PDA

Volledige versie bekijken : Héél lange cyclus ...

Lieseke
15 October 2008, 15:44
Hallo iedereen,

Ben nieuw op dit forum ...

Mijn vriend en ik zijn gestopt met de pil op 25 juni, na een gebruik van 10 jaar. Ik heb op 4 augustus mijn maandstonden gekregen, na de 'zwangerschaps'verschijnselen van het ontpillen. Ondertussen zijn we vandaag 15 oktober en heb ik nog steeds mijn maandstonden niet gekregen. We zijn ondertussen 74 dagen en vele negatieve zwangerschapstesten verder ...

Ik weet niet meer wat te denken. Op zwakke momenten vrees ik dat er iets mis is en dat kinderen voor ons niet zo evident zijn. Zijn er nog mensen die dit gehad hebben? Of mensen dit op dit moment hetzelfde meemaken?

Groetjes
Lieseke

taschkevdv
15 October 2008, 15:48
74 dagen vind ik nu toch wel extreem veel hoor.ik zou miss toch een naar de dokter gaan en je bloed laten trekken ofzo.of is naar de gyne gaan.
allé dat is hetgeen ik zou doen he.

groetjes
taschke

Lieseke
15 October 2008, 15:52
Bedankt voor de toch wel heel snelle reactie ...

Ik heb ondertussen net een afspraak gemaakt bij de huisarts. Mag straks al gaan, hoop dat het inorde is

taschkevdv
15 October 2008, 15:54
aah ik duim voor je.laat iets weten he ben toch is benieuwd.

Kimmy
15 October 2008, 17:11
Dag Lieseke,

Ik duim ook voor je hoor, hopelijk niets ernstig! Ik heb dit nog gehoord, volgens mij zijn er wel dingen aan te doen en zal er gewoon gezorgd worden dat je een eisprong hebt door medicatie zodat je opnieuw aan het klussen kan slaan!!
Succes,
Kimmy

Lieseke
15 October 2008, 18:41
Hallo dames,

Net terug van de dokter. Hij heeft bloed afgenomen, om toch eerst maar even te checken of ik niet zwanger ben. Maar daar ga ik toch niet op hopen, kans is héééél klein.

Volgende week moet ik een echo laten maken van mijn onderbuik, mss dat daar iets op te zien is. Ik hoop dat het allemaal wel meevalt.

Bedankt alvast voor jullie steun en ben blij dat ik niet de enig ben

Groetjes
Liesek

lotjen
15 October 2008, 19:20
Hey Lieseke,
vanaf je een cyclus hebt van +40 dagen is de kans dat je in die tijd een effectief een eisprong krijgt klein. Het is dus best dat je een afspraak met je gyne hebt,ik hoor hier veel vrouwen die daar ook last van hebben,maar die zijn zeer vaak geholpen door hun pil terug een maand te nemen,of door een lage dosis chlomid te nemen,om de cyclus op te starten zeg maar! Maar je moet je er zeker nog geen zorgen in maken,het komt heel vaak voor na zo'n lang pilgebruik! Eigenlijk wordt er aangeraden max 8 jaar te pil te nemen,en daarna naar een ander voorbehoedsmiddel overschakelen,maar je hoort vaak dat dat niet het geval is! Succes ermee!!!
Veel liefs Lotte

mini
15 October 2008, 23:25
Idd, bij een cyclus boven de 40 dagen is de kans klein dat je een eisprong hebt gehad.
Bloedonderzoek kan al aantonen of je hormonen de juiste waarde hebben. En als er daar nx mis mee is, dan zal de echo wel duidelijkheid scheppen.
Heb ergens een verhaal opgepikt van een vrouw, die een cyste had op de eierstok, helemaal nx ergs om je zorgen over te maken.

Hopelijk heb je snel (goed) nieuws!