PDA

Volledige versie bekijken : Wat nu wanneer regelen?

Nes
27 August 2008, 19:57
Hé, ik weet nu eigenlijk niet goed hoe ik alles moet aanpakken.

Zoals wanneer met de kinderkamer beginnen, hoeveel op voorhand moet het doopsuiken enzo besproken worden, de eerste aankopen, stadhuis...?
Kan iemand mij raad geven?

Mercikes

Gtrs Nes

kingka
27 August 2008, 21:33
Hello Nes,

Gewoon even de dingen waaraan ik zoal denk:
- Kraamgeld (http://www.babyplaza.be/geboorte/docs/index.php?story=bev011) kan je aanvragen vanaf de 6de maand, is toch meer dan 1000 euro voor een eerste kindje (klik op de link voor meer info)
- Indien je niet getrouwd bent kan je vriend reeds voor de geboorte het kindje erkennen, hiervoor moet je een erkenningsakte (http://www.babyplaza.be/geboorte/docs/index.php?story=bev001) laten opstellen op de gemeente
- babykamer bestel je best op tijd, voor 2 redenen: de leveringstermijn en zodat de meubels voldoende kunnen uitluchten (nieuwe meubels hebben vaak een chemisch geurtje door o.a. behandeling met vernissen, dat is natuurlijk niet zo gezond)
- geboortekaartjes: zelf ontwerpen of kiezen uit een boek, toch best een 2-tal maanden op voorhand vastleggen bij de drukker want er moet nog een proefdruk gemaakt worden en je weet nooit of ie vroeger komt
- doopsuiker: als je zelf iets in elkaar wil steken wacht je best niet tot het einde van je zwangerschap
- geboortelijst minstens 8 weken op voorhand (overzicht baby uitzet (http://www.babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs002))
- ga je een babyborrel (http://www.babyplaza.be/geboorte/docs/index.php?story=bev004) geven, een traditioneel of alternatief doopsel (http://www.babyplaza.be/baby/docs/index.php?story=bb002)?
- denk ook eens na hoe je wil bevallen (onder water, met een doula, thuis, enz enz), maak je valies enkele weken op voorhand, ...

en zoek natuurlijk een voornaam :P

Nes
28 August 2008, 23:34
Hey kingka,

bedankt voor je antwoord want het is wel moeilijk het allemaal te weten en ik ben bang is te vergeten.

Laurence
29 August 2008, 13:11
Dat komt allemaal wel in orde.
een tip wil ik je wel meegeven. Koop nog niet te veel spullen zelf.
Je zal wel zien dat iedereen wel met iets zal komen aangelopen, met als resultaat dat je veel te veel hebt.

Ik was maar 22 weken zwanger, en er staan hier 2 grote vuilniszakken naast me vol met spulletjes.
Dit gaat natuurlijk niet verloren, maar neemt wel onnodig veel plaats in beslag.

Laat alles zijn gang gaan. Je instinct zal je wel uitwijzen wanneer je iets nodig hebt.

snoezel
30 August 2008, 15:38
je kan de roze doos ook reserveren...
ik denk wel dat je die zoiezo krijgt hoor maar ik heb ze gereserveerd via hun site.
daar zitten heel veel kortingsbonnen in, en alle beetjes helpen hé

krijg je natuurlijk wel maar als je bevallen bent.
er is er ook eentje voor als je zwanger bent. ik heb die bij de gyne gekregen

Laurence
31 August 2008, 13:13
Het is ook leuk als je je via de website van de roze doos inschrijft om via mail op de hoogte te worden gehouden van je zwangerschap.
Daar krijg je dan wekelijks een mailtje van met allerlei informatie over je zwangerschap, je baby en je lichaam.
Voor jou kan dit leuk zijn, omdat er ook een rubriekje instaat van dingen die je niet mag vergeten.
Dat heeft mij veel geholpen.

Nes
1 September 2008, 18:01
Hey leuk dat jullie dat zeggen want ik heb der nog nooit van gehoord!!!

Ga dat direct eens regelen.

Heb gisteren een suppertoffe wandelwagen gezien op het internet voor een redelijke prijs, zo 3 in een. Zo met een mand, maxi cosi en gewone stoel. Denk dat ik hem ga kopen hoor want ik en mijn ventje zien het suppergraag. Hoewel het nog vroeg is om zo dingen al te kopen. Het eninge positieve eraan is dat we dan wel de kosten wat kunnen spreiden.

