PDA

Volledige versie bekijken : zo bang...

sabke
27 August 2008, 18:43
goeieavond iedereen,

ik ben vandaag 9 weken zwanger, maar ben zo bang dat er iets mis zou lopen, dat ik niet kan genieten van mijn zwangerschap.
Denken jullie dat dit betert?

grt
sabke

Nes
27 August 2008, 19:45
He sabke, ik denk dat we ons altijd zorgen zullen maken hoor!!! Gewoon er niet teveel aan proberen denken.

Grts.

rienemieke
28 August 2008, 00:32
hey
het betert pas als je je kindje begint te voelen!
ik had ook elke keer schrik!
tot we bij de gyn konden komen en dan weer gelukkig naar het schermpje kijke!

snoezel
28 August 2008, 12:00
hoort bij het moeder worden en moeder zijn!
als onze kobe zijn keel openzet begin ik soms nog aan rampsenario's te denken :s

Kimmy
13 October 2008, 19:11
ik heb last van hetzelfde als Sabke...

Bang voor vanalles en nog wat.

nu voel ik bijvoorbeeld erge pijn in mijn buik (meer dan anders... denk ik) en heb ik plots minder last van mijn tepels (denk ik) en ben ik duizelig... Ik lees dat dit kan wijzen op miskraam en dan ben ik vertrokken: piekeren, piekeren, piekeren. Terwijl buikpijn en duizeligheid vast ook kan te maken hebben met de zwangerschap, é!!

Het doet er veel toe dat ik pas 28/10 voor het eerst naar gyné ga, é, ik heb nu het gevoel "het kan intussen al weg zijn voor ik het zelf besef!", of kan dat niet: miskraam zonder bloedingen?

Soms wou ik dat ik een man was, die zitten niet met zoveel dingen in!!

Groetjes,
Kimmy

sunshine
13 October 2008, 19:26
Nee miskraam zonder bloedingen kan niet, wanneer de vrucht loskomt, wordt het slijmvlies zoals normaal afgebroken en verlies je dus bloed. Wees gerust Kimmy je bent nog zwanger!

Nes
13 October 2008, 21:18
Kimmy zoals Sunshine zegt is het zeker geen miskraam. En ik heb ook soms last van een soort duizeligheid de laatste tijd (gelukkig duurt dit nooit te lang). Mijn borsten, das met zijn dagen en uren en mijn buik, soms niets en dan weer plooi ik dubbel van een steek. Ja, je zorgen maken zal je blijven hebben. Ik zeg altijd tegen mezelf "zolang ik niet teveel bloed verlies is het allemaal wel ok". En misschien komt die duizeligheid wel van iets anders? (niet voldoende rust bv.) Probeer positief te denken want anders word je zot! Wat een (toekomstige) moeder lijden kan. :)

Ik moet donderdag terug naar de gyné. Normaal de uitslag van het bloedonderzoek (syndroom van down). De gyné die de speciale echo heeft genomen zei dat ik me volgens de echo al geen zorgen zou moeten maken. Maar voor 100% zeker te zijn moet ik toch de uitslag van het bloedonderzoek afwachten.

En hopelijk ligt mijn kleine spruit nu al beter zodat ik eens wat meer zie op de echo (vorige week wou hij echt niet op de foto/echo). Als ze er normaal geen zou doen ga ik het toch vragen. Mijn man was er vorige week niet bij en die heeft de beentje, armpjes, handjes en voetjes nog niet gezien. Btw vanaf wanneer zie je eigenlijk het geslacht? Is dat 4 maand?

Grts Nes

lady bug
13 October 2008, 21:28
mij hebben ze toch gezegt op 16 weken. dus aftellen hé
wil jij weten wat het wordt? en ga je het vertellen of geheim houden?

lies
13 October 2008, 22:04
ik denk dat iedereen wel bang is voor een miskraam, maar meestal heb je dus wel degelijk bloedverlies. En bloedverlies hoeft dan ook nog geen miskraam te betekenen: in 50% van de gevallen komt het met rust weer goed. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken.

ik heb pech gehad: bij mij is er geen spontane miskraam gebeurd. Op de controle van 10 weken hebben ze gezien dat de baby gestopt was met groeien op acht weken. Maar mijn lichaam was nogal koppig in het vasthouden, blijkbaar.

Wende
14 October 2008, 00:29
Maar stel nou dat je een miskraam krijgt, hoeveel tijd erna begin je dan te bloeden??

Wende
14 October 2008, 00:36
Lies,

Sorry dat ik dit vraag maar voelde jij je niet anders dan? Ik bedoel als het kindje al 2 weken was gestopt met groeien; voelde jij je nog wel zwanger?

lies
14 October 2008, 00:58
ja, alles als voorheen. Misselijk, moe: the works. niks gemerkt. Dat voelt alsof je lichaam je verraadt.

Nes
14 October 2008, 18:13
Niet teveel aan denken schatten. Da piekeren, negatief denken en die stress is NIET GOED VOOR DE BABY!!!!! Ik ben daar ook wel bang voor, maar denk positief. Denk aan je babytje.

Nes
14 October 2008, 18:15
Ik wil het geslacht weten maar ik houd het wel geheim en de naam ook.

lies
14 October 2008, 18:30
Niet teveel aan denken schatten. Da piekeren, negatief denken en die stress is NIET GOED VOOR DE BABY!!!!! Ik ben daar ook wel bang voor, maar denk positief. Denk aan je babytje.
yup, dat is de truuk: niet negatief denken, wel realistisch. Zwanger zijn is een cadeau, het is iets waar je moet van proberen genieten. Ik denk dat iedereen wel eens bang is, maar je moet denk ik een manier vinden om daarvan los te komen.
Zorg goed voor jezelf, wees je bewust van het wezentje in je buik en probeer zo positief mogelijk te denken. En denk er altijd aan dat ondanks het feit dat er een bepaald percentage zwangerschappen fout gaat, er toch een veel groter percentage goed loopt, met mooie gezonde baby's als resultaat.

Kimmy
14 October 2008, 18:46
En denk er altijd aan dat ondanks het feit dat er een bepaald percentage zwangerschappen fout gaat, er toch een veel groter percentage goed loopt, met mooie gezonde baby's als resultaat.
merci Lies, dat helpt inderdaad!!

ik hoop dat het voor jou ook heel snel van dat is, hoor...

groetjes,
Kimmy

lotjen
14 October 2008, 18:52
Ik had in het begin ook wel serieus last van het idee dat het niet goed zou gaan,het leek me eigenlijk maar logisch dat ik een miskraam zou krijgen,klinkt vreemd,maar ik ging er bijna vanuit! Nu sta ik er al heel anders tegenover,ik blijf realistisch,het kan misgaan,maar als het zo is zou ik er toch niets aan kunnen doen,dus waarom zorgen maken? Dit zwanger zijn is echt iets dat je moet ondergaan,je hebt het absoluut niet in de hand! Dus kop op,en wees blij dat het al gelukt is om zwanger te raken!
Succes dames!
Veel liefs Lotte

Nes
14 October 2008, 19:24
Ja dat is het, gewoon realistisch zijn.