PDA

Volledige versie bekijken : Jarne - 06/03/2010

Pagina's : [1] 2 3

tiger
9 March 2010, 21:54
Nu mijn groot ventje naar huis is en mijn klein ventje even rustig slaapt heb ik even de tijd om mijn verhaal te doen.

Vorige week woensdag (op mijn uitgerekende datum) ben ik 's avonds bij de gyne geweest. Ik had toen al een 3 à 4 cm opening en de gyne heeft toen gestript.
Een paar uur daarna begon ik al weeen te krijgen om de 10 minuten. Deze waren wel nog heel licht. Ik dacht het zal dan nu wel stilaan beginnen en was toch wel een beetje teleurgesteld toen het na een 1,5 uur stilviel.
Tijdens de nacht kreeg ik dan nog af en toen (om het uur - om de twee uur) een wee. De dag erop (donderdag) heb ik dan de ganse dag onregelmatige weeen gehad: dan een uur om de 10 min, dan weer twee uur niets, dan onregelmatig (10 min - 20 min - 5 min - ...). Op dat moment begon het mij al wat te irriteren. Maar zo is het nog doorgegaan tot vrijdag avond. Tegen vrijdag avond waren de weeen al serieus pijnlijk, maar nog altijd veel te onregelmatig.

Tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag zijn de weeen dan wel regelmatig geworden, eerst om de 10 minuten, maar al vlug om de 5 minuten. Dus rond 2u opgestaan en valiesje verder klaargemaakt, aangekleed en tegen half 4 zaten we in de auto.

Toen we in het ziekenhuis waren had ik al echt stevige weeen om de 5 minuten en al 5 cm opening. Wij dus tevreden. Al vlug kwamen de weeen om de 3 minuten en omdat ik al van woensdag avond weeen had was ik ondertussen redelijk 'op'. Om 6u heb ik dan om epidurale gevraagd, en vanaf half 7 kwam mijn lichaam volledig tot rust. Ik voelde de weeen nog wel, maar de pijn bleef uit, echt geweldige uitvinding !!!

Minder was wel dat de weeen daardoor stilvielen. Ze hebben dan mijn vliezen gebroken, en nadien ook weeen opwekkers bijgegeven. Daarna is het redelijk vug gegaan en tegen 10u had ik 7 à 8 cm opening.
De gyne van wacht kwam dan even langs en mijn ergste vrees voor de bevalling leek waarheid te worden toen hij achter mijn schoenmaat vroeg. De kans dat mijn bekken te klein was wel meer en meer reeel, want de baby was ondertussen nog steeds niet volledig ingedaald. Maar er werd beslist om nog even af te wachten.

Om half 12 kwam de gyne terug, ik had toen 9 à 10 cm ontsluiting. Aan 1 zijde dus volledig en aan de andere kant nog een randje. MAAR nog geen indaling. Kwart voor 12 is er dus beslist om een keizersnede te doen. En toen is alles super vlug gedaan. Ze hebben mij klaar gemaakt, naar beneden, het operatie kwartier gereden, epidurale opgedreven, mijn man klaargemaakt, ... We werden wel heel uitgebreid uitgelegd van alles wat er ging gebeuren door de vroedvrouw die de hele tijd bij mij gebleven is.

Om 12u25 is dan ons zoontje Jarne geboren. Ze hebben hem direct weggenomen om in te pakken, mijn man is gaan zien. Daarna heb ik hem 5 minuutjes bij mij gehad terwijl ze de nageboorte verwijderden en dan is mijn man samen met ons zoontje naar boven gegaan voor te wegen, meten, eerste flesje, aankleden, ...

(vervolg volgt nog, Jarne heeft honger)

Sweetdreams1987
9 March 2010, 22:04
Proficiat !!!
Moet echt geweldig zijn om je kindje voor de eerste keer te zien !
Ik kan echt ni meer wachten !

stamperke
9 March 2010, 22:30
amai wat een super verhaal :)
nogmaals een dikke proficiat

tiger
9 March 2010, 23:04
Nu mijn kereltje lekker gegeten heeft en rustig ligt te slapen kan ik verder met mijn verhaal, voor ik zelf onder de wol kruip.

Waar was ik gebleven.. Amai dat is al een heel verhaal geworden :)

Terwijl mijn man dus met ons kereltje naar boven mocht moest ik nog blijven voor de nageboorte en het dichtnaaien. Nadien heb ik nog 1 (!) uur in de recovery moeten wachten. Dat was echt het langste uur van mijn leven !!
Toen ik dus op mijn kamer kwam had onze zoon zijn eerste flesje al op, zijn kleertjes al aan, al kennis gemaakt met zijn papa, ... Maar die acherstand heb ik ondertussen wel al volledig ingehaald :)

Sindsdien doet ons ventje het super goed, hij drinkt zijn flesjes heel goed, is heel weinig gewicht verloren de eerste dagen en was vandaag al terug een beetje bij gekomen.
Overdag is hij mega rustig, hij drinkt mooi zijn flesjes, slaapt goed, en laat hem rustig knuffelen door iedereen. Alleen snachts kan hij nogal eens moeilijk doen en wat onrustig zijn, maar dat betert ook iedere nacht wel. We moeten ook de tijd nemen na (en tijdens) zijn flesjes voor de boertjes, want hij kan nogal gulzig zijn.

Onze zoon was bij de geboorte 49cm en woog 3kg480. Zijn hoofdomtrek was 35,5cm. Tijdens de keizersnede heeft de gyne dan gezien dat mijn bekken echt wel heel smal is en dat een volgende zwangerschap sowieso een geplande keizersnede zal worden. Dat nieuws kreeg ik vandaag en alhoewel ik dit zelf wel wist deed het toch wel een beetje zeer om dit van de gyne te horen. Ik zal dus nooit een kindje op natuurlijke wijze op de wereld kunnen zetten.
Maar ja, het belangrijkste is dat ons ventje het goed doet en dat hij ons hart al volledig veroverd heeft !!

Ik zal morgen proberen nog wat foto's op te laden..

Groetjes en slaapwel!
Tiger & Jarne

Nala'tje
10 March 2010, 07:13
dikke proficiat!! geniet van je kereltje!!

mini
10 March 2010, 07:33
hey tiger, dikke proficiat!
jou verhaal loopt in grote lijnen gelijk met dat van mij. :)

lily
10 March 2010, 08:47
Wat een verhaal seg! Amai! Maar je hebt dat super gedaan!
Een hele mooie naam meid! Geniet nu maar lekker van je gezinnetje! xxx

Koke
10 March 2010, 09:05
Jammer dat het dan toch een keizersnede geworden is.
Maar ik ben zeker dat je dat vergeet als je je kleine schat in je armen hebt.
Geniet ervan! Ben benieuwd naar de foto's!!!

snoezel
10 March 2010, 09:09
wel stom dat ze dat niet op voorhand hebben gezien hé.
heb je eerst al die weeën moeten doormaken en eigenlijk voor niks :(
wist niet dat ze dat aan je schoenmaat ook konden zien???

in ieder geval een hele dikke proficiat hoor!
geniet ervan!!!

tiger
10 March 2010, 09:19
Ja, je schoenmaat zou een meer nauwkeurigere indicatie geven van de grootte van je bekken dan bv je lengte of gewicht of lichaamsbouw. Ik had dit al op verschillende plaatsen gelezen / gehoord en had dit ook aan mijn gyn voorgelegd. Maar zij wou geen bekkenmeting doen omdat er een studie is die heeft aangetoond dat een bekkenmeting tijdens de zwangerschap tot de kans op leukemie bij de kindjes vergroot. En je bekken zet nog uit tijdens de weeen, dus hadden we samen beslist om het sowieso te proberen met in het achterhoofd dat het op een keizersnede zou kunnen uitdraaien.
Ik had bij de bevalling wel een andere gyne, die van wacht, omdat ik in het weekend ben bevallen.

Nu ik ben wel blij dat we het hebben geprobeerd en die weeen neem ik er achteraf gezien graag bij. Nu weet ik toch een beetje wat het is om op natuurlijke manier de bevalling te beleven, het eerste stadium dan toch. Ik kan me er moeilijker bij neerleggen dat ik dat tweede stadium nooit zal meemaken. Zal wel even tijd nodig hebben om dat te verwerken, want op dit moment voelt het een beetje aan als falen in het vrouw en moeder zijn.
Maar ondertussen genieten we volop verder van ons ventje hoor!

tiger
10 March 2010, 09:33
Hier wat foto'tjes
Jarne vlak na de geboorte: http://nl.picturepush.com/public/3064111
Eerste flesje van papa: http://nl.picturepush.com/public/3064112
Jarne net aangekleed: http://nl.picturepush.com/public/3064115
Jarne eerste keer bij mama: http://nl.picturepush.com/public/3064116
Eerste flesje van mama: http://nl.picturepush.com/public/3064117
Vredit te slapen: http://nl.picturepush.com/public/3064118
Jarne in de armen van mama: http://nl.picturepush.com/public/3064121

Tweede dag:
http://nl.picturepush.com/public/3064124
http://nl.picturepush.com/public/3064136

Derde dag:
http://nl.picturepush.com/public/3064131

boeleke2704
10 March 2010, 09:46
Wat een mooi schatje!! Proficiat.
Amai, wat een verhaal! Toch zo moeten afzien van de weeën en dan keizersnede. Maar het voornaamste is dat alles goed gaat met kleine Jarne hè!
Nu is het genieten begonnen :) Fijn!

cocelinetje
10 March 2010, 09:54
Hé Tiger, zo'n schatje zeg! Ook van mij een dikke proficiat!
Geniet er met volle teugen van :)

isabelga
10 March 2010, 09:55
wat een schatje!!!!! Proficiat!

_liesje_
10 March 2010, 09:59
amai tiger! je hebt ook heel wat moeten doorstaan eer je kleine schat bij jou was!!! maar zie toch ne keer wat een schoontje! was de moeite meer dan waard é...
snap dat je ermee inzit van die keizersnede, maar je mag het echt niet als een falen zien als moeder! das de natuur, en stel je voor dat ze het niet hadden gemerkt. je ventje heeft niet moeten afzien ;) want die klein dropjes doorstaan ook wel wat denk ik.
geniet van je gezinnetje...
xxx

ka80
10 March 2010, 10:01
Wat een prachtig gezinnetje seg! Zo'n schoon jongetje! Proficiat!
Hele mooie naam

Raar van die schoenmaat seg, dat wist ik helemaal niet!!!
Ik veronderstel dat wanneer je kleine voetjes hebt je dan een smaller bekken hebt?

Maya
10 March 2010, 10:02
echt een prachtig ventje hoor jullie Jarne!
Geniet er maar goed van!
zijn echt vertederende foto's hoor!

cocelinetje
10 March 2010, 10:02
Bij mij vroegen ze ook m'n schoenmaat :D Ik heb nen 36-37, dus het was eigenlijk nét gepast :)

ka80
10 March 2010, 10:04
Daarmee dat ze er bij mij niets van vroegen, met mijn overzetboten van maat 41

Bo
10 March 2010, 10:04
Och wat een schoon ventje!!! Dat hebben jullie goed gedaan :)
En je moet het niet zien als falen meid, dit is zo'n gril van moeder natuur. Dat heb je niet te kiezen. Je mag heel fier zijn, hoe dan ook, je hebt potver een arbeid gehad van bijna 3 dagen!!!! Dat mag ook gezegd worden. (als je die vergelijkt met die van mij, 'maar' 5u... dan mag je echt wel trots zijn hoor ;))
Geniet nu maar heerlijk van je gezinnetje!
Xxx

baloutje
10 March 2010, 10:39
Dikke proficiat Tigertje,

Alleen spijtig dat je niet direct een keizersnede had dan was ja al die vorige miseri gespaard gebleven. Ik ben ook wel een beetje bang dat mijn bekken te smal zal zijn .... ik heb dezelfde figuur dan mijn ma en die is ook 2 x bevallen met keizersnede. Vragen ze je of je volledig in slaap wil? Daar sta ik echt op hé als ik keizersnede moet doen!

Allé geniet nog verder van je kleine spruit

tiger
10 March 2010, 11:30
Nee, dat hebben ze niet gevraagd. Maar ik had het daar op voorhand al uitgebreid over gehad met de gyne. Ik wou absoluut niet onder volledige narcose. Hier doen ze dat ook enkel maar als de baby in gevaar is en alles heel snel moet gaan. Nu misschien als je er zelf op staat dat ze dat ook wel door he.
Ik had ook op voorhand al een epidurale, dus dat maakte het ook wat vlotter, ze hebben niet meer moeten prikken, enkel bijspuiten voor de keizersnede.

Ik heb schoenmaat 35. Voor mijn trouwschoenen had ik zelfs maar 34, dus echt wel extreem klein.
De hoofdomtrek van ons ventje was 35,5cm, wat ook niet weinig is zeggen de vroedvrouwen hier in het ziekenhuis.
Ik had het moeten weten toen ik trouwde met een man van 1m88 en schoenmaat 47 :)

Ze hebben net bloed afgenomen van Jarne en hij is super flink geweest, niet geweend! Ik ben toch zo fier..

Koke
10 March 2010, 12:24
Wat een scheetje!!!

Amai, ik heb schoenmaat 42...ons beebje gaat eruit vliegen :D

Laurence
10 March 2010, 13:38
dikke proficat met jullie zoontje :)

boeleke2704
10 March 2010, 13:44
Hihi Koke, dat is een mooi vooruitzicht dan... Waarschuw je gyne maar op tijd, dat ie klaarstaat met een vangnetje!!

Amai, een flink kereltje, jullie Jarne!

Nes
10 March 2010, 14:23
proficiat, geniet ervan

Prutske5
10 March 2010, 15:15
Wat een verhaal en wat een schoon venteke!!

Dikke proficiat!

zoemeke
10 March 2010, 16:28
oooh, ik smelt helemaal van die mooie foto's. Echt een heel mooi ventje. Dat ik die van mij ook maar rap in't echt kan bewonderen, kan al niemeer wachten ;-)

kyanoke
10 March 2010, 16:53
schoon venteke, dikke proficiat

Kimmy
10 March 2010, 17:06
een dikke proficiat met je zoontje!!

als mama die beviel met een keizersnede (maar dan wel een geplande wegens te smal bekken) weet ik dat het pijn doet te moeten beseffen dat natuurlijk bevallen niet zal lukken maar laat het niet téveel aan je hart komen: het resultaat is hetzelfde ;)

en nog van mama-na-keizersnede aan mama-na-keizersnede: neem de tijd om het te laten genezen en probeer niet te snel allerlei dingen te doen die je eigenlijk nog niet mag doen, dat vertraagt het herstel alleen maar!!

schitterend dat hij bijna niets afviel, da's super, é!!

geniet van elk moment

Fieke
10 March 2010, 21:08
proficiat met je zoontje!

ilseken
10 March 2010, 21:27
proficiat met jullie zoontje Jarne!

Tis echt een knap ventje. Geniet er van

lotjen
10 March 2010, 22:42
Een dikke proficiat!
Jammer dat je geen natuurlijke bevalling hebt kunnen meemaken,maar het feit dat je een gezond baby'tje in je armen kan houden is het grootste wonder hoor!

joke
11 March 2010, 10:36
Wat een mooi kereltje zeg! Echt een dikke proficiat hoor!
En ja, wel spijtig van de keizersnede maar zoals al gezegd; het belangrijkste is dat alles goed is met jullie drietjes hé ;)
En voel je er ook maar niet schuldig over, hoor; daar kan jij toch helemaal niets aan doen! Niet twijfelen aan jezelf; je bent een geweldige mama! ;)

janneman
11 March 2010, 11:07
dikke proficiat!! tis een schoontje zenne :)

Little Bee
11 March 2010, 11:09
Hey Tiger!! Wat een mooie foto's van je zoontje!! En wat een verschil: de eerste tegenover de derde dag, ze veranderen toch snel hé. Het is een heel mooi jongetje! Ik hoop dat alles goed voor jullie verloopt. Vandaag al naar huis, heb je er een goed oog op? Ik hoop dat jullie tijd hebben om van elkaar te genieten!! Als je tips hebt voor de andere mama's-to-be.. laat je maar gaan hé.. Groetjes

Jippie01
12 March 2010, 17:11
Hey Tiger, proficiat he meid, wat een knap bazeke seg!
Ik kreeg er de tranen van in mijn ogen toen ik je foto's zag en het verhaal las... die hormonen he! :)
Geniet in elk geval van elke moment!
x

charythepooh
12 March 2010, 20:33
proficiat tiger!
mooie naam!

geniet van je kleine kereltje, ik hoop dat ik ook snel mag zwanger worden!
want ik wil dit ook wel beleven!

tiger
16 March 2010, 20:32
Even een update over onze kleine prins.
We zijn nu een paar dagen thuis en alles begint zo een beetje op zijn plooi te komen. De eerste dag thuis had ik enorm last van de babyblues. Ik begon voor het minste te wenen, soms van blijdschap, soms van ongerustheid omdat we het nu allemaal zelf moeten doen, ...
Maar na een paar dagen wat zoeken lukt het ons toch allemaal heel goed :-)

Gisteren is de vroedvrouw langs geweest en Jarne weegt ondertussen al 3kg550, dus na 9 dagen al boven zijn geboorte gewicht! Voor de rest doet hij het ook heel goed. Zijn navelstreng is zondag afgevallen en dat ziet er ook allemaal heel mooi uit.

's nachts slaapt hij goed, maar is wel nog om de 3-4 uur wakker voor zijn flesje. Maar daartussen slaapt hij goed. Nu mijn man nog thuis is wisselen we het geven van het flesje af, waardoor we toch allebei onze slaap hebben.

We hebben vandaag voor de eerste keer een uistaptje gedaan met de wandelwagen. Eerst Jarne inschrijven in het stadhuis en daarna zijn we in het stad nog wat blijven rondhangen, wat kleertjes voor hem kopen. Hij is de hele super braaf geweest! Ik was echt fier op mijn kleine man.
Ik heb ook zo een lodger shelter (combi voetenzak maxi-cosi & draagzak) waarmee ik gisteren met hem naar de winkel gegaan ben, echt super handig !!

Alleen heeft hij nogal wat last van zijn darmpjes (denken we). Hij heeft zo momenten dat hij echt ontroostbaar kan wenen, soms een uur aan een stuk, soms zelfs twee uur. Je ziet dat hij dan echt afziet en pijn heeft en niets van wat we proberen om hem te troosten helpt. Hij is dan zo verkrampt, stoot de hele tijd zijn beentjes af en krabt heel zijn gezichtje open met zijn handjes. En dat doet mijn moederhart dan echt zo een zeer, omdat ik hem niet kan helpen!
De vroedvrouw dacht niet dat het zijn darmpjes zijn, omdat hij het niet na iedere voeding heeft en omdat hij zo goed was bijgekomen in gewicht. Maar wat kan het dan zijn?
Van iedereen hier in de omgeving krijgen we dan de commentaar: dat zijn baby'tjes, die wenen soms, ge kunt toch ni verwachten dat ze altijd braaf en stil zijn....

Voor de rest ben ik zo verliefd op mijn kleine man en probeer ik ieder moment met hem te koesteren.

Groetjes!!

mini
16 March 2010, 21:19
Stomme opmerking van uw omgeving :o
Baby's huilen ni voor niets, toch ni op die leeftijd.

Little Bee
16 March 2010, 22:00
Hey Tiger, wat fantastisch om te horen dat jullie het zo goed stellen samen. Het moet prachtig zijn wat je nu mee maakt. En trek het je maar niet aan wat ze zeggen en vertrouw op je eigen 'mama'-instinct!!

Bo
17 March 2010, 10:00
Fijn dat het zo goed gaat!!!

Enne, het klinkt echt als krampjes... raar dat je vroedvrouw zegt van niet :rolleyes: Laurens heeft ook 4 maand last gehad van krampjes (is eindelijk beter) en die had het nooit direct na de voeding, eerder een tijdje later of midden in de nacht.
Wat kan helpen: fietsen met de beentjes, buikje masseren in wijzerszin, warm kersenpitje op buikje leggen, op buikje laten liggen op je arm.
Venkelthee kan ook helpen, Balyfen of Colikind ook. Die Colikind heeft hier het meeste afgedaan, dus mss wel een goeie tip.
Voor de rest is het jammergenoeg afwachten. Het gaat voorbij, dus niet al te veel zorgen maken.

Geniet maar fijn verder je mooie ventje!
X

lily
17 March 2010, 10:13
Hey Tiger,

wat leuk dat alles goed gaat met je ventje!

