PDA

Volledige versie bekijken : zwangerschapstest

Annelies22
14 October 2008, 11:29
Hallo,
Ik ben bijna 29 jaar en neem al de pil sinds mijn 16de. Mijn vriend is er bijna 39. Wij zijn volledig klaar voor een kindje en zijn dan ook superongeduldig om zwanger te worden. Ik ben nog maar net gestopt met de pil, op zaterdag 13 september kwamen mijn maandstonden voor de laatste keer. Zaterdag 11 oktober moest ik dus opnieuw mijn regels hebben. We zijn nu dinsdag en ik heb ze nog steeds niet en ik voel ook geen symptomen die erop wijzen dat ze in aantocht zijn. Ik voel me wel al sinds anderhalve week vaak misselijk, heb pijnlijke borsten, slaap slecht, ben moe en emotioneel, prikkelbaar, kortom veel zwangerschapssymptomen? Deze morgen deed ik een clear blue zwangerschapstest van Kruidvat (nochtans zeer gevoelig heb ik mij laten vertellen) en ik had een negatief resultaat.
Nochtans meen ik mijn eisprong gevoeld te hebben op maandag 22 september, wat zou betekenen dat ik mijn regels al moest gehad hebben...
Zou het kunnen dat ik toch zwanger ben maar nog niet voldoende HcG-hormoon heb om mijn zwangerschapstest te doen slagen? Of koesteren mijn vriend en ik valse hoop?

Dank je voor je reactie.

Groetjes,

Annelies

mini
14 October 2008, 11:40
Hoi Annelies22,

Idd het is mogelijk dat je te vroeg getest hebt, waardoor er te weinig HCG-hormoon aanwezig is.
Mogelijkheid twee is: Je hebt een cyclus genomen van 28 dagen om te berekenen of je overtijd bent of niet. Terwijl je eigenlijk gewoon een langere cyclus kan hebben. Iemand die stopt met de pil, moet 'ontpillen', en ontpillen brengt veel kwaaltje mee die te vergelijken zijn met zwangerschapskwaaltjes.

Wat ik dus aanraad, wacht nog enkele dagen en test dan nog opnieuw. Geeft de test dan opnieuw een negatief resultaat, dan kan je altijd bij de dokter langs om een bloedtest te doen.

Weet wel, je hebt 13 jaar de pil genomen. Ontpillen kan gemakkelijk zes maand duren. Als je binnen het jaar niet zwanger bent, dan kan je eens langsgaan bij de gyné.
En het is volslagen normaal als je niet zwanger bent, in de eerste ronde
Succes in ieder geval.

Annelies22
14 October 2008, 11:57
Thanks voor de snelle reactie, mini!

Het zou natuurlijk kunnen dat ik een langere cyclus heb, maar ik meen nochtans echt mijn eisprong al gevoeld te hebben op 22 september, wat zou betekenen dat ik deze maand een kortere cyclus heb. Zeker ben je nooit van die eisprong, maar ik had wel de symptomen.

Ok, het wordt in spanning afwachten dus!

Groetjes

Kimmy
14 October 2008, 13:03
Dag Annelies,

Ben je zeker dat het je eisprong was? Je nam immers 13 jaar de pil en hebt dus al die tijd geen echte eisprong gehad, é.

Bij mij was het zo dat ik de donderdag een negatieve test deed en de maandag erop een positieve... Nog even geduld uitoefenen dus inderdaad.

Groetjes en succes,
Kimmy

mini
14 October 2008, 13:04
Ik zal helpen meeduimen ;)
Mijn eerste ronde (vorige maand) was er één van 31 dagen. Had eigenlijk ni veel last van bepaalde symptomen. Had zelfs verre van het gevoel dat de duiveltjes op komst waren.

En idd, zeker ben je nooit van die eisprong.
Wat ik nu gedaan heb voor deze maand... is de gemiddelde cyclus genomen van 28 dagen en die van vorige maand 31 dagen. En dan ben ik gaan zien wnnr de vruchtbare dagen lagen bij 28 en 31 dagen. Zo kwam ik aan één week vruchtbare dagen. Zo heb je naar mijn weten minder kans om de eisprong te missen :)

Miek
14 October 2008, 14:13
Ik was in de eerste ronde ook overtuigd dat ik mijn eisprong de 15° had gevoeld, terwijl die eigenlijk pas de 22° is gesprongen... en ik had ook enorm last van zwangerschapskwaaltjes, maar het bleken ontpillingsverschijnselen te zijn.

Er zijn wel vrouwen die van de eerste keer zwanger zijn, dus het kan wel zijn. Maar best om je hoop niet te hoog te leggen.

