PDA

Volledige versie bekijken : Bevallingsangst

taschkevdv
16 September 2008, 16:45
Hey iedereen,

ik ben hier nieuw op de forum. We zouden graag aan kindjes beginnen dus volgende week zal het mijn laatste pilletje zijn :-)

Ik heb alleen maar één probleem, ik heb zo een bevallingsangst. Zijn er nog mensen die hier over kunnen meespreken?

Op het werk liggen ze natuurlijk ook allemaal te zagen dat 23 jaar( word bijna 23 jaar) toch nog veel te jong is en blablabla.Kan je er dan een leeftijd opplakken wanneer je je klaar voelt voor een kindje? denk het toch niet he.Als je u er zelf maar klaar voor voelt en er helemaal achterstaat.toch? :-)

groetjes

Mrs O.
16 September 2008, 17:13
Hey Taschkevdv

welkom op het forum ...

Hoe komt het dat je bevallingsangst hebt? Beng voor de pijn? bang dat er iets mis kan lopen?

Ik heb er persoonlijk niet zo'ne schrik van (hoewel ik kleinzeerig ben normaal gezien, mr heb zo'n grote kinderwens dat ik zonder probleem wil afzien indien nodig)... Al duizenden jaren bevallen vrouwen van baby's, de één al wat gemakkelijker als de andere, we zijn ervoor gemaakt, uds heb het volste vertrouwen in dat dat wel zal lukken he :-)

En qua leeftijd, tja, das ieder zijn eigen ding hé, het hangt ook af vd omstandigheden he...Mensen mogen hierover niet oordelen... Leeftijd is ook zo relatief... Ik was een feestbeest toen ik 23 was, echt nog ni klaar voor kinderen... en 2 jaar later kon ik ni wachten op het huisje-tuintje-boompje - kindje gevoel...

Ik ben nu 28 en eindelijk gesetteld (wil wel al paar jaar kinderen, mr ik had weinig stabiliteit in mijn leven (parties, lange reizen/ verblijven ih buitenland, tijdelijke jobs,...) en dus gaan we er nu eindelijk voor, want wil nog een 'vrij jonge' mama zijn...

Mr als jij er klaar voor bent, why worry?????

groetjes en veel succes

taschkevdv
16 September 2008, 17:17
Hey Taschkevdv

welkom op het forum ...

Hoe komt het dat je bevallingsangst hebt? Beng voor de pijn? bang dat er iets mis kan lopen?

Ik heb er persoonlijk niet zo'ne schrik van (hoewel ik kleinzeerig ben normaal gezien, mr heb zo'n grote kinderwens dat ik zonder probleem wil afzien indien nodig)... Al duizenden jaren bevallen vrouwen van baby's, de één al wat gemakkelijker als de andere, we zijn ervoor gemaakt, uds heb het volste vertrouwen in dat dat wel zal lukken he :-)

En qua leeftijd, tja, das ieder zijn eigen ding hé, het hangt ook af vd omstandigheden he...Mensen mogen hierover niet oordelen... Leeftijd is ook zo relatief... Ik was een feestbeest toen ik 23 was, echt nog ni klaar voor kinderen... en 2 jaar later kon ik ni wachten op het huisje-tuintje-boompje - kindje gevoel...

Ik ben nu 28 en eindelijk gesetteld (wil wel al paar jaar kinderen, mr ik had weinig stabiliteit in mijn leven (parties, lange reizen/ verblijven ih buitenland, tijdelijke jobs,...) en dus gaan we er nu eindelijk voor, want wil nog een 'vrij jonge' mama zijn...

Mr als jij er klaar voor bent, why worry?????

groetjes en veel succes
heykes

ja waarom heb ik bevllingsangst :-). idd voor de pijn en het niet weten wat er gaat gebeuren denk ik.maar het is inderdaad bij mij ook wel zo dat ik het toch ma ga doen om dat de kinderwens wel heel erg aanwezig is.

ja ik ging eigenlijk al weg van men 13 jaar dus heb het allemaal wel wat gezien en gehad.:-) ben nu ook al bijna 6 jaar samen wonen al 2.5 samen dus het is ook zeker ni overhaast. dus idd why worry :-) ma ja ben ook één dat haar vanalles aantrekt.behalve over dit dan :-)

Nes
16 September 2008, 18:34
Hey, Taschkevdv

Ik heb in het begin ook wel nagedacht over die bevalling maar waarom eigenlijk? Ze hebben epiderale!!! En ik moet zeggen, nu is dat het laatste van mijn zorgen. Als het kleintje maar goed gaat, de rest is bijzaak.

En jij moet je klaar voelen voor een kleintje, niemand anders kan dat beslissen voor jou! En je niet aantrekken wat de anderen zeggen, het is tenslotte jouw leven.

