PDA

Volledige versie bekijken : groentenpap met stukjes

Nes
28 February 2010, 09:57
Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met stukjes in de pap? Ze raden me aan om te wachten tot er een paar tanden (stuk of 6) zijn. Als je dan naar die potjes kijkt zijn der al stukjes in vanaf 8 maanden. Maar ons Nora wil dat nog niet, ze begint dan te braken. En doen jullie eerst stukjes bij de groenten of eerst bij het fruit? En hoe beginnen jullie der aan?

rienemieke
28 February 2010, 10:39
Noor is stukjes beginnen eten toen ze een maand of 8 was, had al wel 8 tanden toen!
fruitpap heb ik nooit met stukjes gedaan, nu eet ze gewoon fruit uit het vuistje!
en nu heeft ze een periode dat ze ook geen stukjes wilt in haar groentepap, wel in potjes mar niet in verse! dan vist ze die terug uit haren mond!

lotjen
28 February 2010, 10:49
Hier heeft Hanne ondertussen een stuk of 10 tanden.
Ze wil nog steeds geen brokjes in haar fruitpap,als er daar een brokje inzit stopt ze na 2 lepels met te eten,maar ze kan wel al gerust een halve appel of appelsien uit het vuistje eten.
Bij groentepap koop ik potjes vanaf 8 maanden,die geef ik enkel wannneer ik geen tijd heb om zelf patatjes te maken,en daar zitten er brokjes in,en dat speelt ze met liefde binnen. Maar alles wat ik zelf maak is zonder brokjes,want anders heb ik er dubbel zoveel werk aan...
Onze ka heeft ons aangeraden om Hanne naast ons te zetten als we zelf ook eten,en nu en dan een stukje van ons eten mee te geven,het zijn ook brokjes é,en als de mama en papa dat opeten,zijn ze snel geneigd dat ook te willen!
Go Nora!

Els
28 February 2010, 13:16
Ik heb altijd de potjes gekocht voor de leeftijd die Marthe heeft. En die eet ze altijd op, brokjes of niet (zowel groente- als fruitpap). Vers met brokjes is moeilijker. Ik pureer nu haar eten ipv het te mixen, maar fijn vindt ze het niet. Ze doet er langer over en eet er minder van. Soms begint ze ook te kokhalzen, echt braken doet ze niet. Maar al bij al gaat het nog wel (bij DS is dit vaak een groot probleem, dus ben ik best tevreden over hoe ze het doet), ik ga alleszins blijven volhouden.
Uit het vuistje eet Marthe helemaal niets... Ze steekt zelf niets in haar mond (nooit gedaan) en wordt boos als je haar ermee helpt. Het lijkt erop dat dit een probleem gaat worden, maar noch onze thuisbegeleidster, noch de logopediste hebben een oplossing, dus... Niet teveel druk leggen is het enige advies...
Stukjes brood (klein) eet ze van haar 10 maand, maar je moet ze wel zelf in haar mond stoppen en ze heeft er ook snel genoeg van. Met koekjes of fruit moet je niet af komen, dat dient om mee te gooien...

Nes
28 February 2010, 17:02
Ale das al een geruststelling. Koekjes eet ze makkelijk op. En van tafel eens een lepel ook maar de rest lukt niet. Gisteren was ze dol op de ciche.

Kimmy
1 March 2010, 10:20
ik geef ook af en toe potjes en ik merkte dat de groentenpap nu niet meer vloeibaar is maar inderdaad met brokjes.

Helena heeft nog geen tandjes en vond het de eerste keer best raar en kokhalsde eventjes maar eet de potjes nu gewoon op.

Eveneens met haar tandloze mondje kan ze ook al stukjes brood eten! ik ben wel altijd een beetje bang als ze zich verslikt want blijkbaar is verstikking door brood of andere dingen één van de grootste gevaren voor baby's...

Els
6 March 2010, 16:56
Marthe heeft nog steeds maar 2 tandjes... Dus als ik had moeten wachten op minstens 6 tandjes vooraleer met brokjes te beginnen had ik lang kunnen wachten (ze was trouwens ook al 13,5 maand toen ze die 2 kreeg).
Sinds kort kokhalst Marthe ook als er brokjes in de pap zitten. Nochtans deed ze dit vroeger niet en ook bij de onthaalmoeder doet ze dit zelden. Zit dus bij mevrouw ook wel een deeltje flauwdoenderij bij. "Liever gemixt, das veel gemakkelijker!" ;-) Maar mama blijft toch doorzetten!

Nes
14 March 2010, 16:53
Gisteren heb ik Nora haar fruit eens gerapst ipv gemixt en ze at het zonder probleem op, ook vandaag ging het goed met haar gerapst fruit, ze eet zelfs meer als toen ik het mixte.

Ik heb nu ook haar groenten geplet ipv gemixt en dat ging ook goed. Het waren worteltjes met courgetjes, aubergines en aardappelen. Dus wat lopender en niet te droog. Ga aan de creche vragen dit ook te proberen. Maar dat maar vanaf overmorgen want ga het 's avonds maar heen.