Volledige versie bekijken : Zwanger worden (2)
katrientje
18 September 2008, 22:01
Vermits de vorige sessie afgesloten werd, ben ik maar opnieuw begonnen...
Mijn vriend is nu getest en maandag weten we of zijn zaadjes goed zijn.
Best spannend dus...
Groetjes aan iedereen
veerle
18 September 2008, 22:35
Hoi katrientje
Ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt
eigenlijk heb ik veel respect voor je, omdat je
zo een moeilijke weg al hebt afgelegd !!
chapeau
dikke kus
xxx
Laurence
19 September 2008, 10:24
We duimen voor je katrientje.
L@yla
19 September 2008, 18:33
hoi katrien,
ik duim ook voor je mee!hopelijk goed nieuws
gr
layla
mini
19 September 2008, 18:38
Laurence, zijn de duiveltjes aangebroken?
Laurence
19 September 2008, 18:48
Jaja, ze zijn er. Eens deze gedaan is, beginnen we aan ronde 1.
mini
19 September 2008, 18:53
Véél succes!
Laurence
19 September 2008, 18:56
Bedankt. We gaan er terug volop voor gaan. Ook al gaan het bange periodes worden eenmaal ik positief heb getest.
Maar ja, eerst nog positief testen hé. Hopelijk kan dan snel.
mini
19 September 2008, 19:29
Hier duim ik alvast met je mee.
veerle
19 September 2008, 21:59
Hoi dames;
het einde van de maand nadert, hopelijk
wordt deze maand een maand vol bolle buikjes ;)
xxx
Miek
20 September 2008, 00:32
Hier zal het wel niets worden. Zit op dag 5 na m'n eisprong, en ik voel echt niets...
Maar ja, we zijn nog maar in ronde 2. Zou straf zijn moest het nu al raak zijn!
Laurence; veel succes ermee!
Katrientje: ik duim met jullie mee!
Laurence
20 September 2008, 09:56
Hier heb ik iets vreemds aan de gang, en ik weet niet goed wat het juist is.
Gisteren had ik bloedverlies. Ik dacht van yes, ze zijn er.
2 uur later had ik niets meer. En deze morgen heb ik terug veel slijmverlies met een klein beetje rode slierten erin.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het kunnen toch mijn regels niet geweest zijn voor 2 uur? Zijn het wel mijn regels (ik weet het echt niet meer)
Mijn lichaam maakt mij zot.
veerle
20 September 2008, 12:30
Hoi Laurence,
geen idee wat dat zou kunnen zijn!!
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad :d deze morgen opgestaan
met volop krampen in mijn buik beetje in paniek naar dokter gegaan en
die had me naar spoed verwezen twijfelde tss een blaasontsteking of een blinde
darm ontsteking...
De echo op spoed wees op een blaasontsteking...
L@yla
20 September 2008, 15:07
hoi allemaal,
laurence ik zie dat de tattoo er staat,mooi! en ik weet ook niet wat het is,wel raar dat je dat maar 2 uur hebt gehad
en veerle ik hoop ook dat het een goede maand word,alhoewel ook ik denk dat het weer niets is,buiten krampen in mijn buik altijd s morgens en s avonds voel ik ook niets en dan die krampen heb ik ook voor ik mijn regels moet krijgen,dus weer afwachten,pff ik vind het een stress periode proberen zwanger geraken, maar gelukkig kan ik het allemaal beetje van mij afzetten,vnv naar een trouw ik kijk er al naar uit
gr
layla
Laurence
20 September 2008, 16:22
Ik weet het ook nog niet wat het is. Momenteel terug een beetje bloedverlies, maar ik ga nog niet te vlug juichen. Wie weet is het over 2 uur terug gedaan.
@ Veerle: gelukkig is het maar een blaasontsteking en moet je niet onder het mes.
Ook al is een blaasontsteking niet erg leuk, ik kan er van meespreken.
veerle
20 September 2008, 19:58
Hoi,
Ja ben blij dat het 'maar' een blaasontsteking is!!!
Vond het wel raar dat de arts op spoed me vroeg wanneer ik
mijn maandstonden verwachtte....Zou hij al iets gezien hebben ??
Ik zal mezelf maar niks wijsmaken want de huisdokter zei al dat ze dat nu nog niet konden testen..maar mss
zie je dat op een echo al wel aaahhhhh ik moet waarschijnlijk niet zo ver nadenken :d
Laurence
20 September 2008, 21:03
Het kan zijn dat hij iets gezien heeft, dat hoop ik voor jou allesinds.
ps: de duiveltjes zijn er nu dus wel. Nu kunnen we eindelijk van start met ronde 1
veerle
21 September 2008, 12:25
Ohhhh ik hoop het zo :d maar misschien was het ook maar een
doorsnee vraag die ze aan iedereen stellen omdat ik last had van krampen...
Maar, we zullen wel zien !!!
Dat ja duiveltjes maar snel voorbij zijn!!!!dan kunnen jullie er terug aan beginnen!!!
Laurence
21 September 2008, 14:45
Hey mini,
en nog geen duiveltjes te bespeuren bij jou?
Wanneer ben je van plan om te testen?
Voor jou Veerle is het bijna zover hé. Hopelijk heeft deze vierde ronde je geluk gebracht.
L@yla
21 September 2008, 16:02
hoi allemaal,
veerle ik duim voor je mee en mini ook!
en laurence:goed dat ze er zijn zo kan je er terug invliegen,ik wens je veel succes
gr
layla
mini
21 September 2008, 19:49
pff weet eigenlijk ni wnnr ik ga testen. Ik kon haast ni wachten tot het zondag (vandaag) was. En nu heb'k zoiets van, laat ons mss nog maar een paar dagen wachten :rolleyes:
L@yla
21 September 2008, 22:10
hoi mini,
spannend en wat denk je ?
Gr layla
veerle
21 September 2008, 22:37
Hoi
Ik denk dat het bij mij niks zal zijn deze maand :s
ik voel eigenlijk niks speciaal maar voel ook nog niks van regels...
Nu met die blaasontsteking denk ik helemaal van niet :s
Morgen mss wel al een testje halen ;)
want de rest van de week moet ik werken dan heb ik het toch
in geval van ;)
mini
22 September 2008, 17:38
ik heb testen gekocht van matcare. Moet'k ni constant over en weer ;)
Wat ik denk?! weet het eigenlijk ni, aan de ene kant denk ik: mnee... zou moeten lukken van de eerste ronde "prijs"
aan de andere kant: is nu 2 dagen... en verre van tekenen dat de duiveltjes moeten komen :)
ik wacht nog even af. :)
lady bug
22 September 2008, 17:52
hey mini, ik hoop echt voor je dat je prijs hebt, mùaar hou er rekening mee dat de eerst ronde na de pil altijd anders kan zijn dan met de pil. je lichaam moet zijn eigen ritme terug vinden.
ik heb ook wel een test gedaan in mijn eerste ronde omdat ik volgens mijn pil ritme overtijd was. maar de dag erna waren de duiveltjes er. maar in ieder geval toch succes gewenst en je weet nooit hé
groetjes
Lady bug
mini
22 September 2008, 18:17
ja ik heb ook m'n cyclus genomen volgens m'n pil-ritme :)
ik hoop alleen dat'k geen al te lange cyclus heb :rolleyes:
Laurence
23 September 2008, 10:40
Ik heb in mijn eerste ronde ook getest. Was negatief, maar twee weken nadien waren ze er nog altijd niet. Daarna getest en het was positief.
Ik hoop voor iedereen die hier binnenkort kan of gaat testen dat het positief is.
katrientje
23 September 2008, 13:34
ik heb nog steeds geen uitslag van het sperma-onderzoek van men vriend...
Blijkbaar gaat dat daar toch wel heel traag..
De spanning is hier wel te snijden nu.
Normaal gezien zou ik deze middag een telefoontje moeten krijgen met uitslag..
Ben benieuwd.
Groetjes aan iedereen
Laurence
23 September 2008, 13:56
Wachten duurt lang hé katrientje. Wij wachten nu al meer dan 4 weken achter de resultaten van de autopsie.
En nog altijd niks gehoord. Ik ga morgen eens terugbellen om te horen, maar ik vrees ervoor.
Ander vraagje, heeft er iemand een idee hoeveel een autopsie kost, want we hebben vernomen van de verzekering dat zij er niet tussenkomen voor een autopsie.
katrientje
23 September 2008, 17:31
geen idee Laurence...
Wat ik wou vragen : hadden jullie veel witverlies toen jullie bleken zwanger te worden?
rienemieke
23 September 2008, 18:20
ja ik heb enorm veel last van witverlies!
en nu nog steeds met periode!
lotjen
23 September 2008, 20:03
Hey Katrientje,
ik heb ook met momenten grote hoeveelheden wit verlies,en soms bijna nx... In ieder geval niet zoals ervoor,dan was dat
veel regelmatiger!
Ik duim met je mee meid,en natuurlijk met je ventje ook,de stress voor een man moet ook enorm zijn bij zo een test,want in feite
zien ze dat toch als een deel van hun "mannelijkheid" é!
