PDA

Volledige versie bekijken : begrensd of onbegrensd?

phieke
3 February 2010, 10:44
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tss begrensd en onbegrensd bruttoloon?

mama-van-Juno
22 February 2010, 08:47
Voor de berekening van uitkeringen waarbij je een bepaald percentage van je brutoloon krijgt (bv 60% van je brutoloon als je op ziekenkas staat), wordt er een maximum genomen, of een begrenzing.

Dus als je brutoloon hoger ligt dat die bovengrens, rekenen ze 60% van het maximum.

BV:
De uitkering van het ziekenfonds bedraagt 60% van het begrensd brutoloon. Begrensd brutoloon wil zeggen dat indien uw brutoloon per dag hoger is dan € 112,87 (maximum toegestaan in de ziekteverzekering) de berekening van uw ziektevergoeding gebeurt op basis van € 112,87 en niet op uw werkelijk brutoloon.

Je krijgt dus max 60% van 112,87€ ook al verdien je meer.

Nog een weetje: als je op ziekenkas staat, wordt er berekend op de 6-dagen-week en niet 5 dagen.
Maar het jaar daarop wordt je hier wel ferm op belast :(

Mieke
22 February 2010, 10:18
Nog een weetje: als je op ziekenkas staat, wordt er berekend op de 6-dagen-week en niet 5 dagen.
Maar het jaar daarop wordt je hier wel ferm op belast :([/QUOTE]

Dat belasten valt wel mee hoor. Ik heb reeds een jaar in ziekekas geweest door een foutgelopen operatie en het jaar daarop heb ik zelfs nog teruggetrokken! Ik heb wel een lening om in te geven, maar ik trek nu minder terug dan toen ik in ziekekas was. Sinds een paar jaar houden ze al redelijk wat in voor de belastingen hoor.

mama-van-Juno
22 February 2010, 18:41
Da's fijn om te horen! (van de belastingen, hé, niet dat je operatie misliep)

Ik hield m'n hart al vast...
Wij hebben ook een lening om in te geven en kunnen ook energiebesparende renovaties ingeven, dus ik hoop dat het gaat meevallen :)