PDA

Volledige versie bekijken : Overgrootouders

Sweetdreams1987
17 February 2010, 21:24
Hey dames ,

ik heb hier al dikwijls leuke manieren gelezen om het te vertellen tegen je ouders , vrienden , ...
Maar hoe vertellen jullie het tegen de overgrootouders ?
Het is voor mijn vriend zijn grootouders hun 1ste achterkleinkind.

Nes
17 February 2010, 21:35
Kan ik niet mee helpen, Nora was veel te vroeg en wij hadden zelfs geen tijd om na te denken hoe we het zouden zeggen.

stamperke
17 February 2010, 21:59
Hey dames ,

ik heb hier al dikwijls leuke manieren gelezen om het te vertellen tegen je ouders , vrienden , ...
Maar hoe vertellen jullie het tegen de overgrootouders ?
Het is voor mijn vriend zijn grootouders hun 1ste achterkleinkind.

wij hebben een kaart gaan halen met voetjes op en daar dan een tekstje ingeschreven en dan hebben we de echo'tjes laten zien.hun totje was geld waard ;)

cocelinetje
18 February 2010, 09:07
Wij hebben het gewoon verteld :) we hebben niets speciaals gedaan eigenlijk..

bejes
18 February 2010, 09:27
Wij hebben het gewoon verteld aan tafel, de einge die begon te wenen was mijn pepe, zo ontroerend. xxx

mama-van-Juno
18 February 2010, 10:43
wij hebben die kans niet eens gehad, ze waren ons voor...

De avond dat we het tegen onze ouders en zussen hebben gezegd begonnen die meteen te sms'en en rond te bellen. Op een uur tijd wist heel de familie het! ;)

Saar
18 February 2010, 10:48
Aan de kant van mijn vriend is het voor zijn grootouders ook het 1ste achterkleinkind.
En aangezien ze al heel lang aan het "zeggen" waren dat het wel eens tijd werd, hebben we hun toen het zover was verrast met kadootjes..
voor de moemoe: Een bavetje met in supergrote letters, Moemoe is de beste!
Voor de vava : Een bodytje met veel hartjes op en daarnaast Vava
Ook hadden we een echo mee, maar moemoe deed haar kadotje nog maar net open, en de tranen liepen al over haar gezicht, en vava kon niet meteen volgen toen hij dat bodyke zag!
Ze waren zo enthousiast dat ze meteen dat ze meteen de echo in een kaderke gezet hebben, en de spullekes uitgebreid op tafel gelegd hadden! Iedereen moest weten dat ze overgrootouders worden! En de spulletjes liggen nu nog steeds uitgestald op de kast! :)

isabelga
19 February 2010, 12:02
ik heb het tegen mijn oma gewoon verteld (aan de telefoon enkele dagen geleden). ze was natuurlijk heel blij! en ze vertelde me dat er in augustus nog een achterkleinkindje wordt geboren (mijn neef zijn vrouw)
Voor haar zijn dus nummer 3 en 4 op komst! Ze lachtte er zelf een beetje mee: als jullie nu allebei een tweeling krijgen ... dan krijgen we echt een grote familie ;-)

Mijn oma is de laatste oma die ik nog heb (3 jaar geleden ben ik opa verloren en in 2009 zijn op 3 maanden tijd mijn andere opa en oma gestorven - je ziet, na 65 jaar samen,konden die niet gescheiden zijn ... opa is heel snel na oma gestorven).
Ik vind het spijtig dat ik nog maar 1 omaatje heb ... maar langs de andere kant ben ik blij dat ik tot voor kort van 4 oma's en opa's heb kunnen genieten!

Mijn ventje heeft ook nog maar 1 oma, maar die weet het nog niet. Zij heeft ook al 2 achterkleinkinderen (2 jongens, dus ik hoop stilletjes dat het een meisje is bij ons) Wij zijn wel de eerste kleinkinderen voor haar die trouwen!

isabelga
19 February 2010, 12:03
Aan de kant van mijn vriend is het voor zijn grootouders ook het 1ste achterkleinkind.
En aangezien ze al heel lang aan het "zeggen" waren dat het wel eens tijd werd, hebben we hun toen het zover was verrast met kadootjes..
voor de moemoe: Een bavetje met in supergrote letters, Moemoe is de beste!
Voor de vava : Een bodytje met veel hartjes op en daarnaast Vava
Ook hadden we een echo mee, maar moemoe deed haar kadotje nog maar net open, en de tranen liepen al over haar gezicht, en vava kon niet meteen volgen toen hij dat bodyke zag!
Ze waren zo enthousiast dat ze meteen dat ze meteen de echo in een kaderke gezet hebben, en de spullekes uitgebreid op tafel gelegd hadden! Iedereen moest weten dat ze overgrootouders worden! En de spulletjes liggen nu nog steeds uitgestald op de kast! :)

de reacties van de overgrootouders zijn echt prachtig!!!

Mrs O.
19 February 2010, 14:14
ik had enkel nog 1 oma toen ik zwanger was, dus toen ik vertelde dat ze overgrootmoeder ging worden (ze is altijd wel vrij rechtuit geweest) zei ze: Da werd is tijd he !!! :D, en dan heeft ze wel paar traantjes gelaten...hihi...want ze had nooit verwacht dit nog mee te maken...

Ze is helaas 2 maand na otis zijn geboorte overleden op 90-jarige leeftijd... maar ze was een superfiere overgrootmoeder. otis zijn foto is heel het rusthuis rondgegaan

wij hebben een superkleine familie hier(aangezien tim zijn familie in kenia woont) dus otis heeft als belgische familie enkel mijn mama als oma en mijn tante en nonkel als aanverwanten, wat ik soms wel zielig vind... Ik wil er echt voor zorgen dat we regelmatig is nr kenia kunnen dat hij zijn oma en opa uit kenia ook kent, en zijn 4 tantes en nonkels daar :)
tim zijn 2 zussen zijn vorig jaar ook bevallen van hun kindje: dus otis heeft een neefje en een nichtje ver ver weg van hier....gaat wel leuk zijn als we elk zomer nr daar gaan gaan :)