Veel liefs Lotte
veerle
23 September 2008, 20:25
Hoi Dames;
Normaal zou ik morgen mijn regels moeten krijgen maar,
vandaag beginnen ze precies al.. Tis te zeggen het is niet echt bloed dat ik
verlies het is precies donkerder 'slijm' (sorry voor de rare uitdrukking) weet niet hoe ik
het moet uitleggen meer zoals witverlies maar dan donker van kleur.
Wat kan het zijn??
Ik denk dat waarschijnlijk mijn regels morgen wel zullen doorkomen en dat dit nu
gewoon het begin is ofzo heb dit nooit eerder gehad..
@ laurence: geen idee wat een autopsie kost, wist zelfs niet eens dat je ervoor moest betalen en met de verzekering altijd hetzelfde veel betalen maar als ze moeten uitbetalen zijn er 100 addertjes onder het gras :s
veerle
23 September 2008, 22:44
Hoi dames,
Ik vrees dat de duiveltjes toch weer gaan komen (de pestkopjes :) )
Ik heb sinds vanmiddag een beetje verlies maar het is geen bloed,
het is meer zoals het witverlies maar dan donkerder van kleur en ook niet
zo vloeibaar als bloed, meer vaster :s
Maar nu heb ik echt zo een gevoel alsof mijn regels eraan komen :s
Zullen moeten afwachten :s als ik morgen mijn regels krijg, dan klopt
diene ticker voor 100% bij mij :d
groetjes
xxx
katrientje
24 September 2008, 11:16
we hebben de uitslag...
Het sperma is goed van kwaliteit maar het aantal zaadcellen is een beetje te weinig...
Is dit erg? heeft hier nog iemand ervaring mee?
Wil dat zeggen dat we moeten overgaan tot insiminatie? Ik heb PCO en men vriend wat te weinig zaadcellen...
Heeft er hier iemand antwoorden op?
Laurence
24 September 2008, 12:38
Ik kan je hierbij niet echt helpen. Ik weet wel dat mijn nicht 3 kindjes op de wereld heeft gezet, en haar man heeft ook te weinig zaadcellen.
Maar hoe dat zit in combinatie met PCO weet ik niet.
Ja, die verzekering toch. Zodra ik de factuur krijg, ga ik ze toch naar de verzekering opsturen. Wie het niet probeert kan het ook niet weten hé.
Ze kunnen het mij alleen maar terugsturen.
katrientje
24 September 2008, 18:07
Dag dames,
ik had daarstraks even naar mijn gyné gebeld omdat ik meer uitleg wou over de uitslag van mijn vriend zijn sperma-onderzoek.
Bleek het toch niet goed te zijn! Ik viel bijna achterover. Deze morgen zeggen ze mij in het LIFE centrum in Leuven dat enkel de hoeveelheid zaadcellen niet goed is en mijn gyné zegt mij dat ook de vorm niet goed is waardoor we onmogelijk natuurlijk zwanger kunnen worden.
Het zal inseminatie worden of IVF ... eerst moet ook mijn vriend meer testen ondergaan om te zien hoe het komt dat het zaad niet goed is.
Wat een hel! wat een hel!
Ik had dit nooit gedacht, echt niet... het zal dus nog lang duren voor ik hier kan posten dat ik zwanger ben.
waarom toch...
mini
24 September 2008, 19:03
ai katrientje, dat is idd geen goed nieuws :/
Heb je al een afspraak gemaakt voor je vriend?
edit: hier zijn we begonnen aan de tweede ronde
lotjen
24 September 2008, 19:27
Goh Katrientje,
das zo oneerlijk,ik leef echt met je mee meisje... Ik ben wel een beetje bang om zo'n dingen hier te zeggen,terwijl ik zwanger ben,
maar geloof me meisje,ik leef echt met je mee,en ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik dat hier te post!
Ik moet wel zeggen dat een vriendin van mij,nu voor de tweede maal zwanger is via ivf,haar man zijn zaadcellen waren volledig bewegingsloos,
en slecht gevormd,en laag in aantal,maar vanaf ze aan ivf beginnen selecteren ze toch de beste zaadcellen,en injecteren die rechtstreeks in de
eicel. Bij haar eerste kleintje was ze van de eerste keer zwanger en bij het tweede van de vierde keer,maar ze zei me zelf dat een keer je vertrokken bent in die molen bij de fertiliteitskliniek,dat het allemaal naar haar gevoel snel ging! Kweet niet of je hier iets aan hebt,maar ze zijn er nu toch mee bezig en je weet waar je staat hé!
Veel liefs Lotte
katrientje
24 September 2008, 19:58
Bedankt Lotte! Ik neem je dat absoluut niet kwalijk!
We zullen wel zien zeker? Tis wel allemaal heel jammer natuurlijk...
Ik ga nu een tijdje wegblijven van de site, van zodra ik meer nieuws heb dan laat ik zeker een berichtje achter.
Nog veel succes aan jullie allemaal!
Groetjes
veerle
24 September 2008, 20:24
Hoi Katrientje,
Jammer van het slechte nieuws maar, nu weet je waar het aan ligt en
wat eraan te doen is!!!
Veel sterkte en succes met alles wat jullie proberen!!!
Dikke knuffel
xxx
Laurence
25 September 2008, 10:50
Ik ben ook een ivf kindje. Bij mijn moeder is het van de eerste keer gelukt. Bij mijn broer waren er 3 pogingen nodig, dus katrientje als je dit nog leest, geef de moed niet op.
L@yla
25 September 2008, 11:27
Hoi katrientje,
ik kan me voorstellen dat dit een heel harde dobber voor je is en ook voor je ventje!
ik hoop uit de grond van mijn hart dat je heel vlug resultaat mag hebben met ivf want iedereen verdiend het om een klein wondertje te krijgen,ik duim in ieder geval met je mee en veel sterkte toegewenst,hoop dat we je binnenkort mogen tegenkomen bij "wij zijn zwanger"
ik gun het je in ieder geval van harte
veel knuffels
layla
lies
25 September 2008, 14:19
Verdorie Katrientje, dat is slecht nieuws. Veel moed gewenst!
Lies
katrientje
8 October 2008, 14:06
sebiet moeten we naar fertiliteitsarts... spannend!
Mrs O.
8 October 2008, 14:49
Good luck katrientje !!!!!!
lady bug
8 October 2008, 15:01
veel geluk katrientje. ik duim voor je
veerle
8 October 2008, 20:16
hoi katrientje!!
De duimen staan hier beide omhoog!! veel succes!!
xxx
xx
x
L@yla
9 October 2008, 12:53
hoi katrientje,
ook ik duim mee,hopelijk heb je goed nieuws!
layla
katrientje
9 October 2008, 14:54
het enige wat schort bij de zaadjes van mijn ventje is de vorm. De rest was allemaal in orde.
Ik heb PCO en dus bijna geen eisprong.
Mijn vriend moet nu een tweede staal binnenbrengen en ik moet voor een echo gaan om te zien of alle in orde is vanbinnen... Volgende week donderdag hebben we van alles resultaten en dan zullen we zien wat we gaan doen.
Ik heb alleszins al een aanvraag moeten binnendoen bij de mutualiteit voor Menopur. ( hormonen spuiten dus )
Volgende week donderdag zullen we dus weten of het zaad van men ventje in orde is of dat de vorm hetzelfde gebleven is.
Blijft dus spannend!
L@yla
9 October 2008, 17:22
hoi katrientje,
amaai amaai zeg,als je dat zo allemaal leest,het is dus niet altijd even gemakkelijk he maar jullie komen er wel eens je de oorzaak weet zit je al een hele stap verder,ik wens je het beste toe en dat maar vlug alles goed komt voor je
gr
layla
katrientje
9 October 2008, 19:43
Bedankt L@yla!
veerle
9 October 2008, 21:34
Hi Katrientje,
Het is zoals layla zegt, als je weet wat het probleem is weet
je ook wat de oplossing kan zijn!!
Ik duim voor je!!
xxx
xx
x
Fieke
10 October 2008, 20:07
Hey Katrientje!
Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie!
Ik neem al een hele tijd clomid en menopur!
Wij zitten nu in een fase dat ik overgestapt ben naar een nieuwe gyn!
Hij gaat normaal vandaag mijn dossier gekregen hebben,
en als alles goed gaat, beginnen we volgende week met insiminatie!
Ik hoop dat jij ook snel nieuws hebt!
Insiminatie is volgens mij nog goed te doen!
Voor IVF heb ik ook een beke schrik!
De moed nooit verliezen! Alles komt goed ;-)
lotjen
11 October 2008, 13:03
Hey Fieke,
wat is het verschil tss insiminatie en IVF?
Ik hoop en duim dat 2009 een geluksjaar voor jullie mag worden!
Veel liefs Lotte
Fieke
12 October 2008, 20:43
Insiminatie gebeurd gewoon bij de gyn!
Je man levert een staal in, ze zorgen dat ik een eisprong heb, en het sprema wordt met een naald in mijn baarmoeder ingebracht!
