Volledige versie bekijken : Eben
joke
18 February 2010, 22:52
Whoehoe; hebt net een smsje van ons Liesje gekregen! Ze is vandaag bevallen van een zoontje Eben! Hij is 52 cm groot en weegt 3, 360 kg.
Mama en baby stellen het goed.
Proficiat Liesje en nu maar genieten van je kersverse gezinnetje, hé ;)
Dikke zoen
xxx
M'tje
18 February 2010, 23:04
Super, content voor haar! Heel mooie naam trouwens!
zoemeke
19 February 2010, 00:07
oooh wat superleuk !!!
kleinke
19 February 2010, 00:29
proficiat met de geboorte van je zoontje liesje!
Sweetdreams1987
19 February 2010, 06:15
Super nieuws !
Het is goed vooruit gegaan sinds dinsdag dan :)
Toen was er van een geboorte nog geen sprake !
Proficiat !!!!!
wij
19 February 2010, 06:20
dikke proficiat liesje eindelijk is het dan toch gelukt hé rust nu maar goed uit!
lady bug
19 February 2010, 08:31
ik had gisteren al zo een vermoeden. proficiat Liesje, mooie naam trouwens
tiger
19 February 2010, 08:34
Dikke proficiat Liesje!! Ben blij dat je niet meer te lang hebt moeten wachten. Geniet nu maar ten volle van je nieuwe gezinnetje
Coconutjah
19 February 2010, 08:50
Ooh liesje proficiat!!!!!
Je zal zo blij zijn maar ook mss een beetje triest..vind het zo erg van je oma..juist nu er zoiets mooi gebeurd is..veel sterkte daarmee meid.
Geniet maar van jullie gezinnetje en je oma zal met een glimlach van boven meekijken :)
Ben supernieuwsgierig naar je foto's en je verhaal..kan niet meer wachten!!
Trouwens de naam die jullie gekozen hebben is ook fantastisch mooi!!
En je hebt toch niet te lang meer moeten wachten é ;)
Dikke dikke knuffel aan jullie kersverse gezinnetje!!!!xxxx
Liefs coco en co!!xxxx
Maya
19 February 2010, 08:57
een hele dikke profi hoor meid!!!!!
geniet er maar goed van en je oma zal als een sterretje over Eben waken!
knuffel!
cocelinetje
19 February 2010, 09:19
Een dikke proficiat met de geboorte van je zoontje! Geniet ervan :)
snoezel
19 February 2010, 09:29
een dikke proficiat!!!
vind het een prachtige naam!
Mrs O.
19 February 2010, 09:31
fantastische naam !!!! dikke proficiat xxx
Nala'tje
19 February 2010, 09:42
dikke proficioat!! geniet van je kleine schat! hele mooie naam, nog nooit gehoord :-)
Bo
19 February 2010, 10:03
Proficiat!!!! En idd een hele mooie naam!
Geniet nu maar fijn van je gezinnetje meid
Xxx
Koke
19 February 2010, 10:15
Dikke proficiat met je zoontje!!!
nele1979
19 February 2010, 10:32
proficiat !
Laurence
19 February 2010, 11:08
dikke proficiat meid
geniet van je kleine man
taschkevdv
19 February 2010, 11:18
dikke proficiat!
boeleke2704
19 February 2010, 11:22
Een hele dikke proficiat Liesje met de geboorte van Eben!!
Saar
19 February 2010, 12:01
Een hele dikke proficiat met je zoontje!!
lizy
19 February 2010, 12:51
Een hele dikke proficia!!!
Jullie geduld werd beloond.
Een erg mooi naam.
Geniet nu maar ten volle van elkaar!
lotjen
19 February 2010, 13:04
Een dikke proficiat meid!!!
Een super naam,ik had hem wel nog nooit gehoord,maar hij klinkt echt lief en zacht in de oren,heel mooi!!!
stamperke
19 February 2010, 13:22
dikke proficiat :)
Nes
19 February 2010, 13:55
Een dikke proficiat, mooie naam, geniet ervan.
mini
19 February 2010, 14:00
Een super dikke proficiat met de geboorte van jullie kleine prins!
aline
19 February 2010, 14:16
Proficiat Liesje! Geniet van je zoontje!
rienemieke
19 February 2010, 14:53
dikke proficiat!
wat een stoere naam voor je kleine vent seg!!!!!
genieten is de boodschap!!!!
dikke zoen van Dorien en Noor xxx
lily
19 February 2010, 15:52
Proficiat met je zoontje! xxx
ilseken
19 February 2010, 17:10
Proficiat Liesje met je zoontje Eben. Zo'n prachtige naam, had hem nog nooit gehoord maar vind hem geweldig.
Geniet van je zoontje, ook al zijn het nu moeilijke momenten met het verlies ven je Oma. Weet dat ze heel fier op je zou zijn.
Dikke knuffel
Ilse en Nolan
charythepooh
19 February 2010, 19:00
proficiat liesje prachtige naam trouwens ;)
katrientje
19 February 2010, 19:05
Fantastisch! Geniet met volle teugen van dit ongelooflijk wonder!
Fieke
19 February 2010, 22:05
een dikke proficiat met je zoontje!
janneman
20 February 2010, 06:53
liesje,
dikke proficiat met je zoontje!!!hopelijk gaat alles goed!
Liesje_x
21 February 2010, 15:11
Een hele dikke proficiat liesje!! geniet nu maar met volle teugen van jullie zoontje!!!
XXX
Kimmy
22 February 2010, 11:53
een heel dikke proficiat!!!
isabelga
22 February 2010, 12:16
Proficiat met de geboorte van je zoontje!
een prachtige naam!
geniet ervan
lotje
22 February 2010, 13:40
ook van ons een hele dikke proficiat gewenst!!! geniet ervan!!
sannie
22 February 2010, 14:07
beter laat dan nooit,maar ook van mij een dikke proficiat gewenst!
geniet er maar van,en 't is idd een prachtige naam
heb hem ook nog nooit gehoord
Mientje
23 February 2010, 21:36
Proficiat met je zoontje. Ik vind het ook een hele mooie naam.
Geniet ervan!
_liesje_
24 February 2010, 22:08
Hey allemaal,
Na een bewogen dagje vandaag (met de begrafenis van men lieve Oma) toch eindelijk de tijd gevonden om ook aan jullie mijn verhaal te doen.
Na het telefoontje dat ons Oma overleden was, heb ik nog een bezoekje van men zus gekregen (niet ons Machteld, de andere). Had al een paar keer gemerkt, dat men buik raar deed, maar had het eerder die week ook al gevoeld. Gewoon gaan slapen, en dacht dat het toch weer niks zou zijn.
Om 1.30 merkte ik toch dat er iets gaande was, en tegen 3.00 had ik toch regelmatige weeën, 3.30 aangekomen op de materniteit. Monitor waren duidelijk weeën te zien, maar had maar een halve cm opening!!!!! Vroedvrouw zei dat ik mocht blijven als ik wou, maar dat het mss beter was om thuis op men gemakje de arbeid verder te zetten. Om 7.00 ventje terug wakker gemaakt, en gezegd dat het echt wel om de 5 min was. Aangekomen,8.00u 2 cm! Zo traag!
10.30, grote vrees dat alles dreigde stil te vallen, maar ons ventje heeft dan maar doorgezet, zat op 4 cm. Rond 13 u zag ik het echt niet meer zitten, geen slaap, geen eten sinds de middag ervoor, alle emoties,ik was op. epidurale is een zalige uitvinding!!! Namiddag is super verlopen, geen pijn, gewoon rustig naar de moment toeleven,heb zelfs gedut!!!! :)
Tegen 17.30 had ik eindelijk 9 cm! De laatste heeft nog op zich laten wachten, bloeddruk stond veel te laag door de epidurale. Om 18.30 eindelijk op weg naar de verloskamer. 18.45 mocht ik lichtjes "oefenen" om te persen. Blijkbaar was oefenen vrij ok... Uiteindelijk is onze Eben om 19.13 geboren, zonder gynaecoloog, want die was net te laat...
Nu gaat alles super, hij slaapt al redelijk wat door, soms 5u, soms 4 u... Het is toch zo'n schatje! Maar zeg nu zelf, welke mama zegt dat niet van haar dropje???
xxx
http://nl.picturepush.com/public/2985052
http://nl.picturepush.com/public/2985054
http://nl.picturepush.com/public/2985056
Coconutjah
24 February 2010, 22:15
Hey liesje..
Wat moet het een rollercoaster van emoties voor jullie geweest zijn allemaal...
De bevalling is nog redelijk meegevallen dan :) Heb aan je gedacht hoor..echt waar!!
En wat een knap ventje heb je daar seg!! Zooo schattig..jullie moeten er echt fier op zijn..
Hoe gaat het voor de rest..eet hij goed en zijn jullie het al wat gewend zo 1tje erbij??
Zei ik al dat ik het een supernaam vind?!
Liefs..coco en Sem!xxxx
_liesje_
24 February 2010, 22:19
Hey coco,
Ja, ben er echt wel fier op hoor, mijn grote kleine schat :D
Eten gaat super, een echt vreetzakje, bv loopt als een trein, voel me er super bij!!!!
ja, heb je al gezged ;) maar is niet erg, vind het zelf ook :D
dikke zoenen
charythepooh
25 February 2010, 08:09
het is inderdaad een supernaam!!!
proficiat hier ook nog eens met je kleine kereltje!
mooie doopsuiker trouwens ook ;-) das mijne stiel eh :p
xxx
boeleke2704
25 February 2010, 08:25
Oh Liesje, wat een schatje!!
Dikke proficiat meid!
tiger
25 February 2010, 08:28
Wat een prachtig kereltje! Blij dat alles zo goed verloopt, geniet ervan !!
Machteld
25 February 2010, 08:43
Ik kan het alleen maar beamen...het is een pracht van een kereltje!!!:)
Ik ben er zoooooo verliefd op en het is dan nog niet mijn zoontje...Wat zal dat geven in september.
Gisteren lag hij de hele tijd gewoon zo rustig te dutten terwijl hij van arm tot arm ging met dat engelensnoetje van hem. Zo'n kleine baby: het doet toch wat met je...niet goed voor men zwangere emoties hoor. :o
Koke
25 February 2010, 08:53
Wat een schoon venteke!
Tis precies wel ne grote aan de laatste foto te zien hé?
Geniet er maar van! Je hebt lang genoeg geduld moeten hebben!!!
sannie
25 February 2010, 09:08
mo seg wa een schoon ventje!
geniet er maar van zenne!
zoemeke
25 February 2010, 09:13
echt een prachtig ventje, je mag er zeker heel erg fier op zijn !!!
janneman
25 February 2010, 09:15
oooh liesje, zo'n schattig dotje!!!
Blij
janneman
25 February 2010, 09:16
blij te horen dat alles goed gaat!!!
Bo
25 February 2010, 09:31
Wat een snoezig manneke... Daar mag je terecht fier op zijn meid!
Gelukkig is alles ook goed verlopen met de bevalling.
Nu maar genieten hè :)
cocelinetje
25 February 2010, 09:40
Oh Liesje, tis echt een prachtig kereltje! Geniet er maar van ;)
_liesje_
25 February 2010, 09:57
Ja, we zijn er echt wel heel fier op...
Meneertje heeft me deze nacht maar één keer wakker gemaakt om te eten :o kan zelf niet goed geloven dat hij zo goed slaapt. Maak me wel wat zorgen dat hij wel genoeg te eten heeft???
gisteren eerste badje thuis, zo'n zalig moment.
xxx
Maya
25 February 2010, 10:02
amai meid, zo een prachtig knap ventje!!!!!
ben echt superblij voor jullie!!!!
en ik denk wel dat als hij echt honger heeft, da hij van zicht zal laten horen, niet?
lily
25 February 2010, 10:04
Superschattig seg! Hij heeft m'n hartje al veroverd!
Geniet er maar lekker van!
xxx
mini
25 February 2010, 10:10
Moh sé!
