PDA

Volledige versie bekijken : muziek juweeltje

Nes
10 October 2008, 14:48
Je kunt zo van die juweeltjes kopen, eigenlijk kleine instrumentjes die je op je buik moet dragen en dat zou je baby kalmeren. Later zal hij dan ook rustig worden als hij dat muziekje hoort.
Nu, ik vraag me eigenlijk af of dit echt wel werkt. En zoja, vanaf wanneer in de zwangerschap kan je dat dan dragen?

Grts Nes.

lotjen
10 October 2008, 14:54
Hey Nes,
ik heb daar een poosje geleden over gelezen,je hebt ook zo'n belletjes aan een kettinkje om op je buik te hangen,
en wanneer je dan bevallen bent zouden de kindjes rustig worden van het geluid. Maar blijkbaar is niets minder waar,
het zou zelf zorgen voor "hoofdpijn" bij je baby'tje,zelfs voor de bevalling. Ik heb nu geen idee of dat juist is,maar ik kan me wel voorstellen dat je
als baby zo lekker ligt in de buik van de mama ligt te slapen,en dat dat eeuwige belletje (of muziekje) je blijft achtervolgen,je
er rusteloos van zou kunnen worden. Ik las dit in een tijdschrift over zwanger zijn,en het was een kinderarts die sprak,maar dat is natuurlijk
enkel de mening van die man...
Veel liefs Lotte

rienemieke
10 October 2008, 14:57
Je kunt zo van die juweeltjes kopen, eigenlijk kleine instrumentjes die je op je buik moet dragen en dat zou je baby kalmeren. Later zal hij dan ook rustig worden als hij dat muziekje hoort.
Nu, ik vraag me eigenlijk af of dit echt wel werkt. En zoja, vanaf wanneer in de zwangerschap kan je dat dan dragen?

Grts Nes.
kindjes horen pas vanaf 20 weken geluiden van buiten af!
ik heb het nooit gedragen en ik denk ok dat het gewoon pure commerce is!

lady bug
10 October 2008, 15:15
ik ben toch aan het twijfelen om er mij eentje te kopen. het is ook een teken naar de buitewereld dat je zwanger bent. en zeker nu zou ik het met plezier dragen. ik zit in het stadium van "is die nu zwanger of zo verdikt"

groetjes

snoezel
10 October 2008, 17:11
mij hebben ze gezegd dat je dit maar mag dragen tot vijf maanden want dat je anders veel meer kans hebt op een stuitligging.
ze zouden naar het belletje toe komen.

ik vond het vroeger super en had altijd gezegd dat ik dat ook wou
maar ik zou ook niet graag de hele dag naar zo'n belletje moeten luisteren :s

nu onze kobe die zou wel een hele dag naar zijn muziekmobieltje willen luisteren dus mss vinden ze het toch zo erg niet :D

Nes
10 October 2008, 17:45
Ja, nu weet ik het helemaal niet meer. Ik zal maar voor de zekerheid gaan en het niet dragen. Ik zou der persoonlijk ook zot van worden. Maar zoals snoezel zegt kan een kleine spruit dat leuk vinden. Maar heb totaal geen zin in stuitligging. Dus maar niet dan.

ka80
10 October 2008, 19:53
Hey! Ik denk dat Rienemieke gelijk heeft, volgens mij is dat ook weer zoiets van de commerce,... ze proberen alles aan te smeren. Dan kan je beter af en toe een leuk muziekje tegen je buik houden vanaf week 20 en zien of dat wat geeft na de bevalling maar ik zou zelf een beetje onnozel worden van zo'n belletje, maar dat is ieder zijn mening he! Blijkbaar hoort de baby al vanaf week 15 (heb ik net "geleerd" van mijn gyne) maar de hersenen van de baby kunnen het geluid nog niet interpreteren, de oortjes werken op zich dus al wel. Misschien kan hij dan wel interpreteren vanaf week 20.

Allee, ik ga naar een concertje. groetjes