Volledige versie bekijken : harde buik en nog steeds weeeig
Wende
14 October 2008, 00:33
Wanneer verdwijnt dat vervelende gevoel nou? Ik heb een vrij harde buik, en heb aldoor het gevoel dat er een dikke steen in zit! Als ik op mijn buik druk doet dat erg pijn. Gaat het nog over of verneem ik dit nog 7 maanden lang? Ik ben nu dik 8 weken heen!
mini
14 October 2008, 11:44
dat hangt af van persoon tot persoon. Ik zou me ni teveel zorgen maken en vooral proberen te genieten van de zwangerschap.
Wende
14 October 2008, 14:40
Genieten?
Ik kan zo echt niet genieten hoor om steeds met buikpijn rond te lopen, zou jij dat wel kunnen?
Kimmy
14 October 2008, 16:14
ik eigenlijk wel, Wende, ik heb buikpijn, soms heel erg en toch geniet ik van het feit dat er een mensje in mij groeit... Dan lach ik nu al met hoe ik later zal zeggen: "jij hebt mij laten afzien, hoor, schat" :)
ik denk dat veel mensen met ons willen ruilen en zelfs nog dubbel zoveel pijn erbij nemen...
ik weet dat het iets minder fijn is, die pijn, maar probeer het te relativeren en denk bij de pijn aan de mooie momenten die met het kleintje zullen komen!!
groetjes,
Kimmy
Mrs O.
14 October 2008, 16:23
Idd kimmy zo voel ik me ook....
Ik ben op dit moment doodop en heb de ene afspraak na de andere op het werk terwijl ik eigenlijk gewoon wil slapen, heb regelmatig stekende buikpijn (ben geveld door mega-harde constipatie waardoor ik soms echt in mekaar kruip van de pijn, gelukkig is het aan het beteren...), heb mega humeurschommelingen naar de avond toe (ocharme mijn venteke) maar toch blijf ik met de volle moed verdergaan want jeeeeeeeeeeuj ik word mama :)
Het is ni altijd aangenaam, mr zwanger zijn is een geschenk dat je moet koesteren, en idd, de ongemakken die neem ik er bij !!!
greetz
Annelies
Nes
14 October 2008, 18:10
Naar het schijnt komt de pijn in de buik wel bijna gans de zwangerschap voor. Maar ik neem dat erbij, ik krijg er een kleintje voor in de plaats. En ik moet zeggen dat ik niet elke dag meer buikpijn heb, zo af en toe nog eens.
Grts Nes.
lies
14 October 2008, 18:34
de buikpijn is normaal, en duurt de hele zwangerschap, schijnt het. het is ook logisch: als je begint te denken wat er allemaal verandert in je lijf, en je vergelijkt met hoe stram je je kan voelen na sporten als je dat niet gewend bent... het kan niet anders dan af en toe wat pijn doen.
ik zou ervoor tekenen, alleszins, voor zwanger mét buikpijn, misselijkheid en moe zijn. Het is stukken beter dan niet zwanger, denk daar aan.
ka80
16 October 2008, 21:30
Hey Kimmie, dat heb jij heel mooi verwoord en je hebt gelijk, er zijn veel vrouwen die willen ruilen voor dubbel zo veel pijn. Ik heb ook pijn en mijn darmen laten me fameus in de steek. Wende, ik hoop dat de pijn wat minder wordt en je er toch van kan genieten,...veel moed!
Mrs O, dat is zo grappig he, ik heb exact hetzelfde gevoel als jij, op exact dezelfde week, net zoals je steken op je 5de week. Als het zo blijft doorgaan kan ik je van week op week raad geven. Ik zal al eens beginnen se, de constipatie gaat beteren (je kan 5 grote gedroogde pruimen eten met een groot glas water een uurtje voor het gaan slapen, als je dat binnenkrijgt tenminste). Beweging helpt ook (een beetje gaan wandelen) en anderhalve liter water drinken per dag (dit doe ik niet altijd, spijtig genoeg). De moeheid gaat ook beteren, ik was KAPOT (doorlopend bezoek thuis) geen vakantie, al sinds maart niet meer, late avonden met dat bezoek tijdens de zomermaanden, vroeg opstaan voor het werk en veel werk,... Het is echt opmerkelijk dat je moeheid sterk gaat verminderen, je zal wel zien, vanaf week 13 zoiets.
veel groetjes
ka
Mrs O.
17 October 2008, 00:45
hey ka :)
vanaf week 13??? das nog efkes heeej hihi
Mr blij dat jij dezelfde symptoompjes had... stelt me zeker en vast gerust !!!
droge pruimen, hmmm... enkel als het echt met niks anders lukt ze... Ik eet massa's appelsienen en mandarijntjes op dit moment en ,drink s ochtends een glas warm water... helpt SOMS wel is...