IVF, is eigenlijk in vitro, ze zorgen dat ik een eisprong heb, maar halen dat eitje uit mijn baarmoeder weg!
Ze bevruchten dat eitje dan buiten de baarmoeder waarna ze na een goede bevruchting het terug plaatsen.
Het is een enorm verschil in prijs, en de slaagkansen van ivf zijn niet groot!
Daarom hoop ik gewoon met insiminatie te kunnen starten!
katrientje
13 October 2008, 14:15
hallo,
Hebben jullie allemaal een fijn weekend achter de rug?
Ik heb een vraagje, al weet ik niet of er hier nog mensen zijn buiten Fieke die mij misschien kunnen antwoorden.
Morgen moeten we een staal van mijn vriend binnenbrengen en donderdag moet ik een inwendige echo laten doen en dan hebben we ook direct uitslag van onderzoek van men vriend.
Stel nu dat de vorm van de cellen slecht gebleven is dan wil dat zeggen dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is. Hij moet naar een androloog op 14/11 om te kijken of er iets aan te doen is.
Nu stel ik me de vraag, gaan we moeten wachten tot 14/11 tot na de afspraak of zullen we dan donderdag direct kunnen beginnen met een behandeling?
Ik kan echt niet meer zo lang wachten e...
Groetjes!
mini
13 October 2008, 15:32
Ik denk toch dat er pas een behandeling zal komen, nadat jouw vriend langsgeweest is bij de androloog.
Ik duim voor jullie.
Succes in ieder geval
Fieke
13 October 2008, 20:22
Stel dat het staal van je vriend niet goed is, dan denk ik idd dat ze zullen wachten!
OMdat de behandelingen van jou enorm tijdrovend zijn, en veel geld kosten!
ALs je vriend dan verminderde vruchtbaarheid heeft, dan zijn die behandelingen eigenlijk niet nuttig!
(Klinkt cru, maar das zo doktermentaliteit)
Ik weet perfect hoe je je voelt Katrientje! Ik zit ook nog steeds in een wacht fase!
Belde vandaag naar de gyn, mijn dossier is daar eindelijk toegekomen, tis te zeggen een samenvatting, want hij heeft maar een a4 papiertje doorgestuurd van mijn hele dossier!
Nu zou ik nog tot eind november moeten wachten, en heb gezegd dak dat niet wil!
Ze moeten eerst iets bespreken met iemand die de terugbetaling van de menopur regelt!
Ik duim hoor Katrientje dat het een goed staal is!
katrientje
13 October 2008, 20:26
Fieke ,
Met iemand praten dat de terugbetaling van Menopur regelt?
Normaal gezien maakt jou gyné een papier op waarin staat dat je al verschillende pogingen hebt ondergaan om zwanger te worden, o.a hormoonpilletjes ( zoals Clomid bv) en dat dit niet geholpen heeft.
Dan moet je dit papier binnenbrengen bij je mutualiteit en zij zorgen voor goedkeuring....
Allee zo verloop de procedure voor mij toch met aanvraag Menopur.
Ik wacht trouwens nog op goedkeuring van terugbetaling
Knuff
katrientje
13 October 2008, 20:43
ik ken trouwens iemand die met hetzelfde probleem zitten als wij en haar man heeft na die twee staaltjes niet verder moeten gaan betreffende de oorzaak van zijn slecht zaad.
Het is altijd goed om te weten natuurlijk hoe dit komt, alleen hoop ik dat we niet moeten wachten tot na die afspraak... das nog een maand wachten!!
xxxx
Fieke
14 October 2008, 20:32
hey katrientje,
ik heb al een terugbateling gekregen van de muntualiteit, maar niet elke gyn mag zomaar menopur voorschrijven!
Vermits ik veranderd ben van gyn, moet hij nu regelen dat ik dat in een ander ziekenhuis kan gaan afhalen!
Dus zal wss weer even wachten zijn!
Ik zit vandaag weeral eens aan 51 dagen cyclus, dus ik hoop dat de regels hier snel doorkomen!
Die terugbetaling van Menopur is normaal redelijk eenvoudig! Ik heb die direct gekregen!
Ik spuit die ook zelf in, vond dat makkelijker dan een verpleegster elke avond laten langs komen!
Hoe lang moet je nog wachten, voor er iets concreet beslist wordt?
katrientje
14 October 2008, 22:19
Ik zou normaal gezien donderdag al een pak meer moeten weten.
Heb dan uitslag van men vriend en ze gaan bij mij echo doen en bloed nemen.
Normaal zou ik dus donderdag weten wat we gaan doen, ik hoop zo dat we met een behandeling kunnen starten...
Laurence
15 October 2008, 21:48
Morgen is het zover, en heb je de resultaten en ga je te weten komen of je kunt starten of niet.
Het is te hopen voor jou dat het dan snel raak is.
L@yla
15 October 2008, 21:58
ik duim mee katrientje!hou ons op de hoogte!
gr
layla
veerle
16 October 2008, 20:24
Hoi katrientje,
weet je al iets??
xxx
xx
x
katrientje
17 October 2008, 10:56
Dag allemaal,
Het wordt kunstmatige inseminatie! De zaadcellen van mijn vriend waren heel goed, buiten de vorm nog altijd.
Dat was van 1% naar 3% gegaan. En das nog altijd vrij weinig. Normaal moet je 13% hebben.
Maar kom,ik ben heeeeeel blij dat we nu weten waar we voorstaan en dat we kunnen starten!!
Ik moet vandaag mijn eerste 2 pilletjes Clomid nemen en dit gedurende 4 dagen. En dan moet ik volgende week 3 dagen Menopur spuiten.
Op 28/10 moet ik dan gaan voor bloedafname en echo om te zien of er eicellen gegroeid zijn.
Is dit het geval, dan kunnen we overstappen naar de inseminatie.
Mijn vriend en ik zijn zooooooooooo blij!!! Echt waar, een pak van mijn hart!
xxxxxxxxxxxxx
Kimmy
17 October 2008, 12:27
goed nieuws katrientje!
heeeeel veel succes en moed toegewenst,
liefs,
Kimmy
katrientje
17 October 2008, 13:01
Bedankt Kimmy, ik zie dat ook jij op 28/10 naar gyné moet...
lotjen
17 October 2008, 14:18
Das uiteindelijk goed nieuws é katrientje,je hebt nu eindelijk iets in handen,je kan der aan beginnen!
Veel succes,en hopelijk heb je snel resultaat é!
Veel liefs Lotte
L@yla
17 October 2008, 14:23
hoi katrienjte,
ik ben heel erg blij voor jullie dat jullie er kunnen invliegen,ik hoop ook echt voor je dat het allemaal goed lukt,als je zolang geduld hebt en dan toch zo positief blijft dan verdien je het echt om nu vlug prijs te hebben,je zal trouwens een goede mama zijn aangezien je zo optimistisch en geduldig bent
gr
layla
rienemieke
17 October 2008, 19:42
oh goei nieuws!
hopelijk krijg je snel terug goei nieuws!
veerle
17 October 2008, 21:21
hoi katrientje!!!
Ben echt blij voor u!!!!
Geloof dat er een hele last van u schouders valt!!! :-)
Allez veel succes en dat we snel mogen horen dat
er een klein katrientje op komst is ;)
xxx
xx
x
Laurence
17 October 2008, 21:56
Heel goed nieuws hé. Nu nog wachten tot den 28ste en dat er dan maar snel een kleine spruit op komst is.
Fieke
18 October 2008, 00:17
hey katrientje,
ik ben blij voor jou, dat je weet waar je aan toe bent!
Wij hebben hier slecht nieuws gekregen!
Mijn oude gyn heeft eindelijk mijn dossier doorgespeeld!
Bleek dat mijn vriend zijn sperma helemaal niet oke is!
92% is afwijkens van vorm en zwemt niet goed!
Dus ja, is het voor ons ook zo goed als afgelopen!
Wij mogen overschakelen op ivf, maar dat kost zoveel eh!
tja, nu kunnen we ons misschien terug op andere dingen toeleggen zeker!
Maar zo het idee dat ik misschien nooit 'mama' wordt, het doet toch ongeloofelijk veel pijn!
Laurence
18 October 2008, 10:07
Dat is niet zo'n goed nieuws hé Fieke,
Maar ik zou ivf toch overwegen. Het kost wel een pak, maar je wens om mama te worden is zo groot.
Veel sterkte en denk er eens goed over na.
Mama worden is zo iets moois, en het is ook voor jou weggelegd. De moed niet laten zakken
katrientje
18 October 2008, 11:29
Eerst en vooral bedankt voor al de leuke reacties!
Fieke, das inderdaad niet zo'n goed nieuws maar trek je op aan het feit dat je echt nog mama kunt worden!!
Veel sterkte, en we horen elkaar nog wel hé!
knuffels
L@yla
18 October 2008, 15:47
hoi allemaal,
@fieke:wat erg voor je,ik kan heel goed begrijpen dat het een enorme klop is maar ik hoop dat je ook dit een plaats kan geven en je kan storten op ivf en hopelijk word je dan ook mama want dat is echt iedereen gegund!
het leven is niet altijd eerlijk maar ik duim toch mee dat het je binnenkort goed gaat!
gr
layla
veerle
19 October 2008, 13:53
Hoi Fieke,
Ivf kost mss veel maar het levert jullie wss iets heel kostbaars op..
