Volledige versie bekijken : Ervaring met Clomid?
Sweetmieke
19 January 2010, 17:04
Hallo iedereen,
Ik ben vorige week naar de Gynaecoloog geweest en die heeft een echo van de eierstokken gedaan en alles is in orde zei hij. Hij heeft bloed genomen aangezien ik sinds mei gestopt ben met de pil en nog geen enkele keer mijn ms had doorgekregen. Ik sukkel met reuma en door dat mijn lichaam al veel heeft meegemaakt denkt hij dat het daar aan ligt dat mijn hormonen niet goed op gang komen.
Daarnet gebeld voor de uitslag, er is niks verontrustend zei hij en ik moet nu 2 keer clomid nemen. 2 pilletjes per dag gedurende 5 dagen... Dan zou mijn cyclus op gang moeten komen en de 2de dag van mijn ms zou ik terug clomid moeten nemen... Dan stoppen en afwachten als mijn cyclus van zelf op gang komt....
Zijn er nog die hier ervaring mee hebben, zijn er dingen dat je kan hebben.... want ik ken de bijwerkingen niet. Een vriendin van mij was duizelig...
Alvast bedankt!
Groetjes
Wheelee
19 January 2010, 17:06
spannend hoor meid,
ik heb (nog) geen ervaring met Clomid. Wel met reuma. Ik hoop dat je snel in verwachting mag raken!
grtz Wheelee
Sweetdreams1987
19 January 2010, 19:21
Hey ,
Ik heb nu ook al een paar keer clomid moeten nemen ...
Ik heb der geen last van , en geen bijwerkingen.
Veel geluk !
charythepooh
19 January 2010, 19:32
hah, ik ben ook ervaren met clomid! ;-)
1st: neveneffecten; gewichtstoename en acné, en ferme vampeurs!
(lees wel, niet elk lichaam is het zefde!)
2e; ik was zwanger de eerste ronde met clomid! (dit was wel mijn BBZ)
en ik ben dan 6 maand daarna opnieuw zwanger geraakt met clomid (dit was mijn mk)
dus, clomid lukt wel aardig bij mij!
Sweetmieke
19 January 2010, 20:06
Bedankt iedereen voor de reacties. Ieder lichaam is idd anders.
Morgen start ik ermee, dus ik ben eens benieuwd.
Hoop alles dat ik er geen gewichts toename van heb, want ik heb al serieus last van overgewicht.... ik weeg nu al 110 :-(
Ik heb altijd cortizone moeten nemen voor t reuma en nu geraak ik niet van de kilo's af.
De gynae zei niks over mijn gewicht, ik zei tegen hem dat ik weight watchers ga doen en hij zei dat ik niet te snel mag afvallen want dat dat ook invloed heeft voor vruchtbaarheid. Maar ik moet toch iets doen?
Ik zou liever nog een paar kilo's afvallen.
Fieke
19 January 2010, 20:12
Ik heb ook al veel clomid genomen vroeger!
Ik had vooral last van vapeurs en gewichtstoename!
Khoop dat je snel succes hebt!
kleinke
19 January 2010, 22:49
ik heb ook ervaring met clomid
bij mij enkel last van vapeurs
veel succes
Sweetmieke
20 January 2010, 17:48
Ben vandaag gestart zie, ben eens benieuwd :)
Sweetdreams1987
20 January 2010, 21:03
Veel geluk !!!
Sweetmieke
20 January 2010, 22:13
Dank je wel :)
Sweetmieke
21 January 2010, 12:55
Ik zit wel nog met een vraagje, ik moet nu 5 dagen clomid nemen, maandag neem ik mijn laatste 2 pillen... dan zit ik met vragen in mijn hoofd als, wanneer ben ik dan het vruchtbaarst? Wanneer komen mijn ms dan door? Ik ben niet zo in to cyclus dinges en zo :o
Vandaar dat ik hier eens luister als iemand dat zou weten...
Sweetdreams1987
21 January 2010, 13:42
Normaal zou je ergens volgende week een afspraak moeten hebben om te zien of
de clomid heeft geholpen bij je en hoe groot je eitjes zijn.
Want clomid zorgt ervoor dat je eitjes groter worden , maar zorgt niet voor een eisprong.
Was bij mij zo toch :)
miana
21 January 2010, 13:54
bij mij hielpen de pilletjes de eitjes groter te laten worden, maar doordat ze groter werden, kwam mijn eisprong uit zichzelf!
nu na wat problemen krijg ik er pregnyl bij!
