daarna werd het raar, ik voelde niets maar kon nog wel mijn tenen bewegen. Ik merkte dat ze vanalles deden maar het gevoel was weg.
Ikzelf was hierbij erg alert want ik had het gevoel dat ik nog alles ging voelen, wat niet het geval was.
Mijn armen werden vastgemaakt (wat de reden is geen flauw idee ) en robby werd binnen gebracht.
Op een bepaald moment hoorde ik: het hoofdje is er al. Toen vroeg de amnestesist aan de gyn: "stampen?" Gyn reageerde met: "stampen!"
En voor ik het besefte stond die man daar op mijn buik te duwen, net onder mijn ribben, met zijn volle gewicht!
Ik voelde iets verschuiven in mijn buik en toen hoorde ik de gyn zeggen dat ons kindje er was.
R mocht eens rechtstaan om te kijken. Daarna mocht hij mee voor eerste onderzoek. Toen kwam de kinderarts zeggen dat het goedje was.
Ik hoorde ze zeggen dat het een serieuze navelstreng was! En dan hoorde ik dat ze hem bij mij gingen brengen. En tje kon er niet aan doen maar toen kwamen de tranen. Daarvoor was ik heel kalm en zo van he ik voel niets daarbij... Maar dat werd gauw anders.
Hij werd even naast mijn gezicht gelegd, maar wat ik jammer vond is dat ik hem niet kon vasthouden toen.
Dan mocht R met Alexander mee en waren ze mij aant oplappen. Daarna werd ik naar recovery gebracht. En beetje later kwam R met ons zoontje.
Daar kwamen ze zeggen dat we op de gekregen kamer mochten blijven maar als 1 persoonskamer, dus er kwam niemand meer bij...
Dit vonden wij ok, dan moesten we niet nog eens verhuizen...
Mijn ventje is alle dagen blijven slapen. Deels omsdat ik eerst niets kon, maar ook omdat ik erg emotioneel was ( en nog ben )
Zoals jullie al konden lezen is de bv niets geworden. Ik denk dat het me niet lag, maar ook gebrek aan begeleiding speelt hier zeker een rol.
toen ik hoorde dat ik niet tot een bepaalde dag moest blijven maar zelf mocht kiezen wanneer ik ging, was onze beslissing snel gemaakt. Paasmaandag hebben we iedereen daar bedankt voor de goede zorgen en zijn dan naar ons huisje gegaan.
En nu genieten we van ons drietjes met vallen en opstaan...
Annelies
10 April 2010, 15:03
hey Sann, proficiat met je kleine mannetje,
geniet er maar veel van, ze worden zo snel groot.
mooie naam,
ben benieuwd voor een foto'tje
Hey meid, wel leuk dat jullie hebben gezwegen zodat het toch een verrassing was voor iedereen. Maakt het toch een beetje specialer hè.
Ik vind het wel jammer voor je dat er een paar dingen wat zijn misgelopen, oa de bv, mss doordat het zo druk was dat er minder begeleiding voor je was? Wel spijtig voor je, zeker als je het echt wilde en dat het dan wat moeilijk ging. Maar niet getreurd hoor, fles is evengoed!
Je draai vind je op een gegeven moment ook, geen zorgen maken en op je moedergevoel vertrouwen.
Geniet nu maar! Voor je erg in hebt, heb je zo'n reus als ik heb in handen moehahaha :D
X
Hey, bij mij hebben ze ook zo op m'n buik geduwd en ik voelde ze trekken ook. Ik heb niets gevoeld van de epi. Misschien ook omdat ik al enorme pijn had.
vandaag de gehoortest gehad. Alles was ok! jippie...
vannacht heeft ons ventje ons goed wakker gehouden!!! Hij was tussen 12 en 2 gewoon klaar wakker!
Proficiat Sann met je zoontje!
Onze zoontjes zijn op de dezelfde dag geboren; bij mij was het ingeleid, dus wij wisten het ook op voorhand (allé ja, een halfuurtje maar voor we binnen moesten) dat het zou gebeuren; is idd héél spannend zo hé.
Geniet nog lekker van je gezinnetje; het gaat toch ook zo snel hé... ;)
het gaat idd snel
leuk dat onze ventjes even oud zijn!
wat vliegt de tijd toch he?
Alexander ligt graag op zijn zijtje. In zijn park laat ik hem op zijn zij slapen ( met pittenkussen tegen zijn rugje ). Het lijkt mij dat hij zo beter slaapt, maakt dan minder geluiden in zijn slaap.
Nu ben ik erover aan het denken om zo'n speciaal kussen te kopen voor zijlig, zodat hij in zijn bedje ook op zijn zij kan slapen. Wat denken jullie?
Ik denk dat ik dan ook geruster ga zijn ivm het teruggeven. Hij geeft regelmatig terug, heel vaak snachts en ben er dan nooit niet gerust in als hij op zijn rugje ligt.
Wat me ook opvalt is dat Alexander nu meer teruggeeft dan een tijdje geleden. Is dat normaal? Soms weent hij erbij maar meestal niet. Moet ik me hierin zorgen maken?
Ons ventje komt allessinds goed bij. Hij weegt nu al 4kg 530 en meet 52 cm.
tiger
30 April 2010, 11:46
Fijn dat alles zo goed gaat met Alexander!
Als hij veel beter slaapt op zijn zij, dan zou ik wel overwegen zo een kussen aan te schaffen hoor.
Jarne gaf in het begin ook nooit terug en na een tijdje is dat veranderd, hij geeft nu de ene keer veel terug, de andere keer niets. Maar zolang ze er geen last van hebben is dit niet erg hoor.
bejes
30 April 2010, 14:39
In het ziekenhuis lag Manon altijd op haar zij met een rolletje erachter en plots kwam de laatste dag een vroedvrouw binnen en die zij dat dit niet mocht maar ik voelde me inderdaad ook veel beter wanneer ze op haar zij ligt. Als ze op haar rugje ligt ben ik bang dat ze gaat stikken. Ik heb zo een kussen in mijn kast staan en ben van plan van het eens te gaan gebruiken want het boeren gaat hier nog moeilijk dus als ze dan wat terug geeft ben ik te minste gerust. Hier is het wel ongekeerd vroeger gaf ze meer terug dan nu. Misschien eet hij beetje te veel ze zeggen toch als ze terug geven is het het geen dat ze te veel hebben. xxx
Laurens heeft hier de eerste maanden altijd op zijn zij geslapen, met een opgerolde handdoek tegen zijn rugje aan.
Ik wisselde hem wel regelmatig om, dus bv overdag op de ene zij en s'nachts op de andere zij. Ging prima en zo sliep hij ook het liefste.
Vanaf zijn 9w ongeveer is dat geminderd omdat hij zichzelf op zijn rug probeerde te draaien. Toen legde ik hem alleen nog op zijn zij overdag en s'nachts op zijn rug.
Raar dat de vroedvrouw zei dat dat niet mocht :rolleyes:
In t ziekenhuis hier deden de vroedvrouwen dat automatisch, hem op zijn zij leggen en ik heb dat gewoon overgenomen eigenlijk... Ook met het spugen, dat liep er zo veel makkelijker uit.
tiger
30 April 2010, 16:01
Bij ons in het ziekenhuis hebben ze ook gezegd niet op de zij, omdat ze dan makkelijk kunnen doorrollen naar de buik en nog niet zelf kunnen.
Maar met zo een kussen heb je minder risico dat ze doorrollen op de buik he.
ja hier moest hij altijd op zijn rugje!
hij ligt dan vaak te reutelen, precies of er zit melk in zijn keeltje...
Hey Sann,
Mathis heeft ook altijd op zijn zij geslapen in zijn park maar in zijn bedje sliep hij op zijn rugje. Je moet gewoon doen waar jij je het best bij voelt.
Ik heb hier zo'n kussen liggen maar heb het nooit gebruikt, ik weet niet van waar je bent maar anders kan je het overkopen? Laat maar weten als je interesse hebt.
Groetjes
Annelies
2 May 2010, 11:27
hey Daantje, heeft ook altijd op zijn zij geslapen, zowel in zijn park als 's nachts in bed.
Wij hebben een heel moeilijke slaper gehad de eerste 6maand.
Vanaf 3 maand slaapt Daan eigenlijk altijd op zijn buik. Iedereen zegt dat het niet mag maar hij slaapt zo veel beter.
gewoon doen wat je zelf denkt dat het beste is
xxx
vandaag toch naar de ka geweest! En ben erg blij dat ik mijn gedacht heb gedaan en toch gegaan ben ( mijn man was er tegen )
Ons ventje heeft zeer duidelijk reflux. Alleen waarschijnlijk een "verborgen versie" of hij heeft een hoge pijngrens, omdat hij nooit krijst en weinig echt huilt. Maar wel veel kreunt en gromt enz. daar is duidelijk aan te merken dat hij zich ongemakkelijk voelt zei ze.
Moeten nu starten met medicatie. Iets zoals zantac maar een bereiding van apotheker zelf. Mocht hem ook niet meer melk geven ( is niet goed voor zijn nieren ). Hij lijkt steeds honger te hebben omdat hij zijn pijn / het zuur wil wegzuigen.
Ja het moederinstinct is iets super hè! Je bent nu waarschijnlijk opgelucht dat je weet wat er is. Hoeveel voedingen en hoeveel heeft Alexander? xxx
Ook al verborgen reflux, ocharme! Onze Ruben heeft er ook erg last van. We hebben er nog geen echte oplossing voor gevonden, dus laat iets weten als de bereiding werkt, dan moeten we dat mss ook eens proberen.
Veel succes en hopelijk gaat het snel beter met je kleine man!
6 voedingen van 150ml water en 5 schepjes wat dus meer dan genoeg is.
ik hoop ook dat de medicatie snel werkt. KA zei van het zeker een week de kans te geven...
Ben echt blij dat ik doorgezet heb, was op de duur al aant denken dat ik spoken zag...
foto's vind je hier:
http://www.mijnalbum.nl/Album=JZMMZPAY
het is me eindelijk gelukt
Little Bee
11 May 2010, 17:22
Wat een lieve jongen zeg! En op de laatste foto => wat een mooie grote ogen, zijn die al bruin?
zijn ogen waren de eerste dag donkerbruin en sindsdien donkergrijs
_liesje_
12 May 2010, 23:39
amai sann, een echt karakterkopje é :) zo cute!!!!!!!!!!!!!!!!
cocelinetje
13 May 2010, 08:54
Mooiiiii :)
dosis ranitidine moet verhoogd worden ipv 2.5 2keer per dag is het nu 2.8 2 keer per dag.
als dit na een week niet beter is dan moeten we omeprazole proberen...
KA zei vandaag dat hij echt wel uitgesproken reflux heeft!
Vorige keer sprak ze nog van een verborgen versie maar nu zei ze dat het een duidelijke vorm was.
als het ook met de andere medicatie niet lukt dan moet er een maagonderzoek gebeuren om te zien hoe het met die klep gesteld is...
En wat is er dan anders dan de vorige keer waardoor ze het nu meer uitgesproken vindt? Welke symptomen vertoont Alexander?
