PDA

Volledige versie bekijken : gokje voor els!

snoezel
17 October 2008, 16:32
els gaat ook bijna bevallen hé!

ik gok op 11 november om 4u 's ochtends.
een meisje maar dat wisten we al hé ;)
naam: mirthe

groetjes
snoezel

rienemieke
17 October 2008, 19:40
ik gok op 30 oktober om 19.47
naam: Lotte

groetjes
dorien
ps is niet onze naam hoor!;)

mini
17 October 2008, 22:25
3 november om 15u36
naam: Rhune

Fieke
18 October 2008, 00:18
ik gok 9 november om 05.30 en als naam euh Merel

Laurence
18 October 2008, 10:05
10 november om 10 uur en de naam: Linne

lady bug
19 October 2008, 12:07
8 november om 7u25
naam: Linde

isabelga
20 October 2008, 19:42
14 november rond 12.00
Naam: Anna

L@yla
20 October 2008, 22:01
ik gok ...
11 nov. rond 12u30
naam:elize

gr
layla

Kimmy
23 October 2008, 12:17
mijn gok is 8 november 15u15
en ik denk dat ze haar engeltje Sara noemt

groetjes,
Kimmy

katrientje
23 October 2008, 15:37
ik gok op 16 november om 11u43
Naam : Emma

Nes
23 October 2008, 23:28
17 november om 4 uur 's morgens.
Naam: sara

Els
30 October 2008, 18:24
Hoi meisjes allemaal!

Ben een hele tijd niet meer op het forum geweest (shame on me), maar nu kwam ik toch even een kijkje nemen en zag ik dit topic. Geweldig die speculaties! Wat de datum betreft kan ik al een handje helpen, want door een stuitligging wordt het een keizersnede. En die gaat door op....

4 november! (mini zat er dus het dichtste bij :) ) Zal in de loop van de voormiddag zijn, maar weet niet precies wanneer...

En wat de naam betreft: echt raar, maar verschillende van jullie speculaties stonden op ons lijstje! Degene die het zal worden staat er niet tussen, maar er is wel iemand die er kort bij zit! Spannend hé! Nog een paar daagjes wachten en jullie weten het!
(Zal proberen iets te komen melden als ze er is, normaal gezien ga ik internet hebben om de kamer)

lotjen
30 October 2008, 22:52
Oh zo spannend!!!!
Volgende week rond deze tijd heb je je kleintje al in je armen!!!
Veel succes met de keizersnede!

(internet op je kamer,wauw zo chique!)

Veel liefs Lotte

mini
30 October 2008, 23:00
Leuk dat'k er zo dichtbij zat :)
In ieder geval, véél succes Els, voor jou, je partner en de familie.
Hopelijk kan je al bij al toch genieten bij de geboorte van je kindje :)

Els
30 October 2008, 23:05
Lotjen, zo chique gaat het niet zijn hoor :) De materniteit van het UZA Edegem is nogal verouderd, beetje troosteloze kamers, e.d. Maar ja, internet kan daar dan weer wel (gelukkig, want een gsm is er dan weer verboden...) (en die verouderde kamers nemen we er maar bij, de expertise maakt veel goed, die is gezien onze situatie toch het belangrijkste)

taschkevdv
31 October 2008, 11:30
hey els

mijn vriendin is 2 keer bevallen in het uza en de kamertjes waren nu wel vrij klein maar vond het daar best wel gezellig hoor :).zou er ook wel willen bevallen.

Els
31 October 2008, 18:54
Gezellig maken we het zelf wel! :) (Heb ook een beetje een slechte vergelijking: bij ons in het regionale ziekenhuis is de kraamkliniek net helemaal vernieuwd en luxueus)

Klopt het inderdaad dat een gsm echt volledig verboden is? Want vind het toch wat jammer... kan ik zelf niemand verwittigen als ze er is, of met m'n ouders of vriendin bellen :( (de telefoonkosten van de vaste telefoon op de kamer zijn echt wel belachelijk hoog!)

Laurence
31 October 2008, 19:54
Wat leuk dat je al weet wanneer jullie wondertje ter wereld gaat komen.
Veel succes

taschkevdv
1 November 2008, 13:06
ze zeggen dat wel dat het verboden is, maar een smsje versturen als je kindje geboren is kan gene kwaad hoor.heb toch altijd een smsje gekregen als ze bevallen was, ze heeft me zelfs nog juist gebeld voor ze in bad ging stappen om te bevallen :) maar dan hebben ze wel gezegd dat hij echt af moest.maar eens in je kamer denk ik wel dat je een smsje kan sturen naar de mensen, zou alleen niet heel de tijd je gsm laten opstaan.

