Volledige versie bekijken : Wie in welke maand zwanger??
veerle
30 September 2008, 21:16
Hoi dames,
Ik zie hier iedereen maar zwanger worden (gelukkig :) )
Maar, ik zou eens willen weten wie in welke maand zwanger is
geworden....
Wij zitten nu in de 5e ronde en het lijkt natuurlijk alsof het alleen bij ons zo
lang duurt :)
Ik begin me al zorgen te maken hoewel ik dat wss nog niet
hoef te doen :s
Dus om een overzichtje te krijgen zou ik graag weten bij
wie het in welke maand raak was :)
Groetjes
xxx
Kimmy
30 September 2008, 21:27
Hey Veerle,
Bij ons bij de derde poging.
Maar ik weet dat dat erg snel is, normaalgezien zou het een half jaar tot een jaar duren?
Groetjes en succes,
Kimmy
lotjen
30 September 2008, 21:43
Hey Veerle,
bij ons in de 2e ronde,maar mijn eerste cyclus was zo lang dat het eigenlijk wel 3 maanden geduurd heeft!
Maar ik denk dat dat eerder uitzondering dan regel is hoor!
Veel liefs Lotte
Nes
30 September 2008, 21:48
Hey Veerle,
Niet ongerust zijn, hoewel ik weet dat dat niet simpel is!!!
Bij mij was het maar raak in de 9de maand.
Succes iedereen.
Grts
rienemieke
30 September 2008, 22:03
bij ons was het raak in ronde 2!
heel snel dus!
L@yla
30 September 2008, 22:06
Hoi dames,
even een verslagje
dus vnv om 19u naar de ha geweest,bloedverlies is nog altijd niet gestopt.maar het is niet veel meer.
Ze denkt aan ofwel 1.een vroegtijdige miskraam ofwel innesteling maar naar wat ik al verloren heb sluit ze dat uit omdat ze vind dat het een beetje teveel is.nuja in ieder geval volgens haar niet veel kans op gezonde zwangerschap.
Dus morgen mag ik bellen voor de resultaten.
Dus veerle,je bent hier zeker niet alleen e meid:)kop op
de ha zei deze avond nog dat we zeker niet ongerust moet zijn je moet een jaar rekenen,pas dan mag je panikeren.
en als je het opbeurt in onze vriendenkring:2 vriendinnen op 6 maand
een koppel die we kennen op 8 maand en bijna al mijn tantes zaten ook over de 6m dus je moet er echt nog niet mee inzetten.
Wel makkelijk gezegd van mij maar geloof mij ik doe het ook hoor,vraag me ook wel af of het wel zal lukken en als alles wel in orde zal zijn en zo.
Groetjes
layla
veerle
30 September 2008, 22:12
Hoi Layla,
Ik hoop alsnog dat er niet te slecht nieuws voor je uit de bus komt!!!!!
Fijn te horen dat er mensen langer over doen!
Bij mij in de vrienden kring zijn de meeste na 1 maand al zwanger de rest maximum
na 4 maand :s
Alleen de neef van mijn man heeft er 9 maand over gedaan...
Ik hoop dat het een van deze maanden toch lukt! Eigenlijk ben ik der overdag niet zo mee
bezig, dan concentreer ik me op mijn werk. Alleen s avonds heb ik de drang
om naar de site te komen :)
ps: Goed dat mijn man volgende week de vroege heeft dan is hij s avonds thuis
want dan zijn de eisprong dagen :) :)
groetjes
xxx
L@yla
30 September 2008, 22:21
hoi veerle,
ja dat hoop ik ook en idd het is niet zo leuk om der wat langer over te doen,maar het komt wel hoor daar ben ik zeker van in ieder geval,ik steun je en vind het leuk dat jij er ook zoveel op zit net zoals ik,bij mij juist hetzelfde,overdag werken en huishouden maar s avons is mijn ventje gaan trainen en dan neem ik graag eens een kijkje,het is voor mij ook gewoon een steun!:)
vele groetjes en ik laat morgen iets weten!