Sweetmieke
21 January 2010, 20:38
Ik moest niet terug komen zei de gynae, toen ik hem belde....
Ik moet binnen een maand of 2 nog eens terug gaan. Hij zei mij dat vele vrouwen met clomid ook op weg geraken die daarvoor geen cyclus hadden. Dus ik zal zien welk effect het bij mij heeft, hopelijk het gewenste effect :)
kleinke
21 January 2010, 21:23
ik vind het raar dat je niet terug op controle moet gaan om te zien hoeveel eitjes er gegroeid zijn. ik moest altijd gaan omdat je meerdere eitjes kunt hebben die rijpen. ik heb er eens 3 gehad en dan had ik een klusverbod omdat de kans op een meerling wel bestaat als je clomid neemt
Sweetmieke
21 January 2010, 22:20
Ik vroeg het hem als ik terug moest en hij zei van niet.... dus zal ik hem maar vertrouwen? Mijn moeder heeft dat ook genomen destijds en zij moest ook niet terug op controle.
Ik vind het ook raar, maar ik zal er maar op vertrouwen zeker...
Sweetmieke
30 January 2010, 14:08
Zondag 24 heb ik m'n laatste 2 clomid pillekes genomen... Ben eens benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden... Ik heb hier totaal geen ervaring mee....
Het is best wel spannend allemaal... Hopelijk kunnen we snel zwanger worden.
Cindy1987
31 January 2010, 12:17
hoi,
ik ben ook met clomid gestart omdat ik anders geen ms krijg. ik ben hiermee op 25jan begonnen en moet 4feb terug op controle gaan! ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen! ik hoop echt dat het lukt want ik begin een beetje te piekeren en schrikt te krijgen dat ik nooit geen kindjes ga krijgen :( iedereen zegt wel, niet teveel aan denken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! maja nog even afwachten tot donderdag en dan zien we verder! alleszins gaan we goed klussen ;)
@sweetmieke: om goed te zijn zou je vanaf vandaag moeten klussen ;)ik ben echt benieuw voor jouw!!!! hou ons op de hoogte!! Veel succes...
Sweetmieke
31 January 2010, 13:28
Dank je Cindy... Normaal zullen we morgen nog wel es klussen en da hebben we gisteren ook gedaan, dus we zullen zien wat het geeft.
Ik pieker ook soms, ik zou echt gek worden moest mij dit geluk niet gegund worden. Maar ik denk het wel, er kan al zoveel tegenwoordig.
Ik moest ook clomid nemen omdat ik al van in mei geen ms kreeg :-s
Succes Cindy!
Cindy1987
31 January 2010, 15:00
ik ben sinds oktober gestopt met mijn pil en was half januari naar de gyne geweest omdat ik weet vanuit het verleden dat ik gewoon niet ms... ik ben zo ooit 10maand overtijd geweest en toen heeft de huisdokter mij gewoon de pil voorgeschreven. ik was hier toen mee gestopt omdat ik er migraine van kreeg en toen was ik terug 5maand overtijd! toen ben ik eindelijk naar de gyne geweest en die vertelde mij toen da ik van mijn eigen geen eiersprong kreeg. aangezien ik toen maar 17 was, maakte ik mij toen geen zorgen, maar nu zijn we 6jaar verder en ik zou graag kindjes willen! mijn vriend en ik kijken er echt naar uit!
ik denk soms ook dat het geluk voor mij niet is weggelegd, maar we mogen de hoop niet opgeven! zoals je zegt, er kan veel tegenwoordig dus we moeten lijven hopen!!!
succes en hou me op de hoogte, doe ik ook!!!!
groetjes
Sweetmieke
31 January 2010, 22:11
Alvast veel succes meid. altijd positief blijven denken, dat doe ik ook.
Ik heb al heel lang zwaar reuma, heb al heel wat watertjes doorzwommen en dan ga je altijd positief denken, ik ben best wel een optimist...
Hou mij zeker op de hoogte.
Groetjes
Cindy1987
1 February 2010, 06:36
We zullen ons best doen!
succes en hou je zeker op de hoogte
Sweetmieke
1 February 2010, 10:45
Kon het niet laten vandaag eens een testje te doen maar was negatief...
