PDA

Volledige versie bekijken : vraagje ivm isotopen

Mrs O.
25 August 2008, 14:29
Hello iedereen

even een vraagje: zoals sommigen zich mss nog herinnerren ligt mijn ventje (aka lastige kleuter ipv volwassen man) sinds vorige week met zijn voet in het gips. Nu vandaag op controle geweest en omdat dokter niet goed weet hoe of wat, moet de echtgenoot vanmiddag onder de isotopen voor extra onderzoek... brrrrrr... :(

Nu dan wordt er zo'n loodoplossing /radioactieven brol of zoiets ingespoten he, kan dat kwaad??? wij zijn vollenbak id eerste ronde, en zou echt ni willen dat dit (ge weet nooit) een eventuele zwangerschap (want voel mij 'raar' de laatste dagen) zou beďnvloeden he... of dat het zijn spermakes zou aantasten???

Ik weet, geen evidente vraag, mr heeft iemand er een idee van?

Mijn moeder is de echtgenoot aant vergezellen int ziekenhuis vandaag, mr kan niks vragen want ze weet niet dat we aant 'klussen' zijn...

groetjes

L@yla
25 August 2008, 14:40
hoi Mrs O.

ik heb er eerlijk gezegd niet echt een idee van maar ik denk dat moest het kwaad kunnen voor jou of je man ze er wss iets zouden over gezegd hebben als je toch ongerust bent zou ik gewoon eens bellen naar de ha ofzo die weet mss meer.

hopelijk word je vlug wat wijzer

gr layla

Mrs O.
25 August 2008, 14:51
Hey Layla

denk op zich ook dat het minder erg is dan moest ik eraan blootgesteld worden, mr ja, je wil toch zeker zijn he :)

Moest het ook echt mega-gevaarlijk zijn, zouden ze dat ook niet zo gemakkelijk doen he... of zouden ze iets zeggen !!

Zal straks toch is polsen bij de mama (is verpleegster geweest, ik geef er wel een draai aan ;))

groetjes

Kimmy
25 August 2008, 17:47
Dag Mrs.O., met het vragen aan de mama zou ik toch opletten... Mama's hebben daar een zesde zintuig voor dat nog sterker ontwikkeld is dan alle andere zintuigen samen!! ;)
x

Mrs O.
25 August 2008, 18:04
Haha, idd !!! daarnet ventje ad lijn gehad... hij mag mij 6 u ni kussen HAHA... Dan mama gebeld onder mom van : is dat waar??? mr ze zegt dat de stof na +/- halve dag uit het bloed is, dus ben gerustgesteld :-)

Ik ga wel gn kusjes geven ;) ge weet nooit he... Morgen wordt ik 28, wat een mooi verjaardagskadoo hihi...

Nes
25 August 2008, 18:10
Vraag toch maar eens aan je ha, dan ben je zeker;

Kimmy
26 August 2008, 10:34
gelukkige verjaardag Mrs. O!
x
Kimmy

kingka
26 August 2008, 13:06
Hallo Mrs. O,

Radioactiviteit tast effectief spermacellen aan, dit hangt ervan af wat de dosis is en hoe dit wordt toegedient. Vraag het zeker eens aan de 'behandelende geneesheer' (bel hem eventueel naderhand op) want het is toch belangrijk dat ze weten dat jullie voor kindjes bezig zijn.

Langs de andere kant is er zeker niet teveel reden tot ongerustheid, zoals jullie allemaal weten maakt een man continu nieuwe zaadcellen aan. Blootstelling aan (een verantwoorde) dosis radio-activiteit heeft bij de man slechts tijdelijk invloed op de vruchtbaarheid, enkel de huidige 'lading' zaadcellen wordt aangetast.

Conclusie: vraag het zeker na maar maak je niet teveel zorgen
- de medische techniek zal wel zo ontworpen zijn dat er geen of slechts een zeer klein effect is
- indien er toch een invloed is dan is het spijtig voor ronde 1 maar daarna kunnen jullie er weer helemaal voor gaan

Laat zeker weten wat het antwoord van de dokter is.

groetjes,
kingka

Mrs O.
26 August 2008, 16:18
hello iedereen

ten eerste: thank u kimmy voor de verjaardagswensjes !!!

De echtgenoot was zo erg aangetast door radioactiviteit dat hij mijn verj vanmorgen bij het opstaan vergeten was !! erg he... schandalig ja :)
(husband is keniaan en niet echt vertrouwd met de ultra-westerse medische wereld en was er dus vrij erg van aangedaan dat hij radioactieve stoffen in zijn lijf had)

Kingka, merci voor de uitleg, ik ga morgen mee nr de dokter en zal het daar ook nog eens vragen voor alle zekerheid...

