Volledige versie bekijken : Tattoo voor Lina en Luna
Laurence
16 September 2008, 12:48
Hallo,
Hier ben ik weer. Ik zit met een dilema.
Ik heb altijd gezegd dat als ik mama wordt, ik een tattoo laat plaatsen voor mijn kindje(s).
Nu ben ik wel mama geworden, maar ik weet niet of het echt een goed idee is om een tattoo te plaatsen voor mijn meisjes.
Ik heb wel een mooie gevonden: een maan (Luna = maan) en engelvleugeltjes (Lina = engel) met twee vlindertjes erbij als teken dat ze niet bij ons zijn kunnen blijven.
Die betekenis weten natuurlijk alleen ik en mijn man en nu ook jullie, dus het is niet dat iedereen gaat weten waar het voor staat.
Ik vind het een hele mooie, maar twijfel nog wel of het een goed idee is voor de verwerking hiervan.
Mijn man heeft ook altijd hetzelfde gezegd. De dag dat hij papa wordt zet hij ook een tattoo voor de kindjes.
Hij gaat hem begin oktober zetten, hij heeft gisteren een afspraak genomen.
Hij gaat een tribal in de rug zetten met de namen van de meisjes in het Chinees.
Wat vinden jullie hiervan?
mini
16 September 2008, 12:58
Da's iets persoonlijk hé. Maar ergens lijkt het me een fijn idee :)
Zo zijn jouw 2 sterretjes voor altijd bij je :)
Mrs O.
16 September 2008, 13:05
hey laurence
Mijn mening:
Ik vind dit een fantastisch idee...
De achterliggende gedachte is het belangrijkste en ondanks je meisjes altijd bij jou gn zijn in je hart en in je hoofd is het mooi om dit te symboliseren op je lichaam vind ik...
Ik heb ook 2 tattoos, met alle 2 een achterliggende betekenis...
Op m'n voet heb ik een tribal als symbool van een vriendschap voor het leven met een vriendin uit Engeland (zie haar amper dus de tattoo doet me altijd aan haar denken - we hebben samen tattoo laten zetten in kenia, waar we toen alle 2 woonden) en op m'n rug heb ik een afrikaans symbool van nederigheid vs. sterkte, gezet nadat mijn papa vorig jaar plots is overleden aan een heel agressieve kanker...
De tattoo heeft me natuurlijk niet mijn verdriet doen vergeten of laten verdwijnen, MAAR mentaal geef je wel een bepaalde symboliek aan dat verdriet, en dat heeft mij 'sterker' gemaakt om het 'te plaatsen' in mijn gedachten en emoties. Met deze tattoo gt mijn papa altijd bij mij zijn, zelfs als ik effe niet aan hem denk... (wat normaal is, want tijd heelt voor een groot deel alle wonden)
En als zoals je zegt laurence, je bent mama geworden, van 2 sterretjes... die anders binnen enkele maanden ook geëerd gingen worden met een tattoo, dus waarom nu niet?
xxx
Annelies
Laurence
16 September 2008, 14:15
Dat vind ik dus ook, maar de meeste mensen rondom ons raden het ons af. Ze zeggen dat we er dan altijd om zullen blijven rouwen, maar met of zonder tattoo, rouwen doe je altijd. Alleen soms wat minder dan andere dagen.
snoezel
16 September 2008, 15:09
jou kindjes zullen altijd deel uitmaken van je leven dus ik vind het raar dat mensen zeggen dat je meer aan hen zal denken door die tattoo!
als je dit altijd al gezegd hebt zou ik die tattoo laten zetten. anders ga je het bij een volgende mss doen en je schuldig voelen dat lina en luna er geen hebben gekregen.
het zijn je kindjes ook al zijn ze er spijtig genoeg niet meer
Nes
16 September 2008, 18:42
Ik sluit me eigenlijk wel aan bij snoezel. Je moet maken dat je geen schuldgevoel krijgt. En je gebruik niet echt de namen he.
En denken zal je altijd aan hen, met of zonder tatoo. Dat is iets dat vast staat.
Grts Nes
L@yla
16 September 2008, 19:49
hoi laurence,
ook ik vind het een goed idee,als je het altijd gezegd hebt dan zou ik het zeker doen,zodat je er idd mss bij een volgend kindje geen spijt van krijgt!
gr
layla
veerle
17 September 2008, 00:05
Hoi laurence;
Ik vind dat als jij dat wil doen, moet je dat gewoon doen!!! Niet aantrekken wat de mensen zeggen!!!
En zoals je zelf zegt, zonder tattoo rouw je nog dat is ook zo.
Mijn petekind is gestorven toen ze 14maand was (verkeersongeval) dat is nu 7 jaar geleden en ik denk der
nog elke dag aan.... De pijn slijt maar eraan denken doe je toch!!!!!!
Die tattoos zijn persoonlijk en als jij er achter staat moet je dat doen, niemand kan u zeggen
wat wel of niet te doen.
Gewoon doen wat jij denkt dat je moet doen ;)
Dikke kus
xxx
Laurence
17 September 2008, 10:18
Het staat vast, de tattoo komt er. En nog wel sneller dan ik dacht. Ik mag morgen al gaan om 16 uur.
mini
17 September 2008, 11:13
Amaai, da's snel! :)
Waar ga je de tattoo zetten als'k da mag vragen?
En achteraf héél goed verzorgen hé. Je kan er ni genoeg zalf opsmeren (die je zal meekrijgen). Want ik heb eigenlijk een gevoelige huid en die van mij moet nog bijgekleurd worden, omdat er korstjes op zijn gaan groeien. :(
In ieder geval, véél succes!
Laurence
17 September 2008, 11:39
Op mijn enkel. Wel een pijnlijke plaats, maar ik heb het ervoor over.
