Volledige versie bekijken : kindje combinatie met werk hoe doen andere mensen het???
marlies
4 September 2008, 17:20
Ben 24 jaar en mijn lieve man is er 29.We dromen natuurlijk al een tijdje van een gezin. Een kindje we willen er voor gaan. Maar wat me toch aan het denken zet is we werken beide. Mijn man in een 5 ploegen systeem en ik heb ook onregelmatige uren. Soms komen de uren von ons beide overeen maar dit is maar zelden. Als ik moet beginnen te werken moet ik al om half 6 de deur uit en s'avonds gebeurd het ook dat ik tot half 10 of half 11 moet werken. Ik vraag me echt af en ik denk er ook aan waar je nu eigenlijk opvang voor een kindje vind met deze onmogelijke uren. De grootouders kunnen ook wel eens een keertje bijspringen maar daar kunnen we en willen we ook niet altijd gebruik van maken.Deze mensen hebben ook hun bezigheden en werk.
Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn en hoe andere mensen het doen.
mini
4 September 2008, 18:02
Naar mijn weten bestaan er onthaalmoeders/crèches, die eigenlijk dag en nacht open zijn. Hier zijn er toch een paar in de buurt. En worden eigenlijk maar kindjes 'toegelaten' waarvan de ouders in ploeg werken. :)
Maar als er echt niets in de buurt is... mja... dan zou het voor mij persoonlijk ni zo moeilijk zijn. Ik zou een werk zoeken met regelmatigere uren. Maar probeer er wel eerst eens over te spreken met je baas :)
veerle
4 September 2008, 20:21
Hoi,
Wij hebben ook zo een probleem ik sta in de verkoop dus ik ben van 9-19u weg
mijn man werkt nu in 2 ploegen. dus zou ik mijn kleintje ook halve dagen moeten wegbrengen
tot ze naar school gaan dan is het grootste probleem opgelost:)
Bij grootouders zie ik ook niet zitten die hebben idd ook hun bezigheid en wil niet
dat ze moeten thuis blijven om voor mijne kleine te zorgen :)
Mijn vriendin brengt haar kleintje al van in begin bij een onthaalmoeder en amaai
die leren daar echt veel qua zelfstandig zijn en met kindjes omgaan. Ik denk
dat het dan ook de stap naar school een beetje verkleind....
Laurence
5 September 2008, 12:38
Mijn man werkt ook 's nachts. Hij is bakker. Hij heeft onregelmatige uren, zeker op het einde van de week en in het weekend.
Mijn geluk is wel dat ik een onthaalmoeder vlak voor onze deur heb. Ik moet maar oversteken en ik ben er.
@ marlies: je moet eens opzoeken op internet naar zo'n onthaalmoeder of creche die dag en nacht werkt. Ik weet dat dat bestaat, maar bij ons in de buurt hier is er geen.
Ik heb er al eens over nagedacht om er zelf eentje te openen. Bijna al onze vrienden zijn bakkers en moeten 's nachts beginnen. als hun vrouw dan nog in dezelfde bakkerij werkt en om 5 uur 's morgens begint. Zij proberen ook voor een tweede kindje en weten niet meer wat gedaan want de grootmoeder (waar het eerste kindje bij blijft) vertrekt regelmatig op vakantie naar kroatië en dan zitten de ouders met een probleem.
Ik ga het eens overwegen om zelf te beginnen, na mijn eerste kindje(s) natuurlijk :-)
Doortje
6 September 2008, 17:43
mijn schoonmama is onthaalmoeder en als ik zie hoe fijn dat is voor de kindjes: ze zijn gewoon in een huiselijk omgeving. Ze spelen daar in de living of buiten en eten doen ze gewoon samen aan tafel met schoonmama.
ook als ze gaan slapen liggen ze rustig in een slaapkamertje speciaal voor de onthaalkindjes, vaak gaan ze samen wandelen of naar de winkel.
dit is wel een luxe want ze heeft nooit echt veel kindjes omdat dit puur aan hobby is, alle kindjes komen daar even graag en krijgen evenveel aandacht.
Wat dat betreft is het heel gemakkelijk voor mij ik breng mijn kindje naar haar. Ik kom er ook langs als ik naar mijn werk ga maar toch ga ik proberen om een dagje thuis te werken, want mijn kindje 5 dagen weg brengen vind ik ook maar niks.
L@yla
6 September 2008, 19:05
hoi allemaal,
er bestaan idd veel mogelijkheden,ikzelf werk en ga daarbij 1 dag in de week naar school om zelfstandig(kinderzorg) te kunnen worden,ik doe daarnaast stage voor mijn studie in een kinderdagverblijf die in het weekend open is,doordat ik werk kan ik het in de week niet doen,ikzelf zou dus graag na mijn kindjes beginnen en ook in het weekend open zijn want er is idd veel vraag naar,vooral dan voor mensen die zelfstandig zijn natuurlijk wil je het liefst zoveel mogelijk zelf voor je kindje zorgen,maar het is leuk om te weten dat ze goed zitten,eigelijk als je zwanger bent moet je direct reserveren omdat alles zo vol zit
vele gr
layla
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.