Wat een schatje!!! Met zo'n ventje mag m'n dochter later gerust thuiskomen! :D ;)
_liesje_
25 February 2010, 10:11
hihi mini! super grappig :D
Sweetdreams1987
25 February 2010, 10:21
Ooo super schattig !!!!
ilseken
25 February 2010, 10:44
Liesje nogmaals proficiat hé!!
Jullie zoontje is een super schattig venteken. Super dat hij het zo goed doet!
Hoe groot was Eben bij de geboorte eigenlijk, hij lijkt echt wel groot op die laatste foto.
Een klein vraagske, hoe plaats jij die foto's? Heb dat al geprobeerd maar wil maar niet lukken en zou ook zo graag mijn zoontje eens tonen aan jullie.
cocelinetje
25 February 2010, 10:50
Ilseken, kzal het je proberen uitleggen :)
Je gaat naar http://nl.picturepush.com/ en daar meld je je aan. Als je aangemeld bent, ga je naar "upload". Je kiest daar voor picture box en je kiest dan het bestand dat je wilt uploaden. Als je bestand klaar is, kies je voor "publish" en daar kopieer je de "hotlink voor forums 1" naar het forum hier. Hopelijk is dit een beetje duidelijk :)
joke
25 February 2010, 10:59
Ti's echt een scheetje hé.
Jullie hebben dat echt goed gedaan hoor! Nogmaals een dikke proficiat hoor! ;)
xxx
Mrs O.
25 February 2010, 11:24
wa ne knapperd !!!! echt e schoon venteke...
_liesje_
25 February 2010, 11:30
cocelinetje, had het niet beter kunnen uitleggen! :) ben ook benieuwd hoor ilseken naar jouw ventje!!!! :)
hij woog 3kg630, en is 52 cm groot. we denken dat hij mss iets groter is, beentje was niet volledig gestrekt als hij gemeten is (op de film te zien)
xxx
Bo
25 February 2010, 13:11
:)hetzelfde als Laurens, die was 3605gr en ook 52cm.
Nu op 14weken is t al 7kg en 66cm, dus je weet wat je te wachten staat :D
lotjen
25 February 2010, 13:21
*smelt* *smelt*
Wat een ongelooflijk schoon ventje,krijg het er een beetje moeilijk van zie (hormonen...)
Je zal hem wel horen als hij honger geeft,zeker 's nachts moet je hem niet wakker maken,zolang je overdag er niet meer dan 4u tussenlaat mag je hem laten slapen als een marmotje!
Machteld
25 February 2010, 13:47
Het kan ook niet anders e dan met zo'n knappe mama...:angel:
Ik heb hier alleszins een heel schoon manneke op men desktop van de pc staan! Kan ik altijd even piepen...
_liesje_
25 February 2010, 18:13
alé bo dan weet ik waar ik aan toe ben... :)
ja lotjen, hormonen zijn nergens goed voor é, heb het nu ook nog altijd. en wanneer worden die minder??? :D
denk ook wel dat hij genoeg heeft, maar is zo raar é. allemaal nog wennen hoor!
zusje, zo lief weeral é zeg... :o
xxx
ilseken
25 February 2010, 18:36
ja, liesje die hormonen spelen bij mij ook hoor. Mijn ventje krijgt wel wat te verduren. Zondag was bijna de hele familie thuis gekomen en ik kon er gewoon niet tegen. Beginnen wenen niet normaal. Gelukkig begreep mijn één tante dat heel goed en heeft me goed opgevangen, tja de anderen begrepen het wat minder en die bleven dan nog eens hangen... Pff raar hé, heb heel graag bezoek maar soms wil ik gewoon met mijn gezinnetje zijn. Had dat nooit gedacht. En dan nog die schoon ouders..allé lees schoonvader want met de schoonmoeder geen contact. Mijn ventje zijn pa komt hier soms drie keer per dag binnen vallen ook om zot van te worden. Van mijn mama kan ik dat dus perfect verdragen hé, die doet heel veel voor me, helpt met kuisen en strijken enzo. Maar mijn schoonpa die zit hier maar te zitten en zagen over zijn vriendin. En soms als je wil rusten, snapt hij ook niet.... tja die hormonen hé...
Sorry dat ik hier mijn beklag kom doen...moest er eens af. Hebben jullie dat soms ook dat het bezoek te veel wordt en zeggen jullie dat dan tegen het bezoek. Ik durf dat eigenlijk niet.
snoezel
25 February 2010, 18:59
amai, wat een mooi ventje!!!
_liesje_
25 February 2010, 21:11
hey ilseken,
geen probleem hoor snap je volledig! heb dit in het ziekenhuis gehad, ook de zondag! zat er helemaal door, ons ventje was al heel de dag knorrig (waarschijnlijk van al het bezoek), kreeg serieuze koorts, en de vroedvrouwen hebben al het bezoek buiten gezet! was niet meer te doen. maar ja nu zijn we thuis, en zijn er geen verpleegsters in de buurt. gelukkig hebben we nog niet écht bezoek gehad (behalve schoonouders en ons mama, maar daar stoor ik me absoluut niet aan!!!!). Is zo'n delicaat onderwerp é, mensen horen niet graag dat ze weg moeten, maar ja. Zo'n bevalling weegt toch wel op je é. En die hormonen zeker!!!!
Vandaag voor de eerste keer écht op stap geweest (na gisteren dan met oma), en het was echt super ze... a zo goed dat hij dat heeft gedaan, en mijn ventje zo fier als iets met de maxi-cosi, echt schattig! :D
dikke zoen
Nes
25 February 2010, 21:32
Ja, ik wou de eerst week geen bezoek zien omdat ik wist dat het anders niet te doen zou zijn. Ik probeer nu te plannen. Bezoek na 4 uur, zo kan ik ook slapen als ik moe ben als Nora slaapt. Geen bezoek meer 's avonds, zo blijven ze niet hangen en kan ik op tijd in bed. In het begin snapte m'n ventje dat niet maar eens een paar dagen (halve dan nog) snapte hij het wel. Ik heb het nooit echt direct aan m'n bezoek gezegd maar altijd met een omweg als het teveel word. Ik zit met zijn schoonzus. Die komt hier eten enzo en dan eens helpen afruimen of afwassen is teveel. Ze heeft geen kinderen of niets. Is wel erg vind ik.
cocelinetje
26 February 2010, 09:13
Die hormonen spelen mij soms nu ook nog parten.. :( vooral als ik weinig geslapen heb of als Landertje wat lastiger is dan anders.. Dit hoort er bij natuurlijk, maar leuk is anders hé. Wij plannen ons bezoek hier eigenlijk ook. Nu vanavond komen er eens vrienden langs, maar das eigenlijk eerder zeldzaam. We zitten 's avonds liever op ons gemak, ook omdat Lander altijd rond 19u slaapt en dan hebben wij met z'n tweetjes nog een leuke avond. Als mensen willen afkomen en ik zie het niet zitten, dan zeg ik het eigenlijk ook gewoon. Tis nogal druk en Lander is wat lastiger en we zijn moe.. meestal begrijpen ze dit wel hoor. Als ik dit zeg tegen m'n schoonouders zijn ze niet altijd content maja :) ze moeten het maar begrijpen..
_liesje_
1 March 2010, 12:04
Hey meisjes,
Even update van onze kleine man...
Eigenlijk gaat het vrij goed! Hij eet goed, slaapt goed, maar zit nog geen patroon in. Deze nacht beetje geknord, afgelopen zaterdag dan weer 6.30 doorgeslapen! Vreemd.
We hebben gemerkt, dat hij zo preices een beetje uitslag heeft op zijn buikje. Niet echt wuffeltjes, eerder rode plekjes. Zou dit van het wasproduct kunnen zijn?
Zijn naveltje hangt er nog steeds aan, maar ik zie wel dat het niet lang meer gaat duren( had gelezen in boek van K&G dat je dan de klem moest verwijderen, maar dacht gewoon zo laten?dat zeiden ze toch in het ziekenhuis?)
Voor de rest lukt alles goed, alleen mezelf een beetje bijhouden is moeiloijk, zoals nu, 12u en nog steeds in pyama :D)
xxx
cocelinetje
1 March 2010, 12:44
Hé Liesje! Het is normaal dat je de eerste weken nog altijd in je pyama zit om 12u hoor :D Bij mij was dat ook zo.. Je moet eerst vanalles doen voor je baby, aankleden, badje geven, eten geven,.. tussendoor wenen ze dan nog eens, dus als je je zelf kan "klaar maken" is het vaak al na de middag :) Gelukkig gaat dit over. Als Lander wakker wordt en nog niet direct hoeft te eten, maak ik me altijd eerst klaar zodanig dat ik er daarna voor hem ben.
Dat ritme betert ook wel, je gaat merken dat hij op bepaalde uren wil eten, slapen.. dat komt zeker goed é :)
Die rode plekjes.. dat weet ik niet goed.. dat kan van vanalles zijn hé. Crème die je gebruikt, wasproducten.. Ik was nu met Le Chat omdat ik toch gehoord heb dat je beter andere wasproducten kan gebruiken voor de kledij van je kindje.. Das maar wat ik gehoord heb :)
Bij ons hebben ze die klem eraf gedaan in het ziekenhuis. Daarna is zijn navelstreng er thuis afgevallen na een paar dagen.
Ik heb dat ook gehoord van Le Chat en gebruik dat dus ook nu. (gisteren alles gewassen :) )
Kimmy
1 March 2010, 15:28
maar zit nog geen patroon in.
dat duurt jammergenoeg wel eventjes, hoor!
en elke keer als je denkt "ach, nu ken ik het patroon" verandert het terug helemaal :)
niets van aantrekken en je kindje volgen...
ilseken
1 March 2010, 17:39
hey liesje,
ik heb dat klemmetje laten aanzitten en het naveltje lag er ineens af tijdens een pamper verversing. Ach dat patroon zit er hier ook totaal nog niet in hoor. K denk volkomen normaal hoor!
dikke knuffel
ilse en Nolan
_liesje_
2 March 2010, 14:52
Navelstreng nog altijd niet afgevallen... :)
Vandaag heeft mijn ventje zichzelf voor de eerste keer getrakteerd op een vuile broek! amai mijn oren, ik verschoot mij :D
deze nacht goede nacht gehad, aan slapen om 23.30, 4u eten gegeven, en om 8u opgestaan. We mogen absoluut niet klagen van onze kleine man!
Uitslag is precies weer weg, zal dan toch wel niets geweest zijn?
vandaag ben ik eens voor 12u klaar geraakt! eenhele prestatie von ik dat :D hopelijk lukt het morgen ook weer zo.
Beetje raar om te vragen, maar wat doen jullie zoal tussen de voedingen in? Heb hier wel nog een berg strijk staan, maar zie het niet echt zitten om eraan te beginnen.
xxx
Kimmy
2 March 2010, 15:24
je mag niet teveel willen doen...
het is heel fijn dat het nu goed gaat en hopelijk blijft het zo maar je moet je eigenlijk een beetje rust gunnen om eventueel mindere periodes aan te kunnen!! slaapgebrek wreekt zich echt wel en al denk je "ik slaap genoeg", je slaapt niet zoals voorheen, het onderbreken van de slaap zorgt ervoor dat je niet evengoed uitgerust geraakt als vroeger.
dus: op voorhand bepalen wat je in je huishouden wil doen en niet méér doen dan dat en je niet schuldig voelen als het niet lukt, je moet niet alleen voor je kindje maar ook voor jezelf zorgen!!
_liesje_
2 March 2010, 15:37
hey kimmy, snap je wel... maar voel me soms een beetje "lui". ben niet echt het type met een zittend gat, en hang nu zowat de hele dag voor tv, en op de pc... kan ik toch ook niet blijven doen? durf eigenlijk alleen maar dutten als men ventje hier is, vertrouw het niet zo, als hij dan "alleen" slaapt. savonds ben ik dan wel doodop, dus snachts slapen geen enkel probleem! Voor de bv zet ik mij dan wel in de zetel, denk dak anders in slaap zou vallen in bed...
is allemaal nog zo wennen... maar zal wel komen é.
x
_liesje_
2 March 2010, 16:00
Zo se, nog een beetje fototjes van men scheetje :-)
http://www5.picturepush.com/photo/a/3024988/220/3024988.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3024988)
In men relax...
http://www5.picturepush.com/photo/a/3025008/220/3025008.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3025008)
Eben, de denker :)
http://www5.picturepush.com/photo/a/3025013/220/3025013.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3025013)
Zetel was interessanter dan mama...
