Volledige versie bekijken : We are having a baby !!!!
Mrs O.
29 September 2008, 14:51
Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Net op het werk mijn test gedaan en jaja, 2 dikke vette roze strepen....
Besef het nog niet goed....
Kimmy
29 September 2008, 15:11
FANTASTISCH!!!
Zalig gevoel, hé...
heb je je husband al gebeld??
zo leuk, nu kunnen we de volledige tijd samen zwanger zijn :)
groetjes,
Kimmy
Mrs O.
29 September 2008, 15:17
idd een zalig gevoel, mr ik kan er mij ni echt op focussen want heb keiveel afspraken op kantoor vanmiddag... zit hier zo met nen dwaze glimlach nr mijn mensen te staren :)
En wij knn idd samen zwanger zijn, symptomen vergelijken, etc...
Bij mij voorspeld het voorlopig ni veel goeds qua symptomen, ben al heel de dag misselijk :) Maar dat neem ik er met plezier bij...
Ik wil het persoonlijk aan de husband zeggen, dus ga moeten wachten tot 17u30. Heb van een collega al een tut kado gekregen, lief hé :)
lotjen
29 September 2008, 15:27
En nog eentje!!!!
Proficiat zeg,die tweede ronde is toch een goeie blijkbaar é! ;)
Amai,wat een goed nieuws vandaag!!!!
Veel liefs Lotte
Avellana
29 September 2008, 15:43
dikke proficiat Mrs. O!!
hou ons op de hoogte!
groetjes
Evelien
mini
29 September 2008, 16:32
Een dikke proficiat Mrs. O!!!
We zijn ook net bezig aan ons tweede ronde, hoop dat die even positief is ;)
Geniet van je zwangerschap en we willen een verslagske hoe je man reageert :D
Hopelijk kan die deze avond zwijgen tegen uw moeder :o
Kimmy
29 September 2008, 16:35
Heb van een collega al een tut kado gekregen, lief hé :)
heb jij dat al op je werk gezegd???
ik durf dat nog niet eigenlijk...
ik twijfel zelfs of ik het al aan mijn ouders ga zeggen. Ik zou het hen graag op mijn verjaardag zeggen maar tegen dan is het nog maar 7 weken, zou dat te snel zijn?
groetjes,
Kimmy
Mrs O.
29 September 2008, 16:36
Ik heb beslist om het pas te zeggen wanneer we terugkomen van mijn ma
want idd, aangezien hij ni kan zwijgen, is het zéér risicovol om het ervoor te zeggen...
Het ga moeilijk zijn om nog 4uur te zwijgen, maar ja..
Morgen breng ik verslag uit he ladies !!!
sunshine
29 September 2008, 17:08
Amai Mrs. O, jij hebt wel heel veel geduld, ik zou dat niet kunnen wegsteken, mijn vriend zou direct zien dat er iets is :-).
Veel succes vanavond met het zwijgen, en geniet van het vertellen aan je man :-).
lady bug
29 September 2008, 17:42
proficiat Mrs. O
het is hier een echte babyboom aan het worden :)
ka80
29 September 2008, 20:10
Proficiat Mrs O!!!
Kimmy, je hoeft het nog niet meteen tegen je werkgever te zeggen hoor! Er kan tenslotte nog vanalles fout lopen en dan wil ik niet de pessimist uithangen maar 1 vrouw op 3 heeft een miskraam. Waarschijnlijk verloopt alles goed maar ik zou zowieso wachten tot week 13 = 3 maanden, dan ben je (bijna) zeker dat alles goed gaat. Ik ben 14 weken ver en heb nog geen woord gelost over mijn zwangerschap op mijn werk. Ik ga het pas in week 15 of 16 zeggen.
Veel geluk allemaal en inderdaad, het is een echte babyboom! Niet alleen op dit forum maar bij mijn vrienden ook.
xx
ka
kingka
29 September 2008, 21:17
Proficiat Mrs. O, je echtgenoot zal zeker in de wolken zijn :)
lotjen
29 September 2008, 21:26
Hey ka,
ik wil juist even je die cijfers van miskramen tegenspreken,gewoon maar om een slecht gevoel te vermijden,want 1 op 3 klinkt massaal veel é.
Ik wil je niet verbeteren,maar via mijn werk kom ik wel aan iets juistere cijfers...
De kans op een miskraam is (bij benadering) 1 op 7,maar veel van die miskramen doen zich al voor,voor het voorbij gaan van de 4 weken,een slechte innesteling of een zeer zwak eitje,na de 4 weken is die kans 1 op 10.
Maar ik moet je dan wel gelijk geven dat je jezelf moet beschermen tegen het feit dat je in een echt zwart gat valt wanneer er zich toch een miskraam zou voordoen...
Verzorg jullie zelf ook goed é,enik zal eens aan jullie allemaal denken als ik 's morgens mezelf moet dwingen om x binnen te krijgen in mn misselijk lijf,en weten dak zeker niet alleen ben!!! :D
Veel liefs Lotte
Kimmy
29 September 2008, 22:03
Ok, 1 op 10 is iets dragelijker. Ik voel mij al iets minder verlamd van angst... En ik veronderstel dat zo'n angst ook niet al te bevorderlijk is voor de groei van het kleintje, hé.
Ik probeer met de voetjes op de grond te blijven (binnen 2 uur mag ik bellen naar het labo, normaal kan de avond niet lang genoeg duren maar nu KRUIPT het echt voorbij :)).
Groetjes,
Kimmy
ka80
29 September 2008, 22:36
Hey! Ik heb het cijfer van een Franse vriend wiens vrouw een miskraam gehad heeft, die zij me dat hun gyneacologe gezegd had dat er 30% vrouwen een miskraam hebben. Nu moet ik wel zeggen dat ik uw berekening eigenlijk logischer en veel aangenamer vind Lotjen! bedankt voor de rechtzetting. Het zou kunnen dat er meer miskramen plaatsvinden in Frankrijk dan in België maar dat zou me raar lijken. Ik ben eigenlijk echt opgelucht door wat je geschreven hebt! Dat geeft wat meer hoop aan iedereen he!!
groetjes
ka
snoezel
29 September 2008, 23:04
waauw zeg,
proficiat!!!
niet teveel aan een miskraam denken.
oké die kans bestaat altijd maar je bent nu zwanger en daar moet je van genieten!
t is allemaal zo snel gedaan...
