Volledige versie bekijken : positief/negatief snap er niks van
ilona01
22 September 2008, 20:39
Ik heb vorige maand 2 dagen last gehad van bruinige afscheiding (geen menstruatie)Ik ben normaal altijd gewoon ongesteld.Deze bleef toen weg. Ik heb vorige maand en deze maand een test gedaan, maar de eerste was posief en de 2 de negatief. Deze testen heb ik gedaan na aanleiding van een echo die gemaakt is op de s.e.h. Deze mogen zo ver ik weet niks zeggen. En op dat moment wist ik het zelf ook nog niet. Deze persoon maakte een echo van heel mijn buik en stopte toen plots 2 keer bij mijn baarboer met een aparte opmerking. Ik heb niet echt super verschijnsellen allleen wel erg veel last van emotie swings, vreetbuien en gewichttoename, grotere borsten, veel puisten en andere eet lust!
Kan het zijn dat je urine na twee maanden(+/- 11 weke)nnog steeds een te laag HCG gehalte heeft, waardoor een zwangerschapstest na twee maanden negatief aangeeft? Of kan dit een andere reden hebben?Kan iemand me misschien wat meer toelichting geven?
L@yla
22 September 2008, 20:44
hoi ilona,
wat raar je eerste test pos en de tweede neg.
en de verschijnselen die je zegt lijken wel heel erg op een zwangerschap ik denk dat je gewoon best eens je bloed laat trekken bij de ha dan weet je het direct. Het kan in principe dat je hcg nog te laag is maar spijtig genoeg denk ik dat er dan iets niet klopt in ieder geval ik ga je niet ongerust maken.
moest ik van jou zijn zou ik gewoon eens bloed laten trekken.
Groetjes
layla
sunshine
22 September 2008, 20:44
Ik zou je bloed laten trekken, of zeker eens naar de dokter gaan ;-)
Vanaf 8 weken daalt je Hcg terug, maar volgens mij zouden de waarden toch nog hoog genoeg moeten zijn om te zien in je urine.
ilona01
22 September 2008, 20:56
Hey bedankt voor jullie antwoord! Dat wil ik zeker ook doen. Het namelijk al 2 keer eerder op een miskraam uit gekomen in de eerste weken. Vandaar dat ik hier mijn vraag doe. Ben denk te bang dat het weer gebeurd.
veerle
22 September 2008, 23:45
mss een domme vraag maar, wat is hcg? :s
ilona01
23 September 2008, 09:06
HCG is een waarde die je voldoende moet hebben bij een zwangerschap. De eerste 3 maanden krijgt de foetus hier zijn voedsel uit als ik het goed heb.
Kimmy
23 September 2008, 19:11
HCG is het hormoon dat je aanmaakt als je zwanger bent (zwangerschapshormoon ook genoemd). de waarden ervan stijgen in het begin spectaculair zodat het kan dat je de ene dag nog niet positief test en de andere dag wel. Een urinetest test namelijk de aanwezigheid van HCG in de urine!
veerle
23 September 2008, 20:33
bedankt voor het antwoord :)
groetjes
xxx
L@yla
23 September 2008, 22:56
hoi allemaal,
vandaag een rotdag achter de rug ziek en men autotje helemaal kapot,dus nu een nieuwe kopen dan zegt mijn ventje zo heel subtiel mss moeten we onze wens nog een beetje uitstelen,
men hartje brak gelukkig zei ook hij achteraf dat hij dat niet meende blijkbaar een opwelling in het moment.
vele groetjes
layla
Laurence
24 September 2008, 12:41
Nu je autotje stuk is, kan je gelijk een familiewagen kopen.
Mijn man heeft vorig jaar met kerstmis zijn auto perte totale gereden.
Wij hebben direct een grotere wagen gekocht.
Wij zagen het als geluk bij een ongeluk.
Maar het is niet echt leuk als je autotje stuk is. En mannen zeggen wel vaker dingen die ze niet menen. :)
Miek
24 September 2008, 14:21
Hier hetzelfde; net ons huis gekocht en 2 weken later mijn auto naar de knoppen.... we zagen het financieël ook niet meer rooskleurig in.
We hebben dan ook meteen een veilige gezinswagen gekocht en hebben het geld aan mijn ouders geleend. Onze wens hebben we een half jaartje uitgesteld, en als het dan nog even duurt eer ik zwanger ben is de auto afbetaald tegen dat de baby er aan komt.