Machteld
2 March 2010, 16:45
Men liefste zusje:
Luister nu maar eens naar je grote zus: zet je in de zetel, pakt u een koekske; leg uw voeten omhoog en geniet! Verdorie toch je hebt nog een heel leven om uwe was en plas te doen (geloof me die loopt echt niet weg!)
Geniet van uw klein venteke zoveel je kan en voel je vooral niet schuldig om deze welverdiende rust. Zoals de andere meisjes zeggen: onderbroken slaapt, wreekt zich als je niet voldoende bijrust.
En Eben? Die kan nog nergens naartoe zonder zen mama hoor...binnen een jaartje heb je ogen op uwe rug nodig, maar nu kan hij gerust in zen parkje liggen als jij je ogen toedoet. geloof me, hij zal zich wel laten horen als hij iets nodig heeft!
Ik zal ons Mare vanavond is goed jaloers maken door Eben goed te knuffelen se! ;) (oei dat klinkt een beetje als een gemene mama, maar zo bedoelde ik het dus absoluut niet e!)
En dat zijn weer te mooie foto's e!
xxx
cocelinetje
2 March 2010, 20:13
Hé Liesje, wat begrijp ik heel goed wat jij hier vertelt :) Ik had dat in het begin ook: ganse dagen voor de tv, voor de computer... en het huishouden bleef liggen. Ik was overdag eigenlijk zo moe voor 's nachts op te staan om bv te geven enzo dat ik eigenlijk geen energie had om het huishouden er nog eens bij te doen. Als m'n vriend dan thuis kwam van het werk en vroeg: wat heb je gedaan vandaag? moest ik gewoon soms zeggen: niets, enkel met Lander bezig geweest.. Op den duur voelde ik me ook niet echt goed meer in m'n vel.. zo elke dag hetzelfde, elke dag niets doen.. Lander vroeg ook veel aandacht, sliep bijna nooit overdag en dan geraak je zelf ook niet echt uitgerust é.
Wat Kimmy zegt is iets heel goeds.. vooraf bepalen wat je gaat doen in het huishouden en als het niet lukt om de één of andere reden, ja dan is het ook zo hé :) je leven is nu volledig anders met zo'n klein kindje erbij é. Ik moest normaal gisteren echt veel kuisen, maar omdat ik moe was en barstende hoofdpijn had, heb ik eigenlijk een ganse dag niets gedaan.. gewoon lui geweest *bloos* en dan wordt het huishouden maar wat opgeschoven.
Weet je, het betert wel hoor.. het is allemaal zo hard wennen aan het ritme en aan alle nieuwe dingen. Lander is nu al 3,5 maand en stilaan lukt het me om wat dingen hier thuis te doen. Ookal is het soms alleen de strijk, het is toch iets é. Geef jezelf wat tijd om aan alles te wennen en geniet vooral van je kleine man! Het zijn trouwens héle mooie foto's :)
Ohja, toen ik nog borstvoeding gaf, ben ik zelf ook een paar keer in slaap gevallen in bed ;) dus het is inderdaad beter dat je in de zetel gaat zitten..
Veel succes é meid!
Ja, ik vond dat het begon te beteren als Nora haar nachten deed en 's middags een dudje in bed, maar het blijft toch organiseren vind ik.
ilseken
3 March 2010, 11:06
Liesje je moet je niet schuldig voelen hoor. Die strijk en het huishouden loopt niet weg hé.
Ik zet Nolan dikwijls in zijn domoo of in park terwijl ik wat stofzuig of zo... en meestal valt hij van de stofzuiger in slaap. Heb de indruk hoe meer lawaai, hoe beter.
Tijdens zijn dutjes probeer ik wat te rusten of op te ruimen en zijn flesjes voor bereiden. Vanaf volgende week terug aant werk. Allé deze namiddag ga ik ook al eens naar de zaak.
Doe vooral waar je je goed bij voelt.
_liesje_
3 March 2010, 11:40
Hey meisjes,
Mercikes hoor... zo lief...
Die van K&G is net weg. Onze kleine man is 320gr bijgekomen, 3 cm gegroeid en zen hoofdje is ook 3 cm groter geworden! verschoot ervan, had echt schrik dat hij niet goed ging bijkomen, maar amai!
Deze nacht heeft hij ons weer op veel nachtrust getrakteerd, van 23.30 tot 6.30 deze morgen! was er zelf eigenlijk niet goed van! Hoop dat het zo blijft gaan ;)
Voor zen voedingen probeer ik met één borst nu, al sinds gisteren dat hij een beetje teruggeeft. Niet zo gezellig voor die andere borst ondertussen maar dat went wel zeker ;)
dikke zoen
Hier speelt Nora ook alleen in haar park tijdens dat ik het huishouden doe, anders kom je er gewoon niet. En zo leren ze wat zelfstandig zijn ook.
Kimmy
3 March 2010, 15:26
ik ben ook overgegaan op één borst per keer en na een tijdje passen je borsten zich aan
ook een tip (ik gaf hem al eens dus sorry voor herhaling aan andere dames): "omgekeerd" voeden, ziet er raar uit maar het helpt en op den duur deed ik het altijd zo: je legt je neer en legt je kindje aan de borst zodat ie tegen de zwaartekracht moet zuigen, hij ligt dus op jou :). Het is wat zoeken maar ik deed het zo: begin recht en leg je dan achteruit en het kindje ligt dwars over je (vond het grappig dat ik zo zag dat ze groter werd: eerst lag ze helemaal op mij maar op den duur zat ze eigenlijk precies op haar knietjes van mijn borst te drinken :)).
Voordeel is dat je borst niet in het mondje kan "spuiten" (dit "spuiten" veroorzaakt namelijk overgeven)
Eventjes oefenen maar het is écht de moeite waard, bij mij is het overgeven niet meer teruggekomen én ik vond het nog best fijn, languit in de zetel :)
Toen ze helemaal te groot was om zo te drinken ben ik naar liggend overgegaan voor 's avonds en "s morgens in bed
Coconutjah
3 March 2010, 22:03
Eventjes afkolven voor je de borst aanbiedt hielp ook bij mij, dan is de grootste stuwing weg voor je hem aanlegt..
Leuk dat hij al zo goed doorslaapt soms..geniet ervan meid!
En in het begin gaat dat gelijk kool dat groeien enzo ;)
Liefs coco en co!xx
cocelinetje
4 March 2010, 07:50
Leuk dat hij het zo goed doet hé :) Goed dat de nachtrust al wat betert :)
tiger
4 March 2010, 07:53
Fijn dat je ventje het zo goed doet. Voor de rest, geniet van hem en grijp alle rust tussendoor dat je kan krijgen. Dat huishouden loopt niet weg..
_liesje_
4 March 2010, 08:33
hey kimmy...
had dat zelf ook al willen merken, eerder toevallig dan... als je zo moe bent dat je helamaal onderuit schuift, komen ze ook zo te liggen :D
goeie tip coconutjah! zal ik dan toch ook maar eens proberen...
deze nacht om 5 u opgestaan, viel nog goed mee!
xxx
ilseken
5 March 2010, 13:55
En hoe gaat met de schattige Eben? Nog altijd zo'n flink kereltje?
_liesje_
6 March 2010, 08:47
:D ja hoor hij doet dat nog altijd heel goed! Gisteren is zen naveltje eraf gevallen, zo raar om hem nu "zonder" te zien. Hangt nog een heel klein korstje aan, maar dat ging snel genezen zeiden ze.
Hoe is het met Nolan?
xxx
ilseken
7 March 2010, 11:24
Nolan is ook zeer flink hoor, hij drinkt zeer goed en heb de indruk dat de kilo's er aan vliegen ;) (allé grammen zal ook al goed zijn)
Vanaf volgende week terug aant werk, dat zal wat anders zijn. Maar gelukkig kan ons kleine ventje mee naar de zaak. Na de paasvakantie gaat hij 2 dagen naar onthaalmoeder. Daar ga ik het moeilijk mee hebben denk ik.
ik heb die korstjes van zijn naveltje met een steriel kompresje en wat ontsmetting er af gewreven. Ze hadden me dat de laatste dag in ziekenhuis getoond. En na een paar dagen is dat naveltje super mooi.
_liesje_
7 March 2010, 13:07
Ja, dat kan ik me voorstellen dat je daar niet echt naar uitkijkt! zou het er ook moeilijk mee hebben om nu al te gaan werken! Hopelijk gaat het een beetje gaan, en ben je niet te moe. Slaap je een beetje?
Hier komt hij ook goed bij denk ik, merk het vooral aan zen kleertjes die nu eindelijk beginnen te passen :D Hij schoof bijna uit zen bodykes, onze lange smalle :D
Zen naveltje is al veel beter, ziet er écht als een navel uit nu :)
Jammer genoeg heeft ons ventje last van babyacne :( Die van K&G zei dat dat blijkbaar perfect normaal was, en wel zou weggaan. Maar ja, is toch niet zo leuk é...
xxx
cocelinetje
8 March 2010, 14:18
De babyacne is zeker en vast normaal :) en het gaat inderdaad vanzelf weg. Bij Lander hielp het om zijn gezichtje in te wrijven met de coldcrème van Galenco. Misschien een tip? :)
_liesje_
9 March 2010, 10:52
a is dat??? das mss wel een idee ja! Heb die staan.
Gisteren naar de kinderarts geweest en die zei dat de piek op 6 weken ligt :( nog even geduld dus. ze heeft wel een zalfje voorgeschreven, moest het écht te erg worden.
Hij was niet zo heel veel bijgekomen, maar zaten maar 5 dagen tussen é. We moeten het in't oog houden de komende twee weken, en als hij dan niet veel is bijgekomen, toch terug aan twee borsten. maar hij geeft regelmatig terug na één? Kan hem toch niet dwingen om te eten?
x
Kimmy
9 March 2010, 15:27
Kan hem toch niet dwingen om te eten?
x
nee, want straks krijgt ie een afkeer... :(
ik wil ook soms dwingen, hoor, maar kindjes kunnen zelfs al als miniminibaby'tjes koppig zijn, é!!
je kan alleen altijd opnieuw aanbieden maar je kan niet dwingen van te slikken of te zuigen, é
Nolan heeft dat ook rond de 6 weken gekregen en ik wist niet dat dat de piek was eigenlijk! De pediater heeft ons cortisonezalf voorgeschreven en heb er wel spijt van gehad achteraf. Eigenlijk is cortisonezalf niet nodig, tenzij het hardnekkig blijft aanslepen. Ik zou ook eens met de coldcreme proberen. De eczema moet vet gehouden worden, dus ik zou maar goed smeren.
_liesje_
10 March 2010, 09:52
je kan alleen altijd opnieuw aanbieden maar je kan niet dwingen van te slikken of te zuigen, é
niet makkelijk é zeg... gisteren verschillende keren extra aangelegd, omdat ie wel wat hongerig was, had schrik voor deze nacht, maar hij heeft toch weer 5 u aan één stuk geslapen. hoop toch dat hij genoeg heeft! zouden jullie hem overdag dan eerder om de 2 uur aanleggen ipv om de drie? moet hem altijd wakker maken. zijn volgende voeding is normaal om 11 nu.
gisteren eerste keer coldcream aangedaan en staat allemaal wat minder gespannen nu. hoop echt dat dat helpt. de pediater heeft bij ons ook zalf geschreven, maar ze zei wel zelf van te wachten tot het écht erg werd
xxx
Ik smeer nog altijd die Coldcream. Vind die wel goed, en hij had na een paar dagen smeren al geen puistjes meer.
