PDA

Volledige versie bekijken : volkswijsheid of waarheid?

Kimmy
9 October 2008, 11:59
Hey ladies,

Ik hoorde gisteren iemand zeggen dat als je heel erg veel misselijk bent tijdens je zwangerschap, je een meisje krijgt terwijl in het andere geval je meer kans hebt op een jongen.

Ik wou deze grappige volkswijsheid eventjes met jullie delen want ik had er nog nooit van gehoord :).

Iemand die dit kan bevestigen/tegenspreken?

Groetjes,
Kimmy (blijkbaar in verwachting van een jongetje ;))

rienemieke
9 October 2008, 12:10
bij mij klopt die volkswijsheid totaal niet!
ik heb een droomzwangerschap gehad gene ene keer misselijk geweest 's morgens nooit moeten overgeven door de zwangerschap
en wat krijg ik?
Een MEISJE!!

dat is gelijk die bruine streep die van uw navel tot uw schaambeen loopt, als je die hebt krijg je een meisje en als je die niet hebt krijg je een jongen
resultaat: mijn zus zo'n bruine streep in januari bevallen van een jongen
ikke geen bruine streep en in verwachting van een meisje
;)

Kimmy
9 October 2008, 12:28
toch grappig dat zo'n gezegdes bestaan, é :)
nu ja, die komen ook in de helft van de gevallen uit natuurlijk!
ik ben blij dat ik dus nog kans heb op een meisje, het maakt mij namelijk niet uit wat ik krijg maar ik wil het nog effe niet weten!!

nog mensen die zo'n wijsheden kennen, ik vind het wel interessant!

groetjes,
Kimmy

snoezel
9 October 2008, 13:24
er staan er een heel aantal op de site...
zal straks eens zoeken en de link doorsturen!

ik had geen streep en het is een jongen, ook niet echt misselijk geweest.
mijn schoonzus wel een streep en ook een jongen!
maar mijn schoonmoeder is twee keer 9 maand misselijk geweest en heeft een jongen en een meisje
de pendel gaf bij ons ook steevast een meisje aan :)

snoezel
9 October 2008, 13:24
http://www.babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs012

mini
9 October 2008, 15:24
ze zeggen toch ook als ge in ne punt ofzo draagt, dat het een jongen wordt... of was het nu omgekeerd, geen idee :D

lady bug
9 October 2008, 15:47
voor zover ik weet is het als ge naar voor draagt een jongen en als ge in de breedte draagt een meisje

L@yla
9 October 2008, 17:24
hoi,
mijn tante was twee keer volledig uitgezet in de breedte en zij heeft 2 jongentjes en dan mijn bazin is mama van twee meisjes en die droeg heel mooi naar voor dus ik weet het eigelijk niet volgens mij ligt het een beetje aan je lichaamsbouw maar mij is het allemaal gelijk hoe ik draag als ik maar zo een wondertje krijg hehe
gr
layla

Kimmy
9 October 2008, 17:26
http://www.babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs012
supergrappig!!
ik dacht dat ik die site al helemaal had bekeken, niet dus, vast onbewust overgeslagen omdat ik niet bijgelovig ben :)

ik denk dat ik ofwel een meisje ofwel een jongen krijg ;)

lady bug
9 October 2008, 17:35
ik moet wel zeggen dat ik al altijd juist was aan de hand van de zwangere vrouwen hun buiken. ik wist bij iedereen perfect te zeggen wat het zou worden. hopelijk ben ik bij mezelf ook juist :)

Nes
9 October 2008, 18:34
Mijn collega heeft twee meisjes en hij denkt dat ik ook een meisje ga hebben. Hij weet juist niet hoe hij kan uitleggen waarom hij dat denkt. En mijn andere collega zegt ook een meisje. Voor mij allemaal hetzelfde. Maar eigenlijk toch een kleine voorkeur naar een meisje.