Els
1 November 2008, 15:11
Dan ga ik het ook maar zo doen ;) Hem de hele tijd laten opstaan was ik zowieso niet van plan, maar had toch graag een paar mensen persoonlijk verwittigd...
Ik begrijp wel waarom een gsm niet mag en heb er ook alle begrip voor. Maar ik zie op controle toch heel veel mensen die zich hier niets vanaan lijken te trekken en als ik dan volgende week weer de enige 'brave mama' ben die zich aan de regels houdt... tja dan...

Laurence
1 November 2008, 18:40
Ik heb de tijd die ik in het ziekenhuis was mijn gsm niet uitgedaan.
Hij stond wel op stil, maar was zelf aan het bellen als ze mij kwamen wassen enzo.
Ze zeiden er niets over.
Ze zeggen enkel iets als er iemand in de buurt een pacemaker heeft, of aan verschillende apparatuur ligt.

snoezel
1 November 2008, 21:59
uw gsm mag aanblijven in het moederhuis hoor!!!
ik heb niet met de telefoon van het ziekenhuis gebeld maar de hele tijd met mijn gsm!

Nes
3 November 2008, 00:03
Ivm het moederhuis,

ik heb een hekel aan alleen slapen (zonder mijn ventje). Hoelang ben je verplicht in het moederhuis te blijven? Ik zie het niet zitten langer of drie dagen te blijven. En mag je man blijven zolang hij wil en komen wanner hij wil?

Nes
3 November 2008, 00:06
En Els, hoe is het ermee? Niet te zenuwachtig? Want dinsdag is de grote dag he! Ik hoop dat alles goed verloopt en wens je veel succes toe.

Grts Nes

Els
3 November 2008, 14:56
Hoi!

Raar genoeg vallen de zenuwen momenteel redelijk mee. Ondanks alle onzekerheid, spanning en angst, kijk ik er nu toch wel naar uit. Na 3 maanden vol emoties, waarin we ons alleen maar konden afvragen hoe het zou zijn, zonder ons echt aan iets te kunnen optrekken of op te kunnen concentreren, gaan we ze nu eindelijk kunnen zien en aanraken. De zorgen zullen er niet minder om worden, maar in dat kleine snoetje kunnen kijken, gaat ons alleszins heel veel moed en kracht geven!
We gaan genieten van elk moment, hoe klein of kort ook, dan kunnen ze ons dat al niet meer afpakken!

Nes, bij een gewone bevalling blijf je meestal 3 of 4 nachten, bij een keizersnede 6 of 7 nachten. Je kan natuurlijk ook altijd kiezen om poliklinisch te bevallen... dan kan je dezelfde dag, of de dag erna naar huis. Je moet dan wel kraamhulp voor thuis regelen enzo.
Partners kunnen normaal gezien wanneer ze willen bij je (tenzij je een tweepersoonskamer hebt, dan is het wel een beetje gelimiteerd geloof ik), vaak kunnen ze ook blijven slapen als je dat echt wil, maar dan moet je daar wel voor bijbetalen - of een luxekamer hebben. Maar das dan op zo'n slaapzetel, dus wel niet echt comfortabel...
Snap dat je geen zin hebt om daar alleen te liggen, maar ik hoor toch van de meeste mama's dat dat best meevalt hoor, en eigenlijk heel snel omvliegt. Je bent de eerste dagen vaak moe, onzeker en vol emoties... het kan dan best fijn zijn dat je je van niks wat aan hoeft te trekken, kan bellen bij problemen of vragen,...
Ik ga me daar dat weekje alleszins goed in de watten laten leggen ;)

isabelga
3 November 2008, 20:06
Hey Els.
Veel geluk morgen! Morgen kunnen jullie je kleine prinsesje in de armen houden.

L@yla
3 November 2008, 21:15
els ik wens je heel veel succes voor morgen! probeer er van te genieten op alle mogelijke manier!

ik denk aan je
gr
layla

Stemar
4 November 2008, 09:11
Heel veel succes vandaag, Els, we denken hier aan je

Liefs,
Marianne

snoezel
4 November 2008, 11:21
ze is mss al mama ondertussen! spannend!!!

Stemar
4 November 2008, 11:33
Ja wie weet, spannend!!
Ik hoop zo voor haar dat alles zo goed mogelijk verloopt!

isabelga
4 November 2008, 11:49
wie weet! Hopelijk verloopt alles vlot

Els
7 November 2008, 23:02
Hoi allemaal!
Het internet heeft hier even op zich laten wachten, maar nu heb ik toch een aansluiting.
Dinsdagmorgen om 8.57u werd ons dochtertje Marthe geboren (Snoezel zat er met haar gok dus het dichtste bij ;) ). Ze woog 2,2 kg en meet 45 cm. Ik herstel heel erg goed van de keizersnede en het afkolven gaat super goed, en Marthe doet het gezien haar situatie erg goed. Alleen hebben we een serieus voedingsprobleem, dus krijgt ze voorlopig sondevoeding... Ik mag zondag of maandag naar huis, maar Marthe zal mogelijks nog een paar weekjes in het UZA moeten blijven. Wordt nog een moeilijke tijd voor ons...
We hebben een site voor haar gemaakt waar we proberen bij te houden hoe het ons vergaat: www.marthe.babysite.be
Hij moet nog verfatsoenlijkt worden, maar zo kan iedereen die wil haar een beetje volgen, en hoeven we niet telkens opnieuw hetzelfde verhaal te vertellen...