Volgens mij zijn het ook krampjes hoor ... Laat hij goed boertjes? Dat was bij Lynn in het begin het probleem. Als ze niet goed boerde, kreeg ze 2 uur later ook heel fel last van krampjes. En dat is echt verschrikkelijk he! Bij haar hielp het, een beetje, als we over haar buikje wreven met de wijzers van de klok mee ... zoals BO hierboven al vertelde. Nu heeft ze hier nog zelden last van. Wij zijn ook veranderd van water. We gaven eerst Spa en nu Evian ... omdat dat makkelijker verteerbaar zou zijn. Ik weet niet of het echt zo is, maar sindsdien gaat het toch beter.
Veel succes met je kleine ventje!
Liefs,
Lilly en Lynn

nele1979
17 March 2010, 11:08
Knap venteke !
Proficiat aan de mama en de papa ! Geniet ervan !

tiger
17 March 2010, 13:21
Vandaag is Kind en Gezin hier geweest en die zegt toch ook dat het van krampjes kan zijn. Dat het niet na iedere fles is, kan zijn omdat hij niet altijd even goed boert na iedere fles, of al eens wat gulziger is dan de andere keer en dus wat meer lucht meekrijgt
Daarstraks had hij ook wat last en heb ik met zijn beentjes gefietst en dat hielp wel goed had ik de indruk, mama blij :-)
De vrouw van K&G raadde ook aan om het hoofdeinde van zijn bedje wat te verhogen, tegen eventuele verborgen reflux. Om dit uit te sluiten moeten we eens letten of hij tijdens zijn slaap soms slikt.
Ben wel blij dat ik nu van verschillende hoeken wat raad krijg om wat dingen te proberen om hem te helpen als hij pijn heeft, want voelde me anders zo machteloos.

junior
17 March 2010, 13:50
Dag Tiger

Mooi ventje!
Ons dochtertje is ongeveer even oud en zit met bijna dezelfde spijsverteringsproblemen als Jarne.
Alle trucjes die ze ons hebben aangeraden, zoals op het buikje wrijven, fietsen met de beentjes, venkelthee, ..., helpen jammer genoeg niet. Ze blijft gewoon wenen na elke voeding.
Morgen gaan we naar de pediater, benieuwd wat die te zeggen heeft. Hopelijk lukken de tips bij jullie wel!

tiger
22 March 2010, 14:55
Vandaag eerste dag alleen thuis met Jarne, papa moest terug aan het werk :(
Ik zag er eigenlijk wel naar uit om een ganse dag alleen te zijn met mijn kleine man, had al gepland om een mooie wandeling te gaan maken enzo.

Maar Jarne heeft er anders over beslist. Hij heeft heel veel last van spijsverteringsproblemen. Hij heeft deze nacht amper 2 uurtjes geslapen en ikke dus nog wat minder. Ook heel de voormiddag is hij onrustig geweest met veel momenten echt schreeuwen, en ik kan hem op geen enkele manier troosten dan.

Nu ligt hij even rustig in zijn park, maar ik zie hem al weer onrustig worden, dus het zal niet meer lang duren.

Nu heb ik de indruk dat hij verborgen reflux heeft, maar het kan ook totaal iets anders zijn hoor. Dat is net het frustrerende, ik heb totaal geen idee wat er scheelt en hoe ik hem kan helpen.

Dit zijn zijn symptomen:
- veel slikken tussen de voedingen door
- veel hikken
- ontroostbaar schreeuwen
- zijn hoofdje achteruit gooien
- veel met zijn armpjes slaan
- constant witte tong, ook 2u na een voeding

Eerst was dit zo een anderhalf uur tot twee uur na iedere voeding. Maar sinds deze nacht is het constant, hij begint al te schreeuwen als hij pas gegeten heeft. Ook de voedingen zelf lopen niet meer zo goed. In het begin dronk hij heel vlot (soms te vlot) zijn flesjes uit. Nu drinkt hij de eerste 50ml vlot. Daarna hapt hij nog heel gretig naar de speen, maar eens hij begint te drinken duwt hij de speen weer terug weg, terwijl ik echt wel merk dat hij nog niet genoeg heeft.

Als hij zo te keer gaat wil hij precies ook opnieuw eten, maar ik heb schrik dat dit gewoon is om de pijn te verzachten, want als ik hem dan eten geef is het nadien gewoon erger. Dus nu probeer ik te wachten met een volgend flesje tot hij eventjes rustig is geweest.

Hij kan ook niet zelf in zijn park of draagmand in slaap vallen, dit lukt telkens pas na een ferme huilbui als hij op mij ligt. Heel mijn omgeving zegt dat ik hem aan het verwennen ben, maar wat moet ik dan doen??

En het strafste is, als er bezoek is en hij gaat van arm tot arm is hij zo rustig en slaapt hij de hele tijd. Dus iedereen: amai gij hebt ne rustige baby. Als ik dan zeg dat dat niet zo is dan krijg ik commentaar: "jama da zijn babietjes he, die schreeuwen af en toe, daar moogt ge ni over klagen! Nu is hem toch rustig!"

snoezel
22 March 2010, 15:11
hey tiger,

mss eens een osteopaat proberen?
ik zou voor het zekerste toch even langs de ka gaan ook.
onze kobe was ook zo hoor
en kindjes van twee weken kan je niet verwennen.
er is niks mis met geknuffeld en geliefkoosd worden!
kan daar zo gek van worden hé.
gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.

heb je al een draagdoek geprobeerd.
dat was het enige moment dat het hier eens rustig was in huis.
mocht me dan ook wel niet zetten van meneer maar kom, we hebben zo toch vele uurtjes overbrugt.

bij ons was het een koemelkallergie maar dat hoeft bij jou ventje niet zo te zijn hoor.
als jij vindt dat hij pijn heeft en jij vindt het niet normaal moet je er mee langs de ka!
als mama voel je het hoor.
t is waar dat kindjes veel wenen en veel krampjes hebben maar dan ben je gerust dat het niets anders is.

hopelijk gaat het snel beter!
groetjes
snoezel

junior
22 March 2010, 18:35
Dag Tiger

Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren! Ons dochtertje is bijna een maand en kampt ook met de nodige spijsverteringsproblemen. De symptomen die je opsomt had en heeft Lore ook.

Ook ik had redelijk snel in de mot dat er meer aan de hand was dan alleen maar een simpele huilbui, dus tegen de adviezen van iedereen in (ouders, schoonouders, vrienden, enz) zijn we verleden week naar een pediater geweest. Lore zou een koemelkeiwitallergie hebben en dat zou de reden zijn van haar huilbuien.
Haar voeding hebben we intussen aangepast en de krampjes lijken me toch iets of wat verminderd te zijn.

Al blijft ze af en toe onrustig. Ze weent nog vaak na een voeding, maar de frequentie is toch afgenomen. En wenen doen baby's nu eenmaal... Ik zit een beetje met het idee in mijn hoofd dat een baby'tje na een voeding steeds als een blok in slaap moet vallen, maar als ik het zo hoor is dat zelfs bij kindjes zonder spijsverteringsproblemen niet het geval.

Wat ik wil zeggen is, ga naar een dokter als je met je zorgen zit. In het beste geval vertelt deze je dat er niets aan de hand is en dat je gewoon een onrustig kindje hebt, maar dan weet je dat tenminste! En dan kan je er ook beter mee omgaan denk ik.

Wat dat wit tongske betreft: kan het zijn dat je kindje spruw heeft? Lore had net hetzelfde, ik dacht dat het melk was die terugkwam, maar ze bleek dus een schimmelinfectie op haar tong te hebben, wat af en toe voorkomt bij baby'tjes. Die spruw kan er ook voor zorgen dat slikken pijn doet of vervelend is.

En wat je vertelt over je kindje vastnemen: hier dezelfde situatie. Ik krijg ook constant te horen dat ik de kleine niet mag verwennen, maar je kan zo'n kind toch niet laten krijsen totdat hij/zij hees is?! En je zelf tureluut wordt? Van mensen die er effectief iets van afweten hoor ik alleen maar dat je baby'tjes van die leeftijd gewoonweg niet kan verwennen en dat ze getroost moeten worden. En dat doe ik dan ook. Niks van aantrekken dus en gewoon je gevoel volgen.

Ik hoop dat je snel meer weet! Hou ons op de hoogte.

Groetjes

een lotgenoot :)

Mrs O.
22 March 2010, 20:52
hey tiger

sorry voor de late reactie, maar een dikke proficiat met kleine jarne, tis echt een knap ventje...

ivm de spijsverteringsprobleempkes: otis had dit ook en die kleine schatjes zien er ocharme echt van af he...

bij mij hielp draagdoek echt heel goed, en massage van zijn buikje deed hem ook kalmeren...

Vanessa V
22 March 2010, 22:38
Proficiat met jullie schattige maar vooral gezonde baby!

Trinity
22 March 2010, 22:55
Hier deed de draagdoek ook veel wonderen, en was het vaak de enige oplossing.

Op die leeftijd kan je ze echt nog niet verwennen volgens mij. Troost en geborgenheid is voor hen een behoefte, net als eten en slapen. Tibeau hebben wij veel gepakt, omdat hij niet wou liggen, ook s nachts. En nu kan die wel goed alleen spelen in zijn park, slaapt makkelijk in zonder dat ik hem moet ronddragen,...

_liesje_
23 March 2010, 08:39
hey tiger,
hopelijk is het al wat beter! is zo lastig, de dropjes kunnen nog niet vertellen wat ze hebben é...
ons ventje heeft dat ook zo'n witte tong, dacht ook dat het gewoon van de melk was? Moet ik me nu zorgen maken? straks toch maar eens vragen bij K&G
xxx

tiger
24 March 2010, 12:22
Jarne heeft de voorbije twee nachten goed geslapen! Hij wordt telkens rond 2u wakker voor een flesje en dan blijft hij wel wat lang wakker en lastig, deze nacht tot 4u. Maar ervoor en erna slaapt hij wel heel goed.

Ik heb een beetje te vlug gepanikeerd. Maar ik was zelf zó moe en voelde me zo schuldig dat hij pijn heeft en ik er niets aan kan doen. Maar nu gaat het dus beter, hij heeft nog zo zijn lastige momenten, maar ondertussen is hij ook regelmatig wakker zonder te schreeuwen.

De vroedvrouw is net nog eens langsgeweest en ons kereltje is ondertussen al bijna 4kg (3kg950). Het is een flinke kerel volgens haar :-)

De witte tong is idd gewoon van de melk, maar Jarne heeft soms ook 1,5u na de voeding nog een witte tong. Waarschijnlijk van wat melk dat nog terug komt. Maar volgens de vroedvrouw moeten we ons nog geen zorgen maken over (verborgen) reflux, omdat hij nu de laatste twee dagen er toch niet echt last van blijkt te hebben.

Ik ga proberen om nog eens wat foto'tjes te plaatsen, want goh wat is hij al veranderd tov in het ziekenhuis.

tiger
27 March 2010, 11:17
Jarne is vandaag al 3 weekjes oud !!!
Het gaat nu heel goed met hem. De nachten vallen ook goed mee, hij slaapt meestal al van 23u tot 5u - 6u

Hier nog wat foto'tjes

- klaar naar huis te gaan vanuit het ziekenhuis
[img=http://www4.picturepush.com/photo/a/3153867/640/3153867.jpg] (http://picturepush.com/public/3153867)

- 2 weekjes oud
[img=http://www1.picturepush.com/photo/a/3153869/640/3153869.jpg] (http://www1.picturepush.com/photo/a/3153869/640/3153869.jpg])

- 3 weekjes oud
[img=http://www3.picturepush.com/photo/a/3153871/640/3153871.jpg] (http://picturepush.com/public/3153871)

sunshine
27 March 2010, 11:56
Die foto van twee weken lukt niet ;)

Maar zo'n schoon ventje :D!

mini
27 March 2010, 12:12
knap ventje!!!!
en idd, de tweede foto lukt niet om te openen

stamperke
27 March 2010, 12:15
koddige foto's,schoon ventje :)

cocelinetje
27 March 2010, 13:18
Mooi manneke hoor :)

tiger
27 March 2010, 16:36
Nieuwe link naar de tweede foto
http://picturepush.com/public/3155930

Het lukt mij wel niet op de foto's rechtstreeks in mijn post te zetten, dus zonder link. Kan dit niet via picturepush?

Little Bee
28 March 2010, 18:17
Hey Tiger, denk je soms nog aan de bevalling terug? Zoals je mss gelezen hebt ben ik ook niet natuurlijk bevallen (na bijna 2uur persen) en dan overgegaan naar keizersnede onder volledige narcose. Ik heb het er best wel moeilijk mee, het gaat al beter dat de eerste dagen maar toch denk ik er vaak aan. Het is niet uitgesloten dat de volgende bevalling natuurlijk kan zijn maar de condities moeten al exeptioneel goed zijn...

Vervolgens heeft ons klein meisje ook al een paar serieuse huilsessies achter de rug zoals Jarne.. vb Twee uur aan een stuk ontroostbaar krijsen eigenlijk en ondertussen hoor en voel je haar darmpjes knorren en werken... Was ik toen radeloos... Ze leek echt pijn te hebben en de kinderarts i/h ziekenhuis had me al aangerade om zo een beetje haar buikje te masseren met de wijzers van de klok maar ik heb niet echt de indruk dat het helpt. Het is ook niet na elke voeding en ik vind er nog geen patroon in terug. Ik wacht verder af.
Ik heb de moed maar niet om 'mijn bevallingsverhaal' neer te schrijven.. veel slechte herinneringen, mss binnen een paar dagen. Hopelijk gaat het goed met kleine Jarne!

tiger
28 March 2010, 19:37
Hey Little Bee, na 3 weken heb ik het er nog altijd moeilijk mee dat ik met keizersnede bevallen ben en volgende zwangerschappen ook sowieso keizersnede zullen worden. Ik zal dus nooit weten hoe het is om een kind te 'baren'.
Wat me ook stoort is dat ik de dag van de geboorte niet echt meer herinner omdat ik helemaal versuft was van de operatie. Ook de eerste dagen na de geboorte heb ik Jarne zelf niet kunnen verzorgen (pamper verversen, badje geven, ...) omdat ik niet uit bed kon. Dat knaagt toch wel.

Als ik in mijn omgeving vertel dat ik hier toch mee zit, reageert iedereen daar zo afwijzend op, wat heb ik te klagen, ik heb toch een schat van een zoontje, super gezond, ...

Bij mij was het wel geen 'spoed'keiersneden en ben dus niet onder volledige narcose gebracht, maar kan echt begrijpen dat je er negatieve gevoelens over hebt. Het is belangrijk dat je er kan over praten met mensen die je gevoelens begrijpen, en misschien is het toch eens geen slecht idee om wat tijd te maken en je verhaal eens neer te schrijven, daarom hoef je het nog niet in detail te posten hier als het te persoonlijk voor je is.

En dat ontroostbaar wenen van de krampjes, goh wat heb ik daar ook voor geweend. Ik voelde me zo machteloos en schuldig dat ik hem niet kon helpen. Wij vonden daar toen ook niet echt een patroon in en daardoor zei iedereen (in het ziekenhuis, vroedvrouw, kind&gezin) dat er niet echt een probleem was en het wel beter zou gaan na een tijdje.
En goed nieuws, nu gaat het al veel beter. Ik denk dat die eerste 1 à 2 weken alles van spijsvertering nog wat op gang moest komen.
Nu proberen we sinds vorige week ook echt een vast schema te volgen van eten en het badje savonds en dat helpt echt wel. Hij heeft ondertussen al 2 nachten doorgeslapen tot van 23u tot 6 à 7u.

Dus hopelijk heeft Jacky er ook niet meer te veel last van de komende dagen / weken / maanden.. En kunnen jullie ten volle van elkaar genieten!

tiger
28 March 2010, 19:39
Vandaag een bezoekje gebracht aan de kapel waar we Jarne willen laten dopen en al even gesproken met de pater die de viering zal doen. Het is een kleine super gezellige kapel en de pastoor is ook heel modern. Ben dus echt wel tevreden.
Ik moet deze week nog eens bellen voor een datum vast te leggen, want hij had zijn agenda niet bij.

Little Bee
29 March 2010, 13:27
Hey Tiger, wat je schrijft is zo juist.. ik heb de eerste dagen ook niets van verzorging kunnen doen.. geen papjes, geen pampers, haar zelf niet uit haar bedje kunnen pakken, geen badje.. De eerste 2 nachten heeft ze niet bij mij kunnen slapen.. daar was ik ook super triestig over. Maar nu begint stillaan alles beter te gaan, alle dagen een beetje minder pijn (hoewel ik nog steeds pijnstillers neem), ik heb zo'n keizersnede toch serieus onderschat. Wat een pijn dat kan doen, uit je bed stappen etc. Ik vind ook zo spijitg dat mijn eerste gedachte van haar weg zijn door al de verdoving. Wat dacht ik toen ik haar voor de eerste keer zag enzo. Ik heb die eerste 24h (als niet bijna 48h) als een zombie doorgekomen. Famillie kwam op bezoek en iedereen verschoot hoe slecht ik eruit zag (lijkbleek, een zuurstofmasker, baksters,..) en ik lag daar maar..
En dan heb je van die mensen die zeggen 'maar nu is toch alles goed' en 'vanaf je je kleintje bij je hebt..', 'nadien is de pijn toch snel vergeten'. Ik denk het niet! Natuurljk ben ik super blij dat ze er is en zie ik haar doodgraag maar vergeten ben ik het niet.
En als ze dan zo weent, dan breekt mijn hart en ben ik ook veel beginnen meewenen.
De kinderarts in het ziekenhuis zei dat ze niet echt pijn had in de buik of aan de darmen maar dat het eerder was dat ze gewoon moest worden aan het gevoel dat haar darmpjes er zijn en werken, 'ze moet de knoop doorhaken over het feit dat haar darmen dat gevoel geven'. Maar toen had ze wel nog niet die heel erg huilbuien gehad..
Morgen komt kind en gezin, ben benieuwd, sommige mensen spreken er zo negatief over.. ik hoop dat het meevalt!
Ga je de viering zelf maken of?

tiger
31 March 2010, 20:12
Onze kleine man is ondertussen al 54cm en 4kg180
Wat groeit hij snel !!

_liesje_
1 April 2010, 08:45
amai tiger!!! zo snel al :-)
super é zeg... gaat rap vooruit é int begin. ben ook eens benieuwd, moet straks gaan
xxx

tiger
1 April 2010, 08:59
Ja, ik verschiet daar echt van hoe snel hij groeit.
Straks gehoortest, net op het uur dat ik verwacht dat hij om eten gaat vragen. Ik zal hem een beetje vroeger proberen wakker maken, maar dan zijn we weer helemaal uit ritme voor vanavond. En het gaat nu juist zo goed met die regelmaat dat we gevonden hebben

_liesje_
1 April 2010, 09:08
oei, das minder? maar ja, het is wel best dat ze net gegeten hebben, dan zijn ze rustiger.. mss nu ook al een beetje vroeger wakker maken, dan is het niet te veel in één keer?

tiger
1 April 2010, 09:23
Ja, ik ga hem 2x een klein half uurtje eerder wakker maken
Hij heeft deze morgen ook niet zo veel gedronken, dus zal hij hopelijk zelf al wat vroeger honger hebben :-)

tiger
6 April 2010, 20:02
Hiep Hier Hoera !! Jarne is vandaag al 1 maand oud.
Wat gaat de tijd toch snel.

Donderdag komt de vroedvrouw nog eens langs, ben benieuwd hoeveel hij nog gegroeid is.

Ah ja, de gehoortest vorige week was prima!

mini
6 April 2010, 20:05
Super dat alles zo goed gaat met je kleine schat! :)

tiger
12 April 2010, 12:54
Jarne is ondertussen al weer meer dan 5 weken oud.

Vorige week heeft hij voor de eerste keer uitgebreid gelachen. En vanaf dit weekend lacht hij heel veel als we met hem bezig zijn. Hij kan nu ook genieten van zijn mobiel in het park. Hij begint zelfs al tegen de beestjes te brabbelen.
Als hij goed wakker is, is het niet meer goed genoeg om hem bij ons te nemen, we moeten met hem het hele huis rond wandelen, zodat hij alles kan zien.

Dus dacht ik dat hij het sprongetje van 5 weken al genomen had. Had thans vorige week niet gemerkt dat hij extra moeilijk was.
Maar nu is hij sinds gisteren avond redelijk moeilijk, heeft slecht geslapen deze nacht, drinkt de ene keer heel zijn fles leeg, de andere keer nog niet half. Bij mij op schoot is hij rustig, tot ik hem weer neer leg, ...
Dus nu vraag ik mij af, heeft hij nu zijn sprongetje pas? Maar hoe komt het dan dat we hem sinds dit weekend zo hebben zien veranderen, ik dacht dat dit pas kwam na het spongetje.

