PDA

Volledige versie bekijken : Angst

Wende
19 September 2008, 04:15
Ik ben nu ca 5 week zwanger, ben nog maar 3 maand met de pil gestopt en heb verschrikkelijke angst, dat ik mijn kindje zal gaan verliezen. Mijn zus, die al 4 jaar bezig is, heeft 3 zwangerschappen verloren..... Dus ik ben bang dat ik dat ook ga ervaren. Het enige wat ik op dit moment voel is een gespannen gevoel en heb gister een uurtje lang wat steken gehad in mijn buik, maar geen bloedingen of i.d. Wie kan mij helpen hoe ik me beter kan gaan voelen....

Dank je

Laurence
19 September 2008, 10:19
Hey Wende,
je hoeft je niet zo druk te maken. Het is niet omdat het bij je zus is misgelopen dat het bij jou gaat mislopen.
Steken in de onderbuik had ik ook. Je bent nu 5 weken zwanger en nu vind de innesteling plaats. Geen paniek als je opeens een beetje bloedverlies hebt, want dat komt bij heel veel vrouwen voor tijdens de innesteling. Maar als je op dat ogenblik er toch niet zeker over bent, bel dan gerust je gyné, die zal je wel kunnen geruststellen.
Voor de rest zou ik niet te negatief denken want je baby voelt dat ook. Profiteer gerust van je zwangerschap. Het zijn prachtige momenten :-)

Nes
21 September 2008, 23:15
Hey wende,

Ik was in het begin ook bang, op de 7de week had ik een beetje bloedverlies en ik ben direct naar de gyne geweest. De innestelingsbloeding was al lang voorbij zei ze. Als je ondertussen eens een beetje bloed moest verliezen is dat helemaal niet erg, het mag juist niet blijven duren. En niet veel zijn (als de hoeveelheid gelijk is aan die van je regels moet je ingrijpen). Bloedverlies tijdens of de dag na een sexuele betrekking is normaal en niet kwalijk en ook niet als je naar het groot toilet gaat. Zo, dat is wat ik weet over bloedverlies, jij hebt er wel geen last van maar misschien handig om weten.

Ik heb ook last in mijn onderbuik, dat is heel normaal, dat is daar allemaal aan het veranderen he!!! En als ik veel pijn heb weet ik dat ik moe ben of me overzet heb en me moet platleggen en rustig houden. Na een tijdje is het dan weer over, maar blijf dan rusten! Een warm bad of douche kunnen ook wonderen doen!

En ontspan je een beetje ook!!! Jij bent je zus niet he en zet die spanning niet over op je kindje he!!!

Mijn gyne heeft me ook verboden om nog te sporten en zeker geen pikant eten.

Gtrs Nes

Kimmy
7 October 2008, 12:49
Mijn gyne heeft me ook verboden om nog te sporten

Gtrs Nes
Dat is raar? mijn dokter zei juist dat ik zeker moet zorgen dat ik elke dag een half uurtje sport (zwemmen, wandelen, fietsen) omdat je fit moet zijn tegen de bevalling?
waarom zou je nu al niet meer mogen sporten?
groetjes,
Kimmy

snoezel
7 October 2008, 15:06
als je al iets van sport doet mag je dit zeker nog verder doen maar geen buikspieroefeningen dacht ik.
ik zo dus niet ineens "start-to-run" beginnen of zo maar toch nog iets blijven doen!

moet wel zeggen dat fietsen op het einde echt niet meer ging bij mij!
enkel wandelen en oh my god wat ging ik vooruit :D

Nes
8 October 2008, 22:34
Wel ik zit met het spijtige dat ik bloedingen had. Nu is het al beter maar soms is er nog een bloeding. Maar vanaf ik een inspanning doe verlies ik bloed. Ik denk dat de oorsprong hem daar zit. Ik probeer nu wel te wandelen en af en toe te zwemmen (het enige wat ik mag).

Wende
9 October 2008, 02:41
Mijn dokter zei ook van ga maar wel sporten, bahalve sporten waarmee je je lelijk kunt bezeren, zoals skaten, skieen...

Wende
9 October 2008, 02:44
Oja Nes:

Jij bent op mijn verjaardag uitgerekend, das grappig! :-)

Nes
9 October 2008, 18:32
Haha, jij bijna op den mijnen, 17 mei. Die stiertjes zijn wel koppig hoor. :lol

Laurence
9 October 2008, 19:31
Stiertjes zijn inderdaad koppig. Ik kan ervan meespreken. Ik ben een stiertje :)