Even afwachten voor je met cortisone begint, meestal gaat het vanzelf weer weg.
sunshine
10 March 2010, 10:27
Tuur heeft extreem veel eczeem, al vanaf de eerste week, maar op zijn lichaampje betert het er echt niet op, hij heeft geen zacht babyvelleke maar voelt heel ruw. Ik heb vanalles geprobeerd, maar wat het best helpt is bodycreme van zwitsal tegen droog huidje. 'k Moet er dan wel veel opleggen en hij weent er ook voor, 'k denk dat dat brandt. Maar doe ik het een dag niet dan is het de volgende dag weer enorm.
_liesje_
10 March 2010, 10:30
hey sunshine,
das ook niet leuk é... heb je mss al eens ander wasproduct geprobeerd? mss komt het daarvan?
x
sunshine
10 March 2010, 10:41
Ja dat heb ik ook al gedaan. Ik was normaal met 'ecover' of 'biotop', twee natuurlijke waspoeders. Nu heb ik de laatste keer gewassen met Le Chat. Maar 't ligt daar niet aan... Nu mijn man had daar ook enorme last van als hij klein was, dus ja...
_liesje_
10 March 2010, 12:45
ja, zo'n dingen zijn toch écht wel erfelijk é.. maar ja begin dan maar eens te zoeken, wat er effectief helpt en wat het alleen maar erger maakt!
cocelinetje
10 March 2010, 15:28
Vorige keer heeft de dokteres van K&G een crème opgeschreven die ik kon laten maken bij de apotheker. En ik moet zeggen dat die echt fantastisch goed werkt, sinds ik die gebruik heeft Lander geen uitslag meer en geen droge plekjes meer. Kzal straks eens kijken of ik kan afleiden welke crème het juist is.
Ah ja, dan wil ik die samenstelling ook wel! Nolans lichaampje staat eigenlijk ook nog wel vol met eczema, maar niet zo erg dan week 6. Het hangt zeker samen met de astma in ons geval. Ik smeer er nu zo'n vette zalf op (Lipikar) maar het betert niet echt, misschien helpt die zalf van je wel, Cocelinetje!
cocelinetje
10 March 2010, 19:27
De zalf is echt een wondermiddel vind ik, ik wreef het 1 keer aan zijn armpjes en echt de droge plekken zag je zo verminderen. De zalf trekt eigenlijk direct in de huid en zo voelt de huid dus zeker niet vettig aan.
Ik heb eens gekeken op de pot:
Hydraterende crème
(Wat volgt is volgens mij de samenstelling)
Ureum 5,000 %
Koelzalf A 300,000 G
DT/ 300,000 G crème
Meer info staat er niet op, maar als je met dit naar de apotheker gaat zullen ze het misschien kunnen maken hé. Tis ne redelijk groten pot dat ik hem en het is dus zalf die niet ruikt :)
_liesje_
11 March 2010, 10:29
hopelijk werkt het voor jullie... kleine dropjes toch
x
bedankt cocelinetje, het huidje van Nolan is echt niet om aan te zien ocharme. Helemaal vol bobbeltjes, rode plekken, vooral in de plooien van de armpjes en beentjes maar eigenlijk zit het overal. Nu moet ik nog weten wat koelzalf in het Frans zou kunnen zijn maar ik schrijf het alvast allemaal op! bedankt
cocelinetje
15 March 2010, 07:11
Laat je iets weten als het helpt? :) Ben wel benieuwd!
_liesje_
15 March 2010, 10:48
hey meisjes,
alles ok?
vraagje... onzen Eben is nen hele luie drinker. alé dat vind ik toch :D valt constant in slaap, en krijg hem dan echt met geen stokken wakker. Overdag niet zo'n erg, dan duurt het maar wat langer, maar snachts zit ik zelf zo te vechten tegen de slaap, dat ik me soms afvraag of hij dan wel eet??? doet wel nog goed zen slaapje door, nog altjid maar één keer opstaan. maar toch? in't begin deed ik ongeveer 20 min maar over een voeding, dan liet hij echt duidelijk zelf los, en wou echt niet meer. nu duurt het bijna 45 min, en dan wilt hij meestal nog wat "tutten"... tips? :D
xxx
cocelinetje
15 March 2010, 12:34
Misschien wil hij niet zo lang drinken? Of misschien maar een beetje 's nachts?
Toen ik nog bv gaf had Lander dat ook :) mij gaven ze de tip om hem eten te geven met zo weinig mogelijk kleertjes aan.. dan zouden ze wakkerder blijven.
's Nachts dronk hij ook echt niet vond ik, dus al snel viel die nachtvoeding weg en gaf ik rond 5u 's morgens een voeding.
snoezel
15 March 2010, 12:46
kobe was ook een lui drinkertje.
voetjes en handjes masseren wou hier wel heel goed helpen!
ik prutste de hele tijd door aan onze kobe terwijl die aan de borst hing :)
_liesje_
15 March 2010, 15:53
hey cocelinetje ,
5u is mijn "nachtvoeding"... :) krijgt laatste keer rond 23.30 en is dan pas wakker...
als ik hem dan zo weinig mogelijk aandoe, maak ik hem toch weer wakker, bij het aankleden? als ik een beetje te veel met hem "schud" geeft hij alles terug... :( ingewikkeld e zeg...
hey snoezel,
van die voetjes zeiden ze in het ziekenhuis ook, maar heb zo eerder de indruk dat meneertje daarvan geniet :D
xxx
Coconutjah
15 March 2010, 17:38
Had dat in het begin ook met Sem en bij mij kwam dat omdat ik moeilijk op gang kwam met mijn melk en Sem dus veel moeite moest doen om melk te krijgen..hebben ook vanalles geprobeerd en toen ineens van de andere dag kwam mijn melk tegoei op gang en at Sem ook niet zo lang meer..en viel niet de hele tiid in slaap!
Dus heb je genoeg melk? Anders eens kolven en zien wat het geeft...
Liefs coco en co!xxx
Coconutjah
15 March 2010, 17:44
Ahja en dat schudden mss beter niet doen..
Tegen zijn kinnetje duwen hielp hier soms idd aan voetjes kriebelen hadden we hier ook niets want meneer viel daar juist van in slaap..niet te warm aandoen dat hij niet in slaap valt van de lekkere warmte!
Gewoon een dekentje meer leggen dan als je hem teruglegt..
Hoeveel graden is het op het kamertje waar je hem voedt?? Het mag tussen de 18 en 20 zijn..vergat daar in het begin ook op te letten...
Liefs coco en co..xxx
sunshine
15 March 2010, 19:17
Wat ik ook deed in begin is eens duwen (niet te hard hé) voor zijn oortje als hij stopte en dat hielp, hij begon dan terug te drinken. 's Nachts heeft hij van mij wel nooit mogen 'tutten', overdag soms wel...
Handjes en voetjes masseren hielp bij Nolan niet zo, wat meestal goed werkte was met mijn vingers in zijn nekje duwen. Zo gewoon met je wijsvinger en duim het nekje vastnemen en zachtjes "in" je borst duwen. Niet te hard natuurlijk he! Maar daar werd hij altijd wakker van. De verpleegsters hadden dat laten zien in het ziekenhuis, die deden dat wel veel harder maar ik vond dat nogal ruw voor zo'n klein beebje
_liesje_
16 March 2010, 10:41
met schudden bedoel ik eerder, als ik hem terug in bed leg (hij slaapt in een speciaal slaapzakje waarbij zijn handjes erin steken, zodat hij zichzelf niet altijd wakker maakt)...
ga ik eens uitproberen aan zen oortje en zen nekje... ben benieuwd
nu heb ik weer de indruk dat hij overdag zo moeilijk slaapt, enkel als hij op mijn buik of borst kan liggen, valt hij in slaap. maar das toch ook niet de bedoeling???
xxx
sunshine
16 March 2010, 11:05
Uiteindelijk is dat niet de bedoeling dat je kindje enkel op jou in slaap valt, maar Tuur heeft de eerste 8 weken niet anders gedaan, en dat gaat over hoor. Ik was toen bang dat dat niet zou overgaan, maar nu wil hij zelfs niet meer op mij slapen, dat ligt niet comfortabel genoeg ;)
_liesje_
16 March 2010, 11:21
a das goed dat je dat zegt, was me echt al zorgen aant maken.
nu ligt hij eindelijk rustig neer, is wel nog wakker, maar daarnet altijd maar zeuren voor zen tutje... is zo moeilijk in het begin om alles uit te zoeken wat er nu juist aan de hand is... x
tiger
16 March 2010, 20:18
Jarne valt overdag ook meestal in slaap op mij of mijn man hoor. Ben ook wel ergens bang hem te verwennen, maar aan de andere kant willen we nu gewoon zo van hem genieten... 's nachts na de voeding valt hij wel meestal in zijn draagmand zelf in slaap, na wat zeuren.
_liesje_
23 March 2010, 08:31
Hey meisjes,
Alles ok met jullie?
Hier zit een super blije mama! Ons ventje heeft deze nacht voor de eerste keer doorgeslapen! Van 00.00 tot 7.15! Ik schrok mij nen bult deze morgen als ik wakker werd. Hij had altijd wel redelijk goede nachten, maar dees is echt uitzonderlijk! Hoop dat het zo blijft...
Straks naar K&G, ben benieuwd hoeveel hij bijgekomen is! en gaan ze ook de gehoortest doen, afwachten dus!
Hij begint ons goed te volgen, zo schattig als hij je dan aankijkt! Ben aant wachten op de eerste glimlach ;)
Het gaat zo snel allemaal... moeten er echt van genieten!
Jammer dat ik gewoon niet zo veel meer op de pc geraak, dagen zijn nog altijd beetje te kort :D
xxx
Machteld
23 March 2010, 08:33
Amaaaaai zusje! Zalig seg!
Heb jij even chance! Geef dat geluk een beetje door aan mij in september e.
Tis zo'n schattig bazeke e men metekindje. :)
_liesje_
23 March 2010, 08:40
ja, we hebben geluk :D
met alle plezier dat jij dat dan ook hebt!!!
Hoe was het weerzien??? ;)
xxx
tiger
23 March 2010, 08:41
Amai Liesje, zo goed al doorgeslapen! Ken het gevoel dat de dagen te kort zijn :-)
Mijn man was gisteren de eerste dag terug werken en ik had het gevoel dat voor mijn dag goed en wel gestart was, hij al terug thuis was en het al avond was.
Geniet van je ventje!!
_liesje_
23 March 2010, 15:56
ja, zo helemaal alleen thuis, heb het er soms toch ook lastig mee hoor. deze nacht, ventje voor de eerste keer de nacht op. zie ik helemaal niet zitten... :( jij ook van jouw ventje genieten é ;)
net thuis van K&G, Eben is 520 gr bijgekomen en 2 cm gegroeid op 15 dagen! hij is nu 57 cm groot en weegt 4kg320... gehoortest was ook prima! super toch é... :D
xxx
Machteld
23 March 2010, 16:02
Amaaaaai zo flink gegroeid!!!! Seg dat gaat zo snel???
Die bv is meer als in orde bij u ze denk ik...
Hij is nog maar 21,5 cm kleiner als Mare!
xxxx
_liesje_
23 March 2010, 16:05
ja, dat zei die van kind en gezin ook, amai goeie mama-melk :D hihi
wat??? meende dat nu??? Die lijkt zoveel groter zussie... :)
x
Machteld
23 March 2010, 17:38
Zoveel dikker bedoel je...:D
Nee echt waar, ons Mare is een kleintje: 78.5cm en 11.2kg (een brokske dus!)
Karolien
24 March 2010, 12:34
amai liesje , zo groot al!
Ons Lotte is nu 53 cm en 4 kilo
ma ze groeit goed zenne
_liesje_
24 March 2010, 14:14
ons ventje is dan écht wel ne grote precies :o
kinderarts zei het in't zieknhuis wel al zenne, amai stevig baasje :D
goed dat ze zo goed groeit!!!! gaat toch snel é
elsken
24 March 2010, 14:35
heel knap ventje amaai.
hij ziet eruit om op te eten.
xxx
tiger
24 March 2010, 15:12
Ik vraag me eigenlijk ook af hoeveel een pasgeboren gemiddeld groeit. Jarne was op 12 dagen al meer dan 2cm gegroeid. Ik vond dit echt wel veel, begon al te twijfelen of ze in het ziekenhuis bij de geboorte wel tegoei gemeten hebben :)
En nu op 2,5 weken is hij al meer dan 0,5kg bijgekomen.