xxx
layla
veerle
1 October 2008, 21:46
Hoi layla,
Ik las net dat het een inwendige bloeding was. Eigenlijk valt dat dan nog mee, kon eventueel ook een
foute zwangerschap zijn :s
Ik heb daarstraks aan je moeten denken gek hé ik was op werk en ineens dacht ik zo vanavond dit en dat doen en s op de site kijken of layla de resultaten heeft :)
Eigenlijk best grappig want ken je helemaal niet :)
Vindt het eigenlijk wel fijn zo dat ik hier mensen tegenkom die in hetzelfde schuitje zitten :)
Ben jij eigenlijk ook eind mei gestopt met de pil??
Groetjes
xxx
L@yla
2 October 2008, 00:08
Hoi veerle,
ja het is idd ook zo,je leeft mee met mensen die je eigelijk helemaal niet kent en dat vind ik net zo speciaal.
wij zijn verhuisd in de maand mei,door alles wat erbij kwam:werken,verhuizen ed ben ik toen enkele malen mijn pil vergeten dit was begin mei na het vergeten van die pil wou ik er terug omgaan en heeft mijn ventje doodleuk gezegd,het hoeft niet meer want ik wil heel graag een kindje...
we hadden er natuurlijk al goed over gepraat ,ik vertelde dat ik er klaar voor was en dat het aan hem was om het mij te zeggen als hij ook zover was.
Dus vandaag mijn contract getekend op het nieuwe werk,joehoe! wat ben ik blij,het is een opluchting want de laatste 6 maand ging ik iedere dag tegen mijn zin werken,wat helemaal niet leuk is.
Bovendien krijg ik op mijn nieuwe werk direct een vast contract,maar ivm dit ging ik nog even vragen of iemand mss weet of je verplicht bent om in een sollicitatie eerlijk te antwoorden op de vraag:wil je vlug kinderen?
ik heb het in ieder geval niet gedaan,wel heb ik gezegd dat ik een jonge mama wil zijn dus echt gelogen heb ik ook niet he:)
in ieder geval,het was een lastige vermoeiende dag en die bloeding is idd niet zo erg,alleen weet ik nu niet hoe ik mijn cyclus nu moet berekenen?
maar goed zorgen voor morgen
slaapwel iedereen en veerle:het komt wel hoor.....
gr
layla
Avellana
2 October 2008, 11:29
naar mijn weten mogen ze die vraag zelfs niet stellen op een sollicitatiegesprek, of je vlug kinderen wil, en mag je dus ook "liegen".
en je hebt niet echt gelogen, "jong" is voor interpretatie vatbaar :)
veel succes met de nieuwe job en natuurlijk ook met het zwanger worden!
lies
2 October 2008, 12:12
ik hou vanalles bij op fertilityfriend.com: temperatuur, kwaaltjes enzo. Het helpt om zicht te krijgen op je cyclus, vind ik. ik dacht nl altijd dat mijn eisprong 14 dagen voor het ongesteld worden lag, maar dat is blijkbaar niet bij iedereen zo. En als je ooit hulp nodig hebt, dan laten ze je een paar maand temp opnemen, en met die grafiekjes heb ik een voorsprong.
om te antwoorden op je eerste vraag Veerle: ik was in januari 2007 gestopt met de pil, maar toen vooral omdat ik de hormonen beu was: ik nam al sinds mijn 16e de pil en was helemaal vergeten hoe een normale cyclus aanvoelde. We gebruikten toen ook nog andere voorbehoedsmiddelen. Het ontpillen heeft een drietal maand geduurd. In januari 2008 dan gestopt met voorbehoedsmiddelen, in februari en maart er weer gebruikt wegens absoluut geen kind willen voor de maanden september- oktober, om allerlei praktische redenen. Begin juni was ik dan zwanger, eind augustus is het fout gelopen. En nu ben ik voor het eerst weer ongesteld geweest sinds dan.
ik hoop dat mijn cyclus nu weer wat normaal is geworden, maar dat zal ik dus maar binnen een paar weken weten.
