Volledige versie bekijken : reflux :s
snoezel
2 September 2008, 16:56
onze kobe heeft last van reflux...
zijn er hier nog mama's die een kindje met reflux hebben of iemand kennen?
hij moet nu 3 keer per dag motilium krijgen en ik moet zijn bedje en park aan het hoofdeinde hoger maken
als er nog tips zijn, laat maar komen!
groetjes
snoezel
rienemieke
2 September 2008, 17:05
wat ook kan helpen is na het eten heel lang recht op laten zitten bv in relax of in uw armen
als je flessenvoeding gaf maar dat is niet geloof ik hé? dan kan je zijn pap dikker maken
L@yla
2 September 2008, 23:19
hoi snoezel,
een van de kindjes bij ons heeft ook reflux en ik denk mss eens naar de site van kind en gezin gaan daar kan je verschillende folders aanvragen over reflux daar staan heel wat handige tips in natuurlijk zal je ha er wel meer van weten maar daar staat ook zo in welke houding dan goed is voor je baby,bv: de baby op je benen leggen (als de benen geplooid zijn bv als je in de zetel zit)
vele gr
layla
snoezel
3 September 2008, 13:13
ben verder aan het zoeken geweest en blijkbaar helpt het bij veel kindjes door naar een osteopaat te gaan...
ga het straks eens bespreken met mijn ventje en mss toch eens een bezoekje brengen bijeen osteopaat!
je weet maar nooit hé
t is hier echt een hel om hem in slaap te krijgen.
nu is het me gelukt door hem in te bakeren...
snoezel
9 September 2008, 12:31
amai, ik heb onze kobe eindelijk in zijn bedje gekregen dus even de tijd nemen om jullie op de hoogte te houden!
gisteren was een rampzalige dag. ik krijg hem echt niet in zijn bedje gelegd.
hij bleef maar heel luid slikken en had echt last.
hij heeft dan uiteindelijk twee uurtjes over de hele dag gespreid tegen mij geslapen :s
vandaag is het weer iets beter maar hij heeft nog altijd last.
straks gaan we naar een osteopaat. blijkbaar zou dit bij veel baby'tjes helpen. laat ons hopen bij onze kobe ook.
morgen gaan we nog eens langs de kinderarts. de motilium helpt eigenlijk niks en hij doet er een stuk minder kaka door ook :(
hopelijk betert het snel want ik zou graag wat meer kunnen buiten komen met hem.
als hij last heeft is de enige manier om hem getroost te krijgen hem even aan de borst te laten en dat lukt nu niet echt als je in het midden van den delhaize staat hé. (voor de rest trek ik me dat helemaal niet aan)
Laurence
9 September 2008, 13:02
Het is te hopen dat het helpt bij de osteopaat.
Het is waar dat het niet echt praktisch is zo midden in een winkel.
Hopelijk gaat hij snel beter.
Hou ons op de hoogte hé.
L@yla
9 September 2008, 18:24
hoi snoezel,
idd een osteopaat schijnt te helpen,ik hoop het voor je en je kleine ventje, want ik kan me inbeelden dat het ferm lastig is voor jullie beiden,je wil troosten maar als ze pijn hebben is dat moeilijk he!
veel beterschap voor de kleine kobe
gr
layla
snoezel
11 September 2008, 11:23
ik heb hier precies een ander kindje in huis...
hij heeft vannacht heel goed geslapen (eten gehad om 3uur en dan om 7 uur)
en nu heeft hij ook geen last.
hij neemt sinds gisteren zuurremmers!
laat ons hopen dat het de goeie kant op gaat!
hij heeft trouwens deze morgen naar mij gelachen. was het puur toeval of niet, in ieder geval ik had echt tranen in mijn ogen. zo mooi!
L@yla
11 September 2008, 17:46
hoi snoezel,
blij voor je dat het al beter gaat,zalig he die kinderlachjes,het kan best al geniet ervan
gr
layla
Laurence
11 September 2008, 18:04
Het moet prachtig zijn om je kindje zo naar je te zien lachten.
Wacht maar als de tijd rijp is en dat ze beginnen te schaterlachten. Dat is nog leuker vind ik.
Leuk dat Kobe er geen last meer van heeft.
Nes
11 September 2008, 19:33
Hey snoezel,
ik ben echt blij dat alles goed gaat met kobe!!! En ik kan me voorstellen dat dat lachje echt een emotievloed geeft.
Profiteer ervan.
snoezel
12 September 2008, 10:24
blijkbaar toch wat te hard geroepen.
hij heeft vannacht veel last gehad.
hij was daar om twee uur, om vier dan om vijf uur terug en dan heb ik hem bij mij laten liggen.
hij ligt de hele tijd te wroeten en windjes te laten...
ga blij zijn als we terug naar de osteopaat kunnen :s
snoezel
20 September 2008, 17:03
pfff...
we hebben hier weer een zwaar weekje achter de rug :s
woensdag bij ik een doos nutrilon ar gaan halen.
onze kobe hing de hele dag aan de borst en het was echt heel zwaar voor me.
nu geef ik hem in de namiddag een flesje van 90cc en daarna valt hij in slaap.
hij is dan zo moe dat ik hem na vier uurtjes moet gaan wakker maken (anders slaapt hij 's nachts niet meer)
dit is veel haalbaarder voor mij en onze kobe heeft dan ook eens geslapen.
anders slaapt hij helemaal niet.
de osteopaat heeft ook nog niks geholpen maar we houden nog even vol.
je weet maar nooit hé
morgen vertrekken we voor een weekje naar zee!
t zal ons alledrie deugd doen!
