Volledige versie bekijken : Gyn
Wende
21 September 2008, 18:21
Hallo,
As donderdag moet ik voor het eerst naar de Gyn. Wat kan ik verwachten. Kan iemand mij dit vertellen wat er gaat gebeuren?
mini
21 September 2008, 19:43
Hey!
Bedoel je voor het eerst sinds je zwanger bent of gewoon de allereerste keer? :)
Ik ben vorige maand voor de allereerste keer naar de gyn geweest. (ter controle)
Ik was voor de eerste keer zenuwachtig, maar dat is echt niet nodig hoor.
Bij u zal de gyn een inwendige echo nemen. Valt best mee. :)
Wende
21 September 2008, 22:04
Ik moet heen voor de 1e keer nu ik dus net weet dat ik zwanger ben! Moet mijn man ook mee?
rienemieke
21 September 2008, 22:39
hey
je man hoeft niet mee maar mijn vriend is er altijd bij geweest bij de zwangerschapscontroles dan, bij gewone controles ging ik alleen!
wat kan je verwachten?
hij gaat je een heleboel vragen stellen in verband met je gewone gezondheid, evt aandoeningen in de familie/ erflijke ziektes enzo of je ergens allergisch aan bent
wanneer je het laatst ongesteld was,
gaat uw bloeddruk meten
waarschijnlijk ook al een inwendige echo maken ( helemaal niet pijnlijk) je gaat dan waarschijnlijk een vruchtzakje zien maar meer nog niet want voor een hartje moet je min 6 weken ver zijn en liefst nog iets verder
dat is het zo een beetje denk ik!
veel succes!
Nes
21 September 2008, 23:22
Ik was 6 weken toe ik de eerste keer ging tijdens mijn zwangerschap. Er was een vruchtzakje te zien met fotus van 4 mm en ja ik hoorde dat hartje kloppen. Zo een emotie, dat kan je niet beschrijven hoe dat voelt!!!
Dus gewoon een inwendige echo en de opdracht bloed te laten trekken. Das alles. En ik ben ook alleen geweest de eerste keer.
Wende
22 September 2008, 03:29
Hee Nes,
Wat bedoel je precies met " de opdracht bloed laten trekken"?
lies
22 September 2008, 14:16
Dag Wende
er wordt sowieso ook bloed geprikt om een aantal dingen na te kijken: toxoplasmose, CMV, HIV, hepatitis,....
zodat je weet waar je op moet letten vanaf nu.
groetjes en veel succes
lies
Nes
22 September 2008, 18:27
Zoals Lies zegt, toxo enzo.
En ik geef je de raad, zolang je niet weet of je imuum bent voor toxo zou ik toch opletten voor de zekerheid.
Grts
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.