Tis maar omdat we de laatste 2 dagen weer op de sukkel zijn met onze Ruben en ik wou eens vergelijken.
sunshine
28 May 2010, 21:17
Tuur neemt omeprazole en 'k moet zeggen dat dat echt wel goed helpt, het verschil was na enkele dagen al enorm. Het enige lastige daaraan is dat dat bolletjes zijn die je uit een capsulle moet halen en moet tellen en ervoor zorgen dat ze dat opzuigen, maar dat lukte in begin heel moeilijk. Ik gaf er zijn vitamine D druppeltjes bij zodanig dat hij dat wat kon wegspoelen. Maar zelfs nu nog weent hij bijna altijd.
@sunshine: hier zei de ka dat je dat op een lepeltje moest doen in wat confituur...
@koke: hij was de laatste tijd erg lastig en veel wenen ( had hij bij vorige ka bezoek veel minder ) hij is ook erg gespannen. ze zag hem, de melk stond in zijn mondje, hij weende, hield zijn vuistjes en armpjes heel gespannen en de dosis ranitidine die hij kreeg was onvoldoende. hij gaf ook bij haar terug en je zga duidelijk dat het zo gekabbeld was. Ook zat hij heel de tijd te slikken en zijn tong uit te steken. hij hoestte ook, zou ook een teken zijn...
Zijn gisteren bij de kinderchiropractor geweest, die vroeg om nog even te wachten met het opdrijven van de medicatie ( een paar dagen ) om te zien of de behandeling van hem hielp.
Die gespannenheid heeft Ruben ook heel erg en de laatste dagen steekt hij weer vaker zijn tong uit en zevert hij tegen de sterren op. Daarom denk ik dat hij terug meer last heeft, hoewel het wenen al bij al nog meevalt. Enkel 's avonds krijgen we hem vaak moeilijk getroost.
Wij geven nu 2x 1,5ml Zantac per dag. Daarmee is hij 2 weken goed geweest. Ga maandag eens naar de ka bellen of we mss mogen verhogen, want Alexander krijgt blijkbaar toch een pak meer en veel schelen ze niet qua leeftijd hé ;-).
is op basis van hun gewicht
hij weegt al 5kg 700
vandaag problemen met het drinken: hij is halfweg zijn fles en krijst de boel bij elkaar... hij is gekalmeerd met zijn tut maar drinken niet vanaf hij een paar keer gezogen heeft is het brullen. Zou dit van de pijn van zijn reflux zijn?
we gaan in ieder geval vanavond starten met de hogere dosis...
oh ja koke: hoeveel drinkt ruben?
Ruben drinkt 5 flesjes van 180ml en deze zijn (meestal) volledig leeg. Enkel bij het eerste en het laatste flesje durft hij eens een beetje over te laten.
Hij woog de laatste keer bij de ka (voor zijn valling) 5kg800 dus ik denk dat we mss wat weinig zantac geven voor zijn gewicht. Morgen eens achter horen.
Ik denk dat het krijsen tijdens het drinken idd van de reflux komt. Misschien is zijn slokdarm wat ontstoken. Het komt in ieder geval vaak voor dat refluxkindjes slecht eten door de pijn. Dat zei de arts van K&G me de laatste keer. Daarom was ze ook gerustgesteld toen ik zei dat Ruben zo goed eet en goed bijkomt.
Hopelijk helpt het verhogen van de medicatie bij Alexander!
wel anders wil hij zo graag drinken en veel drinken en nu zijn laatste 2flesjes maar de helft of zo. En bij die laatste echt krijsen...
ons ventje slaapt veel beter op zijn buik, maar dat durven we niet. KA zei dat dit typisch is voor refluxkindjes. We leggen hem nu op zijn zij in zo'n kussen
hier ook 5 flesjes meestal maken we 180ml water + 6schepjes behalve die ene voeding snachts doen we maar 150.
Hoe is zijn eet en slaapschema?
janneman
30 May 2010, 11:04
hey sann,
mijn zus had ook reflux kindjes en zij is zo een wiegedood machineke gaan halen bij de cm en dan konden ze op hun buikje slapen.......kan soms wel onnodig alarm geven......ze was er wel mee geholpen.
Echt een vast schema hebben we nog niet, maar zo ziet het er "gemiddeld" uit:
8u30 à 9u: eerste voeding 180ml
Meestal een dutje van 1 à 2u tussen de 1ste en de 2de voeding
Rond 12u30 2de voeding 180ml
16u à 16u30: 3de voeding 180ml
20u-20u30: 4de voeding 180ml
Dan 4u lang vechten tegen zijn slaap. Dan probeer ik hem bij mij in de zetel te leggen en valt hij soms op mijn buik in slaap.
Rond 23u à 23u30 wassen en pyama aan.
23u30-0u: laatste voeding 180ml
Dan bedje in en meestal slaapt hij tot een uur of 8.
Overdag kunnen we niet echt van vaste slaapuurtjes spreken, enkel 's morgens.
Slaapt Alexander veel overdag? Op vaste uren?
hallo
ik zit een beetje met een dilemma. Alexander wordt snachts nog veel wakker.
Nu doen wij het zo dat als hij wakker wordt hij zijn tut krijgt, soms lukt dit en slaapt hij verder.
Meestal moet ik die tut meerdere keren geven want hij speelt hem kwijt.
Soms neem ik hem dan na een aantal keer mee naar ons bed en slaapt hij daar verder, soms ook niet.
Na een tijd als hij onrustig wordt dan geven we hem zijn flesje.
Nu vroeg ik mij af of dit een goede manier is?
Of zou ik beter gewoon van de eerste keer zijn flesje geven? in de hoop dat hij dan beter slaapt daarna en ik ook meer rust heb?
Vannacht heb ik dat zo gedaan, maar het had niet het resultaat dat ik wou, hij heeft veel wakker gelegen in ons bed, en steeds willen tutten maar die dan kwijt spelen en zo ... Tweede probleem hierbij is dat hij dan weer naar 6 voedingen gaat ipv 5 en hij dan een te grote hoeveelheid melk binnenkrijgt.
Weet niet goed wat te doen....
sann
@koke: nee overdag echt meestal maar hazeslaapjes, kan redelijk lang slapen als hij bij mama mag liggen, of als we weggeweest zijn en hij in slaap viel in de auto. Als ik hem dan in zijn maxi cosi laat dan slaapt hij wel een uurtje of 2 soms.
Jarne sliep hier in het begin ook niet veel overdag, altijd heel korte dutjes. Enkel als hij bij mij lag of in de auto sliep hij wat langer. Maar dat betert hoor. Sinds enkele weken slaapt Jarne nu overdag veel meer, hij kan soms zelfs al meer dan 2u aan een stuk slapen. We leggen hem nu wel boven in zijn bedje, omdat er wat meer regelmaat gekomen is in zijn dutjes.
En nog het verassendste van al, hij wil nimeer bij mama slapen overdag, ligt liever alleen in zijn eigen bedje. Alleen savonds voor zijn laatste voeding als hij zijn 'huiluurtje' heeft, nemen we hem bij ons in de zetel en slaapt hij in onze armen.
Voor snachts, rond hoe laat is dit dan dat hij zijn tutje nodig heeft?
Hier wordt Jarne vaak wakker tussen 5u - 6u. Maar hij is dan niet echt wakker, ogen zijn nog toe, hij kreunt de hele tijd, zoekt zijn handjes om op te sabbelen. Als ik dan zijn tut geef slaapt hij weer een 10 minuutjes en dan is het weer van dat. Dus nu neem ik hem ook vaak bij mij in bed als mijn man vertrokken is naar zijn werk. Zo moet ik niet telkens opstaan om die tut te geven.
Zijn flesje geven zo vroeg heeft niet zo veel zin bij hem, want hij is dan nog niet echt goed wakker en valt dan in slaap na 30-40ml. Dus nu wacht ik meestal tot 7u-8u, dan wordt hij stilaan echt goed wakker, ogen groot open, dan weet ik dat het tijd is voor zijn flesje.
euh dat hangt er al eens vanaf soms rond 2-3uur soms later...
Idd hij ligt dan meestal met zijn ogen toe maar kreunt de hele tijd, ligt te wroeten handjes en beentjes gaan nogal heen en weer dan. Als hij zijn tut krijgt slaapt hij ook even verder maar als die tut eruitvalt ( wat veel gebeurt ) moet ik terug.
en dan komt hij bij ons terecht... Het lukt me bijna nooit om hem dan in zijn bedje verder te laten slapen :s
Ik wil hem ook een beetje leren dat het snachts tijd is om te slapen en dat hij niet direct een flesje krijgt, zodat hij leert om zelf door te slapen... Vandaar dat ik het zo aanpak, maar weet niet of dit effectief dit effect heeft...
Op zich heeft hij dan ook geen flesje nodig, hij eet voldoende voor de rest en weegt ook meer dan genoeg...
Inderdaad, precies hetzelfde gedrag als Jarne, al is het bij Jarne enkel vroeg in de ochtend en niet midden in de nacht.
Maar hier nog een ander probleem, Jarne heeft heel scherpe nageltjes en hij zit dan de hele tijd met zijn handjes in zijn gezicht en krabt zich heel vaak. Iedere ochtend is het kijken waar hij zich weer gekrabt heeft. Soms zijn dit echt wel diepe wondjes. Voor de rest van de dag doet hij dit helemaal niet, enkel 's ochtends tijdens zijn kreun momenten. Daarom durf ik sochtends ook niet meer te wachten om zijn tutje te geven en als ik hem bij mij leg hou ik constant zijn handjes vast zodat hij zich niet kan krabben.
Morgen moet ik naar de KA en ik wou dat haar toch eens vragen hoe het komt dat hij smorgens zo kreunt en zich krabt en wat ik daaraan kan doen. Ik zal dan laten weten wat ze gezegd heeft, misschien ben jij er dan ook iets mee.
Alexander is vandaag al 2 maandjes oud! Proficiat aan je kleine ventje :-)
dank je wel!
ja hier ook zo'n krabbertje
alexander heeft dat wel veel dat gekreun als hij wakker wordt. Kan hij overdag ook hebben als hij eens wat dieper en langer geslapen heeft...
ik hoor graag het antwoord van je ka...
Ik ook, want Ruben heeft dit ook elke morgend. Ik heb altijd gedacht dat het zijn "ochtendkakje" is dat begint te wringen, want tijdens zijn 1ste voeding stopt hij meestal om een kakje te doen. Na een propere pamper eet hij dan meestal verder en nadien slaapt hij nog 1à2 uurtjes.
Benieuwd wat je ka ervan zegt, tiger. Wij hebben tegen die van ons al eens gezegd, maar ze maakte er geen probleem van!
hebben sinds gisteren al bij 3 voedingen gehad dat hij begint te krijsen halfweg, nu zelfs al na 70 ml.
ik twijfel nu of het mijn zijn reflux te maken heeft of met een sprongetje
Ik heb ook een heel tijdje gedacht dat dat smorgens zijn stoelgang was dat hem dwars zat. Heb er zelfs de vroedvrouw voor laten komen omdat ik dat zo erg vond. Maar ondertussen heb ik dus door dat het niets met die stoelgang te maken heeft, dat is gewoon hoe hij wakker wordt als hij diep slaapt :)
Sann, heel herkenbaar dat krijsen!
