PDA

Volledige versie bekijken : Temp. baby

Coconutjah
10 March 2010, 22:08
Hey meisjes,

Had toch eens even een vraagje...
Mij is altijd gezegd dat de temperatuur van je baby'tje rond de 37°C zou zitten..
Nu onze Sem heeft altijd 37,7°C, zijn er nog bij wie het kleintje wat hoger zit??
De arts van K&G zei me van het even bij te houden tegen de volgende vaccinatie maar Sem heeft eigenlijk nooit anders gehad dan rond die waarde!

Vandaag had die 38°C en is wat kriekelig..ook wat teruggeven en er zijn snottepieten :)
Vind het wel moeilijk om te weten wanneer een stopje geven mits hij altijd zo hoog zit..

Graag jullie ervaringen :)

Liefs coco en co!xxx

lotjen
10 March 2010, 22:34
Hanne zit altijd rond de 37.2° C ,ik ga meestal verder op haar gedrag als ik een tapje opsteek,en niet echt op haar temp. Want ze kan vrolijk zijn en 38.5°C,en ze kan heel lastig zijn en nog geen 38°C. Ik heb wel nog maar misschien 5keer een tapje opgestoken bij haar in totaal,tis dus niet dat ik ze snel medicijnen geef...

Trinity
11 March 2010, 00:04
Ik zou eerst eens een andere termometer proberen, misschien is de calibratie niet goed. En anders, tja, is het een hete jongen he :) Moet hier plots aan weerwolven denken, thanx twilight. Ok dom grapke.
K zou er mij niet echt zorgen over maken als de dokters zich geen zorgen maken, zoals lotje is het gedrag een belanrijkere indikator. Dat zei mijn dokter trouwens nog gisteren tegen me, om vooral daar op af te gaan ivm medicatie, en niet zo zeer op de temperatuur. Maar een mama is altijd ongerust he :D

Kimmy
11 March 2010, 12:06
Helena'tje heeft als ze niet ziek is altijd 36,2°
elk kindje is dus anders zeker? :)

Bo
11 March 2010, 13:16
Laurens zit meestal rond 36.8°
Mij zeiden ze laatst bij K&G dat je best pas een stopje geeft als de temp hoger ligt dan 38.5°, of als je merkt dat je kind echt ambetant is.
Ik heb bv de maandag Laurens ook een stopje gestoken omdat hij uit zijn doen was, verkouden etc. het heeft geholpen en gelukkig is het maar 1 dagje nodig geweest.

snoezel
11 March 2010, 14:53
geen paniek.
kobe heeft ook altijd 37,5 dikwijls 37,8
ik maak me al zorgen als hij 36,9 heeft :)
onze ka vond het heel normaal.

sunshine
11 March 2010, 14:59
Tuur heeft ook altijd boven de 37°, maar ik zelf ook ;). Ik dacht dat een beby'tje pas echt koorts had als die meer heeft dan 38°.

cocelinetje
12 March 2010, 07:44
Lander zit hier altijd rond de 37,2° Das al van in het begin zo, dus kheb me er nooit echt zorgen over gemaakt. En jep, een baby'tje heeft pas koorts als de temperatuur boven de 38° is.

Trinity
12 March 2010, 09:36
Als de temperatuur hier omhoog gaat, maar hij niet ziekerig of "lastig" is, dan doe ik hem gewoon even wat minder kleren aan. K heb nog maar twee keer medicatie gegeven, en dat was nu na de vaccinatie omdat hij op 39,6 zat. En dan laat ik hem in een bodytje slapen met enkel een lakentje, wij wonen wel op een appartement, dus de slaapkamer die uitkomt op de living is altijd relatief warm he.

Nes
12 March 2010, 13:17
's avonds draait Nora haar temperatuur ook altijd rond de 37,7. 'Smorgens rond de 37. En stopje vanaf 38,5

Coconutjah
12 March 2010, 22:08
Gisteren had Sem 38,1..was toch heel kriekelig dus maar stopje gegeven maar niet veel verandering erna..dus weet het ook niet goed..
Vandaag zit hij weer rond 37,8 en ook waterige stoelgang...hij heeft er wel geen last van.
Heb hem dan maar wat minder aan gedaan..broekje uit en dat vind hij geweldig met zijn blote billen in zijn park liggen..
Weet wel dat boven 38,5 pas koorts is maar Sem heeft zo dikwijl 37,8 tot 38,1...ach het zal gewoon zijn temp zijn zoals sommige zeggen...
Toch bedankt voor de ervaringen!!!
Liefs coco en co!xxx

Nes
13 March 2010, 09:44
En de tandjes? Zou dat niet kunnen?

Coconutjah
13 March 2010, 10:08
Ik voel nog niets en zie niets dus...

ka80
14 March 2010, 20:40
stopjes, tapjes? waar hebben jullie het over? Een suppo'ke?
Nolan heeft ook altijd 37,4 en zit soms ook op 37,7. Geen zorgen maken hoor, kan geen kwaad

Nes
14 March 2010, 20:48
Zijn idd suppo'kes ka.