Dus als ik het allemaal bij elkaar tel zijn we nu zo'n negen maanden, min of meer, bezig met zwanger geraken. Waarvan 5 echt "serieus" dus. En dat voelt lang, omdat je daar echt constant mee bezig bent. Zeker sinds de zwangerschap en het miskraam denk ik daar bijna constant aan. Het is soms bijna obsessief, hoewel ik dat onder controle probeer te houden. Maar het is moeilijk é.
lies
L@yla
2 October 2008, 12:48
Hoi avellana en lies,
bedankt voor het succes dat ik krijg en ben blij te horen dat ik dat dus niet moet zeggen op mijn nieuwe werk!
lies ik wens je heel veel succes toe en hoop voor jou dat het vlug komt,het is helemaal niet erg om er zoveel mee bezig te zijn,ik denk dat het heel normaal is als je al zwanger geweest bent ik hoop dat je het vlug terug mag ervaren
gr
layla
mini
2 October 2008, 13:12
L@yla: heb je je ontslag gegeven op je huidig werk? zoja, hoelang is je vooropzeg?
Ik had drie weken aan m'n broek :/ Moet wel zeggen; 'k heb altijd m'n werk graag gedaan, maar stilaan werd ik de sfeer en dergelijke beu. Vanaf de dag dat'k m'n ontslag heb gegeven tot m'n laatste uur, zijn drie lange weken geweest. :/
Hoop voor jou dat het snel vooruit gaat.
En jah, als je veranderd van werk en je probeert zwanger te geraken. Dan hoeft je werkgever dit niet te weten en idd die vraag mag niet gesteld worden.
'k Heb een vrouw geweten die een contract heeft getekend waarin stond dat ze de eerste drie jaar niet zwanger mocht zijn. Gelukkig heeft ze dit aangevochten. Want stel je voor. :/ Dit is pure discriminatie.
Ik ben nu drie maand en een half veranderd van werk. De dag dat ik zwanger ben, zou ik normaal gezien onmiddellijk thuis zijn (teveel risico's) jammer genoeg voor m'n werkgever. ('k Ben nog steeds in opleiding)
Gelukkig bestaat er zoiets als bescherming voor de zwangere vrouw.
Mocht'k dan na de zwangerschap terug aan het werk gaan en kort nadien m'n werk verliezen door één of andere mysterieuze reden. Dan ga ik zeker niet bij de pakken blijven zitten. Er is werk genoeg (ondanks dat dit toch wel m'n droomjob lijkt te zijn)
In ieder geval, succes en proficiat met je nieuwe job!
L@yla
2 October 2008, 17:48
Hoi mini,
Ik heb gisteren mijn ontslag gegeven op mijn werk en heb twee weken opzeg,ik start dus met de nieuwe job op 20 oktober,ik moet zeggen ik zie het volledig zitten,alleen jammer dat ik bepaalde mensen hiermee kwets,ik werk nl bij verschillende gezinnen en er zijn er enkele die dit heel jammer vinden nuja het leven gaat voort e,dit is een job die ik kan combineren met mijn studie,waarbij ik meer verdien en het is nog geen 5 min van mijn huis,en natuurlijk niet te vergeten iets wat ik heeeeel graag doe!
de huisarts denkt dat het nu mss vlug zal gaan,ze denkt dat al de stress die ik had omdat ik niet meer gelukkig was op mijn werk een grote rol speelt in het feit dat ik nog niet zwanger ben,ik hoop in ieder geval dat ik haar gelijk mag geven!
gelukkig is dit ook een job die ik hopelijk kan blijven doen tot ik een maand of 7 ben,natuurlijk afhankelijk van hoe goed ik ben:)
gr en bedankt voor de info
layla
veerle
2 October 2008, 20:35
Hoi Layla,
Deed jij zo huishoudhulp bij gezinnen? Was dat dan niet fijn? Ik zit eraan te denken om dat
te gaan doen ;) omdat ik in het weekend werken en de lange dagen 9.30_18.30 zoooo moe
Wat voor werk doe je nu?