Jarne heeft dit al een tijdje, een paar dagen, dan gaat het weer een kleine week beter en dan weer terug slechter..
Bij momenten denk ik ook een sprongetje (eerst dat van 8 weken, nu dat van 12 weken), maar twee weken geleden had hij dit enrom fel, dan 4 dagen beter, en sinds dit weekend terug slechter. Dat zou dan toch wel heel lang duren voor een sprongetje he!
Ik ben blij dat ik dat morgen met de KA kan bespreken, want zo is wordt etenstijd echt een strijd.
Wat ik nu wel doe als ik smorgens merk dat hij het weer moeilijk heeft, de flesjes korter op elkaar geven en dan 1 of zelfs soms 2 flesjes meer geven, zo komt hij op een dag toch nog aan een iets of wat aanvaardbaar totaal.
net terug van de ka
nieuwe medicatie gekregen: omeprazole en nu bij de omschakeling ook gaviscon erbij, omdat die omeprazole niet direct werkt...
als het met de omeprazole niet lukt moeten we op onderzoek.
we hebben ook een voorschrift gekregen voor een mr10 toestelletje zodat ik hem gewoon op zijn buikje kan laten slapen... Hopelijk lukt dat wat beter.
Vandaag ook bij k&g geweest voor zijn spuitjes. Amai heeft hij gebruld zeg! Tis zonde die kindjes he...
Hopelijk helpt de omeprazole snel!
Wij zijn ook vandaag geweest voor Ruben zijn spuitjes, kwas bijna mee aant wenen! Sinds we thuis zijn slaapt hij al heel de tijd, zou dat van die spuitjes zijn?
Little Bee
1 June 2010, 19:30
Hey Sann, hopelijk is hij snel geholpen met die nieuwe medicatie. Blijkbaar nemen er veel dat he. Ik heb ook zo een monitor voor Jacky omdat we een wiegedood sterfgeval hebben gehad in de famillie. Ze hebben je waarschijnlijk goed uitgelegd dat het vaak kan afgaan, het moet daarvoor nog geen écht alarm zijn... Is wel schrikken de eerste keer. Bij ons is het deze nacht nog afgegaan..
Hey sann, ik ben vandaag ook bij de KA geweest.
Het gekrijs van zijn voedingen komt van reflux. Dus dat zal bij jullie ook het geval zijn he. Hopelijk helpt de nieuwe medicatie vlug bij jullie!
En dat hij zich krabt is waarschijnlijk omdat hij jeuk heeft, ik moet nu andere verzorgingsproducten gebruiken (meer uitleg in Jarne zijn topic).
bij ka andere medicatie gehad
nu krijgt hij omeprazole en voorlopig ook gaviscon bij in zijn fles doen...
alle voedingen sinds gisteravond voorlopen nu rustig... behalve die van daarjuist. ik had bij de voeding daarvoor de gaviscon vergeten, na 2 uurtjes begon hij lastiger te worden en zijn voeding nu was weer een kleine ramp ( iets minder gekrijs, maar wel gehuil en niet willen drinken, heeft uiteindelijk een 100 op ).
ik hoor het nu constant oprispen. hij zit enorm op zijn tutje te zuigen!
vraag me nu af of ik beter kleine hoeveelheden geef. Bij kind en gezin en de ka zeiden dat op deze leeftijd ze een maaginhoud hebben van 200ml ongeveer dus als hij een fles van 180 ml krijgt, dat zijn maagje dan goed vol zit en er dus makkelijk terug komt... Nu vraag ik me af of ik beter terug 6 voedingen doe van 150 ml? gisteren en vandaag komen we ook terug op 6 uit...
bij ons weer een nieuw 'probleem'. Sinds vorige week dinsdag krijgt Alexander omeprazole aangevuld met gaviscon ( deze bij elke fles ). Nu sinds dit weekend moesten we de gaviscon afbouwen. Hij is nog steeds redelijk rustig, maar geeft veel meer terug bij flessen zonder gaviscon. Weet niet of het aan de gaviscon zelf ligt, of aan het feit dat zijn melk dan dikker is...
Vraag me af of ik zijn melk gewoon wat mag indikken, misschien blijft het dan beter binnen. Nu komt het tot bijna aan de volgende voeding( 4 uur later ) er nog uit. Hij verslikt hem er ook in... Wat zouden jullie doen?
sann
ok we zijn terug
eerst kreeg hij een gastroscopie. Dit zonder verdoving! Ik mocht er ( gelukkig ) niet bij zijn. Moest in de wachtkamer wachten, waar ik hem hoorde huilen. Mama deed bijna mee :( Heb toen met mijn vingers in mijn oren gezeten om het niet te horen. heeft maar 5 minuten geduurd maar het leken eeuwen. Daarbij was te zien dat zijn slokdarm en maagje rood zien. Dat de klep soms wel en soms niet goed sluit. Ze heeft ook een beetje weefsel weggeschraapt om te testen op allergie.
Dan weer een hele tijd moeten wachten. Daarna dat onderzoek met dat papje en de platen. Daar zei die dokter dat hij geen reflux heeft. ????? toch allessinds geen onmiddellijke want wat hij dronk bleef in zijn maagje.
Daarna terug naar mijn KA ( die ook de gastroscopie gedaan heeft )
Ze vermoedt dat hij koemelkeiwitallergie heeft. Nu moeten we dus starten met nutramigen. omeprazole blijven geven.
en eventueel de melk indikken, want die is veel dunner...
ons ventje moest nuchter zijn, dus moest vannacht om half 5 voeding geven. hij heeft pas weer mogen drinken na 12 uur
Sann, goed dat de onderzoeken achter de rug zijn he!
Maar begrijp ik het mis of toont het eerste onderzoek wel aan dat het reflux is (maagje & slokdarm rood) of het tweede onderzoek niet?
Jarne gedraagt zich zo een beetje hetzelfde als Alexander tijdens het eten, en ik geloof al even niet meer dat het (alleen) relfux is. Had ook al gedacht aan koemelkeiwit allergie. Enige verschil is wel dat Jarne overdag tussen de voedingen nooit weent of pijn heeft.
Little Bee
14 June 2010, 19:21
Hey Sann, heb vandaag aan je moeten denken. Goed dat de onderzoeken snel voorbij waren! Raar dat hij blijkbaar geen reflux heeft... Wanneer heb je de resulataten van het onderzoek? Hoe heb je het zo lang kunnen uithouden dat hij niet heeft gedronken? Dat was ook niet makkelijk zeker? Nu hopen dat hij snel beter is met het gepaste medicijn hé!!!
gelukkig heeft hij veel gedut!
Idd het eerste onderzoek gaf duidelijk roodheid dus reflux. het tweede gaf geen onmiddellijke reflux.
Dus het kan zijn dat de reflux een gevolg is van de allergie. De resultaten van het labo weet ik pas over twee weken. Maar moeten nu starten met de andere melk en zullen dan over twee weken evalueren hoe dit is met die melk. Wel nog omeprazole geven zodat zijn slokdarm en maagje minder pijn doen.
@ tiger: idd hier hetzelfde gedrag als Jarne toch tijdens het drinken.
Hier wel enorme huilbuien. De laatste dagen vanaf de namiddag tot 's avonds...
Had Jarne geen uitslag? Dit gaat ook samen met de allergie. Alexander heeft hier niet echt last van ( met momenten beetje uitslag in zijn nekje, maar lijkt soms eerder van warmte )
Ja, die uitslag heeft Jarne ook enkel in zijn hals, maar lijkt ook meer van de warmte en vocht te zijn (hij zevert enorm).
ja idd hier ook
wij weten pas over twee weken of het effectief allergie is. Sinds dit weekend weet ik dat mijn schoonbroer die koemelkallergie had, dus tzou wel kunnen...
ik hoop dat hier rap verbetering te zien/horen is! Naart schijnt blijven er 4-5 dagen sporen van de vorige melk achter dus daarna pas zou je effect zien...
boeleke2704
15 June 2010, 10:04
Oh Sann, het is te hopen dat ze nu snel weten wat het is hè, allergie of niet?! Dat jullie fijn kunnen beginnen genieten van kleine Alexander! Want het is toch hartverscheurend hè, zo'n wenende baby!
Hey sann, hopelijk komt er snel beterschap. Toch lang wachten op die resultaten hé!?
ja
pff die nutramigen wil ons ventje bijna niet drinken.
straks eens bij apotheek raad vragen
ik ga hout vasthouden, maar ik denk dat we hier eindelijk de oplossing hebben...
Nu ja ik heb dit in het begin bij ranitidine ook gedacht en ook bij het overschakelen op omeprazole.
Nu sinds maandag drinkt hij die hypoallergene melk en sinds woensdag weent hij veel minder! een uurtje ipv 8 of zo. Nu hopen dat het effectief zo blijft!
Ik hoop het met je mee, meid!!!
Ik hoop ook met je mee dat dit nu eindelijk de oplossing is!!
Sann, hoe is het nu met Alexander? Helpt de nieuwe melk voldoende?
Wanneer krijgen jullie de uitslag van het onderzoek naar allergie?
ik word er helemaal gek van. Ben gisteren toch begonnen met rijstmeel in zijn flesje te doen: 1 lepeltje...
Maar hij drinkt het nog steeds even slecht. Steeds met zijn hoofd tegenwringen, fles wegslaan enz. Moet echt vechten om er 100 ml in te krijgen...
Doe ik er een minibeetje candarel vanille in dan drinkt hij het heel rustig tevreden helemaal op.
Wat moet ik nu? Ik wil geen candarel geven, maar ik wil wel dat mijn ventje genoeg eet. En dat is nu helemaal niet het geval!
Ik vroeg me al af om gewone vanillesuiker te halen en daar minibeetjes van te gebruiken maar ja tis en blijft suiker...
Ik weet het niet meer hoor... Hij is in ieder geval veel beter met deze melk! Amper huilbuien ( nu ja bij het drinken nog wel omdat hij honger heeft en dit niet wil )
En zeggen hij zal het wel drinken van pure honger, tja dat doet hij dus niet he. Kwaad worden ja maar het opdrinken nee
Het huilen is wel veel minder! ik hop vrijdag een afspraak te kunnen krijgen bij ka en dan meer te weten...
boeleke2704
21 June 2010, 16:45
Oh Sann toch,
goed nieuws dus dat de huilbuien minder zijn!! Maar ja, idd je wilt toch dat je ventje beter drinkt hè!! Goh, canderel tov de rijstvlokken... als canderel het enige middel is om hem te doen drinken... ik weet het ook niet. Kan je niet even naar je KA bellen? en vraag achter die canderel hè. Misschien dat ie je via telefoon wel kan geruststellen ivm die candrel. Want ja, als je nog tot vrijdag moet zitten piekeren...
Nu, mijn achternichtje is HA en die vertelde mij laatst dat zij haar kindje dagelijks een flesje water bijgaf (al van heel klein) met een Natrena-ke erin (zelfde als canderel hè). Dus als een HA dat bij haar eigen kinderen doet...
Maar ik begrijp dat het moeilijk is om te beslissen.
Hopelijk geeft iemand jou snl de juiste raad en moet je niet langer piekeren hè, zodat je kleintje flink eet!
