PDA

Volledige versie bekijken : valiesje voor ziekenhuis

Liesbet
12 January 2010, 13:32
hey hey

De vraag is hier ongetwijfeld al meermaals aan bod gekomen, maar ik vind het topic niet onmiddellijk terug.

Ik wil zo stilletjesaan mijn valies klaarmaken voor het ziekenhuis maar weet niet goed wat ik allemaal moet meenemen, zowel voor mijzelf als voor het kleintje.

Hebben jullie een lijstje van de spullen die ik zeker niet mag vergeten?
Bedankt!

tiger
12 January 2010, 13:42
Ik ben gisteren ook begonnen aan een lijstje en wil dit weekend mijn valiesje beginnen maken.
Hierbij wat ik tot nu toe heb:

VALIES 1 voor tijdens de bevalling
=======

Voor de baby
- 1 body - maat 50/56
- 1 kruippakje maat 50 + 1 kruippakje maat 56
- geboortemutsje
- krabwantjes ??

Voor mama
- slaapkleedje of lange t-shirt
- warme sokken & sloffen
- proper ondergoed
- washandje & handdoek
- shampoo, douchegel, deo
- borstel & elastiekjes haar
- cd's & puzzelboek/leesboek ?
- drinken, koekjes, kauwgum
- zakdoeken

Voor papa
- vers t-shirt
- deo
- leesboek of dergelijke
- fototoestel met lader
- gsm's met lader
- kleingeld

VALIES 2 voor tijdens de kraamperiode
=======

Voor de baby
- body's en kruippakjes maat 50 en 56
- kleine slabbetjes
- tut
(verzorgingsproducten krijgen we in het ziekenhuis)

Voor mama
- pyama's & peignore
- huispak & makkelijke kleren voor tijdens verblijf
- kleren om ziekenhuis te verlaten
- ondergoed
- maandverband
- handdoeken en washandjes
- tandenborstel & tandpasta
- ander toiletgerief..
- pen en papier

EXTRA kan nadien meegebracht worden door de papa
=====
- bak met drank (cava, fruitsap, water) & hapjes (chips & nootjes) voor bezoek (+ bekertjes + flessenopener)
- doos met doopsuiker
- enveloppen geboortekaartjes
- maxi cosi + dekentje (lodger wrapper)

Wat ben ik vergeten? Ben hier enorm onzeker over..

Liesbet
12 January 2010, 13:45
Merci tiger, precies wat ik nodig had!

mamamia
12 January 2010, 14:22
Hoi

Heb mij dit ook al zitten afvragen wat ik moet meenemen.:)
Dus ik volg dit onderwerp zeker mee

Groetjes

Phoebs
12 January 2010, 14:35
Ik neem ook zo een spuitbus met water mee. Heb al van verschillende mensen gehoord dat dit echt wel deugd doet.

Little Bee
12 January 2010, 21:18
- wat hele grote onderbroeken (denk aan grote maandverbanden die je na de bevalling moet aandoen)
- Bh’s (oude en nieuwe maat ??) indien borstvoeding: borstvoedingsbh en compressen
- Ruime kleren voor uzelf die gemakkelijk zitten en geen sporen van zweet tonen (het is warm in de kamer)
- bavetjes
- sokjes voor de baby
- keukenhanddoeken voor de glazen
- navelbandje (of geven ze dat?)
- GesteriliseerdeTutje
- Indien borstvoeding: borstvoedingskussen, zalf voor tepelkloven (om na elke voeding aan te smeren dan blijven uw tepels soepel)
- Niet te veel geld en geen speciale juwelen.

Little Bee
12 January 2010, 21:23
Ik dacht juist nog aan een haardroger...

M'tje
12 January 2010, 21:54
Ik ga normaal voor de eerste dagen zo van die wegwerpslips kopen. Zo hoeft mijn man of moeder ze niet te wassen (naar schijnt toch heel wat bloedverlies, dus als 't op een katoenen broekje is en je krijgt het er niet makkelijk uit, is dat ook zonde hè!). Kreeg die raad van m'n mama en vond het een goed idee ;-)

rienemieke
12 January 2010, 22:01
gesterliseerd tutje, mmm een sterlisatie van tutjes en speentjes is maar 24 uur als je het opt vuur doet, en in microgolf zelf maar 12 uur!
dus dat zal moeilijk zijn vrees ik!

druivensuiker voor tijdens de arbeid, want je krijgt niks te eten é en dat kan al wel eens helpen,
wat koeken voor je ventje als de bevalling lang duurt!

navelbandje = in de klinkiek

M'tje
12 January 2010, 22:02
Mss ook lenzen/bril/lenzenvloeistof voor de mama en knuffel of tetradoek voor 't kleintje. Ik ga mss weekje voor de bevalling met zo een tetradoek bij mij slapen (neemt mijn geur dan op) en dat dan bij ons kleintje leggen..

wij
13 January 2010, 07:56
ik zal dat hier eens allemaal afprinten se dat gaat goe van pas komen al ben ik maar van plan binnen een tweetal weken een valies klaar te zetten.

mini
13 January 2010, 09:38
Slabbetjes, tetradoeken, monddoeken, verzorgingsproducten voor de baby, alles is op de kamer voorzien, ik zou dat dus allemaal niet meedoen als ik jullie was.

Wij hebben wegwerp bekertjes genomen voor de drank. Als je al die glazen meezeult naar het ziekenhuis is dit nogal een last voor de papa ;) (want die mag uiteindelijk de drank uitschenken, afwas doen,... ook hij mag genieten van de kraamtijd :p)
Een tuut wilden wij niet geven aan ons meisje, maar aangezien ze een grote zuigreflex heeft + ze 's nachts "lastig" was in het ziekenhuis (toch volgens die ene vroedvrouw)
Hebben ze haar een tuut gegeven en die maken zij wel voor je steriel.

