PDA

Volledige versie bekijken : darmen

Wende
17 October 2008, 03:24
Hee hoi,

Wat kan ik doen aan het moeilijk naar de wc kunnen? Pruimen heb ik al geprobeerd. Activia van danon ook al...

snoezel
17 October 2008, 10:39
ja wende, weer zoiets hé
het hoort er gewoon helemaal bij.
k denk niet dat je er veel aan kan doen :s

zwanger zijn hé, de mooiste tijd van je leven :D

sunshine
17 October 2008, 10:45
een lepeltje olijfolie?

ka80
17 October 2008, 10:52
Olijfolie is niet slecht maar niet zo lekker om door te slikken vind ik. tenzij je er wat kruiden doormengt. Wat heel goed helpt is zo van die blokjes harde "fruit"puree (puree van vijgen, tamarind, pruimen) je kan dit kopen bij je apotheker, hier heet dat "Fruit 'n Fibres" maar hoe het in belgië heet weet ik niet. Het is 100% natuurlijk en dat hielp bij mij heel goed, je moet dat 's avonds eten (het is nog leker ook) met een glas water.

Proberen waard!
ka

ka80
17 October 2008, 10:54
En Activia van Danone is enkel en alleen maar goed voor hun eigen marketingcampagne ja, dat gaat je inderdaad geen stap verder helpen! :)

rienemieke
17 October 2008, 12:06
ik heb movicol van bij apotheker daar mag je tot 8 zakjes per dag van nemen maar met 1 max 2 kom ik al toe hoor!
movicol is totaal onschadelijk aangezien het een zoutoplossing is, en gewoon water in je darmen houdt, wordt niet in het bloed opgenomen, voorgeschreven gekregen van gyn, maar zonder voorschrift verkrijgbaar!

mini
17 October 2008, 12:18
Dulcolax schijnt ook te helpen en is volgens de bijsluiter helemaal niet gevaarlijk voor zwangere vrouwen :)

ka80
12 November 2008, 11:19
Ik heb nog eens iets anders geprobeerd want mijn darmen hebben er blijkbaar een vrijwillige knoop in gelegd. Ik heb op een andere site gelezen gisteren dat een glas lauw water helpt op een nuchtere maag. Dat heb ik deze morgend gedaan en 10 minuutjes later een glas versgeperst fruitsap en dan het ontbijt. Ongeveer een kwartiertje later kon ik naar het toilet gaan. Misschien is het toeval, maar het werkte toch en je kan er al zeker niets mis mee doen.

Mrs O.
12 November 2008, 11:42
Neen Ka80, je hebt gelijk, een glas warm water 's ochtends doet wonderen...
Mijn dokter gaf mij dit ook als advies... een glas warm water en 2 kiwi's, de succesformule om u darmen te laten werken :)

Nes
12 November 2008, 12:16
Ja kiwi's helpt zeer goed!!!!!

Maar nu een rare vraag, doet het bij jullie ook zeer? Ik kan bijna niet meer persen ik moet zo pauzes inlassen. Gek he.

Mrs O.
12 November 2008, 12:21
ik had de eerste weken superveel last van constipatie en toen deed het ook ongelofelijk veel pijn... nu is het vele vele beter... Nog niet zoals ervoor, mr mag niet klagen...

ka80
12 November 2008, 12:52
Hey, ja het doet veel meer pijn. Het verhardt in je darmen omdat je minder regelmatig kan gaan. Ik moet ook pauzes inlassen en het rare is dat mijn baby dan precies helemaal beneden zit en alles zwelt dan op. Sorry voor de details hoor, ik ga toch eens naar mijn gyne bellen om te vragen of dat kwaad kan want voel me er niet zo gerust in. Mrs O, bij mij ging het op een gegeven moment beter maar spijtig genoeg was dat maar van voorbijgaande aard. Hopelijk heb jij meer geluk!

Mrs O.
12 November 2008, 13:42
ik hoop het ook :) ...

