Volledige versie bekijken : kindjes en huisdieren...
veerle
20 September 2008, 20:06
Hoi Dames,
Wij proberen nu al 4 maand zwanger te worden...
MAAR :d en nu komt ie :)
Wij hebben ook een lief, nood aan aandacht hebbend, boel op steltend zettend
hondje :)
Hij is nu 1j en 2maand en hij is superactief!! Nu denk ik soms
stel dat ik zwanger ben en dan die hond erbij....Soms maakt hij ons
echt gek!! Moet wel zeggen dat hij nu al rustiger aan het worden is.
Maar, hij is helemaal geen kinderen gewoon....
Ik heb een beetje bang dat ik hem om één of andere reden zou moeten wegdoen :'(
Tuurlijk is een baby het belangrijkst maar toch die hond is nu al meer dan een jaar
een deel van ons 'gezin' hoe stout hij soms ook is ik kan hem niet missen!!!!!
Wie van jullie heeft ook een beestje en is zwanger of heeft een kindje,
hoe is dat gelopen???
Laurence
20 September 2008, 21:01
Toen ik zwanger was, lag mijn kat elke avond op mijn buik. Anders deed ze dat nooit, maar toen wel (nu dus terug ni meer).
Mijn schoonouders hebben ook twee honden. Die kwamen anders nooit bij mij omdat het nogal bangerikken waren.
Sins dat ik zwanger was, lag de ene altijd aan mijn voeten (dan moest ik wel opletten wat ik deed en waar ik liep) en de andere,
kwam in de zetel ook altijd bij mij zitten.
Dieren voelen dat aan als je zwanger bent. Het kan zijn dat jouw hond het ook gaat aanvoelen en dan kalmer wordt.
In ieder geval, eens het kindje is geboren, zijn eerste body of pijama bij de hond leggen, maar hem er niet mee laten spelen. Dan kent de hond de geur en aanvaard hij het beter als jij thuiskomt met het kindje.
mini
20 September 2008, 22:51
Mijn hond is ondtss al 14 jaar, hij kan het moeilijk aanvaarden als er iets of iemand in m'n buurt komt :/
En vooral als er iets nieuws is. Maar ik heb er het volste vertrouwen in. :) (lang leve een oude en knorrige hond)
't Beestje is amper 30cm hoog :rolleyes: en heeft nog amper tanden :lol:
veerle
21 September 2008, 12:23
dat wist ik niet dat beesten dat zo aanvoelden als je zwanger was :)
eigenlijk best raar!!!
maar ik dacht ook al zoiets te doen met een pyjamatje ofzo..
Maar, voorlopig ben ik nog niet zwanger en een zwangerschap is ook nog s 9 maand
tegen dan is de bobbie al 2j dan zou het meest actieve er toch af moeten zijn?!
En tegen dat de kleine kan lopen hoop ik dat mijne ook geen tanden meer heeft :)
We hebben hem ook al laten castreren dat zou ook helpen!
Zullen wel zien :)
thanx voor de antwoorden!!
rienemieke
21 September 2008, 13:11
hey
ik heb ook een hond hier in huis lope!
ook een heel actieve een labrador van 2 jaar!!!!
zij voelt ook aan dat ik verwachting ben! ze kan nu een beetje wennen aan kindjes aangezien ze altijd meegaat op zondag naar mijn ouders en mijn zus daar dan ook is met haar zoontje van 8 maanden! awel ze doet er niks aan, ze speelt er zelfs spelletjes mee! onze torben is verzot op haar en als hij dan in zijn eetstoel ofzo zit, dan loopt ze rond en elke keer als ons klein venteke haar ziet begint die te kirren van plezier en onze Zara speelt daar natuurlijk dan mee hé!
maar als onze torben op de grond ofzo zit, dan gaat ze er gewoon van weg of gaat is snuffelen en als hij bijna omvalt onze torben dan gaat ze ernaast zitten zodat hij ni kan vallen!
nu staat onze box ook al in de living, we gaan die gebruiken als wieg en daar gaat ze dan voorliggen precies om het kindje al te beschermen echt kei lief!
dusik heb er geen schrik voor dat onze zara onze kleine meid iets zal doen!