Henri at ook heel slecht met de Nutrilon Omneo, vond ie ook vies! Bij ons hielp de Beba melk, zijn flesjes zijn bijna altijd op... Maar ik weet niet of Alexander die mag drinken?
nee als het effectief koemelkeiwitallergie is mag hij geen andere melk :s
en ik veronderstel dat dat idd het probleem was want nu sinds we overgeschakeld zijn is alles ok op dat vlak.
Ja candarel mag van de KA dus we doen het maar.
bedankt voor de raad hoor boeleke!
vandaag was het wat minder... veel gezeur, en weinig slapen...
ik hoop dat het komt door het weer of door een sprongetje..
en niet dat we terug bij af zijn...
Positief denken!!!
even updaten:
we zijn net terug van de KA. Bij de weefsels die ze weegeschraapt hadden in slokdarm en in maag blijkt dat hij serieuze ontstekingen had... Ze hebben wel geen stoffen gevonden ( ben de naam kwijt ) die er op wijzen dat hij een serieuze allergie zou hebben. Als ze die stoffen wel vinden dan spreken we meestal over een serieuze, blijvende allergie. Dus vermoedelijk zal het er gewoon uitgroeien.
Aangezien hij zo goed reageert op de melk ( huilbuien zo goed als verdwenen ), is er duidelijk sprake van allergie, in combinatie met reflux.
Ze zei om over 3 weekjes te starten met groentepap en na een maand groentepap dan pas met fruitpap te starten.
Ze vond wel dat we moesten afbouwen met candarel, alhoewel ze er een beetje voor vreest bij hem ( aangezien hij absoluut niet wou eten zonder, de meeste kindjes geven zich na een paar voedingen gewonnen, ons venteke niet :roll: )
We mogen wel eens proberen met nutrilon pepti, is ook voor kindjes met allergie en smaakt iets beter...
Sann
Ocharme het ventje toch, dat moet pijn doen die ontstekingen. Maar toch al goed dat ze een blijvende allergie hebben kunnen uitsluiten.
Hopelijk vind hij die andere melk iets lekkerder, zodat hij met smaak kan genieten van zijn flesje!!
En dan op naar de groentepap dan :-)
Hey meid,
Gaat het al wat beter met Alexander? Ben je nu de pepti aan het proberen?
Wel goed dat het geen blijvende allergie is hé.
Hier starten we wss ook binnen een 2-tal weken met patatjes. Ben benieuwd wat dat gaat geven! En hopelijk kunnen we dan wat afbouwen met de medicatie.
sinds zaterdagmiddag krijgt hij de pepti... ik was eerst begonnen met die canderel af te bouwen maar hij werd helemaal overstuur. Dus de pepti nu.
deze drinkt hij ook niet graag hoor. Veel wenen en stampen, maar na een tijdje valt hij stil en drinkt hij een volledige fles leeg... tot nu toe nog geen huilbuien dus ik denk dat het even goed is voor hem...
boeleke2704
28 June 2010, 18:17
Ocharme kleine Alexander toch! Hopelijk is die pepti een oplossing hè!
We duimen!
Hey sann, hoe gaat het ondertussen met flesjes van Alexander. Lukt het wat beter met de pepti.
Toen je zei dat Alexander wss een koemelkeiwitallergie heeft dacht ik dat jarne dit ook zou hebben, omdat hij zo wat hetzelfde reageerde op zijn flesjes (maar dan in iets mindere mate). Maar de KA wist me te overtuigen dat het toch reflux was.
Jarne dronk HA (hypo allergene) voeding omdat we meededen aan een studie rond flessenvoeding bij zuigelingen. De studie is nu gedaan dus we waren overgeschakeld op gewone voeding. Resultaat: verschrikkelijke huibuien, stampen met de benen, niet willen drinken, vol uitslag.
Dus gisteren avond toch nog vlug vlug de Nutrilon HA gaan halen.
Maar wat is eigenlijk het verschil tussen HA en pepti voeding?
het eten blijft moeilijk, ook met de pepti! Het lukt als hij half slaapt en je zijn tut wisselt voor een fles... Maar gewoon zo is het steeds vechten: stampen, opspannen, slaan, krabben...
De huilbuien blijven wel weg dus dat is wel goed...
Hij drinkt momenteel tussen 600 en 800 ml per dag...
Vandaag zijn spuitje gehad, wat weer even brullen was...
hij is 60 cm en weegt 6kg980.
ik heb eens gekeken wat verschil is tussen pepti en HA: HA als er allergiën in de familie zit. Pepti specifiek voor kindjes met koemelkallergie
boeleke2704
6 July 2010, 23:06
Heb je osteopathie al eens overwogen? Bij ons zien we dus goeie resultaten (nog steeds in combi medicatie), Henri is echt een stuk rustiger en aangenamer!! We kunnen tussendoor echt met een gerust hart genieten, zowel hij als wij!
wij gaan al sinds week 3 naar een kinderchiropractor... is vergelijkbaar met osteopaat. Het heeft enorm geholpen voor zijn voorkeurshouding, en een beetje voor zijn gespannenheid, maar meer ook niet. Moeten eind juli terug.
boeleke2704
6 July 2010, 23:27
Ah oei...
Hopelijk haalt het nog meer uit, ook naar de reflux toe hè.
we zijn vandaag toch maar terug overgestapt op de nutramigen ipv de pepti. Ons ventje begon weer lastiger te worden, meer zeuren en "krochen" ( precies wat kreunen ). We denken dat die pepti dus toch niet zo goed voor hem is, hij begon ook weer meer terug te geven en had precies last van zijn boertjes. Ook veel windjes.
Nutramigen is wel een pak duurder maar goed, als hij daar beter mee is....
Nu alleen nog het probleem van het slecht drinken he... Vanmorgen zijn eerste flesje zo gegeven en hij heeft 110 ml op. Een deel vanzelf en een deel door wat aan te dringen, maar niet forceren. Hoop dat hij op die manier zijn flesjes terug leegdrinkt z"onder dat ik met candarel terug moet beginnen...
We zullen zien.
Dit weekend starten we met groentepap, ben eens benieuwd wat dat gaat geven...
Zo spannend, de 1ste groentenpap! Laat weten hoe het gegaan is hé!?
Wij beginnen waarschijnlijk volgend weekend!
ik laat het zeker weten!
vind het zelf ook erg spannend!
Maar slechter dan zijn melk zal het niet zijn. Heb daarjuist een 150 ml erin gekregen: 50 in wakkere toestand en de rest nadat hij half in slaap viel. Wakker krijg ik er niet meer in... weet niet wat ik hiermee moet.... Zo duurt een voeding makkelijk een uur want ja eer hij slaapt...
Goh Sann, dat is ook echt geen doen he, zo zijn flesjes moeten geven!
En de KA weet hier geen raad mee?
Hopelijk gaat het dan goed met de groentepap, dat is dan toch al 1 vies flesje minder voor je ventje.
Waarom heeft je KA je geadviseerd om zo vroeg al met groentepap te beginnen?
Mijn KA zie dat groentepap tegenwoordig best wordt uitgesteld tot na 4 maanden omdat daarvoor de kans groter is dat ze op bepaalde voedingsstoffen allergisch gaan reageren.
En aangezien Alexander al KMA heeft, is de kans dan niet groter dat hij ook op bepaalde groentjes gaat reageren? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Ik vraag het maar omdat ik schrik heb dat Jarne allergisch gaat reageren op groentjes als we te vroeg beginnen. Want of het nu KMA is of niet bij hem, aangezien de HA melk hier beter gaat wil toch zeggen dat er iets of wat allergie bij hem is.
ja heb ik me ook al afgevraagd. Zij raadde het aan ivm zijn reflux en met het slecht drinken. Ze denkt dat hij melk niet meer zo graag wil en meer intresse heeft in andere dingen. We gaan het dus een paar dagen proberen, lukt het nog niet dan wachten we nog even.
Over het slecht drinken: ik ben zelf terug overgestapt op nutramigen zonder KA hierover te spreken. Het slecht drinken zag zij toen als teken dat hij het niet lust en op dat vlak echt een eigen wil heeft :s
mocht met canderel werken maar wel afbouwen en dat is net het probleem bij hem dat het afbouwen een ramp was. Dus willen we nu proberen zonder... Maar ja als hij zo blijft weet ik niet of ik dat volhou...
Little Bee
8 July 2010, 19:22
Hey Tiger, Jarne is nu al 4 maanden, dan ga je nu toch niet te vroeg starten met groentepap? Mijn neefje is ook zo'n beetje allergisch aan vanalles heb ik de indruk. Hij is gestart met fruit en zag nadien helemaal rood. Ze hebben dan even gewacht en met groente gestart. Na 2 maanden eet hij nu ook fruit en nu gaat het allemaal goed. Hij eet sommige fruitsoorten niet, welke zal ik eens vragen.
Als je twijfelt als hij allergisch zou zijn, zou ik zeker een aantal dagen na elkaar hetzelfde groentesoort geven, alleen dan zou je kunnen weten op welke groente hij een reactie geeft. Ik zou de start van je groentepap niet uitstellen, je zal het toch maar pas te weten komen als je er mee start. Niet?
Hey Sann, veel succes met de groentepap!!! Laat ons weten hoe Alexander gesmult heeft hé!! ;-)
boeleke2704
9 July 2010, 09:33
Goh Sann, een hele zoektocht bij jullie ventje hè.
Spannend seg, de eerste groentepap komt eraan!!! Dat zal al wel een hele verandering geven hoor. Ik heb zo vriendinnen waar dat echt een groot verschil gemaakt heeft bij hun kleintje!!! Dus dat wordt een succes, ik voel het ;)
Veel succes met knoeien ;) want oh, dat zal een spelletje worden... Zo grappig...
Wij zijn gisteren ook naar de KA geweest, ter evaluatie van de reflux. Ons manneke is goed aangekomen, de KA was tevreden over wat hij zg en hoorde. We moeten onze medicatie nu wat aanpassen, bijstellen naar het gewicht toe...
En hij raadde ons ook aan om met groenten - en fruitpap te beginnen!!! Whaaaa... Ik kon m'n oren niet geloven. Ik had me er binnen enkele weken wel aan verwacht, omdat refluxkindjes meestal op 3 maanden al mogen beginnen hè, maar nu al...
Nu zit het zo dat we binnen 2 weken op vakantie gaan en ik zie het niet zitten om daar met die papjes te sukkelen. Hij gaf me gelijk, dus... na ons verlof beginnen wij er ook mee!! Dan is hij ook ongeveer 3 maandjes, geeft me ook 'n beter gevoel.
Zo spannend, ik blijf hier volgen om te zien hoe het lukt!!
Ik hoop echt dat jullie zo goed resultaat mogen krijgen mbt de reflux als mijn vriendin!
ja boeleke, hier ook, de Ka had het al eens vermeldt toen hij pas 2 maanden was, maar ze vond eht dan zelf nog wat vroeg, ze had schrik dat hij er toen nog niet aan toe was. Maar nu wel.
Ik ga morgen starten, vandaag nog eerst verder laten wennen aan de nutramigen.
Ik hoop dat de groentepap goed gaat, hij kan in ieder geval al redelijk goed van een lepeltje eten ( bij de confituur met omeprazole toch ). We gaan ook minstens dire dagen hetzelfde geven om te zien of er reacties zijn.
tiger er is trouwens zo'n lijst op het net te vinden met wat je eerst kan aanbieden en wat pas later, ivm allergieën...