Voor de rest begint de vermoeidheid hier toch wel parten te spelen. Jarne wordt nog iedere nacht rond 3-4u wakker en slaapt nadien niet makkelijk meer, wordt telkens om het kwartier of half uur wakker. Dus mama krijgt niet veel slaap..
Ik dacht eens naar de huisarts te gaan voor extra vitamientjes om wat beter tegen dit hels ritme te kunnen.

Ook het bezoek begint nu meer en meer te komen. Iedereen heeft zo precies gedacht, laat hun maar even op hun plooi komen, en na een maand begint iedereen te bellen. Dus nu staan onze weekends al goed volgeboekt. En dat net nu het mij allemaal wat veel begint te worden..
Maar dat kan je moeiljk tegen je bezoek zeggen, want zij vinden dat ik het tegen nu wel gewoon moet zijn he..

Ik moet er weer vandoor, mijn kleine man heeft mij weer nodig.

Vrijdag komt K&G langs, ben benieuwd hoeveel hij weer gegroeid is.

Groetjes

bejes
12 April 2010, 13:14
Hier zijn het ook helse nachten, na haar laatste flesje s'avonds wil ze niet meer slapen, ze weent contstant als ik ze in haar draagmand leg. Tis nog wat vroeg zeker voor haar sprongetje? Ook hier komt ze rons 3uur nog eens wakker maar dan slaapt ze wel goed in ik zit er maar een uurtje mee op.
Ja ik heb nog maar weinig bezoek gehad maar ik heb eigelijk totaal geen zin om iemand te zien. Ik voel me heel erg alleen maar toch hoef ik geen bezoek.
Tis altijd fijn hè als ze eens langs komen van K&G zodat je kunt zien of ze vooruit gaan. xxx

boeleke2704
12 April 2010, 14:23
Oh leuk als ie zo begint te kazelen als ie in het park ligt hè. En te lachen enz... Lijkt me zalig!!

Maar ocharme, die vermoeiende nachten, da's minder!!
Ik zou me persoonlijk toch niet zoveel naar dat bezoek schikken. Als je het te zwaar hebt, kan je toch af en toe het bezoek afwimpelen en naar een latere datum verschuiven? Niet?
Jij en je beebje komen toch op de 1e plaats hè!

tiger
15 April 2010, 07:47
Hier weer een tevreden mama.

Jarne heeft geslapen van 12u deze nacht tot 7u deze morgen! Mama was wel vaak wakker vanaf 4u, want kon niet geloven dat hij nog altijd sliep. Hij maakte ook enorm veel geluidjes in zijn slaap :-)

Gisteren hadden we wel een heel moeiljk dagje. Hij heeft in de voormiddag max. 2u geslapen. Heel de namiddag wakker geweest. We hadden bezoek en hij was de hele tijd vrolijk wakker. Toen het bezoek weg was heb ik alles geprobeerd om hem te doen slapen, maar hij werd heel onrustig, was tegen de slaap aan het vechten. En heeft dus ook niet meer geslapen tot na zijn laatste flesje. Dus had al schrik voor de nacht, maar die is héél goed geweest, mama blij !!

Dinsdag is ook K&G langsgeweest, Jarne weegt al weer 4kg710 !! (Had wel net een flesje op).
Voor de rest heeft die van K&G afgedaan bij mij. Ze was constant aan het afbreken hoe ik het allemaal doe. Zo moet ik hem bv overdag boven slapen leggen ipv in zijn parkje. Ik moet smorgens het eerste flesje om 6u geven ipv 7-8u (waarom zou ik hem dan al wakker maken als hij slaapt ??!!), mijn spenen zijn niet goed genoeg, ...

Hij komt toch goed bij, hij is vrolijk als hij wakker is overdag, heeft af en toe maar een lastige dag (zoals gisteren),... dus waarom zou ik ineens alles veranderen...

_liesje_
15 April 2010, 08:18
niet aan jezelf twijfelen tiger! jarne zijn gewicht bewijst toch genoeg??? zolang hij maar goed bjikomt en hij een tevreden baby is kan die k&g toch gewoon de bomen in zeker? :) zou hem zeker niet wakker maken hoor. eerder profiteren van dat extra uurtje om zelf "ongestoord" klaar te geraken ;)
mij hebben ze altijd gezegd, dat het juist goed was om in het begin een onderscheid te maken voor zen dutjes??? dat ze weten wanneer het dag is? of ben ik nu zo mis?
uiteindelijk ben jij jarne zen mama, en zal ze je zelf nog altijd het beste je kindje kennen! je doet dat super!!!
xxx

tiger
15 April 2010, 17:12
Ik vind ook dat hij het verschil tussen dag en nacht moet leren kennen door overdag beneden te slapen en snachts boven.
Maar die madam van K&G is bijna op pensioen, dus nog van de oude stempel ;-)

Bo
15 April 2010, 17:20
Geen bal van aantrekken meid.
Onze Laurens heeft tot zijn 4maand in zijn park zijn dutjes gedaan. Pas sinds een paar weken leggen we hem boven in zijn kamer omdat hij van alles wakker wordt als hij niet vast slaapt.

En voor de rest, hij komt goed bij en is een blije baby! Wat wil een mens nog meer? Nee, gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Hij doet het prima en dat is het voornaamste.

tiger
26 April 2010, 18:39
Kleine update van onze kleine man: na 7 weken al 4kg970 en 56cm groot.
(dat is al een 1,5kg en 7cm bij sinds zijn geboorte)

Voor de rest gaat alles hier heel goed. Het is echt een plezant kereltje. Hij is wel veeleisend als hij wakker is, wil dat we veel met hem 'spelen' en rondwandelen, zodat hij alles kan zien. En lachen dat hij kan. Vooral als hij op de verzorgingstafel ligt zonder pamper is hij overgelukkig :-)

Alleen het eten geven lukt soms niet zo goed. We zijn wat aan het uitproberen geweest met andere flessen en spenen en zijn nu beland bij de chicco spenen. Volgens de vroedvrouw heeft hij tijdens het voeden wat last van zijn darmpjes en dan kan hij wel eens moeilijk doen tijdens het drinken. Ik maakte mij hier wel wat ongerust over, omdat hij dus de laatste dagen niet meer zoveel drinkt, maar volgens de vroedvrouw dus niets ernstigs aan de hand want hij komt nog steeds goed bij.

bejes
27 April 2010, 11:24
Hey Tiger!
Super gevoel hè als je kindje het goed doet!
Hoeveel drinkt Jarne nu elke keer? Zoals de vroedvrouw zegt als hij goed bij komt... Als ze genoeg hebben hebben ze genoeg è.
xxx

tiger
27 April 2010, 12:27
Ik probreer hem toch iedere keer ongeveer 140 te laten drinken. Soms kom ik wel maar aan 100, maar soms drinkt hij ook 160 leeg.
En de ene dag 5 flesjes, de andere dag 6 flesjes, zitten dus een beetje in de overgang :-)

tiger
5 May 2010, 13:16
Nog eens een update van onze flinke jongen. Hij is ondertussen 5kg260 en 59cm groot. Voor de rest doet hij het ook heel goed. Alleen heeft hij nog altijd last van krampjes tijdens zijn flesjes, waardoor het voeden niet altijd prettig is voor ons. Maar we hebben nu polysilane gel gekregen voor zijn krampjes. Hopelijk betert het nu.

tiger
5 May 2010, 13:17
Ahja, hij heeft ook zijn eerste spuitjes gekregen en hij vond het niet fijn!
Hij was heel goed gezind toen we bij de dokter zaten, de hele tijd aan het lachen en 'vertellen', maar bij de prikjes heeft hij heel het kot bijeen geschreeuwd en hij zijn gezichtje liep vuurrood aan! Ocharme het ventje, vond het zo erg!
Nu lijkt hij er niet zo veel last van te hebben, heeft net heel zijn flesje uitgedronken en slaapt alweer. Ik hoop dat het zo blijft.

_liesje_
5 May 2010, 13:21
hey tiger,
Jarne zal vandaag wel wat meer slapen denk ik. Eben was er ook zo moe van, maar das ales eigenlijk. Amai, hij is goed bijgekomen é! Zo leuk...
Die spuitjes zijn jammer genoeg nodig é, binnenkort die herhaling dan nog eens.
Heb je ook zoveel moeite moeten doen om een spuit te vinden? Bij ons was bijna elke apotheek zen voorraad uitgeput, volgens hun door de firma zelf?
xxx

tiger
5 May 2010, 15:11
Hier geen problemen bij de apotheker voor de spuit.
Jarne is een half uurtje geleden wakker geworden en is beginnen krijsen dat het niet normaal is. Hij is totaal uitgeput van het schreeuwen in slaap gevallen.
Zijn temperatuur is wat aan de hoge kant, maar nog niet echt hoog. Ik heb toch maar een suppo gestoken.
De plekken op zijn beentjes waar de spuitjes gezet zijn ook rood en gezwollen. Is dit normaal??

sann
5 May 2010, 15:39
geen idee! hopelijk heeft hij niet al te veel last van de spuitjes!

jarne eet precies niet zo veel, of anders is den onze een groot eterke. hij eet 6 keer per dag en meestal drinkt hij 140 soms zelfs 150-160...

Phoebs
5 May 2010, 16:11
Hi Tiger,

Bij Elise waren de plekjes niet rood en gezwollen. Misschien toch beter eens naar de pediater bellen.

tiger
5 May 2010, 17:08
We hebben tot vorige week wat problemen gehad met zijn flesjes, toen dronk hij wat te weinig. Maar dat is nu beter.
Nu bieden we 6x 170 (150 met 5 schepjes) aan, en hij drinkt dan meestal tussen 140 en 170 op.

tiger
5 May 2010, 17:11
Net bij de apotheker geweest voor de polysilane. Daar zeiden ze dat het geen kwaad kan dat dat een beetje rood en gezwollen is.
Na de suppo is hij terug rustig geworden en de roodheid is nu ook weer weg. Waarschijnlijk had hij daar gewoon wat pijn van, dat hij zo schreeuwde.

_liesje_
5 May 2010, 19:20
goed dat je toch even gecheckt hebt! ocharme het venteke...
goed dat hij wat rustiger is nu. zo zielig als ze over hun toeren gaan, en je niet weet waarom
x

Little Bee
17 May 2010, 19:31
Hey Tiger, hoe gaat het ondertussen met Jarne? Ik les elders dat hij al 200 cc drinkt, wauw, goed zeg! Zit je ondertussen al op 5 voedingen? Wat zijn de uren dat hij drinkt? Ik hoop dat Jacky binnekort naar 5 voedingen gaat..

_liesje_
17 May 2010, 23:08
Hey little bee,
ik zit met Eben ook nog niet op 5 voedingen hoor (bv), soms wel, andere dagen 7! echt vervelend, zeker nu, met 12-weken sprongetje, is hij er al om 5.30 :D
x

tiger
18 May 2010, 07:03
Wij zitten ondertussen op 5 voedingen van 180 ml (+ 6 schepjes). Met flessenvoeding zit je daar idd al wat vlugger aan he.
Het gaat de laatste week ook veel beter tijdens het drinken. Hij heeft niet meer veel last van krampjes en drinkt regelmatig zijn flesjes op.
Enkel 's avonds is zijn flesje een probleem. Zijn laatste flesje krijgt hij om 22u, maar dan slaapt hij al zo vast dat we hem de hele tijd moeten wakker maken en dan drinkt hij maar de helft van zijn fles.
Ook smorgens verschilt het heel veel hoe laat hij wakker wordt, hij heeft al 2x tot 7u geslapen, maar de laatste dagen is hij er alweer om 5u. Vandaag ook wakker om 5u, heb dan geprobeerd hem terug te doen slapen met zijn tutje en dat is gelukt tot 6u. Vanaf dan wou hij echt niet meer slapen en heb ik hem ff bij mij in bed genomen en hij heeft zijn fles om half 7 gekregen. Ik hoop dat het mij zo lukt om die eerste voeding op te schuiven, want 5u is echt wel vroeg.

De uren waarmee ik gestart ben om op 5 voedingen te geraken: 6u - 10u - 14u - 18u - 22u
Maar ik zou dus die eerste voeding dus een uurtje later willen en die laatste een uurtje vroeger. Maar dan zit er weer minder tijd tussen zijn voedingen en heb ik schrik dat hij zijn fles niet meer gaan uitdrinken en dan snachts opnieuw gaat wakker worden.

Straks gaan we naar Kind&Gezin. Ik ga daar nog eens vragen hoe ik dit het beste aanpak. Ben eens benieuwd hoe groot hij ondertussen al is, want zijn nieuwe kleertjes beginnen ook al weer te klein te worden :-)

tiger
18 May 2010, 12:20
Net terug van K&G. Wat was me dat seg, daar zien ze me toch niet meer hoor!
Maar eerst het goede nieuws, Jarne is alweer goed gegroeid, hij is al 60,2cm en 5kg540 !!

Het was de eerste keer dat ik op consultatie ging bij de arts van K&G. Jarne krijgt zijn spuitjes bij de kinderarts omdat we meedoen aan een studie voor flessenvoeding, dus moet ik minder vaak langsgaan bij K&G.
Ik had een afspraak om half 10. Heel da lokaal zat al vol mama's met hun baby'tjes. Ik moest Jarne dan onmiddelijk uitkleden voor te wegen en meten en dan zijn body'tje terug aan. En zo hebben we daar meer dan een half uur gezeten eer we bij de dokter binnen mochten. Ons ventje had ocharme zo koud!

De dokter was echt een immense boer! Zo onbeleefd en ongeinteresseerd seg. Toen ik vertelde dat we meededen met de studie rond flessenvoeding, heeft hij zijn mening eens gegeven over flessenvoeding: baby's flessenvoeding geven is hetzelfde als varkens vetmesten!
Ja leuk om te horen he als je flessenvoeding geeft.

Dan daarna nog bij de regio verpleegster binnen. Ook al zo een bijna-gepensioneerde madam die nog in de jaren stillekes leeft. Ik vertelde dat Jarne nooit veel van zijn laatste flesje drinkt omdat dat voor hem te laat is, hij slaapt dan al en is dan heel moeilijk wakker te houden, hij is echt al aan zijn nacht begonnen dan. Dus ik wil hem zijn laatste flesje wat vroeger geven, maar dan zit er weer niet genoeg tijd tussen zijn voedingen overdag. Haar advies: geef dan het laatste flesje om 23u ipv 22u. Hallooo???

Ik ben daar dus méér dan een uur geweest he. Was pas om 11u terug thuis, terwijl Jarne ocharme al om half 11 moest eten. Mij zien ze er in ieder geval niet meer!

junior
18 May 2010, 13:41
Hey Tiger

Hier net dezelfde ervaring met K&g. Ik heb daar ook een half uur met Lore gezeten, in haar body'ke. 't Kind had echt koud. Ook ik kreeg een bedenkelijke blik van de dokter toen ik zei dat ik flessenvoeding gaf. Niet dat ik de nood had om me daarvoor te excuseren, maar ik deed hem het verhaal dat Lore met de beste wil van de wereld niet wou drinken van de borst. "Je kan ook altijd afkolven he, de jonge moeders van tegenwoordig geven veel te snel op" kreeg ik dan als antwoord. Ach ja. Boer. Ik zie hem nog niet zo snel een borstontsteking krijgen en intussentijd voor een krijsend baby'tje zorgen.
Daarna kreeg Lore haar spuitjes en ze was er echt van geschrokken, ze bleef gewoon wenen en ik kreeg haar niet getroost, ook niet toen ik haar terug ging aankleden na het bezoekje aan de verpleegster. Die deed ook nogal ambetant omdat Lore nog aan het wenen was en "op deze manier een gesprek natuurlijk niet echt makkelijk is". Ja seg, in plaats van ons eerst langs de verpleegster te sturen en daarna de spuitjes te zetten! Terwijl ik haar terug aan het aankleden was kwam die dokter zijn kot uit en vroeg op een redelijk ambetante manier "is die kleine nu nog aan het wenen?". Ik kon me toen echt nie inhouden en ik zei "Misschien is dat spuitje niet tegoei gezet".
Mij zien me er ook niet meer, ik ga in het vervolg naar de kinderarts.

Little Bee
18 May 2010, 14:19
Amaai, wat was dat allemaal... Ik moet volgende week bij de K&G dokter voor haar eerste spuitje.. Ik hou mijn hart al vast.. Ongelooflijk eigenlijk dat mensen die ervoor kiezen om met kinderen te werken en dan van die opmerkingen kunnen geven. Ik ben al een keer naar de K&G dokter moeten gaan en toen hebben we ook een uur moeten wachten, ik had op aanraden van een vriendin een dekentje mee maar een ander babytje had het ook koud tijdens het wachten. En al diene zever rond flessenvoeding..
Jarne, ik zat te denken, mss moest je toch wachten tot 23u, mss is hij dan een beetje uit zijn eerste slaap en lukt het wel om wakker te blijven omdat hij dan al een uur langer heeft geslapen?? Ik weet het niet goed.. Nu drinkt Jacky rond 20u haar 'laatste' pap en heeft eergisteren geslapen tot 4 uur en vannacht tot 5 uur. Ik zou dit ook graag verlaten, zeker als ik eraan denk dat ik binnekort terug moet gaan werken. Maarja, hoe doe je dat hé..
Flinke jongen hé, al 60.2 cm... dat kleine baby'tje is er echt al af hé!

_liesje_
18 May 2010, 16:09
O meisjes toch, wat een nare ervaringen met K&G!!! Mijn zussen waren hier ook niet écht over te spreken, maar moet zeggen, bij ons valt dat wel mee.
Ja die vand e weeg zelf, zijn ouwe taarten die u bij alles wat ge doet, op u vingers staan te kijken, en commentaar hebben, word ik echt zenuwachtig van! Maar de dokter, is eigenlijk nen toffe pé, en die verpleegsters zeker niets dan lof. Heel behulpzaam en oprecht bezorgd. Zo zie je maar, de mensen verschillen toch é zeg.
Dekentje, had ik zowiezo mee van in de draagmand, maar Eben moest ook in zen bodyke. Maar het is daar altijd onmenselijk warm (voor de kindjes...)
Laat jullie maar niet opjutten over die fv, uiteindelijk zeg, dat is toch super goed? alles zit erin wat ze nodig hebben, anders zouden ze niet bijkomen é. Ikzelf heb ook de fles gekregen hoor, en haast NOOIT ziek zodus...
xxx

tiger
23 May 2010, 19:39
We zitten weer in de knoop met Jarne zijn flesjes. Hij heeft 2 weken goed gedronken, dronk de helft van de tijd zijn fles van 200ml leeg, en zat altijd boven de 170ml en dat bijna zonder wenen.
Maar sinds vorige week woensdag is het terug slechter geworden, hij drinkt minder begint weer vlugger te wenen, is zo onrustig dat hij zich bijna uit onze arm wringt. Iedere dag gaat het ook slechter en drinkt hij minder en minder. Nu drinkt hij per fles nog maar max. 90ml. Na 50ml begint dan echt te krijsen en te wringen zodat het onmogelijk is nog verder te fles te geven.
Ik weet echt niet meer wat te doen ermee. We geven hem nu vaker een fles, telkens hij wakker wordt na een dutje, ons ritme ligt totaal overhoop. En als de flessen te kort op elkaar volgen drinkt hij nog minder. Gisteren bv om 19u maar 80ml gedronken, na een mega-krijs moment in slaap gevallen van uitputting. Om 20u wakker en opnieuw fles aangebode en maar 20ml gedronken.
Terwijl hij gemiddeld rond de 850ml - 900ml per dag komt, komt hij nu met moeite aan 600ml. En met dit warme weer zouden ze wat meer moeten drinken toch?

Wat me wel gerust stelt is dat door de dag als hij wakker is, er niets aan de hand is, hij is nog altijd heel alert, speelt veel, lacht heel veel. Dan is er echt niets aan de hand. Hij heeft ook geen verhoogde temperatuur.

Maar van het moment die fles daar is...
In het begin hadden we der dan nog wat geduld mee, hem wat sussen, opnieuw proberen, hem wat wiegen, opnieuw proberen, ... Maar we beginnen ons geduld ook te verliezen, ik kan het echt niet aan hem zo zien pijn te hebben.