Het is een keuze die jullie zelf moeten maken
denk er goed overna.
Wat jullie ook kiezen of ondernemen, ik wens jullie heel veel succes!!
dikke knuffel
xxx
xx
x
katrientje
22 October 2008, 19:51
ik moet om 19u spuiten.... Ik heb schrik :-(
Fieke
22 October 2008, 22:46
van die spuitjes moet je geen schrik hebben hoor!
Je raakt dat snel gewend!
Kimmy
23 October 2008, 12:52
Hey Katrientje,
geen schrik hebben! Het komt hoe dan ook wel goed...
Veel praten met je ventje in elk geval, é, over je angsten, je moet hier niet alleen door!
Succes ermee in elk geval,
groetjes
Kimmy
katrientje
23 October 2008, 15:19
wat een geklungel is dat geweest!
Ik heb me trouwens gesneden toen ik die ampulle gebroken heb, ik denk dat ik te hard genepen heb.
Voor de tweede ampulle heb ik maar een handdoek genomen.
Ik heb ff mijn verstand op nul moeten zetten en ploef! de naald in ben buik gestoken.
Dat was eigenlijk veel vloeistof hoor om in te spuiten, en je moet dat geleidelijk aan doen e... het duurde precies eeeeeuwen voor dat weg was...
enfin, morgen moet ik terug spuiten en zondag ook nog es.
Dinsdag naar gyné voor echo.
xxx
lotjen
24 October 2008, 19:00
Wauw Katrientje,
moet je die zelf die spuiten zetten? Zo sterk,ik moest in de tijd mn vinger prikken om mn suiker te meten voor een
onderzoek van de unief,en ik moest de helft van de keren iemand anders vragen om op dat knopje te duwen,ik kreeg
het niet gedaan mezelf te prikken! Heb serieus bewondering ervoor,ik duim dat het je helpt meisje!!!
Veel liefs Lotte
katrientje
24 October 2008, 23:11
bedankt Lotte! Ik heb het er heeeeel zwaar mee hoor...
ik denk ook altijd van ik laat een ander prikken, ik ben echt elke keer van de kaart, misschien gaat dat beter naarmate de spuiten....
Ik vind het toch moeilijker dan gedacht...
Laurence
26 October 2008, 09:50
Dat zal wel beteren Katrientje.
Binnen de korste keren kan je het met je ogen dicht :)
katrientje
28 October 2008, 10:28
juist terug van gyné, tot nu toe nog geen reactie op menopur spuiten.
Heb jij dit ook moeten doen Fieke? Duurde het bij jou lang voor je reactie kreeg?
veerle
28 October 2008, 21:12
hi katrientje
ik hoop dat je wel snel resultaat gaat hebben!!!
en chapeau dat je die spuiten zelf zet en de moed
hebt dat te blijven doen!
Ik heb een probleem van een kleiner formaat;
pas mijn ms gehad en nu heb ik weer zo het ms buikpijn gevoel
hoewel dat mijn eisprong toch nog niet kan zijn?!
Heeft iemand er ervaring mee??
xxx
xx
x
Fieke
29 October 2008, 20:04
juist terug van gyné, tot nu toe nog geen reactie op menopur spuiten.
Heb jij dit ook moeten doen Fieke? Duurde het bij jou lang voor je reactie kreeg?
Hoeveel ampullen heb je moeten opspuiten?
Ik heb er 6 moeten opspuiten per cyclus, en dan had ik (gecombineerd met clomid) 2 rijpe eitjes!
katrientje
29 October 2008, 21:26
Ik heb eerst 4 dagen 2 pilletjes clomid moeten nemen en ik heb ondertussen al 8x gespoten. (4x 2 ampulles) en ik had totaal nog geen reactie...
Ik zie het niet meer zitten Fieke, ik zit echt in een dip vanavond... ga ik ooit nog wel zwanger worden?
pffffffffffff ik zie het niet meer zitten
katrientje
29 October 2008, 21:27
ik bedoel dat ik ondertussen 4x gespoten heb, telkens 2 ampullen per keer
Stemar
29 October 2008, 21:33
Heej Katrientje, lieverd, ik voel met je mee.
Geef de moed niet op meis. Ik weet, ik heb gemakkelijk praten, toch hoop en duim ik voor jou dat het snel mag lukken.
Kop op meid en dit voor alle lieve meiden hier die zich soms radeloos voelen.
Liefs,
Marianne
L@yla
29 October 2008, 21:59
hoi katrientje,
wat erg voor je ik zou zeggen probeer nog efkes vol te houden en je mag best af en toe eens in een dipje zitten,het is trouwens niet gemakkelijk he altijd maar blijven wachten,ik voel met je mee echt waar het is je van harte gegund
dikke zoen
layla
Kimmy
30 October 2008, 10:50
ook van mij veel moed gewenst katrientje!
ik hoop van ganser harte dat het je weldra mag lukken...
liefs
Kimmy
katrientje
30 October 2008, 11:32
Bedankt dames, vandaag gaat het al wat beter hoor.
Morgen moet ik naar gyné om te zien of nu al reactie is of niet....
Stemar
30 October 2008, 11:38
Succes morgen, ik zal duimen voor goed nieuws
Liefs,
Marianne
taschkevdv
30 October 2008, 12:10
ik duim ook voor jou katrientje!!
groetjes
Mrs O.
30 October 2008, 12:35
veel succes morgen !!xxx
isabelga
30 October 2008, 13:19
Komaan Katiren! hou de moed erin! Iedereen opdit forum denkt aan jou!
veerle
30 October 2008, 20:50
Hi hi,
mijn vruchtbare dagen zijn in aantocht :)
en.. mijn man en ik hebben vanaf vandaag een heel weekend vrij
EINDELIJK :) dus dit weekend kunnen we ontspannen en .. klussen ;)
volgende week heeft hij de vroege post dus dat komt ook heel goed uit ;)
want bij de late lig ik al half te slapen als hij thuis komt :s
Ach we zullen wel zien wat ronde 6 ons te bieden heeft...
PS katrien veel sterkte en denk eraan de aanhouder wint ;-)
XXX
XX
X
Fieke
30 October 2008, 22:16
Niet opgeven! Er blijven in geloven!
Ik heb ook eerst twee keerr niet gereageerd op clomid en menopur, daarna nam ik een kleine pauze (2 maand) en opeens had ik wel reactie!
Ik geef de moed ook soms op, maar op 6/11 ga ik naar de specialist, en dan zal ik het weten eh...
Kimmy
31 October 2008, 10:37
fijn voor jullie Veerle!
vergeet wel niet te genieten van het klussen ;)
succes!!!
x
katrientje
31 October 2008, 11:39
Nog steeds geen reactie op de spuiten...
Er liggen wel een hele hoop kleintjes klaar maar nog geen grote.
Ze hebben bloed genomen en vanmiddag weet ik hoeveel ik moet spuiten, de dosis wordt opgedreven.
Als er nu maar schot in de zaak komt...
Groetjes!
veerle
1 November 2008, 19:40
hi katrien,
echt erg dat je nog altijd geen reactie hebt op je spuiten!!
soms denk ik pff hier gaat het niet lukken maar,
als ik dan zie wat sommige mensen als jij allemaal moeten
doen, mogen wij zeker nog niet klagen!
chapeau! en nog veel goeie moed!! i
dikke kus
xxx
xx
x
katrientje
3 November 2008, 14:03
hallo allemaal,
Zoals jullie misschien weten had ik ook vrijdag geen reactie op de menopur spuiten.
Ik heb een verhoogde dosis gekrgenen heb nu precies toch het gevoel dat er zich vanalles afspeelt in men onderbuik. Natuurlijk, ik heb heb hormonen moeten spuiten, misschien voel je dan wel vanalles hé.
Ik heb nu elke dag moeten spuiten, de ene keer 2 ampullen, de andere keer 1 ampul.
Ik hoop nu echt uit de grond van men hart dat ik toch iets of wat reactie krijg... want ik blijf niet positief denken hoor.
Enfin morgen weet ik dus meer, allemaal duimen dus! ;-)
vele groetjes
veerle
3 November 2008, 23:10
Hi
De vruchtbare dagen van de maand staan hier voor de deur, we weten wat
ons te doen staat :) En dan weer wachten,wachten,.. tot het einde van de maand!:s
En anders maar op naar de 7e ronde...
@Katrientje: ik hoop echt dat er morgen positief nieuws uit de bus komt voor jullie!!!
duimen staan omhoog!!
dikke knuffel!!!
xxx
xx
x
L@yla
4 November 2008, 00:22
hoi veerle,
veel plezier met het klussen probeer er luchtig over te gaan een tip van mijn gyne,als je teveel denkt op het moet nu gebeuren werkt het lichaam niet mee zegt hij!
gr en ik duim mee voor je!ooit is het aan ons e...
gr
layla
katrientje
4 November 2008, 11:46
Weer niks, geen reactie op de verhoogde dosis spuiten...