Laurence
8 November 2008, 10:49
Dikke proficiat Els !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laurence
8 November 2008, 10:56
Het is een hele mooie meid.

taschkevdv
8 November 2008, 11:27
hey elske dikke proficiat!gaan sebiet is loeren op die website se

groetjes

rienemieke
8 November 2008, 12:27
hey els
een dikke proficiat!
je hebt een pracht van een dochter!

snoezel
8 November 2008, 13:18
heb het op je gastenboek ook ingevuld!
wat een pracht van een dochter zeg...
echt een super mooi kindje!
hopelijk komt alles snel in orde

L@yla
8 November 2008, 14:48
hoi els!
een superdikke proficiat!
ik hoop uit de grond van mijn hart van mijn hart dat alles goed mag gaan met jullie en je prinsesje!
gr
layla

Mrs O.
8 November 2008, 17:58
hoi Els

Dikke proficiat met jullie lieve kleine Marthe...

wat een lief klein schattig meisje... geniet er maar van !!! Veel succes de komende weken en maanden, het is idd nog een lange en zware weg af te leggen, maar ik wens jullie het allerbeste...

xxx

snoezel
8 November 2008, 20:23
ik heb toch wel fantastisch gegokt hé!
maar 1 lettertje verkeerd :D

katrientje
9 November 2008, 00:11
Proficiat Els! Geniet er van, ze is echt een mooi meisje!!

Groetjes

Fieke
10 November 2008, 00:18
een hele dikke proficiat els!
Een mooie naam ook!

isabelga
10 November 2008, 10:57
Proficiat Els!
Een prachtig meisje!

Kimmy
10 November 2008, 13:31
Proficiat Els met jullie Marthe!!!

succes en moed gewenst,

liefs,
Kimmy

sunshine
10 November 2008, 16:14
Ook nog van mij een heel dikke proficiat. Het is een heel mooi meisje (laat de mensen maar zeggen...)!

lotjen
10 November 2008, 22:48
Wat een ech dotje! Ze is zo klein!!! Echt mini! Een dikke proficiat!
Ik hoop dat,ondanks alles,jullie toch een paar dagen op een roze wolkje mogen leven!

Els
10 November 2008, 23:35
Een roze wolk is misschien wat veel gezegd, daarvoor is het allemaal wat te moeilijk... Het is dag na dag afwachten hoe Marthje het doet. De ene keer lukt het drinken vrij goed, om dan weer gevolgd te worden door voedingen waarbij ze meteen in slaap valt en neit wil drinken. Erg frustrerend allemaal!
Maar toch genieten we van haar hoor! Je kan gewoon niet anders als je dat koppie ziet :)
Ik ben vanaf deze avond thuis, zonder onze kleine meid... Het was vreselijk moeilijk om alleen te vertrekken, tranen met tuiten heb ik gehuild... Maar ja, morgen weer opnieuw naar haar toe, mogen we haar ook nog eens een badje geven. Het heen en weer rijden zal zwaar zijn, maar we weten waarom we het doen hé!

snoezel
11 November 2008, 10:36
ik heb al gehuild met tuiten toen ik naar huis mocht en ik mocht mijn zoontje dan nog meenemen...
ik begrijp maar al te goed dat je het heel moeilijk hebt daarmee.
maar ze is daar in heel goeie handen en ze zijn er direct bij als er iets mis zou gaan hé!
hopelijk doet ze het rap nog beter en mag je ze meenemen naar huis!

groetjes
snoezel

Nijntje
11 November 2008, 20:47
Hey Els,

Proficiat! Je hebt een pracht van een dochter!

Ik hoop dat alles snel goed gaat met Marthe zodat ze lekker mee naar huis kan!
Ik wens jullie alvast een mooie tijd waarin je kunt genieten van elkaar!

Veel sterkte!

Groetjes,
Nijntje

ka80
11 November 2008, 21:53
PROFICIAT! Wat een mooi en schattig babietje. Echt prachtig! Zo'n mooie naam ook trouwens!

Nes
12 November 2008, 12:19
Proficiat Els!!!!!

Alles komt goed, profiteer ervan want naar het schijnt worden ze vlug groot!!!!