Laurens groeide me in t begin zo'n 5cm op 4weken tijd. Het kan dus rap gaan ;)
Hij is nu al 15cm groter dan bij zijn geboorte :D
sunshine
24 March 2010, 17:48
Bij ons is het andersom, hij was gemiddeld bj de geboorte en groeide traag, lag zelfs goed onder het gemiddelde op de curve, maar hij heeft zijn schade ingehaald, hij ligt er goed boven nu :D
_liesje_
26 March 2010, 10:09
zo zie je maar dat elk kindje verschillend is é... en een geluk!!!
Hier beginnen stilaan de zenuwen te komen, zondag is het onze babyborrel, en Eben zen doop! Hoop maar dat alles goed verloopt en dat het weer toch een beetje deftig blijft :( ze geven echt zo'n k**weer...
Jammer genoeg zit net nu ons ventje in zijn 5-weken sprongetje denk ik. Hoop maar dat het snel over is. Zo zielig é voor die dropjes... Hij slaapt wel nog goed, anders zou het manneke helemaal zijne kluts kwijt zijn :D
xxx
_liesje_
26 March 2010, 12:10
http://www5.picturepush.com/photo/a/3148343/640/3148343.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3148343)
http://www3.picturepush.com/photo/a/3148346/640/3148346.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3148346)
http://www4.picturepush.com/photo/a/3148347/640/3148347.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3148347)
nog een beetje foto's van men klein schatje...
Het is echt een mooi manneke *smelt*.... :)
cocelinetje
26 March 2010, 13:00
Moooooooie foto's :)
Machteld
26 March 2010, 13:33
Ik ben er zooooo verliefd op e! :o
ilseken
26 March 2010, 17:45
Zo'n prachtige foto's! Tis een schatje!
En nu snap ik waarom Nolan vorige week zo lastig deed...5 weken sprongetje...
Nu is het gelukkig allemaal beter. Al drie dagen op een rij slaapt hij van rond 22 u tot 5 u 's morgens ;) Zalig voor de mama!!!
Waar kan ik info vinden over die sprongetjes?
sunshine
26 March 2010, 18:06
Dat komt uit het boek 'oei ik groei'.
boeleke2704
26 March 2010, 20:39
Schattig!!!
Coconutjah
26 March 2010, 21:50
Wat een schattig smoeltje seg :)
Verwen Eben maar met veel mama-liefde en dan zal dat sprongetje snel over zijn!
Geniet van de feestjes!
_liesje_
26 March 2010, 22:27
ben er toch ook helemaal wel van hoor.. mijn kleine dropje!
écht een aanrader ilseken! elke jonge mama zou zo'n boek moeten hebben :D
xxx
Ja het boek is echt een aanrader hé! :)
Fien zou nu normaal gezien ook in een sprongetje moeten zitten. Ik ga hout vasthouden, maar tot nu toe merken we er nog ni veel van.
Wel merken we dat ze veel nieuwe dingen leert.
En da's telkens het positieve aan zo'n moeilijke periode!
cocelinetje
27 March 2010, 07:20
Wij hebben het boek hier ook en we hebben er echt al veel aan gehad!
Wat een schatje seg! Echt waar! Kzou hem zo willen knuffelen! xxx
tiger
27 March 2010, 08:56
Het is echt een schatje!
IK heb dat boek hier ook liggen, heb er al veel positief over gehoord. Maar voor ons zal het nog een 2 weekjes duren voor het eerste sprongetje eraan komt :-)
Ja dat boek is echt een aanrader. Ik heb er toch al veel steun aan gehad, vooral in Laurens zijn laatste sprongetje... amai... Het helpt je wel om door te blijven gaan, met de gedachte 'het blijft niet duren'.
Zeker in huis halen! Ons mama heeft al zo vaak gezegd, 'waarom hadden wij dat boek niet vroeger, het verklaart zoveel!'
En voor de rest heel erg genieten van je kleine ventje!!! Het gaat zo snel!
_liesje_
27 March 2010, 10:29
tis dat é, als het er is, gebruiken we het beter. maar het forum is ook serieuze opkikker é! als je het even niet zitten. Zen sprongetje is precies door, hout vast houden dat blijft...
amai mini, andere foto! nu zie je het verschil pas é zeg! vind dat kuifje van haar echt geweldig :D
xxx
Hier ontkent m'n schoonmoeder dat boek, da's pure zever volgens haar.
Raar maar waar, ze let tijdens de week nog naar een kindje die een jaar oud is. En telkens ze zegt dat ze een moeilijke periode doorgaat. (vervreemden, moeilijk slapen, veel of weinig eten,...) dan komt da toch iedere keer gelijk met een sprongetje. :rolleyes:
"Maar nee!" zegt ze dan; "ieder kind maakt zo'n fase door."
Ik heb dan zoiets van: "Awel????!!!!" :D
@ Liesje: Hihi thx, ja haar kuifje is zoiets typisch aan haar!
tiger
27 March 2010, 16:38
Mijn schoonzus en schoonmoeder keken ook maar raar toen ik dat boek op mijn lijstje zette. Volgens hun mag ik mij ni baseren op zo van die boeken, blablabla..
Maar net nog een vriendin gesproken met een kindje van net 1j en zij was heel enthousiast over het boek en bij haar klopte het volledig tot nu toe :-)
_liesje_
29 March 2010, 16:22
ik ben net getrakteerd met een super mooie glimlach van mijn ventje :D ben er nog niet goed van! zo schattig... *smelt
Ooooh super zeg!
Dat doet toch iets met je hé. :)
tiger
29 March 2010, 17:04
Oh super liesje! Dat moet echt zalig zijn.
_liesje_
30 March 2010, 10:15
das écht ongelooflijk! niet goed voor een mama-hartje :D
Er komen nog veel van die smelt-momenten, geniet er maar van! ;)
_liesje_
30 March 2010, 15:43
kan al niet meer wachten :D
_liesje_
1 April 2010, 20:39
onze "kleine" Eben is alweer een cm'tje gegroeid!!!
58 cm en 4kg420... hij blijft een lang smal dingetje :D
hij slaaps sinds deze week echt door denk ik :) meestal is het van 00.00 tot 6.30 maar gisteren was het van 22.30 tot 6u super blije mama hier!!!!
Heb jij ook al zo ne lange :D
Ik heb er hier eentje die nu al kleren van 9m draagt... hij verzuipt erin qua breedte, maar hij heeft de lengte echt nodig, anders heeft hij een bloeske aan tot aan zijn navel ;) of water in de kelder hèhèhè :D
1 tip: koop niet teveel kleren! Die van mij groeit me er immens snel uit, das niet te doen!
Super dat hij zo goed slaapt meid! Dat is echt een luxe! :)
_liesje_
10 April 2010, 10:48
ja, echt een lang smal dingetje, zit op de hoogste curve van lengte, maar net onder het gemiddelde van gewicht :rolleyes:
dat lange sapen is toch echt wel een luxe ja. deze week van 22.30 tot 7.30 :o kan het zelf soms niet goed geloven!
vraag me soms gewoon af, wat ik er door de dag mee moet doen. hij slaapt eigenlijk heel de voormiddag heel goed (nu ook, heeft pas om 8.00(!) achter eten gevraagd deze morgen, en slaapt nu nog altijd heel vredig) slaapt hij dan niet te veel? of kan dat niet? in de namiddag is hij wel wat "actiever". is het zo vanaf nu dat hij wat meer zal spelen? (speelmat, enz...) Sorry voor alle vraagjes, maar weet het niet zo goed :D
goeie tip van de kleertjes,maar ben er niet zo'n held in... hihi kan niet weerstaan aan al die leuke hemdjes :D voor maatje 62 amai, zoveel gekocht tijdens de zwangerschap, niet normaal!
xxx
sunshine
10 April 2010, 10:53
Bij mij is het qua kleren dan weer anders, Tuur draagt nu (18 weken) nog kleren die hij al droeg op 11 weken, in maatje 62 ;). Toen waren ze wat te groot, nu zijn ze nipt, 't zal niet meer lang gaan, maar dat is toch 7 weken hetzelfde hé...
Van dat spelen en slapen, 'k weet het niet goed omdat Tuur alleen weende als hij wakker was, dus spelen zat er niet echt in, ik probeerde hem toen wel met een muziekje af te leiden en dat lukte wel, maar een speelmat dat ging echt nog niet. Anders kan je dat eens proberen hé, je kan daar niets mee verkeerd doen en je zal wel vlug zien of hij daar al klaar voor is...
Annelies
10 April 2010, 13:57
amaai,
wel zalig met zo een slapertje, dat was hier heel wat anders
_liesje_
11 April 2010, 14:24
mag idd echt niet klagen annelies, écht zalig zo... hopelijk blijgt het dan ook :D
x
ilseken
12 April 2010, 11:55
goed dat Eben het zo goed doet. Nolan slaapt na zijn sprongetje nu ook terug door, gisteren van 22u30 tot 7h15 en vandaag tot 6h30. Kan een mens zo goed doen hé...
Nolan draagt sommige 56 (die van woody en stoer, tailleert toch wat groter) 62 is aan de mouwen nog wat lang maar die rol ik dan om. Bij ons is het net het omgekeerde, hij heeft die maat nodig in de breedte ;) wij hebben een stevig bazeke hihi
_liesje_
12 April 2010, 13:08
:D dat Nolan dan maar een beetje aan Eben geeft, tis maar een grappig zicht nu hihi
toch ook een goeie slaper dan é zeg! ja, dat doet echt deugd, beetje kunnen doorslapen, maakt echt een wereld van verschil. ook al sta je dan om 7.00 u op, moe kan ik niet zeggen dat ik ben. enkel als Eben aan de borst ligt, merk ik wel dat ik moe ben(precies dat hij al men energie wegzuigt:D)
denk dat hij nu in zen sprongetje zit(+/- 8 weken), slapen slapen slapen, das al dat hij doet, en als hij wakker is, is hij echt enkel rustig bij mij. Hoe lang heeft het bij Nolan geduurd?
xxx
ilseken
12 April 2010, 20:44
Tja toch een dag of 5. Sinds gisteren speelt hij enorm op de speelmat. Hij reageert daar heel goed op. heb vandaag dan ook iets gaan halen om over zijne domoo seat te zetten en plezier dat hij heeft...resultaat....nu zo moe dat hij ni kan slapen...is al een half uur aant wenen. Kan hem niet troosten. Mijn vriend is nu een toerke gaan doen met de auto. hopelijk komt hij slapend terug.
Speelt Eben al een beetje?
_liesje_
12 April 2010, 21:18
Nog niet écht, heb em er al eens opgelegd ( we hebben ééntje voor op zijn buik, is echte buikligger) maar er kwam niet veel interesse :D Ga ook wel zoiets halen voor op de relax te zetten dat hij toch ook kan grijpen naar dingen. Wat leuk dat Nolan al zo speelt! Moet écht geweldig zijn om ze een beetje actiever te zien.
Hij begint nu echt wel heel breed te lachen naar ons, zo cutie dan!!!!
oei, heeft hij ook zo'n lastig dagje??? onzen Eben ook, niet te doen. Weet er soms geen raad mee, is zo zoeken in't begin. Denk écht dat hij er middenin zit vandaag. Huilen, brullen, alleen kort bij mij of aan de borst is hij rustig, maar ja van al die melk krijgt hij dan weer krampjes... en dan is hij zo moe dat hij niet kan slapen, en dan begint het weer van vooraf aan :D
lang leve de maxi-cosi. bij schoonouders daarnet vertrokken, tegen we thuis kwamen (nog geen 100m te voet) was hij rustig. moet nu wel toegeven, dat ik hem er effe laat inliggen, hij slaapt nu eindelijk, ga ik het manneke niet herleggen om dat hij in zijn parkje "moet" slapen...
x
_liesje_
13 April 2010, 19:56
In mijne maxi-cosi van de metie gekregen :D
http://www3.picturepush.com/photo/a/3261456/640/3261456.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3261456)
Eerste keer in de tummy tubb, zo genieten!
http://www5.picturepush.com/photo/a/3261483/640/3261483.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3261483)
http://www4.picturepush.com/photo/a/3261492/640/3261492.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3261492)
ilseken
13 April 2010, 22:54
ma seg zo'n schoon venteke!!! Super foto's. Tis echt een schoon manneke! Ge moogt er fier op zijn.
tiger
14 April 2010, 07:41
Oh zo mooie foto's van zo een mooi ventje!!