We moeten nu kiezen : ofwel een ovariëlle drilling laten doen ( dan branden ze kleine gaatjes in de eierstokken om de hormoonproductie weer op gang te brengen) ofwel overstappen naar ivf.
Dit komt voor ons heel zwaar aan, ik had nooit gedacht dat het zover zou komen...
Ik moet nu alleszins mijn regels doorkrijgen dmv medicatie en dan terug een maand de pil nemen.
Geen kindje dus voor ons dit jaar.
isabelga
4 November 2008, 11:53
Katrientje, hou de moed erin!
Ik vind het zo erg, dat mensen die zo hard van een kindje dromen, problemen hebben.
Hopelijk brent 2009 meer geluk en kunnen jullie volgend jaar de droom waarmaken!
Mrs O.
4 November 2008, 11:53
Oh katrientje wat een spijtig nieuws !!
Had echt gedacht dat nu alles snel ging gaan voor jullie...
Probeer toch de moed niet te verliezen !!
heb je al een keuze gemaakt wat je nu gaat doen? drilling eerst proberen of meteen ivf?
xx
katrientje
4 November 2008, 12:06
Ik wil niet met dat operatieve beginnen.
Met mijn baarmoeder en eierstokken is alles in orde, ik heb enkel geen regelmatige eisprong.
Ik wil daar dus niet aan laten prullen, je hoort dikwijls genoeg dat er iets misloopt + sommigen zijn hiermee geholpen met zo'n drilling, anderen totaal niet of maar voor enkele maanden.
We krijgen dus niet de garantie dat dit gaan helpen, dan begin ik er ook liever niet aan.
En ivf, ik heb altijd gezegd dat ik niet zover wou gaan, maar als het niet anders kan en je verlangt zo naar een kindje, dan doe je dat gewoon denk ik... Ik moet er alleszins eens over praten met men vriend vanavond, eerst men regels terug opwekken en dan weer een maand aan die verdomde pil!
Geen kerstcadeautje voor ons dit jaar.
Bedankt trouwens voor jullie lieve en ondersteunende woorden
Stemar
4 November 2008, 12:12
Hey meid, ik hoop van harte dat 2009 meer geluk brengt voor jullie!
xx
L@yla
4 November 2008, 12:20
hoi katrientje,
spijtig van het nieuws,ik vind dit heel erg voor je, ik hoop dat je het een beetje kan verwerken samen met je vriend en dan de moed hebt om verder te gaan,ik hoop voor jullie dat je de juiste keuze maakt, een vriendin van mijn mama heeft 3 jaar geprobeerd,dan het drillen,bij hen heeft het niets geholpen,ze zijn toen ook overgestapt naar ivf en hadden van de eerste maal prijs!
In ieder geval ik wens jullie veel sterkte toe en dat je in 2009 mama mag worden!
Vele dikke knuffels en hou de moed erin!
layla
Kimmy
4 November 2008, 13:18
dag katrientje,
zo vreselijk oneerlijk!! :(
ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben en dat het tij weldra keert...
liefs,
Kimmy
Laurence
4 November 2008, 19:38
Hey katrientje,
Ik vind het heel jammer voor jullie. Maar ik vind ivf hier een goede oplossing. Ik ben zelf een ivf kindje :)
Maar je moet doen wat je zelf het beste vind. Je hebt nu even de tijd om erover na te denken en alles even te laten bezinken.
dikke knuffel
lotjen
4 November 2008, 22:02
Hey Katrientje,
ik was enorm aan het meeduimen voor je meisje,maar het is zeker nog niet hopeloos,je hebt nog verschillende opties,en dat is
altijd beter dan geen... Hoe komt het dat je nu terug aan de pil moet voor een maand? Ik vraag me af of die dokters niet begrijpen
dat wanneer je aan het proberen bent voor een kleintje,terug de pil nemen emotioneel echt wel zwaar is... Mijn gyne
stelde dat ook voor om mijn cyclus (eerste cyclus was enorm lang bij mij) regelmatiger te krijgen 3 maanden de de pil terug te nemen,
maar ik kon dat niet!
Ik hoop dat jij en je vriend een beslissing kunnen nemen waar jullie beiden gelukkig mee zijn! Volg je gevoel daar maar in!!
Veel liefs Lotte en succes
L@yla
5 November 2008, 00:50
hoi allemaal!
ik kwam nog even een kijkje nemen,nog niets gehoord van els?
ikzelf heb altijd maar tussentijdse bloedingen morgen moet ik naar de gyne,benieuwd wat het nu weer zal zijn
gr
layla
Nes
5 November 2008, 18:21
Hey Layla, ik zie dat jij nu aan dag 11 van je cyclus zit. Dus die tussentijdse bloedingen kunnen je eisprong zijn. Heb je dat 1 maal per maand die bloedingen? Zoja dat moet je bijna niet meer twijfelen!!!! Ik bloede ook een dag of 3 tijdens de eisprong.
Het is heel goed dat je morgen naar de gyne moet. Vraag hem maar of het je eisprong niet is. Toen ik de eerste keer die bloeding had was ik bij de gyne en die heeft dan aan de hand van een inwendige echo gezien dat het mijn eisprong was. En natuurlijk ook uitgerekend wanneer ik het vruchtbaarste was.
Laat iets weten. Ik hoop dat het je eisprong is.
veerle
6 November 2008, 19:32
Hi katrien,
ik heb hier eigenlijk geen woorden voor :s
wij hebben ook altijd gezegd dat als het niet langs de natuurlijke weg
lukt, we niet met operaties of ivf zouden starten..Maar, inderdaad eens je ervoor
staat verander je toch van gedacht. Ik stel voor dat je alles eerst eens heel goed laat bezinken,
praat er veel over met je vriend en vooral (het moeilijkst) probeer het eens even uit
je hoofd te zetten (ga er s met zijn 2 tussenuit!!)
Zodat je op het gemak een beslissing kan nemen en wie weet wat er voor
jullie te wachten staat in 2009!!
Ik gun het je vanharte!!
Dikke kus en een warme knuffel
xxx
xx
x
L@yla
7 November 2008, 00:48
hoi nes,
heb dan uiteindelijk de afspraak moeten afbellen wegens situatie op het werk,vroeger moeten beginnen,nu moet ik dus volgende week woensdag terug,ik hoop idd dat het mijn eisprong was dat zou een verklaring zijn,het is alleen raar dat ik dat nog nooit gehad heb maar goed we zien dan wel
gr
layla
elsken
7 November 2008, 11:06
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw van vandaag ( heb wel al vaak de site bezocht ) en ik wil iedereen die hier zwanger is een dikke proficiat wensen en aan al de anderen waarbij het moeilijker gaat die wens ik veel sterkte en vooral geef de moed niet op, vroeg of laat is het ook u beurt om te vieren :-).
Ik ben mijn lichaam eerst aan het laten "herstellen" van het jaren aan een stuk pilgebruik nemen (cerazette), mijn gynaecoloog raadde mij dit aan ( zeker 3 maanden zei ze) , en ik hoop dat we er in januari misschien al volop kunnen voorgaan.
Groetjes
taschkevdv
7 November 2008, 11:23
hey elsken
welkom op de forum!jou ook veel sterkte toegewenst he!
groetjes
L@yla
7 November 2008, 11:48
hoi elsken,
welkom en ook veel succes toegewenst!
gr
layla
Nala'tje
7 November 2008, 12:37
hey els, welkom en veel lees en klusplezier :-)
groetjes
elsken
7 November 2008, 13:25
bedankt om mij te verwelkomen.
Bij deze lees ik wel dat veel vrouwen ongeveer allemaal hetzelfde meemaken.
Ben ik blij dat ik toch al een beetje meer weet hoe we er voorstaan.
Groetjes
katrientje
7 November 2008, 13:47
welkom!
Kimmy
7 November 2008, 16:13
Ik ben nieuw van vandaag ( heb wel al vaak de site bezocht ) en ik wil iedereen die hier zwanger is een dikke proficiat wensen en aan al de anderen waarbij het moeilijker gaat die wens ik veel sterkte en vooral geef de moed niet op, vroeg of laat is het ook u beurt om te vieren :-).