Woensdag en donderdag dachten we, we wachten nog even af, het betert misschien wel. Maar nu met het verlengd weekend moeten we tot dinsdag wachten om te bellen naar de kinderarts. En hoe lang kan het dan duren eer we een afspraak krijgen, pff.. ik mag er niet aan denken dat we zo nog een week verder moeten.

Een paar weken geleden heeft hij dit nog gehad, maar wel belange niet zo erg. Toen is de vroedvrouw langsgeweest en zij zei dat het krampjes waren. Ik heb dan van de kinderarts Polysane gel gekregen ervoor. Maar nu betwijfel ik of het gewoon krampjes zijn hoor, ik denk dat er meer aan de hand is..
Reflux denk ik niet, want hij geeft niet terug en slikt ook niet buitenuit. En dan zou hij tussendoor toch ook pijn hebben he?
Een oorontsteking zorgt ook nogal eens voor gekrijs tijdens het eten, maar dan zou hij toch koorts maken?
Een allergie misschien, maar hij krijgt al hypoallergene melk.
Misschien een koemelkeiwit allergie?

Dat het maar snel dinsdag is...

sann
23 May 2010, 19:44
weet niet wat het is, heb geen raad voor je maar ik wens je veel sterkte ermee tiger!

zou het kunnen een sprongetje zijn?

cocelinetje
24 May 2010, 07:38
Hé Tiger, dit komt me wel bekend voor :) Wij hebben met Lander ook zo'n periode gehad dat hij krijste tijdens zijn voedingen. Hij wou toen ook absoluut niet meer verder drinken. Ik liet dan zijn drinken staan, bood na een uurtje ofzo nog wat drinken aan, maar dan was het eigenlijk weer hetzelfde: krijsen! We hebben eigenlijk nooit een verklaring gehad voor hetgeen hij toen deed. Hij heeft wel reflux, maar dat had er niets mee te maken (bij hem toch niet). Ik gaf hem gewoon eten en als ik merkte dat hij begon te krijsen, stopte ik gewoon. Hij dronk toen op bepaalde momenten ook maar 500-600ml terwijl hij anders met gemak 800-900ml dronk. Ik maakte me toen ook ongerust, maar het is een periode geweest en het is ook vanzelf weer overgegaan. Als hij echt honger heeft, zal hij wel drinken. Als je niet gerust bent, zeker eens naar de kinderarts gaan, maar ik denk dat dit ook een "moment" is, dat hopelijk snel over is.

tiger
24 May 2010, 08:17
Ja, een sprongetje, heb ik ook al aan gedacht. Hij wordt volgende zaterdag 12 weken, maar is de vorige keren ook al wat vroeger geweest met zijn sprongetjes.

Gisteren zat hij op 7 voedingen, dus 2 meer dan anders. Om 20u heeft hij wel 130ml gedronken (in 2x, met een hazeslaapje ertussen), dus hopelijk gaat het dan toch stilaan terug beter. We zullen vandaag eens zien..

Ik ga sowieso dinsdag naar de kinderarts bellen en als ik niet vlug een afspraak kan krijgen, ga ik de vroedvrouw nog eens laten langskomen, ik heb toch nog recht op een aantal bezoeken. Dan ben ik misschien wat geruster en weet ik dat we toch alles proberen om hem te helpen.

junior
24 May 2010, 10:13
Hey Tiger

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken, en aangezien Lore iets ouder is dan Jarne denk ik dat het "gewoon" de befaamde groeispurt is van drie maanden. Lore had dat ook een paar dagen, ferm tegenwringen tijdens het eten, veel minder eten dan gewoonlijk ... En nu eet ze weer zoals ervoor!
Zeker als je er voor de rest niet veel aan merkt zou ik me niet teveel zorgen maken. Je moet echt uitkijken dat de maaltijden geen stress-momenten worden, niet alleen voor hem maar vooral voor jezelf! Ik zag er op den duur echt tegenop om haar een flesje te geven en da's echt jammer. Probeer gewoon een flesje te geven, en als hij niet wil verder eten, dan is het maar zo. Tenzij je natuurlijk aan hem merkt dat hij echt te weinig binnenkrijgt.
Komt wel goed!

_liesje_
24 May 2010, 10:59
Hey tiger,
Wat jammer dat Jarne zo'n last heeft :(
Denk toch ook écht aan het 12-weken sprongetje... Jammer genoeg kan je dat niet zeker zeggen é. Eben had dan ook wat moeilijker met het eten, en de borsten sloegen hier tilt :D Het gaat voorbij hoor... Bij de ene al wat sneller als de andere!
Is het mss een boertje dat vastzit? Dat hebben wij nu soms. Eben boert heel zelden(zoals mama), geeft bijna nooit terug, maar soms zit er dan blijkbaar toch iets vast, en kan hij zooooooo moeilijk doen. Eens boertje gepasseerd is, alles ok...
Hopelijk is het snel voorbij!!!
xxx

tiger
25 May 2010, 12:28
Het zal dan inderdaad toch het sprongetje (geweest) zijn. Gisteren dronk hij al gemiddeld 130 ml en zat hij op 6 voedingen.
Vandaag al 150 en 170ml gedronken zonder schreeuwen of wringen en tot nu toe zitten we terug op ons oud schema (van 5 voedingen).

Volgende week moet ik sowieso naar de kinderarts voor zijn spuitjes, ga het dan toch nog wel even aankaarten, maar ga er nu niet meer speciaal voor bellen, ben weer gerustgesteld :-)

Deze morgen wel even schrik gehad. Ik was even buiten de was ophangen en het schuifraam laten openstaan. Jarne lag in zijn parkje. Toen ik binnenkwam zat er op het raam naast het park een mega grote wesp. :eek:
Mijn hart sloeg wel eventjes over. Ik ben een beetje allergisch voor insectenbeten en heb imens schrik van wespen, bijen enzo.
Ik heb Jarne dan in zijn koets in de garage gelegd en heb binnen alle ramen opengezet. Het heeft een half uur geduurd eer de wesp de uitgang gevonden had. :o

En dan net kreeg ik nog het nieuws dat mijn broer, de peter van Jarne, is opgeroepen als bijzitter bij de verkiezingen. En de doop van Jarne is gepland voor 13 juni :(
Is dit een geldig excuus om niet te gaan?

Koke
25 May 2010, 13:01
Blij dat het eten weer wat beter gaat bij Jarne!

Ik denk dat de doop wel een geldig excuus moet zijn hoor. Anders nog een kleine tip: zeg dat hij zo laat mogelijk moet gaan. Heb ik bij de vorige verkiezingen ook gedaan en toen ik toekwam (5min te laat) hadden ze al genoeg volk en mocht ik terug naar huis.

_liesje_
25 May 2010, 16:32
hey tiger
o das jammer zeg!!! net die dag! normaal is dat toch wel een geldig excuus, niet?Wat goed dat het terug wat "normaler" is... Tis toch zoeken é. Is dat ook voor die herhaalspuitjes dat jij moet gaan? Ik moet volgende week donderdag gaan, ben eens benieuwd of hij weer zo zal brullen :D
Amai, koke, heb je dan niet moeten voorkomen? dacht dat als je te laat ging, je een boete kreeg of zo?
x

tiger
25 May 2010, 17:18
Ja, is voor de herhaalspuitjes, volgende dinsdag moet ik gaan. Ik ben ook eens benieuwd, want vorige keer was het hier ook een heus brullen. En dan moet ik toch wel moeite doen om mijn traantjes in bedwang te houden zu.

Vorig jaar ben ik ook opgeroepen om te gaan zitten, maar wij waren net verhuisd, een paar dagen voor ik die oproepingsbrief kreeg. Dus ik ben er zo onderuit kunnen komen :-)
Ik ga eens naar de pastoor bellen om te vragen of die een attestje kan maken dat hij bij de doop van zijn petekindje moet zijn. En dan moet hij maar eens naar de voorzitter bellen om te vragen of dat voldoende is.

_liesje_
25 May 2010, 17:20
amai nog niet, en dan bekijkt die dokter u zo van alé, gade gij ook wenen? ja sorry hoor, maar gij doet mijn kindje pijn :p

o ik hoop het echt voor jou, dat kan toch niet é zeg!!! om hoe laat is de doop? dacht nu wel, dat je als bijzitter geen hele dag moet blijven? maar ja, de doop is mss al in de voormiddag?

x

Koke
26 May 2010, 09:42
Nee, ze hebben me toen gewoon terug naar huis gestuurd. Denk dat ze wel niet zouden lachen als je een half uur ofzo te laat komt, maar van die 5min hebben ze niks gezegd.

Moet dinsdag met onze Ruben ook voor zijn spuitjes...kijk er al tegenop!

sann
26 May 2010, 16:25
@koke: hier ook dinsdag en met hetzelfde gevoel...

sann
31 May 2010, 16:47
hey

jarne heeft toch een paar dagen moeilijk gedaan bij zijn voeding, was dat dan een sprongetje? hoe ging dat bij jarne?

hebben sinds gisteren al bij 3 voedingen gehad dat hij begint te krijsen halfweg, nu zelfs al na 70 ml.
ik twijfel nu of het mijn zijn reflux te maken heeft of niet

tiger
31 May 2010, 20:46
Sann, ik had ook al gereageerd in het topic van Alexander.
Hier is het dus heel moeilijk gegaan voor een dag of 5, dan ging het terug beter, iedere dag weer iets beter, tot vorige vrijdag, toen is het weer berg af gegaan en gisteren was weer een erge dag, vandaag ietsje beter.

De ene moment denk ik dan nog altijd dat sprongetje (wat dan toch wel lang duurt), de andere keer denk ik echt dat er iets ernstigers scheelt. Toen hij dat die eerste 5 dagen gehad heeft, merkte ik totaal geen andere dingen die wezen op een sprongetje. Maar deze week wel, minder lachen naar andere mensen, wat zeurderiger, niet alleen willen spelen, ... Dus ik denk dat hij nu echt wel in zijn sprongetje zit, maar vraag me toch af of dat eten er mee te maken heeft.

Morgen raad vragen bij de KA!!

Is Alexander nog opgewekt tussen de voedingen? Jarne was hier wel enorm tevreden tussen zijn voedingen door, veel spelen, lachen, goed slapen, ... Enkel als het flesjestijd is gaat het mis :(

tiger
1 June 2010, 14:10
Om 15h moet ik bij de kinderarts zijn voor Jarne zijn herhaalspuitje. Ben eens benieuwd hoe groot hij ondertussen al is. En of de kinderarts een verklaring heeft voor zijn eet/drink gedrag.

Normaal gaat Jarne rond 13u slapen, maar nu is hij pas rond 13u45 in slaap gevallen. Ik had graag tegen kwart na 2 vertrokken om zeker op tijd te zijn, maar kan het ventje nu toch nu al ni terug wakker maken he.. Dan maar hopen dat er niet veel verkeer is :-)

_liesje_
1 June 2010, 15:00
En tiger?
Hoe is het met Jarne gegaan? Heeft hij nog lang geslapen dan???
x

tiger
1 June 2010, 17:47
Net terug van de KA, verdict: reflux!
Ik kom straks nog even terug voor een verslagje..

Koke
1 June 2010, 18:35
Ook al! Toch vreemd dat dat nu zo veel voorkomt hé!?
Moet je medicatie geven?

Little Bee
1 June 2010, 19:25
Ook al reflux... al die kleintje toch... ik had het al zitten denken want een vriendin haar kindje had ook al zo een problemen om te drinken en uiteindelijk (na een week ziekenhuis) bleek het ook reflux... En wat nu? Medicatie, andere pap? Hopelijk is hij snel beter!!

tiger
1 June 2010, 20:17
Het is dus inderdaad ook reflux dat Jarne heeft. Je hoort toch bijna niets anders meer he, dan kindjes met reflux. Wat een verschrikkelijk beest!
Jarne heeft het wel nog niet in een erge graad, want hij heeft blijkbaar geen pijn tussen de voedingen door. Daarom dat ik dacht dat het geen reflux kon zijn. Maar volgens de KA kan dit dus wel, omdat het nog niet zo heel erg is. Na de helft van de fles zal er zuur opkomen en doet het zeer, maar tussen voedingen in nog niet. Maar dit zou wel komen volgens haar als we het nu niet behandelen.
Ik heb nu zantac gekregen en moet dit 2x per dag 1.9ml geven. Als we binnen een 5 dagen geen verbetering merken moet ik terug voor hogeren en/of andere medicatie. Voorlopig dus ook niet van voeding veranderen.

Jarne heeft blijkbaar ook veel jeuk in zijn gezichtje en op zijn hoofdje, want hij krabt zich nogal veel, vooral smorgens als hij aan het wakker worden is. Ook op zijn hoofdje heeft hij sinds enkele dagen zo precies wat schilfertjes. Ik heb nu iets gekregen om die plek op zijn hoofdje te behandelen en daarnaast moet ik andere verzorgingsproducten gebruiken, mustela producten voor 'droge huid met neiging to atopie'. (wat is atopie??)

En dan heeft hij nog twee kleine plekjes luieruitslag, niet op de billetjes of tussen de beentjes (waar ik altijd goed op let en insmeer met luiercreme), maar aan zijn balletjes. Nu dus ook Daktozin moeten halen bij de apotheker hiervoor.

Ook zijn tweede spuitje heeft hij gehad, het prikje zelf was niet zo erg als vorige keer, hij kon al terug lachen toen we bij de dokter vertrokken. Maar zonet heeft hij weer een uur zitten krijsen van de pijn, zijn beentje was ook weer rood en gezwollen. Dat was vorige keer ook al het geval. Dus net een suppo gestoken en nu is hij weer iets of wat tevreden.

Voel me wel een beetje down nu, ik weet wel dat we er niet veel aan kunnen doen, maar toch voel ik me een beetje falen, die luieruitslag, die jeuk.. verkeerde producten dat we gebruiken, niet goed opgelet.... En zo lang gewacht voor we die reflux ontdekt hebben, ik dacht in het begin maar krampjes, maar had moeten zien dat het dat niet was...
En net nu mijn man deze week in het buitenland zit voor zijn werk en ik hier dus alleen zit..

tiger
1 June 2010, 20:19
Ahja, nog vergeten, Jarne weeg 5kg715 en is 61cm groot.
Is niet zo veel bijgekomen tov twee weken geleden, maar hij heeft dan ook slecht gegeten de afgelopen weken.. Hopelijk betert dit nu vlug.

Koke
1 June 2010, 20:45
Maar meid toch, je moet je toch niet slecht voelen! Je doet het super met Jarne, daar ben ik zeker van. Als de verpleegster van K&G me niet had gewezen op de verborgen reflux van Ruben, was ik er zelf ook niet zo snel achter gekomen hoor. Met een 1ste kindje is het allemaal nog zo nieuw, normaal hé dat we soms nog moeten "raden" naar wat er juist scheelt met onze kindjes. Maar we doen ons best, meer kunnen we toch niet doen?

Ik duim dat het snel beter gaat met de voedingen en dat de Zantac aanslaat. Je doet dat super hoor!!!

_liesje_
1 June 2010, 22:43
Hey meiteke...

Vooral nooit aan je kunnen als mama twijfelen é.. We kunnen nu eenmaal niet alles zien, en zoals Koke zegt, bij een eerste kindje is alles nieuw é. Daarom gaan we regelmatig op controle bij K&G of de kinderarts...
Hopelijk werkt de medicatie snel, en heeft je kleine mannetje snel verbetering!
Die luieruitslag, kan iedereen voorkomen denk ik. In het begin deed ik ook vooral de poep,en de plootjes opzij (als je mij snapt) maar nadien ook de balletjes... Even omhoog doen en dan smeren...
Niet twijfelen mieke, echt niet, je doet het super!!!!
Als er iets is (nu je manneke er niet is), je weet ons te vinden hé...

xxx

Little Bee
1 June 2010, 22:56
Hey Tiger, ik had ook nooit gedacht aan reflux bij Jacky omdat ze niet overgaf...
Zeg, hoe meer ik lees en hoor over andere kindjes... er 'scheelt' bij elk kindje wel iets en hetgene Jarne nu heeft, dat is zeker jou schuld niet hoor!!
Ik geef ook zantac, wel 2x 1,5ml met een spuitje. Ik vind dit wel moeilijk om te geven.. Ik moet dit met een spuitje in haar mond spuiten, naar het schijnt smaakt dit heel slecht en bijgevolg spugt Jacky het ook terug uit. We moeten een week wachten en zien als het helpt..

tiger
2 June 2010, 08:21
Hier ook een ramp om die zantac te geven. Toen ik het gisteren gaf kwam alles er onmiddelijk uit. Savonds heeft mijn schoonzus geprobeerd en lukte het veel beter, maar hij verslikte zich wel 2x, vind dat dan toch maar gevaarlijk.
Wanneer moet jij de zantac geven? Ik 15min voor de voeding. Heb het deze morgen nog ni gedaan, want als hij wakker wordt moet hij vlug zijn flesje hebben, kan hem dan toch moeilijk 15 min laten wachten. Het zal voor het volgende flesje zijn.

Voor de rest gaat het vandaag al veel beter met mij. Was gisteren gewoon wat overweldigd. En heb mijn man ook nimeer echt kunnen spreken, zit in US waar het 7u vroeger is dan hier, dus toen hij gedaan had met werken sliep ik al lang :-) Goed dat ik mijn ei hier kwijt kan :)

tiger
2 June 2010, 08:38
Jarne draait zich van buik naar rug!!
Vorige week had hij dit al eens gedaan, maar was eerder toeval denk ik, want de dagen erda deed hij het niet meer.
Gisteren had ik hem terug op zijn buik gelegd en je zag hem echt zich afstoten en zijn hoofdje omgooien om terug naar de rug te rollen. En dit is hem 5x achter elkaar gelukt. Gisteren avond nog eens geprobeerd en toen deed hij het weer :-)

_liesje_
2 June 2010, 08:42
hey tiger,
amai das wel heel snel é zeg :) super!!!!
onzen Eben doet het bijna van rug naar buik, enkel nog zijn armpje dat soms in de weg zit. Zo schattig é als ze dingen bijleren...
x

tiger
2 June 2010, 10:25
Ja, het armpje moet wel goed liggen, anders lukt het niet, daar moeten we soms ook nog bij helpen :)
van rug naar buik doet hij hier totaal geen moeite, interesseert hem niet om op zijn buikje te liggen, hij denkt waarschijnlijk 'mama legt mij al genoeg op mijn buikje, waarom zou ik het dan nog eens zelf doen' :-)
Zo zijn die sprongetjes dan toch nog voor iets goed he :)

Little Bee
2 June 2010, 10:36
Ik wist niet dat baby'tje eigenlijk ook op hun buik moesten liggen tot die arts van K&G zei dat ze haar hoofd niet zo goed omhoog deed als ze op haar buik ter controle lag.. Nu doen we het dus ook, maar ik denk dat Jacky haar nog niet zo snel zal omdraaien. Ze kijkt nu vooral naar haar vuistjes(handjes), altijd klaar om te gaan boxen.

De apotheek zei dat ik die zantac 2 uur na de pap moest geven maar toen ik alles nog eens telefonisch besprak met de ka zei die vlak voor de pap. Naar het schijnt gaat het beter als ze plat liggen en dan achter in de keel spuiten, ik heb dit nog niet geprobeerd. Ik probeer het nu in de kaken te spuiten. Hopelijk gaat het snel beter want anders kan het medicijn ook niet gaan werken hé. Ik probeer dat uit te leggen aan Jacky maar ze snapt het nog niet (denk ik) ;-)

junior
2 June 2010, 13:17
Van Lore zeiden ze K&G ook dat we ze meer op haar buikje moesten leggen omdat haar hoofdje een beetje afgeplat was aan een kant.
Maar het probleem is dat ze écht niet graag op haar buikje ligt, ze zet bijna onmiddellijk haar sirene op als we haar op haar buikje leggen. Heeft nog iemand dit probleem?

Bo
2 June 2010, 13:41
Dat is heel normaal Junior. Bijna alle baby's vinden het in t begin niet zo leuk om op hun buik te liggen (om te spelen dan)
Blijven doorzetten en blijven doen, een paar keer per dag een paar minuutjes. Als hun nekje sterker wordt, gaan ze het leuker en leuker vinden, tot ze zichzelf op hun buik draaien ;)

_liesje_
5 June 2010, 23:43
Hey Tiger,

Alles ok met Jarne? Heeft hij nog nieuwe dingetjes gedaan? Want ja, uwe ventje is toch altijd net iets sneller precies ;)
xxx

tiger
6 June 2010, 11:31
Met Jarne gaat alles redelijk goed. Alleen heeft hij wat last van de warmte denk ik, wat minder slapen, vlugger wakker worden, wat krekelig tegen de namiddag, ..