Even ter info: hoe was je week 7?? kan ik beetje vergelijke wat er deze week aan het gebeuren is he ;)
toedels
ka80
17 October 2008, 11:18
Ik ga eens proberen me te herinneren wat dat was want dat is weer eventjes geleden. Ik ga me er een agenda bijpakken. Ok, heb mijn agenda, in week 7 was ik voor een weekendje in België (heel erg vermoeiend, vliegtuig op vervelende uren enzoverder) Ik heb het in week 7 aan mijn ouders verteld. Ik was toen vrij misselijk en kreeg niet veel eten binnen, was heel snel voldaan en heel erg moe. Ik kreeg toen terug wat krampen in mijn buik, zoals van mijn regels (juist een goede week om het me te herinneren omdat ik in België was en het dus geen "routine" week was) en had wat pijn aan mijn sinussen. Week 7 was vooral vermoeiend en was misselijk.
Heb op een ander onderwerp op een berichtje van Wende geantwoord ivm wat je kan nemen tegen constipatie: blokjes gedroogde puree van pruimen, vijgen, tamarind,... ik vind die super lekker en ze zijn heel erg efficient, weet niet hoe het bij jullie heet maar hier heet het "Fruit 'n Fibres". Je kan die bij je apotheker kopen. 's avonds eten met water en ik durf ervoor wedden dat het helpt!
groetjes en ik zal eens wat meer opschrijven per week zodat ik me dingen wat beter herinner!
ka
Mrs O.
17 October 2008, 12:38
haha Ka 80 !!! super... wat een geheugen
Ik ben vooral moe deze week: ben eergisteren om 9 u al gn slapen :) terwijl ik normaal een echte nachtraaf ben... Woensdag opt werk heb ik onder de middag ff m'n hoofd op tafel gelegd om 'een dutje te doen' en jaja, mijn collega zei da ik na ne minuut al aant snurken was HAHA
misselijk ben ik niet echt, wel weinig zin om te eten (wa ni mijn gewente is..)
de constipatie is gelukkig beter...ik heb in ieder geval geen pijn meer...
heb int begin vd week een zakje dulcolac (of zoiets) genomen, en dat heeft wel geholpen...
Vandaag dagje congé... beetje uitgeslapen , mr nu aant huishouden beginnen se, pffffff :)
Kimmy
17 October 2008, 12:42
hey Mrs. O.,
ik ben ook zo vreselijk moe en ben blij dat ik niet de enige ben. Ik dacht al "amai, wat een subbedutje ben ik!" :).
Morgen ben ik jarig en komt heel mijn gezinnetje bij ons! Dan zeg ik het hen, ik ben zoooo in spanning aan het aftellen, die gaan de deur nog niet binnen zijn of ik ga het al gezegd hebben ;).
Heel mijn kantoor weet het inmiddels al (ik ben hier zo slecht in!) maar voor de rest nog bijna niemand behalve 3-tal vrienden.
Liefs,
Kimmy
lotjen
17 October 2008, 14:42
Och ka80 en Mrs O, ik ben zo blij dat ik hier eens lees van nog mensen met constipatie!
Mijn dokter deed het af alsof het helemaal niet zo erg was (dienen is natuurlijk nog nooit zwanger geweest),
maar mn buik rond mn navel staat echt dik en gespannen,en soms pijnlijk!
Ik kan max 1 keer in de week naar het toilet,mn darmen laten me volledig in de steek,ik had hier nog nooit last van
gehad. En ik heb zo'n zakje genomen,maar toen verloor ik bijna de race naar het toilet,en ben ik 2 dagen thuis moeten blijven,
want ik moest constant naar het toilet vluchten,wat een zwangere vrouw lijden kan :-)
Gelukkig is mn misselijkheid aan het verminderen,das toch al 1 lichtpuntje!
Ben toch blij dat ik jullie verhalen hier ook lees,ben ik niet alleen é!
Veel liefs Lotte
ka80
17 October 2008, 15:20
Hey Lotjen! heb jij zo'n diarree gekregen dan? Ocharme toch! Ik had toen ook een opgezwollen en dikke buik (ik dacht dat dat de baby was, maar nee, het waren mijn darmen). Ik ging ook maximum 1 keer per week naar het toilet en ik was 1 kg aangekomen. Nu is mijn buik zo goed als bijna terug plat, zit ik terug op mijn oorspronkelijk gewicht (niet dat dat ertoe doet maar het had wel te maken met de constipatie!! alles zat gewoon geblokkeerd!). Ik had er veel last van en krampen in mijn darmen, waarvan je zo eventjes niet meer van kan rechtzitten en ademhalen moeilijk gaat. Maar,... dat is nu gelukkig beter, nu kan ik ongeveer 2 keer per week naar het toilet gaan. Sorry voor al de details,...
Vanaf week 12 zal je wel zien dat alles stilletjesaan wat op zijn plooi komt en je veel minder moe zal zijn ook. Echt waar, het verschil was enorm bij mij. Tussen week 6 en 13 was ik echt heel erg moe en viel telkens voor een microseconde in slaap voor mijn computer op het werk.