(zal t nog eens zoeken en de link hier plaatsen )
Oh zo spannend he, die groentepapjes!
De eerste keer dat ik de omeprazole op een lepeltje gaf ging dit super goed, hij hapte mooi van de lepel af. Maar eens hij de bolletjes voelde was het niet meer zo leuk.
De dagen erna wou hij totaal niet meer happen van de lepel :-(
Ben dus bang dat hij een aversie van het lepeltje gekregen heeft.
We hebben dan nadien zijn omeprazole op zijn tutje gedaan (in wat polysane gel), maar dat ging niet veel beter. Altijd een gespartel om de bolletjes binnen te houden.
Nu heb ik deze week opnieuw met de lepel geprobeerd, omdat hij toch aan die lepel moet wennen he, maar opnieuw geen succes. Gisteren geprobeerd met wat effi confituur (aardbeien), maar hij spuwde alles direct uit, stak zijn tong omhoog, zodat hij de lepel totaal niet aannam.
Als hij zo gaat reageren met zijn groentepap gaat dit hier totaal niet lukken he :-(
de eerste keren lukte dit ook niet bij ons, we deden dan een minibeetje in zijn mond met het lepeltje en onmiddellijk zijn tut. Is ook iets dat ze hier bij kind en gezin zeiden bij het starten van de groentepap...
En zo heeft hij het geleerd. T enige wat hier steeds gebeurt is dat hij van het lepeltje eet en daarna zijn handen mee in zijn mond steekt...
Vandaag een spannende dag vind ik zelf! We starten seffes met groentepap!
Ben echt benieuwd hoe dat gaat lukken!
Heb gisterenavond de babycook al eens uitgetest kwestie van een beetje te weten wat en hoe...
Oh spannend :-)
Zeker genoeg foto'tjes nemen he!
ga ik zeker doen, heb het toestel al klaargelegd! Nu er alleen nog aan denken om het te gebruiken ook! Want ben alleen....
vandaag zijn we hier gestart met de groentepap! Het was de allereerste keer. Heb gewoon alleen worteltjes gedaan... Had een 100 g klaargemaakte pap, en daar heeft hij een 35 g van op ( ik reken een 30 g want ja wat smossen erbij )...
Denk dat dit voor een eerste keer niet slecht is, wel? Hij heeft er precies toch meer moeite mee dan met de confituur... Er komt meer uit zijn mondje, doordat hij zijn tong beweegt enz. Wil dat dan zeggen dat hij er nog niet helemaal klaar voor is? Of is dit gewoon het wennen?
Ik vroeg mij ook af of jullie je kookvocht erbij doen? Ik had nl ergens gelezen dat je een lepeltje olie erin doet en soms ook een beetje kookvocht...
Ik heb het nu met een heel klein beetje van dat vocht gedaan, maar denk dat ik morgen eens probeer met wat meer, dat het wat "lopender" is nog...
30g op, dat zijn toch al ettelijke lepeltjes, wat een succes !!
Denk wel dat hij er klaar voor is hoor, maar het is gewoon nog even wennen aan de nieuwe structuur en smaak.
Morgen op naar de 40gr ;-)
wel ik denk het ook, hij deed toch zijn mondje open om te happen. Toen hij het in zijn mond had keek hij soms wel raar en trok eens gekke bekken of beetje neuten, maar deed daarna wel weer zijn mondje open. Dus denk dat het echt wel wennen is.
_liesje_
11 July 2010, 00:37
O sann, super dat dat al zo goed gegaan is! 30 gr is idd veel hoor voor zo'n mannekes! Heb je dan nog flesje moeten bijgeven?
tiger, voor lepeltjes-probleem, wij doen elke avond Eben zen d-druppels op de lepel (kwam door de bv), int begin geen probleem, hij besefte het toch niet. Paar weekjes terug moest hij er niets van weten, en nuz it hij er op te "chikken" en vast te grabbelen. Lepeltje toegestaan :D mss een idee?
Ja, ik had nu het idee om hem 's avonds iedere dag één of twee lepeltjes melk aan te bieden, om zo de lepel gewoon te worden met een smaak dat hij kent.
De fles van 's avonds is ingedikt met rijsvlokken, dus is ook echt een papje.
Straks mee beginnen :-)
ja hij heeft nog 110 ml melk bij gedronken...
ben benieuwd voor seffes...
Amai, zo flink! Hij vindt het blijkbaar best lekker.
Nog een paar dagen en hij heeft een hele portie op!!!
Amai seg zo goed dat dat gaat!
Super dat het zo goed gaat!!!!
hij heeft zelfs nog 130 ml melk op erbij.
was wel om 11 uur de gp tot 11.30 en dan om 12.30 de melk ( moesten naar mijn schoonma vandaar het slop )
ja ben best trots op mijn klein ventje!
boeleke2704
11 July 2010, 22:52
Amai seg, dat gaat goed!! Fijn hè ;)
boeleke2704
12 July 2010, 09:52
Heb je nog leuke foto's van alexander? Lijkt zo lang geleden... en ik zie zo graag boelekes!! nieuwgierig, ikke??? Neeeeuuuhhhhh ;)
euh ja heb er op facebook staan...
zal eens zoeken hoe ik er hier nog wat kan zetten
boeleke2704
12 July 2010, 10:05
Of een link naar facebook? Dat heb ik nog bij sommigen gezien, maar vraag me niet hoe hè! :s
normaal zou je hier moeten op klikken en een album met foto's vinden ( als het gelukt is toch )
http://www.mijnalbum.nl/Album=UUWZ4783
boeleke2704
12 July 2010, 10:34
Yep, het lukt!!
Wat een lekker ventje :) Zo kuswangskes ook hè!
Mooie foto's! Kan ook moeilijk anders met zo'n schattig bazeke hé!
Precies wel handig, die bavet voor de patatjes. Misschien moet ik er ook eens voor gaan zien, want wij hebben er enkel stoffen, die Ruben heel graag in zijn mondje steekt, dus was me al aan het voorbereiden op een gigantisch smos-tafereel :D
ik heb deze plastieken bavet uit de delhaize gehaald. 5 euro voor 2 geloof ik
wat ik nu wel gisteren en vandaag deed was hem in zijn pamper in zijn relax zetten en dan die bavet aan.
Want zaterdag had hij zijn kleertjes aan en die zaten toch odner de worteltjes, en nu krijg ik het er niet meer uit... :-(
cocelinetje
12 July 2010, 13:48
Ooooh zo'n mooie foto's :) Super zeg!
sunshine
12 July 2010, 13:58
Mooi ventje :)
mercikes allemaal
hier vandaag weer brocoli gegeven. Allé tis te zeggen, we wilden dat geven maar ons ventje wilde niet, hij kokhalsde erop. Heb dan vlug nog een worteltje gemaakt en dat gemengd met de brocoli en aardappel. En toen ging het vanzelf! Heeft voor het eerst 150 g op.
grrr...
mannen he...
was zo blij dat mijn ventje 3 weken thuis is, maar de 3 dagen dat hij al thuis was heb ik amper iets aan hem gehad en kon ik evengoed alles zelf doen... pfff
boeleke2704
21 July 2010, 20:53
Oei, hoe komt 't??
Nu, ik ken dat! Hier ook zowat!
Is een hele aanpassing. Je hoopt op 2 extra handen hè, maar wij kibbelen ook opvallend veel nu we beide thuis zijn. Maar ja, ik heb al 3 maanden mijn ritme-ke opgebouwd en m'n gewoontes samen met Henri...
Nu, ik moet zeggen, vandaag hadden we goeie afspraken en hebben we wel goed samen kunnen werken, afwisselen hè... Hebben ook nog fijn terrasjes gedaan! Dat lukt altijd ;)
tja hoe komt het: idd ik doe bepaalde dingen zo en hij wil dan goedbedoelde raad geven, maar vaak niet goed...
en ook: hij wil/moet ook nog t een en ander doen hier in huis waardoor hij daar de hele tijd mee bezig is en ik maar weer met ons ventje in de weer ben... ipv samen of om de beurt.
boeleke2704
22 July 2010, 08:39
Ik ken het helemaal!
Je hoopt samen even in te staan voor de zorg van het kleintje, maar de tuin, het huis, de... vragen eerder om manlief z'n aandacht... En om 1 of andere reden (goed bedoeld) krijgen die dingen eerder hun aandacht!
Plan een paar dagen meid, waarop hij echt klaar moet staan voor jullie!! Zodat jij eens zorgeloos in het huishouden bezig kan zijn, of zodat jullie er eens samen van kunnen gaan genieten!
vandaag heeft alexander even gezeten zonder steun ( paar secondjes maar )!
EN hij heeft vandaag ook voor het eerst zelf naar iets van zijn speelgoed gegrepen, verschillende keren zelfs! Mama blij! Vond dat hij zo traag hierin was, slaan ernaar deed hij niet, zelfs nog zijn armen of handjes niet inde richting van iets bewegen, maar vandaag dus wel en echt vastgepakt zelf!
boeleke2704
3 August 2010, 09:42
Proficiat Alexander!!
sann
3 August 2010, 10:05
ja de laatste dagen begint hij meer en meer iets te grijpen... mama blij
tiger
3 August 2010, 10:05
Goed zo Alexander !! Is zo leuk he als je die vooruitgang ziet.
Koke
3 August 2010, 10:07
Leuk hé!
Ruben begint het ook door te hebben: in zijn park neemt hij af en toe iets wat naast hem ligt en op zijn verzorgingskussen is ook niets meer veilig :)
sann
3 August 2010, 14:02
ja echt leuk. Ik dacht hier al dat ik een supertraag venteke had, maar nu begint het toch te komen!
sann
5 August 2010, 17:59
vandaag een half uurtje gaan wandelen. Alexander zat gewoon in de grote buggy!
Hij wordt zo groot!
Hij was erg rustig en keek mooi rond!
Koke
5 August 2010, 18:09
Ja sann, onze ventjes worden groot hé! Fijn dat hij het leuk vond!!!
Heb je zo'n verkleinkussen gebruikt of gewoon zo in de buggy?
sann
6 August 2010, 10:33
gewoon zo!
ik zal straks eens een foto proberen plaatsen!
sann
10 August 2010, 19:36
vandaag bij de KA geweest. Alexander weegt 7kg730 en is 64 cm groot.
Ze zei dat al zijn tandjes al goed klaar zitten ( je ziet ze in zijn tandvlees ), maar dat dat niet wil zeggen dat ze ook rap door komen, kan snel gaan maar even goed nog heel lang duren...
Ze vond ook dat hij zich zo goed opduwt en mooi zit en zijn hoofdje schoon recht houdt enz. Mama helemaal trots.
We moeten ook de omeprazole afbouwen nu, aangezien hij waarschijnlijk maar in beperkte mate reflux zal hebben...