Mrs O.
30 September 2008, 11:03
hello everybody !!
Even een verslagje zoals beloofd van hoe het gisteren is gegaan met de husband.
Ik had dus net voor we nr mijn ma gingen de test samen met een tut met 'papa is the best' op zijn nachtkastje klaargelegd
Bij ons ma kon het niet snel genoeg gaan, bijna niks gegeten, want het was rosbief (rood vlees ALARM), en er met een smoesje proberen vanaf te komen LOL :)
Toen we thuiskwamen ging hij meteen nr de slaapkamerom iets weg te leggen en toen vertelde ik dat er een surprise voor hem lag..
Ik hoorde hem lachen, hij vond de tut keigrappig... Ineens zie ik hem den test vastpakken: Honey, what is this? is this a pregnancy test? 2 stripes... hmmmm, that means ur pregnant WHAAAAAAAAAAAAAAAAA
Dus het duurde effe eer hij het doorhad zenne :) Maar hij was dolgelukkig...
Heel den avond hoorde ik hem mompelen: I am a daddy now... Oh my god, I am a daddy... LOL
Vanmorgen vroeg ik of hij goed geslapen had, en dit was het antwoord: I couldnt sleep honey, i have to prepare myself so I become a good father... Ni te doen...
Nu ja, ik denk wel dat hij over de eerste shock heen is, en heb het er met hem ook al over gehad dat er nog altijd een kans bestaat dat er iets misloopt en dan snapt hij wel...
En dit gaat ge nooit geloven: Hij wil het zeker nog 2 maand tegen niemand zeggen: Ik zou zeggen, gokkers onder jullie, iemand een pronostiek hoe lang hij het volhoudt??? hihi...
hugs
Annelies
mini
30 September 2008, 11:40
Ineens zie ik hem den test vastpakken: Honey, what is this? is this a pregnancy test? 2 stripes... hmmmm, that means ur pregnant WHAAAAAAAAAAAAAAAAA
Dus het duurde effe eer hij het doorhad zenne Maar hij was dolgelukkig...
Heel den avond hoorde ik hem mompelen: I am a daddy now... Oh my god, I am a daddy... LOL
Vanmorgen vroeg ik of hij goed geslapen had, en dit was het antwoord: I couldnt sleep honey, i have to prepare myself so I become a good father... Ni te doen...
Dat had'k nu eens willen zien sé :D
Gewoon schitterend hoe hij reageert op jou zwangerschap!
Mijn pronostiek?! Hmmmz... ik ken hem natuurlijk niet persoonlijk, maar ergens denk ik... een goei 3 weken :P
In ieder geval, geniet maar van het zwanger-zijn tesamen mee uw ventje :)
Mrs O.
30 September 2008, 12:03
Haha idd... het was vrij hilarisch... Tim en ik hebben echt hemel en aarde moeten bewegen om samen een leven te kunnen opbouwen, en dit is echt de kers op de taart voor ons !!!
en die drie weken, das genoteerd hé mini :)
ah ja, nog vergeten te vermelden:hij heeft gisteren continu koedie koedie geluiden zitten maken tegen mijnen buik... Want jaja, dat had de halve rijstkorrel zeker knn horen he :D
taschkevdv
30 September 2008, 12:33
haha die mannen toch he :-).maar toch is het best wel schattig. mijn pronostiek is de helft van wat hij nog wilt zwijgen dus een maand :-).
groetjes
lotjen
30 September 2008, 12:50
Wat een super reactie...
Als jouw ventje een beetje op de mijne lijkt zal hij het zeker een hele dag geheim kunnen houden :)
Mijn vriend zei ook dat hij het pas begin november tegen iedereen zou zeggen,dat het nu ons kleine geheimpje zou zijn,
en 2 dagen erna kreeg ik al berichtje van onze vrienden om me proficiat te wensen met de zwangerschap...
Eigenlijk gaf mij dat niet,want ik moet eerlijk zijn mocht er iets misgaan zou ik toch de persoon zijn om mijn
hart tegen iedereen te luchten,ik zou dat niet kunnen wegstoppen. En stel dat niemand het zou weten zou ik eerst zo moeten zeggen
dat ik zwanger was,om dan pas mijn verhaal te kunnen doen,jep,ik ben zo tetterkous :D
Geniet van je zwangerschap en je super-enthousiaste man.
(ik gok trouwens op een week)
Veel liefs Lotte
Kimmy
30 September 2008, 14:38
hé! jouw man heet ook Tim? da's toevallig :), die Tims deden het goed deze maand!
ik gok trouwens - gelet op je eerdere verhaaltje - op 2 weken ;)
jij al wat bekomen trouwens? ik kan het nog niet goed geloven. Ik belde gisteren naar het labo ivm bloedtest en die meneer zei zo heel voorzichtig "u bent zwanger" (die weet natuurlijk niet of ik dat wou of niet :)), ik kon die wel door de telefoon trekken en zoenen zo blij was ik!!
ik vertel het mijn ouders op mijn verjaardag, da's nog 2,5 weken, dan is het wel nog maar bijna 8 weken maar ik vind het zo leuk om het symbolisch op die dag te zeggen... mijn zusjes en hun vriendjes zijn dan ook bij mij dus ik vertel het ze allemaal samen.
x
Mrs O.
30 September 2008, 14:58
de pronostieken worden hier genoteerd hé dames !! hihi...
@ kimmy: echtgenoot heet eigenlijk Timothy, mr Hij (en ik ook) vinden Tim leuker...
Ik ben al wat bekomen, mr mijn vreugde maakt nu wat plaats voor ongerustheid en o zo veel vragen....
