PDA

Volledige versie bekijken : naamprobleem voor een jongen.

Nes
17 October 2008, 14:44
Hey, allemaal, wij hebben het probleem dat wij geen gepaste naam vinden voor een jongen.

Mijn man heeft een lange arabische achternaam. Daarmee zoeken wel een voornaam die daarbij past maar ook internationaal is. Het is echt niet gemakkelijk. En het liefste een korte. Kan iemand helpen of heeft iemand een idee?

Voor een meisje bv hebben we: sarah, sabrine, ines, ... (natuurlijk zet ik onze favorieten er nog niet tussen) :)

Voor een jongen komen we er dus niet. We wouden eerst Nour maar zijn zus is vorige maand bevallen van een jongen en heeft die naam dus gegeven. (shit)

sunshine
17 October 2008, 14:53
Ik vind een jongens naam ook moeilijk, wat ik mooi vind en wat arabisch klinkt, maar ook niet helemaal is (wordt ook gegeven in Afrika), is Malik, betekent koning/engel. Maar dat is natuurlijk wel een naam die je ofwel graag hoort ofwel echt niet.

taschkevdv
17 October 2008, 14:56
ik vind jongensnamen ook niet gemakkelijk heb zelfs maar ene naam tot hiertoe dat ik zeg hmm ja dat zou het miss wel kunnen worden maar klinkt wel niet echt arabisch :-) Beau of Bo dan

ka80
17 October 2008, 15:01
Hey Nes! Moeilijk he, die namen!! Mijn man is Fransman en ik moet niets weten van die typische Franse namen zoals Pierre, Jacques, Antoine, etc. Wij komen niet echt overeen wat de namen betreft en zijn er nog lang niet uit maar hier enkele ideetjes voor een jongensnaam:

Elias (Griekse naam) - Alan (vind ik heel mooi maar dat klinkt wat op Allah vind ik) - Sam - Samuel - Matias - Luka en een Arabische naam die ik wel mooi vind: Amir.

Veel moed nog! Seg, jij hebt zoveel echo's!!! Zalig! Ik moet wachten voor mijn tweede echo tot 1 december! Weet je al wat het is? Gaan jullie het willen weten?

groetjes

Anneke
17 October 2008, 15:11
Hoi Nes,

Ik vind voor een jongen Brent of Brecht wel stoer! Maar bij ons wordt het een meisje. Gelukkig maar, want de jongensnamen die ik mooi vind, vond mijn vriend maar niks.

Grtz

Nes
17 October 2008, 16:01
'K ben blij te horen dat ik het niet alleen ben die het moeilijk heeft met jongensnamen!!! We hadden eerst Rajan, maar mijn man vond dat uiteindelijk te Amerikaans. Elias staat ook op ons lijstje met een E of met een I maar toch nog ons twijfels daarrond. Dus eigenlijk niets meer. Malik is wel speciaal he, nog nooit gehoord, is wel tof vind ik. Ik zie wel, misschien is het wel een meisje en moet ik me der geen zorgen meer om maken.

Ik vind het leuk om veel echo's te hebben. Gelukkig. Vanaf nu is het eentje per maand. En volgende keer zou ik moeten weten wat het is. Spijtig dat ze gisteren weer geen mooie foto heeft kunnen maken (te levendig, beweegt teveel). Hopelijk geeft dit geen probleem voor het geslacht.

En Anneke, voel jij het nog niet bewegen? Normaal vanaf week 20 he.

Anneke
17 October 2008, 16:15
Hoi Nes,
Ik voel haar al een tijdje bewegen eigenlijk. Van toen ik 16 weken was. Toen was het nog maar heel zachtjes en af en toe, maar nu kan ik haar al heel goed voelen. Vooral 's morgens voor ik opsta en 's avonds na het eten.
Da's echt een zalig gevoel!

ka80
17 October 2008, 17:19
haha Nes, dan heb jij er een levendige!! Als je om de maand een echo hebt zal er wel eentje goed zijn om het geslacht te bepalen he! Hoop ik toch!

Vanaf de 16e maand kan je de baby al voelen, had ik gelezen ergens, ik voel nog niets maar dat zal wel komen. Nes, jij zal het dan misschien wel voelen binnen 3 weken, als hij al zoveel beweegt!

Malik vind ik ook wel mooi en Malika voor een meisje is ook niet mis!

Laurence
17 October 2008, 21:06
Dat is inderdaad ni mis nee, ik vind dat wel iets hebben malik en malika

L@yla
18 October 2008, 15:00
hoi hoi,
ik vind malik ook een hele mooie naam,
zelf hebben wij voor jongens meer namen of voor een meisje: we horen graag:tibbe,rens,nio,rune,illian,robin enz
voor een meisje:hoor ik heel graag emma,jammer dat je die al zoveel hoort

gr
layla

snoezel
18 October 2008, 15:58
ik geef les in een school met 60% marokaanse kindjes dus hier ga ik mss wel kunnen helpen.
er staan er ook veel op de site.
je moet maar eens piepen...

rayan vond ik heel mooi maar je man blijkbaar niet ;)
yunes vind ik heel mooi, is 1 van mijn favorieten
faycal vind ik ook heel mooi en amin vind ik ook wel tof maar dat hoor je veel hé.
hmmm, nog eens denken hé, want ja t is bijna een jaar geleden dat ik nog in de klas gestaan heb.
als ik aan nog namen denk laat ik ze weten!