Binnenkort starten we hier met fruitpap!
tiger
11 August 2010, 08:07
Sann, hoe moet je die omeprazole afbouwen? De KA had dat tegen mij ook gezegd, maar ik weet niet wat hij bedoelde met afbouwen. We zijn nu gewoon het doosje ana het uitgeven en dan stoppen we ermee. De laatste 2 weken zijn we wel al eens een paar dagen vergeten geven en had niet de indruk dat hij dan meer last had van reflux.
sann
11 August 2010, 08:09
wij gaven 2 keer per dag, moet nu 1 keer per dag twee weken doen en als dat goed ging niets meer
tiger
11 August 2010, 08:19
En hoe moet je met de fruitpap beginnen? Ineens met meerdere fruitsoorten samen of ook alles apart?
En in de groentepap nitraatrijke groenten?
(sorry voor de vele vragen, maar wij moeten pas maandag naar de kA, en dat lijkt zo ver weg :) )
sann
11 August 2010, 14:02
heb ik daar niet op geantwoord in een ander topic?
nitraatrijke dingen: halve porties geven en mengen met iets anders. bij ons aangezien hij tot nu toe op niets reageert is 2 dagen ook goed zei ze.
fruitpap: appel bij groentjes doen, dan appel-peer, dan appel-peer-koek, dan meloen en zo verder opbouwen zoals bij de gp ( zelfde wijze )
vandaag creche: hij was heel flink, heeft veel gegeten ( weet wel niet hoeveel g )
hij heeft niet geslapen, en krijg hem nu ook niet in slaap :s
Koke
11 August 2010, 14:09
Goed dat hij zo flink is geweest! En dat slapen zal nog wel komen zeker?
sann
11 August 2010, 14:21
ja ze zeiden ginder ook dat het zelden is dat ze bij een eerste half dagje ineens goed slapen...
omdat er veel te veel indrukken zijn.
tiger
11 August 2010, 14:22
Oh fijn dat het zo goed gegaan is in de creche he. Hoeveel uurtjes is hij er geweest?
Kan zijn hoor dat je in een ander topic gereageerd had, maar heb er dan over gelezen :-)
sann
11 August 2010, 14:30
hij is geweest van 9u tot 12u15
rond 14u is hij eindelijk in slaap gevallen maar het is een onrustig slaapje
cocelinetje
11 August 2010, 16:43
Kben blij dat het zo goed is meegevallen :)
sann
11 August 2010, 16:48
het slaapje om 14u was van korte duur
hebben dan maar wat gespeeld, om 15u flesje en toen is hij weer in slaap gevallen, maar erg onrustig: lachen huilen, veel bewegen. Heb hem dan maar op mijn schoot gehouden dat hij toch iets van slaap gehad heeft vandaag... ( en tegelijk profiteer en geniet ik nog eens van het lichaamscontact met mijn kleine snotteprot )
boeleke2704
11 August 2010, 18:45
Oh, dat kan zo zalig zijn hè!!! Henri doet dat bijna niet meer, fletsen, alleen 's avonds en 's morgens na de flesjes. Maar verder moet meneerke alles zien zich optrekken,... Maar ja, hoort er ook bij!
Fijn dat de crèche zo goed is meegevallen!
tiger
12 August 2010, 15:54
Sann, nog een vraagje ivm de fruitpap. Heeft de KA iets gezegd over banaan en appelsien(sap)?
Want dat wordt ook altijd in fruitpap gedaan, maar heb al veel gelezen dan kindjes met allergie vlug kunnen reageren op banaan en kindjes met reflux appelsien niet kunnen verdragen (te zuur).
sann
12 August 2010, 16:35
ik moest die dingen even wachten en zien hoe hij op de rest reageerde. Dan pas naar banaan gaan en dan pas appelsien.
vandaar denk ik ook stomen dan kan je kookvocht gebruiken he ipv appelsien
sann
12 August 2010, 19:25
hmm hebben hier nu weer iets aan de hand. Weet niet of ik er iets van moet maken of niet, en wat ik hieruit moet besluiten...
vandaag heeft hij 200 g groentepap op. Het was wortel-aardappel met appel, zodat ik appel al geïntroduceerd heb voor ik aan fruitpap begin. Tot hier alles ok, hij at het graag, geen problemen.
Rond 15u krijgt hij zijn fles, ook geen probleem, helemaal leeg ( zelfs met minder canderel, maar dat doet er nu niet toe )
Na een tijdje begint hij zo telkens gutskes terug te geven, de eerste keer gewoon melk, daarna melk met de kleur van groentepap in...
Nu vraag ik mij af waar dit van komt ( hij gaf de laatste tijd minder terug )
mogelijke oorzaken waar ik aan denk:
de appel van bij de groentepap
het afbouwen van de omeprazole
last van zijn verkoudheid ( tis meestal ook nogal slijmerig wat terug komt )
last van doorkomende tandjes ( volgens Ka zitten ze al goed klaar )
van zijn vingers die hij nogal diep in zijn mondje steekt
of gewoon geen reden
weet nu niet goed wat ik hiermee moet... morgen nog eens appel geven? of toch maar even afwachten?
tiger
12 August 2010, 19:46
Een twee weken geleden gaf jarne ook ineens meer terug en zoals je zegt telkens met kleine beetjes tijdens zijn spelen. Hij had er wel geen last van.
Heeft Alexander er last/pijn van?
Op dat moment was zijn tweede tandje aan het doorkomen, dus het kan daar wel van geweest zijn.
Wat ik ook merkte was dat als hij wortel gegeten had, dan was het nog tot 's avonds gekleurd. Als ik bv brocolli met wortel gemaakt had, was het oranje en niet groen - oranje. Dus het kwam echt wel van de wortel.
Als Alexander terug geeft, is het dan de kleur van de groentepap, of vooral de kleur van 1 van de groentjes?
Ik zou even afwachten en zien hoe het verder gaat. Als het blijft duren even naar KA bellen.
sann
12 August 2010, 19:48
het was wortel-appel-aardappel
ik zie voornamelijk wortel
maar tot nu toe heeft hij al vrij veel wortel gegeten en het is de eerste keer dat hij dit heeft. Heb tot nu toe nooit gekleurde melk teruggezien.
Weet niet goed of ik morgen terug wortel-appel ga doen of niet?
boeleke2704
13 August 2010, 08:55
Ik gok op het doorkomen van de tandjes!
Toen ik gisteren bij de KA was, vreesde ik dat de reflux erger was geworden wegens afbouw Zantac. Maar de KA zei 'Nee nee, mama! Henri is tandjes aan het maken en dan geven ze wat vaker terug!'
Spannend hè! De eerste tandjes!
Ik hoop alleszins dat dat het is en dat ie niet gevoelig is voor iets anders. Maar mijn gevoel zegt tandjes.
sann
13 August 2010, 09:48
wel ik denk het ook: hij zit constant met zijn handjes in zijn mond, of al wat hij te pakken krijgt. houdt soms zelfs zijn tut vast en zit er dan op te bijten precies.
Heel veel zeveren. en de Ka had gezegd dat zijn tandjes zowel boven als onder klaarzitten ( maar dat wou niet per se zeggen dat ze ook snel zullen doorkomen )
Je ziet de vorming van tandjes door zijn tandvlees.
Vanmorgen toch ook wel wat teruggegeven...
Koke
13 August 2010, 09:56
Net hetzelfde hier bij Ruben!
Zijn tandvlees is helemaal doorschijnend en je ziet echt de tandjes zitten.
Mja volgens mijn vriend zie ik spoken en is het nog veel te vroeg voor tandjes, dus hij gelooft er niet in. We zien wel!
tiger
16 August 2010, 09:01
Hey sann, hoe is het nu met Alexander? Heb je nog appel gegeven dit weekend? Hoe reageerde hij erop?
boeleke2704
16 August 2010, 09:18
Net hetzelfde hier bij Ruben!
Zijn tandvlees is helemaal doorschijnend en je ziet echt de tandjes zitten.
Mja volgens mijn vriend zie ik spoken en is het nog veel te vroeg voor tandjes, dus hij gelooft er niet in. We zien wel!
Dan maar niet aan jezelf twijfelen Koke!!!
Henri is amper 15 weekjes en hij zou al tandjes aan het maken zijn... En de KA zei het hier hè!!! Dus kan het bij Ruben zéker.
sann
16 August 2010, 17:10
ja sinds gisteren geven we terug appel. want op vrijdag en zaterdag gaf hij ook vrij veel terug en had hij geen appel gekregen dus denken we dat het aan het afbouwen van de omeprazole ligt.
sann
19 August 2010, 14:07
gisteren is ons ventje een hele dag naar de creche geweest.
hij heeft flink gegeten.
Het slapen was iets minder. Zij vonden daar dat hij goed geslapen had: 1 keer 45 min, 1 keer een uurtje. Thuis slaapt hij meestal 2 keer 2uur.
Toen ik toekwam hoorde ik hem tot buiten brullen. ze hadden hem net in een relax gezet en hij kreeg dus even geen aandacht...
ja tis een karakterke zenne.
Ik weet wel dat ze groot gelijk hebben dat ze hem af en toe geen aandacht geven, want dat moet hij leren, maar tis toch raar zenne als je toekomt en je hoort hem zo brullen!
tiger
19 August 2010, 14:46
Goed zo Alexander!!
Dat is natuurlijk niet super geslapen, maar dat komt nog wel he.
Hier eerder het omgekeerd, thuis altijd na 45min wakker, in de creche slaapt hij makkelijk 2 uur of meer, raar he..
Ze zullen er inderdaad aan moeten wennen dat ze niet constant aandacht krijgen, maar is niet leuk als jij dan net binnenkomt he.
Toen ik jarne gisteren ging halen waren er twee meisjes van iets meer dan een jaar met hem aan het 'spelen' terwijl hij in de relax zat. Hij vond het echt leuk was aan het lachen. Deed wel raar om dit te zien, ben ik net gewend.
sann
20 August 2010, 09:03
vanmorgen heeft alexander voor het eerst zich van rug naar zij gerold!!!
tiger
20 August 2010, 09:09
Goed zo Alexander!!
sann
20 August 2010, 09:15
veronderstel dat dit wel aan de late kant is dat hij dat doet, niet?
Jess
20 August 2010, 10:14
Geen idee wanneer ze dit normaal doen! Mathis doet dat ook nog niet! Wel al van buik naar rug...
sann
20 August 2010, 10:19
ook dat niet.
Het enige wat hij nu 1 keer gedaan heeft is van rug naar zij.
sann
20 August 2010, 15:26
vandaag een leerrijk dagje: op zijn zij gerold vanuit ruglig.
En nu net van buik naar rug. Twas meer per ongeluk. hij lag op zijn buik en wou zijn mobiel volgen en rolde zo om...
boeleke2704
20 August 2010, 19:14
Amai, zo ferm!!!
Van rug naar zij kan Henri ook en dan terug... Dan kijkt ie altijd zo grappig.
Maar van buik naar rug... neen hoor! Huilen ja, ligt niet graag op z'n buik.
sann
20 August 2010, 19:28
twas per ongeluk hoor heeft het nadien niet meer gedaan, ook al heb ik wel geprobeerd ...
boeleke2704
20 August 2010, 19:36
Zo begint het hè Sann, per ongeluk ;) Maar nu weet ie dat dat kan en zal ie wel weer eens proberen, tot het weer lukt!
