Volledige versie bekijken : Werken en borstvoeding
Najima
20 March 2010, 14:10
Ik moet begin mei terug gaan werken en zou graag verder borstvoeding willen geven. Is dit haalbaar denken jullie?
Op het werk, zouden ze er normaal geen probleem van maken. We hebben het erover gehad voor de bevalling en ze hebben zelfs toen een kamer voorgesteld om af te kolven.
Nu is mijn vraag: wie van de mama's onder ons, heeft hier ervaring mee?
En welk afkolftoestel is aan te raden? Manueel of elektrisch? Welk merk?
Alvast bedankt!
Mrs O.
20 March 2010, 16:11
kimmy heeft tot 7 maand dacht ik gegeven, en is na 3 mnd gn werken, dus zij zal je zeker knn helpen
Ik heb het maar anderhalve maand volgehouden :o
Ik kon wel genoeg afkolven maar ik werk in wisselende ploeg en ik was het enerzijds wel grondig beu. Ik kon Fien max. 2 voedingen per dag zelf geven. :(
meisje84
8 April 2010, 13:52
Ik zou ook graag borstvoeding gaan geven. Maar ben bang dat ik hier te preuts voor ben, stom è! Ik weet niet of ik me op mijn gemak zou voelen als er bezoek is en je moet voeden. Ook als je eens weggaat buitenshuis, is het dan wel atijd zo handig?
Als ik borstvoeding geeft, zou ik graag thuis blijven tot de baby grentepapjes en fruitpapjes eet, zodat hij of zij alleen 's morgens en 's avonds nog een flesje nodig heeft. Ik denk dat dit dit voor mij de enigste mogelijkheid is om te kunnen combineren dan.
xxx
sunshine
9 April 2010, 07:42
Eigenlijk is dat heel gemakkelijk hé bv geven als je buitenshuis gaat, je hebt gewoon de voeding mee. En als er bezoek is, ga ik gewoon op mijn kamer in be zitten als het bezoek is dat ik er niet bij wil. Maar ik maak er niet veel van, ik voed ook in het openbaar, zelfs in de auto enz., maar er zijn altijd mogelijkheden om je af te zonderen, en wat meer privé te voeden. Desnoods op toilet.
KleinDuiveltje
9 April 2010, 09:06
Ik zou ook graag borstvoeding geven van het buitenshuis geven maak ik me geen zorgen, zoals je zegt zal er altijd wel een mogelikheid zijn om je een beetje af te zonderen.
Vraag me alleen af heo het praktisch zal verlopen eens ik terug aan het werk ben.
er is een aparte ruimte bij ons voorzien en ik kan dan 2 keer een half uur of 1 keer een uur afkolven. maar met mijn job kan ik nooit op voorhand plannen hoe mijn dag er uit ziet, laat staan dat ik op sommige momenten echt mijn wekr niet kan achterlaten.
maar goed ik ga het in ieder geval proberen combineren en zien heo lang we het volhouden.
Mientje
10 April 2010, 22:32
Hey Najima,
Ik ben nu een paar weken gestopt met bv. Heb uiteindelijk de borst gegeven tot als Yaro 8 maanden was. Ik ben beginnen werken als hij 5 maanden was en moest dan 2 x per dag op het werk afkolven. Dit ging eigenlijk heel goed. Ik zette mij in een kamer apart en op 20 min. was ik klaar. Ik heb een elektrische kolf gebruikt die ik gehuurd heb bij de cm. Ik zette de melk in bewaardoosjes in de frigo en nam deze dan in een koeltas mee naar huis.
Wanneer Yaro 6 maanden was, ben ik begonnen met groentepap en een paar weken later met fruitpap. Toen is het kolven op het werk gestopt maar ben ik wel 's morgens en 's avonds blijven bv geven. Dit is altijd vlot blijven gaan. Ik zou het zeker opnieuw doen.
@meisje84: als je bv wil geven, moet je dit zeker doen. Ik zette mij ook apart als er bezoek was en zij zich ongemakkelijk voelden. Op restaurant ofzo heb ik dit ook nooit gedaan (tenzij afgezonderd in een hoekje) maar dit had meer te maken met het feit dat Yaro geen drukte kon verdragen wanneer hij dronk. Ik heb ook in de auto gegeven. Er zijn wel manieren genoeg om bv te geven en toch ook weg te gaan. Zoals al eerder werd gezegd, het is juist gemakkelijk want je hebt je voeding steeds bij en reeds op temperatuur. Laat je hier dus niet door afschrikken.
naomi83
12 April 2010, 15:50
@meisje 84; Zoals de anderen al hebben gezegd, als je bv wil geven moet je dat gewoon doen. Ik ben ook begonnen omdat ik dit echt wou, ik dacht we zien wel als het nie lukt kan je nog overstappen op de fles. Ik ben ook een preuts iemand. Ik geef ook niet waar iedereen bij zit of in het openbaar. Als er in begin bezoek thuis was dan ging ik naar de slaapkamer. En als we weggaan dan ofwel in de auto of ik neem een flesje mee. Onze Senne eet om de 2 à 2.5 uur dus ik kan gerust een voeding met een flesje tussendoor geven. Ze zeggen dat je daar minder preuts in wordt maar dat is bij mij nog steeds niet hoor. Doe da nog altijd niet waar iemand bij zit.
Sommige kunnen dit wegsteken zodat je er niks van ziet maar dat is bij mij niet mogelijk:o
_liesje_
12 April 2010, 16:13
Piep,
Veel hangt af van wat je aanhebt, de ene dag moet heel de borst eruit, en soms kan je het redelijk discreet doen. Ik geef in het openbaar (maar dan zie ik wel dat het kan met wat ik aanheb), in de auto, maakt mij eigenlijk niet zo uit. Zolang ik maar kan zitten. Ben met ons M gaan shoppen, en dan hebben we het maar in een pashokje in de HEMA gedaan :D Zit daar echt niet mee in hoor, uiteindelijk is het de normaalste zaak van de wereld. Als je op restaurant, iemand de fles ziet geven, zal er niemand iets op zeggen, waarom dan wel met de borst? Dacht ook eerst dat ik heel preuts ging zijn, maar na een bevalling, en een hele horde verpleegsters verander je wel :D Bij mij althans...
xx
Najima
15 April 2010, 10:24
Dag iedereen,
Ik ben er ondertussen ook uit. Ik ga binnen drie weken terug gaan werken en heb besloten om toch ook af te kolven op het werk. Maakte me in het begin zorgen dat dat toch niet zou lukken maar wie niet waagt, niet wint :)
Ik ben ook een redelijk preutse en heb nooit in een openbaar gebouw borstvoeding gegeven, ik trok me altijd terug in de auto :o , dat viel toch minder op. Thuis trok ik me dan ook terug in de slaapkamer, tenzij het echt goede vriendinnen zijn die het zelf allemaal hebben meegemaakt. En dan nog probeerde ik zoveel mogelijk te verbergen :)
Wat het afkolven op het werk betreft, heb ik wel gekozen voor de manuele borstkolf van AVENT. Ik vond dat nog net iets discreter en na een beetje oefenen, werkt dat eigenlijk heel goed. Yusra heeft wel nog af en toe problemen met het nemen van het flesje, hopelijk lost dat zich vanzelf wel op.
Succes allemaal!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.