Ik houd jullie op de hoogte !!!

groetjes

Mrs O.
27 August 2008, 15:33
hey kingka

nr dokter geweest met de husband vanochtend en we hebben ad dokter gevraagd of de injectie met radioactieve stof nu effect kan hebben op echtgenoot zijn lichaam en op evt zwangerschap - bevruchting en die zei meteen van neen.

Blijkbaar is het effect van een isotopenonderzoek vergelijkbaar met die van een rontgenfoto. Het is een verwaarloosbaar kleine dosis die ingespoten wordt en bijna meteen weer door het lichaam wordt afgebroken.

Dus kortom, we moeten ons geen zorgen maken...

groetjes

kingka
27 August 2008, 21:15
Dan kunnen jullie op je beide oren slapen, hopelijk heeft je echtgenoot intussen wat meer vertrouwen in onze westerse geneeskunde :)

Duimen maar voor ronde 1 !!!

veerle
5 September 2008, 22:23
Hoi MRS O

dan krijg je een afrikaanse baby???!!! die zijn echt meeeggggaaaa schattig!!!
Mijn vriendin haar vriend is ook een afrikaan en hun zoontje is echt geweldig lief!!
Hoewel zij een blanke is lijkt de baby 100% afrikaans!!
Succes met het klussen!!
xxx

Mrs O.
8 September 2008, 12:17
Hey veerle

Idd, onzen bébé gaat e koffie met melkske zijn :)
Ik vind alle baby's schattig, mr idd een mulatje is té cute he (gniffel)...
Ik ben altijd gefascineerd geweest dr zwarte boelekes ( mijn mama heeft altijd als kinderverzorgster op een materniteit gewerkt en toen ik klein was en er werd een afrikaanse baby geboren, dan nam ze mij altijd mee op bezoek bij die mensen, grappig he) en nu is de kans ook nog is Zéér groot dat ik er ééntje van mezelf ga hebben !!
EN HOPELIJK SNEL :)

groetjes
xxx

Annelies

L@yla
8 September 2008, 13:50
Hoi Mrs o,
idd mulatjes zijn zo schattig nie te doen,als je er eentje hebt moet je zeker eens een foto op het forum zetten!
ik duim mee
gr layla

Mrs O.
8 September 2008, 16:26
merciekes, en zal ik zeker doen !!! tzal wel nog ff duren he , we moeten er nog ééntje maken :)

greetz

annelies

veerle
8 September 2008, 18:17
hoi annelies

alle babytjes zijn, lief das waar maar toch zo een mulatje heeft dat ietsje meer:-)
hoewel ik mijn baby waarschijnlijk de liefste en de mooiste zal vinden hihi
maar, net zoals jij moeten we der nog ééntje maken :-)
Heb een vraagje ik ben vorige maand nog ongesteld geweest (nu ongeveer 2 weken geleden)
maar deze week heb ik al een paar dagen zo af en toe het gevoel gehad dat mijn regels opnieuw daar waren..
Niet echt hevige pijnen maar zo precies of ze er zitten aan te komen??!!!
Heeft iemand van jullie dat ook of eens gehad? Wat zou dat zijn?
help:)
groetjes veerle
xxx

lotjen
8 September 2008, 18:25
Hey Veerle,
ik weet natuurlijk niet wat het is,maar het kan mss te maken hebben met je eisprong die eraan komt?
Maar wie weet...Een lichaam kan raar doen é!
Veel liefs Lotte

Mrs O.
9 September 2008, 13:23
Hey veerle,

ik wou net iets soortgelijks op forum zetten... Zit in tiende dag van cyclus nu, en heb sinds vannacht mega-hoofdpijn en lichte buikpijn, het voelt net zoals de week voor ik mijn regels krijg (ben enkel gespaard van de pijnlijke borsten die ik normaal heb, fieuw)

Ik zat hier mr aan mijn bureauke miserabel te wezen, toe ik ineens dacht: mss is het mijnen eisprong dat eraan komt !! Of is dat te vroeg?????

Ik ga het zekere voor het onzekere nemen en vanavond en de rest van de week the husband is een beetje lastigvallen ;) hihi... Met zijn goedkeuring natuurlijk he :)

groetjes

Annelies

veerle
9 September 2008, 18:10
Hoi MRS O;

Ik denk ook dat het de eisprong is weet je in begin dat ik gestopt was met de pil
lette ik nergens op... Nu heb ik op internet al zoveel dingen gelezen :)
Had ook ergens gelezen dat je de dagen dat je je eisprong krijgt wat meer witverlies
hebt dan anders, en dat heb ik gisteren en vandaag gehad dus zal het wel mijn eisprong zijn :)
Ik denk ook dat we best nu goed 'klussen' zoals ze dat hier noemen :)

let's make a baby ;-)
veel klusplezier en succes!!!

xxx
veerle