Leuk hè, hoe ze zo leren!!
sann
21 August 2010, 16:46
vanmorgen nog een paar keer gerold van buik naar rug ( door het kijken naar iets )
vanaf vanavond gaat ons ventje in zijn eigen kamertje slapen...
boeleke2704
21 August 2010, 16:55
Oh spannend Sann, hij gaat dat goed doen!!!
sann
21 August 2010, 17:00
ja ik hoop ook dat het opbrengt. Zijn schema aanpassen gaf al een iets beter uur voor de eerste keer tut, al si dat af te wachten of dat toeval was of niet....
nu hopelijk nog wat beter door apart te liggen....
sann
24 August 2010, 18:58
vannacht weer een goede nacht, om 5 uur twee keer tutje gegeven en dan geslapen tot kwart voor 7 . Mama superblij! Had niet gedacht dat zijn voeding vervroegen dit effect zou hebben...
T enige nadeel dat wij ondervinden is dat we hem rond 20 u moeten wakker maken en hij dus erg lastig is, en soms zelfs met veel moeite wakker te krijgen is...
vandaag is alexander een hele dag bij mijn mama geweest. Hij heeft flink geslapen ( ongeveer zoals thuis )
en hij heeft super flink gegeten, zijn groentepap had hij meer dan 200 g op, ijn fruitpap ietsje minder
donderdag moet hij naar de andere oma, om een of andere reden zie ik dat heel wat minder zitten:confused::(
tiger
25 August 2010, 10:41
Goed zo Alexander!!
Hij zal het donderdag bij de andere oma ook goed doen hoor. Maar begrijp wel dat dat iets minder makkelijk is hem daar laten. Heb dat nu nog steeds.
boeleke2704
25 August 2010, 13:09
Oh, ik kan me voorstellen dat het moeilijker is om hem bij de andere oma achter te laten! Ik ben best blij dat mijn schoonouders zelf niet willen dat Henri 1 vaste dag naar hen komt! Ze lieten laatst wel weten dat hij altijd welkom is als mijn ouders eens niet kunnen of zo... Maar daardoor gelukkig geen verplichting en bijgevolg geen kwaai gezichten als hij 'n sniet naar daar gaat!
sann
30 August 2010, 16:14
alexander heeft zijn voeten ontdekt!
nu ja hij was al langer steeds voorover aant buigen in zijn relax, en steeds naar zijn voeten aant kijken.
De laatste tijd stak ik zijn voetjes dan in zijn mond of in zijn handjes en dan zat hij steeds te lachen maar zelf lukte het nog niet.
Nu een paar dagen geleden bij het verschonen pakte hij zelf zijn voetjes vast en nu ook als hij gewoon op zijn rugje neerligt of op schoot zit. Eigenlijk best grappig!
sann
1 October 2010, 09:55
nog even een updateje van ons ventje.
Hij is nu 6 maandjes oud. Hij woog gisteren bij k&g 8620 g en 68 cm...
Hier nog geen tandjes te zien of te voelen. Ons ventje kan al een beetje zitten maar valt regelmatig om. Hij staat ook erg graag op zijn beentjes. Als hij op zijn buikje ligt, spartelt hij heel de tijd maar verder komt hij nog niet. Alexander kan nog niet rollen en doet er volgens mij ook weinig moeite voor...
Soms leggn we hem op zijn buikje en bewegen wij zijn armpjes en voetjes zodat hij vooruit geraakt, dit vindt hij een super spelletje, hij komt bijna niet bij van het lachen...
Alexander is momenteel een vrij rustige baby, die op zijn gemakske graag zit rond te kijken naar alles en iedereen. Ook in de creche vinden ze hem een erg rustig kind en een gezellig ventje.
Koke
1 October 2010, 10:35
Fijn dat hij het zo goed doet!
En dat rollen komt wel hoor. Ruben heeft er ook lang mee gewacht, maar nu rolt hij constant. Meestal van rug naar buik, heel af en toe andersom. Zitten is hier nog niet aan de orde. Hij kan wel blijven zitten als hij helemaal naar voor leunt, maar als hij zich recht zet valt hij meteen om. Ik kijk er wel naar uit, want ik denk dat hij dan veel liever alleen gaat spelen. Hij ligt nl helemaal niet graag plat.
tiger
1 October 2010, 10:51
Alexander, proficiat met je halve-verjaardag :-)
Ik wist niet dat Alexander en Ruben net even oud zijn.
Koke
1 October 2010, 11:31
Ze schelen 1 dag, dacht ik!
Wel gemakkelijk, dan kan je zo'n beetje vergelijken met elkaar.
tiger
1 October 2010, 12:05
ah op jullie ticker staat bij beiden 6 maanden en 1 dag?
sann
1 October 2010, 13:18
alexander is van 31 maart, dus ja wanneer is hij dan precies 6 maand? gisteren? vandaag?
Volgens de ticker gisteren...
Koke
1 October 2010, 18:49
Ruben is van 30 maart
sann
2 October 2010, 16:25
vandaag voor het eerst groentepap met een beetje kip... het ging super goed. Hij at even vlot als anders.
Het was voor het eerst ook thuis pasta ( hij had het wel in de creche al gekregen deze week )
vandaag ook voor het eerst dutjes boven in zijn bedje. daarstraks maar een half uurtje, hij was een tutje kwijt en tegen dat ik boven was, was hij klaarwakker en geen zin meer in slapen. Na zijn fruitpap nog eens geprobeerd. Nu slaapt hij toch al een dik uur.
boeleke2704
3 October 2010, 09:27
Hij wordt groot, die flinke jongen van jullie :) Vleesje, dutjes boven,...
Post je nog eens een fotootje? Ben nog wel s nieuwsgierig!!
tiger
3 October 2010, 10:11
Super dat de kip zo goed ging! Wij hebben al kip en runds gegeven, beiden een succes. Volgende week kalkoen.
Varkensvlees mogen wij nog niet geven ivm allergie. Heeft jouw KA daar iets van gezegd?
sann
3 October 2010, 10:37
nee, moet wel zeggen dat ik het bij de ka nog niet daarover gehad heb. Alleen bij k&g en die zagen er geen graten in. Maar voorlopig hou ik het af en toe bij kip. Moet binnenkort eens terug een afspraak maken bij de ka
sann
6 October 2010, 08:39
we zijn sinds zondag aan het afbouwen met de omeprazole. We geven nu enkel smorgens en ja hoor dit lukt echt goed! Deze keer heeft hij tot nu toe geen last.
Toen we dit in augustus probeerden ging dit echt niet. De KA had toen gezegd om het op 6 maanden nog eens te doen.
Eigenlijk zijn we beginnen minderen doordat we zondagavond niet thuis waren, maar ik zijn omeprazole vergeten was. En toen we merkten dat dit ging hebben we dit maandag nog eens zo gedaan en gisteren ook.
Verder is hier een kleine vooruitgang in het rollen, hij ligt soms op zijn rug zo helemaal te kronkelen en zou dan bijna omrollen maar dan toch net niet... Dus hopelijk begint hij het snel door te hebben. Soms als hij zo ligt te kronkelen geven we hem een zetje zodat hij toch verder rolt, misschien dat hij het zo door krijgt?
tiger
6 October 2010, 10:04
Super sann!!
Koke
7 October 2010, 07:47
Amai, goed dat het lijkt te lukken met het afbouwen van de medicatie!
En dat rollen gaat snel komen hoor. Bij Ruben is het ook begonnen met kronkelen enz en opeens was hij vertrokken.
sann
7 October 2010, 07:59
we vragen ons hier een beetje af of een paar dingen te maken zouden hebben met het afbouwen:
hij drinkt de laatste dagen minder, van zijn melk komt evenveel terug als anders dus das geen probleem. Maar nu gisteren gaf hij tijdens dat hij fruitpap at , daar een hele kwak van terug. Daarna wilde hij gewoon verder eten.
Is het gewoon een toevalletje? Of toch door de omeprazole?
Of is hij toch wat aan kweken van onze buikgriep ( zowel ik als mijn man zitten sinds dinsdag thuis hiermee... ), maar ziek lijkt hij me niet, zijn stoelgang is ok, en hij is meestal vrolijk.
tiger
7 October 2010, 08:28
Goh is moeilijk te zeggen he. Ik zou nog even afwachten en kijken hoe het de volgende dagen gaat.
sann
7 October 2010, 08:34
ja dat is ook wat wij hier bedacht hebben. Tot nu toe geeft hij niet meer terug dan anders ( behalve die ene keer bij de fruitpap dan ). Hij lijkt me ook geen last te hebben...
vorige keer toen we stopten was dit allemaal wel het geval, dus vandaar dat we nog even afwachten...
sann
10 October 2010, 20:09
alexander heeft vandaag van buik naar rug gerold en van rug naar buik. Wel eerder toeval maar toch hij begint de laatste dagen wel te oefenen en te kronkelen.
als hij op zijn buikje ligt begint hij ook te oefenen om in kruipstand te gaan staan, maar dat lukt maar even en dan ploft ie neer.
tiger
10 October 2010, 20:53
Goed zo Alexander !!
Hoe is het nog met het afbouwen van de medicatie?
sann
11 October 2010, 10:02
tot nu toe goed, het blijft wel zo dat hij meestal minder eet dan ervoor, maar niet dramatisch, ik weet ook niet of het daar aan ligt of aan iets anders. Hij geeft wel iets meer fruitpap terug ( normaal bijna nooit alleen heel soms met banaan, nu wel wat vaker 1 op 2 keer, wel maar een klein kwakje )
We denken dat hij er verder geen last van heeft. Morgen ga ik het bij de Ka bespreken.
Nog een nieuwtje: ons ventje kan zijn tutje zelf in zijn mond steken! soms wel met wat gesukkel. Eerste lukte het alleen op de happy momenten, maar dit weekend ook een paar keer snachts in zijn bedje. hij begon dan te snikken of te zeuren en tegen dat ik bij hem was was het stil en had hij zijn tutje in zijn mond!
sann
21 October 2010, 19:20
ik kom nog eens stoefen over mijn kleine schat.
hij kan alleen rechtop zitten! Hij valt wel nog om als hij naar iets aan de andere kant kijkt of grijpt...
tiger
21 October 2010, 20:38
Net de foto's ervan gezien op facebook! Goed zo Alexander!! Echt een mooi bazeke hoor!
Kimmy
22 October 2010, 09:14
ik kom nog eens stoefen over mijn kleine schat.
hij kan alleen rechtop zitten! Hij valt wel nog om als hij naar iets aan de andere kant kijkt of grijpt...
flinke jongen :)
boeleke2704
22 October 2010, 19:16
Ma hoe flink!!!
Sèèèèèèèg, wij willen hier ook fotootjes zien!!!
sann
24 October 2010, 20:11
zit jij niet op fb, boeleke?
sann
3 November 2010, 11:43
alexander heeft het goed zitten zenne!
al sinds zaterdag een serieuze verkoudheid met ne goeien hoest bij!
hij slaapt erg slecht, ligt vaak te kreunen moet veel hoesten, en wordt dan wakker, heeft last van zijn snotneusje.. tis echt zonde.
Hij is huilerig en moeilijk te troosten. En eten gaat ook moeilijk, moet vaak hoesten, verslikt zich dan, huilen en wil dan vaak met moeite verder eten.
hopelijk is hij er snel door!
hij zit hele dagen op mijn schoot, allemaal heel fijn ( geniet er wel van hoor ) maar kan dus verder niks doen he...
boeleke2704
3 November 2010, 12:25
Hei,
niet leuk hè! Ocharme Alexandertje, zo afzien van die stomme verkoudheid...