rienemieke
18 October 2008, 16:41
hey ook ik werk in school waar er zelfs 80 % buitenlander zijn!
ik had vorig jaar
een Isa in mijn klas ik vond dat heel mooi paste goed bij dat manneke!
goh en er waren er nog zoveel dat ik er momenteel ni kan op komen
maar idd ook Rayan, Kaan,Memet,ömer, Burgat,...

maar als het een beetje internationaal moet klinken en toch nog vlaams vind ik
ISA, KAAN wel mooi
hopelijk heb je er iets aan!

rienemieke
18 October 2008, 16:47
heb even mijn klassenlijsten van vorig jaar er bij gehaald, ben gok juf kom dus in verschillende klassen:
CHAHID
RAYAN
ABDELKARIM
ISMAËL
YUSUF
KENAN
SERHAT
ISA
KORAY
KAAN
MURAT
OUNEIS uitgesproken als oeneeeies
CANER uitgesproken als djaner
YASSER

voilà dat zijn er wel wat hé

snoezel
18 October 2008, 20:05
rienemieke,
k zal eens stoefen:
wij zijn een 100% concentratieschool.
dit jaar komen de eerste twee vlaamstalige kindjes naar school!
:D
maar ik doe het toch zo graag, ik mis het echt...

af en toe ga ik eens langs op school en hoe die kinderen dan rond je vliegen, echt zalig hé!

nog namen waar ik aan dacht:
anas (enes uitgesproken)
tariq
chakib
zouhair
adam

Nes
19 October 2008, 21:23
Hey allemaal, bedankt voor jullie hulp!!!

Isa vind ik echt wel tof en yasser ook. 'K zal ze straks eens voorleggen aan m'n ventje zie, ben benieuwd.

Nes
19 October 2008, 21:27
Anneke, kan je me dat gevoel "haar lichtjes voelen" eens uitleggen aub. Is het dan vanbinnen voelen of als je je hand op je buik legt?

Grts Nes

mini
20 October 2008, 09:24
Nes, ik heb nog geen ervaring in dat voelen. Maar volgens dat'k al gelezen heb, denken véél vrouwen dat het de darmen zijn. Zo van die kleine plofjes. Maar uiteindelijk is het de baby. :)

Anneke
20 October 2008, 11:32
Hoi Nes,
Ik heb nog maar één keer een schopje tegen mijn hand gevoeld omdat ik toen toevallig mijn buik vast had.
In het begin leek het inderdaad op kleine 'plopjes' zoals mini zegt, of zoals een muisje dat op de binnenkant van de buik loopt.
Maar nu zijn het echt schopjes die ik voel. En vanaf dat ik dan wil voelen met mijn hand, niets meer natuurlijk...

rienemieke
20 October 2008, 13:25
als je je kleintje graag wilt voelen zo vroeg al moet je plat in de zetel of bed gaan liggen
dan moet je met je handen net boven je schaambeen beginnen duwe niet te hard natuurlijk!
en dan ga je kleine plofjes voelen!
ik voelde ons pruts op 18 weken gewoon en op 16 weken gelijk hier boven beschreven!
veel plezier!

snoezel
20 October 2008, 14:59
nes: ik denk dat het nog net iets te vroeg is om al iets te voelen.
die eerste plopjes denk je inderdaad dat het je darmen zijn :)
ik was 20 weken toen ik echt schopjes tegen mijn hand voelde.
zalig gewoon!
en die plopjes was van een week of 17, 18...
weet het niet meer exact want de eerste keren denk je dat het iets anders is en daarna weet je dat het je kindje was!

Wende
24 October 2008, 00:56
Wij wonen in de VS en zoeken nog steeds naar een jongens naam. Meisjes naam is al bekend, dat kan zowel in Nl als in de Vs uitgesproken worden, maar een jongensnaam is een prbleem, gelukkig heb ik nog ruim de tijd....

Kimmy
24 October 2008, 11:09
Wende,

mss David of Thomas?

succes!

Ik had er nog niet op gelet dat jij in de VS woont, geen wonder dat je dus op andere momenten antwoordt :)

groetjes,
Kimmy

Wende
24 October 2008, 13:40
Hee hoi,

Ik lees net dit bericht jhahhaah, je had het zelf al uitgezoch dat ik niet in Nl woon......
maar die 2 namen vind ik niet echt heel leuk, ik wil graag dat er "uitramt" als je begrijpt wat ik bedoel!

Nogmaals fijn weekend!

Liefs
wende

L@yla
25 October 2008, 13:20
voor een jongentje hoor ik onlangs fynn,nio en rian...
mss kan het je helpen ik vind ze wel mooi
x
layla

pinkytje
13 December 2008, 21:27
ik blijf bij mijn persoonlijke toppers LIAM LUAN KEANDRO
Succes he xxx

mini
14 December 2008, 12:21
dwight, dwayn, matthew,... zijn maar enkele namen die in Amerika voorkomen (en ook hier) :)

Nes
14 December 2008, 20:39
Liam vind ik ook wel mooi. Ik zie wel, eerst het geslacht nog eens laten bevestigen.
Wanneer zou ik het beste met de kaartjes beginnen?