Laurence
21 September 2008, 14:43
Je moet natuurlijk altijd opletten en je kindje nooit alleen laten met dieren, maar op het eerste zicht ga jij daar geen problemen mee hebben hé rienemieke.
De honden van mijn schoonouders voelden het zelf aan als de tweeling gestorven was.
Ik zat de maandag in de zetel bij hen (we wisten toen nog niet dat onze tweeling overleden was). De jack russel kwam op mijn buik liggen, heel voorzichtig.
Hij zat met zijn poten op mijn borsten, poep in de lucht (dus aan de buik kwam hij niet echt aan) en zijn oren naar achteren. Zo is hij heel de tijd blijven liggen.
Toen we dat de dag erna aan de gyné vertelden toen we het nieuw hadden vernomen, zei hij dat dat de positie is die jachthonden aannemen als ze een lijk hebben gevonden. Achteraf gezien vonden wij dat heel raar. Maar de hond wist het dus al.
veerle
21 September 2008, 22:32
Hoi
mijn ouders hebben een rottweiler en toen mijn nichtjes klein waren
was die ook heel beschermend...
En idd een hond, hoe klein ook mag je niet met een kind alleen laten.
Laurence, echt gek dat die hond dat voelde.
Die van ons is ook een jachthondje...
Ze zeggen dat honden dom zijn maar, ze zijn slim genoeg :)
Laurence
23 September 2008, 10:50
Die beesten zijn slimmer dan we denken. :)
isabelga
23 September 2008, 11:01
Mijn idee over huisdieren en kinderen is: Let op! hoe braaf de beestjes ook zijn,het zijn nog altijd dieren.
Kleine kinderen spelen graag met dieren, maar ze kennen de grenzen niet: eens aan de oren trekken, eens aan de staart trekken.
Ik begrijp dat een huisdier deel uitmaakt van de familie, maar let op.
lady bug
23 September 2008, 17:10
wij zitten thuis met 2 amstaffs. naar het schijnt zijn dit gevaarlijke honden. sorry, daar heb ik nog niks van gemerkt. je maakt of kraakt een hond als baasje. een yorkshire kan gevaarlijker zijn dan de onze, maar de gevolgen van een beet van deze is natuurlijk niet zo erg als van de onze.
maar idd, een hond en kind laat je nooit alleen, hoe lief ze ook mogen zijn. momenteel slapen de honden buiten in de ren. er staat ook geen huis meer waar ze in kunnen en in de caravan zou het anders veel te krap worden. we weten ook nog niet of ze terug binnen mogen als het huis af is. ik ga het er enorm moeilijk mee hebben, maar er moet een keuze gemaakt worden en van 2 amstaffs heb je toch snel wat vuil binnen. maar ze mogen wel nog vrij buiten lopen. het is wel zo, dat van zodra er ook maar 1 van de 2 hun lip opheft om te willen grommen naar de kleine dat hij /zij weg moet. hoe spijtig het ook is. laat ons hopen dat ze de kleine goed aanvaarden
groetjes
Lady Bug
veerle
23 September 2008, 20:28
Hoi lady bug
mijn ouders hebben een rottweiler dat behoort ook tot de gevaarlijkste rassen
maar ook die is een sok van een hond :) gelijk wij dat zeggen :)
Ik hoop gewoon dat den onze wa kalmeert hij is nu nog enorm speels.
Ik ga wel an mijn neefjes vragen om regelmatig s bij hem te komen ravotten
zodat hij toch wat aan 'kleine' mensen kan wennen :)
L@yla
24 September 2008, 14:35
hoi veerle,
al nieuws,hou ons op de hoogte he!
gr
layla
veerle
24 September 2008, 20:26
hoi layla
ik heb nieuws... de verdomde duiveltjes zijn er weer...