Was de tummy tub een succes? Ik wil me dit misschien ook nog wel kopen.
aline
14 April 2010, 08:20
Echt een heel schoon ventje! Om op te eten gewoon en echt superschattige kleertjes ook :)
Machteld
14 April 2010, 08:21
@tiger: Ik kan de tummy tub alleen maar aanraden! Mare genoot er echt zichtbaar van en als ze een klein beetje ouder zijn, kunnen ze er zonder steun inzitten, zodat je je geen zorgen moet maken over het onderuit zakken!
Alleen jammer dat ze er na een maand of zes toch wel wat te groot voor zijn, maar tegen dan kan je zo'n badzitje wel gebruiken...
janneman
14 April 2010, 09:31
schoon venteke zeg!!:)
Zo een schoon manneke è ... daar mag je echt fier op zijn!
(en we hebben dezelfde smaak van kleertjes, denk ik ;))
_liesje_
14 April 2010, 10:53
@tiger,
tummy tubb is écht aanrader, hij was echt aant genieten (thuis hebben we gewoon badje, en dat vind hij ook wel leuk, maar toch...)
vind hem zelf toch ook wel een snoetje ja :D en idd Bo, we hebben zowat dezelfde smaak precies :D
tiger
14 April 2010, 11:03
Dan ga ik mijne man toch eens overtuigen van zo een tummy tub te kopen. Hij vind het weggegooid geld. Zo heb ik vorige week een badzitje gekocht voor in het kleine badje, maar dat was totaal geen succes, zoals voorspeld door mijn man :plain:. Hopelijk kan hij erwel van genieten als hij wat ouder is in het grote bad.
Draag Eben al maatje 62 van kleren? Hoe groot is hij nu?
Hier zitten we zo een beetje tussen 56 en 62 in. De meeste van 56 zijn al te klein en de kleren die ik in 62 heb zijn nog veel te groot. Ben dan zojuist maar wat gaan bijhalen van maatje 56 in de zeeman, want ik vind de maatjes in de zeeman groot uitvallen. Maar er is wel maar beperkte keus :(
_liesje_
14 April 2010, 11:08
ja, eben zit ook zo wat tussen de twee. broeken draagt hij raar genoeg nog in 56, als ik daar 62 aandoe, is het één en al broek in de relax :D. bovenstukjes zijn wel al in 62, mouwtjes moeten soms nog wat omegeplooid worden, maar valt eigenlijk goed mee. tis ne lange smalle ons venteke, dus aan zijn lijfje ist wel e wa te groot. Denk dat hij nu ongever 59cm zal zijn...
Zeeman valt idd groot uit, hij heeft nu een pyama-broekje van 56 aan(zeeman) en een boventstukje van ander merk 62. Hoop dat het snel veranderd, anders ga ik "raar" kledij moeten kopen voor men kleine manneke
Is dat zitje zowiezo niet voor een paar maanden? weet het eigenlijk niet, wij hebben geen groot bad dus, dat beloofd nog voor later! :D
tiger
14 April 2010, 11:24
Wij hebben hier eerder een dikkertje. Sommige kruippakjes beginnen echt goed rond zijn buikje te zitten en ik vind dat dat toch wel goed los mag zitten.
Twee weken geleden was hij 54cm, maar is ondertussen al een stuk gegroeid denk ik, merk het ook aan de mouwen van zijn bloesjes die te kort worden.
Ik had gehoord dat je dat zitje ook in het klein badje kan gebruiken om dan je handen beter vrij te hebben om hem te wassen. Maar we hebben het dus opgeborgen om binnen een paar maanden nog eens te proberen :)
Ik zou hem eigenlijk graag es mee onder de douche nemen. Zo huid op huid contact lijkt me zalig, heb dat niet gehad bij de geboorte met mijn keizersnede (heb hem pas na 3 dagen zonder kleertjes gezien). Maar ik durft niet zo goed, vind hem nog wat te klein..
Schattig ventje, die Eben!!!
boeleke2704
14 April 2010, 11:56
Wat een schoon venteke :)
_liesje_
14 April 2010, 11:57
kruippakjes?als in pyama?of eerder bodykes? bij eben zitten zen bodykes nog altijd veel te los... toch raar dat er zo'n verschil kan opzitten é...
a,is dat?dat wist ik niet.nu hou ik hem gewoon vast en gaat eigenlijk echt wel goed... maar ja, nu zit hij nog redelijk stil :)
zou niet weten of dat al mag in de douche.lijkt me wel leuk! kan ik goed geloven dat je dat eens wil ervaren!
thanks koke en boeleke ;)
_liesje_
14 April 2010, 19:51
even een parktisch vraagje...
Voor het slapengaan, zou ik hem precies wat vroeger in bed willen leggen.. Als ik zijn voeding rond 21.30 geef, valt hij bijna meteen als een blok in slaap. Met als gevolg dat ik hem rond 23.00 écht serieus moet wakker maken (lees: op de verschoningstafel leggen, en bijna tot in zijn pamper liggen eer meneertje zijn ogen opent!) pyama aan, en laatste voeding, is dan +/- 23.30. hij slaapt dan tot 5.00 écht goed, en dan af en toe zeuren voor zijn tutje, maar nooit wenen voor honger. zou ik nu proberen om die van 21.00 beetje te rekken dat hij toch wat vroeger in zen bedje ligt? of is dit nog te vroeg? dan zal hij er snachts terug wat sneller zijn é? twijfel soms zo aan mezelf dat ik het allemaal wel "juist" doe :(
tiger
15 April 2010, 17:14
Met kruippakjes bedoel ik zo pyama'kes in 1 stuk.
Liesje, op hoeveel voedingen zit hij nu? Die van 21u30 wat rekken is misschien geen slecht idee, want tussen deze voorlaatste en laatste voeding zit niet zo veel tijd he?
Maar met borstvoeding is dat allemaal anders he, kan daar niet echt over meespreken :-)
_liesje_
15 April 2010, 19:20
a ok, nu snap ik je. ;) is voor iedereen anders é :D
heb het gisteren eens uitgeprobeerd, en het is goed gegaan. hij lag uiteindelijk om 22.00 al in zen bedje, en heeft deze morgen tot 7.15 geslapen. ben eens benieuwd of hij dat deze nacht ook zo goed gaat doen :D
x
_liesje_
16 April 2010, 18:41
hier zit een blije mama.
mss stom waarom, maar toch :D
ik was niet echt overtuigd van zo'n mobieltje, en had dus ook geen op de lijst gezegd. ben er mij vandaag toch ééntje gaan afschaffen, en als ik zie hoe onzen Eben reageert dan smelt ik écht :D zo cutie om hem bezig te zien...
*smelt...
mijn kleine ventje :o
tiger
16 April 2010, 19:08
De mobiel slaat hier ook echt aan. Hoe ze daar toch zo een plezier in kunnen hebben he :-)
_liesje_
29 April 2010, 23:10
Nog een update van men kleine mannetje...
Vandaag naar K&G geweest. Was heel erg benieuwd naar zen gewicht, want was ondertussen al 3 weken geleden. Ons ventje weegt nu 4kg720 en is 60.5 cm groot. Hij blijft dus een lang smal dingetje. Maar hij is een curve gezakt op het gewicht. Had al wel gemerkt dat hij "anders" eet, maar dacht dat het kwam door het 8-weken sprongetje. Vraagt soms al na 2.5 u, en soms laat hij makkelijk 4 u tussen. Snachts slaapt hij nog altijd zalig door (gelukkig), maar toch is hij vroeger wakker dan anders. Ze raadde mij aan, om toch zeker af en toe af te kolven, om extra te stimuleren, en zeker nu elke keer de twee borsten aan te bieden (geef normaal maar één kant, hij had er altijd al genoeg mee). Ze zei als het de volgende keer op dezelfde curve bleef, we mss toch een flesje zouden moeten bijgeven :( Zou het zo jammer vinden, moest de bv niet meer lukken. Ben het nu zo gewoon, ook al wil het zeggen dat ons petatje 24/7 aan mij "hangt". ->Zeker niet slecht bedoeld...
Hebben jullie soms nog tips om het terug wat omhoog te krijgen?
Voor de rest heeft hij sinds vorige week zen handjes ontdekt, gaan vrij makkelijk heel de mond binnen en kan er dan zo van genieten, echt super grappig om te zien. Maar ja, dat weten jullie allemaal al é ;)
Vraag me soms af of ik hem niet meer moet bezighouden, maar zou hij dat dan niet zelf aangeven? Het liefst van al zit hij in zen relax, en kijkt naar wat ik doe. Kan dat geen kwaad???
xxx
tiger
30 April 2010, 10:16
Amai al zo een grote jongen :-)
Heeft hij dan ook zijn eerste spuitjes gehad gisteren? of had hij die al eerder gehad?
Hier ligt deze week het eet-schema van Jarne ook helemaal overhoop, zoals je zegt soms 2.5u tussen, soms 4u. En ook de hoeveelheden die hij drinkt verschillen enorm (soms 70ml, soms 160ml). Ik dacht ook het sprongetje van 8 weken :-)
Kijkt eben ook veel naar zijn handjes? Je leest overal dat ze dat zoveel doen eens ze hun handjes 'ontdekken'.
Jarne steekt sinds deze week zijn handjes ook constant in zijn mondje (zijn tut heeft afgedaan), maar ernaar kijken heb ik nog niet opgemerkt.
Eben zal zelf wel aangeven wanneer je hem meer moet bezighouden. Als hij naar je kan kijken uit de relax hou je hem toch ook bezig he :-)
Jarne is nogal veeleisend op dat gebied en dat merken we wel hoor. 10 min in zijn park totaal geobsedeerd door zijn mobiel, maar dan is het genoeg geweest en wil hij iets anders doen, dan 10min op de speelmat is ook interessant, maar daarna moet mama of papa toch terug met hem spelen hoor :-)
_liesje_
30 April 2010, 16:05
ja, hij heeft zen spuitjes gehad, amai ge moest zijn ogen zien zo zielig :( Heeft Jarne ook al zen spuitjes gekregen?
Toch raar hoe dat toch klopt hé van die sprongetjes, is toch écht wel super zo'n boek. Heb al eens even doorgelezen en het volgende zit er al snel aan te komen, maar na dat sprongetje kunnen ze blijkbaar ontzettend veel plots... LEUK!!! :D
Ja, zijn handjes gaan idd vlotjes de mond binnen. Maar er echt naar kijken, zo niet. Hij grijpt ook nog niet echt, alé mijn haar enzo wel maar ja das toeval é...
Merk ik ook als hij in zen "speelmomentje" zit, moet ik niet proberen om hem alleen te laten in zen park, veeeel leuker met mama :D
toch zo'n schatjes é...
Je moet eens met Jarne voor de spiegel gaan zitten, onzen Eben vind dat geweldig!
xxx
boeleke2704
30 April 2010, 17:19
Oh wat schattig om te lezen allemaal!!
Vindt hij het ook zo leuk om voor de spiegel te 'spelen'? Mijn nichtje vond dat ook altijd super geweldig!!
Ik hoop dat je nog lang verder kan met de borstvoeding! Maar misschien is het al voldoende om het wat op te krikken door extra af te kolven/beide borsten aan te bieden? Zo is er meer vraag en stimuleer je het extra? Niet?
Sorry, kan nog niet uit ervaring spreken natuurlijk...
