Volledige versie bekijken : andere lijfgeur door zwangerschap?
Kimmy
8 October 2008, 10:06
Hey ladies,
mijn man zei gisteren iets vreemd toen we in bed nog wat lagen te knuffelen met elkaar en babybeer: blijkbaar ruik ik nu anders... Niet beter of slechter blijkbaar, gewoon anders!
Ik heb al lachend gezegd dat we volgende keer geen urinetest moeten doen, dat hij gewoon aan mij moet snuffelen :).
Iemand anders wiens partner ook zoiets opmerkte?
Groetjes,
Kimmy
Mrs O.
8 October 2008, 11:19
kzalt is vragen aan mijnen tim :)
Maar denk het niet...
Ofwel is uwe man echt wel MEE zwanger met u en is zijn geurvermogen ook de hoogte in aan het gaan ;)
Kimmy
8 October 2008, 11:55
Hey Mrs. O.,
moet jij 23/10 al voor de tweede echo?
tegen dan heb ik nog geen enkele echo gezien :)...
ik vind het raar dat ik mijn nieuwsgierigheid zo de baas kan, is niet van mijn gewoonte. Ik ben denk ik beetje bang om mij te hechten zodra ik een echo zie...
Groetjes,
Kimmy
Mrs O.
8 October 2008, 12:06
ja, ik mag al voor een 2de gaan omdat eerste te vroeg was he...
toen ik belde voor afspraak kon ik meteen komen, alhoewel dat niet echt nodig was mr ja...
Ik heb dus al eerste fotootjes van ons 'vruchtzakje' thuis liggen, valt niks op te zien behalve zwart belleke in baarmoeder, maar ik heb er wel zeker 15 keer nr gekeken HAHA...
Het voordeel dat jij gt hebben is dat jij meteen een echt mensje gt zien van de eerste keer, ik ga net geen 8 weken zijn bij 2de echo dus ben benieuwd wat ik dan ga zien
Ik heb sinds vandaag steken in mijn zij, nr mijn lies toe... soms is links, soms is rechts... wat zou dat zijn??? heb jij daar last van?
Kimmy
8 October 2008, 13:15
Ik heb sinds vandaag steken in mijn zij, nr mijn lies toe... soms is links, soms is rechts... wat zou dat zijn??? heb jij daar last van?
hey Mrs. O.,
ik had daar helemaal in het begin last van, nu niet meer, denk dat het onschuldig is, hoor want ik hoorde dit nog als "zwangerschapskwaaltje"! Geen zorgen dus ;).
Je gaat de volgende keer hartje horen kloppen hé! Hoe graag ik dat ook al zou horen, ik wil het niet zonder mijn man doen... Gaat jouw Tim altijd mee naar gyné?
Groetjes,
Kimmy
ka80
8 October 2008, 14:42
Hey! Ik had dat ook in week 5 !!!! Ben blij dat jij dat ook hebt gehad Mrs O, allee, t'is te zeggen, ik hoop dat je niet te veel pijn hebt gehad maar nu ben ik tenminste niet meer alleen. Ik had het iets meer aan de linkerkant. Kan je zeggen dat het niets is en inderdaad een zwangerschapskwaaltje is want alles is voor mij en mijn kleine garnaal goed verlopen. (tot nu toe)
groetjes
Mrs O.
8 October 2008, 14:48
ah das een hele geruststelling ka80 :) Denk dat het mijn lage buikspieren zijn of zo (heb ik buikspieren??? hmmm...) die wa aant zetten zijn of zo... Ik weet het niet... We shall see he... Mr ik maak me in ieder geval al wat minder zorgen...
En jeeeeeeeeeuj mijn borsten beginnen eindelijk wa pijn te doen, gn ze nu ook groeien???? (ben in volle verwachting van mijn grotere boezem, echt... Wil echt es weten hoe het is om dikke borsten te hebben LOL)
@ kimmy... Jaja mijn timmeke gaat altijd proberen mee te gaan he... Alé nu eerste keer was hij mee en den 23ste gt hij ook mee, mss later in de zwangerschap niet altijd, heb er nog niet echt over nagedacht...
Kimmy
8 October 2008, 15:14
En jeeeeeeeeeuj mijn borsten beginnen eindelijk wa pijn te doen, gn ze nu ook groeien???? (ben in volle verwachting van mijn grotere boezem, echt... Wil echt es weten hoe het is om dikke borsten te hebben LOL)
ik ben juist bang dat ze nóg groter gaan worden :(, ik heb sowieso al een erg grote boezem en zie het niet zitten om weer met meer rond te lopen. Ik verloor vorig jaar iets meer dan 10 kg waardoor mijn borsten ook iets aangenamere proporties aannamen, hopelijk ga ik niet terug naar mijn maat van toen!!