Cindy1987
1 February 2010, 16:33
Een ovutest of zwtest?
voor zwtest is het wat vroeg e
Sweetmieke
1 February 2010, 23:30
Zw test, weet het dat het te vroeg was, maar heb er nog liggen :)
Ik heb wel enorm veel steken in mijn onderbuik, echt niet normaal :-s
Misschien omdat alles op gang komt?
Cindy1987
2 February 2010, 13:41
ik begrijp u wel!
k heb ook last van steken in mijn onderbuik! maar ik denk da da bij mij meer is van mijn spastische darmen! gewoon omdat ik erover zit te piekeren!
mss eens navragen aan de gyné
engeltje81
4 February 2010, 13:46
Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste keer op dit forum.
Ik vind het super dat zo'n forums bestaan. Als vrouw zit je toch dikwijls met veel vragen en af en toe wil je u hart eens luchten.
Ik ben sinds september gestopt met mijn pil. Vorige maand ben ik naar mijn gyn. geweest omdat ik enorm veel pijn had aan mijn eierstokken. Na een onderzoek bleek er niets mis te zijn met mijn eierstokken. Dus dat was allemaal goed,tot hij tot de conclusie kwam na verder onderzoeken dat ik niet vruchtbaar was. Dat was even moeilijk. Op dat moment zie je precies alles in het water vallen.
Sindsdien ben ik met clomid en progynova gestart.
Nu moet ik volgende week donderdag terug naar de gyn. om te zien of de clomid aanslaat.
groetjes,
Cindy1987
4 February 2010, 14:22
he engeltje,
je hebt blijkbaar ook al veel achter de rug en moeten verduren... hopelijk slaat de clomid bij jouw wel aan! Ik ben vandaag terug naad de gyne moeten gaan! de clomid heeft bij mij niet aangeslagen wat wil zeggen dat ik moet wachten tot 22feb. om dan terug met duphaston te beginnen om mijn regels te krijgen en dan mag ik terug met clomid beginnen, maar dan 2 pilletjes per dag!
wens je veel succes
groetjes
engeltje81
4 February 2010, 14:41
hey cindy,
duphaston heb ik ook moeten nemen om mijn ms erdoor te krijgen.
Ik hoop dat het nu bij jou ook gaat aanslagen. Het is toch altijd een
teleurstelling he als je van bij de gyn.komt en het slaat niet aan en je
moet dan weer wachten tot die ms erdoor komen.
Ik wens jou ook veel succes
groetjes
Sweetmieke
4 February 2010, 17:27
Ik moest niet terug gaan naar mijn gyn, maar als ik mijn regels niet doorkrijg en ik blijk niet zwanger te zijn, dan is het teken dat het niet aanslaat en contacteer ik dan ook onmiddellijk mijn gyn. Ik ben eens benieuwd....
succes engeltje
Cindy1987
4 February 2010, 19:29
@ engeltje
Ik hoop ook dat het nu wel aanslaat... Het was toch een dikke teleurstelling als ik bij de gyné.. maar had al een voorgevoel, ik heb altijd pech!!!!! maja blijven hopen tot het zover is hé........
@ sweetmieke
ik vind het echt raar dat jij niet op controle moet bij de gyné!!!! ik moet volgende maand op de 12ste dag van mijn regels terug gaan dus vind ik zo raar dat jij niet op controle moet gaan
Sweetmieke
4 February 2010, 22:24
Ik hoor van iedereen dat hij een hele goeie is in zijn vak, ik ken 3 vrouwen die bij hem gaan die hem hebben aangeraden aan mij, dus ik zal het maar vertrouwen zeker?
Hij zal wel weten wat hij doet toch? Ik moet nu 2 maanden clomid nemen en dan wil hij zien als ik spontaan mijn ms krijg. Komen ze niet, moet ik terug bij hem gaan...
Cindy1987
5 February 2010, 17:15
en neem nu da je de eerste maand je ms niet krijgt?
ik weet nu al dat ik ze niet zal krijgen de 21ste, gewoon omdat ik geen eisprong heb en er dus geen ms zullen komen! de gyn weet dit ook! daarmee dat ik op de 22ste terug met duphaston moet beginnen...
engeltje81
5 February 2010, 20:59
@ sweetmieke
Ik vind het toch ook raar hoor dat je niet op controle moet gaan. Ik moet altijd op dag 12 van mijn cyclus op controle gaan.
