PDA

Volledige versie bekijken : rode bietjes.

Nes
29 January 2010, 14:48
Ja, 'k ben hier weer hoor. Mijn man heeft rode bietjes gekocht. Moesten die vers zijn zou ik der geen probleem mee hebben maar ze zijn gestoomkookt en dan vacuum getrokken. Nu zit ik met de vraag. Rode bietjes zijn zoals spinazie en mag je niet heropwarmen. Je weet wat ik wil vragen he. Wat moet ik nu doen. Ik dacht mixen met een appeltje, is lekker naar het schijnt. En dan vraag ik me ook af of ze wel genoeg gestoomd zijn. Je kan ze zo kopen in de gb enzo. Iemand een idee?

ka80
29 January 2010, 14:55
Die mag je gewoon zo mixen met een appeltje, njammieee

Coconutjah
29 January 2010, 15:55
Ik zou van het weekend met fruitpap willen beginnen..wat denken jullie? Of is dat nog te vroeg..heb eens geprobeerd met wat vers appelsiensap en dat vind Sem precies wel lekker!!
Liefs..coco..xxx

snoezel
29 January 2010, 16:23
ik zou voor vier maand niet beginnen hoor.
hier zelf pas op vijf maand begonnen en dat leek hier ideaal.

nes: ik maak dat hier vers dus zou het niet weten.
mijn opa heeft dat speciaal voor kobe in de serre staan :)

Nes
30 January 2010, 10:11
Wel ik wou het ook vers maar ik vind het hier niet vers. Dus m'n man heeft die gekocht.

Coconuthja, ik vind het ook veel te vroeg om al met fruitpap ofzo te beginnen hoor. IK ben zoals snoezel begonnen op 5 maanden. En ik zou zeker wachten tot ze 4 maanden zijn.

Trinity
30 January 2010, 12:25
Mij hebben ze wijsgemaakt dat je best niet begint voor 4 maanden, omdat ze nog geen darmflora hebben.
Maar ja, in mijn familie vragen ze ook al, hoe geef jij nog geen fruitpap? Wil hij geen koekje om op te sabbelen? Blijkbaar begonnen ze daar vroeger sneller mee, ofwel herinneren ze het hun niet juist meer.... zoals met zo veel, wie is juist, en wat is goed? Wat raad k&g eigenlijk aan?

ka80
31 January 2010, 10:07
Ik zou daar ook nog niet mee beginnen, wij zijn pas begonnen rond de 6 maanden en ik denk dat hij pas 8 maanden was wanneer ik hem fruitpap gegeven heb (met "rauw" fruit)

Voor zijn 6 maanden kreeg hij alleen melk en af en toe een beetje water met de warme dagen. groetjes

Kimmy
1 February 2010, 15:20
ik zou ook nog zeker niet beginnen met fruitpap, het klinkt leuk en plezant maar je kindje is er nog niet klaar voor, heeft het nog niet nodig én zijn darmpjes en zo kunnen dat nog niet aan...

Helena begon met groentjes op 6 maanden en met fruit drie weken later en daar hebben we nog geen spijt van!!

Coconutjah
2 February 2010, 07:22
Bedankt voor de tips meiden..er waren zoveel mensen in mijn omgeving die op 3 maanden begonnen waren dat ik er ook aan dacht...en twijfelde..ons mama dan nog die zei dat ik al fruitpap kreeg op 3 maanden..
Maar hebben besloten om dan toch nog even te wachten :)
Zalig dit forum toch!?
Bedankt :)

Liefs coco en Sem..xxx

Kimmy
2 February 2010, 14:53
natuurlijk kunnen wij alleen zeggen hoe het ons verging, hé, ik lees opnieuw wat ik gisteren schreef en bedenk dat het misschien nogal cru gezegd was...

Ik heb er gewoon erg veel over gelezen en blijkt dat er toch wel veel ontdekt is sinds wij klein waren (mijn man kreeg volgens zijn boekje van K&G al na minder dan drie maanden fruitpap!!). Je hebt meer kans op het kweken van allergische reacties als je te vroeg met vast voedsel begint en eigenlijk gaan fruit en groenten op drie, vier maanden nog gewoon van boven naar beneden door het lijfje zonder dat er ook maar iets in het lichaam wordt opgenomen zodat eigenlijk alleen de darmkes nodeloos worden belast...

Geniet nog maar even van het gemak dat je niet moet nadenken over wat je wel en niet al wil geven, melk is eigenlijk erg eenvoudig :)

Mrs O.
2 February 2010, 14:56
wij zijn op aanraden van k&g op 3 en een halve maand otis elke dag 1 of 2 lepeltjes verdund fruitsap beginnen geven, als voorbereiding van zijn start met fruitpap op 4 maand. Otis deed wel heel moeilijk kaka, dus ook daarom...

Kimmy
2 February 2010, 14:58
bij ons omgekeerde: Helena had buikgriep gehad en daarom mochten we nog niet met fruitpap beginnen maar moesten we eerst groentjes eten :)

nu eet helena nog altijd makkelijker haar groentjes dan haar fruit, zou dat daarmee te maken hebben?

Nes
2 February 2010, 19:28
En gemakkelijk Kimmy, geen tweede kookpot of stoomkoker uit te kuisen enzo.

ka80
3 February 2010, 10:56
Melk is inderdaad zo handig! Ik vond 6 maanden melk echt goed en ga dat voor het tweede ook zeker zo terugdoen. Nolan eet alles graag, maar zijn grote favoriet is "yoghurt". Nu net DAT wat ik ga proberen deels af te schaffen. Gelukkig eet hij alles graag dus hij zal het wel niet zo opmerken.

Coconutjah
3 February 2010, 11:49
@ kimmy
Is helemaal niet cru gezegd hoor meid..ik vroeg achter jullie mening é en ervaring :)

@ ka80
En het is idd nog zo makkelijk die melk en hij drinkt het zo graag..we hebben nog tijd ;)

@ Mrs O.
Hier vliegt de kak eruit...raar eigenlijk...Sem heeft nog altijd gele stoelgang en redelijk plat..hij kan zijn broek wel 4 op een dag voldoen!

@ Trinity
Idd je hoort zo veel van veel mensen en zeker de grootouders! Maar ze bedoelen het goed..ons mama heeft het wel degelijk opgezocht in het boekje van toen kinderheil en is gestart op 3 maanden met fruitpap..

Maar we gaan nog even wachten dus :)
Bedankt voor jullie ervaringen te delen....

Liefs, coco en Sem!