Ik heb nog geen bloedtest laten doen, ik moet maandag nr de gyné, dus dacht het daar te vragen... Stuurt de huisarts dat door nr de gyné???
Wij gn wachten met het aan mijn mama te vertellen. heb eerlijk gezegd een beetje schrik voor haar eerste reactie... Ze is gek van baby's (is kinderverzorgster geweest heel haar leven - best wel handig voor mij !!!) maar ze is van het idee dat we beter nog wat konden wachten, aangezien Tim aan een opleiding bij VDAB bezig is die toch nog wel een tijdje duurt... Maar ja, onze rijstkorrel is er sneller dan verwacht en we zijn zo gelukkig... ze zal wel meteen bijdraaien den ik :)
Hoe voel jij je? heb je veel last? Ik heb alleen een maag die beetje vies doet en krampen (zo precies maandstondenpijn) mr voor de rest alles ok... Ben ook wel moe, mr heb vannacht zo slecht geslapen door krampen en blijdschap, dus ik denk dat het daarvan is...
Hoe gaat jouw partner ermee om? hebben jullie de test samen gedaan??? wat was de reactie?
Kimmy
30 September 2008, 15:18
hey Mrs. O.,
bij ons staan huisarts en gyné in contact via een boekje dat ze met mij meegeven voor elkaar en dan ga ik maand naar dokter, maand naar gyné.
er is denk ik nooit een juiste tijd om eraan te beginnen, hoor. Als het niet die opleiding van de VDAB was, was het wel zijn eerste job, ...
Ik voel mij vreemd. Ik heb ook enorme last van krampen die heel erg in de buurt komen van ongesteldheidspijn, ik ben erg moe (maar dat kan ook zijn van de spanning van vannacht) en ik kan aan niets anders denken! Daarenboven doen mijn tepels erg veel pijn, die zijn precies de hele tijd stijf. Zelfs niet-zwanger zijn die heel gevoelig, nu dus geen pretje maar ik neem het er heeeeel graag bij :).
Ik denk dat ik het pas ga laten doordringen als de drie eerste maanden voorbij zijn of als ik een hartje hoor kloppen (vanaf wnn is da??)
Spannend allemaal...
x
Kimmy
Mrs O.
30 September 2008, 15:28
Awel we hebben ongeveer tzelfde he :-)
Da hartje horen kloppen is snel ze... het hartje wordt eind vd derde week (dus vijfde week officieel) gevormd , daarna zou ge het moeten knn horen zeker???
Ik ga maandag nog ni veel horen of zien vrees ik, hrmpf...
Is er hier nog iemand die zijn eerste echo al op 5 weken heeft laten doen????? zagen julie iets???
lies
30 September 2008, 15:31
6 weken en 5 dagen toen ik mijn eerste echo liet doen, en toen was er net een hartslag te horen. Vanaf zes weken, schijnt.
Mrs O.
30 September 2008, 16:18
Ah ok, dus nog efkes wachten dan... Bedankt Lies ;)
ilse85
30 September 2008, 16:55
hallo,
ik ben ondertussen 18 weken zwanger en vroeg me af of iemand weet of er in de omgeving van tongeren ergens zwangerschapscursussen gegeven worden. Waar? Wie? Wat?
laat maar iets weten.
groetjes.
rienemieke
30 September 2008, 18:33
Awel we hebben ongeveer tzelfde he :-)
Da hartje horen kloppen is snel ze... het hartje wordt eind vd derde week (dus vijfde week officieel) gevormd , daarna zou ge het moeten knn horen zeker???
Ik ga maandag nog ni veel horen of zien vrees ik, hrmpf...
Is er hier nog iemand die zijn eerste echo al op 5 weken heeft laten doen????? zagen julie iets???
ik ben op 5 weken geweest en ik zag enkel een vruchtzakje, ik was eerst teleurgesteld maar volgens de gyn was dit heel normaal omdat het nog heel vroeg is
ik mocht dan 4 lange weken later terug komen en dan zag ik al een echt mensje echt geweldig!
vanaf 6 weken zie je een hartje kloppen van 6weken en paar dagenkan je het horen als je gyn een modern apparaat heeft!
veel succes
en die krampen das heel normaal!
Kimmy
3 October 2008, 10:03
De kans op een miskraam is (bij benadering) 1 op 7,maar veel van die miskramen doen zich al voor,voor het voorbij gaan van de 4 weken,een slechte innesteling of een zeer zwak eitje,na de 4 weken is die kans 1 op 10.
Hey Lotte,
Mijn huisarts zei gisteren dat er nog 1 op 5 kans is op een miskraam tot 12e week?? Hoe kom jij aan jouw cijfers want die van jou stellen mij wel meer gerust...
Verder nog een vraagje aan iedereen: bij mij zei de huisarts dat ik pas na 12 weken naar de gyné moet en dat echo's maar 3 keer nodig zijn, één in elk trimester maar ik lees dat Rienemieke al aan de 12e echo of zo zit?? Volgens de huisarts moet ik tussen nu (5 weken) en eerste echo (12 weken) niets doen: geen dokter, geen gyné, gewoon gezond leven.
Nog iemand die gewoon om de maand naar gyné of huisarts gaat en pas na 12 weken echo liet doen?
@ Mrs. O.: heb jij het al tegen veel mensen verteld? Je mama? hoe is het verder met je? Ik heb zooooveel pijn aan mijn tepels, niet te doen :), maar ik neem het er supergraag bij, hoor. Ben jij ook beetje bang ergens toch? Voor miskraam, voor hoe het zal uitdraaien als de baby er is, ...