Heeft er iemand van jullie nevenwerkingen van clomid te gebruiken?
charythepooh
5 February 2010, 21:01
ik moet altij op de 13e dag gaan, en als da de gyne zijn vrije dag is bvb, de 12e dag s'avonds laat!
ik hen helaas ferme vapeurs ervan, en een serieuse opgezette buik (gewichtstoename ook)
maar elke persoon verschilt daarin ook, ik neem nu al 8 maanden clomid in ook he
Sweetmieke
6 February 2010, 03:05
Als ik mijn ms niet doorkrijg en ik heb geen positieve test bel ik hem op, dan zal hij wel zeggen om terug te komen... En zal hem dan wel eens vragen waarom ik niet terug moest komen...
Cindy1987
6 February 2010, 11:41
@ sweetmieke
veel succes gewenst!
@ engeltje
ik moet ook ook altijd op de 12e dag terug gaan! maar als dat dag 11 - 12 - 13 is, is dat geen ramp zegt hij! ik was deze maand op dag 11 moeten gaan omdat hij dag 12 niet werkte. hij zei da je niet zag van een eventuele eisprong! maar toch hoop ik ergens dat er 1 zal komen! ik kan niet zeggen hoe het voelt een eisprong krijgen, want heb deze nog nooit gevoelt :confused: maar we zien wel! ik blijf hopen ook al nadat ik een mindere dag had donderdag en huilend in slaap viel! blijven hopen is het enige wat we kunnen doen e....
ik had last van vermoeidheid! ik was echt doodop.......
succes aan iedereen
engeltje81
8 February 2010, 21:57
Van vermoeidheid heb ik ook vrij veel last van. Ik geraak soms gewoon niet vooruit.
En soms ook wel stemmingwisselingen,de ene keer kan ik gewoon beginnen huilen en de andere keer moet ik op mijn tong bijten om niks verkeerd te zeggen gewoon omdat ik dan niks kan verdragen.
Tja,.....we zien wel wat er gebeurd he.
Donderdag moet ik terug gaan naar de gyn. Ben eens benieuwd.
Sweetmieke
10 February 2010, 13:30
Ben eens benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden, als ik binnen 2 weken niet ongesteld ben neem ik terug contact op met de gyné. Ik heb wel vaak buikpijn helemaal onderaan in mijn buik... das de pijn die ik heb als ik mijn maandstonden heb... Dus ze zitten er mss aan te komen.
Heb nog es een testje gedaan maar was negatief...
charythepooh
10 February 2010, 19:33
krijg jij dan geen pregnyl spuit toegediend ook sweetmieke???
Sweetmieke
10 February 2010, 20:16
Nee, ben op 20 jan gestart met die clomid, 5 dagen lang 2 pilletjes, dat was alles dat ik moest doen...
kleinke
10 February 2010, 21:43
ik heb de eerste maanden dat ik clomid nam ook geen pregnyl spuit gekregen hoor
charythepooh
10 February 2010, 22:17
ik ook ni, maar ik vind het gewoon erg raar da hij geen controle doet, en haar zomaar in de wind laat met haar eisprong, als ze niet weet of die medicatie aanslaat hoe kan ze dan weten wanneer haar eisprong is he??? rare gyne vind ik hoor!
ik heb ook pas na mijn bbz pregnyl erbij gehad, en kijk, vandaag 5 dagen overtijd, en daarnet een negatieve test!
dat wilt nog niks zeggen he, met of zonder pregnyl???
mijn gyne sprak over een onregelmatige foliekel deze maand, weet jij niet wat het zou kunnen betekenen
kleinke
10 February 2010, 22:34
ik vind het ook raar dat ze niet op controle moet gaan, maar iedere gyn zijn methode zeker :rolleyes:
een onregelmatige folikkel, sorry maar daar kan ik je niet bij helpen, ik heb er geen gedacht van wat dit zou kunne zijn.
na de pregnyl had ik mijn ms toch 14dagen later maar ik heb al gelezen dat dit bij jou niet het geval is.
Sweetmieke
10 February 2010, 23:06
Het is nochtans één van de betere gyné in Gent, iedereen raadde hem aan en ze kennen hem tot in Antwerpen.
Ik vroeg hem als ik op controle moest komen maar hij zei dat ik eerst moest bellen voor mijn uitslag.
Ik belde hem en hij zei dat ik mocht starten met clomid... Ik vroeg hem als ik op controle moest komen, hij zei van niet.
