PDA

Volledige versie bekijken : zwanger en dolfijnen

sunshine
8 September 2008, 10:26
Ik had hier al over gehoord, maar ik vond dit

Dolfijnen en zwangerschap
Healing is bij dolfijnen een natuurlijk proces, de groep en eenheid zijn ook zeer belangrijk. Wanneer een vrouwtje op het punt staat te bevallen wordt zij omringd door een hele groep dolfijnen, om haar te beschermen en veiligheid te bieden. Dolfijnen lijken natuurlijke kraamvrouwen te zijn, in de Zwarte Zee bevallen vrouwen onder toezicht van wilde dolfijnen. Wanneer de kinderen later terugkeren naar hun geboorteplek, worden ze herkent door de dolfijnen en een sterke band blijft altijd bestaan.
Aangezien dolfijnen als energetische wezens gewoon bij ons kunnen zijn, en we niet naar de Zwarte Zee hoeven om van hun kwaliteiten gebruik te maken, kan hun aanwezigheid op dat niveau bijzondere ondersteuning bieden tijdens de gehele zwangerschap en de bevalling.

Is er iemand die iemand kent die hier ervzring mee heeft en weet of het ook in België kan?

Nes
8 September 2008, 18:28
Hey sunshine, dat trekt ook mijn intresse!!! Ik heb daar nog nooit van gehoord maar ik zou daar ook wel meer over willen weten.
In België? Ik vrees daar eigenlijk wel voor, dan zou dat al in een zoo moeten ofzo. Denk je eraan om zo te bevallen?

sunshine
8 September 2008, 18:36
Ja ik zou het zalig vinden en naar het schijnt hebben die dolfijnen al contact met je ongeboren kindje waardoor de bevallen veel vlotter loopt omdat de dolfijnen al een band opgebouwd hebben en de bevalling meehelpen door het kindje op energetisch niveau te begeleiden.
Ik heb er info over gevonden in Nederland, daar gaat het, maar in België zijn ze op zo'n dingen wat achter vermoed ik.

(Ik moet uiteraard wel eerst nog zwanger geraken, misschien dat de dolfijnen daar ook mee kunnen helpen lol)

lies
27 January 2009, 20:47
hm. geef mij maar een kliniek en een dokter hoor. Dolfijnen zeg. ik zou dat niet betrouwen.

Meilan
27 January 2009, 21:15
Ik zou dit ook niet echt zien zitten.
Ik heb wel met dolfijnen gezwommen toen ik zwanger was. Dat was echt geweldig!!! We stapten met een viertal het water in en de twee dolfijnen kwamen direct naar mij en lieten de rest links liggen. Ze kwamen ook altijd met hun snuit naar mijn buik toe. Toen vroeg de begeleider of ik misschien zwanger was. Ik zei 'Ja' en plots werd ik een studieobject voor de begeleiders daar. Ze haalden er camera's en al bij om de reacties van de dolfijnen te volgen. Echt super!

Sweetdreams1987
27 January 2009, 21:38
Ik zou dit ook wel zien zitten !
Ik wil al zo lang eens met dolfijnen gaan zwemmen!

x

Miek
11 February 2009, 10:53
ik heb pas een documentaire gezien over dolfijnen die onverwachts mensen aanvielen, ook in zo'n park onder begeleiding dus niet enkel in het wild.
Het blijven dieren en dieren kunnen heel onverwachts reageren. Ik zou het nooit riskeren om bij dolfijnen te zwemmen tijdens de zwangerschap, er moet er zo maar eens eentje van streek raken en je een ferme duw in je buik geven.
In Amerika is er zo wel een man overleden, een dolfijn die van streek raakte ramde hem recht in zijn maag met z'n snuit en de man overleed ter plekke...