Groetjes,
Kimmy
snoezel
3 October 2008, 10:17
hey kimmy,
je kan kiezen of je je laat opvolgen bij de huisarts of de gyne.
ik heb voor de gyne gekozen.
nu zijn er in belgië maar drie echo's terugbetaald maar mijn gyne heeft er altijd eentje genomen en rekent er dan drie aan :)
veel hangt af van je gyne. de eerste die ik belde daar mocht ik pas op twaalf weken langs. heb dan toch een andere gebeld en daar mocht ik op zeven weken langs gaan...
dus in principe zijn drie echo's genoeg maar ik had er liever meer :D
xjes snoezel
lady bug
3 October 2008, 10:31
voor zover ik er nog iets van weet moet ik toch ook om de 4 weken en gaat mijn gyne elke keer een echo nemen. maar liever zo dan maar 3 keer iets te kunnen zien. dat het maar snel maandag avond is.
Mrs O.
3 October 2008, 10:46
Hey kimmy
Ik heb het nog mr tegen 4 mensen verteld: een vriendin uit Engeland, een vriendin die mij net belde toen ik getest had en die zelf zwanger is (ze wist dat we aan het proberen waren) en mijn 2 collega's hé, die mij aangespoord hebben tot testen. stond hier in den buro te springen en te doen, en dan moest ik weer gin zitten en kalm blijven want afspraak van 14u was er :)
Voor mijn mama ga ik wachten tot op 8 weken zeker... Ben een beetje bang van haar eerste reactie want zij wilde dat we nog wachtten, en heb nu echt geen zin in negative vibes :)
Ik heb gisteren nr mijn gyné gebeld, een chance, want blijkbaar neemt die zelf geen bloed af... Ik moet maandag al gaan, dus heb gisteren in allerijl nr mijn huisarts gebeld, ik mag straks om 17u bloed gn laten trekken en ze gaat de resultaten dan laten doorsturen nr mijn gyné, die die dan zeker heeft tegen maandag 11u of zo...
Met mij alles goed, overdag heb ik amper last, buiten een beetje een voze maag en weinig zin in eten, maar 's avonds laat en 'snachts heb ik nog altijd last van krampen... mijn borsten doen beetje pijn, mr ni erg... Ben op zich ook nog mr 5 dagen overtijd hé... Tis nog heel pril he :)
Heb ondertussen al 3 zwangerschapstesten gedaan (stom ik weet het) mr omdat ik geen symptomen heb begin ik telkens weer te twijfelen... Mr elke keer toont de test na enkele seconden al 2 dikke vette streepkes, dus het is wel juist denk ik LOL
Ik ga wel proberen om toch elke maand of om de 6 weken nr mijn gyné te gaan, als hij daar akkoord mee is... al mijn vriendinnen die kindjes hebben gingen bijna maandelijks denk ik...En idd, ze betalen mr 3 echo's terug, mr foert ze, ik betaal wel volle pot vr de rest...
En ja, voor een miskraam, het spookt natuurlijk wel soms door mijn hoofd, maar ik probeer er niet té veel aan te denken... Als je teveel negatief denkt heeft dit volgens mij ook gevolg op je lichaam en dan... mneen, ik hou er rekening mee dat het kan gebeuren, en als het zo is, is het het teken dat het zo moest zijn, dat het geen goed vruchtje was...
Maar ik hoop natuurlijk van niet !!! Ga maandag wel stress hebben hoor als ik nr gyné moet... hehe...
Mijn grootste zorgen gn zijn vr hoe het gaat zijn als de baby er is, mr zijn louter financiële zorgen... Ik heb wel een goede job , maar mijn man gt nu nog nr school, en zal pas aan het werk zijn rond de periode dat de baby er komt... Ook huren we nu een vrij klein appartement (verdiep van een herenhuis) met 1 slaapkamer, dus als toto (swahili woord vr kind- jaja we hebben een codenaam - is niet echte naam hoor) nog klein is knn we er op gemak leven mr eens hij-zij kruipt moeten we op zoek nr iets groters..
We hadden nooit gedacht dat ik zo snel zwanger ging zijn, mr het is nu zo en we zijn zooooooo gelukkig, dat we er echt niet tegenop zien om dingen op te geven zodat ons kindje alles zal knn hebben... eens Tim werkt zijn de problemen toch van de baan dus... het zullen enkel de eerste maanden zijn die wat gn spannen. Heb het geluk dat ik aan veel dingen gratis of goedkoop kan geraken zoals een bedje, relax, enz... dus dat zijn ook al kosten gespaard he...
Mentaal zijn we klaar, Tim is 31 en superzot van kinderen, ik 28 en loop al jaren met mega moedergevoelens rond die ik dan uitwerk op baby's van vrienden (lol).
Nu kan ik gewoon niet wachten tot maandag !!!! spannend...
greetz
Annelies
Mrs O.
3 October 2008, 10:48
amai ik had veel te vertellen HAHAHA
lies
3 October 2008, 11:07
Hey Lotte,
Mijn huisarts zei gisteren dat er nog 1 op 5 kans is op een miskraam tot 12e week?? Hoe kom jij aan jouw cijfers want die van jou stellen mij wel meer gerust...
Veel hangt af van je leeftijd, Kimmy. Ik ben 31 en bij mij is de kans inderdaad -- zoals je huisarts zegt -- 1 op 5, van de vastgestelde zwangerschappen. En op je 35ste is de kans bv al 1/3, vanaf 38 1/2.
Het gemiddelde is 1/10, zoals Lotje zegt.
Dat minder echo's nemen enzo, en het begeleiden door de huisarts, is denk ik een beetje het Hollands systeem: daar is het 3 echo's en al de rest zijn pret-echo's en daar moet je voor betalen. In Nederland ga je ook pas bij een gynae als er iets fout loopt: anders is het de vroedrouw die je opvolgt.
De standaard in belgie bij de gynae is: om de maand, vanaf acht maand om de twee weken en op het eind wekelijks. En altijd een echo. Hoe het zit met teruggave weet ik niet, misschien vragen aan uw gynae?
Kimmy
3 October 2008, 12:28
aaaa, ik had niet door dat die dokter dat zei omdat het maar drie keer wordt terugbetaald!
ik ga uiteraard liever vaker een echo laten nemen, zelfs als dat geld kost :).