Als je heel zeker wil zijn van je eisprong kan je tempen of ovutesten doen. Dan kan je ook meteen uitsluiten dat je geen PCO of zo hebt.

lies
14 October 2008, 18:38
Toen ik de pil nam was ik zo regelmatig als maar kon: om de vier weken, klokslag 10h15 op zondagmorgen, werd ik ongesteld. Handig, hoor.

Na de pil heeft het toch een maand of zes geduurd voor ik regelmatig was, en dan nog met een cyclus van 32 dagen. Mijn eerste regels na het stoppen met de pil lieten zeven weken op zich wachten. Ik heb er een hele batterij zwangerschapstests doorgedraaid in die tijd, hoewel we niet eens probeerden en met condoom vrijden ook. Helemaal in paniek dat het zo snel al kwam, het zwanger zijn. :)
Maar na al die weken bleek ik dus gewoon aan het ontpillen te zijn.

veerle
14 October 2008, 23:41
hoi,

Ontpillen en zwanger zijn hebben jammer genoeg dezelfde symptomen :)
zo wordt het voor ons moeilijk.
Maar, ik stel ook voor om binnen enkele dagen nog s te testen en nog even af te wachten..
Mijn vriendin zat 8j aan de pil en toch was ze in de eerste maand zwanger!!
Alles kan.... Ik duim voor je

xxx
xx
x

Annelies22
15 October 2008, 09:37
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Het is plezant om eens andere meningen te horen, want mijn vriend, die hoopt nog altijd op een positieve test :-)

Deze morgen ben ik minder misselijk en mijn borsten zijn minder gespannen, maar mijn buik staat nog altijd geweldig gezwollen :-) Gisteren tijdens de aerobicles was't zelfs een vriendin van mij opgevallen. Ik hoop dat ik nu met dat ontpillen niet altijd zo'n dikke buik heb als ik mijn regels ga krijgen want ze gaan allemaal denken dat ik al zwanger ben :-)

Groetjes en succes aan iedereen!

Annelies

veerle
19 October 2008, 14:03
Hoi annelies,

Ik heb hetzelfde probleem van de gezwolle buik :s het is ook andere
mensen opgevallen.... weet niet of het van teveel eten is of niet ;-)
Heb jij getest??

xxx
xx
x

Annelies22
21 October 2008, 16:06
Hey Veerle,

Ik heb vrijdag 17-10 mijn regels gehad :-(
Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, want bij mij is het nog maar de eerste maand, dus ik heb geen flauw idee. Gezwollen buik kan voor jou dus evengoed positief nieuws zijn!!

Weet je ondertussen al iets meer?

Groetjes

veerle
21 October 2008, 17:44
hoi annelies,

Tot nu toe heb ik mijn regels nog niet
maar normaal zullen ze morgen in de
namiddag wel beginnen...

XXX
XX
X

L@yla
21 October 2008, 22:16
hoi dames
@veerle: die gezwollen buik heb ik altijd voor ik mijn regels moet krijgen nu begint het dus al s avonds Maar mijn vriendin die had het ook toen ze zwanger was, dus het kan nog alle kanten uit voor je!in duim in ieder geval mee voor je en ook voor alle andere!

dikke zoen
layla

Nijntje
23 October 2008, 22:58
Hallo dames,

Haha, wat grappig! Ik heb de laatste dagen ook wat meer last van een gezwollen buik.
Ik moet nog wel wachten op mn regels en de chocoladebehoefte begint ook toe te nemen. Ga er dus niet vanuit dat we deze maand prijs hebben. Maar we wachten rustig af!

Ik zag gisteren ook nog een collega naar mijn buik kijken... die dacht waarschijnlijk ook wel: mmm, weer wat verdikt? Was namelijk een aantal kilo afgevallen en vorige week een erg foute (lees vette) week gehad. :)

We zullen zien.

Groetjes,
Nijntje

veerle
23 October 2008, 23:03
Hi

Mijn gezwolle buik waren de regels..
Volgende maand beter...

XXX
XX
X

Nijntje
23 October 2008, 23:05
Wat jammer Veerle!

Hopelijk is de volgende ronde de juiste ronde!
Ik duim voor je!

Groetjes,
Nijntje

veerle
23 October 2008, 23:09
Hi Nijntje

bedankt voor de steun! begint echt vervelend te worden, elke
maand weer niks allez juist wel iets altijd de regels :'(

xxx
xx
x

Nijntje
23 October 2008, 23:24
Ja, dat kan ik me wel voorstellen... Ik leef met je mee.
Het is altijd spannend om de tickers van de anderen te volgen en te kijken hoe het de anderen vergaat.

Laat ons hopen dat de regels deze maand uitblijven!

Veel succes en sterkte!

Nijntje