PDA

Volledige versie bekijken : Prenatale oefeningen

Sylke
22 March 2010, 20:06
Hallo iedereen,

zijn er dames onder jullie die prenatale oefeningen/fitness doen? Er hebben mij nu al een paar mensen aangeraden om dat te doen met zicht op de bevalling maar ook voor je lichaam nu en na de bevalling.
Mijn vraag is dan ook, wat zijn goeie oefeningen, waar doe je dat best ( kiné, fitness,..) en vanaf wanneer?

groetjes,Sylke

lotjen
22 March 2010, 21:17
Oefeningen tijdens de zwangerschap heb ik niet gedaan,maar na een bevalling wordt kiné wel sterk aangeraden é!
Bij ons in het ziekenhuis kwam er dagelijks een kinesist die je op de goeie weg zet zodat je thuis oefeningen kan verder doen (vooral voor de bekkembodemspieren),misschien eens nagaan of ze dat bij jullie ook doen???

Trinity
22 March 2010, 23:05
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan, en was daar wel blij om: bekkembodemspieren en ademhaling, vooral dit laatste heeft mij enorm geholpen tijdens de bevalling.

lily
23 March 2010, 15:30
Ik heb prenatale oefeningen gedaan bij de kine ... dit wordt ook deels terugbetaald door de ziekenkas. Kben echt tevreden dat ik dat heb gedaan ... kheb het echt nodig gehad tijdens de bevalling. Je leert er ontspannings en ademhalingsoefeningen en je leert er hoe je moet persen. Ik ben er echt rustiger door geworden ... en ook de angst voor de bevalling was veel minder nadien omdat ik wist hoe ik moest ademhalen.

xxx

snoezel
23 March 2010, 15:33
ik heb aan die prenatale oefeningen dan weer niks gehad :)
das echt persoongebonden.
ga wel terug yoga gaan doen maar dat is meer omdat ik daar zo van kan genieten dan dat ik daar iets aan heb gehad tijdens de bevalling :)

Barbara
1 April 2010, 14:07
Voor de bevalling heeft het niet erg veel nut, behalve dan het uitvoeren van bekkenkantelingen e.d. voor je rug en eventueel wat ontspanningsoefeningen. Na de bevalling zou ik het toch zeker aanraden, om de bekkenbodem te verstevigen, borstverstevigende oefeningen e.d. Ik doe ze enkel na de bevalling (en ik ben zelf kinesist :-) )

kingka
13 April 2010, 19:15
Als zwangerschapsyoga je zou interesseren: overzicht adressen voor zwangerschapsyoga (http://www.babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs018)

groetjes,
kingka

sunshine
13 April 2010, 19:40
Ik heb na mijn bevalling niets gedaan (geen tijd), voor mijn bevalling heb ik haptonomie gedaan en ik kan het eigenlijk iedereen aanraden. Op de bevalling zelf heb je er niet direct iets aan, maar indirect wel omdat het je naar de bevalling toebrengt.

isabelga
13 April 2010, 22:32
en kunnen de mannen op voorhand iets leren om de vrouwen goed bij te staan tijdens de bevalling?
Ook al vrees ik voor mijn ventje ... 't is niet zo ne fellen als er bloed aan te pas komt ;-)