Ik ben mijn lichaam eerst aan het laten "herstellen" van het jaren aan een stuk pilgebruik nemen (cerazette), mijn gynaecoloog raadde mij dit aan ( zeker 3 maanden zei ze) , en ik hoop dat we er in januari misschien al volop kunnen voorgaan.
dag Elksen, welkom op het forum!
het "herstellen" moet je niet overdrijven, hoor, het is niet fijn, om te ontpillen maar zoals in een andere topic reeds gezegd werd, is het eigenlijk niet nodig om eerst te ontpillen en er dan pas voor te gaan... ik heb ook onmiddellijk geprobeerd en was na 3 keer al zwanger!!
als jullie er nu klaar voor zijn, waarom niet? Besef alleen dat je je erg "zwanger" kan voelen terwijl het eigenlijk gewoon je lichaam is dat aan het ontpillen is...
maar da's natuurlijk maar mijn mening :)
succes in elk geval en als je nog wacht tot januari dan wens ik je dat de tijd omvliegt!!
liefs,
Kimmy
ka80
7 November 2008, 17:15
Hey Elsken, welkom! Moesten jullie er klaar voor zijn zou ik inderdaad ook maar direct beginnen hoor, je hoeft geen regelmatige cyclus af te wachten! En herstellen kan je ook tijdens de zwangerschap he! Zoveel valt er trouwens niet te herstellen. In ieder geval, veel succes, of het nu nu is of in januari.
groetjes
Nes
7 November 2008, 17:27
Hey, Làyla,
De eerste maanden na het stoppen met de pil heb ik die bloedingen ook niet gehad, die zijn achteraf gekomen, na een maand of 5 geloof ik. Ik denk dat ik die maanden ervoor gewoonweg niet vruchtbaar was of de eicellen gewoon niet goed genoeg ofzo.
Duim alvast voor je. Ik was zwanger in ronde 9, dus niet paniekeren he.
L@yla
7 November 2008, 17:48
hoi nes,
wel mijn mama zei ook dat het nu wss begint goed te komen ik hoop het maar panikeren doe ik voorlopig nog niet het komt wel e
af en toe denk ik eens zal het wel lukken maar dan denk ik iedere keer weer het komt wel
bedankt voor je reactie gr
layla
veerle
7 November 2008, 23:57
Hey dames,
weet je wat ik zo raar vind?
elke keer komen er miljoenen zaadcellen vrij...en geen
enkele die na een half jaar de weg vinden :)
denk dat ik ze ne gps ga aanschaffen ;)
xxx
xx
x
Laurence
8 November 2008, 10:47
Lol dat is een goeie. Maar geef de moed niet op Veerle.
Welkom Elsken.
L@yla
8 November 2008, 15:03
veele grappig zeg! goed dat we er nog eens kunnen mee lachen ook e!
gr
layla
mini
8 November 2008, 18:48
ja idd, da ontpillen hoeft idd geen drie maand te duren.
Mijn gyné zei zelfs dat goe was om één maand wa rustig aan te doen.
En da hebben wij gedaan :D
eind augustus gestopt met de pil - september rustig gehouden :P - oktober echt beginnen klussen
23 oktober deed ik al m'n eerste positieve test :)
elsken
10 November 2008, 10:20
Hallo,
Ja ik weet wel "herstellen" da dat een groot woord is maar ja ik denk dat de gynaeco's dat zeggen omdat ze weten wanneer een vrouw er naar verlangt dat het dan direct moet kunnen lukken, dus ik denk dat ze dat daarvoor zeggen.
De eerste keer da ik mijn maandstonden moest krijgen (sept) bleven ze gewoon weg, na denk ik 1000 testen heb gedaan en bloed laten controleren op zwangerschap en het was altijd negatief.
Ik had ook de symptomen mijn borsten deden ongelooflijk pijn, humeur beneden alles pijl, buikpijn van hier tot in Timboektoe :-) en maar niet willen, en dan opeens waren ze daar, wat bleek ik had een cyclus overgeslagen en blijkbaar komt dit bij heel veel vrouwen voor als ze stoppen met de pil.
Ergens was ik wel blij dat ze erdoor waren gekomen want ik begon al te denken er is toch niets aan de hand (qua hormonen of zo) want vroeger kwamen mijn maandstonden altijd regelmatig.
Maar he idd dat januari er maar rap is en eigenlijk zijn we soms wel al een onvoorzichtig dus misschien vroeger? wie weet laten we hopen.
En van die zaadcellen en de gps vond ik gewoon super om te lezen, gelukkig kunnen we er idd nog eens mee lachen.
groetjes
veerle
10 November 2008, 19:02
HI DAMES,
deze maand hebben we echt om de dag geklust tijdens mijn vruchtbare dagen...
hoop dat het nu raak is want wordt er stilaan depri van..
Nu had ik vorige week veel witverlies en ze zeggen dat da op de vuchtbare
dagen wijst. Maar, vandaag had ik weer veel meer witverlies dan andere dagen :s
Ik kan er niet meer echt wijs uit...
Heb je ook meer witverlies als je zwanger bent? Dat de maand maar snel om is,
dan weten we het...
XXX
XX
X
mini
10 November 2008, 19:46
Ik had na de vruchtbare dagen enorm véél witverlies :)
Bleek dat'k zwanger was :)
rienemieke
10 November 2008, 20:36
HI DAMES,
deze maand hebben we echt om de dag geklust tijdens mijn vruchtbare dagen...
hoop dat het nu raak is want wordt er stilaan depri van..
Nu had ik vorige week veel witverlies en ze zeggen dat da op de vuchtbare
dagen wijst. Maar, vandaag had ik weer veel meer witverlies dan andere dagen :s
Ik kan er niet meer echt wijs uit...
Heb je ook meer witverlies als je zwanger bent? Dat de maand maar snel om is,
dan weten we het...
XXX
XX
X
ik had enorm veel witverlies in het begin van mijn zwangerschap!
is een teken van de baarmoeder om zich klaar te maken! volgens de gyn
L@yla
11 November 2008, 01:00
hi veerle,
hoop voor jou dat het wijst op een zwangerschap!
Laurence
11 November 2008, 12:20
Ik had enorm veel witverlies in het begin van de zwangerschap. Hopelijk wijst dit bij jou ook op een zwangerschap.
We duimen mee.
Kimmy
12 November 2008, 11:58
ik had dat ook...
ik duim keihard mee.
deze dagen aftellen zijn zwaar, é, Veerle!!
xxx
Mientje
12 November 2008, 13:11
Hey dames,
Ik had vorige vrijdag mijn NOD. Nu heb ik nog steeds mijn ms niet gekregen. Ik heb wel soms steken in mijn buik, tepels zijn klein beetje gevoelig en heb ook wel wat witverlies. Ik ben nog geen test gaan durven kopen, bang voor teleurstelling. Maar denk dat ik er morgen eentje ga halen en dan vrijdagmorgen testen.
Ik hoop zo dat ik zwanger ben maar denk dan weer dat ik te weinig tekenen heb.
Duim alvast mee!
Mientje
taschkevdv
12 November 2008, 13:23
hey mientje
ik duim alvast voor jou.ik heb nu ook zoiets ik heb helemaal geen symptomen van miss zwanger dus heb ook zoiets van het zal niet voor deze maand zijn.maar ik ben ook nog niet overtijd, jij wel dus zou ik wel eens testen :-)
spannend!!
Nala'tje
12 November 2008, 13:32
hey mientje, dat testje zou 'k inderdaad gaan halen!
ben je anders regelmatig? of schommelt jouw cyclus?
ik duim mee!!!
groetjes
Mientje
12 November 2008, 14:11
Hey,
Tijdens mijn pilperiode was ik heel regelmatig en had ik een cyclus van 24 dagen. Tijdens de 1e ronde ook, 2e ronde was het dan wel 28 dagen. Ik zit nu in mijn 3e ronde. Ik heb hier al verschillende verhalen gelezen van vrouwen waar de cyclus plots veel langer wordt. Dus misschien is het dit wel.
Ik zal dus maar gewoon een testje doen hé. Dan zijn we zeker.
Groetjes,
Mientje
Mrs O.
12 November 2008, 14:36
ik zou ook zeker testen hoor mientje !!!
Ik duim mee!!!!!
sunshine
12 November 2008, 17:47
Ik ook! Ben al nieuwsgierig :-).
Kimmy
12 November 2008, 18:01
hier ook thumps up!!
zooooveel symptomen zijn er nu ook weer niet, é (minder dan de helft van de vrouwen is missellijk), je kan alleen zeker weten door te testen (en zelfs dat klopt niet want ik testte 2 maanden geleden te vroeg zodat het negatief was terwijl ik wel al zwanger was :))
liefs en sterkte,
Kimmy
veerle
12 November 2008, 20:18
hi dames,
ik schrok me rot (in de positieve zin dan :) ) toen ik las dat iedereen zo in het begin
van de zwangerschap last had van witverlies :d
Moet wel zeggen dat het nu enkele dagen weer gereduceerd is naar
'gewoon' witverlies niet meer zo overdreven veel als enkele dagen terug.
Ik zal ook deze maand gewoon wachten,wachten,... :)
xxx
xx
x
Mientje
12 November 2008, 21:48
Ja, ik vind ook dat ik weinig symptomen heb. Heb altijd gedacht dat ik heel misselijk ging zijn. Maar goed, ik ben een testje gaan kopen en morgenvroeg gaan we het weten. Samen lekker vroeg opstaan, hopelijk breng ik morgen dan goed nieuws.
Ik probeer toch wel niet te veel te hopen want als het dan negatief is...
Allemaal duimpjes omhoog :) !
xxx
Mientje
L@yla
12 November 2008, 22:00
ik duim ook mee mientje
verder heb ik een klein probleempje,vandaag toen ik aan het werk was voelde ik echt iets lopen(druppen) sorry voor het taalgebruik,ik dacht weer bloedverlies,veel te vroeg natuurlijk maar toen ik het toilet bezocht gewoon echt een kwak witverlies heel erg raar inlegkruisje vol,nog nooit gehad,nu lees ik daar bij veerle dat witverlies een symptoom zou kunnen zijn,nuja ik ga daar men hoop niet opzetten maar het was echt heel veel maar raar om te zeggen zou nog liever even wachten ben nu net ingewerkt en als ik dat nu al zou moeten verkondigen,ze zouden raar opkijken denk ik,maar goed eerlijk ik zou superblij zijn,we zien wel!
gr
en veerle ik hoop dat je bij de gelukkigen bent deze keer en als het uitkomt heb ik gelijk he,ik zeg het al een tijdje dat jou toer deze maand is
layla
veerle
12 November 2008, 23:17
HI layla;
ik hoop dat je gelijk hebt maar dan hoop ik
dat we samen op einde van de maand goed nieuws hebben :)
xxx
xx
x
Mientje
13 November 2008, 09:28
Hallo,
Vanmorgen negatief getest :(
Ik had het wel verwacht maar toch ... als je dat streepje dan niet ziet verschijnen.
Misschien dat ik na het weekend nog eens opnieuw test maar denk toch dat het niets zal zijn, heb bijna geen symptomen hé.
Ik kan nu dan alleen maar hopen dat ik zeer snel mijn ms krijg zodat we verder kunnen naar de volgende ronde.
groetjes,
Mientje
taschkevdv
13 November 2008, 10:55
hey mientje
dat is wel jammer he!miss toch nog na het weekend een positieve test, bij kimmy was dat ook zo :) zolang dat je je ms niet hebt is het niet bewezen he :) dus miss toch nog ene beetje hoop....
groetjes
Kimmy
13 November 2008, 12:10
verder heb ik een klein probleempje,vandaag toen ik aan het werk was voelde ik echt iets lopen(druppen) sorry voor het taalgebruik,ik dacht weer bloedverlies,veel te vroeg natuurlijk maar toen ik het toilet bezocht gewoon echt een kwak witverlies heel erg raar inlegkruisje vol,nog nooit gehad,nu lees ik daar bij veerle dat witverlies een symptoom zou kunnen zijn,nuja ik ga daar men hoop niet opzetten maar het was echt heel veel maar raar om te zeggen zou nog liever even wachten ben nu net ingewerkt en als ik dat nu al zou moeten verkondigen,ze zouden raar opkijken denk ik,maar goed eerlijk ik zou superblij zijn,we zien wel!
volgens mij was dit gewoon een teken dat je je eisprong had??
En Mientje, ik weet het, ik mag geen valse hoop geven, maar Taschkevdv heeft gelijk: ik testte de donderdagavond negatief en de maandagmorgen positief...
liefs
Kimmy
taschkevdv
13 November 2008, 12:18
hey L@yla
wat je daar beschrijft heb ik ook al twee keer gehad, toen was het idd men eisprong.de laatste keer stond ik in de dierenwinkel met een lichte grijze joggingbroek, ben nog nooit zo snel uit die winkel geweest :) voelde zo hard lopen dat ik dacht dat iedereen het zag :).toen ik naar het toilet ging had ik dan idd ook een dikke prop.de tijd van men eisprong, wel tof dat je lichaam het zo duidelijk maakt he :s :)
ka80
13 November 2008, 12:52
Mientje, wil ook geen valse hoop geven maar ik heb ook eerst negatief getest en daarna positief. Als je je regels niet doorkrijgt zou ik binnen 5 dagen ofzo nog eens testen.
Zo van die proppen witverlies heb ik eigenlijk niet gehad, bij mij was het rond mijn eisprong eerder doorschijnend en rekbaar. Witverlies heb ik nu wel een beetje meer tijdens de zwangerschap. In ieder geval, ik hoop voor jullie allemaal dat het tekenen van een eisprong zijn en dat jullie ei snel vergezeld wordt.
poepie
15 November 2008, 22:05
hey, ik ben hier nu net nieuw op deze forum maar ik zit net met zoveel twijfels als bij jullie.. Mijn laatste pil was op 22 september 2008... en ook natuurlijk nog niets... Het is soms allemaal zo onzeker é, elke maand die twijfels van is het nu zo of helemaal niet? Ik moet normaal rond de 27ste terug mijn regels krijgen maar krijg sinds vandaag gevoelige tepels en steken in mijn onderbuik, maar ja ik zal nog maar nie teveel beginnen hopen want de vorige keer was het ook zo en was bijna 3 dagen overtijd toen allijk mijn regels doorkwamen maar wel geen pijn.. Wat wel raar is want toen ik mijn pil nam had ik wel redelijk wat pijn... fingers crossed for everybody..
Evelyn
16 November 2008, 11:39
Hey, ik ben ook nieuw op dit forum. Ik ben net aan de eerste ronde begonnen...Mijn laatste pil was op 1 november en sinds 10 november zijn mijn regels gedaan. Nu vandaag heb ik plots weer wat bloedverlies. Wat wil dat juist zeggen? Is mijn eerste poging nu sowieso al verloren?
poepie
16 November 2008, 21:23
hey evelyn, je bent net als ik ook juist goe van start gegaan, ik ben nu aan ronde 2. Ik vind het ook wel raar dat je nu al terug bloedverlies hebt?
Mientje
16 November 2008, 22:17
Hey,
Pff, ik heb nog steeds mijn ms niet gekregen. Ik ben nu al aan dag 37! Vorige donderdag negatief getest. Een paar van de dames hier hebben mij aangeraden om binnen een paar dagen nog eens te testen. Maar ik vrees dat dat weer negatief gaat zijn. Ik heb geen enkel symptoom meer. Daar ik vorige week nog iets of wat had, voel ik nu dus niks meer. Denk dat ik binnen een dag of 2 nog wel eens ga testen maar wat als het dan weer negatief is? Dat is toch niet normaal dat mijn ms zo lang uitblijven? Is het al nodig om bij de dokter langs te gaan of moet ik nog gewoon effe afwachten? Wat zouden jullie doen?
Groetjes,
Mientje
veerle
16 November 2008, 23:38
hi mensen,
alweer een koppel in de omgeving die een baby krijgen..
Alleen is het een koppel van 20j die allebei nog thuis wonen, geen werk hebben en de baby was
zeker niet gepland..
Niet te geloven hé!!!
Ik heb nog altijd wat witverlies maar in normale mate, en mijn borsten zijn wat pijnlijk
maar, dat kan ook gewoon weer op de ms wijzen..
jeb niet echt zwangerschapsymptomen, tenzij een verkoudheid ook bij zwangerschapsymptomen hoort
hihi :)
Groetjes
xxx
xx
x
Kimmy
17 November 2008, 10:59
dag poepie & evelyn, welkom op het forum en allebei ongeloooooflijk veel succes gewenst...
Mientje, ik zou nog even afwachten, opnieuw testen en bij negatief resultaat een afspraak maken met de gyné?
Veerle, het lijkt niet eerlijk, é, dat zoveel baby's worden verwekt bij mensen die het niet eens willen :(, ik hoop keihard dat het voor jou nu erg snel prijs zal zijn!!
liefs
Kimmy
Lieseke
17 November 2008, 10:59
Hallo Mientje
Ik zat over enkele maanden in hetzelfde schuitje ...
Mijn eerste cyclus duurde 41 dagen, met de nodige negatieve testen en zware teleurstellingen erbij. Ondertussen is het van augustus geleden dat ik mijn ms gehad heb. Ik kon het wachten niet meer aan en ben toch naar de dokter gegaan. Hij heeft bloed genomen en mijn hormoonwaarden laten onderzoeken en dat was inorde. Ondertussen heb ik ook een echo laten doen en daar was ook alles inorde.
Vorige week heb ik, vastgesteld via ovulatietesten, mijn eisprong gehad.
Mijn tip aan jou: als je je zorgen maakt laat gewoon even bloed nemen ... dan is er al een stressfactor minder en dan komt het wrs allemaal vanzelf
Mientje
17 November 2008, 21:25
Mercikes voor jullie reactie.
Ik ga nog effe afwachten, dan nog eens testen en als het dan weer niks is, zal ik eens een afspraak maken met de dokter. Ik probeer het ni zo veel in mijne kop te steken maar toch.
Lieseke, hopelijk binnenkort een positieve test voor u hé.
Groetjes,
Mientje
katrientje
18 November 2008, 11:08
Ik moet morgen naar gyné om eventuele verdere behandeling te bespreken.
We zullen dus morgen moeten kiezen of we al dan niet met ivf gaan starten.
Ikzelf weet niet goed wat doen, wat zouden jullie doen?
Stoppen en alles zijn gang laten gaan, hoewel er niet veel kansen zijn of toch starten met ivf?
groetjes
Kimmy
18 November 2008, 11:51
da's een moeilijke vraag!!
ik zou het echt niet weten, ik hoop dat de gyné jullie morgen wat op weg kan helpen...
succes!!
liefs
Kimmy
Laurence
18 November 2008, 19:53
Ik zou persoonlijk van start gaan met ivf. Jullie willen het zo graag.
@ Mientje: ik heb vorige keer een cyclus gehad van 48 dagen. Indien je binnen enkele dagen negatief test zou ik toch zeker een afspraak maken.
Een cyclus van meer dan 40 dagen begint niet normaal te worden heb ik mij laten vertellen.
jack
18 November 2008, 20:03
Hoikes,
Normaal moest ik vandaag men regels doorkrijgen, maar heb ze nog niet.
Maar ik heb vanaf vorige week enorm veel witverlies.
Zou dit op een zwangerschap kunnen wijzen.
Groetjes
isabelga
18 November 2008, 20:25
Hey Katrientje.
Dat is natuurlijk een moeilijke beslissing, maar als ik in jullie situatie was zou ik misschien toch voor ivf kiezen. Je wil zo graag een kindje. Praat er heel goed over met de arts en denk er heel goed over na, maar vooral: doe wat je hartje je zegt.
isabelga
18 November 2008, 20:26
Hey Jack! spannend! Nog even geduld en testen!
poepie
18 November 2008, 21:07
hey, ik zou toch ook gaan voor ivf... Je weet toch maar nooit hé.. alvast heel veel succes meid!
Sweetdreams1987
18 November 2008, 21:31
Ik denk dat het een zeer moeilijke keuze zou zijn voor mij,
maar als der echt geen andere oplossing is en je kan het aan financieel dan zou ik toch ook voor ivf kiezen...
-x-
veerle
18 November 2008, 22:24
ik heb altijd gezegd als het niet natuurlijk kan dan geen baby!!!
Maar nu we bezig zijn voor kids denk ik toch dat als ik ooit voor de keuze
kom te staan zou ik het mss ook wel overwegen...
Das ieder zijn keuze...
succes in al wat je beslist en onderneemt!!!
dikke kus!!!
xxx
xx
x
Mientje
18 November 2008, 23:57
Ik denk dat wij toch ook wel ivf zouden proberen als het niet natuurlijk zal lukken.
Het brengt natuurlijk wel veel meer kosten mee maar ik denk wel dat ik het er voor over zou hebben. Maar ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen even evident is.
Veel succes!
xxx
Mientje
L@yla
19 November 2008, 00:13
hoi katrientje!
ook ik wil even mijn mening geven,ik denk er zelf ook soms over na een ook al wil iedereen het anders maar ik denk ook dat ik dan toch zou gaan voor ivf, het is absoluut iets waar je goed moet over nadenken maar ik denk eens een kinderwens er is het moeilijk is om je erbij neer te leggen dat er niets komt als je het niet probeert,in ieder geval ik zou het doen maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze!
ik wens je veel moed en sterkte
gr
layla
lotjen
19 November 2008, 13:47
Hoi katrientje,
iedereen heeft daar natuurlijk een eigen mening over. Ik zou zeggen,je bent nu al zo ver,waarom niet nog een stapje verder gaan?
Mijn collega (die na IVF een baby'tje in januari verwacht) ging daar ook zo heel licht over,misschien dat ik daarom er een beetje een verkeerd
beeld van heb,maar ze zag het simpel,ze wilde een baby,ongeacht de manier waarop ofzo...
Ik kan mezelf gewoon niet voorstellen dat ik niet alles zou geprobeerd hebben,om toch zwanger te raken!
Maar zoals ik al zei,ieder zijn eigen bescheiden mening daarover...
Veel succes met de toch moeilijke keuze!
Liefs Lotte
Mientje
20 November 2008, 09:56
Hallo,
Na aan dag 41 zijn gekomen, heb ik vanmorgen opnieuw getest: NEGATIEF!
Waarom komen die ms nu gewoon niet door?
Anders zou ik nu wel ongeveer weer in mijn vruchtbare dagen geweest zijn, maar nu kunnen we dus geen stap verder. Pff, waarom is een vrouwenlichaam zo bizar?
Ik ga volgende week toch maar eens bij de dokter langsgaan.
Groetjes,
een teleurgestelde Mientje
katrientje
20 November 2008, 16:26
Hallo allemaal,
We hebben dan uiteindelijk gekozen om te starten met IVF! Allemaal heel spannend! Met een beetje geluk kan ik nog voor het einde van het jaar een eerste poging ondergaan! Het zou dus allemaal wel eens heel snel kunnen gaan. Al hopen we dat natuurlijk.
Ik heb gisteren de aanvraag moeten binnenbrengen bij de mutualiteit en moet nu vrijdag naar gyné om mijn baarmoeder van dichtbij te laten bekijken want blijkbaar kunnen ze op een gewone echo geen dingen zien die kleiner zijn dan 1 cm. Ze gaan dan een vloeistof in men baarmoeder inspuiten en gaan dan kijken of alles in orde is. Spannend!
Ik hoop dat ze me dan al kan vertellen of we snel aan een eerste poging kunnen beginnen...
Spannend dus!
xxx
Mrs O.
20 November 2008, 16:42
hey katrientje !!!
blij dat jullie de knoop hebben doorgehakt en met IVF gn starten, k hoop echt dat jullie nu snel zwanger zijn !!!
ik blijf duimen !!!!!!
xxx
annelies
fieke82
20 November 2008, 17:41
hey allemaal,
Ik heb een vraagje. Dinsdag moet ik normaal gezien mijn ms terug krijgen. Afgelopen dinsdag had ik echter een heel klein beetje bloedverlies, een week te vroeg dus. Daarvoor en nu heb ik heel veel witverlies, maar geen ms. Heeft iemand dit ook gehad en wat zou dit willen zeggen? Is dit een voorteken van zwangerschap? Hopelijk wel :-)!!! Maar mijn gezond verstand zegt alweer dat het niet zo is en ik voel ook niets speciaal aan mijn lichaam dus ik vrees ervoor.
Thx and good luck to all!!!
Fie
Kimmy
20 November 2008, 18:26
ook van mij een hartje onder de riem!!
ik wens het je heel hard toe!
liefs
Kimmy
isabelga
20 November 2008, 18:31
Hey Katrientje! Hopelijk gaat alles nu snel!
Het zou wel tof zijn als je al een poging kan doen voor het einde van het jaar.
Je kindje zal later heel trots zijn op jullie, wetende dat jullie alles geprobeerd hebben om jullie droom waar te maken! Wij duimen mee!
groetjes
veerle
20 November 2008, 20:33
HI KATRIENTJE
Ik duim voor je dat je dit jaar nog een poging zal kunnen ondernemen :)
en hopelijk mogen wij en alle andere dames die nog aan het
proberen zijn in 2009 een klein boeleke op de wereld zetten!!
succes!
xxx
xx
x
Nala'tje
20 November 2008, 21:26
hey katrien, ik duim ook mee da je dit jaar nog mag starten!!!!
@fieke82: dat zou innestelingsbloed kunnen zijn, wie weet :-)
groetjes
katrientje
21 November 2008, 17:19
Hallo allemaal,
Amai die waterecho was niet niks hoor!
Ze zijn met een klein camera en waterdraadje in mijn baarmoeder gaan kijken. Op zich niks speciaals, maar toen begonnen ze water in men baarmoeder en eileiders te pompen. Jongens! Wat een druk! Was echt niet aangenaam hoor... en kon het echt niet lang meer uithouden.
We kunnen er in ieder geval niet meer bij dit jaar, dus zullen we pas rond de feestdagen mogen stoppen met de pil om dan te beginnen met medicatie. Ondertussen kan mijn lichaam wat rusten natuurlijk... Geen kerstkinneke voor ons, maar in 2009 gaat het zeker raak zijn!
Prettig weekend allemaal!
Groetjes
lady bug
21 November 2008, 18:21
hey katrientje
leuk lijkt het mij ook niet echt, maar het is voor een goed doel. 2008 is bijna om, dus begin al maar af te tellen
groetjes
Lady bug
poepie
21 November 2008, 21:20
hey katrien,
ik hoop echt dat het raak is net zoals voor al de andere dames. En je weet maar nooit dat het voor volgend jaar een kerstkinneke is? geboren op de 24ste je weet maar nooit é :)
groetjes xxx poepieke
lotjen
21 November 2008, 21:59
Katrientje,
ik duim mee voor je jou en je ventje,dat je in 2009 met een bol buikje mag pronken!!!
Geniet dan maar eerst van de feestdagen,en ik weet al wat ik jou ga wensen dan!!
Veel liefs Lotte
katrientje
21 November 2008, 22:20
Bedankt dames! Doet me echt deugd!
Vele groetjes
xxx
L@yla
22 November 2008, 03:27
hoi katrientje!
goed dat jullie ervoor gaan,ik wens het je van harte toe dat het vlug mag komen!
gr
layla
veerle
22 November 2008, 10:15
hi katrien,
Laat je lichaam nu maar wat rusten, zodat het in 2009 klaar is
om een boeleke te dragen!! en het is toch bijna al januari dus het gaat
allemaal rapper daar zijn dan je denkt! :-)
succes!
xxx
xx
x
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.