Grts Nes

veerle
17 September 2008, 00:11
hoi taschke

Ik ken die angst :) ik heb ook wel meer angst voor het onbekende :)
Maar voor mijn operatie had ik ook bang maar toen alles voorbij was
dacht ik is dat alles?!
En wat erin zit moet eruit hé :) alleen voor het erin te krijgen ben je met 2 en
het eruit persen moet je in je eentje doen :)

En qua leeftijd, als jullie vinden dat het nu kan en welkom is moet je dat doen
en niets aantrekken van de negatieve reacties van anderen. Iedereen heeft
daarover een andere mening en gelukkig verschillen die van mens tot mens ;)
zou wat zijn moesten we allemaal hetzelfde denken ;)

xxx

L@yla
17 September 2008, 00:31
hoi taschke,
je moet je idd niet veel aantrekken van de reacties,ikzelf ben ook nog maar 22 en er toch helemaal klaar voor,net zoals jij al 3 jaar samenwonend en gelukkig,
wij zijn er klaar voor dus wat de rest denkt is mij een zorg...
ik wens je veel succes en welkom hier
ps:kan je bevallingsangst begrijpen maar denk dat het achteraf bekeken allemaal niet zo erg is als je ziet wat je ervoor in de plaats krijgt
vele groetjes van layla
x

Laurence
17 September 2008, 10:27
Hey taschkevdv
Je moet je niet aantrekken wat anderen zeggen. Ikzelf was ook 22 toen ik mijn tweeling verwachtte. Van het moment dat jullie er klaar voor zijn, moet je ervoor gaan.

In verband met de bevallingsangst: geen zorgen maken. Nu heb je daar schrik voor, maar eens je zwanger bent, ga je je daar geen vragen meer over stellen. Dan zal je eerste angst zijn of alles wel goed gaat met je baby. En je gyné zal je wel goed voorbereiden en alles uitleggen over de bevalling zelf. Geen nood dus.

taschkevdv
17 September 2008, 12:05
vind het wel tof dat ik allemaal leuke reacties krijg. het is echt een goede motivatie.

Mercikes allemaal.

Groetjes
Taschke

mini
17 September 2008, 12:17
om eerlijk te zijn, als'k sommige bevallingsverhalen lees, dan zou ik ook schrik krijgen. Maar wat is mooier dan je eigen kind op de wereld te zetten?!
Allezja, dat op zich vind'k een héél goede motivatie. En jah iedere bevalling is anders é

veerle
18 September 2008, 00:08
Ik denk ook dat we beter niet naar programmas kijken als babyboom :)
Soms vindt ik het zo overdreven mama zegt ook dat het daar altijd
vel erger lijkt dan het is, hopelijk mag ik het over 9 maanden ervaren :)

Fraisje
17 February 2009, 15:02
Dag dames

Ik ben nieuw hier en ben nog maar aan het kijken en doorlezen en op internet zoeken naar vanalles rond zwangerschap.
Ik ben voorlopig vooral op zoek naar info over zwanger worden.

Mijn man en ik hebben onlangs de bedenking gemaakt dat het wel leuk zou zijn om aan een kindje te beginnen. Rondom ons beginnen vrienden er ook aan (niet dat dat ons nu het meeste overhaalt) en dan kriebelt het toch wel een beetje. Alleen heb ik niet echt dat "urgeing feeling" om kinderen te hebben. Ik ben ook ontzettend nuchter, alhoewel ik heel gevoelig kan zijn. Maar die echte drang naar kinderen voel ik nog steeds niet.
We willen het nochtans wel graag.

Ook ik heb enorme schrik, vooral voor de pijn. Ik ken ook niemand die zo kleinzerig is als ik die reeds bevallen is, of zwanger is. Ik heb echt grote schrik dat ik dat niet ga aankunnen. Enja, er zijn idd duizenden vrouwen mij voorgegaan, maar ik ken zelf niemand die zo weinig tegen pijn en bloed kan als ik (als ik mij ernstig snijd en het bloed stroomt, word ik er licht van in mn hoofd en zou ik van mezelf kunnen gaan).
Hoe ga ik dit dan in godsnaam kunnen?
Kan iemand uit ervarig spreken?

Ik heb mij wel de bedenking gemaakt, dat ik alleen de schrik voor pijn, mij niet mag laten tegenhouden om kindjes te krijgen, maar wat erin zit, moet er ook weer uit hé.
Ook heb ik twee jaar geleden een spiraaltje laten steken, ipv de pil, omwille van mijn migraine. Ik heb bij het plaatsen enorm pijn gehad. Daar ben ik enorm van geschrokken! Na een dag of twee had ik geen pijn meer en sindsdien ben ik daar heel goed mee, maar de schrik zit er dus goed in. Een bevalling zal nog pijnlijker en veel langer zijn.

Alvast bedankt voor jullie bijdrages!

_liesje_
17 February 2009, 16:18
Hey fraisje,
Ik mag wel zeggend at mijn zus een hele flauwe mie is (hopelijk leest ze dit niet! ;-)) maar geloof mij, zij heeft het perfect aangekunnen om haar kindje op de wereld te zetten.
denk dat je als mama op die moment beseft dat jij de enige bent, die jouw kindje kan verlossen... de dutskes moeten het ook ni makkelijk hebben, en zij hebben er niet voor gekozen ;-)
geen paniek, zoals je zelf zegt, wat erin komt, moet eruit :-)
het enige waar ik schrik voor heb, is de fameuze stoelgang :-)