PDA

Volledige versie bekijken : Ivf????

nieke
10 February 2010, 19:30
vandaag terug naar de gyne geweest. mijn eitjes groeien ondanks de clomid niet goed.:(
de uitslag van mijn vriend zijn 2de staal weten vrijdag.
het ziet er dus naar uit dat het IVF zal worden, maandag word alles besproken met de gyne.
wat houd IVF in?
wie heeft ervaring hiermee?
volgens mijn ma trek je dit terug via hospitalisatieverzekering, sommige zeggen dan weer van niet.

ik weet echt niet wat ons te wachten staat:(

spruitjes
10 February 2010, 19:55
Nieke,

Ik weet er niks over maar wou je gewoon veel sterkte wensen. Mag het geluk snel aan je kant staan!!

Succes

nieke
10 February 2010, 19:57
mercikes, er zijn al veel traantjes gevloeid.

kleinke
10 February 2010, 21:32
hey nieke, bij ons word het ook ivf. ik heb hier ook een topic over geopent :)
heeft de gyn al gezegd dat het zeker ivf word? je mag misschien eerst nog enkele pogingen iui doen, bij ons was dit toch het geval.

wij hebben ons gesprek al gehad bij de verpleegster en sociaal medewerkster, zij leggen alles heel goed uit.
ik kan je wel vertellen dat ivf grotendeels word terugbetaald door de ziekenkas en dit voor 6 pogingen. je krijgt daarvoor papieren die je moet opsturen naar de ziekenkas en enkele weken later krijg je een goedkeuring van hun terug. dit is levenslang geldig zolang je die 6 pogingen niet opgebruikt hebt. daarna zijn de kosten voor jezelf.
heb je al een afspraak voor het intake gesprek?
ik wens je alvast heel veel succes.

nieke
10 February 2010, 22:10
hey kleinke,

hij is er vrij zeker dat het ivf word want mijn vriend heeft te weinig zwemmerkes.
maandag zullen wij iets weten, het hangt af van de uitslag van zijn 2de staal.
moest dat goed zijn dan moet de clomid bij mij nog aanslagen want dit is nog niet het geval.hij kan de dosis nog verhogen maar dan is de kans op een meerling heel groot.
ik had niet gedacht dat alles zo ging tegen vallen.

kleinke
10 February 2010, 22:19
ik weet hoe je je voelt, ik had dit ook allemaal niet verwacht maar wat doe je eraan. je ondergaat en hoopt op het beste. alles voor een klein wezentje he.
met clomid is idd de kans op een meerling groter maar dan moet je op controle gaan en als er teveel eitjes zijn krijg je een klusverbod :) dit was bij mij toch eens het geval

nieke
10 February 2010, 22:36
we zullen wel zien wat het gaat worden maandag.
ik wil er echt voor gaan maar het is zo stresserend.
ik zou graag naar de babybeurs gaan dit weekend maar mijn ventje vind dat een slecht idee. hij vind dat ik te emotioneel reageer en volgens hem gaan wij daar niks kunnen doen.

kleinke
10 February 2010, 22:44
het brengt idd stress met zich mee en die ivf behandeling is ook ni te onderschatten, mentaal en fysiek is het wel zwaar denk ik. och we zien wel wat er op ons afkomt.
ik zie dat je ook van de kempen bent, misschien kennen we elkaar wel :)

katrientje
11 February 2010, 14:41
Hey Nieke,

Ik kom je een hart onder de riem steken!
Het hoeft niet allemaal een horrorverhaal te worden hoor maar het is inderdaad een serieuze zaak. Ik werd zwanger na onze eerste IVF poging en hebben een pracht van een zoon.

Je kan me altijd mailen op kat.desmet@hotmail.com of hier op het forum een privébericht sturen, ik zal proberen om al je vragen te beantwoorden.

Veel succes, het komt allemaal wel goed!

xxx

nieke
11 February 2010, 15:45
@ kleinke: ik ben inderdaad van de kempen, uit laakdal

@ katrien: ik zal u toevoegen via hotmail.

mercikes voor al jullie steun

katrientje
11 February 2010, 16:46
Ben je van Veerle Laakdal?

nieke
11 February 2010, 20:09
nee vorst-laakdal