Ik was ook verrast dat het zo snel ging. Ik dacht dat ik pas volgende maand ging kunnen gaan,
maar hoe sneller hoe liever, dan ben ik van de pijn verlost. :-)
mini
17 September 2008, 12:20
Ahja... enkel is idd een pijnlijke plaats :D
Die van mij staat op m'n rechteronderbeen en deels op m'n enkel. 'k Herinner me dat de enkel het pijnlijkste was van de hele tattoo.
Nuja van mij is't eigenlijk ook snel gegaan. 'k Ging met m'n eigen ontwerp binnen en een uur derna was em al bezig :O
Mrs O.
17 September 2008, 12:34
Hey laurence,
amai, snelle beslisser :) Raar dat jullie direct mochten/mogen gaan... Ik moest telkens 2 weken wachten voor ik mocht gaan...
veel succes morgen !!!
Idd, tzal wel wat pijn doen, mijn tattoo is op wreef van mijn, voet, ietwat meer nr zijkant , van aan mijn tenen tot net voor enkel
Ik heb echt heel de tijd gejammerd toen hij werd gezet (ben echt kleinzerig), en tweede keer 3 jaar later toen hij bijgekleurd werd weer van hetzelfde.
Op mijn rug (net onder nek) deed het quasi geen pijn, mr echt plezant vond ik het toch ni zenne... Mr eens tattoo gezet is de pijn snel verdwenen... Mr als ik nu een tattoonaald hoor zoemen, brrrrrrrrrr komt het allemaal terug :-)
veerle
18 September 2008, 00:05
Hoi Laurence,
Super dat de tattoo er komt!!! Hopelijk zonder al teveel pijn!!
Nu we toch bij het onderwerp tattoos zijn, ik heb een tattoo
op...mijn buik :s als wilde tiener wilde ik dat absoluut
nu zie ik mezelf al zwanger met een tattoobuik het is maar een kleintje
maar nu denk ik had ik toch maar naar pa en ma geluisterd :d
Laurence
18 September 2008, 10:43
Ik wou er vroeger ook eentje op mijn buik, langs de rechterkant om een liteken te verbergen.
De man van de winkel zei toen dat ik dat gerust kon laten doen, omdat de huid tot 10 keer kan uitgerekt worden zonder dat de tattoo daarvoor beweegt.
Maar als ik al die striemen op mijn buik zie, ben ik toch blij dat ik het niet gedaan heb. Daar zal wel een tattoo komen als ik weet dat het mijn laatste kindje is.
Nu is het effe stressen, straks om 16 uur beginnen ze eraan. Spannend.
isabelga
18 September 2008, 10:52
veel succes Laurence! Ik vind het prachtig dat je dit doet!
veerle
18 September 2008, 22:40
Hoi Laurence,
Mijn tattoo zal er inderdaad niet mooi blijven uitzien
maar als ik daar striemen krijg weet ik wat ik ervoor in
de plaats heb gekregen :)
Hoe is de tattoo gelukt??????
L@yla
19 September 2008, 00:14
hoi laurence,
wat spannend van je tattoo,ikzelf heb er eentje in mijn lies,leuk is het niet maar ja het gaat vlug voorbij,ik vind het supermooi dat je dit doet!
gr
layla
Laurence
19 September 2008, 10:11
Tattoo is goed gelukt. Een beetje pijnlijk maar daar had ik het voorover.
@ Veerle: dat is inderdaad waar. En je kan niets mooier in de plaats krijgen.
veerle
19 September 2008, 21:58
hoi laurence,
de tattoo is prachtig!!!! echt sjiek!!!
xxx
Miek
20 September 2008, 00:35
Heel mooie tattoo!
Jij kon heel wat sneller gaan dan ik. Was in augustus gaan horen voor ze in september tijdens m'n verlof te laten zetten, maar de man was al tot half november volgeboekt...
Dan wacht ik nog maar even...
Laurence
20 September 2008, 09:51
Ik had geluk, want er had net iemand afgebeld.
veerle
21 September 2008, 12:39
Mijn man wil ook een tattoo als wij een kindje hebben,
het ontwerp is er al met de mogelijke namen die wij in gedachte hebben ;)
Maar, ik zei tegen hem stel je voor dat je zoon later een crimineel wordt...
staat z'n naam wel mooi getatoeërd :s
Hopelijk zullen mijn kids nooit zo worden maar, je weet toch nooit
hoe of wat er kan gebeuren...
Laatst nog gepraat met een vrouw wiens dochter alle contact verbroken had
met de ouders omdat het vriendje niet welkom was thuis...
Leuk de naaml van het kind op ja lijf ... als je kind niks meer van je wil weten
Ik denk waarschijnlijk weer gewoon te ver na ;)
mini
21 September 2008, 13:50
ja hoogstwrs wel :)
Het is en blijft je kind hé!
En zo'n dingen kun je niet op voorhand weten! Daar zou ik toch ni over nadenken.
Laurence
21 September 2008, 14:39
Daar zou ik ook niet over nadenken. Het blijven tenslotte wel je kinderen.
Wat ze later ook uitspoken
Mrs O.
22 September 2008, 10:52
Hey laurence...
de tattoo is mooooooooooi
Ben je er blij mee?
;)
Laurence
23 September 2008, 10:44
Heeeeeeeeeeeeel blij.
Het doet wel raar met die vlindertjes op de voorkant van mijn been. Telkens ik naar mijn been kijk denk ik dat ik een blauwe plek heb of dat mijn been vuil is. Dat zal nog even moeten wennen, maar ik ben er zo fier op. Heb hem zondag voor de eerste keer aan vrienden getoond. Op restaurant zat ik met mijn been op de bank. Was wel grappig. Gelukkig kennen ze me daar heel goed.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.