L@yla
24 September 2008, 14:28
hoi,
vandaag gaat het alweer iets beter heb besloten om me een ford K te kopen mag er morgen gelukkig al om want zo zonder auto amaai t is da nie, niet echt een gezinswagen maar dat is omdat mijn ventje van zijn werk met een camionet rijd en binnenkort met een vito dus daar kunnen dus kindjes genoeg en voorlopig met eentje is het wel goed in mijn k'tje tja zoals ze zeggen meestal komt alles samen he maar goed vandaag dus nog ziek wss een agine,vind het wel niet zo leuk maar ja k moet het uitzieken wat me wel aan het denken zet mss ben ik wel zwanger,ik denk van niet hoor maar je weet nooit he en dan is het blijkbaar niet zo goed om koorts te hebben,zou ik naar de dokter moeten volgens jullie?
gr
layla
Kimmy
24 September 2008, 17:03
goed idee, zo'n ford ka!! ik rijd daar ook mee, met een knalrode... da's supergrappig en is echt een goeie auto, hoor. En nieuw kost dat maar 7.000 EUR :). Op kantoor wordt er wel mee gelachen ("moeten we zelf trappen als we meerijden", "heb je een extra helm voor mij", ...) maar ik ben content!
ik zou nog even wachten met naar de dokter te gaan en effe rustig aan doen?
groetjes,
Kim
mini
24 September 2008, 19:11
Hier werden kindjes ook uitgesteld: "...tot da den auto is afbetaald"
M'n ventje had twee jaar geleden z'n auto ook (bijna) perte totale gereden. Hij reed toen met een ford fiësta. Die was op een maand na, afbetaald :mad:
Nuja... we hebben dan van den eerste keer een héél ruime auto gekocht. Volkswagen Caddy ;)
Héél tevreden over. :D
ilona01
24 September 2008, 19:33
Sorry vind het balen van je auto!! Alleen heb het hier toch niks mee te maken?
Bedankt kimmy! maar ben vandaag als nog maar even gegaan. En moet morgen vroeg na de gyncoloog.
L@yla
24 September 2008, 21:59
hoi ilona,
het ging erover dat het soms beu is als je probeert en er dan een overwachtse kost is van bv auto's die stuk gaan die dan soms roet in de plannen gooien dus ja het heeft er wel mee te maken en er staan bij iedereen al wel eens dingen tss die niets te maken hebben met zwangerschap maar dat hoeft toch ook niet altijd vind ik dan toch,ieder zijn mening het is ook leuk om tussendoor eens over andere dingen te praten
gr
layla
L@yla
24 September 2008, 22:01
hoi mini,
ik kijk er naar uit naar mijn ford k tje, k vind het een leuk autotje en de garagist zei ook dat da goeie zijn dus ziet het volledig zitten om daar hopelijk binnenkort met babytje in rond te rijden!
gr
layla
lotjen
24 September 2008, 22:13
Hellow ladies,
@ilona;we kunnen hier over alles praten,er zijn er velen die hier dagelijks komen al is het maar even om ons hart te luchten,je moet de regels er maar eens op nalezen...
@Layla;hatelijk van je auto,wij hebben een baby'tje wel wat uitgesteld,we gingen eigenlijk in januari al beginnen,maar mijn vriend is in februari van werk veranderd,en hebben het dan een half jaar uitgesteld,dat was een harde dobber voor ons maar ben blij dat ik het gedaan heb!
Veel liefs Lotte
L@yla
24 September 2008, 22:22
hoi lotjen,
groot gelijk ik kom hier ook dagelijks en vind het ook gewoon eens leuk om eens mijn hart te luchten tov jullie!
moest het echt nodig zijn zouden we het ook uitstellen maar gezien we geen nieuwe auto kopen maar een occasie gaan we het niet doen,ik denk dat ik het er heel erg moeilijk zou mee hebben,vooral omdat we al effe bezig zijn maar ik kan goed begrijpen dat sommigen het om bepaalde redenen even uitstellen.
Vele gr
layla
veerle
25 September 2008, 21:44
hoi layla,
Alvast veel succes met je nieuwe wagen :)
onze wagens zijn wel voorzien op kids allez ik heb een vw golf
en mijn man een peugeot sw niet echt voor de kids maar hij wilde
al lang een sw en dat is dan in ene weg handig met kids :)
Ik kom nu ook elke dag op de site is een beetje een verslaving :s
mijn man zegt ; ga je weer met je internet vriendinnen tetteren hihi
maar jullie zijn de enige die weten dat wij voor kids aan proberen zijn en
daarom is het wel leuk om ervaringen ed te delen.
Want op werk of met vriendinnen kan ik er niet over praten. Hoewel ik
toch af en toe een subtiele vraag durf stellen ;) aan collegas of vriendinnen hihi
Groetjes
xxx
ilona01
25 September 2008, 21:58
Nou wou dat ik ook leuk nieuws kon melden :( Helaas heeft het vruchtje zich niet vast genesteld en is het af gekomen. Vandaar de 2 de test negatief, Me lichaam heeft langer nodig om zich terug aan te passen. Er is gelukkig verder alles in me lichaam goed. Dus er is nog hoop voor de toekomst.:)
L@yla
25 September 2008, 21:58
hoi veerle,
ja ik vind het gewoon leuk om hier alle dagen es een kijkje te komen nemen,het is raar om te zeggen maar het helpt mij een beetje dat ik het wat minder moeilijk heb met dat eindeloos wachten,ale niet dat ik al recht heb tot klagen maar ik vind het al lang.
en bedankt,ik ga men nieuwe wagentje in ieder geval heel goed verzorgen!
vele gr
layla
Laurence
26 September 2008, 12:20
@ Layla: veel geluk met je nieuwe auto gewenst.
