PDA

Volledige versie bekijken : roken

Wende
21 September 2008, 22:28
Ik ben nu 30 en ben 5 weken zwanger, ik heb vanaf mijn 15e gerookt en heb gezegd: als ik zwanger ben stop ik!!! Maar het valt me zooo zwaar het niet roken, dat ik toch wel een peukie of 5 max neem op eeen dag!?? Is dat zooo erg?

rienemieke
21 September 2008, 22:40
roken heeft enorm veel invloed op het gewicht van je kleintje!
ik raad aan om toch proberen te stoppen en als da niet lukt om het echt te beperken tot een aantal sigaretten op een dag!

succes ermee!

Nes
21 September 2008, 23:19
Wende,

ik heb zo een briefjes zien liggen bij mijn gyne om te stoppen met roken tijdens de zwangerschap. Das met begeleiding van dokters enzo. Informeer je maar eens.
Ik weet wel dat je niet brusks mag stoppen met roken, kwestie de stress van het roken niet over te zetten op je kindje.
Ik raad je enorm aan om te stoppen met roken maar in jouw situatie wel onder begeleiding.

Toen wij onze kinderwens kregen ben ik direct gestopt met roken. Ik ben dus ondertussen al 2 jaar gestopt en ik weet hoe het is en voelt.

Succes meid, en stop ermee.
x

L@yla
21 September 2008, 23:20
hoi wende,
dat roken niet goed is voor jezelf en de baby dat zal je wss ook wel weten,je moet het er eens over hebben met je gyne,
het helpt met af te bouwen en als je stopt voor je 12 weken bent kan het helpen,
ik rookte zelf ook maar ben gestopt toen we begonnen zijn met proberen,ik heb het ook soms nog lastig maar heb het er wel voor over.

ik hoop dat het je lukt om te stoppen en het is dus zeker niet goed maar een echte ramp weet dat ik dit niet zou mogen zeggen maar doe het toch is het ook niet,ken veel mensen(jammer genoeg) die gerookt hebben tijdens de zwangerschap en er is is veel gevallen niets mis met het kindje wel zijn de kindjes vaak veel onrustiger en hebben ze in sommige vallen longproblemen.

ik wil je niet bang maken en veroordeel je niet maar soms is het wel eens goed om stil te staan dat je kleintje nog niet kan beslissen en het eigelijk meerookt door jou beslissing.

vele groeten
layla