Ik heb er wel geen probleem mee om eerst toch de 12 weken af te wachten vooraleer ik de eerste keer naar de gyné ga. Ik wil dat hij dan kan zeggen: "het is er nog, het ziet er goed uit", ervoor kan hij toch nog niet veel zeggen, é, en als ik het al gezien heb geraak ik er vast teveel aan gehecht en doet het eens zo pijn als het nog zou mislukken...
aftellen naar half november dus!
groetjes en bedankt iedereen voor jullie antwoord!!
Groetjes,
Kimmy
Kimmy
3 October 2008, 12:33
Nu kan ik gewoon niet wachten tot maandag !!!! spannend...
amai, dat gaat nog lang duren voor je :)
je gaat nog willen dat je weekend snel voorbij is ;)
bedankt voor je lange antwoord, mrs. O. en ongelooflijk veel succes met toto, ons codewoord is "babybeer" maar dat van jullie is wel een moeilijkere code om te kraken!
ik vergat trouwens nog te antwoorden op je vraag hoe mijn Tim reageerde... Hij stond naast mij en was net als ik overrompeld, we hebben herhaaldelijk gekeken naar die test zo van "is die nu echt?" en daarna hebben we zalige knuffel gegeven en heb ik beetje gehuild en had hij het ook moeilijk, de stoere papabeer!!
liefs,
Kimmy
mini
3 October 2008, 13:05
ik zou toch ook wel meer dan drie echo's willen! :o
Kan mij niet schelen dat de rest niet terugbetaald wordt! foert é! :D
Ma soit, hier eerst zwanger geraken ;)
Btw: ons code-woord is "mini" :D Ma iedereen denkt hier, als we over "mini" bezig zijn, dat het over de auto gaat :D
Ik verzamel er namelijk miniatuurkes van ;) (kleine 40-tal die in de living staat :rolleyes:)
lotjen
3 October 2008, 13:25
Aloha iedereen,
Je vraag is dus al beantwoord Kimmy,het hangt dus veel af van de leeftijd(boven de 45 is de kans zelfs 1/2,klinkt vreselijk é).
Ik werk als administratief bediende in een ziekenhuis,en ik zit elke maand ongeveer 4 dagen aan het onthaal van onze afdeling gynaecologie,vandaar dat ik nu en dan wel iets opvang ivm die cijfers enzo.
Vandaar dat ik je misschien ook een beetje kan helpen als het gaat om wanneer je best naar je gyne gaat. Bij ons is de standaard dat
we mensen voor de eerste keer laten komen op +/- 8 weken bij een zwangerschap. En dan aan 11 à 12 weken terug voor de eerste
volledige( en terugbetaalde) echo,waarbij de nekplooimeting enz. gedaan wordt. Het is dus zeker niet nodig om nog een dikke maand je kas op te vreten,je spreekt dit best af met je gyne,een telefoontje voor een inlichting kan geen kwaad é! Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik nu nog bij na een maand zou moeten wachten om te weten of alles in orde is. De dokters hier doen ook elke (maandelijkse) afspraak een korte oppervlakkige echo voor de vitale functies te controleren,en dit kost dan 54,5 €!
Hopelijk heb je hier iets aan en succes iedereen!!
Veel liefs Lotte
rienemieke
3 October 2008, 14:44
amai dure dokters bij jullie hoor!
je krijgt inderdaad maar 3 echo's volledig terugbetaald door de mutualiteit maar als je een lieve en toffe gyn hebt doet hij wel elke keer een echo en rekent hij die niet aan, das gelijk bij mij!
als ik een echo terug betaald krijg moet ik 45 euro betalen aan de gyn dus 3 keer gedurende zwangerschap en anders betaal ik gewoon visite en betaal ik dan 25 euro en dit breng je ook gewoon bij de mut binnen en je trektook terug hé!
kheb normaal 14 echo's gehad als ik mijn zwangerschap uitdraag!
dus 3 keer 45 euro en dan nog is 11 keer 25 euro dus in totaal gaat dat mij zo'n 410 euro kosten maar je trekt wel heel veel terug hoor!
knuf dorien
snoezel
3 October 2008, 16:14
bij mij was het juist hetzelfde als bij rienemieke!
lotjen
3 October 2008, 19:41
Amai, ja als ik dat lees is het bij ons redelijk duur ja!
Maar misschien is het bij jullie een huispraktijk,ik vermoed dat het ziekenhuis er bij ons ook een graantje van moet meepikken! Schande :D
Tis maar da je weet Kimmy dat je zeker niet zo lang moet wachten als je dat zelf niet wil!
Veel liefs Lotte
rienemieke
3 October 2008, 21:02
meestal huispraktijk maar soms ook kliniek en dan is het evenveel!
dus gewoon heel duur bij jullie!
lotjen
6 October 2008, 12:29
Hellow ladies,
morgen nr de gyne,spannend! Hopelijk is alles goed,want heb indruk dat ik de laatste dagen wat minder misselijk ben,en ipv blij te zijn ben ik
direct ongerust natuurlijk,typisch!
Heb een vraagske,heeft of had er iemand hier ook last van zo'n vieze metaalsmaak in zn mond? Heb dat nog nooit gehad,en ik zuig heel
de tijd op vicks op die smaak weg te krijgen,vind dit maar een bizar kwaaltje hoor!
Succes met de nieuwe werkweek voor iedereen!
Veel liefs Lotte
Laurence
6 October 2008, 13:00
Ik had altijd een slechte smaak in mijn mond, maar ik kan het niet vergelijken met een metaalsmaak. Ik weet niet met wat ik het kan vergelijken.
Maar ik had dat dus ook. Na de bevalling was dat weg. Maar dat heb ik mijn hele zwangerschap gehad. Niet een echt leuk kwaaltje.
Nes
6 October 2008, 13:14
Ik wou al dat het morgen was, morgen kan ik mijn klein wondertje weer zien. Joepie. En ze gaan de nekplooimeting doen en testen op het syndroom van down. Weet iemand hoelang je op de uitslag daarvan moet wachten?
rienemieke
6 October 2008, 14:14
Hellow ladies,
morgen nr de gyne,spannend! Hopelijk is alles goed,want heb indruk dat ik de laatste dagen wat minder misselijk ben,en ipv blij te zijn ben ik
direct ongerust natuurlijk,typisch!