Mrs O.
8 October 2008, 16:06
oei ja, ik heb een gezellig B-cupke :) dus daar mag iets bij ze...
Wat ni gezegd kan worden over de rest van mijn lichaam ,want ben gezegend met goei dikke billen en een buik(ske)...
Heb net nr de dokter gebeld voor uitslag bloedonderzoek:
Rode Hond: OK
CMV: niet immuun dus oppassen mr ja das te doen...
en... Toxoplasmose: BESCHERMD !!! Dus moet niet angstvallig opletten wat ik eet whiiiiiiiii En kan mijn lieve kat zulu weer vollenbak knuffelen...
Ga wel nog voorzichtig zijn hoor, mr nu niet meer angstvallig elke tomaat tien keer wassen :)
sunshine
8 October 2008, 16:17
Misschien een dom vraagje maar hoe kan je je beschermen tegen CMV?
Mrs O.
8 October 2008, 16:25
CMV is vooral een risico vr mensen die in crèche werken of als onthaalmoeder of kleuterjuf,...of zelf nog kleine kindjes hebben die nr crèche gaan...
Je moet oppassen met stoelgang vd baby en speeksel en dergelijke...
Meer in detail weet ik het ook nog niet, moet is dringend lezen hierover
Dokter drukte me wel op het hart dat ik nu niet angstvallig baby's moet gn vermijden of zo, mr enkel oppassen als ze ziek zijn...
Mrs O.
8 October 2008, 16:30
heb ik gevonden op internet:
Praktische tips
Zwangere vrouwen die nog niet met het CMV werden besmet, moeten enkele eenvoudige hygiënische maatregelen in acht nemen om het risico op besmetting te beperken. Deze maatregelen hebben vooral betrekking op vrouwen die in contact komen met jonge kinderen, vrouwen die in een kinderdagverblijf werken, kinderverzorgsters, vroedvrouwen, kleuterleidsters, verpleegsters op de afdeling kindergeneeskunde, enz., en alle vrouwen die thuis nog een klein kindje hebben. Die vrouwen moeten contact met urine, neussecreties en het speeksel van kinderen mijden.
In de praktijk betekent dat:
* de handen zorgvuldig wassen na contact met de urine van kinderen (luier, pispot, enz.);
* niet proeven van de zuigfles of het eten van het kind en niet likken aan de lepel die het kind heeft gebruikt;
* het toiletgerei van het kind (washandje, tandenborstel, handdoek, enz.) niet gebruiken;
* het kind niet op de mond kussen;
* contact met tranen en neussecreties van het kind mijden.
Wanneer raadplegen?
* Als u griepachtige tekenen (koorts, vermoeidheid, gewrichts- of spierpijn, keelontsteking met halsklieren, enz.) vertoont tijdens de zwangerschap. Meestal wordt de infectie echter niet opgemerkt omdat ze geen specifieke symptomen veroorzaakt.
* Tijdens de zwangerschap wordt een systematische screening uitgevoerd.
* Als bij de echografie foetale afwijkingen worden vastgesteld.
Kimmy
8 October 2008, 16:54
Toxoplasmose: BESCHERMD !!! Dus moet niet angstvallig opletten wat ik eet whiiiiiiiii En kan mijn lieve kat zulu weer vollenbak knuffelen...
Ga wel nog voorzichtig zijn hoor, mr nu niet meer angstvallig elke tomaat tien keer wassen :)
ik ben niet immuun voor toxoplasmose...
als geboortecadeau wil ik dan ook niets anders dan een lekker bruin belegd broodje met préparé en ajuin!! :)
rode hond heb ik wel immuniteit.
over CMV werd niets gezegd bij mij? zal nog eens moeten vragen maar ik kom eigenlijk niet met kindjes in contact tot het mijne eruit komt :).
vandaag lastige dag, het duurt zo lang precies allemaal en ik weet niet goed naar wat ik aan het aftellen ben: naar de dikkere buik, maar ja, da kan nog wel enkele weken duren, naar het gynébezoek maar ja, da's zonder echo op 28/10, naar het mogen vertellen aan mijn ouders, maar ja, da's nog tot volgende zaterdag, ...
ik denk dat de hormonen wel erg vroeg met je gaan spelen, of niet? ;)
mrs. O.: hoe is het met de weddingschap??? Ik denk wel dat ik nog erger ben dan je man, ik heb al vele mensen ingelicht met de boodschap "wel aan niemand zeggen, é"...
liefs,
Kimmy
rienemieke
8 October 2008, 17:38
Misschien een dom vraagje maar hoe kan je je beschermen tegen CMV?
door de ziekte zelf op te lopen!
ik ben immuun voor cmv!
maar hoe ik dit vroeger ben opgelopen weet niemand, want als je het krijgt is het eigenlijk een soort van zware griep!!!!
maar je mag dit absoluut niet oplopen als je zwanger bent!
ik heb het waarschijnlijk gehad volgens mijn mama dan denkt ze toen ik 2.5 jaar was toen ik voort eerst naart school ging , ik ben toen eens heel ziek geweest dat ik 2 weken ni naart school kon, zware koorts en echt grieperig!
ik heb dus nu wel een voordeel!