Je kan bv weetabix eten 's morgens (vezels) en volkoren pasta en rijst eten, veel groenten en fruit en die blokjes eens proberen, maar jij anders maar een halfje of één vierde Lotjen, want als je er dan slecht op reageert,.. en veel water of andere dranken (maar best geen thee of koffie).
Kimmy, gelukkige verjaardag he morgen!! Die van mij is binnen 6 dagen
Nes
17 October 2008, 15:32
Ja, jongens, die constipatie begint bij mij ook. Ik kan nog naar de wc gaan voor de moment maar zeer dat dat doet en hard. Nog een week zo en ik kan niet meer gaan denk ik. Het probleem is dat ik die vijgen enzo niet lust. Zal moeten uitproberen wat helpt vrees ik.
Anneke
17 October 2008, 16:15
Bij mij helpt het om 's morgens twee goeie rijpe kiwi's te eten.
En bruin brood.
ka80
17 October 2008, 16:29
ja, dat moet wel helpen denk ik. Wat ook goed is is versgeperst fruitsap 's morgens maar dat doe je al denk ik he? Het nadeel is dat dat de darmen wat kan irriteren, dat zuur. Misschien zijn rijpe kiwi's dan beter (en nog meer vitamine C trouwens!)
Ik denk dat ik nog nooit zoveel gepost heb op één dag tijd. Mijn dokter heeft me twee dagen ziekteverlof gegeven, zit met één of ander vervelend virus dus heb eindelijk eens wat vrije tijd,... en aangezien ik geen stem meer heb is schrijven de enige oplossing!
groetjes allemaal!
ka
lotjen
18 October 2008, 17:23
Hallo dames,
Ja ka,je gaat er echt wel voor é :D
Ik heb een week geleden ook 2 dagen thuis gezeten,en ik liep de muren op,dat belooft voor het zwangerschapsverlof!
Ik moet zeggen dat ik blij ben te lezen op het forum dat echt iedereen wel regelmatig last heeft van constipatie,ik had mensen er al over horen klagen,maar wist niet dat ook ik op een dag dolblij zou zijn als ik eindelijk naar het toilet kon,tis iedere keer dan een feest :)
Voor je zwangerschap hoor je allerlei kwaaltjes,maar die erge laten ze er meestal toch vantussen hoor!
Ik had vandaag een grappig gesprek met mn mama en papa,ik had gehoord dat je na een natuurlijke bevalling 6 weken geen seks kon hebben,
en ik was daar echt van overtuigd dat het zo was,maar volgens mn mama was dat een echt fabeltje,ben toch opgelucht hoor,6 weken leek me zo onoverkomelijk :D Ik ga mn ma wel geloven,ze heeft er tenslotte 6 gekregen!
Een prettig weekend allemaal!
Veel liefs Lotte
rienemieke
18 October 2008, 17:32
is nochtans een soort van waarheid dat je niet onmiddellijk seks mag hebbe na de bevalling
de gyns raden idd zes weken aan voor zeker geen bacteriën in uw baarmoeder te krijgen!
alles is dan heel gevoelig voor alles!
mijn ventje zal 6 weken op droogzaad zitten zenne, ik heb dat er ni voor over om daar een bacterie te krijgen
en da maken we nu wel goe, allé is nu ni zo simpel meer, maar alles voor het op gang te krijgen é :d
snoezel
18 October 2008, 17:38
bij ons was het iets rapper en ik denk soms dat we beter nog even langer hadden gewacht.
ik was gescheurd en dacht dat het goed genezen was...
heb er trouwens nog steeds last van (niet dat het komt door de sex hoor)
ga het volgende keer toch eens aan de gyne vragen...
lotjen
19 October 2008, 21:53
Oei,kijk zie,blijkbaar had ik het toch niet fout gehoord! Ik kan me nu wel voorstellen dat je hoofd na de geboorte
niet naar seks uitgaat,toch zeker een paar weken niet,maar 6 weken leek me sterk... Maar je hoort toch ook van vrouwen
die na 1 of 2 na de geboorte weer zwanger zijn,onbevlekt zal dat ook niet zijn waarschijnlijk :D
Hangt mss af van persoon tot persoon?
Veel liefs Lotte
Mrs O.
19 October 2008, 23:02
hoi iedereen
ik heb hier blijkbaar wat gemist, want ben na 2 daagjes afwezigheid druk bezig met bijlezen...
ik heb op dit moment (buiten beetje constipatie mr minimaal) géén symptoompjes meer... ook geen buikpijn.. ik zou blij moeten zijn mr ben eigenlijk beetje bang.. ik weet er is geen reden toe mr toch... voel me zo stom...
Donderdag nr echo en hoop zo hard dat alles in orde gt zijn, dat we een hartje gn horen...
Ondertussen heb ik vant weekend wééral mijn mond ni knn houden en het terug aan NOG een paar mensen verteld :) ik kon het echt ni laten...
En kimmy? wat zei de familie??? gelukkige verjaardag trouwens :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.