PDA

Volledige versie bekijken : onderzoeken

Bibi84
26 March 2010, 13:15
Hey dames,

Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik in de topic moeilijk zwanger worden zou terecht komen. Maar dat gevoel zullen jullie allemaal wel kennen he.

Na een derde mk sturen ze mij eindelijk door naar de fertiliteitskliniek.

De 15de april hebben wij de eerste afspraak.

Ik ben er wel benieuwd naar, maar die dag zelf zullen ze niet veel van onderzoeken verrichten denk ik.

Ik heb wel schrik voor die foto van de baarmoeder. Ik heb al gehoord dat dit heel pijnlijk is.

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

xxx

Maya
26 March 2010, 13:22
meid, ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je gewoon veel geluk toewensen!

biebie
26 March 2010, 13:53
Hey Bibi,

ik heb er ook geen ervaring mee maar wil je tevens heel veel succes toewensen en dat je rap een goeie zwangerschap en een gezond kindje mag in je armen sluiten.

ps: de maand dat ik mij hier kwam aansluiten in het topic moeilijk zwanger worden, was ik onverwachts toch zwanger! Ik hoop dat het voor jou ook deze kant opgaat!!

kleinke
26 March 2010, 14:55
hey bibi,
ik heb die foto laten maken en het doet idd pijn maar dit duurt niet lang. tegen dat je denkt: nu is de pijn me teveel, is het gedaan. je kan het vergelijken met mspijn die plots opkomt. dit komt door de vloeistof die ze inspuiten om alles te kunnen zien. je kan op voorhand al een pijnstiller nemen, ik heb dit niet gedaan omdat ze mij dit niet gezegd hadden maar ik heb al gelezen dat dit wel mocht.
ik wens je veel succes en hopelik weet je snel waarom het steeds misloopt bij jou

aline
26 March 2010, 15:02
Hey bibi,

Ik heb ook al zo een foto moeten laten nemen en het is idd wel wat pijnlijk. Had ook wel op voorhand geen pijnstiller of zo genomen dus dat is mss wel een goeie tip! Ik kon mij op die moment optrekken aan de gedachte dat het voor een goed doel was en eens het onderzoek achter was heb ik daar verder geen last meer van gehad (buiten een klein beetje bloedverlies maar geen pijn meer of zo).
Ik wens je alvast heel veel goeie moed toe!

xxx

cien
26 March 2010, 18:50
neem zeker een pijnstiller of mss zelfs 2!
meestal bij de eerste keer doen ze een 'intakegesprek' en kijken ze al even of er geen vergroeiingen zijn en bestellen ze allerlei testjes...

komt goed meid, maak je geen zorgen!

konijntje
26 March 2010, 21:28
hey bibie,

omdat wij tweemaal vlak na elkaar een miskraam deden, zijn er bij ons ook enkele onderzoeken aan de gang. Voorlopig hebben wij zo nog geen foto moeten laten nemen.

Wel is via bloed mijn schildklier nagekeken en nu moet ik nog mijn stollingsfactoren laten nakijken. Als er met een van die dingen iets mis was, kon dit met medicatie opgelost worden.

Ik hoop voor jou dat je snel goed nieuws mag krijgen!

Veel sterkte en succes

charythepooh
27 March 2010, 07:54
ik heb dit nog niet gehad, en hoop ook dat ik dit niet ga moeten doen!
khoop dat ze alles grondig bekeken hebben terwijl ik onder het mes lag in juni......
daar hebben ze me toch open gelegd, dus hebben ze hopelijk alles gecontroleerd.

boeleke2704
27 March 2010, 09:32
Hei Bibi,

de eerste keer dat ik bij Dr. Ombelet een afspraak had, vond er vooral een gesprek plaats. Hij legde grondig uit wat de planning was. Wat hij van mij verwachtte en wat ik van hem kon verwachten.
Daarna moest ik bloed gaan laten trekken om echt al die aspecten grondig na te laten kijken; o.a. werking schildklier enz...
En dat was zo wat de eerste kennismaking.

De volgende stap was een nazicht van m'n baarmoeder (geen foto, enkel afmetingen enz...) en het binnenbrengen van een staaltje van mijn man zijn zwemmertjes.
Verder zijn wij niet moeten gaan want bij die inwendige echo ter OZ van de BM stelde hij mijn zwangerschap vast.

Bij dat 1e gesprek zei hij mij wel al dat de OZ zeker een cyclus in beslag zouden nemen. Hij besprak de resultaten ook niet meteen, hij verzamelde precies eerst alles en de uitleg zou achteraf pas komen. (da vond ik minder leuk, nog een cyclus zonder antwoorden dus...)

Ik hoop dat ie snel actie onderneemt bij jullie! Achter de juiste resultaten komt zodat de beste behandeling kan opgestart worden!!

Veel succes meid!

Bibi84
12 April 2010, 13:07
hier begint het te korten.

Donderdag voormiddag hebben wij onze eerste afspraak.

Nu we gaan sowieso wachten met proberen tot juni-juli. Ben pas aangesloten bij dkv en er is een wachttijd van een jaar.

Eerste leek het zo lang nog juni-juli, maar als die onderzoeken eenmaal achter de rug zijn, zal het toch wel al bijna juni zijn ofzo denk ik. Een maandje meer of minder zal het ook niet maken.
Ik weet nu toch dat ons beebje er gaat komen, al dan niet met hulp.

xxxx

kyanoke
12 April 2010, 13:17
ben blij voor u bibi en idd de grote vakantie zal er rap zijn

prulleke
13 April 2010, 21:07
Hey ik heb dit onderzoek ook laten doen.
Het is inderdaad zo dat wanneer je denkt van 'nu is de pijn te veel' dat het eigenlijk direct voorbij is. Op 10minuten sta je ook terug buiten, dus het is ff op de tanden bijten en het is voorbij. Niet te veel schrik voor hebben!
Succes!

Groeten!

rubentje
14 April 2010, 09:58
@Bibi

Meid ik lees net dat je een derde mk hebt gehad, verschrikkelijk gewoon. Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest omdat ik het ff niet meer aankon al die berichten....

Ik wens je donderdag veel succes en hopelijk gauw een goede zwangerschap. Ik hoop dat ik deze maand geluk ga hebben want ik kan het gebruiken hoor.

Veel sterkte en ik denk aan je
xxx

Bibi84
5 May 2010, 13:26
hey,

Dank je wel Rubentje. Maar al bij al was de slag bij die derde mk niet zo groot hoor. Ik verwachtte het ergens wel.

Heb de foto van de baarmoeder toch goed doorstaan.

Het deed wel pijn maar heel even. Het was direct voorbij.
De 25ste krijgen we de resultaten van de onderzoeken.

Ben echt heel benieuwd naar wat ze gevonden hebben en vooral waarmee ze ons gaan kunnen helpen nu.

xxxx

veerle
5 May 2010, 21:20
hey bibi,

ik sluit me aan bij de rest de foto is idd wel wat pijnlijk!
maar op aanraden van gyné heb ik ook een pijnstiller genomen. Het
duurt wel niet lang en maar goed ook :-) gelukkig vallen al die andere testen
veel beter mee.

xx