Hier idem! Straks naar de HA, vrees wel dat die niet veel kan doen, maar hij hoest soms echt als een beest... Kan dat zo toch niet laten.
Tot nu toe enkel spoelen met fysiologisch water hier. Wat doe jij? Dokter geweest?
Henri hoest ook veel tijdens het eten, tot kokhalzen of soms zelfs over/teruggeven toe. En dan stopt ie dus met eten hè... Pff, ik hou m'n hart vast als er een nieuw eetmoment aankomt :(
Ben dan echt zo gestresst hè. Ik wil dat ie goed eet want ja, dat helpt ook bij genezen hè, maar wil hem niet forceren...
Laat het huishouden enz maar lekker liggen meid, het enige wat nu telt is Alexandertje!!
Veel beterschap!
sann
3 November 2010, 12:32
ja ben naar een ka geweest ( mijn ka was er niet had een andere van die practijk )
het was een simpele verkoudheid zei ze... ze keek ook zo'n beetje van wat kom je daar nu mee naar hier
wij moeten zijn neus spoelen met fysiologisch water en dan daarna een oplossng in zijn neusje doen dat apotheek gemaakt heeft.
en een siroop ( stodal ) om zijn hoest te verlichten. Hoest wordt veroorzaakt door slijmpjes van zijn neusje
hier geeft eten dus dezelfde stress, heb schrik dat hij hem er toch eens serieus in gaat verslikken/stikken
Koke
3 November 2010, 12:36
Toch goed dat je bent geweest, sann. Beter te veel dan te weinig hé!?
Kijk maar naar Ruben: wij twijfelden vorige week ook of we zouden teruggaan. Goed dat we het gedaan hebben, want het is hier meer dan een gewone verkoudheid en we moeten antibiotica geven.
Volg het maar goed op, want bij ons begon het ook met een banale verkoudheid, maar toen hij plots niet meer ophield met reutelen, voelde ik toch dat er meer aan de hand was.
Verwen je ventje maar lekker!
tiger
3 November 2010, 12:54
Ocharme die zieke ventjes toch!
Over dat eten moet je je geen zorgen maken, dat halen ze achteraf allemaal in.
Dat heeft iedereen mij gezegd toen jarne ziek was (dokter, familie, vrienden). Maar ik wou daar natuurlijk niet naar luisteren. Ik vond dat hij genoeg moet eten om goed te genezen, en die mensen werkte mij maar op de zenuwen met hun commentaar :-)
Maar achteraf gezien moet ik ze wel gelijk geven. Sinds jarne van zijn verkoudheid af is eet hij gelijk hij nog nooit gedaan heeft, zo veel! Hij is echt zijn schade aan het inhalen.
sann
3 November 2010, 13:09
wel dat hoop ik want heb echt moeten moeite doen om er 150g groentepap in te krijgen, fruitpap at hij gisteren zo'n 200 g, terwijl hij anders 200g gp en 250g fp vlotjes opeet.
zijn flesjes zijn ook een ramp. gisterenavond een fles van 240 en 8 schepjes, hij heeft meer dan 100 ml laten staan na verschillende keren aanbieden. vanmorgen ook maar een 170 ml in totaal op...
was dit bij jullie ook zo tiger?
zit me er ook steeds in op te jagen
boeleke2704
3 November 2010, 19:04
Dat zegt idd iedereen... Maar hier komt bij het weinig eten het probleem dat hij zo slecht en weinig slaapt! Hij geraakt niet in slaap door de honger en zo blijven we doorgaan hè... Pfff! Seffes naar de dokter met Henrike. Hij ligt nu ook te huilen. Ben ten einde raad... Zijn hele dagschema ligt overhoop vandaag! Ik kan er kop nog staart aan krijgen. :(
Pff die Ka seg... je mag als bezorgde mama toch naar de dokter hè? Ik geef mijn kind niets van medicatie zonder een dokter het mij zegt hoor! Vandaar mijn bezoekje seffes. Want er moet iets aan gedaan worden, dit kan zo niet blijven.
tiger
3 November 2010, 20:28
Ja, dat was hier ook zo sann.
In het begin at hij gewoon wat minder groente en fruitpap, maar na een paar dagen weigerde hij volledig zijn groentepap. Dan gaf ik een flesje in de plaats, wel maar een kleintje want van de melk wou hij ook niet veel.
En van de ene op de andere dag at hij terug groente en fruitpap zoals voordien en ook de melk is een paar dagen daarna opnieuw gebeterd.
sann
4 November 2010, 08:29
vannacht een redelijke nacht gehad...
hij sliep vrij goed, af en toe gehuil en gehoest maar makkelijk te troosten met een tut en een aaitje, dus niet zoals de voorbije dagen.
boeleke: hier sliep hij overdag wel goed, als ik hem gewoon bij mij op schoot hield.
Vandaag gaat hij zoals afgesproken naar de creche. Ben eens benieuwd. Hij was wel nogal levendig vanmorgen dus hoop dat het meevalt.
tiger
4 November 2010, 09:11
Fijn dat jullie een redelijk goede nacht hebben gehad, zal jullie beiden goed gedaan hebben.
Ik hoop dat Alexander het vandaag in de creche terug goed doet!
boeleke2704
4 November 2010, 09:15
Oh fijn dat het beter gaat met Alexandertje!! Bijna weer de oude hopelijk hè!
Henri moet nu ook aerosollen (3x per dag) en een hoestflesje nemen. Ik moet zeggen, khad schrik voor dat aerosollen, moet 10min zoiets maar hij doet dat vrij flink!! Ik zet de TV aan en hij laat mij dat maskertje vrij goed voor z'n neusje houden! :)
Z'n siroopje wilt ie wel niet :( Was echt een ramp vanmorgen. Seffes nog eens opnieuw proberen.
Hij slaapt nu zo'n 45min. Hopelijk nog even verder. Dan is ie goed wakker om zijn GP te eten.
Vannacht was weer hel!! Ik heb meer met hem op de schoot gezeten dan dat ie in z'n bedje lag... Ik kan wel genieten als hij zo tegen mee aankruipt (je voelt je al mama dan echt nuttig hè :) ) Maar ik ben echt aan het einde van m'n latijn aan het geraken!!
Na 2 dagen zou ik al verbetering moeten merken.
Hoe snel zag jij verbetering Sann?
Koke
4 November 2010, 15:49
Leuk dat het al wat beter gaat met Alexander! En dat je een goede nacht hebt gehad, dat geeft toch veel hé!?
Hopelijk blijft het de goede weg op gaan!!!
sann
4 November 2010, 19:57
we merken het voorlopig alleen aan iets beter eten en slapen en iets vrolijker zijn.
zijn hoestje is er nog steeds hoor en volgens ons nog niet echt beter.
Dus we hopen dat we in de goede richting zijn.
sann
4 November 2010, 19:58
boeleke, zaterdag is het hier begonnen, dinsdag naar ka geweest. En pas sinds vandaag een kleine verbetering.
tiger
5 November 2010, 08:21
Jarne zijn laatste verkoudheid heeft ook meer dan een week geduurd. Na een week was hij al veel beter, qua eten, slapen, goed gezind zijn, maar dat hoestje heeft hij toch nog een paar dagen langer gehad.
Dus ik hoop voor jou en voor Alexander natuurlijk dat hij er nu snel van verlost is !!
sann
6 November 2010, 08:43
gisteren was hij na de middag echt verschrikkelijk lastig, veel wenen niet te troosten.
Als hij dan stil was was hij echt hangerig en slaperig.
Toen ik zijn koorts nam had hij 38.8.
We zijn toen nog naar de HA gereden. Ik dacht anders zitten we ermee in het weekend. En na onderzoek zei onze HA dat hij geen simpel vallingske heeft maar wel degelijk een bronchitis. Dus nu antibiotica gekregen...
Gisteren een perdolan suppoke gegeven en hij heeft tot 5 uur geslapen zonder dat we hem hoorden. Dan rond half 7 terug in slaap gevallen bij papa tot half 8.
Momenteel heeft hij geen koorts...
sann
7 November 2010, 11:44
Alexander zit de laatste dagen enorm mijn zijn hoofd te knikken. Precies of het staat te wiebelen op zijn hoofd. Terwijl hij dat zo goed mooi recht kan houden.
Zijn er nog die dit herkennen?
sann
17 November 2010, 15:24
Hmmm heb even een fameus dipje.... Alles loopt scheef naar mijn idee.
Het wringt met de creche, maar daar zijn we mee bezig.
Op school doen ze moeilijk en spreken ze nu al over uren die we waarschijnlijk volgend schooljaar kwijt zijn en rara van wie zijn die uren, je raadt het al tzijn de mijne natuurlijk... zucht
En dan lees ik hier overal zoveel goeie dingen van jullie kindjes of wat ze allemaal al kunnen.... en dan denk ik , oei alexander is precies wat traag...
Hij rolt niet om, niet van rug naar buik en niet omgekeerd. Vraag me af of het niet kunnen of niet willen is. Weet niet of ik me hier ongerust in moet maken of niet...
Hij maakt wel veel geluidjes maar iets herkenbaar zit er niet in hoor....
Hij heeft nog geen enkel tandje, hoewel we regelmatig denken dat hij precies wel ergens last van heeft...
Zijn groentepap gaat de laatste tijd erg slecht, de fruitpap gaat wel goed. Beter als ze gestoomd is dan rauw maar hij eet het wel. Maar maak me ook weer zorgen om zijn reflux en allergie. Bij rauwe fruitpap komt er regelmatig een klets terug. Bij gestoomde fruitpap bijna niet... Tegenwoordig ligt hij hem vaak zo te strekken, hij is dan precies banaan! En je houdt hem niet tegen dan hoor. Maar zou dat nu echt nog reflux zijn ( hij is 7.5 maanden ) ? Of eerder zijn beweeglijkheid en karaktertje?
Heb deze week meer zin om te huilen dan te lachen.
Koke
17 November 2010, 15:40
Oh sann toch, ik denk dat het een beetje aan de leeftijd van onze kindjes ligt, want hier loopt het de laatste 10 dagen ook wat krom :(
Dat achterover gooien op schoot doet Ruben ook, maar ik denk niet dat het van de reflux komt, want meneerke heeft er altijd wel lol in (mama iets minder, maar kom...)
En hier zijn het de flesjes die moeizaam lopen (tandjes?). Bij zijn 1ste 2 tandjes was het de vaste voeding die moeilijk ging, dus mss is er bij Alexander ook iets op komst? Kan jammer genoeg lang duren :plain:
Over dat "kunnen" zou ik me niet te veel zorgen maken en proberen niet te veel te vergelijken met andere kindjes. Elk kindje is uniek hé en nu zijn de andere mss sneller, maar binnen een jaartje gaat Alexander mss weer een stuk sneller vooruit.
Zie me maar raad geven, ik vergelijk zelf ook veel hoor, maar dan besef ik weer dat het belangrijkste is dat Ruben gezond is en de rest volgt wel!
Dikke knuffel alvast!!!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.