Nes
12 November 2008, 16:04
Ik denk niet dat we ons daarover zorgen moeten maken. Natuurlijk als je in geen twee weken kunt gaan is dat natuurlijk wat anders.

Kimmy
12 November 2008, 17:54
Maar nu een rare vraag, doet het bij jullie ook zeer? Ik kan bijna niet meer persen ik moet zo pauzes inlassen. Gek he.
bij mij doet het ook zo'n zeer... elke keer denk ik dat ik één of andere gevaarlijke bloeding heb maar dan is het gewoon door die verdomde constipatie :(

oei, mss beetje plastisch en té gedetailleerd ;)

fieke82
12 November 2008, 18:12
Hey Wende,

Ik kan je zeker Fibion aanraden. Dat is een natuurlijk product waarvan je een lepel in je fruitsap mengt 's morgens. Het ziet er verschrikkelijk vies uit, maar smaakt eigenlijk nergens naar. Ik ken je probleem heel goed. Ik ben nog niet zwanger, maar sukkel ook met constipatie. Ik heb bijna een darmperforatie gehad 3 jaar geleden en moet sindsdien opletten wat ik eet. Geen wit brood, witte pasta, bananen, zwarte chocolade, witte rijst, ... Dat stopt allemaal op he. Sinds ik die dingen vermijd, gaat het vrij goed.

Kiwi is idd heel goed, Movicol helpt ook, een lepel olie in versgeperst fruitsap ook, maar is niet aan te raden want dat smaakt heel vies. Tegenwoordig eet ik elke dag een stuk fruit, drink ik elke ochtend 1 glas melk (heb ik moeten leren, want ik lust geen melkproducten), drink ik ook elke dag een actimel (is mss een verkoopstruc, maar helpt wel bij mij) en het lukt goed ;-). Ik raad je ten zeerste af om laxeermiddelen te nemen, want hun werking verminderd met de tijd. Op de duur nam ik 4 pillen per dag en ging ik nog maar om de 4 à 5 dagen.

Hopelijk ben je er iets mee.
Fie

ka80
12 November 2008, 18:51
Geen bananen,... dat is waar, ik was helemaal vergeten dat dat constipeert. Tegenwoordig eet ik zo'n 5 stukken fruit per dag (omdat ik daar veel zin in heb) waaronder 1 banaan. Bedankt fieke, om me eraan te herinneren, appels constiperen ook trouwens en dat is dan mijn fruitstuk nr 2,...
Zou je eens kunnen kijken wat er juist in die Fibion zit (de bestanddelen) want misschien bestaat dat alleen maar in België? Alvast bedankt!
groetjes

fieke82
12 November 2008, 19:32
Hey ka80,

Die Fibion zijn eigenlijk gewoon sojavezels. Ik weet niet precies wat er allemaal in zit, ik denk enkel soja. Ik heb net even gezocht, maar heb geen doos meer staan thuis, sorry. Het is zeker verkrijgbaar in Nederland, dat heb ik net op internet gezien ;-).

Amai, 5 stukken fruit per dag. Ik moet mij al forceren om 1 stuk binnen te krijgen. Het is wel gemakkelijker nu met mijn stiefzoontjes, want voor hen maak ik elke dag een doosje met fruit klaar om mee te nemen naar school en op die manier neem ik ook sneller een stuk fruit mee naar het werk.

Groetjes,
Fie

Nes
12 November 2008, 19:48
Verdorie, al het fruit dat ik nu graag eet mag niet meer. Snif snif.

ka80
12 November 2008, 21:24
Ja he, dat vind ik nu ook wel erg eigenlijk, ik ben echt verzot op appels en bananen lust ik nu ook wel graag. Vanaf nu dus nog maar 3 stukken fruit per dag dan,...volgens mij kan af en toe een appel en een banaan nu wel geen kwaad (misschien niet elke dag) ik zal er wat gedroogde pruimen achter eten dan.

Bedankt Fieke!! Nederland ligt nog verder dan mijn thuishaven België maar het feit dat het al in 2 landen verkrijgbaar is is een goed teken! danku!
x