PDA

Volledige versie bekijken : water: contrex ok?

trieneke
2 January 2010, 16:20
Hallo dames, ik zit met een raar vraagje: ik heb gelezen op verschillende websites dat het goed is van veel water te dringen kwestie van geen problemen met de nieren te krijgen... Nu heb ik ooit eens gehoord dat bepaalde waters niet goed zijn voor een zwangere vrouw.. Ik drink bv bijna altijd contrex.. Kan iemand mij hier een antwoord op geven? Welk water drink ik het best of waar kan ik de lijst van waters terugvinden?

alvast bedankt!

groetjes

joke
2 January 2010, 17:54
Ik weet dat Evian en Spa heel goed is voor baby's, dat gebruiken ze dan ook vaak om de flesjes mee te maken. Maar verder drink ik ook veel kraantjeswater.
Contrex weet ik niet echt...

lotjen
2 January 2010, 20:23
Ik drink eigenlijk ook het water van het merk 365 van delhaize,ik denk niet dat het zoveel uitmaakt eigenlijk...

stamperke
2 January 2010, 20:29
hier drink ik cristaline water :)

mini
2 January 2010, 21:43
Hier altijd cristaline gedronken of badoit

charythepooh
2 January 2010, 22:27
hier altijd spa plat, of spuitwater die ik maak met de soda club (maar dan zonder iets toegevoegd van smaken he!)

kastaar
2 January 2010, 23:19
Je moet er gewoon op letten dat het een water is met een laag zoutgehalte
Evian of Spa zijn daarvoor de beste waters.
Maar kdenk niet dat dat voor tijdens je zwangerschap echt van toepassing is, meer voor de flesjes van de baby.

xxx
Kastaar

trieneke
3 January 2010, 08:46
ik vul mijn flesjes aan met water van onze frigo (is gefilterd)... om toch maar zeker te zijn hihi

bedankt allemaal!

groetjes

snoezel
3 January 2010, 08:56
er is een lijstje geweest van test aankoop met welk water heel goed is.
wij dronken hier altijd het water van 365 en dat was blijkbaar niet geschikt voor dagelijks gebruik :(
nu drinken wij hier cristaline. zelf nog wat goedkoper als dat van 365 :) maar wel geschikt voor dagelijks gebruik :D
chaudfontaine, evian, spa stond er ook al zeker op.

Indy
3 January 2010, 11:05
Mijn dieetiste raadt me spa of mont roucous aan (dat laatste komt uit de natuurwinkel en is pokkeduur vind ik).
Omdat die twee waters de juiste samenstelling met zouten en mineralen hebben en niet te veel restdroog waarde hebben (of zoiets).

nu persoonlijk drink ik ook het liefste spa water, op het werk hebben we Culligan en ik krijg daar echt buikpijn van. Maar ik heb dan ook wel super gevoelige darmen :D

cocelinetje
3 January 2010, 11:42
Ik heb altijd Chaudfontaine gedronken.

stamperke
20 January 2010, 11:05
hoi,

heb een vraagske,voor m'n zwangerschap dronk ik tot max 3 liter water op nen dag.
nu begin ik de laatsten tijd weer enorm zin te krijgen in water,en gisteren heb ik dan ook iets meer dan een 1,5 liter gedronken,kan dit kwaad voor et kleintje als ik zoveel water drink op een dag of...??

mini
20 January 2010, 11:19
Integendeel! :)
M'n gyné raadde me aan om dagelijks zo'n 2 liter vocht (en liefst water) binnen te nemen. Waar ik soms met moeite aan geraakte :o

boeleke2704
20 January 2010, 11:23
Tuurlijk niet, water is heel goed hè!!
Ik kom ook wel aan zo'n 1.5 liter per dag. En dan tel ik het water in de verse groentjes, mijn soepjes enz nog niet mee...

Chapeau seg, 3l! Jij loopt vaak naar toilet zeker ;)

patje
20 January 2010, 12:04
Amai :eek: 3l water?? Daar kom ik zeker niet aan!!
Ik denk dat ik mag blij zijn als ik 1l drink in een dag... kweet dat ik eigenlijk meer zou moeten drinken maar als ik het nie zie staan dan neem ik het ook niet. Op het werk is ook zo, als ik water naast mij zie staan (drink alleen Spa) dan is die fles wel heel leeg op het einde van de dag, zet ik mij geen fles awel ja... geen water dan :) dan is het een soepje pauze, koffie 's morgens, dan wel een klien flesje 25cl bij mijn eten 's middags en da is dan eingelijk. Dan thuis een thee en later een cola'tje of ja als ik Spa zie staan neem ik liever een glas water :) bij mij varrieert dat dus... op een dag drink ik meer water dan een andere dag. Maar ik denk nie dat mijn beebje er last van heeft :D

stamperke
20 January 2010, 19:46
goh dacht da et teveel was van water da ik drink :).
als ik 3 liter water drink mag ik idd ferm veel naar et toilet lopen :),is soms wel ambetand hehe.
in et begin was et alles die zoet was dat ik dronk en nu is et precies weer meer m'n water,is ma beter zo,en één klein cola'tje per dag

Prutske5
21 January 2010, 10:50
hihi, en hoe meer kleintje groeit, hoe meer ie op uw blaas ga drukken. Dan gaat de mama veeeeel naar t wc moeten lopen é, met 3 liter water...;)
wel chapeau zeg!

de dees drinkt zowiezo niet graag, al eender wat :rolleyes: