Volledige versie bekijken : Toxoplasmose
Snoetje
22 January 2010, 11:44
Hoi,
ik heb gisteren mijn bloedresultaten gekregen en mijn zwangerschap is mooi in evolutie.
Wat wel jammer is dat uit het bloedonderzoek bleek dat ik niet immuun ben voor toxoplasmose. ik word daar beetje bang van. Zijn er hier nog die niet immuun zijn? en wat doen jullie uit voorzorg?
ik hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft, al wens ik het natuurlijk niemand toe!
snoezel
22 January 2010, 11:58
de meeste zijn niet immuun hoor :)
als het een troost mag zijn.
als je een kat in huis hebt mag je ventje nu voor de kattenbak zorgen.
groenten heel goed wassen,
geen rauw vlees of vis,
je vlees goed doorbakken
stamperke
22 January 2010, 17:07
ik ben ook nie imuun tegen toxoplasmose.
zoals snoezel al zegt,groenten en fruit goed wassen en geen rauw vlees eten.
en uw vlees goed doorbakken.en ook oppassen daj geen kattebakken uitkuist en ik persoonlijk als we ergens gaan dan kom ik ook nie aan veel katten.
Pickel
22 January 2010, 19:32
Pfff Ze testen daar hier zelfs ni op!!! Ze waarschuwen iedereen wel tegen het uitkuisen van kattenbakken en het wassen van fruit en groenten enz. Ze zullen er zeker vanuit gaan dat de meeste mensen er niet immuun tegen zijn... tsss die Engelsen he, ze weten er weer nix van! ;-)
boeleke2704
23 January 2010, 08:18
Ook ik ben niet immuun voor toxo.
Geen ramp, alleen wat extra opletten.
De tips die Snoezel geven zijn de best leidraad!
Ook best geen salades enz op restaurant/brasserie eten. Niet altijd even goed gewassen.
Scampi's en mosselenen mag je eten, maar ik eet ze alleen als ik ze zelf klaarmaak, ook om zeker te zijn dat ze niet meer rauw zijn.
Verder best handschoenen aan als je gaat tuinieren binnenkort.
Trinity
23 January 2010, 16:20
Pfff Ze testen daar hier zelfs ni op!!! Ze waarschuwen iedereen wel tegen het uitkuisen van kattenbakken en het wassen van fruit en groenten enz. Ze zullen er zeker vanuit gaan dat de meeste mensen er niet immuun tegen zijn... tsss die Engelsen he, ze weten er weer nix van! ;-)
Bij ons (Denemarken) testen ze dat ook niet overal (ik heb het gelukkig wel getest gekregen, want het bleek dat ik een infectie op had gelopen). Toxo komt vooral voor in België en Frankrijk, omwille van onze eetgewoontes. Maar ja, ik vraag mij soms af hoe ze hier zo een uitspraak kunnen doen, aangezien het hier amper getest wordt....hoe kunnen ze dan weten hoeveel het voorkomt? :confused:
boeleke2704
23 January 2010, 18:02
Ik vraag me af of ze het ook nog testen eens de zwangerschap verder gevorderd is?
Zoals bij mij, ik zit nu (bijna) aan m'n 3e trimester. Kijken ze dat nog s na?
Moet ik daar achter vragen? Heeft eigenlijk niet veel zin meer hè? Toch geen behandeling voor moest het zijn...
Ik bedoel dan de hele reutemeteut hè, toxo, CMV,...
Dapske
23 January 2010, 19:18
Hellookes,
ook ik ben niet immuum, maar dat is nu de afgelopen 22 weken toch al 3 keer getest. Elke keer als ik bloed moet laten nemen voor allerlei onderzoekjes testen ze ook nog eens om te kijken naar de immuniteit voor toxo.
Mijn gyne zei, dat ik er niet te hard aan moest denken, enkel opletten voor de kattenbak (maar de kat zelf is geen probleem) en opletten voor rauw vlees.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.