Ik geef nu al een dag of 5 de zantac tegen zijn reflux en het lukt mij al wat beter. In het begin ging dat dus totaal niet. Nu weent hij nog wel heel fel maar hij slikt er toch al wat van in. Het drinken zelf is nog heel wisselvalig, de ene keer drinkt hij zijn fles volledig uit, de andere keer nog niet half. Hij schreeuwt niet meer tijdens de fles maar is wel nog altijd héél onrustig. Hij begint dan na een tijdje met zijn armpjes te slaan, en dan duwt hij de hele tijd zijn fles weg, terwijl hij nog gulzig aan het drinken is. Is soms moeilijk te weten of hij nu wel of niet verder wil drinken.

Echt nieuwe dingen heb ik niet meer gemerkt, maar hij wordt wel beter in hetgeen hij doet. Hij grijpt naar zijn beertjes aan zijn speelmat en speelboog en kan ze nu echt vasthouden. Voordien sloeg hij er meer tegen met open handjes. Hij neemt nu ook zijn slabber vaak vast, of zijn knuffeldoekje.
Hij maakt ook meer en meer geluidjes, ook tijdens het lachen begint hij soms zo wat te schateren, is echt wel super om te horen.

Hoe is het met Eben? Heeft hij nog nieuwe dingen gedaan?
Wat is eigenlijk zo de grootste verandering na dit sprongetje van 12 weken?
(heb geen tijd meer gehad om de boek er nog eens bij te nemen :))

_liesje_
7 June 2010, 16:38
ja die warmte, is voor niemand goed é :) Ik kan er zelf absoluut ook niet goed tegen, en tis precies of die ventjes willen net dan plakken bij mama...

Oei, dat moet idd niet makkelijk zijn! Is dat vloeibaar, die zantac? Mag je die eventueel niet in zen flesje doen? Alé, ik weet niet, maar dacht dat ze dat zo met d-druppeltjes ook deden? Mss lukt het dan beter?
Van dat onrustig drinken, hier ook zo ééntje, dan wel de borst dan niet, heel verwarrend!! Om een beetje lastig van te worden soms *bloos

Dan zowat hetzelfde als Eben allemaal. Alles gaat écht beter... Nieuwe dingen ook niet écht opgemerkt. Schateren heeft hij nog maar één keer gedaan (was wel super lief!!!) maar voor de rest... Merk wel dat hij de afgelopen dagen, veel meer slaapt overdag, mss is dat al een voorteken??? Kweet niet goed. In zen badje en zen park is hij nu wel veel actiever, terwijl hij er vroeger maar in lag te staren, gaat hij nu draaien (niet rollen). eerst met de benen naar mij toe, en 10' erna ligt zijn hoofd daar :rolleyes: Wel allemaal schattig om te zien!!!

xxx

sann
8 June 2010, 10:04
die zantac is dat vloeibaar tiger? wij deden de ranitidine ( is soortgelijk aan zantac ) in een beetje melk in zo'n klein medicijnenflesje ( van nuby ), dan dronk hij dat vanzelf leeg... in zijn gewone fles best niet want als hij die niet leegdrinkt weet je niet hoeveel hij van de zantac op heeft...

tiger
8 June 2010, 12:20
Ja, dat is gewoon vloeibaar doorzichtig spul. Ik ben gisteren begonnen om het ook een beetje met melk te mengen, want met dat spuitje schreeuwde hij het heel kot bijeen en spuwde ook veel terug uit.
Nu maak ik zijn fles, doe er een heel klein beetje van in een klein flesje met daar de zantac bij en dat drinkt hij zonder problemen op.
Alleen we moeilijk om dan 15 min te wachten met de volledige fles, dan moeten we hem zien af te leiden, want hij wil natuurlijk gewoon verder drinken :-)

Voor de rest drinkt hij nog altijd super onrustig, na 90ml begint hij met zijn armen te kloppen en zijn hoofd te draaien. Soms duwt hij de speen uit, soms blijft hij terwijl wel drinken.
Iedereen om me heel zegt maar dat hij dan gewoon genoeg heeft gedronken en ik dus niet moet aandringen. Als ik dan stop met geven, is hij heel gelukkig en begint hij te lachen, maar zo drinkt hij véél te weinig op een dag.
Weet echt niet wat te doen hiermee.
Hij zou minstens 850ml per dag moeten drinken, maar gisteren met 6 flesjes (dus 1 meer dan normaal) zat hij maar aan 780ml

sann
8 June 2010, 12:35
daar maak ik me geen zorgen meer om tiger... vroeger zat ik er ook zo mee dat hij toch zeker die hoeveelheid moet hebben. Hij heeft zelfs een tijdje meer gedronken...
nu drinkt hij een 750 max terwijl hij toch rond de 800 mag hebben. Zolang ze alert zijn, voldoende plaspampers hebben en genoeg bijkomen is er geen probleem.

ja idd lastig dat je moet wachten he. ( moesten we bij de ranitidine niet ) Wij hebben dit met die omeprazole. we moeten dat minstens een half uur voor zijn eten geven, maar ja dan slaapt hij. Niet zo simpel he die medicaties....

ik zou het hem gewoon aanbieden, zuigt hij dan wil hij drinken, zuigt hij niet dan wil hij niet. Ev na een paar minuutjes nog eens proberen. Hier doen we dat ook zo.
Alexander hapt bevoorbeeld niet aan ( wel bij het begin maar nadien niet meer ) als ik zijn fles dan beetje in zijn mondje "wring" drinkt hij wel gewoon verder, dus doen we dat...
Ja elk kindje is anders he...

tiger
8 June 2010, 13:22
Ja, dat heeft Jarne soms ook, dat hij na de helft van de fles niet meer hapt, maar wel drinkt als we de speen in zijn mondje stoppen. Maar dat is dus volgens mijn omgeving al opdringen..
En als hij zo wringt, dan drinkt hij wel altijd, maar heel onrustig, soms 3 slokken en dan stopt hij weer. Als ik dan een minuutje wacht, drinkt hij weer een paar slokken en dan weer gedaan, en zo de hele tijd...
Binnen 3 weken moet ik terug naar de KA voor de spuitjes, maar zou ik zo lang wachten als hij zich zo blijft gedragen?
(naar K&G ga ik niet meer)

tiger
10 June 2010, 16:56
Ik maak me nog altijd zorgen om het drinken bij Jarne en kon bij de KA praktijk niet echt geholpen worden (onze KA was er niet deze week en afspraak bij haar of een andere KA ging niet meer de eerste twee weken). Daarom even de vroedvrouw gebeld en ze is net hier geweest.

Bewijs dat hij dus niet genoeg krijgt als ik niet aandring: hij is op 10 dagen maar 60gr bijgekomen! Belange niet genoeg dus!! Ik hoop dat mijn mama en schoonmama dit als genoeg bewijs zien om volgende week (als ik ga werken) heb toch genoeg melk te geven en niet onmiddelijk te stoppen als hij wat onrustig doet.

De vroedvrouw heeft niet echt een verklaring voor het onrustige gedrag tijdens het drinken. Het zou vanalles kunnen zijn, maar ook gewoon dat hij nogal onrustig is. Hij is ook altijd heel hevig in zijn spelen en kan nooit lang stil liggen.

Ik begon te denken aan een allergie, dat hij de voeding niet verdraagt, maar ze heeft mij gerust gesteld dat het dat niet is. Hij heeft uitslag in zijn nekje en hals, maar dat is gewoon van de warmte en vocht (melk terug geven en enorm zeveren). Ik moet daar nu wat talkpoeder op doen.

Een andere mogelijkheid is dat hij de melk gewoon beu is. Daarom stelde ze voor om de melk in te dikken met Bambix rijstvlokken. Dit heeft een vanillesmaak en is sowieso ook goed dat hij wat meer caloriën binnen krijgt als hij minder drinkt. Ook voor zijn reflux is dit niet slecht (als het al reflux is wat hij heeft, want begin er over te twijfelen).

Of misschien zijn het toch een beetje krampjes, zoals we een maand geleden dachten, daarom ga ik ook terug Polysane gel geven, maar dan voor de voeding.

Pff, mama zijn is niet makkelijk..

Gelukkig is hij zo content tussen de voedingen door en slaapt hij goed de laatste tijd, dat stelt mij toch nog gerust. En als hij dan zo lief of ondeugend lacht naar mij ben ik ook weer gelukkig :-)

sann
10 June 2010, 17:06
ben blij dat je al wat meer gerust gesteld bent!

en idd hij is niet veel bij, gelukkig dat je zelf merkte dat hij te weinig drinkt als je hem laat doen. Je hebt precies wel een goede vroedvrouw als ik het zo hoor.
Als ik hier een liet komen dan wist ik nog minder dan ervoor en kwam het er op neer dat ik maar naar de ka moest gaan :s

heb hier ook al gedacht dat hij slecht drinkt tegenwoordig omdat hij dat smaakje beu is. Het is nl zo dat hij heel weinig van zijn melk wil sinds we omeprazole geven, dit is in een lepel confituur... Dat bevalt hem precies meer.... alhoewel hij nog niet helemaal snapt hoe dat moet
Ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

ben ook benieuwd hoe het lukt met die rijstvlokken... hou ons op de hoogte!
en ik ken het gevoel mama zijn is niet simpel he

Koke
10 June 2010, 21:56
Goed dat je de vroedvrouw er hebt bijgehaald, zo ben je toch weer wat geruster hé.
Ik hoop dat het vlug betert met de voedingen bij Jarne en dat hij wat meer bijkomt.

En ja, mama zijn, tis een hele klus soms...maar je krijgt er gelukkig ook veel voor terug.

_liesje_
10 June 2010, 23:30
Hey tiger,
Zo zie je maar é, een mama weet het toch altijd het best é. Laat de mensen maar zeggen, volg gewoon je eigen instinct. Je doet dat super als mama!!!! Jarne had er geen betere kunnen hebben... ;)
Hopelijk heeft de vanillesmaak zen effect...
Dikke knuffel!

tiger
13 June 2010, 21:05
Vandaag was Jarne zijn doop. Alles is heel goed gegaan, het was een leuke dag! Jarne is heel flink geweest is de kerk, heeft alleen even een raar gezicht getrokken toen de pastoor het water over zijn hoofdje goot. Toen we thuis kwamen heeft hij een flesje gekregen en daarna heeft hij geslapen tot het feestje bijna voor bij was :-)
Nu ligt hij weer te slapen. Je merkt toch wel dat hij niet helemaal zijn eigen is vandaag met al die drukte.

Zijn flesjes lukken nog altijd niet zo goed, maar ik heb me er nu wat meer bij neergelegd en jaag me niet meer op telkens als hij weinig drinkt.
Ik was vrijdag naar de apotheker geweest om iets te halen op zijn melk in te dikken met die vanillesmaak (bambix rijstvlokken), maar dit mag je pas gebruiken vanaf 4 maanden. De apotheker raadde dus af om zoiets te gebruiken, beter eens van melk veranderen omdat we vermoeden dat hij zijn melk gewoon beu is of te eentonig vind.
Maar ik ga morgen nog eens naar de KA bellen en horen wat zij zegt.

_liesje_
13 June 2010, 22:40
Hey tiger,
Wat leuk dat de dag gped verlopen is!!!! Super é die doop... Alleen jammer dat het zo snel voorbij is vind ik.

Waarom heeft de ka er dan niets van gezegd dat dat pas vanaf 4 maanden mocht? Of wist ze dat niet? Hopelijk helpt die andere pap dan wel é...
Goed dat je je er minder druk in maakt, Jarne zal dat ook wel voelen als zen mama wat minder bezorgd is om hem ;-)

dikke zoen
x

sann
14 June 2010, 14:35
ja hier ook tiger! KA sprak van rijstmeel bij de nieuwe melk te doen, apotheek xou het niet geven omdat het pas vanaf 4 maanden mag...

Fijn dat de doop zo goed gegaan is!

tiger
17 June 2010, 16:08
Vandaag mijn eerste dagje aan het werk. Ik ben vanmorgen vroeg vertrokken toen Jarne nog sliep en dat maakte het wel wat makkelijker. Mijn mama is dan thuis blijven wachten tot hij wakker was en zijn eerste flesje gegeven. Daarna heeft ze hem meegenomen tot bij haar.
Ik heb vanmiddag even gebeld en hij had al (redelijk) goed gedronken en was goed aan het slapen, mama blij :-)
Ik heb sindsdien niet meer gebeld, al heb ik mezelf wel moeten tegenhouden. Binnen 15min mag ik hier op het werk vertrekken en dan ga ik toch nog eens bellen hoor, want het is nog tot iets voor 6 eer ik thuis ben.

Voor de rest drinkt hij nog altijd heel slecht. Gisteren bij K&G geweest en hij was weer weinig bijgekomen. Hij zit nu op P25 terwijl hij op P75 gezeten heeft.
Hij is sinds een paar dagen ook overdag tussen de voedingen wat slechter gezind, meer zeurderig en moeilijker in slaap te krijgen.

Ik ging normaal niet meer naar K&G gaan, omdat zowel de dokter als de regioverpleegkundige mij vorige keer wat op mijn tenen getrapt hadden. Maar ik was nu toch gegaan omdat we dan weer eens zijn gewicht weten, met dat hij zo slecht eet. Ik was weer een wrak toen ik buiten kwam. Ik deed heel mijn verhaal eerst aan de regioverpleegkundige en die antwoorde, tja daar kan ik ni veel op zeggen, dat moet je met de dokter bespreken. Dus naar de dokter, weer heel het verhaal, en die antwoorde gewoon niets, gaf het boekje terug en stond op om ons buiten te laten. Dus ik: jama wat moeten we nu doen?? 'Volhouden meisje' was zijn antwoord!!

Vandaag heeft mijn man dan opnieuw naar de KA gebeld en het nog eens uitgelegd en we mogen morgen om 17u langsgaan. Normaal ben ik pas om 17u30 thuis, dus moet mijn tweede dag werken al vroeger vertrekken. Dat vinden ze hier geen probleem, maar dat wil wel zeggen dat ik vandaag, mijn eerste dag, al direct een half uur langer moet werken! Maarja, als dat ons manneke kan helpen.. en hij heeft het wel goed bij de oma..

junior
17 June 2010, 17:15
Da's toch ongelooflijk he, die van K&G! Hier bij ons lopen er ook prachtexemplaren rond, jongens toch. Ik was na mijn laatste ervaringen ook niet meer van plan te gaan, maar ik ga het nog 1 kans geven. Volgende week moeten we terug voor Lore haar spuitjes, ik ben es benieuwd. Maar als er ook maar één scheef woord uitkomt, krijgen ze er vijf scheve terug.

Niks van aantrekken Tiger, goed dat je zo snel bij de kinderarts terecht kan. En dat werken gaan loopt wel los.

Succes!

Little Bee
17 June 2010, 19:11
Hey Tiger, ben gisteren niet meer op het forum geraakt om je veel succes te wensen met je eerste dag en het afscheid met Jarne. De tweede dag lag Jacky ook te slapen en dan is het idd gemakkelijker om afscheid te nemen hé! Ik hoop dat het goed is verlopen met hem bij je mama? Hoe was het op je werk zelf?
Ik vind het ook echt spijtig dat je al twee keer zo'n slechte ervaring hebt gehad met K&G, die verpleegster van mij is echt ok en geeft veel tips.. Ik hoop dat je morgen meer steun zal vinden bij de KA... Laat iets weten hé

_liesje_
17 June 2010, 19:25
Hey tiger,
Hopelijk is je eerste dagje goed verlopen... Moet niet makkelijk geweest zijn deze morgen, maar goed dat je het zo hebt gedaan é. Dan is toch iets draaglijker. Jarne zal wel goed geweest zij bij je mama ;)
Hou zeg, daar bij jullie in de buurt zijn ze bij K&G toch écht degoutant é! Das toch niet normaal zeker??? Hij is wel heel wat gezakt qua curve é? Maar dat is mss van de laatste keer dat je bij hun bent geweest, en niet die van de ka? Omdat Jarne altijd zo'n snelleke is, zou het het sprongetje van 19 w niet kunnen zijn? Had gelezen in het boek, dat dat al rond 14-15 w lichtjes de kop kan opsteken, door slechter te eten, en slechter te slapen. Wij zitten er hier ook mee. Jammer genoeg duurt dit wel wat langer als anders. Merk wel aan Eben dat hij de dingen die hij kon, nu veel beter kan, en alles van de eerste keer, niet na 5 keer proberen ;)
Hopelijk betert het snel, en kan de ka jullie morgen goede raad en terug wat moed geven.
Geniet van je kleine mannetje, je zal hem wel gemist hebben...
xxx

tiger
17 June 2010, 20:42
Nog vlug even tijd om iets te komen schrijven, nu Jarne weer even slaapt. Hij heeft het heel goed gedaan bij mijn mama, goed geslapen en goed gedronken, dus ben echt wel opgelucht

Al was het een heel dubbel gevoel, de laatste dagen sliep hij bij mij niet meer zo goed, en nu bij mijn mama heeft hij meer geslapen dan hij hier ooit gedaan heeft.

Normaal ging hij nog wakker zijn als ik hem ging halen, maar ik was wat later en hij was echt moe, dus hij sliep als ik eraan kwam. We hebben hem dan laten liggen en dan heb ik daar meegegeten. Toen ik hem daarna uit zijn bedje haalde had hij alleen maar oog voor zijn oma en soms de papa, maar niet voor mij, dat sneed toch wel even...
Is wel een teken dat hij het daar goed heeft en ik me dus niet schuldig moet voelen, maar toch...

Daarna thuis heb ik wel de hele tijd met hem bezig geweest en was hij terug helemaal zichzelf (terwijl papa de flesjes heeft afgewassen :) )

Deze morgen en door de dag ging het eigenlijk heel goed, maar toen we thuis kwamen voelde ik me imens slecht omdat ik nu het gevoel heb dat ik niet genoeg heb geprofiteerd van mijn tijd thuis alleen met hem. Er was altijd wel iets te doen, de afwas, de strijk, de kuis, .... Hij kon zich de laatste tijd wat meer zelf bezig houden in zijn park of op zijn speelmat, dus kon ik zelf meer doen in het huishouden, maar nu heb ik dus spijt dat ik niet de hele tijd met hem gespeeld heb.

Na 1 dag terug op het werk besef ik weer des te meer hoe graag ik van werk wil veranderen. De collega's zijn wel tof enzo, maar er is niet genoeg uitdaging vind ik. Het werktempo ligt daar ook super laag en ik kan dat niet, zo de ganse dag nix doen, ik moet bezig blijven, zodat mijn gedachten zo min mogelijk afdwalen naar mijn ventje :-)

_liesje_
17 June 2010, 21:21
Hey tiger
Zoals je zelf zegt, das een heel goed teken dat Jarne zo goed geslapen heeft bij je mama, dan kan je morgen met een gerust hartje je kleine mannetje bij je mama laten é.
Denk ik heel normaa dat dat even steekt, maar je mag dat zeker niet slecht bekijken é, jij bent en blijft zen mama!
Denk dat iedereen wel het gevoel heeft dat ze te weinig met hun beebje hebben doorgebracht. is ook gewoon zo dubbel é, langs de ene kant wil je je ook terug nuttig maken voor de maatschappij en een doel hebben in je dagelijkse leven. maar als die kleine dropjes dan naar je lachen, denk je, och waarom toch allemaal!!!
Hopelijk vind je dan heel snel een nieuwe job, dat je weer met olle moed terug kan gaan werken, en racen om terug thuis te zijn bij je kleine schat...
Je hebt het echt schitterend gedaan, ben ik van overtuigd!
Je bent een super mama
Dikke knuffel

sann
18 June 2010, 12:41
je doet dat goed tiger! en ook Jarne doet het goed bij oma!

Ik geloof best dat het niet zo fijn is allemaal. Maar spijt moet je niet hebben, je hebt zeker genoeg aandacht gegeven aan hem en nu geef je hem die aandacht ook na het werk en in het weekend! Geen zorgen over maken meis!

Drinkt hij al wat rustiger ondertussen? Wanneer moest je naar de KA?

tiger
18 June 2010, 12:54
Hij drinkt nu al twee-drie dagen wat meer (+/- 150ml per fles, daarvoor 100ml/fles, maar hij mag tot 200ml hebben). Maar hij drinkt nog steeds super onrustig. En heeft nu ook al opnieuw een paar keer geweend tijdens zijn fles. Als we dan 5min wachten en opnieuw aanbieden drinkt hij wel nog door, dat deed hij vorige week niet.
Straks moeten we om 17u20 bij de KA zijn, ik hoop echt dat zij ons verder kan helpen.

tiger
18 June 2010, 21:09
De KA is er nog van overtuigd dat het reflux is. Maar de zantac zou te licht zijn en daarom moeten we nu ook omeprazole geven.