Heb een vraagske,heeft of had er iemand hier ook last van zo'n vieze metaalsmaak in zn mond? Heb dat nog nooit gehad,en ik zuig heel
de tijd op vicks op die smaak weg te krijgen,vind dit maar een bizar kwaaltje hoor!
Succes met de nieuwe werkweek voor iedereen!
Veel liefs Lotte
dat is een van de zovele zwangerschapskwaaltjes! jammer genoeg gaat datni zo snel weg!
ik heb daar last van gehad van week 12 tot week 25! en daarna ist over gegaan!
rienemieke
6 October 2008, 14:15
Ik wou al dat het morgen was, morgen kan ik mijn klein wondertje weer zien. Joepie. En ze gaan de nekplooimeting doen en testen op het syndroom van down. Weet iemand hoelang je op de uitslag daarvan moet wachten?
ik heb op mijn uitslag moeten wachten tot het volgende bezoek aan de gyn maar als er een verhoogd risico was of hij was ni goed ging hij mij bellen de week die erop volgde
maar dat is bij iedereen verschillend hoor
Mrs O.
6 October 2008, 15:17
hello iedereen
Net terug van de gyné, en ben net zoals ik al vermoedde, nog mr 5 weken ver... vrijdag bloed laten trekken en enkel nog mr HCG doorgekregen en da zou rond de 4000 liggen, denk wel dat da ok is na 21d?
Vruchtzakje gezien op echo (12.1 mm) grappig he... Mijn man was beetje ontgoocheld da er niks meer te zien was, had hem nochtans gewaarschuwd !!!
Mag binnen 2 weken teruggaan, omdat we dan al veel meer gn kunnen zien...en dan gn we pas echt knn checken of alles in orde is...
Gyné heeft wel kist ontdekt op eierstok, heb nog nooooit kisten gehad... Hij zei dat dit normaal was, komt vaker voor als je zwanger bent... Zal dan wel zeker he :)
By the way, om de prijslijst aan te vullen, ik heb 33 euro moeten betalen voor consultatie op afspraak en inwendige echo... Het normale tarief dus wel he denk ik...
Dus nu nog 17 daagjes proberen te relaxen, en dan weer meer nieuws !!
doeiiii
Annelies
Mrs O.
6 October 2008, 19:43
@ Mrs. O.: heb jij het al tegen veel mensen verteld? Je mama? hoe is het verder met je? Ik heb zooooveel pijn aan mijn tepels, niet te doen :), maar ik neem het er supergraag bij, hoor. Ben jij ook beetje bang ergens toch? Voor miskraam, voor hoe het zal uitdraaien als de baby er is, ...
Groetjes,
Kimmy
hey kimmy
kon mij vant weekend niet meer houden en heb het aan mijn mama verteld toen ze bij ons op bezoek was... ik had echt het gevoeldat ik tegen haar aan het liegen was (ni echt zo weet het wel) en voelde mij rotslecht...
Nu haar reactie was niet meteen de meest positieve... Ze is wel blij mr maakt zich tegelijk ook zorgen (jullie wonen te klein, financiele gevolgen,...)... Dus ja, er is hier niet gehuild of gezoend of... twas eerder koeltjes
Nu zijn we 2 dagen verder en ze is al helemaal bijgedraaid... Ze belt om te vragen hoe ik mij voel, hoe het bij gyné was, vraagt naar namen,...
EN ze heeft toegezegd om onze kleine toto bij te houden als ik terug moet gaan werken... Dus we hebben geen extra kosten voor creche of onthaalmoeder, YES !!!
Ze is wel zeer rechtuit en heeft me er al meerdere keren op gewezen dat het nog altijd kan mislopen, wat ik ook wel weet mr het is niet leuk als ze er telkens over begint..
Ik denk dat ze dit doet omdat ze zelf 5 miskramen heeft gehad en mr al te goed weet hoe pijnlijk dit is. IK hu er rekening mee mr focus er mij niet op, want dat is ook voor niks goed...
en, alles goed met jou? veel last? Ik ben 's nachts soms mottig en heb af en toe zware krampen, mr voor de rest alles a-ok :) Beetje moe vandaag, ga vroeg gn slapen denk ik...
Kimmy
7 October 2008, 11:17
Nu zijn we 2 dagen verder en ze is al helemaal bijgedraaid... Ze belt om te vragen hoe ik mij voel, hoe het bij gyné was, vraagt naar namen,...
EN ze heeft toegezegd om onze kleine toto bij te houden als ik terug moet gaan werken... Dus we hebben geen extra kosten voor creche of onthaalmoeder, YES !!!
...
en, alles goed met jou? veel last? Ik ben 's nachts soms mottig en heb af en toe zware krampen, mr voor de rest alles a-ok :) Beetje moe vandaag, ga vroeg gn slapen denk ik...
Dag Mrs. O.!
Goed dat je het verteld hebt aan je mama én dat ze is bijgedraaid. Ik vertel het aan mijn ouders en zussen volgende week zaterdag, op mijn verjaardag... Aangezien mijn mama 100 km verder woont zal ik wel geen beroep kunnen doen op haar om babybeer bij te houden maar we passen er wel een mouw aan.
Maak je niet teveel zorgen over financiën of te kleine behuizing: jullie zorgen er wel voor dat het lukt!!
Met mij gaat verder alles goed! Ik vind het alleen vreselijk om te moeten zwijgen (ik ben normaal nogal een flapuit die niet al te goed geheimpjes kan bewaren). Ook heb ik 's nachts altijd ongelooflijke buikkrampen waar ik effe doormoet en waar geen comfortabele houding voor is om het te doen verminderen... En mijn ergste kwaaltje zijn mijn tepels: man, man, man, dat doet pijn, die zijn constant heel erg stijf en dat doet geen deugd!