Mrs O.
8 October 2008, 17:41
oh spijtig... hoewel ik nu blij ben dak rood vlees enzo mag eten is er mentaal toch nog altijd iets van 'toch nog oppassen'...
ah hij heeft het 1 week volgehouden !!! Zondag heeft hij het eruit gefloept op vriendenbezoek... Mr ik denk dat hij nu wel zal zwijgen voor een tijdje (alé hoop ik) Gelukkig wonen die vrienden in Brugge en kennen zij niemand anders uit onze vriendenkring...
Ik heb het tegen (ff tellen) 4 mensen gezegd, ah neen 5 :)... en ze kennen mekaar niet dus ze knn het niet doorvertellen... tactisch he LOL
Ik heb vandaag super productieve dag op het werk, ben wel doodmoe nu en kan binnen 20 min nr huis, jeuj...
Ik begin last te krijgen van opvliegendheid tegen den tim, dus mijn hormonen zijn ook in gang geschoten :)
rienemieke
8 October 2008, 17:41
ik ben juist bang dat ze nóg groter gaan worden :(, ik heb sowieso al een erg grote boezem en zie het niet zitten om weer met meer rond te lopen. Ik verloor vorig jaar iets meer dan 10 kg waardoor mijn borsten ook iets aangenamere proporties aannamen, hopelijk ga ik niet terug naar mijn maat van toen!!
mijn borsten zijn eigenlijk bijna onmiddellijk beginnen groeien van een goeie B ( 80 B) ben ik nu naar nen 90 D gegaan, van mij mag het stoppen maar ik vrees dat ze nog aant uitzetten zijn, kmerk het op aan mijn bh's weeral maar is ppffff kostelijke grap hoor!
tventje vindt dit niet erg!
Mrs O.
8 October 2008, 17:44
amaaaaaaaaai... :) das goe gegroeid he...
Ja, id zal wel kostelijk zijn...
Ej rienemieke, tbegint te korten voor u he... zit ge nog altijd op planning of denk je dat het kindje vroeger zal komen???
rienemieke
8 October 2008, 18:00
kheb al ganse dag en nacht pijnlijke steken in mijn buik en krampen!
dus ik hoop dat ze wat vroeger gaat komen!
maar ze mag nog een weekje blijven zitten dan is het save dat ze komt!
snoezel
8 October 2008, 19:26
rienemiek,
ik had dat ook!
ik wou ook zo graag dat hij een beetje vroeger kwam piepen en nu wou ik dat hij nog even was blijven zitten :s
k lees overal dat die reflux heel veel voorkomt bij jongetjes die te vroeg zijn geboren, daarom...
maar als je zo wat rond zoekt hebben precies alle baby'tjes dat :s
ik hoop van harte dat jouw meisje ervan gespaard mag blijven!!!!
mijn borsten waren helemaal niet gegroeid!
nu een beetje maar nog altijd niet om te zeggen dat ze zo zijn uitgezet :D
lotjen
8 October 2008, 19:57
Yéyyyy, ik win Mrs. O,ik had gegokt op een week!!!
En de prijs is.... :)
Goh ja,het is goed nieuws dat de ronde gaat é!
Veel liefs Lotte
Mrs O.
8 October 2008, 21:01
proficiat lotjen !!! bij deze ook de felicitaties van mijn man :) hij vindt het vrij bizar dat ik over hem praat hier , maar ja :)
Nes
8 October 2008, 22:13
lotjen, proficiat!!!
Ik heb ook last in mijn buik, onderaan soms links dan weer rechts en soms in het midden. Goed hulpmiddeltje is platliggen of een lekker warm bad/douche, zalig!!!!
En ja, mijn borsten, die groeien niet maar ze verdikken wel. Maar 2 maten bij zie ik nu toch ook niet zitten. Maar der mag wel eens wat bij (en hopelijk blijven ze zo een beetje ook) Ik heb maar een A en soms heb ik daar wel wat complexen over. Mijn man is wel blij want die ziet niet graag grote borsten (gelukkig voor mij). Ik heb wel pijnlijke tepels.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.