Ik volg u op naar de 5e ronde :)
groetjes!!
xxx
L@yla
24 September 2008, 21:55
hoi veerle,
ik weet het, tis altijd beu als ze er een zijn maar eens is het aan ons en dan zullen we dubbel zo blij zijn!
vele groetjes en ik duim voor je mee:)
sunshine
25 September 2008, 13:37
Ik vind niet direct een post van mij, ik wil mijn banner eens zien, dus... :-)
veerle
25 September 2008, 21:36
Hoi
@Sunshine,banner is goed :) op deze site vin je er ook leuke :) (staat onder tickers)
@ Layla: misschien heb jij volgende week al goed nieuws ;)
hier zijn de duiveltjes volop aan het feesten hopelijk zijn ze tegen het weekend
voorbij heb eindelijk eens een vrij weekend :)
Groetjes
xxx
L@yla
26 September 2008, 00:54
hoi veerle,
ja mss heb ik volgende week goed nieuws,maar ik denk van niet ale iets in mij zegt dat het weer niet zo is maar ja hopelijk ben ik mis he
en geniet van je vrij weekend.
vele gr
layla
veerle
30 September 2008, 21:13
ff nog een vraagje ivm huisdieren,
schijnt zo dat zwangere vrouwen niet met katten in
contact mogen komen?? Is dat waar?
Hoe zit dat dan met honden??
(mijn bobbieke ligt nu rustig te slapen zzaaallliiggg ;) )
groetjes
xxx
Laurence
30 September 2008, 21:14
Zwangere vrouwen mogen geen kattebakken uitkuisen.
Als je katten hebt, vraag je best elke maand een controle ivm toxo.
Honden kunnen geen kwaad
Nes
30 September 2008, 21:53
Hey Laurence en Veerle,
Mijn huisarts en gyne hebben me toch aangeraden zo ver mogelijk van katten en honden weg te blijven. Een hond zou zo erg niet zijn maar kan toxo meebrengen door in het gras te lopen enzo. En anders naar het schijnt gewoon elke keer als je een hond aanraakt direct je handen wassen.
Ja ik weet het, die toxo is echt wel vervelend. Ook om te koken.
Grts Nes.
rienemieke
30 September 2008, 22:05
honden kunnen idd geen toxo overbrengen en ook niet mee in huis brengen!
je moet absoluut geen schrik hebbe dan voor uw bobbieke!!!
hebbe dit ook aan onze gyn gevraagd toen ik net zwanger was tzijn alleen katten die toxo dragen en natuurlijk die plassen dan op uw groentjes enzo vandaar dat je die goed moet wassen enzo
rauw vlees omdat daar de eitjes in kunnen zitten van die parasiet!!
maar een hond is onschadelijk hihi grappig gezet!!!
veerle
30 September 2008, 22:07
Hoi,
Katten is geen probleem, die heb ik niet
maar mijne bobbie :)
Beter als het zo ver is mijn gyn raadplegen..
Hopelijk volgende maand ;)
xxx
Nes
30 September 2008, 22:30
Oei Veerle, hou dat beetje, gewoon opletten dat je toch je handen wast als je hem aangeraakt hebt. En misschien ben jij wel imuum voor toxo en is er helemaal geen probleem. Je kan de test nu al laten doen als je dat wil he! Ik wist dat ook op voorhand.
veerle
1 October 2008, 21:40
Hoi Nes,
bedankt voor de goede raad.
Mijn vriendin is ook zwanger en hebben ook een hond, eens subtiel
vragen aan haar ;)
Kan je die test gewoon bij ha doen? Nemen ze dan gewoon
een bloedstaal? ben niet zo happy op bloed nemen :)
Groetjes
xxx
lady bug
3 October 2008, 15:58
je kan idd gewoon bij je ha bloed laten nemen. als je vermeld dat je probeert zwanger te worden gaan ze er zeker geen probleem van maken. je kan al beter op voorhand weten of je tegen toxoplasmose imuun bent of niet. en moest je nog geen foliumzuur nemen, dan zal je ha deze ook al voorschrijven.
ps: je kan ook zelf naar de apotheker gaan om foliumzuur. deze is zonder voorschrift verkrijgbaar
veerle
3 October 2008, 20:29
HI Lady bug,
Dat foliumzuur neem ik al.
Had dat gewoon bij de apotheek gehaald.
Het is wel pas de derde week dat ik het neem..
Ga toch eens bloed laten trekken bij huisarts voor de zekerheid..