Ik tel af naar 28 oktober: eerste gyné-bezoekje! Blijkbaar moet er dan bloed getrokken worden (9 weken) maar ik weet niet of ze dan ook een echo gaan doen... Waarschijnlijk wel als ik dat zou willen maar mijn man kan niet mee die dag dus ik denk dat ik dan liever ook zelf nog geen echo wil, wil ons kindje voor het eerst samen kunnen bewonderen.
Wat je mama zei, over miskramen, tja, da's waar maar je kan er moeilijk de hele tijd aan denken, é. Je moet positief denken (als er 1 op 5 miskraam heeft, hebben 4 op 5 dat niet!!). Neemt wel niet weg dat ik uitkijk naar de 12e week om iets meer zekerheid te hebben. Wij zijn van plan het dan tegen onze vrienden en zo te vertellen, jullie ook, of vroeger al?
Ik vind het eten wel moeilijker dan gedacht om dat te doen zonder dat het opvalt. En het drinken zeker, mensen zijn gewoon dat ik wel graag eens een glaasje wijn drink en hoewel ik het totaaaal niet erg vind om dat te laten, kijken anderen er wel van op. Ik zeg gewoon dat ik op dieet ben, dat zijn ze wel gewoon van mij ;).
Wanneer worden onze buikjes eigenlijk ronder, is dat pas na 12 weken, ik verlang daar zo naar eigenlijk!!
Alle, nog beetje werken.
Groetjes aan iedereen,
Kimmy
Mrs O.
7 October 2008, 11:44
hoi kimmy
ik heb het ook echt moeilijk om te zwijgen... pfff... wil het zo lang mogelijk volhouden, mr heb toch al enkele mensen in vertrouwen genomen...Maar nu hebben we er 'ne stop' opgezet en gn we zo lang mogelijk proberen te zwijgen..
Ik ben normale 'nen drinker', helemaal ni vies van alcohol en e sigaretje, en ineens niks meer, mensen zijn ook ni stom he... Volgend weekend gn we met een ander koppel nr de ardennen, en die hebben een al dochtertje van 4 maanden dus weten mr al te goe hoe een net-zwangere vrouw doet... Van vrijdag tot zondag met keigoei vrienden en geen enkel glas wijn, die gaan da zo hard doorhebben... pffffffffff en dan ondertussen nog is polsen of de tomaten wel goe gewassen geweest zijn... DUHUH... Kan voor de alcohol ook wel het dieet- excuus gebruiken, ben om de maand wel is op dieet, mr voor die gewassen tomaten gt da ni pakken hé...
ik kijk ook uit nr de 12 weken, echt... Ben van mijn eigen een beetje een stresskip dus denk dat ik altijd wel een beetje nerveus zal blijven, tot ik tot in mijn armen heb...
Binnen 17 daagjes hebben we terug een echo, joepieeeee.... dan gn we veel meer knn zien, ben benieuwd !!!
Ik heb 'snachts ook zoveel buikpijn, lig soms echt te krioelen in mijn bed omdat ik op geen enkele manier comfortabel lig... ik hoop dat dit snel overgaat, dan ben ik liever mottig, echt waar... (alé da zeg ik nu...)
Spijtig dat je man niet mee kan nr de gyné de eerste keer... amai dat jij je nieuwsgierigheid zo gt kunnen bedwingen... chic !!!
En die buikjes die ronder worden, de mijne is al e wa rondekes van z'ijn eigen, dus ik ga het lang knn verstoppen hihi...
De gyné heeft mij gezegd dat ik moet opletten dat ik niet te veel aankom nu de eerste maanden, want heb zoiezo al overgewicht en anders zou het na mijn zwangerschap de spuigaten uitlopen..; Gelukkig wordt het kouder en kan ik veel soep eten ipv te snoepen...
have a nice working day...
Kimmy
7 October 2008, 12:29
Hey Mrs. O.,
Ben je volledig gestopt met roken? Ik vind het erg moeilijk maar het moet, é. Ik wil ook als het kindje geboren is absoluut niet opnieuw beginnen, vieze gewoonte :).
Op het weekend kan je gewoon zorgen dat je zelf in de keuken staat, é, om erop toe te zien dat alles goed gewassen wordt en zo.
Ik eet normaal supergraag vlees maar dan wel altijd nog goed rood vanbinnen, ik ben dus noodgedwongen overgeschakeld op vis en kip en zo want doorbakken vlees, bah, da's geen vlees :). Ik vermoed dat ik nog ga vermageren in het begin: geen alcohol, geen vlees, 's middags altijd soepjes, ...
Ach, jij hebt da ook, die buikpijn 's nachts! Ik hoop dat dat iets tijdelijk is want ik schiet altijd in paniek.
Voor jou ook fijne werkdag toegewenst!
groetjes,
Kimmy
Mrs O.
7 October 2008, 12:43
Idd, ik kan zelf koken... en de vrouw vh koppel is vegetariër dus voor rood rood vlees moet ik al niet vrezen :)
Het stoppen met roken stoort me echt niet, rook nochtans al van mijn 14de en was nog nooit gestopt... Mr ja, toto komt voor alles he :)
Moest ik nu nog drinken zou ik het moeilijker hebben met roken, want alcohol geeft altijd zin in een sigaretje he...
Ik had net een jongen met zijn moeder aan mijn bureau (ik begeleid laaggeschoolde jongeren die werkzoekend zijn) en die mama rook zo onfris (ik blijf vriendelijk), gemengd met fletse haarlakgeur... Ik ging hier slecht aan mijn bureau, echt waar... Heb ze enkele vacatures meegeven en ze een afspraak gegeven vr volgende week. Ni mooi ik weet het, maar ging hier anders echt ziek worden...