Ik had schrik dat het een koemelkeiwitallergie zou zijn, omdat hij ook wat exzeem begint te krijgen, maar ze stelde ons gerust dat het dat niet is, maar toch echt wel die reflux waar hij last van heeft.

Daarnet de eerste keer de bolletjes gegeven op een lepeltje met een paar druppeltjes melk (zo had de KA ons gezegd) en dat ging echt wel heel goed. Hij hapte gretig naar de lepel en ik vond dat hij ook al heel goed van de lepel afhapte. Wat ben ik fier :-)
Nu ben ik nog benieuwder om met de groentepap te beginnen, maar ik ga toch wachten tot hij 4,5 maand is, dan heb ik opnieuw verlof en kunnen we op het gemak oefenen.

Goed nieuws is dat hij wel weer is bijgekomen nu hij een paar dagen al (redelijk) goed gedronken heeft. Ons ventje is nu 5kg940 en 63cm groot.

Vandaag is hij in de voormiddag bij de oma geweest en in de namiddag bij zijn moeke (mijn schoonmoeder) en hij heeft dat weer heel goed gedaan. Ik ben zo fier op hem, al steekt het toch wel dat ik niet meer heel de dag voor hem kan zorgen,

Little Bee
18 June 2010, 22:01
Hey Tiger, wat goed dat je nu weet het is en aangepaste medicatie hebt gekregen, hopelijk begint het snel te werken!! Ik ben ook wel benieuwd naar de groentepap. Wanneer wij op vakantie gaan is (en ik tijd hem om de eerste papjes met haar te doen) is ze 5 maanden, zou dat 'te laat' zijn? Wat goed dat Jarne al van de lapel kan happen!! Geniet nu maar van je weekend samen en denk nog niet aan maandag!!

Koke
19 June 2010, 11:13
Hey tiger,

Goed dat Jarne weer wat meer bijkomt!
Hopelijk help de nieuwe medicatie en loopt alles snel weer op rolletjes!
Geniet van jullie weekendje!!!

Little Bee
20 June 2010, 20:40
Hey Tiger, hoe is je weekend verlopen? Kunnen genieten van Jarne, is hij al beter? Succes met je eerste volledige werkweek!!

tiger
21 June 2010, 10:51
Zaterdag ging het vrij goed, Jarne heeft goed geslapen en goed gedronken. Mama blij :-)
Maar gisteren was een halse namiddag, hij heeft niets anders gedaan dan geweent en wou niet slapen. Normaal drinkt hij pas om 16u, maar heb hem om 14u30 en om 15u30 telkens moeten sussen met een flesje melk, hij was anders niet stil te krijgen. Was het de reflux, misschien een sprongetje dat begint, of gewoon een moelijke dag (zoals wij ook al eens hebben he), ..
Vanacht heeft hij wel redelijk goed geslapen en ik ga sebiet eens bellen om te horen hoe het vandaag met hem gaat.

sann
21 June 2010, 12:08
het is altijd gissen he tiger!
Ben blij dat hij het meestal wel goed doet!
en vandaag zal ook wel terug goed gaan!

_liesje_
21 June 2010, 12:15
Hey tiger,
Kan echt wel dat sprongetje zijn dat er zit aan te komen, kan af en toe opkomen, en dan alles weer heel normaal. Gezeliig é ;)
Hopelijk is het vandaag beter...
Dikke zoen
x

Koke
28 June 2010, 10:01
Hoe gaat het nu met Jarne?

tiger
28 June 2010, 10:38
Het ging veel beter met Jarne. Hij dronk zin flessen allemaal leeg! Hij was wel nog vaak onrustig tijdens het drinken en gaf soms nog heel veel terug.
Sinds dit weekend gaat het weer wat moelijker, maar denk wel dat het met dat warme weer komt, gisteren twee flesjes buiten gegeven in de schaduw, terwijl er redelijk veel lawaai was buiten, en dat ging heel slecht. De laatste fles hier binnen in het donker en in de stilte en die ging al veel beter.
Dinsdag moeten we sowieso terug naar de KA op controle, ben eens benieuwd of hij ondertussen wel goed is bijgekomen, ik heb de indruk van wel.

tiger
30 June 2010, 08:46
Gisteren naar de KA geweest voor controle. Jarne is weer goed bijgekomen, dus ben weer gerust. Hij is nu 64cm en 6kg290.

Hij heeft ook zijn laatste (ale ja tot hij 1j is) spuitjes gehad. Deze keer ging het eigenlijk heel goed, hij heeft even geweend, maar was al vrij vlug terug aan het lachen. Alleen deze nacht heeft hij heel onrustig geslapen. Ik ben vanaf 2u ieder half uur moeten opstaan, hij lag dan wild met zijn armen te zwaaien, maar zijn oogjes bleven toe. Als ik zijn tutje gaf viel hij helemaal stil en sliep rustig verder... toch voor een half uurtje :-)

Ondertussen drinkt hij bijna al zijn flessen van 180 (+6 schepjes) leeg. Zijn reflux lijkt dus redelijk onder controle, maar we moeten toch nog een tijdje doorgaan met de omeprazole.
Hij is wel nog regelmatig onrustig tijdens het drinken, maar de dokter denkt nu toch ook dat hij misschien de melk een beetje beu is en gewoon is een hevig ventje is en daarom zich vlug verveelt tijdens het drinken :-) Zoals hij gisteren op de tafel van de dokter lag te doen, ni normaal zo plezier hebben en hevig bewegen. We kregen zijn beentjes nauwelijks stil gehouden voor de spuitjes.

Ik wou pas over 2,5 week beginnen met groentepap omdat ik dan verlof heb, maar nu denken we er toch aan om dit weekend al te beginnen, want volgens de dokter is Jarne er toch echt wel al aan toe. Mijn man heeft volgende week verlof dus hij kan dan de groentepap maken. Maar ergens wringt dit toch wel en wil ik nog altijd wachten, ik wil hem die groentepap zelf geven de eerste weken :-(

We zijn nu gisteren avond al gestart met zijn laatste flesje in te dikken met bambix rijstvlokken. Zo krijgt zijn flesje een andere smaak en slaapt hij hopelijk wat langer (de laatste tijd is hij altijd al om 5u wakker).
We hebben nog maar een kleine hoeveelheid rijstvlokken erin gedaan (2 koffielepels ipv 4) en hij heeft dat flesje met smaak opgedronken. Kan wel nog niet zeggen of hij er langer door slaapt, want gsiteren zijn spuitjes gehad, dus deze nacht was geen referentie.

tiger
30 June 2010, 08:50
En voor de rest is Jarne zo een plezant ventje he. (bijna) altijd goed gezind, veel lachen, veel spelen, veel vertellen, ...
Als je hem doet verschieten begint hij keihard te schaterlachen, is echt geweldig

Hij grijpt nu echt goed alles vast wat hij tegenkomt en alles gaat het mondje in. Dit weekend toen hij even zonder pamper lag had hij ook zijn voetjes vast, maar die geraakten nog niet in de mond :-)

En hij blijft al goed rechtopzitten met wat steun, we moeten hem maar lichtjes meer ondersteunen in zijn rugje. Ook de bumbo seat is een echt succes, maar durf hem er wel nog niet te lang inzetten, want daar gaat hij soms toch ietsje voorover hangen.

Ik geniet zo van mijn ventje op de momenten dat ik thuis ben, tis echt een schatje :-)

Koke
30 June 2010, 09:12
Hey tiger,

Fijn dat het zo goed gaat met Jarne en dat hij weer flink bijkomt. Zal wel een hele opluchting zijn!
Geniet maar van je kleine, lieve man!

_liesje_
30 June 2010, 09:22
Hey tiger,

Had beter hier eerst komen lezen!!!

O zo super dat Jarnee het zo goed doet! Zo te horen is het een tof manneke!Dat schateren is niet te doen é, ik smelt helemaal als Eben het doet, zou hem zo kunnen opeten...

Hopelijk slaapt hij dan nu al terug wat langer, want als je zo gaat werken, en ze "pikken" je laatste extra uurtjes slaap, niet leuk é ;)

Hier zijn de spuitjes voor binnen 2 weekjes, ben benieuwd!!!

Hij is echt wel voor voor zen leeftijd hoor denk ik, Jarne, als ik dat zo allemaal lees. geweldig! Eben zit al redelijk, maar ja, die is een beetje ouder é. Maar aelk kindje is anders é! Super!

Van die voetjes, hier gaan ze de mond in sinds gisteren, zo lief! Eerst was hij wel verwonderd, alé was dat nu weer? Zo schattig.

Ik zou toch ook zelf die eerste greontjes willen geven hoor, dus snap je volledig. maar als jullie dit weekend beginnen, kan jij ze toch geven? Hopelijk gaat het goed, en kan Jarne genieten van zen groentjes.

Geniet maar van je mannetje!

Dikke zoen

tiger
1 July 2010, 08:34
Ik denk dat we in het volgende sprongetje terecht zijn gekomen. Bij de vorige sprongetjes heb ik daar eigenlijk nooit veel van gemerkt, of was ik toch nooit zeker of dat nu het sprongetje was. En nu weet ik het dus weer niet zo goed.
Hij is sinds vorige week telkens al om 5u klaarwakker, ipv 7u-8u. Nu is hij al twee nachten om 2u à 3u wakker geworden. We hebben hem wel geen flesje gegeven, hij speelt even in zijn bed en valt na 30 - 45 min weer in slaap.
De grootmoeders zeggen ook dat hij deze week door de dag wat zeurderiger is, niets is goed genoeg, hij kan zich niet lang met hetzelfde bezighouden, ..
's avonds merk ik daar eigenlijk weinig van, dan is het volop lachen en spelen.

Als we dit weekend met groentepap beginnen kan ik ze in het weekend wel geven, maar 2x vind ik zo weinig. En de papa gaat dat ook super doen hoor, maar ik wil er gewoon bij zijn, ik moet al zoveel momenten missen, en die speciale dingen wil ik dan echt niet missen. Gisteren nog eens over gehad met mijn ventje en hij begrijpt het eindelijk (hij dacht eerst dat ik het niet vertrouwde als hij dat gaf als ik er niet bij ben). Dus we zijn er nog niet uit wat we gaan doen.
En als hij in een sprongetje zit is het misschien toch ook best om even te wachten met groentepap, tot hij terug wat op zijn 'effen' is.

De fles met de rijstvlokken gaat 's avonds wel goed binnen, dus denken we eraan om dit toe te voegen in al zijn flessen, zodat hij rustiger drinkt.

Little Bee
2 July 2010, 22:08
Ik denk niet dat het kwaad zou kunnen als je nog wat wacht Tiger, hij gaat er niets door missen. Wat je ook zou kunnen doen is enkel in de weekends geven tot je thuis bent, ik denk dat dit geen kwaad kan. Wat goed dat hij goed is aangekomen!! En dat hij al zoveel kan!! Hou ons op de hoogte hoe het gaat met die rijstvlokken. Jacky is de laatste dagen ook steeds wakker om 5u, 'vroeger' pas de eerste pap om 7u30.. Hoe is Jarne zijn ritme nu?

tiger
3 July 2010, 08:27
Hout vasthouden, maar Jarne heeft al twee dagen opnieuw geslapen tot 7u. Wel rond 5u30 even wakker, maar dan laten we hem wat vertellen in zijn bed en na een kwartiertje valt hij vanzelf terug in slaap.
We geven dus enkel de laatste fles met rijstvlokken en ook ineens een grotere fles (210ml + 7 schepjes + 6 schepjes bambix).
Straks wel grotere spenen kopen, want nu dat ingedikt is gaat stand 3 van onze spenen nog niet snel genoeg, ik merk echt dat hij zich erin opjaagt. Pas na de helft van de fles legt hij zich erbij neer dat het niet vlugger gaat :-)

Little Bee
3 July 2010, 10:58
Ik ga dat misschien ook kopen dan. Gewoon supermarkt zeker? Dat kan zeker geen kwaad hé? Niet te vroeg ofzo? Mijn neefje en broertje hebben dat nooit zo vroeg gedronken. Ik heb hier al dikke pap door AR poeder, wij gebruiken I-II-III tutjes. Enkel op stand I en dat gaat al te snel...

tiger
3 July 2010, 13:31
Ik heb wel gewacht tot jarne bijna 4 maanden (16,5 weken) was om te beginnen. Ik wou daarvoor al starten ermee, maar durfde ni goed.

_liesje_
3 July 2010, 23:58
Hout vasthouden, maar Jarne heeft al twee dagen opnieuw geslapen tot 7u. Wel rond 5u30 even wakker, maar dan laten we hem wat vertellen in zijn bed en na een kwartiertje valt hij vanzelf terug in slaap.
We geven dus enkel de laatste fles met rijstvlokken en ook ineens een grotere fles (210ml + 7 schepjes + 6 schepjes bambix).
Straks wel grotere spenen kopen, want nu dat ingedikt is gaat stand 3 van onze spenen nog niet snel genoeg, ik merk echt dat hij zich erin opjaagt. Pas na de helft van de fles legt hij zich erbij neer dat het niet vlugger gaat :-)

Mag dat dan, zoveel indikken? Hier zeiden de zus en ons mama dat ook van dat te doen, maar dacht dat dat nu nog niet mocht? Is het niet zo dat ze dan over hun liter melk gaan? Dacht dat dit niet mocht? Hier ook sinds gisteren de 1,2,3 tutjes (vanaf 3 maanden), int begin groot succes, nu gaat het precies veel te snel, en heeft hij te rap gedaan, waardoor hij niet echt voldaan is met "tutten". Eerst hadden we gewone nr. 2 van avent, maar de pap (nutrilon omneo 1) ging er bijna niet door. Merk nu aan Eben dat hij niet goed toekomt met zen flesje, en het dus ook wel tijd is voor groentjes! wij gaan op 14/7 naar K&G, en de dag nadien beginnen we met de groentjes!!!! Zou toch ook wachten hoor, denk niet dat dat zo'n kwaad kan.

tiger
4 July 2010, 07:55
We zijn dit weekend nog niet gestart met groentjes.
Omdat we vandaag naar een bbq moeten en dus niet rustig de tijd hebben om hem zijn groentjes te geven net voor de middag. Misschien dus volgend weekend beginnen, maar misschien vind ik dan ook wel weer een argument om nog 1 weekje te wachten ;-)
Op 2 weekjes gaat het nu ook niet aankomen he.

Goh dat indikken, zijn verschillende meningen over he. Die van K&G had mij al op 2 maanden gezegd dat ik moest indikken om hem langer te doen slapen. Maar dat vond ik veel te vroeg!
Rond 3 maanden wou ik dat dan doen voor zijn reflux, maar de KA is er niet echt van overtuigd dat dit helpt voor de reflux, zou het teruggeven wel verminderen, maar de zuurtegraad niet doen dalen, dus doet niets aan de oorzaak.
Maar ze ging er nu wel mee akkoord dat we de laatste fles indikken voor een verzadigder gevoel.
Jarne komt zelden aan 1L melk/dag en we dikken enkel de laatste fles in, dus denk (hoop) niet dat het kwaad kan.

Gisteren avond die grote spenen uitgeprobeerd bij de laatste fles, maar ocharme mijn manneke. De eerste 100ml gingen super vlug, veel te vlug eigenlijk, maar hij wou de fles niet afgeven. Met als resultaat, super veel terug geven! We hebben dan in het midden van de fles de speen maar terug veranderd :-)

_liesje_
4 July 2010, 10:25
Dat ene weekje gaat het niet meer maken é ;) Je ventje zal dat wel snappen é?
O, leuk BBQ met zo'n weer, zalig é...

Ik ga blij zijn als ik eens naar K&G kan gaan, nu heb ik toch heel veel vragen zenne :)
We zullen wel zien é.
Deze nacht was meneertje er om 3.30 al, heb hem dan maar even in slaap gewiegd (ventje staat met de vroege vandaag, en kon er iet echt om lachen :D) en dan tegen 5.30 weer, dan gegeten, was niet meer te sussen... Vraag me af wanneer hij teug gaat dooslapen.

Die spenen das niet te doen é? Ze weten niet wat hun overkomt é. Ze zijn dan gewoon om er hard aan te moeten trekken, en nu ineens zoveel binnen. Normaal é...

xxx

Little Bee
4 July 2010, 18:22
Ik had dat ook in het begin met Jacky, ze dronk veel te snel maar we hadden geen andere optie want de pap gaat door geen ander speentje.. Als ze te snel drinkt neem ik de fles uit haar mond (dan begint ze te zeuren want ze wilt direct verder eten) en er terug in en desnoods nog een tweede keer en dan drinkt ze veel trager verder. Maar we hebben dit wel een week moeten doen ofzo tot ze het gewoon was..
Nog iets.. Ik had hier gelezen dat er veel baby's de laatste tijd vroeg terug wakker werden. Jacky dus ook. Gisteren was het 'savonds niet zo warm en haar kamer was niet snikheet dus ik heb haar pj en slaapzak aangedaan en rara... ze werd pas wakker voor haar eerste pap om 8uur, dan direct verder geslapen tot 10u45..
Ik denk echt wel dat het komt door of de slaapzak of de pj...
Ik legde haar anders in enkel haar body, nu ik denk niet dat ze echt wakker werd van koud maar mss wel omdat ze het niet lekker warm had. Mss ook eens proberen?
Ik denk dat ik haar vanavond eerst ga te slapen leggen of in enkel haar body of licht pj en vanaf dat ik ga slapen haar zachtjes in haar slaapzak ga leggen.

boeleke2704
5 July 2010, 17:04
Wij dikken ons Henrike zijn pap al in sinds hij 6 weekjes is ongeveer... De KA raadde dat aan, 2 koffielepeltjes bij zijn 135ml en 5 schepjes BEBA. Zijn idd verschillende meningen over die rijstvlokken hè... Maar ik heb wel de indruk dat Henri er goed bij is! Seg, vind jij ze nog in de supermarkten of zo? Bij ons niet meer... en de apo zegt da die uit de handel zijn! Vervangen door Olvarit...

I.v.m. slaapzakje: ik heb ook de indruk dat Henri beter slaapt als ie z'n slaapzakje aanhaaft! Meer geborgen denk ik! Maar met die hitte ligt ie ook al enkele dagen enkel in z'n rompertje. Lang leve het indikken denk ik dan, hij slaapt nog wel door!

tiger
5 July 2010, 19:36
Ik heb vandaag reclame gekregen van de nieuwe rijstvlokken van olvarit. Zijn dezelfde hoor, olvarit is, net zoals bambix, van nutricia.

Maar wat is dat toch met die melk en die voedingen, pff..
Wij hebben 16 weken meegedaan met een studie rond zuigelingen voeding. Met deze studie kreeg Jarne HA (hypo allergene) melk. Vorige week was die studie afgelopen voor hem en moesten we hem dus de studievoeding niet meer geven. Als extra'tje kregen we 10 dozen gewone Nutrilon 1 mee, zodat we toekomen tot hij 6 maanden (wanneer we moeten overschakelen naar tweedeleeftijdsmelk).
Nu dus twee dagen geen HA melk meer gegeven en het is weer verschrikkelijk he! Fles nog niet half leeg drinken, krijsen tijdens het eten, en ongelooflijk veel terug geven! En hij staat ook ineens helemaal vol met rode puntjes.

Ben zojuist bij de apotheek Nutrilon HA gaan halen, hoop dat dit snel verbetering brengt.
Maar zit nu dus met een overvloed aan Nutrilon 1 voeding. Dus iemand die interesse heeft, geef een seintje :-)

_liesje_
5 July 2010, 21:29
Is dat de omneo dat je nu geeft? Eben drinkt die ook, geen problemen mee, enkel iets lopendere stoelgang. Maar hij mag ze wel! Wij hebben wel last met de tutjes ermee, is iets dikker dan andere en gaat er moeilijk door. Hier 1-2-3-tutjes..
xxx

tiger
6 July 2010, 12:26
Nee, geen omneo, gewone HA melk.
Snap eigenlijk het verschil niet zo heel goed tussen HA, omneo en pepti.