Ik moest 2 maanden clomid proberen en dan terug op controle. Hij wil eerst zien als mijn maandstonden er mee op gang komen... Zal hem maar vertrouwen zeker?
kleinke
10 February 2010, 23:19
we zeggen niet dat het geen goede gyn is he, hij zal zijn vak wel kennen :)
we vinden het alleen raar omdat wij zelf wel op controle moesten.
ikzelf heb dupasthon moeten nemen om mijn ms te laten doorkomen, dan van dag 3 tot en met dag 7 een half pilletje clomid nemen en dan rond dag 12 op controle om te zien hoeveel eitjes er gegroeid waren. dan zei mijn gyn wanneer we het best konden klussen. waren het meer dan 2 eitjes moesten we braaf zijn omdat de kans op een meerling dan te groot was en we liever geen 3ling zouden hebben
engeltje81
10 February 2010, 23:21
Bij mij is het juist hetzelfde als bij kleinke.
Ik moet morgen terug op controle gaan en morgen is dag 12.
Ik heb ook van dag 3 tem dag 7 clomid moeten nemen maar dan een heel pilletje en vanaf dag 8 tot....... moet ik progynova nemen
Ben benieuwd morgen
Sweetmieke
11 February 2010, 00:31
Hij verwittigde mij en mijn man wel voor de verhoogde kans op tweeling...
Nu ja, ik zou al tevreden zijn als ik er een regelmatige cyclus mee kreeg. Ik ken nog iemand waar dat idd heeft geholpen...
Mijn moeder heeft het zovele jaren terug moeten nemen, moest ook niet terug op controle... Was de eerste maand zwanger met clomid.
Nu afwachten wanneer mijn ms erdoor komen, ik heb last van pijn in mijn onderbuik, dus ik denk niet dat het nog heel lang duurt :)
charythepooh
11 February 2010, 10:24
ik was ook zwanger de eerste ronde met clomid!
maar het was een bbz, ik heb ook moeten duphaston innemen om mijn ms door te laten komen, en dan clomid van dag 3 tot dag 7, en dan de 13e dag op controle, en de 14e of 15e dag laat ik de pregnyl zetten, en dan heb ik normaal rond 32e of 33e dag mijn ms!
engeltje81
11 February 2010, 18:39
Ben net terug van de gyn. De clomid is aangeslagen bij mij. Morgen moet ik terug bellen voor de resultaten van het bloedonderzoek. Is die goed dan moet ik morgenavond een pregnyl spuit laten zetten.
Ben echt blij dat de clomid is aangeslagen
Sweetmieke
14 February 2010, 22:02
Ik heb sinds daarnet mijn ms. Dus blijkbaar slaat de clomid wel aan bij mij?
Ik heb clomid genomen van dinsdag 20 tot zondag 24 januari.
Ik heb nu mijn ms. Is mijn cyclus dan 26 dagen? Of hoe tel ik dat?
Best ingewikkeld :)
Nu moet ik de 2de dag van mijn ms nog es een doosje clomid nemen en daarna even wachten zijn de gyné, en zien als ik spontaan een cyclus krijg...
Cindy1987
15 February 2010, 17:42
je moet voor je cyclus beginnen tellen vanaf de 1ste dag van je regels tot aan de volgende 1ste dag van je regels en dan weet je ongev. je cyclus! ben blij voor u dat clomid heeft aangeslagen :)
Sweetmieke
18 February 2010, 23:25
Ik heb nog eens een vraagje... De 14de februari kreeg ik mijn ms door... Wanneer zijn dag mijn vruchtbare dagen als mijn cyclus zo'n 26-27 dagen is?
:o
kleinke
19 February 2010, 00:15
normaal is de eisprong een 14dagen voor je ms dus ik zou denken dag 12-13 van je cyclus. 25-26 februari volgens mij
Sweetmieke
19 February 2010, 00:23
Bedankt Kleinke :) Ik ben hier echt niet goed in :o
kleinke
19 February 2010, 00:24
ge leert da wel met den tijd, hoe langer je ermee bezig bent, hoe meer je erover "leert"
Sweetmieke
19 February 2010, 00:29
dat komt idd wel, maar het is ook maar het begin hé :)
kleinke
19 February 2010, 00:30
vuur je vragen hier maar af, er is altijd wel iemand die je kan helpen :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.