Wanneer zijn jullie de eerste dingetjes beginnen aanschaffen?

Ik kan niet meer wachten voor m'n tweede echo den 18de september, wou dat het al zo ver was. Zou hem/haar graag terug horen en/of zien.

Grts Nes

snoezel
1 September 2008, 18:42
wij hadden al vijf jaar spulletjes op zolder staan :)
ik heb van een nicht van mij voor 50euro een park, wandelwagen, relax, maxi cosi, ... kunnen overkopen dus heb toen niet getwijfeld!

wij hebben gewacht tot ik 12 weken voorbij waren...

Nes
1 September 2008, 19:06
Ha, wel ik dacht ook, moest het nu nog mislopen zetten we het gewoon langs de kant voor de volgende keer. Natuurlijk hoop ik dat er niets mis zal gaan!!!! Maar het is echt wel een koopje. Voor de rest wacht ik tot volgend maand (hopelijk zie ik dan geen koopjes meer :) ). Want waren eigenlijk niet van plan om te kopen, gewoon prijzen aan het vergelijk zodat we de goedkoopste winkel al wisten zijn.

Ik wou dat we al wat verder waren zodat die kritieke periode al achter de rug is. En is die eigenlijk wel altijd zo kritiek alsof ze zeggen? Er zit toch altijd wel een kans op miskraam in.

Grts Nes

lady bug
2 September 2008, 17:36
binnenkort met de toekomstige meter is gaan shoppen se. haar vriend wil haar dit jaar nog ten huwelijk vragen en ik zit natuurlijk weer mee in het complot :)
ze moet een hele dag weg zijn zodat thuis alles kan geregeld worden en wa is er dan beter dan samen baby en zwangerschaps spulletjes te gaan halen.
ik kijk er al echt naar uit. gelukkig kan ik van mijn zus veel dingen gebruiken, want zij is niet van plan om de komende 2 jaar aan nummer 3 te beginnen.
nu nog wachten op die nog o zo verre maandag en dan mag iedereen het weten :)

Nes
2 September 2008, 17:44
Tof lady bug, dat spaart natuurlijk wel wat uit.

Ik kan me soms ook moeilijk houden als ik zo iets moois zie voor weinig geld.

Laurence
3 September 2008, 11:00
Ik moest al snel zwangerschapskledij kopen want ik geraakte in niks meer in van mijn broeken. Ik droeg al zwangerschapkledij van week 8.
Eens je daarmee begint , begint het echt wel te kriebelen om niks te kopen.
Wij hebben onze koets ook op internet gekocht alles erop en eraan voor 200 euro. Wij hebben toen ook niet geaarzeld.
Nu hopen we juist dat er ooit nog een tweeling komt bij ons, anders is het natuurlijk wel verloren.

Vanaf week 8 ben ik dan stilletjesaan begonnen met kopen wat ik graag zag, met als excuus "ik moet alles hebben om mijn valies op tijd klaar te hebben, want we weten niet wanneer ze kunnen komen".

Mrs O.
20 March 2009, 11:33
hehe... dit is bij ons de stand van zaken:

- geboortelijst: ok
- doopsuiker: woensdag is nr ava geweest en quasi beslist wat het gt worden
- geboortekaartjes: dit weekend krijgen we eerste voorbeeldjes doorgemaild van onzen 'graphic designer' :)
- kinderkamer: sinds gisteren klaar qua verven, op eind volgende week gn we babykamer bestellen bij dreambaby, dus binnen 2 weken is dit ook in orde

nu ben ik ff de kluts kwijt: wat moet ik nog allemaal doen????

wanneer vragen jullie het kraamgeld aan? voor of na geboorte???

Dacht het op voorhand te doen want tim zijn bazen zijn vrij traag op de vlak...

Kimmy
20 March 2009, 15:44
wanneer vragen jullie het kraamgeld aan? voor of na geboorte???

Dacht het op voorhand te doen want tim zijn bazen zijn vrij traag op de vlak...
wij vroegen dat al effe geleden aan, kan immers al gestort worden voor de geboorte en wij willen nu al extra centjes :)
papieren aan te vragen bij werkgever - je moet er 2 invullen voor zelfde kinderbijslagfonds van de werkgever: voor kraamgeld en voor kindergeld

xxx