Veel plezier nog voor de spiegel ;)
tiger
30 April 2010, 17:42
Hopelijk heeft Eben niet te veel last van zijn spuitjes. Jarne moet ze volgende week woensdag zijn krijgen.
Dat met die spiegel moet ik idd eens proberen, heb al veel gehoord dat ze dat leuk vinden.
Het volgende sprongetje is op 12weken zeker? Heb dat stuk nog niet gelezen, zal dat ook eens vlug doen :-)
Mijn schoonmoeder, die opvoedster is, vertelde me dat het niet zo goed is om een baby voor de spiegel te zetten. Ik deed dat eigenlijk nogal veel omdat ik dacht dat Nolan dat leuk vond. Voor hun eigen ontwikkeling is het niet bevorderend zichzelf in de spiegel te zien. Ik heb het toch nog blijven verderdoen hoor, weliswaar in mindere mate. Nu merk ik wel dat Nolan helemaal in de war is om ons in de spiegel te zien en terwijl in het echt. Het lijkt dan wel of hij zich afvraagt of hij opeens 2 papa's of mama's heeft en gaat dan met zijn mond open van papa naar het spiegelbeeld van papa en terug. Moet inderdaad verwarrend zijn als je het principe spiegelbeeld nog niet goed begrijpt. x
_liesje_
1 May 2010, 13:14
Hey boeleke,
Jij zal snel kunnen meepraten hoor... ;) hoop zelfs heel binnenkort :p
@ tiger/ heeft een beetje verhoogde temperatuur gehad, en heeft wel vrij veel geslapen erna, maar ze zeiden dat dat perfect normaal was. hopelijk gaat het bij Jarne ook vlot!
@ka80: oepsie... :) ma Eben kijkt enkel alleen naar mij in de spiegel dan , niet zozeer naar zichzelf. en ook helemaal naar the real thing, enkel het spiegelbeeld. als je mij snapt...
_liesje_
10 May 2010, 12:13
Hey meisjes,
Met onze kleine man is nog altijd alles super goed... Is wel niet zon babytje dat veel lacht denk ik, heeft hij van de mama :D *bloos
Maar hij heeft het zo moeilijk met overdag int slaap vallen. Probeer hem dan wel te laten liggen, in zen bedje, maar is zo moeilijk als hij maar blijft "zeuren". Ik weet dat het nu de leeftijd is, dat als ik hem pak, hij het doorheeft... Moet dus écht volhouden, maar hebben jullie nog tips ofzo?
Dikke zoen
x
Little Bee
10 May 2010, 12:33
Jacky kan overdag ook moeilijk in slaap vallen. Ik denk dat ze soms te moe word en dan lukt het helemaal niet om haar vlot te doen slapen. Ik probeer dus nu goed in het oog te houden wanneer ze moe word en leg haar bij de eerste geeuw in haar wiegje. Soms helpt het ook om haar een beetje intebakkeren, ze word soms wakker door haar eigen wilde bewegingen met haar armen en dat helpt. Mijn broertje van 9 maanden was ook niet echt een lacher maar stillaan komt dat meer en meer dus wat niet is kan nog komen hé!!
Hier hetzelfde probleem met slapen overdag. Snachts geen probleem, we leggen hem in zijn bedje tegen 22u30 en hij slaapt onmiddelijk. Smorgens na zijn eerste voeding (tussen 6-7u) leg ik hem ook terug en dan slaapt hij meestal ook nog terug goed. Maar overdag wil hij maar niet slapen en is soms echt heel lastig van vermoeidheid. Ik probeer hem nu ook bij de eerste geeuw in zijn parkje te leggen, maar als hij al in slaap valt is hij na max. 20min weer wakker.
_liesje_
10 May 2010, 15:17
Jarne en Eben lopen echt wel gelijk op!!! :)
Leg hem nu overdag makkelijk in zen bedje ook, zijn broekje uit, slaapzakje aan, ligt hij mss wat comfortabeler. Maar toch, zoals je zegt goed voor 20 min.
Wou daarnet bij mijn schoonmoeder vertrekken, omdat ik zag dat hij moe was, leg hem in de maxi-cosi en hij was al vertrokkken! Laat hem nu maar even liggen, dat hij toch even slaapt. Gisteren heeft hij mss op en al een uurtje geslapen en was savonds uiteraard ontroostbaar... Tot ik aan zijn slaapritueeltje begin end an wordt hij rustig. Toch gek é?
Ja, ze lopen echt wel gelijk onze kleine manne'tjes. Wel leuk om te kunnen vergelijken he
Gisteren hetzelfde gehad bij mijn schoonmoeder :)
Ik had hem nog niet in de auto vast geklikt en hij sliep al. Toen we thuis kwamen heb ik hem voorzichtig in de koets gelegd en zijn we wat gaan wandelen, en zo heeft hij toch meer dan een uur geslapen, mama & papa blij :-)
_liesje_
10 May 2010, 20:38
Is heel leuk om te vergelijken! Maar Jarne is dan wel ne rappe é, ze schelen bijna twee weken?
Onzen Eben begint nu écht naar zijn handjes te kijken... zo geweldig om hem bezig te zien. Hopelijk volgt het grijpen snel, want dat doet hij nog niet.
Begint nu ook in zen oogjes te wrijven, is nu dus al moe, normaal gaat hij pas over een klein uurtje slapen, vraag me af of ik hem best nu al wegleg???
Hij heeft écht een super dag gehad vandaag, heb hem nog nooit zoveel en makkelijk weten lachen, op alles en iedereen! Van deze morgen als ik zei, dag kleine man, hupla, smile!!!! :D
x
Leuk è! :)En dat lachen wordt alleen maar meer en meer hoor. Wacht maar af.... :D
Oh, en onze Laurens sliep ook super weinig overdag op die leeftijd. Ik denk dat het een beetje normaal is. Dat verandert wel weer als ze wat ouder worden. Alhoewel, Laurens slaapt zelfs nu nog niet zooo veel overdag. Maar ik vind het veel belangrijker dat hij s'nachts goed (en lang ;)) slaapt dan overdag.
Wij merken bij Lore ook dat ze de laatste tijd niet meer gemakkelijk beneden in slaap valt. En dan begint ze eigenlijk te zeuren, je merkt echt dat ze meer slaap nodig heeft, dus sinds vandaag leg ik haar boven te slapen van zodra ik merk dat ze moe wordt. En dat helpt wel. Al had ze vandaag over het algemeen wel een echte blètdag.
Rond hoe laat bouwen jullie eigenlijk dat avondritueel in? Wij hebben dat niet echt omdat we ze rond middernacht nog wakker maken voor een laatste flesje (anders wordt ze om drie uur nog wakker of zo).
Hoe doen jullie dit?
_liesje_
10 May 2010, 23:00
Hij slaapt al van in het begin eigenlijk héél goed door. Dus op dat gebied mag ik ook niet klagen Bo ;-)
Wij beginnen hier meestal rond 21.20 aan zijn slaapritueeltje.badje, en pyama, met vitaminetjes, en laatste keer eten (bv) dat hij toch tegen 21.45-22.00 in zijn bedje ligt. Meestal slaapt hij dan écht vast tot een uur of 5, dan wordt hij af en toe wakker voor zen tutje (merk wel dat hij af en toe zijn handje in zen mond steeks dan, hopelijk begint hij niet te duimen), en rond 6 a 7 u moet hij weer eten.
We proberen om écht wel elke avond hetzelfde te doen (met uitzondering van zen badje) zo weet hij écht goed wanneer hij kan gaan slapen.
Overdag leg ik hem nu ook in zen bedje om te slapen, maar dat lukt nog niet goed...
x
_liesje_
11 May 2010, 11:13
Net nog eens terug van K&G, mocht eens langsgaan om hem enkel te wegen en te meten. Zijn lengte is hetzelfde gebelevn 60.5 cm, en zijn gewicht is 200 gr omhoog gegaan om 12 dagen tijd. Hij weegt nu 4kg960, hij zit dus nog altijd niet aan de 5kg. is dit wel normaal???
x
wij hebben hier zelf een weegschaal en hij komt hier zo'n 30 g per dag bij de laatste week.
ervoor was dit zo'n 65 g per dag
ik weet niet wat normaal is... wat zeiden ze bij k&g?
lady bug
11 May 2010, 11:32
Net nog eens terug van K&G, mocht eens langsgaan om hem enkel te wegen en te meten. Zijn lengte is hetzelfde gebelevn 60.5 cm, en zijn gewicht is 200 gr omhoog gegaan om 12 dagen tijd. Hij weegt nu 4kg960, hij zit dus nog altijd niet aan de 5kg. is dit wel normaal???
x
je moet je helemaal geen zorgen maken over het gewicht. je hebt nu eenmaal alle maten en gewichten van kindjes. Matthias is ne kleine magere. hij is maar 74 cm groot en weegt 8,7 kg. er zijn veel kindjes die een pak jonger zijn dan hem die meer wegen en groter zijn.
zolang ze niet te veel van de ene curve naar de andere curve verspringen kan het zeker geen kwaad.
't is waar wat ladybug zegt, hij moet zijn eigen curve volgen en voor zover daar geen ongelofelijke schommelingen in zitten is alles goed in orde.
Ladybug, Matthias is toch niet klein? Hij zit (volgens de Franse curve toch) mooi op het gemiddelde niet, met 74 cm?
sunshine
11 May 2010, 13:02
Dat schommelt ook heel erg hoor, met momenten ligt Tuur op P75 andere momenten op P50, soms groeit hij een maand bijna niet en dan plots 3cm op twee weken, idem met gewicht. Hij is nu 68cm en weegt 8kg.
Machteld
11 May 2010, 14:39
Zusje,
Ik zou je echt niet te veel focussen op cijfers hoor...daar word je gewoon kei zenuwachtig van!
Tis zoals de andere dames zeggen: hij moet in hoofdzaak een curve volgen en zolang hij bijkomt is alles ok...
Ik heb ooit onder men voeten gekregen van K&G omdat ik ze zogezegd te veel eten gaf, terwijl ik gewoon borstvoeding gaf om de 3.5u. Ja sorry, maar ik bepaal volgens mij nog steeds niet hoeveel melk ik produceer ze.
Pffff, K&G ik vind het soms nogal een klucht om eerlijk te zijn...(sorry als hier dames bij K&G werken, maar men ervaring is niet zo positief met hen)
Ik zou me ook geen zorgen maken hoor! Hij komt toch bij en dat is het belangrijkste.
Als het echt niet ok zou zijn, hadden ze daar bij K&G wel iets van gezegd hoor.
_liesje_
11 May 2010, 23:15
Ik weet het wel maar toch.. :( Merk wel dat zen kaakjes voller zijn, maar ja.
Maak me toch zo'n zorgen! En eerlijk, wil écht geen flesje bijgeven :o, zou het zo jammer vinden...
Hey Liesje,
Hoe gaat het ondertussen met Eben?
Zit hij nog in zijn 12-weken sprongetje? Veel last van gehad, heeft het lang geduurd?
_liesje_
21 May 2010, 14:15
Hey tiger,
Gaat goed hoor... :D
12-weken springetje viel goed mee.. al denk ik niet dat hij er al volledig uit is... Bij ons was het vooral snachtsdat we het merkten. Vroeger achter eten vragen, en niet zo vast slapen. Nu slaapt hij sinds een dag of twee tot 7u, en hopelijk blijft dat terug zo ;) Voor de rest zit er meer leven in ons kleine mannetje, kan al goed grijpen nu! Is wel leuk!!!
En bij Jarne, gaat het???
xxx
Oh zo leuk als ze beginnen grijpen, ben er al zo benieuwd naar. Jarne neemt wel voorwerpen vast als je ze hem aangeeft, maar echt grijpen zit er nog niet in.
Ik heb het wel wat moeilijk met de signalen van het sprongetje te herkennen. Hij is de laatste dagen wat lastig maar volgens mij komt dit door zijn krampjes, maar zou ook sprongetje kunnen zijn..
_liesje_
21 May 2010, 20:42
je moet hem eens int oog houden, zien of hij nieuwe dingen probeert te doen...
