PDA

Volledige versie bekijken : 2-3 weken overtijd?

hydde
18 October 2008, 04:32
Hoi,

Ik ben al enkele jaren bevriend met een iemand die ik online heb leren kennen. Enkele weken terug hebben we elkaar ontmoet en samen de vakantie doorgebracht.
Het klikte zeer goed en van het één kwam het ander, romantisch maar als vrienden onder elkaar.

Na een week zijn we dan elk terug naar huis vertrokken (we wonen niet bepaald dicht bij elkaar). Nu enkele dagen geleden vertelde ze me dat ze nog steeds geen eisprong had gehad, die
normaal al een 2tal weken geleden zou moeten gebeurd zijn. Ze zei eveneens dat ze voordien altijd al een heel regelmatige cyclus had gekend.

Ik vind het vreemd want we hebben slechts 2 keer (iets van) sex gehad. De eerste keer was er zelfs geen sprake van penetratie, alhoewel ik heb geëjaculeerd (wat zelfs niet in de buurt was haar genitale zone was, maar ik heb opgepikt dat in heel uitzonderlijke gevallen dat genoeg kan zijn?)

De 2de keer was er iets vreemd gebeurt. Deze keer hadden we echt sex in de volledige betekenis van het woord, met bescherming. Maar ik ben vrij snel gestopt want ik zag dat ze pijn had. Ze begon tevens te bloeden. Het was haar eerste keer vertelde ze, maar dan nog... ze bloedde vrij hard en op een gegeven moment kwam er zelf iets weefsel-achtig uit (maagdenvlies misschien? Ze zei dat het er gelijkaardig uit zag als een eisprong... maar dat kon niet want ze had die een goede week voordien al gehad), ze heeft een 2tal dagen pijn gehad met nog regelmatige kleinere bloedingen)

En daarmee eindigt het.

Het spijt me voor de nogal expliciete beschrijving maar ik ben toch een beetje ongerust over wat het nu precies kan zijn. Moet ik mij ongerust maken over zwangerschap (het lijkt zo onwaarschijnlijk), of is er iets fout gelopen die tweede keer, zou ze naar een doctor moeten gaan? Enzoverder... wat goede raad zou geapprecieerd zijn :)

Laurence
18 October 2008, 10:03
Heeft ze al eens getest? Ik zou daarmee beginnen. Als het negatief is, zou ik nog een weekje wachten, en als er dan nog niks is, zou ik toch eens naar de dokter gaan.

ka80
18 October 2008, 16:12
Ik zou zowieso naar de dokter gaan, dat kan geen kwaad en dan ben je zeker. Naar wat je schrijft lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze zwanger is (eerste keer: geen penetratie en tweede keer met bescherming) dat zou me heel sterk lijken hoor! Waarschijnlijk is die bloeding niet zo erg, het kan pijnlijk zijn de eerste keer en ik denk dat vele vrouwen dan bloeden (ik had toen ook bloed verloren). Anders een controle bij de gyneacoloog? Die zal wel weten wat te doen.

veel geluk!

snoezel
18 October 2008, 17:42
ik zou er toch ook een testje op wagen hoor
maar ik denk dat het erg onwaarschijnlijk is dat ze zwanger is, het kan natuurlijk hé maar toch...
ik zou haar toch eens langs een gyne sturen want ik vind het toch maar raar hoor!

hydde
18 October 2008, 19:44
Bedankt voor de antwoorden. :)

Ze gaat morgen een test nemen. En ongeacht het resultaat, moest ze tegen volgende week nog geen maandstonden hebben, de dokter is bezoeken.

veerle
19 October 2008, 13:55
hoi,

ik denk ook niet dat ze zwanger zal zijn maar toch, zeg nooit nooit :)
de test zou ik zeker doen en een bezoekje aan de dokter, neemt alle onzekerheid
weg hé ;)