@ Ilona01: wat spijtig zeg. Vind het echt jammer voor jou. Dikke knuffel
Ik zit hier dus ook elke dag hé. Het is echt een verslaving aan het worden. Mijne man zaagt ook altijd als ik 's avonds nog eens een kijkje kom nemen. Moet je daar nu terug op gaan zitten lezen is dan zijn reactie. Maar het doet me deugd om hier alle verhalen te lezen en mee te kletsen.
L@yla
26 September 2008, 14:21
@illona:wat jammer voor je,veel sterkte meid!
@veerle:bedankt,ik mag er morgen om,spannend!
en ja ik zit er ook iedere dag op behalve int weekend maar als het dat maar is e,het doet deugd in de periode dat je probeert om er niet alleen voor te staan en ook als ik zwanger ben en daarna zal ik zeker nog bezoekjes brengen. Het is een heel goede uitvinding vind ik
gr
layla
Kimmy
26 September 2008, 16:01
ik zit hier ook elke dag... het biedt troost en afleiding om met "lotgenoten" te kunnen praten, é!!
vooral omdat je dat met je eigen familie en vrienden nog niet kan
ik vind het ook fijn om te weten dat "de wereld nog zo slecht niet is" want wij kennen elkaar alleen van de berichtjes en toch leven we mee, zijn we samen blij en zijn we samen triest als er iets met iemand van ons gebeurt...
ik ga vanavond ene drinken "op ons" en op dit forum, mss doen anderen met mij mee? (hmm, zwangeren met water dan wel :))
x
Kimmy
Laurence
27 September 2008, 13:41
Ik zal er vandaag eentje drinken op ons en het forum.
Mijn nicht brengt champagne mee voor te toasten op mijn nieuw contract, dan brengen we gelijk twee toasten uit.
mini
27 September 2008, 18:39
Ook ik kom hier iedere dag, al is het maar om te lezen. Ik reageer ni iedere dag ;)
En idd, hier kunnen we ons verhaal aan elkander kwijt/ons hart eens luchten. Het doet deugd om te lezen dat we niet alleen zijn. Vooral als je eens tegenslag kent ofzo.
Ben blij dat dit forum bestaat.
ilona01
27 September 2008, 18:49
Hey dat ben ik ook wel! Heb er alleen moeite mee om me hart te luchten zo... dat komt misschien nog wel...
L@yla
27 September 2008, 18:57
Hoi allemaal
wij hebben vnv bezoek en k zal dan ook eens klinken op het forum!
vandaag mijn autotje voor de eerste dag wat raar om in zo een kleintje te zitten na een ford mondeo maar het is heel leuk,
iedereen zegt dat het bij mij past,wss omdat ik ook zo klein ben!
gr en goed weekend iedereen
layla
mini
27 September 2008, 19:17
@ L@yla: ja de overstap van een grote auto naar een kleinere is toch raar hé. Als wij meerijden met iemand die een kleinere auto heeft dan de onze dan is da ook zo. Precies of we zitten opeens op de grond of de voorruit die tegen ons neus plakt :lol:
Maar ach, 'k vind ne ford K wel iets hebben hoor! 't Is in ieder geval een koddig autootje. Véél succes ermee!
En geniet vooral van jouw weekend. :)
@ilona01: Ik heb enkele maanden meegelezen op verschillende forums voor ik me registreerde, vond het fijn om anderen hun verhaal te lezen, maar ik had ook zo m'n vragen en dergelijke. Dus heb'k me maar geregistreerd en ja in't begin doet da mss raar om je verhaal aan een 'vreemde' te vertellen. Maar uiteindelijk, leef je met hen mee :) En ben je blij dat je, je hart kan luchten. Zoiets komt wel. :)
taschkevdv
28 September 2008, 19:04
ik ben ook elke dag aanwezig.ben toch altijd nieuwschierig wat de andere te vertellen hebben.ik heb nog niet zoveel te vertellen omdat ik ook nog maar juist maandag men laatste pilletje heb genomen dus ja veel heb ik ook nog niet te vertellen.maar vind het al tof om elke dag jullie verhaaltjes te lezen en dan weet ik watmij ook nog te wachten staat he :-)
xxx
Kimmy
28 September 2008, 23:33
vandaag mijn autotje voor de eerste dag wat raar om in zo een kleintje te zitten na een ford mondeo maar het is heel leuk,
iedereen zegt dat het bij mij past,wss omdat ik ook zo klein ben!
layla
hey Layla,
bij mij zegt ook iedereen dat dat auto'tje bij mij past :). Is kleine, schattige wagen dus complimentje voor ons beiden, é.
Welke kleur heb je gekozen? Het mijne is knalrood!
Wacht maar, je zal nog veel plezier hebben aan dat wagentje!
groetjes,
Kimmy
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.