XXX
L@yla
2 October 2008, 21:30
Hoi veerle,
ik deed idd huishoudhulp,heb talen gestudeerd maar omdat ik dus nog een dag in de week naar school ga was het niet zo simpel om werk te vinden,dan had ik zoiets vanja het eerste beste dan.Ondertussen twee jaar verder.Of het een leuke job is zal wss voor iedereen anders zijn,ikzelf had 5 gezinnen en allemaal schatten van mensen dus ik had het wel getroffen maar helaas zijn die mensen meestal uit werken en dan blijf je alleen over en iedere dag 8u alleen zitten dat was voor mij niet meer te doen,ik werd er ongelukkig van. Ik werk ook al 9jaar in de horeca en het kriebelde om dat weer te gaan doen ook om de reden dat het veeeel beter verdiend. Dus nu ga ik werken in in een bistro/loungebar/thea room met hele mooie uren...
dus voor mij was de keuze vlug gemaakt. Je moet dat voor jezelf uitmaken als het iets is wat je graag wil doen maar ik kan alleen maar zeggen dat het niet altijd leuk is om huishoudens te doen en als je thuiskomt moet je terug beginnen...
wat doe jij nu van werk?
ps vandaag een heel erg grove opmerking gekregen van een vriendin:zeg 5m zou je je niet eens laten testen,dat is toch niet meer normaal,die weet er blijkbaar niet veel van:) ik dacht dat ik wel kon wenen maar ja
vele gr
layla
veerle
2 October 2008, 21:49
hoi layla;
het is inderdaad voor iedereen anders...
Ik ben momenteel shopmanager in een schoenwinkel van een bekende keten ;)
Normaal was ik assistent dus enkel stress als de manager op verlof was hihi dat viel
goed mee. Ik heb dan de kans gekregen om een jaar shopmanager te worden ter
vervanging van een manager in loopbaanonderbreking. Ik verdien nu meer en werk kortbij thuis
maar er komt toch heel wat bij kijken :) ik heb 4 verkoopsters onder mij.
En de dalende koopkracht maakt het er niet gemakkelijker op meer werk met minder volk...
Maar, ik ben eigenlijk de verkoop op zich beu, en de lange dagen en weekends zijn er echt teveel aan :)
Heb ook een diploma schoonheidszorgen en kunstnagels maar dat zijn luxeberoepen
en daar durf ik niet zelfstandig in worden :s
Trek je van die opmerking van je vriendin maar niets aan, ik ga pas
testen doen als ik een jaar bezig ben zonder resultaat.
Groetjes
xxx
L@yla
2 October 2008, 22:08
hoi veerle,
ik denk dat wij veel gemeen hebben hihi...
twee jaar terug werkte ik parttime in een schoenwinkel en eerlijk gezegd ik heb het nog niet gemist dus ik versta je en ook ja die weekends he,die gaan er bij mij nu ook wel nog zijn maar dat is aan te passen als er kindjes komen dus geen probleem.
Ja voor mij is het moeilijk maar ik zou het niet doen... je word soms bekeken alsof je niet beter kan en moet soms klusjes doen waarvan je denkt ik kan toch beter dan dit,en de verdienste is idd niet slecht maar ook niet zo heel veel...
in ieder geval welke beslissing je ook neemt als je je er maar goed bij voelt
heb die opmerking proberen te negeren maar ze kwam toch even hard aan,wij gaan ook idd pas testen na 1 jaar
dikke zoen en vind de babbeltjes leuke
gr
layla
lady bug
3 October 2008, 15:55
om even terug te komen op het onderwerp van dit topic. ik was in ronde 4 al zwanger.
veerle
3 October 2008, 20:35
hi iedereen,
ik zie wel hier dat de meeste dames voor de 6maand zwanger waren
hopelijk hoor ik daar straks ook nog bij :)
@layla: ik denk dat ik voorlopig gewoon op mijn werk bezig blijf en
op het gemak uitkijk naar iets anders! we mogen ten slotte blij zijn
dat we werk hebben in deze tijden....