Ik begin zo gevoelig te worden aan geurtjes he, bah... Ook als mijne man een sigaret is gn roken (buiten op het terras WHAHAHAHA) en hij komt in mijn buurt vind ik het echt yakkie... Dus nu moet diejen arme jongen elke keer zijn tandjes gn poetsen LOL...
groetjes
Annelies
snoezel
7 October 2008, 15:08
ik had dat met lege koffie tassen.
op den bureau mochten ze die nog zo goed wegsteken ik vond ze altijd :D
en rode wijn, nog zoiets vreselijk.
vorige week had ik dat terug! stel je voor
t zal wel toevallig geweest zijn zeker!
lotjen
7 October 2008, 18:03
Hellow Ladies,
vandaag mn eerste echo gehad! Ik zat echt te bibberen op mn stoel in de wachtzaal bij de gyne,en mijn vriend vroeg me heel de tijd of ik mss een beetje zenuwachtig was,waarop ik heel stoer en heel bibberig antwoorde,maar neen (busted) :)
Gelukkig moest ik maar een 10 min wachten,dat zal waarschijnlijk een record geweest zijn!
Mijn gyne was super vriendelijk,allemaal vraagjes stellen enzo. Hij vroeg ook naar mijn gewicht,waarop ik mn normaal gewicht+1kg gaf,
ik weet het,je mag niet liegen,maar ik had nu echt nog geen zin in een preek,mn vriend zat zo raar naar mij te kijken,maar een liefdevolle kneep in zn bil bracht de boodschap wel over! Sinds mijn stoppen met roken zijn er nu eenmaal een paar kilootjes blijven plakken...
En dan de echo,vond ik eerlijk gezegd een beetje een teleurstelling,oké ja, ik zag wel zo een hartje kloppen,maar ik had mss al iets meer gehoopt te zien. Ben een weekje minder ver dan gedacht( en dat is echt vreemd want de week na mn eisprong had mn vriend de nacht en is er van "baby'tje maken" niet veel in huis gekomen,dus ik weet niet hoe ik dat gefikst heb!
Enfin,20 mei verwachten we ons kleintje! Ik hoop dat alles nu goed blijft gaan,want ik vond dat vlekje dat ik op de echo heb gezien zo'n kwetsbaar hoopje uitzien,aandoenlijk!
Heb trouwens nog een vraagje,ik ben super blij dat ik zwanger ben,maar ik ben eigenlijk nog echt niet gehecht aan dat kleintje,alé, ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan,en ga zo blij zijn als het er is,maar ik vind mezelf nu al een slecht mama omdat ik er nog niet zo'n sterk moedergevoel bij dat vlekje heb...
Ga nog een keer naar de echo gaan kijken!
Veel liefs Lotte
lady bug
8 October 2008, 09:45
hey lotjen
het is wel even wennen aan het idee dat je zwanger bent. ik heb nu mijn tweede echo achter de rug en daar zie je al veel meer hoor. en dat je niet zo ver ben als je dacht kan nog veranderen hoor. de eerste keer was ik maar 8 weken en 1 dag zwanger volgens de afmetingen. ik zou toen 8 weken en 5 dagen ver moeten geweest zijn. en maandag was ik plots 12 weken en 4 dagen zwanger. terwijl het dan 12 weken en 1 dag zou moeten geweest zijn vermits ik de eerste keer ook op een maandag ben geweest.
en een slechte moeder ben je zeker niet. je weet wel dat er iets is, maar je voelt het nog niet hé. ik ben heel blij dat ik zwanger ben, maar toch zijn er momenten dat ik het nog steeds niet kan geloven. de dag dat ik onze ukiepuk voel, dan weet ik het zeker. :)
groetjes
Lady Bug
Kimmy
8 October 2008, 10:03
Heb trouwens nog een vraagje,ik ben super blij dat ik zwanger ben,maar ik ben eigenlijk nog echt niet gehecht aan dat kleintje,alé, ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan,en ga zo blij zijn als het er is,maar ik vind mezelf nu al een slecht mama omdat ik er nog niet zo'n sterk moedergevoel bij dat vlekje heb...
Dag Lotjen,
Ik denk dat dit normaal is? Vooral als je nog nooit mama bent geworden?
Ik voel bezorgdheid en zo maar echt gehecht ben ik ook niet, ook een beetje bewust denk ik. Ik vermoed dat dat bij mij pas komt na de eerste echo...
Niet mee inzitten, iedereen ervaart dit anders en je wordt pas écht mama als het er eenmaal is, é, en dan ben je vast een hele goeie mama!
Groetjes,
Kimmy
ka80
8 October 2008, 14:46
Hey Lotjen, ik ook niet hoor!! Mijn echo's zijn voor mij maar gewone foto's en die doen mij niet echt veel. Maak je maar geen zorgen, wanneer je kindje geboren is zal het wel anders zijn! Dit wil niet zeggen dat je geen goede mama bent he. Het enige wat je nu kan doen om te tonen dat je een goede mama bent is niet drinken, niet roken en gezond eten en wat de link met de foetus betreft,... dat komt wel, wanneer hij/zij begint te bewegen misschien?
groetjes
Nes
8 October 2008, 22:29
Nekplooimeting achter de rug, op de echo was alles heel goed, voor haar eigenlijk al 80% zekerheid dat het ok is maar toch nog de uitslag van het bloedonderzoek afwachten voor de zekerheid. Amai, deed wel even pijn, mijn kleine spruit lag niet goed en wou hem niet laten zien met het gevolg dat ze zo liggen koteren heeft (weet niet hoe anders uitleggen). Amai zeg, der waten al armpjes met handjes en voetjes. Zo leuk om te zien. Hij is nu 5cm groot van hoofd naar poep. Ze wou een 3D proberen maar spijtig genoeg liggen mijn darmen nog in de weg. :( Volgende week moet ik nu terug naar mijn eigen gyne om de uitslagen van het bloedonderzoek te bekijken.
Voor de rest heb ik een band met mijn kleintje vanaf ik die bloedingen kreeg, ik had zo een schrik om die te verliezen en daardoor is de band ook wel hechter geworden. En in het begin had ik wel een paar weken tijd nodig om te beseffen dat ik zwanger was. En mijn buikje is wel al aangekomen.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.