Mijn vermoeden van (koemelkeiwit)allergie begint terug de kop op te steken, omdat jarne zo hevig reageerde op de gewone melk. Maar KA beweert van niet, dan zou hij tussen de voedingen door ook lastiger zijn.
Zij blijft bij reflux. En ja, hij geeft terug, slikt veel na, ... maar we hebben niet de indruk dat hij pijn heeft als hij bv 1u na zijn voeding ineens een ganse gulp terug geeft. En is het niet zo dat bij een (koemelkeiwit)allergie ook veel wordt terug gegeven omdat ze de melk niet verdragen. Hierbij is dan reflux niet de oorzaak, maar gewoon een symptoom van de allergie.
Goh zie mij hier, weer zelf voor doktertje spelen.

Probleem is dat telkens als ik bij de dokter zit, ze mij in een mum van tijd kan overtuigen van die reflux en ik dan dus niet meer verder vraag of aandring.
Eens thuis zet ik dan alles terug op een rijtje en begin ik weer te twijfelen en zit ik met nog meer vragen dan ervoor.

Koke
6 July 2010, 13:45
Dat heb ik ook steeds bij de ka, tiger. Op voorhand van vanalles overtuigd zijn en een heleboel dingen willen zeggen en vragen en eens ik er ben, wordt ik meestal overstelpt door haar gedacht zonder het over mijn ideeën te kunnen hebben. En achteraf kwaad op mezelf!

Als je overtuigd bent dat het een allergie is, zou ik er toch nog eens over beginnen hoor!
Geef je nog iets van medicatie voor de reflux?

tiger
6 July 2010, 14:08
Ja, we geven nog steeds omeprazole.

Gisteren haar nog eens aan de telefoon gehad en ze vroeg nog maar eens of wijzelf een allergie hebben, maar dat is niet het geval. Maar het is toch niet omdat wij dat niet hebben dat ons zoontje dit niet zou kunnen hebben?

Koke
6 July 2010, 16:40
Toch raar dat ze het dan toch niet wil verder onderzoeken, dan ben je tenminste zeker.

Heeft/had hij tussen de voedingen last toen jullie nog geen omeprazole gaven? Want bij Ruben is dit echt wel het geval en nu met de zantac gaat het nog steeds niet altijd goed.

_liesje_
6 July 2010, 16:44
Ja, ik weet het verschil ook niet zo goed!
Goh, das niet leuk als je het gevoel hebt dat ze je van de wijs brengen!
Uiteindelijk is het toch de bedoelingen dat ze luisteren naar jullie ondervindingen, en dan pas conclusies trekken? Zou toch nog eens proberen volgende keer, aandringen...
xxx

sann
6 July 2010, 23:41
die uitslag is dat geen zweetbrand?
Hebben hier nl sinds zaterdag ook een ventje met uitslag... dat zou zweetbrand zijn.

Idd bij koemelkallergie geven ze vaak terug door het niet verdragen van de melk. Maar het huilen is dan vaak ook tussen voedingen door en wordt steeds erger en erger ( zo was het hier in ieder geval )
Bij ons is het zo dat Alexander even slecht drinkt van deze melk als van de andere dus...

en idd vaak komt dit voor bij mensen die zelf of in de familie allergieën hebben. Bij ons was dit zo bij mijn schoonbroer. En hebben een vermoeden dat mijn zus en broer er ook last van hadden. ( maar ja in die tijd was dat niet zo onderzocht )

tiger
7 July 2010, 08:12
Maar wat bedoelen ze met allergie? Allergisch voor pollen, huisstofmijt, .. Want dat hebben mijn man, mijn schoonzus en mijn broer. Dat zeg ik telkens tegen de KA maar dat vind ze niet zo belangrijk blijkbaar.
Bedoelen ze dan echt zoiets als koemelkeiwitallergie als baby?

Nu mijn mama vertelt altijd hoe ze heeft afgezien met de voeding van mij en mijn broer als baby. Wij wouden ook niets drinken en ze heeft dan vanalles geprobeerd, ...
Als ik dan vraag, hadden wij dan een allergie? neenee dat was het niet, gij verdroegen gewoon die melk niet.
Maar wat is een kma? Dat is toch die melk niet verdragen? Waar zit dan het verschil?

Dus nu begin ik te twijfelen of ik en mijn broer toch geen allergie gehad hebben, maar dat ze dat nooit zo bestempeld hebben. Of dat mijn mama dat nooit zo begrepen heeft.
Toen mijn mama met mij uit het ziekenhuis kwam stond ze er na 1 dag al opnieuw omdat ik uitdrogingsverschijnselen had. Ik hield niets van melk binnen en had continue diarree. Ik ben toen een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven aan de sonde en daarna heb ik 'hele dure voorverteerde melk' gekregen.
Nu heb ik dus even opgezoch in mijn boekje van K&G vroeger, en ik kreeg dus Alfare.
Maar is Alfare niet zoiets als nutramigen, dus voor koemelkeiwitallergie??

Jarne heeft deze morgen al wat rustiger gedronken, na 1,5 dag met de HA melk, dus er is wel verbetering. Wilt dan toch wel zeggen dat het ergens iets met een allergie te maken heeft??

Pff, weet het ook allemaal niet meer. En het moeilijkste vanal is dan dat ik hem alleen savonds zie, zo vind ik het nog moeilijker om in te schatten of het nu beter met hem gaat of niet. Natuurlijk vertelt mijn man uitgebreid hoe de dag geweest is, maar dat is toch anders dan er zelf bijzijn.

Nog 1,5 week doorbijten en dan ben ik weer thuis voor 3 weken :-)

sann
7 July 2010, 08:38
het klinkt mij toch dat het bij jouw ook koemelkallergie was. Idd in die tijd wordt dat allemaal zo nog niet echt genoemd, is hier ook zo. Maar KA nam het direct op als zijnde dat het in de familie ook wel degelijk dat moet geweest zijn.
Ik geloof inderdaad dat die HA met andere allergieën te maken heeft, maar ben daar niet zeker van...
Dat hij rustiger drinkt ligt ook aan het feit dat hij deze melk kent en lust.
Alexander drinkt bv helemaal niet rustiger met deze melk...

_liesje_
7 July 2010, 20:29
Goh mieke, voor is het toch ook echt allergie hoor. Hoe je het beschrijft...
Kan je niet eens gewoon bellen en het haar over de telefoon vragen? Of mss een andere ka?
Is maar een idee é...
xxx

Little Bee
7 July 2010, 23:25
Amaai Tiger, da's ook lastig nu.. En dat van die KA.. typisch, bij ons juist hetzelfde. Ik vertrok met de gedacht ik ga dit en dat zeggen, ik ga zeggen dat ze NU iets moet doen, Jacky heeft pijn, het gaat nu niet meer verder zo. Dan kom je daar en na een kwartier sta je terug buiten met maar de helft van wat ik wou vertellen etc. IK ben wel eens veranderd van KA.. mss niet slecht als je eens voor een 'second opinion' naar een andere dokter gaat?
Hopelijk gaat het snel beter met Jarne. En nog even op je tandjen buiten en dan een volle 3 weken bij je lieve Jarne!!

_liesje_
11 July 2010, 00:20
hey mieke,
Hoe is het nu met Jarne ondertussen? Is er al wat verbetering???
Nog één weekje werken ;)
x

tiger
11 July 2010, 07:30
Met Jarne gaat het terug veel beter. Die HA melk is echt veel beter voor hem!
Hij drink zijn flessen wel niet meer helemaal leeg, maar is meer door de warmte denk ik.
Dus voorlopig niet terug naar de KA.

En hij zit nu denk ik toch wel in een sprongetje. Al twee dagen dat ik hem smorgens na zijn fles op zijn speelmat legt en dan wat wil gaan opruimen, was ophangen, ...
Wenen dat meneertje dan doet als ik weg wandel. Ziet hij mij terugkomen stopt hij al met wenen. Zo krijgen we natuurlijk niets gedaan, al is dat geen ramp met dit weer :-)

tiger
11 July 2010, 16:19
Vandaag gemerkt dat Jarne zijn eerste tandje aan het doorkomen is.
Sinds gisteren avond was hij de hele tijd op zijn onderlip aan het bijten, dat doet hij anders nooit. Ook op zijn speelgoed begon hij te bijten, ipv eraan te lekken.
Je ziet al echt een wit puntje uitkomen en als je erover voelt, is het al scherp.
Hoop dat hij er niet te veel last van heeft, tot nu toe toch nog niets gemerkt. Alleen dat hij veel slaapt vandaag.

sann
11 July 2010, 16:48
amaai! vroege vogel!

boeleke2704
11 July 2010, 22:49
Met Jarne gaat het terug veel beter. Die HA melk is echt veel beter voor hem!
Hij drink zijn flessen wel niet meer helemaal leeg, maar is meer door de warmte denk ik.
Dus voorlopig niet terug naar de KA.

En hij zit nu denk ik toch wel in een sprongetje. Al twee dagen dat ik hem smorgens na zijn fles op zijn speelmat legt en dan wat wil gaan opruimen, was ophangen, ...
Wenen dat meneertje dan doet als ik weg wandel. Ziet hij mij terugkomen stopt hij al met wenen. Zo krijgen we natuurlijk niets gedaan, al is dat geen ramp met dit weer :-)

Fijn dat het beter met Jarne gaat! Misschien was het door zijn tandje dan??

Ik herken dat zo, ons Henrike kan ook zo hard huilen... en als ie de mama haar gezicht dan aan z'n parkje ziet... SMILE!!
Nog zo jong en al met ons voeten rammelen!!! ;)

tiger
15 July 2010, 12:41
Te vroeg gejuicht, de HA melk gaat veel beter dan de gewone Nutrilon, maar nog steeds blijft iedere fles een gevecht. Ik heb echt schrik dat we door aan te dringen hij een degout krijgt van de fles.
Maar als we niet aandringen drinkt hij echt niet genoeg (< 600ml) en komt hij niet meer bij (zoals we een maand geleden eens geprobeerd hebben).
Ik ben dus nu ook bang om dit weekend met de groentepap te beginnen, want als dit ook al zo een drama gaat worden....

Soms gaat dat een dag of 2 beter en zijn we gerustgesteld, maar dan begint het van vooraf aan. En telkens vinden ze in mijn omgeving (familie) wel een andere oorzaak: het komt door de warmte, hij is een tandje aan het krijgen, hij heeft pas een spuitje gehad, hij zit in een sprongetje..

Maar sorry hoor, als hij al systematisch vanaf 1,5 maand slecht drinkt dan geloof ik niet dat dit telkens een andere oorzaak heeft.

Misschien de smaak van de melk die hem niet aanstaat, maar bij zijn laatste fles doen we vanille rijstvlokken in en die fles gaat niet beter dan de anderen.
En de gewone nutrilon melk is normaal toch beter van smaak dan HA melk en daar reageerde hij nog erger op. Hij kreeg er ook onmiddelijk mega veel uitslag van.

En toch is het zo vreemd dat hij tussen zijn voedingen door wel heel content is. Hij weent echt niet veel, enkel na een spuitje of nu bij zijn tandje, ..

Vandaag naar de KA gebeld voor een nieuwe afspraak, maar ze is vanaf volgende week op verlof tot 9 augustus. Dus daar kunnen we de eerste 4 weken ook niet terecht :-(
Weet echt niet meer wat doen....

sann
15 July 2010, 12:52
oei das minder dat je daar nu niet terecht kan! Eens een andere KA proberen?

ik had ook schrik met de groentepap, maar tis momenteel de makkelijkste en rustigste voeding hier! vandaag weer 115 g op!
Hier drinkt hij zo'n 700 ml per dag. Hiervoor moet ik ook steeds allerlei truken bovenhalen hoor! ( half slapend geven, afleiden met speeltje enz... )
Moest ik weten aan wat het lag dan zei ik het u direct!
Wij nemen aan dat het de smaak is, maar als ik erover nadenk, op einde novalac ging ook niet altijd zo vlot meer binnen...

tiger
15 July 2010, 13:00
Ja, ze werken daar in een praktijk met een stuk of 6 KA's.
Wij zijn de eerste keer al eens bij een andere geweest, dus daar nu naar gevraagd en die is ook in verlof tot 26 juli.
Mijn man heeft gebeld, dus die heeft niet verder gevraagd voor een andere KA.
Maar ik vind toch dat die zelf moeten voorstellen welke dokter de patiënten overneemt van een dokter die in verlof is.
Maar dat gebeurt daar dus niet.

Ik had al gedacht om gewoon eens bij ons HA langs te gaan, misschien heeft hij een ander idee / inzicht. Of een referentie van een andere goede KA. Ik wou toch al eens langsgaan voor mezelf. Heb sinds ik terug aan het werk ben redelijk wat last van mijn keizersnede, veel buikpijn, darmen die ambetant doen, regelmatig diarree, ..

Tja, de smaak van de melk, ik zit er ook al maanden mee in mijn hoofd dat dat er iets mee te maken heeft, maar vind het toch maar raar.

Misschien zelf eens van melk veranderen.
Ofwel opnieuw alle soorten flessen / spenen uitproberen
Of als hij gewend is met het lepeltje te eten eens een echt papje van de melk te maken en met het lepeltje geven.

Ik zou zoveel dingen willen proberen, maar dat gaat voor hem ook te verwarrend worden niet? Zo kleintjes hebben zo hard nood aan regelmaat..

Ach, eerst eens afwachten wat hij zaterdag doet met zijn groentepapje.

_liesje_
15 July 2010, 17:00
O tiger toch... vind het zo erg om te lezen! Had echt gehoopt voor Jarne (en voor jullie gemoed) dat jullie op weg waren nu...
Mss is dan zoals bij Saan, beter met de groentjes? Zou toch eens proberen...
En mss zoals je zelf zegt, eens een andere KA proberen, kan nooit geen kwaad é.
Hoop echt dat het probleem bovenkomt!
x

Jess
15 July 2010, 19:02
Ik hoop dat de groentjes beter gaan!!!! Hij is mss de melk een beetje beu?
Ik duim voor jullie!!!!

tiger
16 July 2010, 09:13
Heb een afspraak met een andere KA in dezelfde praktijk voor binnen twee weken.
Heb me wel kwaad moeten maken, want ze maken normaal geen afspraken voor zover op voorhand en al zeker niet voor dokters die nu verlof zijn.
Dus: afspraak voor deze of volgende week gaat niet, want het zit vol -- afspraak voor de week daarna gaat niet want zo vroeg op voorhand plannen ze niet
Mis ik de logica???

Gisteren weer een totale ramp bij de laatste twee flesjes!!
Hopelijk gaat morgen de groentepap beter, want begin mijn geduld te verliezen.

Ik kan er nog wel inkomen dat hij de melk gewoon beu is, maar wat moeten we dan?? Hij is ocharme nog maar 4 maand en zal nog véle maanden melk moeten hebben :-(

boeleke2704
16 July 2010, 09:41
Ocharme Tiger!
Ik kan begrijpen dat je radeloos aan het worden bent! Niet leuk als die flessen zo moeizaam gaan hè. Je wilt dat je kleine ventje goed eet en zonder pijn of zo...

Onze Henri heeft ook een tijdje slecht gegeten, zo slecht dat ie zelfs afviel... De KA heeft ons toen van de Nutrillon afgehaald en op BEBA 1 gezet. Ik weet niet of Jarne die zou mogen? Deze dikken we ook nog in met rijstvlokken. De KA dacht aan blijvende pijn in zijn keeltje dus moesten wij Maalox voor de voeding geven. Maalox doorslikken en METEEN de fles aanbieden, want die Maalox zorgde dan voor een verzachtende film in zijn keeltje. Ik moet zeggen, sindsdien eet ie zo goed en bijgevolg ook heel goed bijgekomen :)

Maar ik ben geen dokter, kweet niet of dit ook voor Jarne een oplossing zou zijn?
Ga jij naar de osteopaat of zo?
Dat doen wij nu ook en Henri is na 2 behandelingen al een stuk rustiger.

Ik probeer maar mee te denken, ik hoop zo dat de eetsituaties bij jullie wat makkelijker worden!!

junior
16 July 2010, 09:56
Jongens toch, wat is dat toch met die dokters? Willen die niet werken of wat? Groot gelijk dat ge u kwaad gemaakt hebt, anders wimpelen ze u toch maar gewoon af.
Ik hoop echt dat het snel beter gaat, want dit is inderdaad niet leuk. Lore is ook een moeilijke eter, maar niet zo erg als Jarne, en ik word er soms al moedeloos van.
Veel succes met de groentepap!

_liesje_
16 July 2010, 10:28
O tiger toch, dat kan toch echt niet meer???
Die logica zie ik er ook niet in hoor! Sturen u precies van de muur naar het kaske gelijk dat ze hier zeggen... :(
Hoop écht dat de groentjes voor hem een verademing zijn, begin gewoon op tijd zoals je zelf zegt...
Dikke zoen mieke

tiger
16 July 2010, 11:53
Ben aant denken om nu zelf op eigen initiatief 1 week te proberen met een Koemelkvrije melk, zoals nutramigen, pepti, ofzo. Betert het niet, dan gaan we gewoon terug naar de HA voeding. Kunnen we daar veel mis mee doen??

Jarne stond gisteren heel vol met uitslag en exzeem. Vorige keer had de KA gezegd dat dit niet erg was zolang de plekjes droog zijn. En ze zijn wel droog, maar er komen er meer en meer...

Vandaag mijn laatste dagje voor mijn verlof. Zie er echt naar uit weer 3 weekjes samen met mijn ventje te kunnen doorbrengen.
Maar aan de andere kant betrap ik er mezelf op dat ik ergens blij ben dat ik de laatste twee weken niet thuis was voor alle flesjes. Heb gisteren zelfs de papa het flesje van 18u verder laten geven omdat ik het gewoon niet aankon, hij begon al te wenen na 10ml. Voel me zo enorm schuldig.

Mijn man belde net, zojuist weer na 40ml beginnen wenen. We gaan nu dit weekend opnieuw andere flessen / spenen proberen. Helpt dit niet, misschien die pepti proberen??

_liesje_
16 July 2010, 12:12
Pepti was bij mijn metekindje ook een groot succes, ze had wel niet zoveel moeite om te eten als Jarne.
Heb je al eens 1-2-3 tutjes geprobeerd? Eben wou int begin deze melk ook niet, dachten we, ging gewoon bijna niet door de speen (nr 2 avent), vanaf de wissel geen enkel probleem meer. mss is het dat? (onze pap is vrij dik nu, vandaar...)

tiger
16 July 2010, 12:16
We hebben 2,5 maand geleden al eens alle soorten flesjes en spenen uitgeprobeerd. Toen bleek hij het beste te zijn met chicco rubberen 1-2-3 spenen.
Zijn laatste fles dikken we in en geven we nu met zo een extra grote speen, daar komt dus zeker en vast genoeg uit, als het niet te veel is.
Maar hierbij (zeer snel) hetzelfde gedrag als als we de gewone melk op stand 1 (zeer traag) geven.

Koke
16 July 2010, 12:24
Ocharme tiger en jarne! Zo'n miserie met die flesjes!

Ik zou het eens proberen, die andere melk. Helpt het niet dan kan je nog steeds terug veranderen hé!? En tegen dan moet je terug naar de ka en kan je het daar ook nog eens bespreken.

Hoop dat het snel betert want begrijp het best dat je er op den duur tegen opziet om eten te geven!

winnie
16 July 2010, 12:28
Hey Tiger,

het is alles behalve leuk als de flesjes een strijd worden. Wij gaven eerst de gewone nutrillon, toen ons meisje ineens niet meer wou drinken (was toen wel al 8 maand). Net zoals bij Boeleke raadde de HA ons aan om over te schakelen op BEBA. En vanaf dan, ging het terug wat beter. Misschien is hij idd de smaak al beu en moet je gewoon eens andere melk proberen.

_liesje_
17 July 2010, 13:18
Hey tiger,
Hoe is het met de patatjes verlopen? Hopelijk een beetje ok???
Dikke zoen

tiger
17 July 2010, 13:35
Patatjes niet echt een succes. Hij trok een heel bedenkelijk gezicht, maar is niet beginnen wenen ofzo.
Hij deed zijn mondje wel open voor het lepeltje, maar hij duwde de worteltjes terug uit zijn mondje met zijn tong. Dus heb eigenlijk geen idee of hij er iets van gegeten heeft.
Na een paar lepeltjes zijn we dan gestopt, en dan heeft hij nog goed van zijn flesje gedronken.
Morgen opnieuw he..