Maar oh wat ben ik blij morgen de laatste dag en dan is het
weer weekend :)
Vindt die 'babbeltjes' ook wel leuk :) denk dat wij in het dagelijks
leven nog wel s vriendinnen konden zijn :)
groetjes
xxx
snoezel
6 October 2008, 20:14
ik in ronde 3
L@yla
6 October 2008, 20:17
Hoi veerle,
ja dat denk ik ook van waar ben je trouwens?
goed weekend gehad?
morgen klussen e ik duim mee hoor voor je,voor iedereen trouwens dat oktober een even vruchtbare maand mag zijn als september!;)
gr
layla
veerle
6 October 2008, 21:49
Hoi Layla,
Ik ben van "de limburg" :-)
Weekend was leuk maar weer te kort hé zoals altijd!!
We zijn vandaag begonnen aan ons klusoffensief begonnen
ik hoop echt dat het deze maand voor ons ook raak is :-)
groetjus
xxx
L@yla
6 October 2008, 21:56
hoi veerle,
de limburg is eigelijk niet zo heel ver he,ga jij dit weekend naar de babybeurs in gent?
ik hoop ook dat het raak is voor je!ja dat weekend altijd te kort he,eigelijk zou het omgekeerd moeten zijn twee dagen werken en 5 dagen weekend hehe alleen zou dat financieel niet lukken he
gr en veel succes en plezier!
layla
veerle
7 October 2008, 21:34
Hi Layla,
Neen ik ga niet naar die beurs, moest ik nu zwanger zijn zou ik wel gaan :)
Normaal heb ik vandaag mijn eisprong maar,ik voel niks
voor hoever je dat kan voelen natuurlijk :s
Heb wel wat witverlies maar, we zullen gewoon om de dag klussen
dan moeten er toch sowieso vruchtbare dagen bij zijn ?!
Groetjes en tot morgen :)
xxx
xx
x
Fieke
7 October 2008, 22:22
Ik ben nog niet zwanger, wij zijn ondertussen iets meer dan 18 maand bezig,
en de cyclussen, ik zou het niet meer weten, een stuk of 20!
L@yla
8 October 2008, 01:27
Hoi,
even een laat berichtje,kan helemaal niet slapen, k heb dat soms zo van die dagen...
@veerle:tja in hoever kan je dat voelen,ik voel altijd een lichte druk aan mijn eierstokken eens links,dan weer rechts maar dat is meestal maar een paar uur,daarna gaat het meestal over,soms ook wat misselijkheid.
@fieke:ik hoop echt dat heb binnekort lukt voor jullie,het is je zo gegund,wat moet het lastig zijn maar ik vind dat je heel sterk bent en heb daar veel bewondering voor!
gr
layla
veerle
9 October 2008, 21:39
Hey dames,
layla klus deze dagen maar goed ;) het zijn de "top" dagen hé :)
Ik heb zo enkele dagen wel het 'begin van regels gevoel',
en aangezien ik volgens mijn banner mijn vruchtbare dagen heb, zou
die pijn dan wel s op de eisprong kunnen wijzen??
Zullen alvast straks klussen :)
FIEKE: ik heb ook echt bewondering voor jullie, dat jullie al zo lang proberen en nog niet
de moed opgegeven hebben!!!
Hopelijk komt er deze maand ook een babyboom en laten we duimen dat
wij er dan allemaal bij zijn :)
Groetjes
xxx
xx
x
Trinity
10 October 2008, 16:33
Hej,
Wij zijn een 7-tal maanden aan het proberen, en het aantal cyclussen weet ik niet omdat ik gestopt ben met tellen :-) werd daar een beetje depri van, en sinds ik gestopt ben met al dat getel voel ik mij een stuk beter.