Is moeilijk om te herkennen, vond dat ook, maar dan is het opeens heel duidelijk :D
lady bug
21 May 2010, 20:52
't is waar wat ladybug zegt, hij moet zijn eigen curve volgen en voor zover daar geen ongelofelijke schommelingen in zitten is alles goed in orde.
Ladybug, Matthias is toch niet klein? Hij zit (volgens de Franse curve toch) mooi op het gemiddelde niet, met 74 cm?
hij zou volgens de curve die hij volgt ne kleine magere zijn. maar hij zit wel op schema qua kledingmaat, dus zo klein zal hij dan ook weer ni zijn zeker:D
_liesje_
25 May 2010, 16:58
Hier nog enkele fototjes van onze kleine man :)
http://www5.picturepush.com/photo/a/3506818/220/3506818.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3506818)
Lekkere vingertjes
http://www3.picturepush.com/photo/a/3506856/220/3506856.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3506856)
In mijn parkje.. Heb er nogal nen boel van gemaakt é
http://www1.picturepush.com/photo/a/3506864/220/3506864.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3506864)
Kijk eens in mijn ogen mama....
Zo'n schoon venteke è Liesje! *smelt*... je mag er fier op zijn!
Oh... hmmm... ik zal maar gene foto maken van Laurens zijn park... Dat is precies alsof er een felgekleurde bom ontploft is :D
_liesje_
25 May 2010, 17:11
écht é... en ikke dat maar goed leggen, pfff kgeef het op :)
ben er toch ook wel verliefd op zen, mijn kleine mannetje! Dinne gaat mij later nog goed liggen hebben denk ik :D
Ma zo een schatje! Hij heeft ook nog altijd mooie blauwe ogen he.
Gebruiken jullie nu al zo een fopspeenketting? Is dit handig? Heb er net pas eentje gekocht, maar nog niet gebruikt.
_liesje_
25 May 2010, 17:16
Ja hoor, maar wel eentje in stof. had een kei leuke van de Hema, met kralen (belletje er wel vantussen gehaald, dat was er net iets over :D) maar die weegt veel te veel. Tut viel er altijd uit, denk dat hij nog niet genoeg kracht heeft ervoor. Maar met dat stukje stof gaat het prima, en ideaal, kan gewoon de wasmachine in. Tegen dat hem begint te kwijlen :D
Ja zen oogje zijn nog altijd blauw... denk wel dat ze zo zullen blijven...
ilseken
25 May 2010, 17:34
Wat is het een knap kereltje. En ja ze gaan ons later zo om hun vingers kunnen draaien. Ach ja je smelt er gewoon voor.
Wij gebruiken ook tutdoekje die je eventueel kan vastklikken aan de kledij. Speelt Eben graag op zijn buik? Nolan echt niet hé, die draait zich dan terug op zijn rug. Nu begint Nolan zijn speeltjes te nemen en probeert het in zijn mondje te steken. Soms lukt dat en soms zit hij er wat naast, echt grappig. Gisteren heeft hij nieuw spelletje ontdekt, belletjes blazen en dit met pap in de mond...het resultaat raden jullie al...
_liesje_
26 May 2010, 08:31
Valt mee op de buik, is dan ook wel niet voor lang. :) En spelen, ja, das nu nog verwonderd kijken, alé ik lig omgekeerd :D
Vanaf wanneer kon Nolan rollen?
Das ook gezellig die belletjes :) Eben doet dat ook wel, maar ja wij zitten nog niet aan groentepap. Was het voor de rest een succes, die groentjes???
xxx
Mooie foto's! Tis een schattig ventje!
_liesje_
30 May 2010, 14:13
Dank je Koke...
:( Denk dat ik hier stilletjes aan afstand moet nemen van de bv... :(
Eben is de laatste twee nachten om de drie uur wakker voor eten. Heeft hij nog nooit gedaan (vanaf week 5). Deze morgen een uur aan de borst gehangen, niet content, nog een flesje afgekolfde melk van 110 ml bijgegeven, alles op... denk dat hij een beetje honger had :confused:
Ga het nog proberen te rekken tot donderdag (dan moet ik naar K en G, uitleg vragen over FV en dergelijke...)
:(
ilseken
30 May 2010, 19:24
hey Liesje,
Ik moet zeggen dat onze Nolan ook een paar dagen terug 's nachts wakker werd voor een flesje, die hij volledig uitdronk. T voordeel van flessenvoeding is dan natuurlijk dat je ziet wat hij gedronken heeft. Dus kon ik er ook uit afleiden dat hij echt van honger wakker werd. Dit heeft toch een dag of vier geduurd. Maar nu slaapt hij terug goed door hoor. Dus liesje even geduld, dat komt wel goed. Gaf jij nu al een flesje bij? Of nog enkel bv?
sunshine
30 May 2010, 21:17
Als je bv geeft zijn er regelmatig periodes waarin je denkt dat je niet genoeg hebt omdat ze plots veel meer honger hebben. Ik heb het een paar keer gehad, maar door dan veel aan te leggen, had hij na één of twee weken terug voldoende, dan had ik precies weer teveel. En de eerste keer dat ik echt dacht 'nu kan het niet meer' was rond drie maanden en dat heeft wel een poosje geduurd, ik had toen nooit gedacht dat ik drie maanden later nog altijd borstvoeding zou geven. 't Is rond de perioden van de sprongetjes, Tuur heeft het nu ook weer, om de 3-4 u wakker en willen eten, maar 't is niet de eerste keer hier, dus ik ben natuurlijk wel wat geruster, ik weet dat het overgaat en hij binnen een weekje weer minstens 6u naeen slaapt.
_liesje_
31 May 2010, 09:11
Geef uitsluitend bv...
Deze nacht weer super doorgeslapen, van 21.00 tot 7.00... Snap er hier niks meer van é :)
Hij heeft gisteren idd wel meer aangelegen dan normaal, heb zelfs beetje afgekolfde melk (van die dag) moeten bijgeven...
Niet makkelijk allemaal é zeg :D
merci voor jullie reacties ;)
xxx
_liesje_
4 June 2010, 09:26
Piep,
Gisteren naar K&G geweest...
Ons ventje weegt nu 5kg300 en is 62 cm groot. Nog altijd een lang prulleke dus... :D
Maar ze zeiden wel, dat hij goed is opgekomen (volgnes zijn curve dan) dus dat ik me eigenlijk niet te veel zorgen mag maken. Had dan gezegd dat ik al met het idee had gespeeld om te stoppen met bv en dat raadde ze mij echt af. Ze zag dat ik er echt wel mee zat, en echt wel plezier heb bij het geven ervan. Zolang hij snachts goed blijft slapen, zit het nog goed. Ze heeft zen gewicht eens op een bv-curve geplaatst ipv gewone, en daar zakt hij maar heel lichtjes. Ze zei dat hij ook gewoon een smal ventje van aard kon zijn é... (waar dat vandaan komt blijft mij een raadsel :p)
De spuitjes gingen redelijk dee keer. Hij was aant wenen voor hij het effectief had gehad, typsch ;)
Ben toch weer een beetje gerustgesteld nu..
Had gevraagd wanneer te beginnen met patatjes, en met dat ik nog wel ven thuis ben, zei ze mss best gewoon de eerste 6 maanden uitlsuitend bv, ben benieuwd of ik dat nog volhoud...
xxx
Fijn dat Eben het zo goed doet! Doet toch deugd als je zo eens bevestiging krijgt he.
Goed dat ze je bij K&G goed steunen met de BV, want kan geloven dat het niet altijd even makkelijk is om door te bijten. Maar je doet dat super!
Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Eben. Het zal idd gewoon ne lange smalle zijn hé, maar dat heeft zeker zijn charmes!
Goed dat je het weer ziet zitten om verder te gaan met de bv, Eben mag fier zijn op zijn mama!
Machteld
4 June 2010, 09:58
Oh zusje...ben zo blij dat het allemaal in orde was en je weer een beetje gerustgesteld bent.
Eben mag idd terecht heel fier zijn op zen mama!!!
xxx
Ik ben toch ook blij voor je dat het allemaal terug in orde is!
Zo kan je nog even doorgaan è meid :)
En Eben doet het prima! Je mag terecht fier zijn op jezelf hoor!!!
ilseken
4 June 2010, 17:46
hey liesje,
ben blij dat alles in orde is. Je bent een super mama! Geniet maar zoveel mogelijk nog van de bv.
Tis idd een smal ventje hé onze Nolan weegt 7 kg180 en 63 cm, hij is dan het omgekeerde hé...een dikkertje ;)
Ach zolang ze gezond zijn moeten we ons geen zorgen maken hé!
Welk maatje doet Eben nu aan? Nolan begint zijn 6 maandjes te dragen, in de lengte moet dat wel nog goed opgerold worden. Het is met pijn in het hart als ik zijn kleertjes in de doos moet leggen wegens te klein...ze worden zo snel groot hé.
_liesje_
4 June 2010, 20:13
Hey meisjes,
Mercikes hoor... Doet me deugd!!! :o
Onzen Eben doet meestal 62 aan, maar is dus allemaal veel te breed!!! Van broekje heeft hij zelfs nog een 56 dat nog steeds los zit aan zen buikje... iemand op mijne facebook haar kindje is van 31/12 en is kleiner dan Eben, maar dan wel over de 7kg! Toch gek é, hoe dat zo kan verschillen!!!! Maar ja bij Nolan ook é... O kijk er zo naar uit naar dat maatje 68, heeft hij zon leuke spulletjes in! Maar denk dat ik ze nog lang ga moeten latren liggen. Met als gevolg dat ik dus niet genoeg lichte spulletjes heb in de 62! Bijna allemaal dikke pullekes...
xxx
sunshine
4 June 2010, 21:12
Dat kan plots vlug gaan hoor ;) Tuur heeft heel lang 62 gedragen, en dan plots 68 bijna overgeslagen en draagt nu 74, behalve van broek das nog altijd 68, hij heeft blijkbaar korte beentje :D
:D Hier andersom... ik moet hem 74 aandoen voor de lengte, maar die zijn allemaal véél te breed aan zijn buik en beentjes :rolleyes: Met 68 heeft hij net water in de kelder :D
_liesje_
5 June 2010, 10:05
hehe super grappig :D
Och ja, we zien wel é... en anders heb ik een excuus om spulletjes bij te kopen :p
_liesje_
5 June 2010, 23:41
Hey meisjes...
Vandaag super dagje gehad, ik heb men eerste kleine schaterlachje gekregen :D
Het was zooooooooooooooo schattig!!!!!!!!!!!!
En het leukste van al, de papa was thuis, en het staat dus op film... :)
Overgelukkig ben ik hihi :)
xxx
Oh super zeg! Dat moet idd een heerlijk momentje geweest zijn! Hopelijk volgen er nog zo velen van die lachjes ;)
ilseken
11 June 2010, 16:53
heykes,
en hoe gaat het met Eben?
Nolan doet ineens terug veel meer.
Hij draait van linker zij naar rechterzij om te spelen. Kijkt echt in de spiegel van zijn speelmat, grijpt speelgoed en brengt het naar zijn mond. Sinds deze morgen zelfs met 2 handen grijpen. Als hij op zijn poep zit op de schoot trekt hij zich met zijn handjes helemaal naar voor zodat hij echt zit met steun door de zijn handjes rond onze vingers...
Heb jij facebook. Weet jij soms hoe ik de mensen van babyplaza terug vindt op facebook?
http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=44708893801&ref=search
_liesje_
12 June 2010, 00:30
Hey ilseken,
Met ons alles ok hoor... :)
Blijkbaar heeft ons mannetje daarnet van buik naar rug en terug gerols (en net vandaag was mama voor de eerste keer uit eten met de beste vriendin :( heb het dus gemist!!!!)
Wat super dat Nolan al zoveel doet!!!! das echt gek hoe snel het kan gaan! :)
Heb gezien dat je me hebt toegevoegd op facebook, super!!! dan kan ik fototjes zien van hem ;)
dikke zoen
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.