Wat betreft BV: er worden compressen + zalf voorzien, dus moet je die echt niet meenemen hoor.
Toen ik op m'n kamer kwam stond er zo een volledig pakket klaar.
Eén voor de baby: verzorgingsproducten, kammetje,...
Eén voor de mama: maandverbanden, borstcompressen, pijnstillers voor de naweeën, iets tegen de koorts, volledige 'handleiding' voor de BV :D

wij
13 January 2010, 10:06
amai dat is super mini dan hoef je dat inderdaad allemaal niet mee te sleuren hé

Laurence
13 January 2010, 10:14
Bij ons in het ziekenhuis moet je zo'n papieren onderbroek aandoen, en mag je er geen van jezelf aandoen. Voor alles daar beneden een beetje steriel te houden.

Kleren voor naar huis te gaan brengt de papa wel mee samen met de maxi cosi en jasje voor beebje.

ka80
13 January 2010, 10:22
Ja, doe er maar papieren aan of wegwerp. Een infectie daar oplopen heb je echt niet nodig! Jullie zijn héél erg goed voorbereid! Goede lijst !

tess1307
13 January 2010, 11:32
Vergeet niet al de papieren mee te nemen die moeten ingevuld worden om de administratie in orde te krijgen.. Voor de bond moyson (of andere) hospitalisatieverzerkering, werk, verlof,... Die zitten bij mij allemaal in 1 map en die neem ik meteen mee naar het ziekenhuis zodat ik zeker geen handtekingen tekort heb :-)

xxx

mini
13 January 2010, 11:41
enige papieren die bij ons zijn meegegaan is het trouwboekje. :)
en ja sis-kaart en die voor de hospitalisatie ook (maar die heb'k altijd bij ;))

Wat je juist nodig hebt voor verlof zou ik niet weten Tess, je hebt echt wel tijd nadien om alles in orde te brengen hoor. :)
Het enige dat m'n man gedaan heeft is ons meisje gaan aangeven in het stadhuis (heb je het trouwboekje EN de pas nodig van de mama). Daarna is hij met de papieren die hij daar krijgt naar de mutualiteit getrokken. (sis-kaart voor ons meisje, geboortepremie,...) en naar de vakbond. (je krijgt daar ook ne geboortepremie :D)
Ik ben vorige week dan langs geweest op m'n werk om de hospitalisatie (is een groepsverzekering bij ons) van ons meisje ook in orde te brengen (in de meeste gevallen heb je daar tot 3 maand de tijd voor, maar met de feestdagen enzo geweest is dit dus eventjes blijven liggen)

snoezel
13 January 2010, 12:03
bij ons waren er wegwerpslipjes.
zo'n netjes voor over die katoenen verbanden te doen!
heb ik de eerste dagen aangehad en daarna even gevraagd of ik niet terug mijn eigen slipjes mocht aandoen :)

mini
13 January 2010, 12:56
Ik heb onmiddellijk m'n eigen slips moeten aandoen :rolleyes:
Is afhankelijk van ziekenhuis tot ziekenhuis zeker?
Wel kwamen ze naar m'n mening véél spoelen.

ka80
13 January 2010, 15:38
Spoelen?? Kwamen ze dat kuisen dan? Dat gebeurde bij mij niet hoor. Ik mocht eigenlijk direct mijn eigen ondergoed aandoen maar ik had wegwerpdingen gekocht omdat je toch enorm veel bloed verliest. Neem inderdaad zeker al je papieren mee, identiteitskaart en SISkaart maar die moet je normaalgezien altijd bijhebben.
Als je niet getrouwd bent en dus geen trouwboekje hebt is het goed om je kind voor de bevalling in te schrijven in de gemeente en dat papier mee te nemen.

Koke
13 January 2010, 16:56
Waar koop je zo van dat wegwerpondergoed? Lijkt me wel handig, heb geen zin om achteraf al mijn onderbroeken te moeten weggooien.

joke
13 January 2010, 16:58
Waar koop je zo van dat wegwerpondergoed? Lijkt me wel handig, heb geen zin om achteraf al mijn onderbroeken te moeten weggooien.

Vroeg me dat ook al af.
Want idd, zo bloedvlekken zijn venijnige dingen hé! :plain:

mini
13 January 2010, 17:28
Ja idd Ka80, ze kwamen down-under regelmatig spoelen :D
Ik moest me op bed installeren met onder m'n poep de bedpan en dan spoelden ze down-under :rolleyes:
Vooral de eerste twee dagen hebben ze da veel komen doen, eens ik te goei en wel kon rondlopen (dus ook weer douchen) was da minder :)

M'tje
13 January 2010, 18:39
Heb 't eens opgezocht, en naar schijnt kan je die onderbroeken kopen in de carrefour (12€ voor 5). Ze zouden bij het babygerief en bv. bh enz. moeten hangen.

Er zijn ook heel wat dames die vertellen dat je het in het ziekenhuis krijgt. Mss eens vragen wat er allemaal ter beschikking staat als je een rondleiding in de kraamkliniek volgt?

joke
14 January 2010, 10:49
Bedankt M'tje! En een goed idee om het eerst eens te vragen. Onze rondleiding volgt binnenkort :)

Mientje
14 January 2010, 21:06
Ik werd ook meermaals per dag gespoeld na de bevalling. Wanneer ik uit bed kon, kon ik dit zelf doen op het toilet.
Ik heb zwangerschapsslippen gedragen na de bevalling. Dit was wel gemakkelijk na de keizersnede omdat deze hoger op de buik kwamen. Ik kreeg wel enorm groot maandverband en had eigenlijk geen last van bloedvlekken.