Groetjes
Nes
10 October 2008, 17:48
Ja trinity bij mij was dat juist hetzelfde. Na een 8 tal maanden ben ik niet meer beginnen tellen,... En ja hoor de maand erna was het prijs. Dus misschien zit er waarheid in dat je er niet teveel mee bezig mag zijn. Er niet mee bezig zijn is natuurlijk onmogelijk, maar der geen obsessie van maken.
veerle
13 October 2008, 23:56
Hoi dames,
het is toch fijn te horen dat er mensen ook langer dan 6 maand over doen.
Gisteren nog met iemand gepraat ze was ook 9 maand gestopt met de pil.
Ze zei ook zo de 4e en 5e maand zijn deprimerend als het niks is, ze was er toen
die periode ook veel mee bezig. Derna heeft ze zich erbij neergelegd dat
ze geduld moest hebben ... Ik zal ook maar geduldig wezen dan :-)
Hoewel ik vanavond erg duizelig was en het gevoel had dat ik moest overgeven :s
Maar, ik denk dat het van de inspanning op dansles is hoewel ik dat nog nooit in mijn hele
danscarrière heb gehad. Maar ik heb me laten vertellen dat je bij een zwangerschap misselijk
zou zijn in de ochtend dus zal mijn avondmisselijkheid van vandaag van wat anders komen!
geduld is toch een mooie gave...
xxx
xx
x
Nes
14 October 2008, 18:18
Veerle, mijn zwangerschapsmisselijkheid was in de late middag/avond. Wel lichtjes, nooit echt enorm.
En vergeet niet dat je hormonen veranderen door het stoppen met de pil, nu reageert je lichaam anders op alles.
Grts
L@yla
14 October 2008, 23:38
hoi allemaal,
ik moest al even bijlezen,met mijn nieuwe job gestart vorige vrijdag,het was heel erg leuk ik voel me eindelijk weer goed in wat ik doe...
wat ik ook eerlijk moet zeggen deze maand heb ik dus niet echt geteld en ben ik er eigelijk niet zo heel erg mee beziggeweest,natuurlijk wel een beetje zoals altijd als je probeert maar dit weekend zat ik bij iemand 8m geprobeerd had ze geraakten maar niet zwanger,toen is haar zus zwaar ziek geworden en is dat dus de hoofdzaak geworden,wat blijkt de maand erop was ze zwanger,dus zoals je zeg nes het heeft er wel degelijk mee te maken denk is,zoals de ha een maand terug zei,kwam wel beetje hard aan,al de maanden dat je er teveel mee bezig was trek die er maar ineens af,dus ik zou zeggen k ga nog beetje geduld hebben...
alhoewel de hoop er wel is dit zou maand zes zijn en zou het heel leuk vinden moest ik nu zwanger zijn...
@veerle wat denk jij voor deze maand?
gr
layla
veerle
14 October 2008, 23:46
Hi Layla,
Leuk van je nieuwe job!!! goed dat je weer plezier hebt in je werk!!
Ik heb gisteren ook een sollicitatiebrief opgestuurd voor administratief bediende we zullen wel zien.
Vanaf gisteren ben ik ook tupperware consulente (job nr 3) dus nu heb ik ook weer een bezigheid als
mijn man de late post heeft!! :-) zo verzetten we de gedachte ook weer s...
Wat ik denk voor deze maand, hetzelfde als de voorgaande maanden, we hebben rond de eisprong dagen niet veel kunnen klussen dus zal het wel niks zijn. Wel spannend dat de 6e maand eraan komt. Omdat ze zo zeggen dat vanaf de 6e maand de kans groter wordt op een zwangerschap. Ik hoop dat het voor jou ook uitkopmt L@yla!!!
Knuffel!!
xxx
xx
x
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.