Merci voor de info iedereen!!
xxx
veerle
22 November 2008, 10:28
hi dames,
ik hoorde gisteren dat wanneer je een baby hebt en vb een hond.
Dan zou je bij de eerste ontmoeting tussen de 2 de hond de voetjes van de kleine moeten
laten aflikken :)
Vriendin heeft dat ook gedaan en de honden zijn idd heel lief met de kleine. Ook de dierenarts
van een zwangere vriendin, heeft dit aangeraden!!
Bij deze misschien een nuttige tip voor sommige..
groetjes
xxx
xx
x
lady bug
18 December 2008, 10:49
een beetje droevig nieuws hier. tot gisteravond had ik 2 amstaffs rondlopen. en idd het is had. nu loopt er nog maar ene rond. vanaf het begin van mijn zwangerschap was het teefje al redelijk jaloers en het escaleerde alleen maar. het was ondertussen zelf zo erg dat ik niet meer in haar buurt mocht komen of ze begon te grommen. onze reu verdedigde mij dan steeds met elke keer weer een gevecht tussen de beide honden. op aanraden van onze dierrenarts heb ik nog naar een gedragstherapeut gebeld om te zien of ik haar toch ergens kon laten plaatsen. maar de voorwaarden waren veel te streng en ze voldeed niet aan de eisen. hij wou het risico niet lopen dat ze toch zou hervallen en heeft ons dan de raad gegeven om haar te laten inslapen.
met pijn in het hart zijn we naar de dierenarts gereden en ze moet het geweten hebben. zo lief had ze al lang niet meer tegen mij gedaan. ik had er echt moeite mee, want op het moment zelf was ze mijn xzian van vroeger weer. ik zal ze missen, maar ik kan het leven van mezelf en ons kind niet op het spel zetten voor een hond.
Mrs O.
18 December 2008, 11:15
Oh lady bug... Idd droevig, het is verschrikkelijk he om je huisdier te laten inslapen... Mr idd, je kan jezelf en je baby r niet voor op het spel zetten...
Dikke knuffel !!!
Kimmy
18 December 2008, 11:57
och ladybug, zo erg :(
de baby gaat natuurlijk voor maar neemt niet weg dat dit pijnlijk is!
mist de andere hond haar nu niet?
liefs
Kimmy
L@yla
18 December 2008, 12:20
hoi lady bug,
wat jammer dat je zo een keuze hebt moeten maken maar idd het is te gevaarlijk, ik ken een koppel die het toch geriskeert heeft om de hond te laten blijven en af te wachten, het kindje was 3 maand toen het de eerste beet kreeg en die was niet zonder gevolgen,
dus hoe pijnlijk het ook is je hebt wss wel de juiste keuze gemaakt
veel sterkte
gr
layla
lady bug
18 December 2008, 12:39
och ladybug, zo erg :(
de baby gaat natuurlijk voor maar neemt niet weg dat dit pijnlijk is!
mist de andere hond haar nu niet?
liefs
Kimmy
hij mist haar zeker. toen hij deze ochtend opstond om zijn koekje in ontvangst te nemen draaide hij steeds zijn hoofd naar haar kot om te zien of ze er toch niet was.
Kimmy
18 December 2008, 13:47
en ge kunt da natuurlijk nie uitleggen aan zo'n hond, é...
hopelijk slijt jullie pijn gauw wat!!!
x
mini
18 December 2008, 18:00
Oh zo erg :/
Wat een droevig nieuws :(
Hopelijk kun je het snel een plaatsje geven en hopelijk treurt jullie reu niet teveel :/
Maar je hebt gelijk, je kan het leven van jou noch dat van jullie kind op het spel zetten hé!
veerle
18 December 2008, 22:26
hi lady bug,
wat een erge zaak!!!! je kan idd de veiligheid van je kind niet op het spel zetten.. Je kan je wel optrekken
aan de andere hond maar das niet hetzelfde hé. :s
Ik denk soms ook van stel dat onze hond om één of andere reden weg moet zou het daar
ook super moeilijk mee hebben!!
sterkte meid!
xxx
xx
x
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.