Hoe doet Eben het, zijn derde dag met patatjes?

boeleke2704
17 July 2010, 13:40
Hij heeft nu toch al kunnen kennis maken hè, dat is al heel wat. Het zal stilaan wel beter en beter gaan :)

_liesje_
17 July 2010, 13:45
Tis gelijk boeleke zegt heeft er kennis mee gemaakt é. Is ook helemaal anders é nu, niet gezellig bij mama en papa voor te eten, maar alleen in de relax. Zal voor die dropjes helemaal anderds aanvoelen é.
Zal je merken aan de kaka... :D eerste dag geen verandering, tweede dag knaloranje :p
Goed dat jullie niet verder hebben gedaan... heb ik de eerste dag ook niet gedaan, het zal wel komen é, zie maar naar Eben! Die eerste dag dacht ik o jee, dit krijg ik er nooit in. Maar als je zelf rustig blijft voelen ze dat denk ik.
x

tiger
18 July 2010, 13:11
Dag twee met worteltjes en patatjes = 20 gr op!!

_liesje_
18 July 2010, 15:24
Super!!! :) Elke dag beetje meer...
Voelt echt aan als een overwinning é als je ziet dat ze er van eten..
Heeft hij nog veel melk gedronken nadien?
x

tiger
18 July 2010, 16:15
Hij heeft nadien nog 100ml gedronken.
De andere flesjes gaan gisteren en vandaag al beter, maar we zullen maar niet te vroeg kraaien. Is al zo van in het begin, een week slecht, twee dagen goed, een week slecht, ...

_liesje_
18 July 2010, 16:53
Profiteer dan maar van die week dat het beter gaat ;)
En vooral genieten van je kleine mannetje, nu je in verlof bent :D
Is je ventje nog een weekje samen thuis met jullie, of is die alweer aan het werk?

tiger
18 July 2010, 19:41
Nu hebben we nog een weekje samen verlof, dus kunnen we met ons 3-tjes genieten. Maar morgenavond maken ik en mijn ventje eerst wat tijd voor elkaar, een etentje, een filmpje, ..
Onze kleine kapoen gaat dan bij mijn mama slapen, ben eens benieuwd..

Ik denk dat Jarne een allergische reactie op de worteltjes heeft. Gisteren stond zijn hals al vol rode uitslag, deze morgen alles weg en nu sinds deze middag weer opnieuw en veel meer :-(
Geen worteltjes meer morgen, met bloemkool proberen.
Als het maar niet de aardappeltjes zijn, want heb al direct gemengd :(

sann
18 July 2010, 20:15
tiger, zou het niet gewoon van de warmte kunnen zijn, beetje zweetbrand?
Hier heeft Alexander daar ook enorm last van. Dat gaat ook zo op en af. Dacht ook dat hij op iets reageerde maar bleek niet zo te zijn.

_liesje_
18 July 2010, 23:05
Oei, mss toch in het oog houden dan. Maar zoals sann zegt, mss gewoon wat van te zweten?

O fijn, een avondje onder jullie!!! Zal jullie goed doen... Geniet maar van! Doet nog zo'n deugd.

xxx

sann
19 July 2010, 09:27
idd geniet van vanavond! ( ik moet niet spreken want wij gingen vrijdag gaan eten, op 2 uurtjes waren we al weer thuis... )

en geniet van je weekje met 3!
Hier heeft mijn ventje nu ook 3 weekjes verlof, zalig he!

tiger
19 July 2010, 10:45
Van het zweet was het niet, daar heeft hij ook vaak uitslag van, maar dat ziet echt anders uit.
Vanmorgen was het al weer beter, de plekjes zien nog maar een klein beetje licht rood.
Volgende week eens voorleggen bij de KA en tot dan geen worteltjes of aardappelen.
Sebiet brocolli proberen.

tiger
19 July 2010, 17:21
Brocolli ging even goed/slecht als de worteltjes gisteren, 20gr op.
Morgen opnieuw..

Hij heeft wel totaal geen uitslag vandaag :-)

_liesje_
20 July 2010, 20:59
Goed dat hij geen uitslag heeft! Hoe is het vandaag gegaan?
Hoe was jullie etentje?
x

tiger
21 July 2010, 09:13
Bij de groentepap is er geen vooruitgang. Hij eet al 3 dagen even goed/slecht.
Maar de brocolli is wat droog denk ik en lust hij niet zo graag. Vandaag toch nog eens brocolli geven, maar ga er wat vocht bijdoen.
En dan morgen een andere groente proberen, als dit tegen eind van de week ook niet beter gaat, stoppen we er even mee.
Weet wel nog niet welke andere groente. Ik heb gehoord dat courgette bij de meesten wel goed gaat, maar dan kan naar het schijnt nogal vlug allergische reacties geven.. Misschien bloemkool proberen.

Ons etentje maandag avond was heel fijn, nadien naar de cinema, maar ondertussen had ik wat migraine gekregen, dus tegen de film half was, was ik doodziek. Toen we thuis kwamen direct in mijn bed gekropen. Dus dat was wel een domper op ons avondje. Maar we hebben dan smorgens lekker uitgeslapen.
Toen ik om 8u naar mijn mama belde was Jarne al terug aan een dutje begonnen, dus dan zijn wij ook terug in ons bedje gekropen :-)
Die voormiddag zonder Jarne heeft mij wel heel goed gedaan, zo eens even tot rust komen. Want de laatste weken had ik het enorm zwaar met werken gaan en dan Jarne die zo moeilijk zijn flesjes dronk. Nu kan ik er weer even tegenaan :-)

tiger
22 July 2010, 15:57
Doeme toch he!! Jarne begint weer vol uitslag te staan.
We hebben hem vandaag een potje bloemkool gegeven. Dus ik dacht, kan toch niet dat hij daar ook allergisch op reageert. Ik ga op het potje kijken bij ingredienten: 25% aardappel!!
Dus nu ben ik zeker, jarne is allergisch aan aardappel

Goh en wou net 1 dag proberen met die bloemkool omdat ik een manier gevonden had om hem te foppen met zijn tutje, zodat hij toch een beetje eet.

Dilemma nu dus: stoppen of morgen terug worteltjes

boeleke2704
22 July 2010, 18:50
Oei, allergisch voor aardappel?! Dat heb ik nog nooit gehoord... Ocharme. Wel goed dat je zo alert bent en de link al gezien hebt hè. Dan is't vanaf nu opletten geblazen!?

Goh, ik kan je niet echt raad geven ivm stoppen of doordoen... Kan je doordoen zonder de patatjes erin? Krijgt ie dan genoeg vitamientjes enz aangeboden? Anders even KA contacteren?

sann
22 July 2010, 19:43
de ka had me hier gewaarschuwd dat aardappel nogal eens problemen zou kunnen geven, vandaar dat ik eerst wortel moest geven zonder aardappel

ik zou morgen iets geven zonder aardappel

boeleke2704
22 July 2010, 19:46
Is dat echt? Heeft mijne KA niks van gezegd, zou ik dan over een weekje ook alleen met wortel beginnen? Hij sprak over pataje met wortel.

tiger
22 July 2010, 19:57
Ja, ben net nog vlug worteltjes gaan kopen. Morgen dus worteltjes zonder aardappelen.
Moest ook nog bij de apotheker zijn en heb daar mijn verhaal ook nog eens gedaan (is ook een mama van 3 kindjes en geeft altijd goede raad) en zij raad ons aan toch door te zetten, met enkel worteltjes. Goed kookvocht toevoegen zodat alles wat smeuiger wordt.
Ik heb nu ook avent lepeltjes gekocht, die gaan naart schijnt ook makkelijker.

sann
22 July 2010, 20:00
hier hebben we zo platte ( goedkope ) lepeltjes, die gaan het best

idd ik doe er altijd wat olie in en dan goed wat kookvocht zodat dat echt smeuïg is. anders weent hij ook. En zo eet hij echt heel flink ( 155g vandaag ), misschien dat het daaraan ligt?

tiger
22 July 2010, 20:10
Laat ons hopen :-)
Mama heeft alvast opnieuw een beetje moed om opnieuw te proberen, laat ons hopen Jarne morgen ook :-)

_liesje_
22 July 2010, 22:06
Goh tiger tochn
Das echt niet tof é zeg!!!! :(
Hopelijk is het echt met die patatjes! Morgen zal je meer weten é?
Moet nu wel zeggen dat mijn vriend vroeger altijd appelspijs met groentjes heeft gekregen(ipv aardappel) bij hem was dit voor niet te veel bij te komen (was een serieus brokje)... Dus er zijn wel alternatieven. Wat zegt de ka?
Hopelijk morgen meer succes!!!
xxx

tiger
23 July 2010, 09:00
Ja, denk wel dat we rijst of pasta ook mag. Volgende donderdag kan ik pas naar de KA, eens horen wat hij zegt. Tot dan proberen we met enkel groentjes.

sann
23 July 2010, 09:01
ja hier zeiden ze idd, om dan af en toe rijst of pasta te geven als hij met aardappelen een probleem had, maar dit niet elke keer te doen, dus soms ook groenten alleen.

tiger
27 July 2010, 16:44
Net nog eens bij K&G geweest. Ik had gezgd dat ik niet meer ging gaan, maar er lag nog een afspraak vast en ik was toch benieuwd naar Jarne zijn gewicht.

Hij is weer goed gegroeid, al 67 cm, mijn grote jongen. Qua gewicht is hij ook bijgekomen, niet heel veel, maar ook niet onrustwekkend weinig. Hij weegt nu 6kg700. Op zich niet slecht voor 4,5 maand, het is alleen dat hij van P75 komt en telkens zakt en nu op P25 zit.

Ik ben even bij de dokter binnengeweest, die dat mij de vorige keren zo op mijn tenen getrapt heeft. Maar ik heb daar nix gevraagd nix gezegd, hij heeft ook niets gevraagd. En aangezien Jarne geen spuitjes moest waren we daar op 2min buiten.

Dan bij de verpleegster, dat was een andere madam, een hele lieve. Ik heb daar heel mijn verhaal gedaan over zijn voeding, dan zag ze zijn exzeem plekken en ze antwoorde: ja dat is overduidelijk dat hij een allergie heeft, dat kan toch niemand ontkennen.
Ik heb echt letter gezegd: DANK U! Eindelijk eens iemand die luistert naar wat ik vertel!
Ze merkte ook dat ik een beetje gefrustreerd was geraakt omdat niemand naar mij luistert en altijd doet alsof er niets aan de hand is. Dus ik ben toch wel blij dat ik vandaag geweest ben :-)

Nu ik heb sowieso donderdag een afspraak bij een andere KA, dus zal daar mijn verhaal nog eens doen.

tiger
28 July 2010, 11:48
Vandaag 140gr pompoen op, ale iets minder zijn want hij heeft goed gesmost :-)
Kben echt super blij dat hij dat zo goed doet, we zijn op de goede weg na een moeilijke start.
Ik heb hem wel onmiddelijk erna in zijn bedje moeten leggen want hij was stikop!

jesterke
28 July 2010, 12:07
leuk als alles zo goed gaat eh!;)

Koke
28 July 2010, 12:29
Hier 170g pompoen met aardappel. Das genieten hé, tiger, als het zo vlot gaat. Vind het echt fijn om te geven nu!

jesterke
28 July 2010, 12:36
ik wil ook al groentepap geven :)

sann
28 July 2010, 13:17
goed zo jarne en ruben! en natuurlijk tiger en koke!

hier vandaag 180 g erwtjes, worteltjes en aardappeltjes. Denk dat hij meer zou eten als ik meer maak maar denk dat dit al voldoende is voor deze leeftijd, niet?
het was precies ook echt lekker want vandaag deed hij steeds zijn mondje spontaan open, dus heb geen truken moeten uithalen ( meestal toch een paar keer, maar vandaag dus niet... )

Koke
28 July 2010, 13:52
Amai, flinke Alexander! Denk dat 180g meer dan genoeg is hoor. Zei daarnet tegen mijn zus dat Ruben vandaag 170 op had en ze viel bijna achterover. Haar dochter van bijna 9 maanden eet ongeveer 180g!

Mja onze Ruben is dan ook wel ne kleine beer!!!

_liesje_
28 July 2010, 14:00
O zeg, wat doen onze mannetjes dat toch super!!!!!!!!!! Leuk dat ze het zo goed doen, geeft als mama toch een speciaal gevoel é!!! :)

Super!

en eu, hier is het ook meestal 200 gr hoor... schrokopjes zijn het :D

Koke
28 July 2010, 14:39
@tiger, sann en liesje: hij ziet jullie voedingsschema eruit nu jullie ventjes groentenpap eten? Ik zou nl graag Ruben zijn laatste voeding terug om 21u willen geven (hopend dat hij dan slaapt tot 7u) ipv om 23u. Maar dan moet ik wel de voedingen iets dichter op elkaar geven.
Ik dacht aan:
7u: 180ml
10u30 à 11u: patatjes
14u30: 180ml
18u: 180ml
21u: 180ml

sann
28 July 2010, 17:42
momenteel hebben wij hier:
half 8 - 8uur: 150 ml ( hij drinkt niet meer dan, meestal zelfs maar 120 of zo )
11u - 11u30: groentepap
15u - 15u30: 180ml
19u: 180 ml
22u30 - 23u: 150ml ( drinkt niet meer omdat hij slaapt )

hij is de laatste tijd wel vroeger wakker hoor maar krijgt pas eten tegen half 8 ten vroegste. ( oms eens een uitzonderingetje als hij niet te houden is )

moet binnenkort ook mijn schema aanpassen ivm creche dus ben benieuwd hoe jullie het doen.

tiger
28 July 2010, 18:34
Hier ziet het schema er zo uit:
7u - 7u30: 180 ml
11u: groentepap
15u: 180 ml
18u: 180ml
21u: 180ml

Hij drinkt wel zelden zijn flessen leeg.

tiger
28 July 2010, 18:36
Maar met die groentepap ligt het eigenlijk wat overhoop. Hij wil onmiddelijk na zijn groentjes geen melk meer en omdat ik schrik heb dat hij het dan geen 4u kan volhouden heb ik de voorbije dagen tussen 12 - 13u een klein flesje gegeven (90ml). Om op schema te blijven geef ik dan gewoon om 15u opnieuw, maar dan drinkt hij natuurlijk veel minder.

sann
28 July 2010, 19:03
tiger nu at hij toch 140 g? dan is er geen melk meer nodig he.
Ik zou die dan weglaten.

Hier ook niet alle flessen leeg. We zijn hier aant denken om die van 23u toch 180ml te geven omdat die de laatste tijd vaker leeg is tot de laatste drup. Maar tis niet dat hij smorgens reuzehonger heeft ( krijg er dan max 150 in, meestal 120-130 )
Wat zouden jullie doen?

erwtjes is precies toch niet helemaal ok: had de indruk dat hij van zijn fles nadien meer teruggaf dan anders, en daarjuist een kakapamper die er ook anders dan alle andere uitzag, erg slap en heel hard stinken, zo precies wat diarreeïg.
hij heeft ook wat rode vlekjes in zijn gezicht maar vooral rond zijn mondje, dus denk eerder dat het wat uitslag is vant zeveren en zijn tut.

in ieder geval ga de erwtjes even laten denk ik, en eventueel in augustus nog eens testen.

tiger
28 July 2010, 19:24
ja, dacht ook dat dat genoeg zou zijn, maar omdat hij zo moeilijk doet met zijn flessen en sowieso niet genoeg drinkt dacht ik toch nog even aan te bieden.
En het rare is dus dat hij toen vlot 100ml gedronken heeft. En alle andere flessen gaan zo moeizaam.. Ik begrijp er geen snars meer van...
Maar ben nu wel blij dat hij die 100ml extra melk binnenheeft vandaag.
Ik weet wel nog niet hoe ik het morgen ga doen, want idd hij moet leren voldoende hebben van de groentjes tot aan de volgende fles.

Wanneer plannen jullie eigenlijk over te gaan op 4 voedingen? Dat lijkt mij zo weinig he.
Als je denkt, wij eten ook 3x een volledige maatlijd en om gezond te zijn zouden we nog 2x een tussen doortje moeten eten = 5 voedingen he

Koke
28 July 2010, 20:55
Vandaag kon Ruben geen 4u tussen laten na zijn patatjes. Na 3u30 was er geen houden meer aan. Dus om 14u30 al flesje gegeven, de volgende gerokken tot 19u om toch op schema te blijven. Maar: de laatste 3 dagen lukt het niet meer om Ruben tot 21u op te houden. Om 19u30 begint hij al te zeuren, maar als we hem dan in bed leggen, is hij 's morgens ten laatste om 5u wakker.
Dus hier is het schema ook weer een soep! Weet echt niet wat we nu best doen!

@tiger: heb me ook al zitten afvragen wanneer 4 voedingen te geven en hoe we dat moeten aanpakken als Ruben maar 8à9 uurtjes slaapt 's nachts.

En ondertussen zitten we hier Jarne zijn topic te gebruiken ipv het slaap- eetschema topic...sorry Jarne ;)

sann
28 July 2010, 22:28
hier heb ik soms de indruk dat alexander te veel slaapt.
Vandaag op dat vlak een goede dag, wel vroeg wakker, dan van 9 tot 11.15 geslapen. Dan rond 12 uur tot rond 15uur, dan nog eens een klein half uurtje ergens tussenin. Dan van 20.30 tot nu. Ga hem seffes half wakker maken om zijn flesje te geven.
Zijn dit te veel dutjes?

sann
28 July 2010, 22:28
oei ja had het ook nog niet dat we in jarnes topic bezig waren.

_liesje_
29 July 2010, 00:13
Hey meisjes, sorry dat ik hier ook een beetje in Jarne zen topic kom storen ;)

Eben zen schema (voor hij ziek werd, nu ligt alles overhoop) was als volgt.

7.00-7.30: 210 ml
11.00-11.30: groentjes ongeveer 200gr
15.30 - 16.00: 180 ml
19.30-20.00: 180 ml
22.00-22.30: 210 ml

Eigenlijk dronnk hij altijd alles op, en de groentjes ook altijd, echt reuzevretertje (maar hij is wel aan de grote kant)

Voor die 4 voedingen, denk dat dat pas komt eens ze goed door hebben dat patatjes en fruitpap een echte maaltijd zijn. Komt wel vanzelf denk ik. En denk ook niet dat dat zo lang blijft aanhouden, voor je het weet geef je ze om 18.00 een boke en van die toestanden(als ze mogen antuurlijk)

Denk dat het normaal is dat zo'n kleintjes nog veel slapen hoor Sann, zou mij er zeker geen zorgen in maken. Uiteindelijk doen ze achteraf twee hele lange dutjes, dus dat zit dan al redelijk goed é bij Alexander!!! :)

@Koke: Kan je Ruben dan niet voor een klein tukje wegleggen rond 19.30? Niet te warm instoppen, en kamertje nog een beetje klaar laten of zo? Wij doen dit ook, en als hij echt blijft slapen, maken we hem rond 21.00 wakker. Dan kan hij nog een uurtje spelen of bij ons zitten en dan is hij weer uitgeput om dan aan zen nacht te beginnen.

@tiger: Ik zou toch eens proberen om het flesje weg te laten. Heb dit ook paar dagen aangehouden, denk dag of drie tegen dat hij het goed gewoon was. Nu moet ik natuurlijk weer opnieuw beginnen, maar das niks. Int begin at hij na twee uurtjes al, dan maakte ik 120 of zo. Dan stuurde ik niet te veel in de war. Gewoon even proberen of hij het kan. En als hij er vroeger is, beetje meer maken, dat hij toch tot aan de volgende fles geraakt?

Amai, wat nen boterham! :p

Koke
29 July 2010, 08:58
@sann: op goeie dagen slaapt Ruben ook zo veel hoor. Gisteren: van 8u15 tot 10u30, van 12u15 tot 13u30, van 15u30 tot 17u45 en dan om 20u45 bedje in. En als we geluk hebben, slaapt hij dan tot 6u30.

@liesje: we hebben al eens een gelijkaardig schema als dat van Eben geprobeerd, maar Ruben wou nooit meteen na zijn 4de voeding slapen. Meestal pas een uurtje voor zijn laatste voeding, maar dan is het ook niet echt de moeite meer om hem er nog even in te leggen hé?

Van mijn vriend mag ik niks aan Ruben zijn schema veranderen tot we naar 4 voedingen gaan. "Nu we eindelijk terug een schema hebben" zegt em dan. Maar hij heeft makkelijk praten: hij staat nu met de vroege en gaat meestal samen met Ruben slapen, dus ik sta zowel voor de voeding om 23u als voor de ochtend in, alsook voor het tutje-geven 's nachts ... en ik ben moe!!!

PS: kunnen we dit niet "knippen en plakken" naar het juiste topic ipv Jarne zijn topic te lenen?