Laurence
20 September 2008, 17:30
Hopelijk gaat het snel weer beter met hem.
Misschien doet de zeelucht hem deugd. :-)
Nijntje
20 September 2008, 20:27
Hey Snoezel,
Ikzelf ga ook naar een osteopaat maar dan voor andere redenen. In de wachtkamer heeft hij informatie hangen over problemen met kleine kinderen/baby's.
Ik zou de behandeling nog ff doorzetten en t effect afwachten. Kan soms wat op zich laten wachten.
Wens je ondertussen veel succes en beterschap met kleine Kobe!
Nijntje
snoezel
30 September 2008, 17:51
even een update'je :s
vandaag naar de ka geweest voor zwaardere medicatie.
dit mocht enkel als zijn ecg in orde was (hartritme)
dit zit op de grens van het normale dus de ka wil liever geen risico's nemen.
dus geen zwaardere medicatie
nu moeten we volgende week naar het uz brussel naar een gastroloog.
hopelijk komt er dan een beetje vooruitgang want dit is echt niet leuk meer :(
Kimmy
30 September 2008, 21:24
sterkte Snoezel!!
Hopelijk wordt jullie kleine knulletje snel beter...
liefs voor jullie alle 3,
Kimmy
L@yla
30 September 2008, 21:38
hoi snoezel,
das minder goed nieuws,ik hoop ook dat kobe vlug beter word,zo kan je ervan genieten
het beste toegewenst
layla
snoezel
6 October 2008, 19:10
vandaag naar het uz geweest
donderdag krijgt hij een heleboel onderzoeken
en vrijdag weten we dan de resultaten
Laurence
9 October 2008, 18:46
Hey snoezel, hopelijk valt alles goed mee.
Wanneer begin jij eigenlijk terug met het werk?
Zie je er naar uit om je klasje terug over te nemen?
snoezel
10 October 2008, 16:09
hey laurence,
2 maart vlieg ik er terug tegenaan!
nog eventjes hé :)
onze kobe heeft waarschijnlijk een koemelkallergie!
we moeten nu twee weken proberen zonder koemelk en dan zou het moeten beteren
duimen maar!!!
Nes
10 October 2008, 16:51
Oei, koemelkallergie?!
Toen ik klein was had mijn ma ook problemen met mij ivm eten. Ik wilde geen enkele melk. Geen moedermelk, geen enkel merk van apotheek, geen goedkope, helemaal niets. Hopelijk is mijn spruitje niet zo moeilijk. :)
Veel succes Snoezel.
Laurence
10 October 2008, 20:49
AH, dan heb je nog eventjes de tijd om van de kleine kobe te genieten, voordat je terug met vele kleine kindjes rond je zit.
Koemelkallergie. Mijn broer heeft dat ook, en hij wou als baby enkel en alleen maar koude melk. Hij was een klein beetje moeilijk in die tijd :)
Hey, Nora heeft ook last van een reflux. Snoezel ik wou jr vragen wat een osteopaat juist doet en of je der nnu blij om bent? Is het de moeite om het te doen of niet? En heeft Kobe dan echt pijn of wat doet hij juist? Nora heeft geen pijn maar moet veel overgeven en ik vind het lastig want ik ben bang dat ze zo niet genoeg eet.
snoezel
26 April 2009, 18:06
hey nes,
uiteindelijk heeft de osteopaat hier niks opgebracht omdat onze kobe zijn krampjes van de kma kwamen.
maar heb er wel al heel veel goeie verhalen van gelezen.
uiteindelijk doen ze daar niks verkeerd dus je kan het altijd eens proberen hé!
Hier nog ene met reflux, hij heeft wel pijn en geeft veel terug. Ik ga morgen naar de pediater, ik laat weten wat hij gezegd heeft en ik ga denk ik wel eens langs een osteopaat gaan. Ik zou dat ook maar proberen Nes, je kan er inderdaad niets verkeerd mee doen he.
Eigenlijk hebben jullie wel gelijk, ik moet morgen ook naar de pediator en ik ga het hem voorleggen. Ik hou jullie op de hoogte. Laat ook iets weten he ka.
Hadden jullie kindjes al onmiddellijk last van reflux of is dat later pas begonnen? Tot nog toe heeft Lucas geen last, maar sedert gisteren weent hij vaker tijdens het voeden en spant hij zich zo krampachtig op....
kingka
30 April 2009, 19:33
bij ons na een week of twee - drie...
Pfff, bij ons op de datum dat ze normaal zou moeten geboren zijn. Ze is wel 3 maand te vroeg geboren. Dus je kan dit niet vergelijken met een normale baby.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.